HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 14 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1318

Aihe: Tunturi eMax

  1. #391
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Riippuu myös maaston tyypistä. Jos on savinen tai hienojakoista hiekkaa ja kosteutta niin sekin kuluttaa. Alkuperäinen taisi mennä @ 600 km. Toinen parempi kesti 1000, nyt on testissä kovakrominen XX1.

  2. #392
    Mulla kans alkuperäinen ketju kesti sen 600km. Uudella Shimanon cn-e8000 ketjulla ajettu nyt samanlaisia reittejä 1500km eikä ees lähellä että 0,5 tulkki menis läpi.

  3. #393
    Nii ite ajoin alkuperäsel 2k, nii mitähä menis tolla cn-e8000, ehkä 8k?

  4. #394
    Liittynyt
    10/2019
    Paikkakunta
    Hese
    Viestit
    1.355
    ^jos ei veikkaa, ei voi voittaa!

  5. #395
    Miten ootte saanu eMaxin cherokee 80 vanteissa litkut pysyyn? Kokeilin hupiini ja pieleen meni kyllä. Taidan laittaa sisurit vaan, mutta haluaisin kuulla miten muilla on menny niinkun omasta mielestä.

  6. #396
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Hyvin on pysynyt.

  7. #397
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villariveijari Katso viesti
    Miten ootte saanu eMaxin cherokee 80 vanteissa litkut pysyyn? Kokeilin hupiini ja pieleen meni kyllä. Taidan laittaa sisurit vaan, mutta haluaisin kuulla miten muilla on menny niinkun omasta mielestä.
    Ei ollu kyllä mitää ongelmia. Käytin kyllä fattystripperiä

  8. #398
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    333
    Fattystripperin kanssa on kyllä pysynyt hyvin.

  9. #399
    Fattystrippers seems to be way to go! Mulla oli alkuperänen vannenauha ja mätänetit gorillateippiä, nii ilmankos ei pitäny Mistä ootte tilannu, ja pitääkö/kannattaako tilata samalla jotain muuta hilpettä, joka auttaa projektissa? Venttiilit ja litku siis jo on.

  10. #400

    Köyhän fatty stripper

    Suosittelen: osta 250 cm pitkä 15 cm leveä ohuin Prisma gymstick Pro kuminauha lyhennä noin 180 cm pituiseksi eli hieman vanteen kehää lyhyemmäksi, liimaa yhteen kumi liimalla 4 senttimetrin matkalta äläkä tee topologista liitosta eli kierrettä. Näin saat köyhän miehen fatty stripperin. 7 rengassarjaa on litkutettu ilman yhtään ongelmaa. Litkut sisään luer lock 100 millilitran ruiskulla (tarvitset sairaala henkilökuntaa avuksi tai ymmärtävän apteekin) sairaala ruiskun päähän 70 mm pitkä vihreä metalli imu kärki (taitaa olla 1,4 mm ulkohalkaisija) Mediplast Ruotsi, tämä menee hyvin venttiilin läpi kun sielu on poistettu eikä sotke venttiilin runkoa. Litkut siis sisään vasta kun rengas on paikoillaan (Velogin menetelmä sotkee paikkoja). Toimii kuin vanhan pikajunan sinisen matkustajavaunun vessa.

    Vaihtoehto b: osta gymstick Pro kuminauha ja turskauta venttiilin sielun poiston poiston jälkeen 60-100 ml litkua venttiilin kautta ja yritä kuivata venttiili rungon sisus ennen venttiilin sielun asentamista jolloin venttiili ei kontaminoidu latexilla. !00 ml ruiskun mukana tulee supistajakappale sylinterin sisässä mäntään kiinnitettynä, siihen voisi kokeilla venttiilikumin pätkää, mutta luulen että sen on liian iso mennäkseen venttiilinrungon läpi .

    P.s. burppausta ei tapahdu koskaan kun fatty stripper on ollut 2-3 viikoa paikoillaan, syynä on se että latex muodostaa ulkorenkaan ja fatty stripperin kanssa kumi liitoksen litkulla (tulee siis maantie hemmojen tuubirengas kaupan päälle), katso Coloradon miesten origaali selostus asiasta.

