Leikkasitko vannenauhan? Katsoitko kuvat tämän säikeen ekalla sivulla?
Printable View
En tarkotuksella leikannu, kun en ollu ihan varma. Sillä varmastis sais teipillä lisää tiivistävää pinta-alaa. Toi teipeillä ja sisurilla ajelu vois edesauttaa kans. Oon kuitenkin nyt päätymässä sisuriin, koska vähän säätämistä tämä vaikuttaa olevan anyway, eikä se pitkässä juoksussakaan välttämättä sen helpompi ja varmempi sit oo kun sisuri. Pistän myyntiin stansin litkut (n. 0.8L jäljel) ja tubeless venttiilit, yhteishintaan 20€ jos joku haluaa TRE seudul!
Paljonko tuo keventää pyörää ku litkuttaa emaxin? Vai mikä etu tuossa on kun kyseessä kuitenki yli 20kg pyörä ja avustusta. Ymmärrän jos 10kg carbon fättiä litkuttaa jolloin prosentuaalinen kevennys on suhteessa paljon isompi kuin näissä painavissa vehkeissä. Ja tämä on vain uteliaisuutta ei härnäämistä :)
Nim. Mulla on emaxissa juomatelineetkin valurautaa.
Mitä matalemmilla paineilla liikkuu, se enemmän jäykkä rengasrakenne hidastaa menoa kun renkaan muotoilemiseen menee energiaa. Sisuri pois, niin kitkaa on merkittävästi vähemmän. Niin, ja se sisuri painaa 0,7 kg (?) per kiekko joka on vielä aivan kehällä. Tämä vastustaa kiihdyttämistä, jarruttamista mutta myös suunnanmuutoksia.
^450g punnitsin Schwalben paksut fättisisurit joskus. Ainakin JJ:t oli omasta mielestäni paremmat litkutettuna. Nastarenkaita en jaksanut litkutella.
Ok, eli ei omaan ajotapaan vastaavaa hyötyä. Tuohon luomu fättiin vois ajatella.
Täällä ollu puhetta tuosta moottorin naksumisesta. Itsellä nyt reilu 300km ajettu emax joka alkanut naksumaan. Oliko tuohon joku kotikonsti millä sen sai korjattua. Ilmeisesti vaatii tietyn työkalun(minkä?)...
Kammet olen putsannut ja laittanut pikkasen vaseliinia sinne.
Mutta ei vaikutusta.
se spider tms joka siellä keskiössä löyhällä (vai olikose se työkalu), sen kiristäminen auttoi mulla.
Teitkö itse?
Talvella olen arvostanut pyörän määrätietosuutta kulkea suoraan ja vastustaa äkkinäisiä käänteitä, joten ehkä siitäkään syystä ei nyt talvee vasten kannata litkutella :P
Näköjään ihan tuntuva klappi tossa keskiössä. Ja irtotin tuon pohjapanssarin tarkistaakseni onks sen alla mitään ruuvia mikä olisi löysällä. Huomasin että joku jo avannu kerran tuon ja kierteitä ronkittu väkisin. Eka oli rattaat löysällä ja nyt tuo. Olen kyllä pettynyt että tollasta noinkin kalliissa pyörässä. Maanantaina vien läheiseen shitmanon huoltoon.
Joo, ei oo läpi pultti. 3 pulttia/puoli muistaakseni. Rattaan joutuu muistaakseni irrottaan siittä spiderista et pääsee kaikkiin käsiksi. Huoltomanuaalissa on toi järjestys, ja momentitkin. Kampien klapista en tiä mut moottorin natina/pauke saattaa hävitä, eipä maksa mitää koittaa. Spiderin kiristys kannattaa kattoo. Omassa rattaan pultit tuppas löystyyn. Eli kaikkiin paikkoihin kannattaa laittaa kierrelukitetta. Myös se pohjapanssari kannattaa kattoo et on tiukalla.
Olisko vinkata mikä työkalu sopii tuohon että saan rattaan irti. Onko se nyt sitte just spideri vai mikä mutta toi iso mutteri missä pienet kolot ulkosyrjällä?
Tätä tarkoitan: https://aijaa.com/vy9RAI
https://aijaa.com/vy9RAILöytyi jo!
Jätän suosiolla huoltoon tuon kun ei tota tarvittavaa avainta saa mistään
Ratashan on neljällä kuusiokololla kiinni spiderissa.
Ite oon spiderin irrottanu juurikin vasaralla ja ruuvarilla... Mut rattaan irrotusta varten ei tarvitse.
Se rattaan takana oleva spideri(?) oli löysällä. Kiristivät haagan pyörähuollossa takuutyönä sen.
Ei ainakaan vielä kuulunut mitään rutinoita tms keskiöstä :)
Ilo olikin ennenaikainen. Naksahtelee edelleen satunnaisesti. Ei tietenkään niin pahasti kun ennen huoltoa mutta odotellaan paheneeko tällä kertaa.
mulla on ollut tässä kesän mittaan etupäässä joku ihme kitinä... en ole oikein paikallistanut sitä mutta ärsyttävä, aluksi kuulosti ihan kun joku pikkulintu olisi visertänyt mutta nyt hieman lisää, pitää varmaan availla etupää, en ole vain varma onko se siitä vai jostain renkaan läheltä.
Ensimmäisen sarjan emax.
^Keräätkö noita banneja vai? Mikä ihme pakottaa ihmisen tunkemaan väkisin viisastelemaan johonkin foorumiin tupla-nicillä, kun edellinen on saanut bannit?
Muistutan että useammalla tunnuksella foorumille kirjoittelu on kielletty.
Mulla oli myös joku pirinä ääni keulassa. Huollon jälkeen katos. Tuliko se stemmistä kun oli ruuvit löysällä? Muten kyllä toimii 350km vasta tullu ajettuu.
Onko kukaan asentanut ketjusuojaa emaxiin? Tietoja/kuvia kaipaillaan.
Toi ketjusuoja olis kyllä hyä tietää mikä sopii. Niin stemmi oli kyllä sillai löysällä että sarvet väänty kunnon töysyssä. Ei o momenttiavainta vielä. Ens viikolla on. Oppii ikä kaikki.
Jahas, menihän se solmuun pikku oksasta.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a901215049.jpg
Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Tunturi emax fs koko 40 vai 45,olen 173cm pitkä ja jalan pituus noin 82cm?
Tunturin mukaan koko olisi 40 165-175cm pitääkö paikkansa koko.