Ratashan on neljällä kuusiokololla kiinni spiderissa.
Ite oon spiderin irrottanu juurikin vasaralla ja ruuvarilla... Mut rattaan irrotusta varten ei tarvitse.
Se rattaan takana oleva spideri(?) oli löysällä. Kiristivät haagan pyörähuollossa takuutyönä sen.
Ei ainakaan vielä kuulunut mitään rutinoita tms keskiöstä![]()
Ilo olikin ennenaikainen. Naksahtelee edelleen satunnaisesti. Ei tietenkään niin pahasti kun ennen huoltoa mutta odotellaan paheneeko tällä kertaa.
mulla on ollut tässä kesän mittaan etupäässä joku ihme kitinä... en ole oikein paikallistanut sitä mutta ärsyttävä, aluksi kuulosti ihan kun joku pikkulintu olisi visertänyt mutta nyt hieman lisää, pitää varmaan availla etupää, en ole vain varma onko se siitä vai jostain renkaan läheltä.
Ensimmäisen sarjan emax.
^Keräätkö noita banneja vai? Mikä ihme pakottaa ihmisen tunkemaan väkisin viisastelemaan johonkin foorumiin tupla-nicillä, kun edellinen on saanut bannit?
Muistutan että useammalla tunnuksella foorumille kirjoittelu on kielletty.
Mulla oli myös joku pirinä ääni keulassa. Huollon jälkeen katos. Tuliko se stemmistä kun oli ruuvit löysällä? Muten kyllä toimii 350km vasta tullu ajettuu.
Onko kukaan asentanut ketjusuojaa emaxiin? Tietoja/kuvia kaipaillaan.
Toi ketjusuoja olis kyllä hyä tietää mikä sopii. Niin stemmi oli kyllä sillai löysällä että sarvet väänty kunnon töysyssä. Ei o momenttiavainta vielä. Ens viikolla on. Oppii ikä kaikki.
Jahas, menihän se solmuun pikku oksasta.
Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Tunturi emax fs koko 40 vai 45,olen 173cm pitkä ja jalan pituus noin 82cm?
Tunturin mukaan koko olisi 40 165-175cm pitääkö paikkansa koko.
Aika pieneltä vaikuttaa, itse 182 cm ja tänään tuli hankittua 2021-mallin koko 50.
Aloin myös metsästämään samanlaista pyörää rouvalle (162 cm), jolle epäilen koon 45 olevan liian suuri.
2020-mallin koko 45 olisi Pyöräsuomi oy:llä Tampereella tarjolla, mutta kun puhelimitse pyysin 160cm pitkää myyjätärtä hyppäämään sen kyytiin, niin oli sitä mieltä, että ehkä juuri hänelle menisi, mutta ei ole oikea vaihtoehto kokomattomalle, vaan täytyy löytää jostain koko 40.
Hyvännäköinen viritys, meinaan samantein matkia. Tuli tänään hankittua 2021-mallin joustokeulainen, siihen vaikuttaisi tuon lakarin kiinnitys takarenkaalle onnistuvat samalla tavalla, mutta joustokeulaiseen ei oikein saa eturenkaalle kiinnityspistettä haarukan yläosaan. Noh, kun Posti tuo Turusta lokarit, niin alkaa virittely...
Vaikka itse tuon virityksen tein, niin en ehkä suosittele tuota enää. Itselläni toi viritys ei kauaa ollut. Kivikossa ja juurakossa oli räminä niin paha että oli sellainen tunne että kaikki osat on ihan just pitkin metsää, ja hyvällä tuurilla kulkematta pinnojen välistä.... (jalka tosin ehkä aiheutti eniten ääntä).
Aika pienillä muoviläpysköillä pärjännyt. Fathuggerin tilasin nyt eteen. Taakana on nyt ollut XXL:n fatboard... ajanut asian, mutta saattaa kyllä mennä vaihtoon. Jospa mudhuggerilta joskus tulis oikein fattiin tehty takalokasuoja...
Täytyy kyllä sanoa että olen ollut tyytyväinen eMaxiin. Jopa niin tyytyväinen että tuli toinenkin taloon. Yksi etu on myös se, että on nyt kaksi akkua. Voi lähteä (yksin) vähän pidemmällekin.
