Jousitus on sellainen epäherkkä ja keula tuntuu "rutisevan" pikkumöykyissä kun liukuputki nitkahtaa usean kerran peräkkäin liikkeelle. Aluksi luulin että epäherkkyys johtuu pölysuojakumista, joka jarruttaa liukuputkea ainakin neljän sentin matkalta, mutta kun vielä senkin irroituksen jälkeen tuntui pientä tahmausta, niin ajattelin että alkaa olla keulan huollon paikka.
Pyöränkorjaukseen suht. paljon perehtyneenä ajattelin hoitaa homman itse. Korjaamotkin on kaukana ja hinnat sekä mahdollinen työn huono jälki hirvittää. Juuri tuosta keulasta vaan ei ole löytynyt mitään valmistajan tietoa. Ei edes oikeaa öljyn viskositeettia tai määrää. Muuten olisin aukonut tuon jo useampaankin otteeseen.
Onkohan normaalia että puslat voisivat kulua jo noin 2000km semi-rauhallisen (ainakin jousitusta ajatellen) ajon jälkeen? Ei ole ajettu huomattavan pölyisissä olosuhteissa ja liukuputket on pidetty puhtaana ja tarvittaessa voideltu. Noh, avaamalla pitäisi ainakin se asia selvitä että onko siellä puslat poikettain. Vaihdan kuitenkin öljytkin sitten samalla, olipa niissä vikaa tai ei.
E: Ja kiitokset vastauksesta. Ja öljytiedoista. Yksiasteista synteettistä moottoripyörän keulaöljyä lähtee siis ostoon. Olisiko 7,5w tai 10w hyvä kompromissi voitelun ja herkkyyden välillä. Paksumpi öljy ilmeisesti tekee haarukasta hieman pintakovemman ja mahdollisesti tehostaisi reboundia? (mutu) samalla voidellen paremmin. Joku 5w -litku sitten muodostaa ohuemman voitelukalvon ja valuu alas herkemmin samalla herkistäen haarukkaa ja ehkä vähentäen reboundia.
Kirjanmerkit