GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 15 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiVee85 Katso viesti
    Jätän suosiolla huoltoon tuon kun ei tota tarvittavaa avainta saa mistään
    bike24 ostin itse kesällä nämä, kerran jo käytin kun testailin miten irtoaa.

Shimano TL-FC33 Tool for Hollowtech II BB 23,96 EUR
    Shimano TL-FC39 Chainring Mounting Tool for SM-CRE80 (STePS) 41,67 EUR

Lainaus Alkujaan tämän lähetti flassi Katso viesti
    bike24 ostin itse kesällä nämä, kerran jo käytin kun testailin miten irtoaa.

Shimano TL-FC33 Tool for Hollowtech II BB 23,96 EUR
    Shimano TL-FC39 Chainring Mounting Tool for SM-CRE80 (STePS) 41,67 EUR
    Piti sanoa että tähän hätää ei saa mistään

Jätän suosiolla huoltoon tuon kun ei tota tarvittavaa avainta saa mistään
    Rattaan saa kuitenkin spiderista irti ilman erikoisempia työkaluja ja pääsee ne moottorin kiinnitys pultit käymään läpi halutessaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Rattaan saa kuitenkin spiderista irti ilman erikoisempia työkaluja ja pääsee ne moottorin kiinnitys pultit käymään läpi halutessaan.
    Onko heittää mitään vinkkiä. Talttapää ja vasara ei onnistu mitenkään.

Ratashan on neljällä kuusiokololla kiinni spiderissa.

Ite oon spiderin irrottanu juurikin vasaralla ja ruuvarilla... Mut rattaan irrotusta varten ei tarvitse.

Ite oon spiderin irrottanu juurikin vasaralla ja ruuvarilla... Mut rattaan irrotusta varten ei tarvitse.
    En kyllä näe miten tuon rattaan irrotus auttaa siihen että pääsisi yhtään helpommin käsiksi varsinaiseen mutteriin millä ratas on kiinni keskiössä.

En kyllä näe miten tuon rattaan irrotus auttaa siihen että pääsisi yhtään helpommin käsiksi varsinaiseen mutteriin millä ratas on kiinni keskiössä.
    Juu, ei toki.. puurot ja vellit sekasin. Mutta moottorin saa irti rungosta tai kiristeltyä pultit..Sori väärin käsityksestä.

En suosittele tätä. Spiderin kiinnitysmutteri on suorassa yhteydessä momentintunnistukseen, enkä näe että joku tarkka momentintunnistin varsinaisesti tykkää vasaralla hakkaamisesta.

Se rattaan takana oleva spideri(?) oli löysällä. Kiristivät haagan pyörähuollossa takuutyönä sen.
    Ei ainakaan vielä kuulunut mitään rutinoita tms keskiöstä

Ilo olikin ennenaikainen. Naksahtelee edelleen satunnaisesti. Ei tietenkään niin pahasti kun ennen huoltoa mutta odotellaan paheneeko tällä kertaa.

mulla on ollut tässä kesän mittaan etupäässä joku ihme kitinä... en ole oikein paikallistanut sitä mutta ärsyttävä, aluksi kuulosti ihan kun joku pikkulintu olisi visertänyt mutta nyt hieman lisää, pitää varmaan availla etupää, en ole vain varma onko se siitä vai jostain renkaan läheltä.

Ensimmäisen sarjan emax.

^Keräätkö noita banneja vai? Mikä ihme pakottaa ihmisen tunkemaan väkisin viisastelemaan johonkin foorumiin tupla-nicillä, kun edellinen on saanut bannit?

Muistutan että useammalla tunnuksella foorumille kirjoittelu on kielletty.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Mulla oli myös joku pirinä ääni keulassa. Huollon jälkeen katos. Tuliko se stemmistä kun oli ruuvit löysällä? Muten kyllä toimii 350km vasta tullu ajettuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markus Raatiniemi Katso viesti
    Tuliko se stemmistä kun oli ruuvit löysällä?
    No huh-huh jos on stemmin ruuvit olleet niin löysällä, että stemmi alkaa ääntelemään. Hengenvaarallinen vika. Muutenkin stemmin ja ohjainlaakerin kireyttä kannattaa tarkistella aika-ajoin. Liian löysällä oleva laakeri pilaa sen aika nopeasti.

Onko kukaan asentanut ketjusuojaa emaxiin? Tietoja/kuvia kaipaillaan.

Toi ketjusuoja olis kyllä hyä tietää mikä sopii. Niin stemmi oli kyllä sillai löysällä että sarvet väänty kunnon töysyssä. Ei o momenttiavainta vielä. Ens viikolla on. Oppii ikä kaikki.

Jahas, menihän se solmuun pikku oksasta.

Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^Keräätkö noita banneja vai? Mikä ihme pakottaa ihmisen tunkemaan väkisin viisastelemaan johonkin foorumiin tupla-nicillä, kun edellinen on saanut bannit?
    kenenköhän viestiin tällä viittasit ?

Tunturi emax fs koko 40 vai 45,olen 173cm pitkä ja jalan pituus noin 82cm?
    Tunturin mukaan koko olisi 40 165-175cm pitääkö paikkansa koko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tonza85 Katso viesti
    Tunturi emax fs koko 40 vai 45,olen 173cm pitkä ja jalan pituus noin 82cm?
    Tunturin mukaan koko olisi 40 165-175cm pitääkö paikkansa koko.
    Aika pieneltä vaikuttaa, itse 182 cm ja tänään tuli hankittua 2021-mallin koko 50.

Aloin myös metsästämään samanlaista pyörää rouvalle (162 cm), jolle epäilen koon 45 olevan liian suuri.
    2020-mallin koko 45 olisi Pyöräsuomi oy:llä Tampereella tarjolla, mutta kun puhelimitse pyysin 160cm pitkää myyjätärtä hyppäämään sen kyytiin, niin oli sitä mieltä, että ehkä juuri hänelle menisi, mutta ei ole oikea vaihtoehto kokomattomalle, vaan täytyy löytää jostain koko 40.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapza Katso viesti
    No nyt on vähän viritelty. Styleridin lokarit meni kyllä ihan nätisti. Yhden reiän porasin takalokariin josta ruuvilla kiinni pyörään. Etulokari meni suoraan, tosin ehkä on vähän turhan ylhäällä. Pitää miettiä jos siihen sen vielä jotenkin alentas. Takalokasuojan kiinnitin takahaarukkaan cyclocrossin lokariinkiinnikkeilä. Eli periaatteessa kumitettu klemmari. Vähän pienet (ja väärät ruuvit) joten kun kaupoilla käy niin pitää kattoa jos löytys paremmat. Säästän sen rungon kiinnityskohdan tarakalle (vielä)...

Sitten kun on kaikki säädetty niin hopeiset rautalangat vois maalaa mustiksi ja nipsauttaa ylimääräiset pois. Mutta joo, tämän perusteella voin kyllä suositella noita Styleride lokareita https://www.styleride.fi/tuote/18977025

[IMG] free image upload[/IMG]
    Hyvännäköinen viritys, meinaan samantein matkia. Tuli tänään hankittua 2021-mallin joustokeulainen, siihen vaikuttaisi tuon lakarin kiinnitys takarenkaalle onnistuvat samalla tavalla, mutta joustokeulaiseen ei oikein saa eturenkaalle kiinnityspistettä haarukan yläosaan. Noh, kun Posti tuo Turusta lokarit, niin alkaa virittely...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarmo_M Katso viesti
    Hyvännäköinen viritys, meinaan samantein matkia. Tuli tänään hankittua 2021-mallin joustokeulainen, siihen vaikuttaisi tuon lakarin kiinnitys takarenkaalle onnistuvat samalla tavalla, mutta joustokeulaiseen ei oikein saa eturenkaalle kiinnityspistettä haarukan yläosaan. Noh, kun Posti tuo Turusta lokarit, niin alkaa virittely...
    Vaikka itse tuon virityksen tein, niin en ehkä suosittele tuota enää. Itselläni toi viritys ei kauaa ollut. Kivikossa ja juurakossa oli räminä niin paha että oli sellainen tunne että kaikki osat on ihan just pitkin metsää, ja hyvällä tuurilla kulkematta pinnojen välistä.... (jalka tosin ehkä aiheutti eniten ääntä).

Aika pienillä muoviläpysköillä pärjännyt. Fathuggerin tilasin nyt eteen. Taakana on nyt ollut XXL:n fatboard... ajanut asian, mutta saattaa kyllä mennä vaihtoon. Jospa mudhuggerilta joskus tulis oikein fattiin tehty takalokasuoja...

Täytyy kyllä sanoa että olen ollut tyytyväinen eMaxiin. Jopa niin tyytyväinen että tuli toinenkin taloon. Yksi etu on myös se, että on nyt kaksi akkua. Voi lähteä (yksin) vähän pidemmällekin.

Muuta viritystä mitä tässä on nyt menossa:
    - Lamppu, Lezyne ebike 1000. (vähän on nysväystä että saa johdon rungon sisälle)
    - Polkimet, Catalyst Evo. (räätälin patti alkoi ilmestymään ja jalka kipeä. Poljin keskemmällä jalkaa niin pystyy polkemaan). Muutenkin niin eMaxin mukana tulevissa polkimissa on aika huono pito. Suosittelen vaihtamista.
    - Satula, SQlab 60X

Sain Mudhuggerilta vastauksen "Rear Fathuggerista":
    We don't I am sorry to say but there is just not the demand for the rear to cover the tooling costs involved.

Eli ei kannata odottaa ainakaan Mudhuggerilta kunnollista takalokasuojaa läskipyörään. Taivuttelua ja extenderiä vaatii siis jatkossakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arvi1 Katso viesti
    Onko kukaan asentanut ketjusuojaa emaxiin? Tietoja/kuvia kaipaillaan.
    Itse olen samaa miettinyt ja oikeastaan ainoa mitä olen saanut selville on että Larun Pyörällä on joku eturattaan suoja olemassa, hintaan 50,-.

mielestäni aika arvokas, mutta vastasivat että on järeempi ja suojaa myös iskuilta maastossa.

Ketjusuojaa kaipaisin minäkin, kyselin sitä kun ostin pyörä-porista mutta ei ollut heillä mitään tarjota.
    yhdet housut rikkonut ja nykyään vedän kuminauhan siihen nilkkaan niin se hieman estää, kerran jäänyt pahemmin sinne väliin housun lahje.

https://www.ebay.com/itm/US-32-42T-C...72.m2749.l2649

Tommosen suojan laitoin testiksi tilaukseen, jospa tuo asiansa ajaisi.

Tuli kanssa hankittua heinäkuussa eMaxin 2020 50cm rungolla, jäykkä keula. eMaxiin päädying foorumi kirjotusten ja 30s koeajon perusteella (tältä foorumilta löytynyt paljon hyvää tietoa, kiitos siitä aktiiveille).
    On kyllä komia peli ja toimii isommallakin ukolla (itse 198cm/120kg).
    Tämän kanssa on ajamine hauskaa ja tuolla ajelee mielikseen useamman kymmenen km lenkkejä (~700km metsäpolkuja tullut sotkettua).
    eMax on toiminut hienosti, mitä nyt pikku kiristelyjä ja säätöjä tarvinnut.
    (Stemmiä joutunut kiristelemään eniten, penkki toinen).

Itsellä tuosta muutoksia/lisäyksiä:
    - Stemmi pidempään. Nyt on ohjaamo itselle mielekkäämpi. (Ergotec 6 90mm extension. Tuntuu että 35mm stemmejä ei ihan kauheasti ole saatavilla)
    - Valo, Lezyne ebike 1000 (oli ennen tuota Blueline 50, mutta tahtoi valoa lisää ja enemmänhän on aina parempi)
    - Crank Brothers Stamp 1 polkimet (sopi väritykseen oranssina). Mielestäni toimivat ja pito parempi kuin perusversioissa. Kokemusta tosin vasta ~50km.
    - Etujarrulevy vaihtumassa 203mm (tulossa Saksasta tulossa tuo ja sovitin) ei varsinaista syytä myös 180mm kyllä pysähty, mutta kiva räpläillä.

Kuljettimeksi autossa tuli arvonnan jälkeen Thule Easyfold XT 2 + XXL strapit (hintava, mutta tota käytettyäni en muuta harkitsisi. Toi taitettavuus erinomainen lisä)

Lisäksi mietinnässä:
    - Joustokeula (Manitou Mastodon Pro 120 STD (tai EXT) tämän foorumin perusteella. Noilla tuntuu vaan olevan aika kyinen saatavuus tällä hetkellä. Saa vinkata verkkokauppaa.
    - Hissitolppa. Törmättyäni Rockshox Rverb ASX (johdoton ) taitaa se olla tuleva valinta. Ei ole halpa mutta tuo sähkö jotenkin sopii tyyliin. Arvostelujen mukaan myös toimiva peli. Jos jollain kokemuksia puolesta/vastaan niin mielellään kuulen 150mm travel versiota katsellut.
    - Nastarenkaat, riippuen nyt vähän millainen talvi tulee.

(Ei se Huradax olisikaan niin kallis ollut, mutta kivempaa näin kun saa vähän myös itse säätää. Samoin taitaisi Huradaxilla tulla painoraja vielä pahemmin vastaan)

Pari testilenkkiä uudella hankinnalla on takana ja huomenna alan tutkailemaan lokasuoja-asennusta.

- Valoksi tuli heti alkuun (kiitos foorumin vinkkien) Lezyne ebike 1000,
    - Polkimiksi on mietinnässä
    Shimano PD-T8000 XT lukko-/yhdistelmäpolkimet,
    - Hissitolppana myös mainittu Rockshox Rverb ASX himottaa, mutta vaatii vielä perehtymistä, kun vaikuttaisi olevan todella monta vaihtoehtoista pituutta tarjolla...

Samanlaisia aiheita

1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0