Muuta viritystä mitä tässä on nyt menossa:
- Lamppu, Lezyne ebike 1000. (vähän on nysväystä että saa johdon rungon sisälle)
- Polkimet, Catalyst Evo. (räätälin patti alkoi ilmestymään ja jalka kipeä. Poljin keskemmällä jalkaa niin pystyy polkemaan). Muutenkin niin eMaxin mukana tulevissa polkimissa on aika huono pito. Suosittelen vaihtamista.
- Satula, SQlab 60X
Sain Mudhuggerilta vastauksen "Rear Fathuggerista":
We don't I am sorry to say but there is just not the demand for the rear to cover the tooling costs involved.
Eli ei kannata odottaa ainakaan Mudhuggerilta kunnollista takalokasuojaa läskipyörään. Taivuttelua ja extenderiä vaatii siis jatkossakin.
Ketjusuojaa kaipaisin minäkin, kyselin sitä kun ostin pyörä-porista mutta ei ollut heillä mitään tarjota.
yhdet housut rikkonut ja nykyään vedän kuminauhan siihen nilkkaan niin se hieman estää, kerran jäänyt pahemmin sinne väliin housun lahje.
https://www.ebay.com/itm/US-32-42T-C...72.m2749.l2649
Tommosen suojan laitoin testiksi tilaukseen, jospa tuo asiansa ajaisi.
Tuli kanssa hankittua heinäkuussa eMaxin 2020 50cm rungolla, jäykkä keula. eMaxiin päädying foorumi kirjotusten ja 30s koeajon perusteella (tältä foorumilta löytynyt paljon hyvää tietoa, kiitos siitä aktiiveille).
On kyllä komia peli ja toimii isommallakin ukolla (itse 198cm/120kg).
Tämän kanssa on ajamine hauskaa ja tuolla ajelee mielikseen useamman kymmenen km lenkkejä (~700km metsäpolkuja tullut sotkettua).
eMax on toiminut hienosti, mitä nyt pikku kiristelyjä ja säätöjä tarvinnut.
(Stemmiä joutunut kiristelemään eniten, penkki toinen).
Itsellä tuosta muutoksia/lisäyksiä:
- Stemmi pidempään. Nyt on ohjaamo itselle mielekkäämpi. (Ergotec 6 90mm extension. Tuntuu että 35mm stemmejä ei ihan kauheasti ole saatavilla)
- Valo, Lezyne ebike 1000 (oli ennen tuota Blueline 50, mutta tahtoi valoa lisää ja enemmänhän on aina parempi)
- Crank Brothers Stamp 1 polkimet (sopi väritykseen oranssina). Mielestäni toimivat ja pito parempi kuin perusversioissa. Kokemusta tosin vasta ~50km.
- Etujarrulevy vaihtumassa 203mm (tulossa Saksasta tulossa tuo ja sovitin) ei varsinaista syytä myös 180mm kyllä pysähty, mutta kiva räpläillä.
Kuljettimeksi autossa tuli arvonnan jälkeen Thule Easyfold XT 2 + XXL strapit (hintava, mutta tota käytettyäni en muuta harkitsisi. Toi taitettavuus erinomainen lisä)
Lisäksi mietinnässä:
- Joustokeula (Manitou Mastodon Pro 120 STD (tai EXT) tämän foorumin perusteella. Noilla tuntuu vaan olevan aika kyinen saatavuus tällä hetkellä. Saa vinkata verkkokauppaa.
- Hissitolppa. Törmättyäni Rockshox Rverb ASX (johdoton) taitaa se olla tuleva valinta. Ei ole halpa mutta tuo sähkö jotenkin sopii tyyliin. Arvostelujen mukaan myös toimiva peli. Jos jollain kokemuksia puolesta/vastaan niin mielellään kuulen 150mm travel versiota katsellut.
- Nastarenkaat, riippuen nyt vähän millainen talvi tulee.
(Ei se Huradax olisikaan niin kallis ollut, mutta kivempaa näin kun saa vähän myös itse säätää. Samoin taitaisi Huradaxilla tulla painoraja vielä pahemmin vastaan)
Pari testilenkkiä uudella hankinnalla on takana ja huomenna alan tutkailemaan lokasuoja-asennusta.
- Valoksi tuli heti alkuun (kiitos foorumin vinkkien) Lezyne ebike 1000,
- Polkimiksi on mietinnässä Shimano PD-T8000 XT lukko-/yhdistelmäpolkimet,
- Hissitolppana myös mainittu Rockshox Rverb ASX himottaa, mutta vaatii vielä perehtymistä, kun vaikuttaisi olevan todella monta vaihtoehtoista pituutta tarjolla...
Kirjanmerkit