Riippuu myös maaston tyypistä. Jos on savinen tai hienojakoista hiekkaa ja kosteutta niin sekin kuluttaa. Alkuperäinen taisi mennä @ 600 km. Toinen parempi kesti 1000, nyt on testissä kovakrominen XX1.
Riippuu myös maaston tyypistä. Jos on savinen tai hienojakoista hiekkaa ja kosteutta niin sekin kuluttaa. Alkuperäinen taisi mennä @ 600 km. Toinen parempi kesti 1000, nyt on testissä kovakrominen XX1.
Mulla kans alkuperäinen ketju kesti sen 600km. Uudella Shimanon cn-e8000 ketjulla ajettu nyt samanlaisia reittejä 1500km eikä ees lähellä että 0,5 tulkki menis läpi.
Nii ite ajoin alkuperäsel 2k, nii mitähä menis tolla cn-e8000, ehkä 8k?
^jos ei veikkaa, ei voi voittaa!
Miten ootte saanu eMaxin cherokee 80 vanteissa litkut pysyyn? Kokeilin hupiini ja pieleen meni kyllä. Taidan laittaa sisurit vaan, mutta haluaisin kuulla miten muilla on menny niinkun omasta mielestä.
Hyvin on pysynyt.
Fattystripperin kanssa on kyllä pysynyt hyvin.
Fattystrippers seems to be way to go! Mulla oli alkuperänen vannenauha ja mätänetit gorillateippiä, nii ilmankos ei pitänyMistä ootte tilannu, ja pitääkö/kannattaako tilata samalla jotain muuta hilpettä, joka auttaa projektissa? Venttiilit ja litku siis jo on.
Suosittelen: osta 250 cm pitkä 15 cm leveä ohuin Prisma gymstick Pro kuminauha lyhennä noin 180 cm pituiseksi eli hieman vanteen kehää lyhyemmäksi, liimaa yhteen kumi liimalla 4 senttimetrin matkalta äläkä tee topologista liitosta eli kierrettä. Näin saat köyhän miehen fatty stripperin. 7 rengassarjaa on litkutettu ilman yhtään ongelmaa. Litkut sisään luer lock 100 millilitran ruiskulla (tarvitset sairaala henkilökuntaa avuksi tai ymmärtävän apteekin) sairaala ruiskun päähän 70 mm pitkä vihreä metalli imu kärki (taitaa olla 1,4 mm ulkohalkaisija) Mediplast Ruotsi, tämä menee hyvin venttiilin läpi kun sielu on poistettu eikä sotke venttiilin runkoa. Litkut siis sisään vasta kun rengas on paikoillaan (Velogin menetelmä sotkee paikkoja). Toimii kuin vanhan pikajunan sinisen matkustajavaunun vessa.
Vaihtoehto b: osta gymstick Pro kuminauha ja turskauta venttiilin sielun poiston poiston jälkeen 60-100 ml litkua venttiilin kautta ja yritä kuivata venttiili rungon sisus ennen venttiilin sielun asentamista jolloin venttiili ei kontaminoidu latexilla. !00 ml ruiskun mukana tulee supistajakappale sylinterin sisässä mäntään kiinnitettynä, siihen voisi kokeilla venttiilikumin pätkää, mutta luulen että sen on liian iso mennäkseen venttiilinrungon läpi .
P.s. burppausta ei tapahdu koskaan kun fatty stripper on ollut 2-3 viikoa paikoillaan, syynä on se että latex muodostaa ulkorenkaan ja fatty stripperin kanssa kumi liitoksen litkulla (tulee siis maantie hemmojen tuubirengas kaupan päälle), katso Coloradon miesten origaali selostus asiasta.
En tarkotuksella leikannu, kun en ollu ihan varma. Sillä varmastis sais teipillä lisää tiivistävää pinta-alaa. Toi teipeillä ja sisurilla ajelu vois edesauttaa kans. Oon kuitenkin nyt päätymässä sisuriin, koska vähän säätämistä tämä vaikuttaa olevan anyway, eikä se pitkässä juoksussakaan välttämättä sen helpompi ja varmempi sit oo kun sisuri. Pistän myyntiin stansin litkut (n. 0.8L jäljel) ja tubeless venttiilit, yhteishintaan 20€ jos joku haluaa TRE seudul!
Paljonko tuo keventää pyörää ku litkuttaa emaxin? Vai mikä etu tuossa on kun kyseessä kuitenki yli 20kg pyörä ja avustusta. Ymmärrän jos 10kg carbon fättiä litkuttaa jolloin prosentuaalinen kevennys on suhteessa paljon isompi kuin näissä painavissa vehkeissä. Ja tämä on vain uteliaisuutta ei härnäämistä
Nim. Mulla on emaxissa juomatelineetkin valurautaa.
Mitä matalemmilla paineilla liikkuu, se enemmän jäykkä rengasrakenne hidastaa menoa kun renkaan muotoilemiseen menee energiaa. Sisuri pois, niin kitkaa on merkittävästi vähemmän. Niin, ja se sisuri painaa 0,7 kg (?) per kiekko joka on vielä aivan kehällä. Tämä vastustaa kiihdyttämistä, jarruttamista mutta myös suunnanmuutoksia.
^450g punnitsin Schwalben paksut fättisisurit joskus. Ainakin JJ:t oli omasta mielestäni paremmat litkutettuna. Nastarenkaita en jaksanut litkutella.
Ok, eli ei omaan ajotapaan vastaavaa hyötyä. Tuohon luomu fättiin vois ajatella.
Täällä ollu puhetta tuosta moottorin naksumisesta. Itsellä nyt reilu 300km ajettu emax joka alkanut naksumaan. Oliko tuohon joku kotikonsti millä sen sai korjattua. Ilmeisesti vaatii tietyn työkalun(minkä?)...
Kammet olen putsannut ja laittanut pikkasen vaseliinia sinne.
Mutta ei vaikutusta.
se spider tms joka siellä keskiössä löyhällä (vai olikose se työkalu), sen kiristäminen auttoi mulla.
Teitkö itse?
Talvella olen arvostanut pyörän määrätietosuutta kulkea suoraan ja vastustaa äkkinäisiä käänteitä, joten ehkä siitäkään syystä ei nyt talvee vasten kannata litkutella :P
Näköjään ihan tuntuva klappi tossa keskiössä. Ja irtotin tuon pohjapanssarin tarkistaakseni onks sen alla mitään ruuvia mikä olisi löysällä. Huomasin että joku jo avannu kerran tuon ja kierteitä ronkittu väkisin. Eka oli rattaat löysällä ja nyt tuo. Olen kyllä pettynyt että tollasta noinkin kalliissa pyörässä. Maanantaina vien läheiseen shitmanon huoltoon.
Joo, ei oo läpi pultti. 3 pulttia/puoli muistaakseni. Rattaan joutuu muistaakseni irrottaan siittä spiderista et pääsee kaikkiin käsiksi. Huoltomanuaalissa on toi järjestys, ja momentitkin. Kampien klapista en tiä mut moottorin natina/pauke saattaa hävitä, eipä maksa mitää koittaa. Spiderin kiristys kannattaa kattoo. Omassa rattaan pultit tuppas löystyyn. Eli kaikkiin paikkoihin kannattaa laittaa kierrelukitetta. Myös se pohjapanssari kannattaa kattoo et on tiukalla.
Olisko vinkata mikä työkalu sopii tuohon että saan rattaan irti. Onko se nyt sitte just spideri vai mikä mutta toi iso mutteri missä pienet kolot ulkosyrjällä?
Tätä tarkoitan: https://aijaa.com/vy9RAI
Löytyi jo!
JiiVee85 muokkasi tätä : 28.08.2020 at 13.28 Syy: Työkalu löytyi!
Jätän suosiolla huoltoon tuon kun ei tota tarvittavaa avainta saa mistään
Kirjanmerkit