  11. #401
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villariveijari Katso viesti
    Fattystrippers seems to be way to go! Mulla oli alkuperänen vannenauha ja mätänetit gorillateippiä, nii ilmankos ei pitäny Mistä ootte tilannu, ja pitääkö/kannattaako tilata samalla jotain muuta hilpettä, joka auttaa projektissa? Venttiilit ja litku siis jo on.
    Leikkasitko vannenauhan? Katsoitko kuvat tämän säikeen ekalla sivulla?

  12. #402
    En tarkotuksella leikannu, kun en ollu ihan varma. Sillä varmastis sais teipillä lisää tiivistävää pinta-alaa. Toi teipeillä ja sisurilla ajelu vois edesauttaa kans. Oon kuitenkin nyt päätymässä sisuriin, koska vähän säätämistä tämä vaikuttaa olevan anyway, eikä se pitkässä juoksussakaan välttämättä sen helpompi ja varmempi sit oo kun sisuri. Pistän myyntiin stansin litkut (n. 0.8L jäljel) ja tubeless venttiilit, yhteishintaan 20€ jos joku haluaa TRE seudul!

  13. #403
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Paljonko tuo keventää pyörää ku litkuttaa emaxin? Vai mikä etu tuossa on kun kyseessä kuitenki yli 20kg pyörä ja avustusta. Ymmärrän jos 10kg carbon fättiä litkuttaa jolloin prosentuaalinen kevennys on suhteessa paljon isompi kuin näissä painavissa vehkeissä. Ja tämä on vain uteliaisuutta ei härnäämistä

    Nim. Mulla on emaxissa juomatelineetkin valurautaa.

  14. #404
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.975
    Mitä matalemmilla paineilla liikkuu, se enemmän jäykkä rengasrakenne hidastaa menoa kun renkaan muotoilemiseen menee energiaa. Sisuri pois, niin kitkaa on merkittävästi vähemmän. Niin, ja se sisuri painaa 0,7 kg (?) per kiekko joka on vielä aivan kehällä. Tämä vastustaa kiihdyttämistä, jarruttamista mutta myös suunnanmuutoksia.

  15. #405
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Tunturi eMax

    ^450g punnitsin Schwalben paksut fättisisurit joskus. Ainakin JJ:t oli omasta mielestäni paremmat litkutettuna. Nastarenkaita en jaksanut litkutella.

  16. #406
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Ok, eli ei omaan ajotapaan vastaavaa hyötyä. Tuohon luomu fättiin vois ajatella.

  17. #407
    Täällä ollu puhetta tuosta moottorin naksumisesta. Itsellä nyt reilu 300km ajettu emax joka alkanut naksumaan. Oliko tuohon joku kotikonsti millä sen sai korjattua. Ilmeisesti vaatii tietyn työkalun(minkä?)...

    Kammet olen putsannut ja laittanut pikkasen vaseliinia sinne.
    Mutta ei vaikutusta.

  18. #408
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    se spider tms joka siellä keskiössä löyhällä (vai olikose se työkalu), sen kiristäminen auttoi mulla.

  19. #409
    Teitkö itse?

  20. #410
    Talvella olen arvostanut pyörän määrätietosuutta kulkea suoraan ja vastustaa äkkinäisiä käänteitä, joten ehkä siitäkään syystä ei nyt talvee vasten kannata litkutella :P

  21. #411
    Näköjään ihan tuntuva klappi tossa keskiössä. Ja irtotin tuon pohjapanssarin tarkistaakseni onks sen alla mitään ruuvia mikä olisi löysällä. Huomasin että joku jo avannu kerran tuon ja kierteitä ronkittu väkisin. Eka oli rattaat löysällä ja nyt tuo. Olen kyllä pettynyt että tollasta noinkin kalliissa pyörässä. Maanantaina vien läheiseen shitmanon huoltoon.

  22. #412
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiVee85 Katso viesti
    Teitkö itse?
    Takuu-huollossa korjasivat.

