FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 6 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 713

Aihe: Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

  1. #151
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Moottoriteho on rajoitettu ihan laillisen 250Wattiin (sen saa ihan itse määrittää watilleen tuohon cycle analystiin) osin senkin takia, että akku kestäisi mahdollisimman hyvin. Ylämäissä joutuu polkemaan reilummin apuna, mutta tasasella pääsee todella rauhallisella ajolla. Ja tuo 250W on sähkötehoa, tarkoitus olisi mitata todelliset tehot myös takakiekosta (veikkaan että ei päästä lähimainkaan 250wattia). Sitä en tiedä miten teho lain mukaan määritellään, mutta tehojen mittääminen moottorin ottaman sähkön määrästä on vähän kun auton tehoja määriteltäisiin kulutusta vastaavan bensamäärän energiasisällöstä - eli ei kuulosta kovin fiksulta.

    Myönnän että ihan kaikkia lain mukaisia rajoituksia pyörässä ei (vielä) ole, mutta tehot ei varmasti ylity. Ja ajo rauhoittuu kummasti kun kynnys tiputtaa vauhti mahdollisissa riskipaikoissa kävelyvauhdin tasolle on todella pieni - kiihdytys 25km/h matkavauhtiin kun hoituu moottorin avustamana niin helposti.

    Edit niin ja OTB:t tuolla tavarafillarilla on suht haastavat tehdä, joten pyörä pysähtyy tarvittaessa hyvinkin hätäseen kun etujarrun voi survasta vaikka pohjaan ilman että kuski jatkaa matkaa stongan yli.
    Juurikin tuo vaivaton kiihtyminen tekee sähköavusteisista käytännössä varsin turvallisia. Kun ei tarvi rehkiä kiihdytyksissä, niin jarrutuksetkaan ei ahista. Itse huomasin, että tilannenopeudet nousi selvästi, kun vaihdoin työmatkafillarin sähköttömään. Sama juttu, kuin henkilöautoissakin. Jossain tutkimuksessa on todettu, että automaattivaihteisilla ajavat laskee tarvittaessa nopeuksia helpommin, kuin manuaalilla ajavat. Ihminen on laiska otus ja manuaalilla ajava ei jaksa vaihtaa pienemmälle, niin on mukavampi pitää nopeus niin korkealla, että ei tarvii turhaan vaihdella vaihteita.

    Tuolta avautumistopiikista voi lueskellä kuinka ihmisiä ahistaa jarrutella fillarilla vaikka siihen olisi tarvetta. Jokaisen jarruttelusta ahdistuneen pitäsi hankkia joko vahvemmat reidet tai sähköapu.

    Käsittääkseni laissa mainittu teho on nimenomaan antotehoa, eli ohjaimesta ja moottorista riippuen sulla on maksimissaan yhdessä huippuhyötysuhteen pisteessä max 200W. surimman osan nopeusalueesta mennään todella paljon alle lain salliman 250W tehon. Ajoajoista ja akun kapasiteetista laskien näin se teho on mitoitettu myös kaupoista saatavilla pyörillä. Jso polkee oikein laskasti, niin 250Wh akku on varmasti tyhjä alle tunnin. Ainkaan minä en ole törmännyt yhteenkään sähköfillariin, jossa ei näin olisi. Myöskin mutu siitä paljon sähkö auttaa ylämäissä kertoo ihan samaa. Kyllä laadukkaasta tehdasvalmisteisesta se 250W tiehen tulee.

  2. #152
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801

    Sähköpyörä/ sähkö kitin hankinta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avisio Katso viesti
    Mielestäni tuollaisilla hökötyksillä ei ole mitään asiaa kevyen liikenteen väylille, eikä hitaan nopeutensa takia myöskään ajoradalle. Autot ja mopot on jo keksitty, eikä tällaisille riksoille ole mitään tarvetta, jota ei jo muuten saataisi täytettyä.
    Aika 50-lukulainen mielipide. Kannattaa vähän lueskella mitä tuolla maailmalla tapahtuu. Voi yllättää kuinka paljon kysyntää näille 'turhakkeille' löytyy paikoissa missä ihmiset on kyllästyneet meluun, saasteisiin ja ruuhkiin.

  3. #153
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    mansester
    Viestit
    523
    Oma tuntuma ei ole, että maantiepyörä olisi erityisen turvallinen neljänkympin vauhdeissa kelvillä. Hypoteettisesti, jos olisi vastaavasti kulkeva maastopyörän tms. pohjalta tehty tukeva sähköavusteinen fillari, niin kokisin sillä ajamisen turvallisemmaksi. Johtuen paremmista ajo-ominaisuuksista, jarruista ja havainnointiin paremmasta ajoasennosta.

    Kelvit ovat hankalia paikkoja liikenneonnettomuuksille, koska moottoriajoneuvon vakuutusta vastaavaa turvaa ei taida saada. Ainakin sellainen kuva itselleni on tullut asiaa kysellessä. Ihmettelen aina sitä, että enduromoottoripyöräni liikennevakuutus on n. satasen luokkaa (bonuksilla) ja se on henkilövahinkojen suhteen kattava niin maantiellä kuin maastossa.

    Mopoista sen verran, että suuri osahan niistä olisi tarkkaan tutkittuna moottoripyöriksi luokiteltavia, mutta mopon kilvissä, vakuutuksissa ja mopokortilla ajettuna. Kuinkahan tarkkaan ne asiat tutkitaan onnettomuustapauksissa...

  4. #154
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Sähköavusteiset on rauhalliseen cruisailuun tarkoitettu ja siihen ne on mainioita.
    Kyllä moni varmaan haluis mennä mahdollisimman kovaa ja kevyesti. Itseasiassa ihmettelenkin, että miksi 99% sähköpyöristä on pappamallisia hybridejä joihin pultattu joustokeulasta lähtien kaikkea turhaa kiinni. Kevyemmän ja sporttisemman oloisia vaihtoehtoja tulee mieleen vaan Haibike Xduro Urban ja Specialized Turbo.

  5. #155
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ttr Katso viesti
    Oma tuntuma ei ole, että maantiepyörä olisi erityisen turvallinen neljänkympin vauhdeissa kelvillä. Hypoteettisesti, jos olisi vastaavasti kulkeva maastopyörän tms. pohjalta tehty tukeva sähköavusteinen fillari, niin kokisin sillä ajamisen turvallisemmaksi. Johtuen paremmista ajo-ominaisuuksista, jarruista ja havainnointiin paremmasta ajoasennosta.
    Kyllä maastopyörä oikeanlaisilla renkailla levyjarruineen on turvallisin nopean etenemisen väline, kunhan keula on asiallinen, eikä pomppukeppi. Ainakin täälläpäin kelvien laatu on sellaista, että jos meinaa edetä 40 km/h, niin monin paikoin voi lakaa maatiepyörällä ahistamaan. Joustokeulalla oleva 29 maasturi 2,4 tuumaa leveillä kumeilla menettelee, mutta täpäri ois paras. Nopeuksien noustessa 40 km/h tasolle kaikki kelvien routavauriot ym. kasvaa yllättäviin mittoihin.

  6. #156
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Nyt on tainnut lähteä möröt liikkeelle mielikuvituksessa. Jos lueskelet ketjusta motiiveja tuon pelin rakennukselle, niin ymmärrät varmaan, että ei se sillä sähköistyksellä yhtään vaarallisemmaksi muuttunut. Huippunopeudet tuskin nousi yhtään. Ainostaan kuski pääsee nyt halutessaan hikoamatta perille. Mopon selässä tai auton ratissa vietetty aika on kaikki kallista hukkaanheitettyä aikaa, mikä maksaa vielä kaiken lisäksi kukkarolle ja ympäristölle. Miksi ei sitä samaa aikaa voisi käyttää hyödyksi liikunnan muodossa? Kevytkin liikunta, jossa ei hikoile on erittäin terveellistä ja ehkäisee monia sairauksia erittäin tehokkaasti. Tätä puolta ei mikään auto, eikä mopo pysty tarjoamaan. Jos arvostaa itseään ja omaa elämäänsä ja haluaa säästää aikaa, niin tuollainen kulkuneuvo on erittäin fiksu.
    Kysymys onkin liikemäärästä; nämä sähköistetyt tavaramöhköviritykset ovat magnitudia raskaampia, kuin mitä kevyen liikenteen väyliä ajatellessa on otettu huomioon. Minä en haluaisi, että tuollaisia hirviöitä tulisi työmatkalla vastaan. Jos on raskaampi, sitten mennään hitaammin tai ajoradalla muiden moottoriajoneuvojen seassa.
    Eivät succicsetkaan kelvillä tykkää ajella, vaan menevät ajoradalle. Tällainen hidas möhkö ei sovi kummallekaan.

    Turha hökötys: hankkii joko auton tai reisilihakset ja lakkaa häiritsemästä muita.

  7. #157
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Aika 50-lukulainen mielipide. Kannattaa vähän lueskella mitä tuolla maailmalla tapahtuu. Voi yllättää kuinka paljon kysyntää näille 'turhakkeille' löytyy paikoissa missä ihmiset on kyllästyneet meluun, saasteisiin ja ruuhkiin.
    Se, mikä minua kiinnostaa on seuraava: Jos kelvillä minuun tai lapsiini törmää tuollainen hökötys, kuka vastaa seurauksista ja kenen mielestä oli hyvä idea, että tuollaisia täytyy kelvillä väistellä? Kevyen liikenteen väylä on nimensä mukaisesti KEVYEN liikenteen väylä johon tuollaisella hökötyksellä ei mittojensa, painonsa ja nopeutensa puolesta pitäisi olla mitään asiaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Aika 50-lukulainen mielipide. Kannattaa vähän lueskella mitä tuolla maailmalla tapahtuu. Voi yllättää kuinka paljon kysyntää näille 'turhakkeille' löytyy paikoissa missä ihmiset on kyllästyneet meluun, saasteisiin ja ruuhkiin.
    50-luvun fillarikulttuurista tiedän aika vähän, mutta tästä päivästä sen, että tuollaiset eivät kelville kuulu, eivätkä mihinkään muuallekaan ilman liikennevakuutusta.
    olen vuosien ajan kulkenut kaikki työmatkani fillarilla, enkä ole tullut ajatelleeksi, että matkat pitäisi taittaa polkimilla varustetulla tavaramopolla.

    Jos hankkii liikennevakuutuksen ja menee autoilijoiden kiusaksi ajoradalle -> go ahead and take the heat

    Jos tarvitset pakettiautoa, hanki sellainen ja käytä sitä sille tarkoitetuilla kulkuväylillä.
    Avisio muokkasi tätä : 10.05.2014 at 01.38

  8. #158
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    801
    No nyt

    Jepa, tähän on varmaan enää turha mitään kommentoida, sen verran tyhjentävä mielipide.

  9. #159
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    No nyt

    Jepa, tähän on varmaan enää turha mitään kommentoida, sen verran tyhjentävä mielipide.
    20% äänestää persuja, kyllä kansa tietää.

  10. #160
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    153
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Lainsäädännössä pitäis olla pienitehoinen mopo, jolla olisi vakuutuspakko ja kevyt rekisteröintikäytäntö, mutta ei 25 k/h nopeusrajaa. Itseä kiinnostais eniten 200W keskiömoottori ilman nopeusrajaa. Tuollaisella pitäisi helposti 45 km/h matkanopeutta ja olisi kuitenkin 15 kiloisena ihan kelpo fillari tyhjillä akuillakin.
    Laissa ON pienitehoinen mopo, mutta kuka löytää sille vaatimukset? Itse en ole löytänyt, vaikka sähköpyöräni, josta poistin poljinanturin, onkin periaatteessa sellainen...
    Foorumipyöräilyn "Lanterne Rouge"

  11. #161
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    mansester
    Viestit
    523
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avisio Katso viesti
    Se, mikä minua kiinnostaa on seuraava: Jos kelvillä minuun tai lapsiini törmää tuollainen hökötys, kuka vastaa seurauksista ja kenen mielestä oli hyvä idea, että tuollaisia täytyy kelvillä väistellä? Kevyen liikenteen väylä on nimensä mukaisesti KEVYEN liikenteen väylä johon tuollaisella hökötyksellä ei mittojensa, painonsa ja nopeutensa puolesta pitäisi olla mitään asiaa..
    Monilla kevyenliikenteen väylillä on kuitenkin sallittua ajaa mopolla. Joka yleisesti hyväksytysti saa kulkea 59 km/h. Eivätkä ne kovin kevyitäkään ole, kuristettuja kevytmoottoripyöriä painoltaan n. 100 kg. Lapsiin törmääminen menee kuitenkin pakollisen liikennevakuutuksen piikkiin, joka maksaa n. 150€ vuodessa. Saisipa vakuuttaa sähköpyörän yhtä edullisesti.

  12. #162
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Asiasta toiseen. Onko Suomessa huoltoa, jossa on joku käynyt Boschin koulutukset ja saanut sertifikaatin, eli huollolla on Boschin diagnostiikkalaitteet ja saa Boschilta varaosia? Ja joka myös suostuu huoltamaan ulkomailta tilattuja sähköpyöriä?

  13. #163
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha_H Katso viesti
    Laitetaan tännekin projektin lopputulos: Kohtuu hyvin nuo sähköreleet sai lopulta jemmaan:
    Juhan e-Bullitt bongattu tänään livenä. Oli hieno. Ja nopea. Kiitokset Juhalle matkaseurasta ja avartavasta keskustelusta!

  14. #164
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Tällaista kittiä olen nyt kuolannut Ebaysta: http://www.ebay.com/itm/171182678077...%3AMEBIDX%3AIT

    Minkä paksuinen tuo akseli noissa yleensä on päistänsä? Pääsenkö pitkälle, jos laitan kaksi 30 ampeeritunnin kokoluokkaa olevaa lyijyakkua sarjaan? Tuohan tekee tuolla 26 tuuman kiekolla noin reilun 7 kilon työntövoiman, jos vääntömomenttia on 25 newtonmetriä. Riittääkö se mihinkään?

  15. #165
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Nöösiö
    Viestit
    15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ttr Katso viesti
    Monilla kevyenliikenteen väylillä on kuitenkin sallittua ajaa mopolla. Joka yleisesti hyväksytysti saa kulkea 59 km/h. Eivätkä ne kovin kevyitäkään ole, kuristettuja kevytmoottoripyöriä painoltaan n. 100 kg. Lapsiin törmääminen menee kuitenkin pakollisen liikennevakuutuksen piikkiin, joka maksaa n. 150€ vuodessa. Saisipa vakuuttaa sähköpyörän yhtä edullisesti.
    Fiksuinta olis selkeesti erotella jalkakätävä- ja pihakatutyyppiset kevlit, joissa naperot leikkii, näistä mopoilu-sallittu-kevleistä.
    Ihan yhtä fiksua on painaa sähköfillarilla moottoritiellä kuin leikkivien lasten seassa. Molemmissa hitaampi kärsii enemmän.
    Ehkä "asiantuntijat" heräävät jo joskus 2050...

    Ei siitä, että haluaa liikkua tehokkaasti sekä ajan, ekologian että terveyden suhteen, pitäisi tulla rangaistuksi.
    Vaikee kuvitella sen enempää mopoja kuin sähköfillareitakaan laitettavaksi vaikka ajamaan kehä1:n piennarta vieressä kulkevan kevlin sijasta.
    Homma alkaa toimimaan paremmin vasta sitten kun kevlejä aletaan oikeesti tehdä sillä idealla, että voidaan liikkua mahdollisimman kätevästi paikasta toiseen, eikä nykyisellä "harrasterata sunnuntaiulkoilijalle". Vrt. vaikka oikein ja väärin tehdyt kevlit rantaradan kupeessa: keskustasta Ilmalaan tehokas väylä, Ilmala ihan käsittämätön hidaste (korjaantunee lähivuosina), Ilmalasta Pitskuun vauhdikasta baanaa ja sit siitä syvemmälle Espooseen sitten ihan käsittämätöntä sekoilua. Keskuspuiston väylät osoittaa tehokkuutensa, kilometritolkulla nopeaa väylää riittävän suoraviivaisesti ja ilman liikennevaloja tai muita pysähtymistä vaativia kohtia.

  16. #166
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lisätääs vettä myllyyn, tässä oma sähköistetty 29er. Moottorina 9continentsin 450w planeettavaihteinen napamoottori, kontrolleri majailee satulalaukussa ja akku repussa. Pidemmälläkin tarkastelulla kovin huomaamaton jos ei osaa sähköjä bongailla ja kulkee työmatkalla sekä metsässä riittävästi. Suurin apu moottorista on ehkä nimenomaan metsälenkeillä, työmatkoilla nopeudet ovat samoja mutta perillä ei tarvitse enää suihkuun. Onko tämä siis nyt yhtäkkiä 100x vaarallisempi peli vain sähköjen takia, vaikka se ei kuljekaan yhtään kovempaa? Onko puuskuttava ja hikinen kuski turvallisempi ja parempi havainnoimaan liikennettä kuin vireä?

    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  17. #167
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Tällaista kittiä olen nyt kuolannut Ebaysta: http://www.ebay.com/itm/171182678077...%3AMEBIDX%3AIT

    Minkä paksuinen tuo akseli noissa yleensä on päistänsä? Pääsenkö pitkälle, jos laitan kaksi 30 ampeeritunnin kokoluokkaa olevaa lyijyakkua sarjaan? Tuohan tekee tuolla 26 tuuman kiekolla noin reilun 7 kilon työntövoiman, jos vääntömomenttia on 25 newtonmetriä. Riittääkö se mihinkään?
    2x30 Ah lyijyakut painaa ihan järjettömästi. Pistä vettä kanistereihin niiden painon verran ja kokeile pyörän käsiteltävyyttä, niin saat kuvan mistä on kyse.
    Jaa, mistäkö tiedän. No tein ekan sähköfillarikokeilun auton 60 Ah:n lyijyakulla 25 vuotta sitten. Sillä akulla ei tosin kovin pitkälle ajeltu muutenkaan, kun tehoa oli yli 1kW, eikä käyty yleisillä teillä. Litiumakut on niin halpoja, että kyllä niissä kannattaa pysyä. LiFePO4 akuissa akun eliniän aikana ulos saatava €/kWh, arvo kilpailee myös lyijyakkujen kanssa hyvin.

  18. #168
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    BionXin e-Pugsleyllä on nyt rullattu mittariin 800+ kilsaa, aivan huikea peli satunnaisliikkumiseen ja työmatkatempoiluun.

    Jos vauhdeista jaksaa tinkiä niin helposti voi ajaa espoon perukoilta ytimeen, kruisailla ja ajaa takas himaan ja akkua on vielä hyvinkin jäljellä.

  19. #169
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    2x30 Ah lyijyakut painaa ihan järjettömästi. Pistä vettä kanistereihin niiden painon verran ja kokeile pyörän käsiteltävyyttä, niin saat kuvan mistä on kyse.
    Jaa, mistäkö tiedän. No tein ekan sähköfillarikokeilun auton 60 Ah:n lyijyakulla 25 vuotta sitten. Sillä akulla ei tosin kovin pitkälle ajeltu muutenkaan, kun tehoa oli yli 1kW, eikä käyty yleisillä teillä. Litiumakut on niin halpoja, että kyllä niissä kannattaa pysyä. LiFePO4 akuissa akun eliniän aikana ulos saatava €/kWh, arvo kilpailee myös lyijyakkujen kanssa hyvin.
    Ei paina järjettömästi. Parikymmentä kiloa painaa kaksi tuollaista akkua. Keskikolmion sisään kun värkkää telineen, niin ei varmasti huononna pyörän käsiteltävyyttä varsinkaan 26-tuumaisessa.

  20. #170
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Ei paina järjettömästi. Parikymmentä kiloa painaa kaksi tuollaista akkua. Keskikolmion sisään kun värkkää telineen, niin ei varmasti huononna pyörän käsiteltävyyttä varsinkaan 26-tuumaisessa.
    Olet väärässä.

  21. #171
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    24v sähköillä ei tee mitään, heitä kolmas akku vielä joukkoon.

    Sain tänään sähkö29erin kunnolla testiin sisäänajon jälkeen rajoittamattomana. On se vaan kiva peli, 30-40kmh nopeutta pystyy ylläpitämään kevyellä polkemisella ja yhdellä latauksella tuntuisi tulevan 50-70km toiminta-alue. Moottori ei vastusta käytännössä yhtään, joten ilman akkuja pystyy hyvin ajamaan treeniajoja.

    Piuhat pitää laittaa vähän siistimmin kunhan saan ajovalot vielä asenneltua.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  22. #172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    24v sähköillä ei tee mitään, heitä kolmas akku vielä joukkoon.

    Sain tänään sähkö29erin kunnolla testiin sisäänajon jälkeen rajoittamattomana. On se vaan kiva peli, 30-40kmh nopeutta pystyy ylläpitämään kevyellä polkemisella ja yhdellä latauksella tuntuisi tulevan 50-70km toiminta-alue. Moottori ei vastusta käytännössä yhtään, joten ilman akkuja pystyy hyvin ajamaan treeniajoja.

    Piuhat pitää laittaa vähän siistimmin kunhan saan ajovalot vielä asenneltua.
    Moikka, oletko kokeillut motin lämpöä ajon jälkeen? Omassa motissa (keskiössä BBS2) kontrolleri kuumenee selkeästi ku on moottorin kanssa integroituna. Mikäli nopeus on jotain 30km/h ja tehonkulutus alle 250W, niin ei kuumene. Yli 30km/h tunnissa (yli 250W) ja motti kyllä kuumenee, jonka takia ajelenkin "lain" sallimissa puitteissa. Keskimmäinen tehomoodi antaa minulle nopeusrajoituksen maksimissaan noin 29km/h ja sehän on melkein lain mukainen :-)

    edit...toisaalta design pelaa ku motti kuumenee, lämpö poistuu jäähdytysrivan kautta tuulen mukana. Jos motti ei lämpenis, olisin huolissaan...

  23. #173
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Moikka, oletko kokeillut motin lämpöä ajon jälkeen? Omassa motissa (keskiössä BBS2) kontrolleri kuumenee selkeästi ku on moottorin kanssa integroituna. Mikäli nopeus on jotain 30km/h ja tehonkulutus alle 250W, niin ei kuumene. Yli 30km/h tunnissa (yli 250W) ja motti kyllä kuumenee, jonka takia ajelenkin "lain" sallimissa puitteissa. Keskimmäinen tehomoodi antaa minulle nopeusrajoituksen maksimissaan noin 29km/h ja sehän on melkein lain mukainen :-)

    edit...toisaalta design pelaa ku motti kuumenee, lämpö poistuu jäähdytysrivan kautta tuulen mukana. Jos motti ei lämpenis, olisin huolissaan...
    Kyllähän tuo vähän lämpenee, mutta ei nyt mitenkään huolestuttavasti. Eniten lämpöä ottaa tuo satulalaukussa oleva kontrolleri.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  24. #174
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Ei paina järjettömästi. Parikymmentä kiloa painaa kaksi tuollaista akkua. Keskikolmion sisään kun värkkää telineen, niin ei varmasti huononna pyörän käsiteltävyyttä varsinkaan 26-tuumaisessa.
    Tee nyt kuitenkin koe ja täytä 2 kpl 5 litran kanistereita tiukkaan hiekalla ja kokeile. 20 kg lisäpainoa on mun mittapuun mukaan järjettomästi.

    Veneessä lyijyakut vielä menettelee, mutta maalla kuleviin en laittaisi.

  25. #175
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Olen painavampiakin lyijyakkuja fillarin tarakalla kuljettanut ihan polkemalla enkä ole pyörän hallittavuuteen sen huomannut merkittävästi vaikuttavan, mitä nyt tietysti runko vatkaa vähän helpommin kuin normaalisti. Keskikolmioon laitettuna ei varmasti parikymmentä kiloa tunnu miltään.

  26. #176
    Aika mielenkiintoinen kitti...
    Luulin aluksi, että joku vaan leikkinyt vihreällä spray pullolla, mutta on tää paljon enemmän...

  27. #177
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Tällaiseen törmäsin:
    http://www.suomenbioauto.fi/sahkopolkupyora/
    kotimaasta muunnossarja 590 euroa. sis LCD-näytön ja 36V/10 Ah tarakka-akun.

    Just maksoin setistä 150€ enemmän kiinaan, TNT:lle, tullille ja verottajalle yhteensä. No oli se sentään parempi setti ja kun loppukäyttäjä ei halunnut viilata sitä viimeistä senttiä vaan halusi ennemmin satsata laatuun vähän rahaa.
    Kotimaan ryöstöhinnoittelun aika ohi?

  28. #178
    Kertokaapa viisaammat, että minkälaisia settejä saa sopimaan fiksusti esimerkiksi Kona Unitin tyyppiseen 29er sinkulaan. Tuumailin, että tuommoinen voisi olla melko näppärä peli kaikessa yksinkertaisuudessaan. Terästä ja levyjarrut luulisi olevan hyvä lähtökohta. Ei vain ole sattunut silmään yhtään sarjaa 29:lle. Tuommoinen voisi olla kätevä peli pitkälle työmatkalle läpi vuoden, mutta varsinaiseen kuntoiluun olisi toki eduksi jos sähkökiekon paikalle saisi helposti heitettyä tuon normikiekon.

  29. #179
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roadkill Katso viesti
    Kertokaapa viisaammat, että minkälaisia settejä saa sopimaan fiksusti esimerkiksi Kona Unitin tyyppiseen 29er sinkulaan. Tuumailin, että tuommoinen voisi olla melko näppärä peli kaikessa yksinkertaisuudessaan. Terästä ja levyjarrut luulisi olevan hyvä lähtökohta. Ei vain ole sattunut silmään yhtään sarjaa 29:lle. Tuommoinen voisi olla kätevä peli pitkälle työmatkalle läpi vuoden, mutta varsinaiseen kuntoiluun olisi toki eduksi jos sähkökiekon paikalle saisi helposti heitettyä tuon normikiekon.
    Esimerkiksi vastaava mikä on tuossa omassa 29erissani. 29erin kiekothan ovat 28", ero tulee renkaiden koossa. Tuo planeettavaihteinen napamoottori ei ahdista juuri ollenkaan, eli polkeminen ilman sähköjäkään ei ole mitenkään raskasta ja usein jätänkin akun kotiin. Takapakan tilalle sinkulakäytössä vain bmx-tyyppinen vapaaratas niin ei tarvita turhia rattaita pyörimään, mikäli tuo vain takahaarukkaan mahtuu.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

  30. #180
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Esimerkiksi vastaava mikä on tuossa omassa 29erissani.
    Mikäs paketti tuossa on ja mistä hommattu? Noita 9continentsin vermeitä näyttää löytyvän ties millä mallikoodilla, mutta noihin spekseihin ja ulkoasuun sopivaa versiota ei sattunut nopealla googlauksella silmään. Mieluiten saisi löytyä tietty euroopasta. Lopulta löytyi jopa suomesta ebikewheel.com, mutta siellä sivut ovat vähän 90-lukulaista sorttia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •