Alkujaan tämän lähetti
Janu
Ei pelottavaa vaan naurettavaa. Ensinnäkään minä en ole ollut
kieltämässä mitään. Sinä esimerkeissäsi kieltäisit henkilöiltä kaiken avun jota eivät itse kykene järjestämään. Minä en todellakaan ole sellaista ehdottanut missään vaiheessa.
Huumeiden myynti on laitonta joten niiden käyttäjät eivät maksa niistä haittaveroa eikä mitään muutakaan veroa joten aiheutuvat kulut koituvat koko yhteiskunnan maksettaviksi. Sama tilanne kuin dopingin kanssa.
Alkoholin käyttäjät maksavat, edes osittain, alkoholin aiheuttamien haittojen kulut.
Kyllä tämä alkaa nyt vaatia niin paljon rautalankaa ja samojen asioiden toistamista ilman, että siltikään menee jakeluun joten eiköhän tämä ole pikkuhiljaa tässä.

Minä tulkitsen asian niin, että jos doping laillistettaisiin ja siitä aiheutuvat terveyskustannukset maksetaan haittaverolla, niin sitten kun korvamerkittyä rahaa ei enää ole, niin hoito loppuu. Laillisesta ostosta saisi varmaan kuponkeja joilla voi ostaa hoitoa. Jos ei riitä, niin voi voi.
Ei siitä sitten enää ole niin pitkä matka malliin, jossa hoitoa annetaan valikoiden ja itseaiheutettuihin sairauksiin suhtaudutaan hoidossa varauksin.
A Gentleman will walk but never run
Kirjanmerkit