  23. #413
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    Paljonko tuo keventää pyörää ku litkuttaa emaxin? Vai mikä etu tuossa on kun kyseessä kuitenki yli 20kg pyörä ja avustusta. Ymmärrän jos 10kg carbon fättiä litkuttaa jolloin prosentuaalinen kevennys on suhteessa paljon isompi kuin näissä painavissa vehkeissä. Ja tämä on vain uteliaisuutta ei härnäämistä

    Nim. Mulla on emaxissa juomatelineetkin valurautaa.
    En oo painon takia litkutellu, vaan se pointtina se että reiät paikkaantuu itsestään...mulla ei oo litkutettu rengas koskaa jättäny metsään..muutamia kertoja on ollu lateksia niskaa myöten mut aina on tosiaa reikä menny umpeen. Painon säästö nyt on korkeintaa +

  24. #414
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiVee85 Katso viesti
    Täällä ollu puhetta tuosta moottorin naksumisesta. Itsellä nyt reilu 300km ajettu emax joka alkanut naksumaan. Oliko tuohon joku kotikonsti millä sen sai korjattua. Ilmeisesti vaatii tietyn työkalun(minkä?)...

    Kammet olen putsannut ja laittanut pikkasen vaseliinia sinne.
    Mutta ei vaikutusta.
    Koita löysätä moottorin kiinnitys pultit, sit kiristä rattaan puoli ensin tiukkaan. Lopuks toinen puoli.

  25. #415
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Koita löysätä moottorin kiinnitys pultit, sit kiristä rattaan puoli ensin tiukkaan. Lopuks toinen puoli.
    Voisiko auttaa myös tuohon klappiin? Kammissa tuntuu helposti klappia kun sitä heiluttaa.

    Ja näillä kiinnityspulteilla meinaat sitä mikä menee moottorin takasosassa runkon läpi tai siis ainakin siinä on pultit molemmin puolin..?

  26. #416
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JiiVee85 Katso viesti
    Voisiko auttaa myös tuohon klappiin? Kammissa tuntuu helposti klappia kun sitä heiluttaa.

    Ja näillä kiinnityspulteilla meinaat sitä mikä menee moottorin takasosassa runkon läpi tai siis ainakin siinä on pultit molemmin puolin..?

    Joo, ei oo läpi pultti. 3 pulttia/puoli muistaakseni. Rattaan joutuu muistaakseni irrottaan siittä spiderista et pääsee kaikkiin käsiksi. Huoltomanuaalissa on toi järjestys, ja momentitkin. Kampien klapista en tiä mut moottorin natina/pauke saattaa hävitä, eipä maksa mitää koittaa. Spiderin kiristys kannattaa kattoo. Omassa rattaan pultit tuppas löystyyn. Eli kaikkiin paikkoihin kannattaa laittaa kierrelukitetta. Myös se pohjapanssari kannattaa kattoo et on tiukalla.

  27. #417
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    214

  28. #418
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Kiitos linkistä

  29. #419
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jyrmy Katso viesti
    Joo, ei oo läpi pultti. 3 pulttia/puoli muistaakseni. Rattaan joutuu muistaakseni irrottaan siittä spiderista et pääsee kaikkiin käsiksi. Huoltomanuaalissa on toi järjestys, ja momentitkin. Kampien klapista en tiä mut moottorin natina/pauke saattaa hävitä, eipä maksa mitää koittaa. Spiderin kiristys kannattaa kattoo. Omassa rattaan pultit tuppas löystyyn. Eli kaikkiin paikkoihin kannattaa laittaa kierrelukitetta. Myös se pohjapanssari kannattaa kattoo et on tiukalla.
    Olisko vinkata mikä työkalu sopii tuohon että saan rattaan irti. Onko se nyt sitte just spideri vai mikä mutta toi iso mutteri missä pienet kolot ulkosyrjällä?

    Tätä tarkoitan: https://aijaa.com/vy9RAI

    Löytyi jo!
    JiiVee85 muokkasi tätä : 28.08.2020 at 13.28 Syy: Työkalu löytyi!

  30. #420
    Jätän suosiolla huoltoon tuon kun ei tota tarvittavaa avainta saa mistään

Samanlaisia aiheita

  1. E-Tube, Freemax, Emax, etc Shimano-softat
    By MRe in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 788
    Viimeinen viesti: 09.02.2025, 13.22
  2. eMax ja e275 (Fat >> Plus)
    By villariveijari in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 17.06.2019, 11.14
  3. Tunturi emax läskipyörä
    By Seppo Hernesniemi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.01.2019, 08.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •