Näytä tavallinen näkymä : Hämeenlinna
Niin siis aloitteva maaston on oltava, koska toi o eka maasturi minkä omistan. Niin en kauheen osaavaksi vielä iteseeni uskalla sanoo maastossa. Tosin ain voi kantaa pyörän, jos ei uskalla ajaa... :seko:
Lauantain ja sunnuntain ajelun perusteella maastosta löytää mm. mutaa, kuraa, lätäköitä, liukkaita juuria, hauskoja tilanteita ja huisia reittejä :)
Yllättää miten hyvin Racing Ralphit pitää, kun ei liioittele vauhdin suhteen. Eilen lähdettiin kuudelta liikkenteeseen ja ajettiin Katuman ympäri, yhtään myöhempään en lähtisi lenkille ilman valoja.
Onko tiistai klo 16 puomilta? Mä voin lähteä myös mukaan.
Kyllä se puomikin käy lähtöpaikaksi tiistaille.
Puomi, rautatieasema, joku muu paikka johon kaikki varmasti löytää? :) Rautatieasemaltaha pääsis aulangolle, katumaa kierteleen jne, puomilta katiskoski/ahvenisto/parola tai vähän pidemmällä siirtymällä edellä mainitut.. :D just tulin tutkimasta aulankoa sauvakävellen.. :D
Ookoo, puomi it is. Jos epäilyttää puomin sijainti, niin tuossa karttalinkki (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?query=hae&hakutapa=osoitehaku&osoite=poltinahontie+47&kunta=h%C3%A4meenlinna&e=360743&n=6765593&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi). Poltinahontien varrella tuossa mäen päällä on Moottoriradan risteys ja pieni koppi josta lähdetään liikeelle. Tuon kartan nuolesta hiukan etelään.
Keli näyttää ihan suotuisalta, eikä tuolla taida sadetta olla tulossakaan: http://testbed.fmi.fi/history_browser.php?imgtype=radar&t=5&n=15
En taida keretä ulkoilemaan ennen kuutta joten taidan tehdä oman yökyöpeli lenkin
Hauskaa oli lenkillä, vaikka toi työnteko edelleenkin haittaa harrastustoimintaa (varsinkin kun innostuu vähän turhanki kovaa menemään molemmis) :) Tietty kalustoki piti rupee hajoileen, kotio kyl pääsi vaikka polkimen laakerit vissiinkin alkaa sanoon sopimusta irti...paluu lukkoihin siis!
Hyvä ettei suurempaa kalusta murhetta tullut. Lenkki oli varsin miellyttävä näin maasto aloitukseksi :)
Olipas lämmin ja hieno syyskeli!
Saas nähdä pääsenkö enään valoisan aikaan mihinkään ennen kevättä.....
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
Sunnuntaina makkara lenkille pitäisi päästä valoisasti aatellen valoisan aikaan :)
Yritän ainakin olla tänään kello 18.00 puomilla maasturin kanssa. Tämä lähinnä ilmoitus, jos joku arpoo lähtimisen kanssa vielä
Löysikö kaikki kotiin?
Turvaluokituksen mukaisesti ajettiin parissa ryhmässä :) Me jälkipää käytiin Tervaniemessä kääntymässä ja tietä pitkin takasin, oiskohan ollut vartin yli seitsemän Poltsarin liikenneympyrän paikkeilla.
No hyvin samoihin aikoihin me pääryttiin puomin nurkille. Ku kieputeltiiin pitkin poikin metsikköö sekä hiekkateitä. Se joka tietää kaupungin osat voi sanoo tarkemmin
Okei, lauantai ja sunnuntai näyttävät kumpikin tällä hetkellä sateettomilta. Lyödäänkö sunnuntai lukkoon makkara-ajelulle?
Aikataulu voisi olla tän suuntaista,
-lähtö puomilta klo 10:30
-paluu kotiin valoisan aikaan
-välissä makkaranpaistoa Aulangon tekosaarten avoimessa kodassa/nuotiopaikalla
Reittiehdotuksia otetaan vastaan, mä ajattelin että voisi ajella mahdollisuuksien mukaan siten, että kesken päivän voi jättäytyä pois tai myöhemmin liittyä mukaan. Eli koitetaan ajella lenkkejä kantakaupungin ympärillä?
Sunnuntai ehdottomasti. Reitiksi mielellään sellainen, että 26 ankkuri raahautuu mukana :D
jartsuli
03.10.2012, 22.47
Moro .. mäkin oon vielä maisemissa, hemmetti kun työ vie ajan / voimat .. mutta makkaralenkille mä ehkä pääsen, tosin maasturia ei ole joten ihan täyttä offroadia en kykene tulemaan
Sunnuntai vois sopia itellekin, lauantai ei sit millää :)
Moro .. mäkin oon vielä maisemissa, hemmetti kun työ vie ajan / voimat .. mutta makkaralenkille mä ehkä pääsen, tosin maasturia ei ole joten ihan täyttä offroadia en kykene tulemaan
Kylhän se crossariki nää hämeenlinnan polut tuntuu tulevan siinä missä maasturikin :D ja mä ilmottaudun juniperin kanssa 26" ankkuritiimiin. Reittitoiveena olis vaihtelevasti kaikkea, myös sitä mutaa.. ;)
Retroankkuri sai tänään uuden keulan. On aivan käsittämätön ero miten paljon paremmin menee kivien ja juurakoiden yli. :D
Millasenkos keulan nyt siihen hankit? Ps. jos kiinnostaa/joku tarvii nii mulla vois olla ylim. 25.4mm/90mm pitunen stemmi ja riseritanko (50mm/711mm). Piti tänään käyä hakeen uus kun alko keuliin pyörä liianki helposti :)
Ja montaks nyt alustavasti on makkaralenkille lähdös?
Ukkopekkapaketin kanssa voisi ankkuroitua tukevasti 26 tuumaisten matkaseuraksi.
Sellainen musta 100 milliä joustava :D
Ottaisko makkaran sijaan pihviä....:)
Sekiii sopii. Kukin ottaa mist tykkää. Kai se makkara nyt ol semmoinen yleisnimike mitä nuotiolla paistellaan :)
Katsotaan millanen porukka huomenna saadaan kasaan, voidaan sitten soveltaa reittiä tarpeen mukaan.
Mä ajattelin ottaa jotain eväitäkin, että ei tosiaan pidetä liikaa kiirettä :)
Käyn tänään ajamassa Katiskosken suunnalla, saa vähän käsitystä missä kunnossa Ilvesreitti on.
Jees tuota onko tarkoitus pitää kokopäivä reppuu selässä vaiko kenties säilöö sopivaan turvalliseen kolooon?
Mä ainakin aattelin lähtee ihan reppu selässä meiningillä.. :) saa kaiken kulkeen helpommalla jne.
Olihan se nyt sitten 10:30 puomilta?
En ole vielä keksinyt millä makkarapaketti liikkuu mukana mutta eiköhän se selviä. Tulitikut/sytkärikin on kai hyvä olla edes jollain =)
Juniper mun reppuun kyl mahtuu paketillinen makkaraa. Tulikut vois joku ottaa joka omistaa
Mulla on tuhopolttovälineet lähös mukaan :) ja mullekin menee tarvittaessa reppuun makkarat..
Joo (eväs)reppureissu tiedossa, 10:30 puomille ja siitä lähtö kun riittävästi porukkaa paikalla :) Koitetaan päästä poikkeamaan vaikka sotilaskodissa jossain välissä (se taitaa viikonloppuna aueta vasta kolmelta).
Eilisen perusteella Katiskosken suunnalla on paikoitellen aika märkää, mutta niin taitaa olla joka paikassa. Eli kuraa ja lätäköitä riittää. Voisi ehkä ottaa muutamat kuivat sukat reppuun ;)
Juu kyllä se semmoinen 80 km makkaranpaistoreissu sitten tuli maastoiltua. Seura oli mukavaa ja koitetaan saara jossain välissä uutta samanlaista viel
(X) Sadetta
(X) Aurinkoa
(X) Mutaa
(X) Suota
(X) Kivikkoa
(X) Juurakkoa
(X) Ylämäkiä
(X) Alamäkiä
(X) Makkaraa
(X) Kahvia/kaakao
(X) munkkia
(X) Hyvä seura
( ) Huono fiilis
Ja kaikenlaista muuta
Olipas hieno lenkki. Nyt on aivan puhki. Tällainen tarvitsee uusinnan
Hienoa ukot, että saitte tämän vietyä lävitse! Minä en saanut aikataulua millään sopimaan ja niinpä makkarat jäivät paistamatta. Ehkäpä seuraavalla kerralla?
Juniper unohti listasta märät sukat. No mulla oli kolmetkin ;) eturengaskin kesti vielä kotio asti vaikka varasisurikin alko hukkaan paineita..pitää tutkiskella :D
Sitten hieman dataa lenkistä alkuosa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TeemuKeinonen/72v11l21qrho5rbj) ja loppuosa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TeemuKeinonen/descvg26p7d7b7nb). Ku tuota puhelimen akun kestoo pelkäsin siksi hieman pätkittynä
http://www.sports-tracker.com/#/workout/kassu_/408ee0hhtjcemgvl tuollasta dataa se oma puhelin tarjos matkalle :)
Taisi tulla "kesän" pisin maastolenkki eilen, täytyy myöntää että vieläkin matka painaa jaloissa. Toivottavasti tuo työmatka ei sisällä ihan kaikkia noista Juniperin listaamista elementeistä.
Jaa että uutta reissua suunnitteluun, pitäs sitten ainakin ottaa Aulanko-Katuma sektori mukaan, että saadaan lisää ajettavaa :)
Onko immeisillä kuinka kova kiirus tänä vuonna parrillisten viikkojen viikonloppuina?
Olisko tiistaina lamppulenkkiä maastoon, lähtö vaikka 19:30 - suuntana Katuma?
Kyl mää tohon aikaan oon jo takas lenkiltä
Joutuu jättään väliin tän seikkailun. Pitäs olla vissiin töissä vielä tollon (jos siis ei mitää ihmeitä tapahdu että iltavuoro loppus liian aikasi) ;)
Juniper unohti listasta märät sukat. No mulla oli kolmetkin ;) eturengaskin kesti vielä kotio asti vaikka varasisurikin alko hukkaan paineita..pitää tutkiskella :D
Ei kai vaan mun pumpusta tullut vierasesineitä sisurin sisälle :D
Tänään tekisi mieli lamppulenkille, mutta kun minusta riippumattomista syistä se ei käy :( Uusi lamppukin näkyy vasta Singaporen postin seurannassa.....
Ei kait. Kait siinä ulkorenkaassa oli sit joku kivi tms että päästää ilmat poies. En oo viel jaksanu tutkia kun eilen sai aikaseks pestä pyörän edes alkuu :)
Näyttää että mä lykkään lähtöä huomiselle, keskiviikkona klo 18 puomilla. Ehkä ensikeskiviikkona.
Kyllä se niin on jotta. Kävin tänään möyrimässä katuman ympäri sekä hieman toisaalla auringon paisteessa. Huomen lähtee konkeli toivottasti jo ensinhuoltoon eli ens viikol vasta pyörä selkään seuraavan kerran
Hah! Pääsin sittenkin polkasemaan pienimuotoisenlamppulenkin lähipoluille. huomisesta taas ei vielä osaa sanoa pääseekö puomille.
Onko kukaan ajellut cyclocrosseilla? Itse olen ajanut useampia tunteja lähes joka ilta, tuntuu löytyvän ihan mukavia hiekkateitä.
Itsellä kauheat ajohalut mutta ketään muita ei näy missään?!? Koska alkaa cyclocross -porukkalenkit? Vai nukutaanko koko talvi?
Maastossa ollaan. Cyclo taitaa olla harvinaisempi etenemis muoto näillä seuruin
maastoa maastoa, cyclot menee siel maastureitten mukana :)
Onko kukaan ajellut cyclocrosseilla? Itse olen ajanut useampia tunteja lähes joka ilta, tuntuu löytyvän ihan mukavia hiekkateitä.
Itsellä kauheat ajohalut mutta ketään muita ei näy missään?!? Koska alkaa cyclocross -porukkalenkit? Vai nukutaanko koko talvi?
Todellakin väki ajaa myös cyclolla! Onhan täällä Jartsulilla, Tumpelolla ja mulla ainakin crossarit. Muutkin varmaan on jo tilanneet pyörät talvea varten.
Mut lenkkiä tosiaan voisi ajella enemmäkin, ainakin säiden suosiessa.
jartsuli
12.10.2012, 21.03
Btw tuliko hra Olmi tänään vastaan jäähallin kohdilla?
Jake_Kona
12.10.2012, 22.05
Ajoin reitin sportstackerille viima la joka näkyy jart lilla. En laittanut yleiseen levitykseen.
Kaupungista jos lähtee ja haluaisi pysyä hiekkatiellä alkupätkä 10km ei taida onnistua.
Voisin lähteä matkaan mukaan reitin varrelta jos ketä hml:stä kiinnostaa ajaa kokonaista n. 60-80km. Tarkempaa arviota reittisuunnitelmasta en vielä osaa antaa.
Tämä on hyvä reitti:
Reittisuunnitelmana cc-kiekkailullenäin alustavasti hml (a)-2855tien ja renkajärventien risteys(a)-myllykylästä alkaa soratie-ojajärventie-sotkajärventie-raidonpääntie-härkähiekkatietä renkoon-vanhaa siis vanhaa 10tietä kohti hml-papinharjuntie-tukkitie vasemmalle-vesajoentie-humaristontie-preemerintie-renkovahantie-härkätie hml(a)
(a)=asvalttia
itse olen innokas pyöräilemään 20 -23Km keskareilla ( jos oikein rypistän ettei tarttee oottaa max. 25-26km/h) hiekkateillä n. klo 10.30-13.00 jälkeen, mutta tämä on ihan kiva reitti. Suurimman osan olen käynyt itse ajamassa viime viikonloppuna 2 osassa. Lyhyt matka (200m) 10 tien vartta tolla reitillä on erittäin vaativaa krossarilla, mutta vieressä on 10 tie jos muta ei oo kivaa.
Btw tuliko hra Olmi tänään vastaan jäähallin kohdilla?
Ei tullut ei. Tänään panostettiin työpäivään, ei pyöräilyyn. :)
Jake_Kona
12.10.2012, 23.19
ilmoitelkaa jos reitti hml-renkajärvi- sotka-härkätie (hiekka)-back to hml kiinnostaa.
Tämä ilmoitus tuhoutuu itsestään 13 päivä la klo 10.22
Muutkin varmaan on jo tilanneet pyörät talvea varten.
Öhh.. tuota, ehkä sellaisen oranssin :)
Mä olen ollut ihan flunssan kynnyksellä melkein koko viikon, mutta jos lepo-lauantai kaiken korjaa, niin sunnuntaina voisi myös jotain kevyttä crossijuttua kokeilla.
jartsuli
13.10.2012, 09.39
ilmoitelkaa jos reitti hml-renkajärvi- sotka-härkätie (hiekka)-back to hml kiinnostaa.
Tämä ilmoitus tuhoutuu itsestään 13 päivä la klo 10.22
Kiinnostaa!
Jake_Kona
13.10.2012, 10.17
Itse voisin tulla 2855 ja renkajärventien risteykseen. Hml:stä tulee aika pitkä siirtymä ennenkuin hiekka alkaa.
Onko muita tulijoita?
Mihin aikaan lähtö hml ettei pimeä yllätä?
jartsuli
13.10.2012, 10.34
Mä voisin lähteä vaikka jo klo 11, mutta jos muita ois lähdössä niin voidaan lähteä 'vasta' klo 12 :) .. mä haluisin tästä semmosen rauhallisen syyspäivälenkin.
jartsuli
13.10.2012, 10.51
Anyone? Lähdenkö yksin, onko jakelle liian hätänen aikataulu?
Jake_Kona
13.10.2012, 10.57
Laitan kamppeet päälle ja otan pyörän esille sekä katson rengaspaineet. Menoksi. Minulla kestää noin puoli tuntia ajaa siihen risteykseen.
Jos lähdet nyt niin kerkeän
Tiedätkö sen risteyksen?
jartsuli
13.10.2012, 11.02
Joo tiedän.. mulla menee vielä hetki valmistautua mutta lähdem sitte suoraan sinne ajamaan, ootellaan siinä jos toista ei näy.
jartsuli
13.10.2012, 11.19
Lähden NYT härkätietä pitkin tulemaan.. kestänee ~40min tulla risteykseen
Jake_Kona
13.10.2012, 14.38
Hyvä reitti ja kerrankin ajoseuraa. Kivat 50 kilomeetrijä tuli mulle. Kuuma kahvi teki tosi hyvää. Joku kerta ennen talvea uudestaan
jartsuli
13.10.2012, 15.56
Juu oli hyvä reitti.. hiekkatiet on aika mukavia ajella hissukseen
Olmi, ei ole crossaria mulla eikä näillä näkymin tulossakaa ;) ens kaudeks jos jotain muuta maastokelposempaa hankkis... :)
jartsuli
13.10.2012, 18.52
Olmi, ei ole crossaria mulla eikä näillä näkymin tulossakaa ;) ens kaudeks jos jotain muuta maastokelposempaa hankkis... :)
Fatbike :P
Läskipyörä voiskin olla hyvä viimeaikaisille suolenkeille.....
Nyt vois koittaa raahata ruhon ulos lamppulenkille
Juu oli hyvä reitti.. hiekkatiet on aika mukavia ajella hissukseen
Otitko nauhalle?
jartsuli
13.10.2012, 22.15
Otitko nauhalle?
Juu, http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/70tsdj6a9pjbc10t
Ei kait iha fatbikee ole tulossa, ellei sit talven aikana iske joku ahaa-elämys :) maantiekonkeliki sai tänåän heräteostona tangonpäävalot..on vilkutki ;) etee valkonen ledi, taakse punanen samassa valossa..pitää kattoo jos sais kuvaa aikaseks josko ne toimiiki vielä pyörässä ollessa...
Jake_Kona
15.10.2012, 00.57
Tossa hiekkatiereittiä.
http://www.youtube.com/watch?v=wFm_eQTr_-w
Tossa hiekkatiereittiä.
Makean näköistä, olisko tälläviikolla ihmisillä taipumusta lähteä ajeleen rauhalliseen tahtiin semmosta alle 2h lenkkiä? Hiekkatie, ulkoilureitit, ehkä vähän offroad..
Kyllä sitä tällä viikolla jossain välis voisi tuonne hiekan puolelle lähtee, jos keskari pysyy maltillisena eli alle 20-26km/h haarukassa. La ja su on molemmat ainakin toistaiseksi viel suhteellisen vapaana. Arken voin yrittää kuurelta jo ehtii otsalampun kanssa hiekkatielle.
Joo tommonen keskariskaala kuulostaa ihan hyvältä. Mulle sopii myös kuudelta lähtö, pieni tihkusade ei vielä haittaa, mutta kovaan sateeseen en kyllä saa itseäni liikkeelle. Lenkillä keli kuin keli käy :)
Mulle käy jo tiistai, mites muille? Klo 18 puomilta ceeäx? Tuikku mukaan.
Retromaasturilla En taida uskaltautua cx lenkille. Tarttis saada himpun verran rullaavammat kirkot....ketjutkin tarttis taas vaihteeksi vaihtaa ja keskiö...... :banghead:
Juniper, pitänee meitin lähtee mettään rämpiin noilla ankkureilla. Pääsee samalla koittamaan tubelesseja tositoimissa itekin. Huomenna kylläkään ei käy, on hieman paljon menoa..omakin ankkuri sai tänään viel uuen keskiön sen vanhan natisijan tilalle.. :D
No tuota huomen voisin yrittää suoraan huollosta tulla konkelilla kuureksi puomille
No tuota huomen voisin yrittää suoraan huollosta tulla konkelilla kuureksi puomille
Sehän on tänään. Sääsammakot lupaavat ihan ok keliä illaksi.
Jep Jep pyrin siis tänään tiistaina ajoissa liikkumaan jotta kaikki saan kohilleen. Huomiselle onkin illaksi niiiin paljon töihin liittyvää ettei passaa yhtään mitään sopii.
Jep Jep pyrin siis tänään tiistaina ajoissa liikkumaan jotta kaikki saan kohilleen. Huomiselle onkin illaksi niiiin paljon töihin liittyvää ettei passaa yhtään mitään sopii.
suurtumpelo
16.10.2012, 14.20
Käyn nautiskelemassa parolanharjua valon aikaan ja yritän sieltä puomille kuudeksi.
Cyclo sai uudet koolstopsalmonjarrupalat ja maxxismatorenkaan taakse.
Jokohan parolanharjun juurakkonousu onnaisi ajaen ylös minultakin. ;)
http://imageshack.us/a/img62/7174/bmckoolstop.jpg
Kun nyt tällä kertaa suostut käyttää tarvittaessa tuota pienempää eturatasta. Voisin kovin epäillä tuon onnistuvan :)
Rennon reipasta ja yllättävän lämmintä oli ajella tänään.
Keskiviikkona klo 18 mtb-lenkki alkaa jo vaatimaan valoja, jos ei kovasti sada niin mä lähden norkoilemaan puomille.
ps. jos joku soittaa, niin aina voi vastata: No, this is Patric! (http://www.youtube.com/watch?v=D4__G4DADik)
Löytyyköhän ketään huomenna iltapäivästä n. 15-16 väliin lähtemään mukaan aulangolle polkuja ettimään? eksyminen on melkein taattu, muutama pätkä on jo mielessä mutta lisää pitäs keksiä :) reittiä/kestoa nyt ei sen tarkemmin ole, aulangolle..
Ja ideana on täys maastoseikkailu. kivikko/juurakko taattua, droppeja jos löytyy ja paljon mutaa.. :)
Löytyyköhän ketään huomenna iltapäivästä n. 15-16 väliin lähtemään mukaan aulangolle polkuja ettimään? eksyminen on melkein taattu, muutama pätkä on jo mielessä mutta lisää pitäs keksiä :) reittiä/kestoa nyt ei sen tarkemmin ole, aulangolle..
Ja ideana on täys maastoseikkailu. kivikko/juurakko taattua, droppeja jos löytyy ja paljon mutaa.. :)
Just sain fillarin pestyä tän illan ajeluilta, mutta mä voisin koittaa päästä kolmelta töistä - eli ehkä noin 15:30-15:40 Aulangon kylpylässä(/llä) ;)
Varmistan tilanteen huomenna päivällä.
Olikos la ja su pyörän selkään lähtijöitä. Jossain määrin maastotyyppiseen menee, koska maantie pyörässä on runko ja renkaat tukevasti eri paikkakunnilla
Kassu, jos sade ei tosta vähene, niin mä taidan jättää ajelut väliin. Luultavasti kastun eka kotimatkalla, ja sitten uudestaan jo matkalla Aulangolle.
Näyttää juu siltä että jää iteltäki lähtemättä, hieman liian liukkaaks vetää :)
Kummat teillä on sokerista, miehet vai pyörät?!? Nykyään sataa aina, ei sen takia voi olla treenaamatta.
Miehet ;) saattaa sitä olla että lähen tossa myöhemmin suhaileen johonkin, riihimäeltä lähtiessä vaan sademäärä oli ns. sopivaa luokkaa, mutta tuollahan on paranemaan päin, eli voipi olla että myöhäsemmällä lähdöllä menossa..
No joo nyt näyttää ettei sada enää, mä lähden nyt kotio ja oon ~15:45 Aulangon kylpylän parkkipaikalla.
Tulihan sitä ajeltua, välillä ei tietoa missä ollaan mutta otetaan seuraava polku vasemmalle (oikeelle siis) :D kaikki elementit tuli käytyä mitä uhkailinkin, mukaanlukien urheilulajina pyöränkanto.. :D
Vähemmästäkin menee ilmansuunnat sekasin. Mä tein yhessä ylämäessä tuttavuutta kivikkoon. Seurauksena koko illan oli polvi ihan jumissa, mutta nyt tuntuu jo aika hyvältä. Pientä turvotusta, eli viikonloppuna voi koittaa ajella taas.
btw, ei näkynyt Monroe'ta - liekö keli pitänyt miehen sisällä :p
Eilen oli hyvä keli ajella, lämmintä mutta kosteaa. Mä tosin lähdin lenkille vasta klo 21:n jälkeen.....
btw, ei näkynyt Monroe'ta - liekö keli pitänyt miehen sisällä :p
Heh heh... Mutta onneksi voin puolustautua: yli 90km cyclo cross -pyörällä.... Enhän mä maastoon yksin lähtenyt kun teidän piti pysyä sadetta paossa.
Mahtoiko olla suurtumpelo joka tuli vastaan Hattelmalantiellä. Pimeää oli mutta oranssia oli pyörässä
Niin olikos niitä maastoon ankkurin vaatijoita viel lauantaina tai sunnuntaina maastoon menossa tai hienoiselle hiekkaiselle tielle? 29 maasturin huumaa voisi viel vkl:lle mahtuu
Lauantaille voisi koittaa maastoilua, riippuen vähän miltä polvi tuntuu. Reittiehdotuksia kaivataan..
Mä voisin kaivella muistista vaikkapa Katuman kiertoa, siellä on harvemmin tullut käytyä. Onnistuuko aamupäivä-lähdöt, 11:00 puomilta?
suurtumpelo
19.10.2012, 16.48
Mahtoiko olla suurtumpelo joka tuli vastaan Hattelmalantiellä. Pimeää oli mutta oranssia oli pyörässä
On täysin mahdollista, olen viiden viikon ajan käynyt torstaisin ajamassa moottorirataa maantiepyörällä.
Startaten noin klo 18 ja noin 15 kierrosta ajelua. Radalla on jopa valot, joten hyvä paikka treenille.
Kankaantaantien mäessä ainakin tuli otsalamppupyöräilijä vastaan, jota epäilin mahdollisesti tutuksi valopalloksi. ;)
Minulta keskittyminen liikenteeseen ja kaivonkannet vie kylläkin tunnistuskyvyn pimeällä lähes täysin.
Lauantaille voisi koittaa maastoilua, riippuen vähän miltä polvi tuntuu. Reittiehdotuksia kaivataan..
Mä voisin kaivella muistista vaikkapa Katuman kiertoa, siellä on harvemmin tullut käytyä. Onnistuuko aamupäivä-lähdöt, 11:00 puomilta?
Katumankierto kiinnostaa lauantaina ja kuivaa säätäkin luvataan huomiseksi. Puomilta klo 11 on ok.
Jos Kruununmyllyllä on joillain intoa jäljellä Hätilänvuoren kautta pääsee Aulankojärven majalle, ihan mukavaa polkua.
Monroe: Syksyllä ei treenata.. syksyllä ulkoillaan. Mielummin toisaalta odotetaan jouluun ja lumia maahan, sitten ajetaan sisällä 1x 15min trainerilla ja todetaan, että se ei ole mun juttu - odotellaan kevääseen ja todetaan, että nyt treenaamisen aloitus on jo myöhäistä - aletaan panostamaan seuraavaan kauteen aktiivisella lepojaksolla. Ja tiedoksi - ajomiehet eivät aja sateessa koskaan (SM-kisat poikkeus).
Lauantain lenkkeilijöille: Minuakin kiinnostaa! Klo 11 puomilta sopii hienosti.
Kuinkas monen tunnin taukoilua oli tarkoitus viettää pyörän selässä? Kiinnostaa kyllä. Pitää nyt hieman kuunnella tuon luokse tulevan vieraan ohjelmistoa.
Vähemmästäkin menee ilmansuunnat sekasin. Mä tein yhessä ylämäessä tuttavuutta kivikkoon. Seurauksena koko illan oli polvi ihan jumissa, mutta nyt tuntuu jo aika hyvältä. Pientä turvotusta, eli viikonloppuna voi koittaa ajella taas.
Ai, sehä sit napsahti ihan kunnolla. Toivottavasti paraneekin vielä, ylämäkikivikot pitäs poistaa ;)
Kuinkas monen tunnin taukoilua oli tarkoitus viettää pyörän selässä? Kiinnostaa kyllä. Pitää nyt hieman kuunnella tuon luokse tulevan vieraan ohjelmistoa.
Kesän porukkalenkeillä tohon on mennyt reilu parisen tuntia kun on Aulangon kautta tultu takasin. Löysin tän nauhoitteen: http://www.endomondo.com/routes/82491749
Tostahan voi oikoa miten haluaa sitten..
Juu kyllä mää hilaan itteni tuonne puomille 11 aikaa. Siis lähinnä mää sen verran tahdoin suunnitelmallista tietoo varaanko aikaa lenkkeilyyn minkä verran. Tommonen parin tunnin lenkki käy oikeen hyvin.
Voisin myös raahautua puomille, katumankierto kuulostaa sopivalta retkeilyltä.
Kierto oli juuri sopivan mukavaa iloista varsin kauniissa syys säässä :)
Hyvä oli lenkki, tällaisilla se rapakuntoisenkin kunto kohenee kun rapa lentää.
suurtumpelo
20.10.2012, 16.50
Jahas, tulittekos sitten kuitenkin heti lähdettyäni Kruununyllylle. ;)
Kävin kotonani vaihtamassa katumankalliolla hajonneen pedaalin.
Lähdin tietä pitkin kiertämään katumajärveä perässänne n.12.30, jos sattuisitte näkymään.
Eipä teitä tielle näkynyt ja n. 13.00 saavuin kruunmyllylle.
Ajelin siinä aika monta kertaa harjuun nousevan lenkkipolun ylös/alas odotellessani. ;)
Noin 14.15 päätin jatkaa Hätilän ampumaradan kautta metsälenkkiä Aulankojärven taakse.
"Hevonpaskanmäen" nousin ensi kerran cyclolla ajaen ylös, joten tuo reitti on nyt selvitetty \o/ :) .
Kruununmyllyltä urheilumajan ja kilometrimäen kautta Idänpään palvelutalolle kellotin tämän lisälenkin mitaksi hitusen reilu tunti.
Sää suosi tänään tosissaan, joten kyllä kelpasi harrastaa.
No jopas, Kruununmyllyllä gps jäljen mukaan oltiin hieman klo kolmentoista jälkeen.... eli onnistuneesti ollaan ajettu ristiin...
Sää oli kyllä hieno. Nyt täytyy pyörä pestä ja tutkia navat jos sieltä löytyis syytä pyörä kulkemattomuuteen (totuushan on että mies ei vaan kulje mutta syntipukki pitää löytyä)
suurtumpelo
20.10.2012, 18.06
No jopas, Kruununmyllyllä gps jäljen mukaan oltiin hieman klo kolmentoista jälkeen.... eli onnistuneesti ollaan ajettu ristiin...
Olette saattaneetkin keritä myllylle jo hieman ennen minua.
Luulin ettei sinne yhdeksi millään metsiä pitkin kerkiä, mutta teillä onkin ollut potkua reippaammin.
Huomenna olisi (Parolan)harjulenkkiä valoisan aikaan suunnitelmissa. Muita kiinnostuneita?
Hyvinhän me pysyttiin reitillä, ja hienoa että oli porukkaa liikkeellä.
Jostain syystä tässä illalla on ollut reidet hiukan väsyneet, loppumatkasta käytiin vielä ajamassa _kaikki_ mäet mitä löyty. Tai siltä nyt ainakin tuntuu :)
Oli siis oikee päätös poistua suoraan kotiin saunaan. Niin pystyi sitten illasta tekemään 5km köpöttelyn. Kyllä minua voisi kiinnostaakin. Riippuu nyt hieman siitä mille aamulla sää näyttää sekä miten pitkäään tuolla päivän muissa reinnoissa menee. Eli hyvin hyvin epävarmaa on minulla huomenna ehtiä mihinkään aikaan minnekkään. Mutta ei täysin pois suljettua kumminkaa...
Sopiva oli lenkki eilen, hiukan nuo viimeiset nousut jaloissa polttelee.
suurtumpelo
21.10.2012, 14.10
Köpöttelen puomin kautta klo 16 kokeilemaan josko alaselkäjumi helpottaisi kevyellä harjulenkillä.
Kankaantaantien mäessä ainakin tuli otsalamppupyöräilijä vastaan, jota epäilin mahdollisesti tutuksi valopalloksi. ;)
Minulta keskittyminen liikenteeseen ja kaivonkannet vie kylläkin tunnistuskyvyn pimeällä lähes täysin.
Jep, se olin juuri minä. Muistin vain tiennimen väärin.
Monroe: Syksyllä ei treenata.. syksyllä ulkoillaan. Mielummin toisaalta odotetaan jouluun ja lumia maahan, sitten ajetaan sisällä 1x 15min trainerilla ja todetaan, että se ei ole mun juttu - odotellaan kevääseen ja todetaan, että nyt treenaamisen aloitus on jo myöhäistä - aletaan panostamaan seuraavaan kauteen aktiivisella lepojaksolla. Ja tiedoksi - ajomiehet eivät aja sateessa koskaan (SM-kisat poikkeus).
Tämä ei nyt käy. Sun täytyy treenata entistä kovemmin. Nimittäin nyt kun ollaan maantien puolella vähän niin kuin ainakin etäisesti jollain tapaa saman tallin miehiä, niin en millään haluaisi Koh i Noor -ajojen jälkeen lehdistötilaisuuksissa vastailla toimittajien kysymyksiin siitä, että miten tuo "teidän tallin" toinen jäsen ajaa noin heikosti...
Ja jos vakavasti puhutaan, niin kuin tosin aina teen, niin viime viikolla koitin ajaa pidempiä lenkkejä kun joku neuvoi, että yksi yli 80km lenkki pitäisi ajaa viikossa. No ajoin vähän pidemmästi ja neljänä päivänä peräkkäin vain todetakseni, että liika on liikaa. Kai täytyy siirtyä osittain "ulkoilulinjalle" niin jaksaa ajaa sitten vielä ensi kesänäkin...
Taisikin mun osalta kausi alkaa päättyä tänään maastossakin. Aulangonjärven takana päätti sit takavanne ottaa erää kiven kanssa ja meni mokoma häviimään vielä :) on sen verran rusetilla se nyt sitten että ei tiedä koska jaksaa ajokuntoseks laittaa taas..ellei sit kaluston vaihdoksia tapahdu ennen sitä..
Jazzo, täällä hiotaan jo taktiikoita kuin timantteja konsanaan.
Tänään hissun kissun cx-ajelua?
Mä ajatuksissani suunnittelin seuraavanlaista: Ahvenisto-Aulanko-Ilamo-u-käännösellä-Rahkoila-Parolannummi-Ahvenisto. Pyöriätietä ja hiekkatietä, ehkä vähän ulkoilupolkujakin. Raa'asti laskettuna ja oiottuna semmonen 35 kilsaa, pitäisi mennä alle kahden tunnin (vaikkei koko kesänä ole muuta tehnyt kuin ulkoillut, miksi siis katkaista hyvää kierrettä).
Klo 16:30 lähtö, klo 19 viimeistään kotona.
Polkimet vaihdettu nyt lukkoihin joten jos sitä uskaltautuisi huomen iltan taas kaatuilee johonkin helppoon paikkaan.
Polkimet vaihdettu nyt lukkoihin joten jos sitä uskaltautuisi huomen iltan taas kaatuilee johonkin helppoon paikkaan.
Oliks sulla lamppu? Mä voisin lähteä joskus kuuden-seitsemän maissa pikku lenkuran ajeleen.
jartsuli
23.10.2012, 13.39
muakin saattais jokin helppo (korostan helppoa) cyclolla suoritettava reitti kiinnostaa.
Siis kyllä mulla on olemassa lamppu. En tosin takaa kovin pitkäksi aikaa oikeasti valo tehoa. 18.00 voitaisiin puomilla pitää lähtöselvittelyt.
Joo kuudelta käy, cx tai xc.
jartsuli
23.10.2012, 16.47
Minäpä passaanki. ei natsaa perheen kanssa.
No siis ei mul oo ku tuo maasturi. Mut juu helppoihin paikkoihin voisi mennä jotta opin noit lukkopolkimia käyttämään
Varsin hiljaiselle puomi kieltämättä näytti kuuren maissa
Varsin hiljaiselle puomi kieltämättä näytti kuuren maissa
Joo, sorry, mä en päässyt lähtemään.
Juu ei hätiä mitiä kävin sitten kyllä tekemässä pienen kiepumisen asfaltilla.
Jää tänäänkin ajot väliin, kurkku ja keuhkot ei oikein tykkää kun hengästyy.
Eikö kuvarastit kiinnosta lenkkeilyn lomassa, vai laitoinko liian helpon?
Ei oikeen pääse hakeen kun tapahtu pikku osuma..ei se ollukaa vanne mikä hajos vaan renkaan runko vaan petti.. :D ja pitäs kerkii kompural käyä paukuttaa nobbyt paikallee että sais jotenkuten ajettavaks tuon taas..
Kuvarasti on haettu viikonlopun porukkalenkiltä......tarttis vaan se uusi kuva ottaa
Pitäisi vain saada ittensä valosan aikaan motivoiduksi tuonne maastoon.
pitäs kerkii kompural käyä paukuttaa nobbyt paikallee että sais jotenkuten ajettavaks tuon taas..
Mä laitoin tubelekset itelleni kun ei ajaminen ota sujuakseen. Sisärenkaan kanssa "venytetyt" TL Ready renkaat nousivat ilman saippuaa tai muita asennusnesteitä ihan jalkapumpulla vanteelle. Nostelin 70-80% kehän mitalta renkaan sormin paikalleen (toinen puoli 100% paikallaan), loppu oli niin tiukka että koitin onneani pumpulla ja sehän toimi - sekä edessä että takana. Litkut täytyy vielä laittaa, nyt ovat ihan vaan "kuiviltaan".
Olisko viikonloppuna kiinnostusta ajella wanha maraton-reitti kokonaisuudessaan? Löysin tällaisen kartan (http://www.hmltarmo.org/2004/marathon/images/reittikartta.jpg), eli tuohan on perus harjuajelua Hattulaan linnavuorelle, ja siitä eteenpäin sitten vähän arvailun varassa.. :)
Viikonloppun ei kykene millään repee pyörän selkään.
suurtumpelo
25.10.2012, 16.25
Olisko viikonloppuna kiinnostusta ajella wanha maraton-reitti kokonaisuudessaan? Löysin tällaisen kartan (http://www.hmltarmo.org/2004/marathon/images/reittikartta.jpg), eli tuohan on perus harjuajelua Hattulaan linnavuorelle, ja siitä eteenpäin sitten vähän arvailun varassa.. :)
Kiinnostaa kyllä. Oltiinkin viime sunnuntaina tuolla suunnalla ajelemassa ja ainakin Tenholan seudun harjupolut ja maisemat oli upeita.
Minulle suurelta osin vierasta seutua, joten jos menijöitä mukana olen.
Tänään jätänkin moottorirata-ajelun väliin, koska taitaa olla liian liukasta nollakelillä.
Ehkä jotain kepeätä cycloilua lampun kera illalla.
Edu, mulla kun ei nuo nobbyt nouse ihan yhtä helpolla kun contit meni :) ja kun on sen 200m matkaa huoltikselle ja tänää kävin hakee lisää litkuaki ni josko huomen kävis paukuttaa paikallee...viikonloppuna mulla ohjelmassa varmaan aulangin kiertelyä aamutuimaan..
Kiinnostaa kyllä. Oltiinkin viime sunnuntaina tuolla suunnalla ajelemassa ja ainakin Tenholan seudun harjupolut ja maisemat oli upeita.
Minulle suurelta osin vierasta seutua, joten jos menijöitä mukana olen.
Mä ehdotan sunnuntai-aamupäivää. Parantelen kurkkuani vielä huomenna ja lauantaina koitan käydä pienen testilenkin heittämässä. Jos olo on lupaava, niin sunnuntaina klo 11?
On se loppulenkki mullekin aika vierasta, mutta täytyy koitta vaikka piirrellä endomondoon toi reitti, niin voi vähän luntata tarvittaessa. Tai sit ihan vaan paperikartta ja kompassi.. heh heh ei sentään :)
Edit: Ei taida vielä sunnuntaina tuo täysmatkan lenkki onnistua, mutta lähden aamupäivällä jotain reittiä ajelemaan klo 11 maissa.
jartsuli
27.10.2012, 20.35
Mimmosta lenkkiä edu huomenna ajatteli, oisko se jotain cyclolla ajettavaa?
Jaaha. Josko aulangon suuntaan edu tuut ni saatetaa törmätä poluilla, koiran ja paremman puoliskon kans vissiinkin lähetään retkeilee. Pyöräki sai tänää uuet renkaat, ei ollu RQ:ta hyllys uusia runkovaurioisten tilalle joten x-kingit tuli..(harviaisen helpot saaha tubelesseiks) :D
Mimmosta lenkkiä edu huomenna ajatteli, oisko se jotain cyclolla ajettavaa?
Viimeviikollako se oli, kun käytiin Parolanharjua ja sen vierustaa ajamassa Mervessä, se voisi olla ihan toimiva huomennakin. Se on hyvää baanaa krossarillakin ja pääsee tarpeen mukaan pyöräteitä siirtymät, ettei tarvi välttämättä polkuja pitkin rytyyttää.
Mun puolesta voidaan speksata lähdössäkin joku reitti. Mulla riittää hyvää oloa ehkä parin tunnin lenkkiin, mielummin vähän lyhyempään (enkä tarkoita, että lyhennetään käytettyä aikaa lisäämällä nopeutta :) Keli ainakin näyttää suht passelilta: http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/h%C3%A4meenlinna
Kassu: kuninkaallinen rengassarja sulla menossa ;)
En tiiä, ei oo tullu koitettua viel :) Toiset sanoo et pitää pirun hyvinki, kait ne nyt toimii tuolla aulanko-ahvenisto-parola akselilla ihan ok, RQ:t oli vähän ehkä jopa liikaakin (paitti katiskosken suopätkälle) :)
Jake_Kona
27.10.2012, 23.04
Tarvitaanko nyt vielä nastoja vai ihan krossirenkailla pärjää.
jartsuli
27.10.2012, 23.08
Mä ainaki pistin jo nastat.. niillä mennään.
jartsuli
28.10.2012, 07.36
Muistakaa siirtää kelloja
suurtumpelo
28.10.2012, 08.51
Olen tulossa mukaan ja talviajassa.
Olen tulossa mukaan ja talviajassa.
Hyvää ulkoilua oli, noin 40km paikkeilla oli aika kurvata kotio.
Mä kävin yksin ajelemassa, kun talviajasta huolimatta En kerennyt puomille.
jartsuli
28.10.2012, 17.07
Hyvää ulkoilua oli, noin 40km paikkeilla oli aika kurvata kotio.
Joo teki kutaa vaikka tipuinki porukasta .. kun pääsin kotiin niin oli energiat ihan nollilla eli ilmeisesti en syönyt sopivasti ennen lähtöä.
Tuomas: 2,1" Ice Spikerit (https://picasaweb.google.com/106824267281167020373/Oct28201203?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPfo8eDh5YLiRQ&feat=directlink), edessä pyörineestä ei puutu yhtään nastaa, takana olleesta on 10 tippunut/katkennut. Enemmän kilometrejä noilla on pyörätiellä varmaankin ajettu kuin metsässä.
Olisiko huomenna eli tiistai-iltana joku lähdössä kokeilemaan pyöräilyä? Muuten pärjääkö siel vielä ilman nastakumeja 29 tuumaisella, jos pysyy poissa pieniltä poluilta?
Poluilla pärjää ilman nastoja, ainakin eilen oli pitoa vaikka muille jakaa, tiellä voi olla liukasta.
Ja viikonlopuksi näyttäisi tulevan lämmintä vesisadetta taasen vaihteeksi.
Olisiko huomenna eli tiistai-iltana joku lähdössä kokeilemaan pyöräilyä? Muuten pärjääkö siel vielä ilman nastakumeja 29 tuumaisella, jos pysyy poissa pieniltä poluilta?
Mä voisin lähteä mukaan tiistaina, olisko kuudelta lähtö? Ilman nastoja maastoon, lamppu mukaan. Suunta Alajärvelle tai vaikka Katiskoski? Ne on teknisesti aika helppoa, lukuunottamatta Katiskosken lenkin Ilves-reitin lätäköitä..
Kuudelta sopii oikein hyvin lähtö. Mitenkäs olisi lähtöpaikan sijainti? Lamppuna mul on semmoinen hentoinen kiinan ihme. Siis juniperin lamppuun verrattuna.
X-kingit piti ainakin ihan hienosti aulangolla kun kävin pyörimäs pitkin poikin kartottamas uusia polkuja :) Löytyhän sieltä vähän hyvää, vähän talutusta ja kaikenmoista paitti sitä mutaa ei tällä kertaa..
Kuudelta sopii oikein hyvin lähtö. Mitenkäs olisi lähtöpaikan sijainti? Lamppuna mul on semmoinen hentoinen kiinan ihme. Siis juniperin lamppuun verrattuna.
Kai me puomilta? Vai olisko Aulangolla jotain reittiä tiedossa.. sit vois lähteä vaikka kylpylän tyköö?
Ja Juniper mukaan että saadaan metsä valaistua :)
Aulangolla on aina hyviä polkuja... Mä en tiedä kerkiinkö kuudeksi....työt tuppaavat kahmaisemaan vuorokaudesta hieman liikaa ja ei mun lamppu nyt niin kirkas ole, perus riistovalo.
Valon määrä on hyvinkin suhteellista. Mut juu otetaan se puomi tapaus paikaksi.
Valon määrä on hyvinkin suhteellista. Mut juu otetaan se puomi tapaus paikaksi.
Jep, puomilla kuudelta. Tänään ei ole mitään esteitä :)
Pyysin työkaveria mukaan ajelemaan, eli ajellaan aika rauhalliseen tahtiin. Ulkoilua, ulkoilua..
Ulkoilu on aina hyväksi :)
suurtumpelo
30.10.2012, 21.20
Tässä nauhoite päivän polkusekoilusta ;) (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/drr5fi2bam5kiu67).
Kiitokset kaikille osallistuneille.
Hieno oli lenkki:
Lunta x
Jäätä x
Mutaa x
Vettä x
Jäätävä tuuli x
Juurakkoa x
Kivikkoa x
Synkkää metsää x
Hyvä mieli X
Luuri mokomaa tilttasi ja gps jälki jäi bittiavaruuteen.....
Hei suo puuttui vaihteeksi listalta. Mut en minä sinne suolle kaippaakkaan. Ja suuri kiitos paikalla olleille. Sai ainakin mielen tyhjättyy hetkeksi. Kun poluilla sai pistää keskittyen etenemistä
Heh, en muista millon olisin ollut noin kuutamolla periaatteessa tutuissa maastoissa. 2 minuuttia polkua poispäin pururadalta ja mä ajan suunnilleen ympyrää :)
Mutta tottapuhuen reittivalinta onnistui tajuttoman hyvin, vaikka mukana olikin huomattavasti enemmän tuuria kuin navigointia. Kummasti ne paikat vaan näyttää oudoilta pimeällä.
Kukas muuten eilen lasketteli joutsenlammelta aulangontiellepäin? :) kattelin siin koiran kans kävellessä, oli tosi huomaamattonat vaatteetki ku itellä keltanen heijastinliivi ja koiralla oranssi :)
En se minä ainakaan ollut.
Jake_Kona
31.10.2012, 09.57
Juu. Tällä kelillä ei näy edes punainen ajopaita autoilijalle kun vasta 20m päästä. Hämärällä valotuikut näkee hyvin.
On tullut työmatkalla vastaan tosipyöräilijöitä juuri kun hämärä hiljalleen laskeutuu. Yhtään ennakolta en ole niitä pyöräilijöitä nähnyt
ja kun 10tiellä vauhtia 100 on jo kohdalla kun kerkeää kissan sanoa. Liekö olleet foorumilaisia.
l. pyöräilijä näkee hyvin, mutta autosta ei huomaa pyöräilijää. Itse pidän takatuikkua päällä kesät talvet.
suurtumpelo
31.10.2012, 15.22
Onko puomilta lenkille lähtijöitä tänään klo 18?
Suunta voisi olla Aulankojärven takana tapahtuva polkujen kuntokartoitus.
Tai mikä tahansa muukin reitti/suunta sopii kyllä.
Onko puomilta lenkille lähtijöitä tänään klo 18?
Suunta voisi olla Aulankojärven takana tapahtuva polkujen kuntokartoitus.
Tai mikä tahansa muukin reitti/suunta sopii kyllä.
Mä koitan ehtiä, tai ehdin kyllä, mutta koitan ehtiä syömään jotain vielä jossain välissä :)
suurtumpelo
31.10.2012, 17.02
Irtaudun Internet'sta ja suuntaan kuudeksi puomille. :)
suurtumpelo
31.10.2012, 22.03
Edun kanssa suuntasimme Aulankojärven taakse polkuja tarkistamaan.
Hyvässä kunnossa olivat polut, hieman haastavammat kuin kesävalossa kylläkin.
Sports tracker nauhoite. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/1gnkqca84clkn6os)
Edun kanssa suuntasimme Aulankojärven taakse polkuja tarkistamaan.
Hyvässä kunnossa olivat polut, hieman haastavammat kuin kesävalossa kylläkin.
Sports tracker nauhoite. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/1gnkqca84clkn6os)
Oli hieno reissu tuokin, hyvin onnistui tiistaina ja keskiviikkona polkujen haku. Aulangolla oli pari siirtymää hiekkateillä jonkun verran liukkaita, ei paljon uskaltanut jarruun koskea. Polut sen sijaan aikalailla priimakuntoisia ja lamppujen kanssa just sopivan vaikeita :)
Täytyy herätellä paikallista "kuka ajoi silloin siellä" -keskustelua, ketkäs tuli vastaan keskiviikkoiltana Aulangon rautatiesillan vieressä?
Täytyy herätellä paikallista "kuka ajoi silloin siellä" -keskustelua, ketkäs tuli vastaan keskiviikkoiltana Aulangon rautatiesillan vieressä?
Moi vaan! :) Allekirjoittanut ja muutama nopeahko HyPyläinen.
//Tuomas
olikos joku lähdössä viikonloppuna pyörän selkään?
Näyttää aika sateiselta ennusteet viikonlopuksi. Jos valosan aikaan pääsee edes lähtemään kuivin kamoin, niin jotain lenkkiä voisi kyllä ajella.
Tuomas: Sujahditte niin nopeasti ohi, ettei ehtinyt juuri reagoimaan ;)
ilmatieteen ennusteen mukaan huomenna on märkää. Eli siis sunnuntai aamuna. Jos pouta on lähtemisen tae
jartsuli
03.11.2012, 22.32
Maastoako teillä on suunnitteilla?
Kevyttä metsäulkoilua ois mielessä.
Mulle sopii oikeestaan kaikki. Kunhan pysyn tahdissa mukan. Niin ja tahdon valoisan aikaaan kotiin
Jahas, täytyy pieni varaus jättää, mut huomenna vois klo 12 maissa semmonen parituntinen harrastelijavauhtinen lenkki onnistua. Tänään oli Albertin Kellarissa halloween meinikiä..
edit:
Mä taidan lähteä krossarilla aika lailla hiljakseen ajeleen, jos joku pohtii lähtemistä.
Mää olen ainakin tulossa puomille kello 12.
Mää olen ainakin tulossa puomille kello 12.
On muuten aika reippaasti sumua tänään, enkä nyt puhu vain itsestäni :)
Kiitoksia puolenpäivän suunnan näyttäjille. Maastossa oli varsin mukavaa. Teki muuten puolentoista tunnin sähly hyvää loppu veryttelyksi
Lauantailta tunnelmakuva fillarista ja joku maisema taustalla:
https://lh3.googleusercontent.com/-Yz0pPXZEg8w/UJaYWt_2lfI/AAAAAAAAAQw/-0J9WmujhEs/s800/IMG_20121103_163451.jpg
Oli Joo kiva lenkki.... Jalat huutaa hoosiannaa vieläkin. On se uskomatonta miten yksi rengas voi laittaa niin paljon hanttiin. No eikun arpomaan uusia kumeja.....
Olet muuten hienon kuvan saanut otettua :)
Kukas ajeli 10 tien klv:llä vanajan siltatyömaan kohdilla crossaril tossa 21 aikaan? :D kahtelin töistätullessa autosta että on sitä joku hurja sentään liikenteessä vaikka vähä vettä oliskin ilmassa..
Kukas ajeli 10 tien klv:llä vanajan siltatyömaan kohdilla crossaril tossa 21 aikaan? :D kahtelin töistätullessa autosta että on sitä joku hurja sentään liikenteessä vaikka vähä vettä oliskin ilmassa..
Suurella todennäköisyydellä se olin minä, ohitin paikan juuri noihin aikoihin.
Fyysinen kunto ei ymmärrä olla laskematta huonolla säällä. Eli pakko treenata silloinkin.
Juu. Mulla toi kuntoilu rajottu taas tuohon 6h juoksenteluun purkkien perässä :) tänään voiskin olla mielenkiintosia lenkkikelejä, mutta kun toi työnteko haittaa taas kerran vapaa-aikaa (iltavuoro siis)..
Juu tänäään voisi harkita uhmaavan tuota lumisadetta vaihteeeksi lenkin muodossa.
Illan ajelu keli kilometri mäjessä oli varsin suotuisa
kilometrimäki minun "kuntopyörällä" on sykähdyttävän keuhkot irti raastava kokemus. kuraakin oli ihan riittävästi =)
Tänään kuudelta puomilta pimeään maastoon pk-ajelua.
Katsotaan uskaltaisiko teirän mukkaan lähteä
Katsotaan uskaltaisiko teirän mukkaan lähteä
No problems, mä pidän huolen että kukaan ei ohittele :) Ajellaan rauhallinen lenkki, ei pimeällä uskalla edes yrittää kovaa.
Olitte ilmeisesti maastopyörillä menossa? Mahtaako pärjäillä kesärenkailla vai joko on nastojen aika?
Kesärenkailla pärjää hyvin.
Multa jää tänään väliin. Tahtoa olisi mutta kun ei pääse =(
Epäilen vain jotta mulla loppuu TAAS kesken lenkin valot.
Olitte ilmeisesti maastopyörillä menossa? Mahtaako pärjäillä kesärenkailla vai joko on nastojen aika?
Joo, maastoon maastopyörällä (pl. Suurtumpelo) ja kesärenkaat alla.
Juu kiitos tiedosta. Saatan tulla tai olla tulematta, mutta jos tulen niin tulen ajoissa... En ole maastopyörällä puoleentoista kuukauteen ajanut lainkaan. Ei ole oikein sopivia maastokenkiä ja uudet ovat vielä matkalla jossain.
Kiitoksia mukavasta lenkurasta pitkun harjuu ja nummee.
Olihan aikamoinen keli. Ei meinannut loppumatkasta lumipyryltä nähdä kymmentä metriä, piti vain luottaa että tuolta se polku viimeksikin lähti :)
Hyvät polut, kiitti mukanaolijoille. Puoli viideltä olisi voinut jäädä lähtemättä siihen pyryyn, mutta tuollai kun kesken matkan keli yllättää, niin sen vielä kestää.
Perjantaina kun on niin nätin näköstä iltapäivää luvattu, niin eiköhän ole aika taas kaivaa maastofillari varastosta. Tällainen puolivillainen lupaus klo 15:30 lähtö tunnin-parin ajelulle - valot jää kotiin niin pääsee ajoissa pois :)
Tarkennetaan lähtöaikaa kun päivä etenee..
kannattaa ne valot ottaa mukaanki, 16.45 paikkeilla alkaa jo oleen ihan sopivan pimeetä ;)
kannattaa ne valot ottaa mukaanki, 16.45 paikkeilla alkaa jo oleen ihan sopivan pimeetä ;)
Niinhän se taisi olla, kesäaikaan tuossa kuukausi pari sitten vielä ehkä näkikin illansuussa ilman valoa.
15:30 puomilta -> Alajärvelle ja takasin.
Nojoo, 16:30 alkoi jo hämärtää. Pyörin lopulta Ahveniston poluilla, xc-rataa ja sen semmosta.
Tänään oli aulangon hevospolut hienossa kunnossa. Pinta oli sopivasti jäässä niin, että muta oli kantavaa.
Joku muukin oli käynnyt niitä ajelemassa jäljistä päätellen.
Minä kävin torstaina, mutta varmaan ne jäljet ovat jo kadonneet. Mutta tosiaan hieno siellä oli ajella.
Tänään olisi mtb-reippailua, lähden työkaverin kanssa eli rauhallista vauhtia ja huonoja juttuja. Lähdetään 17:35, luultavasti ajellaan Parolannummelle, kun sielläpäin jäi yksi polku hampaankoloon.. Saa liittyä seuraan.
Huomenna voisin harkita maastoilua taasen
Itekin ajattelin josko huomenna menis aulangolle pyörimään pitkin poikin :)
Mikäs olisi sopiva aikataulu?
Hmm. 15.30-16 väliin varmaan koitan ite ainakin lähtee, saa ne viimeset valonrippeet nautiskella ajelusta vielä :) ja kun ei tota valotehoakaan ole iha hirvittävästi niin ei oikeen reitistä tiedä. Suunnittelin itekseni että josko 1,5-2h koittas polkuja kyntää (naamallaan) :)
Edu ja muu jengikin tuli vastaan, olin siinä rautatiesillan jälkeen koiran kans kävelemässä rantareitillä. Meinas olla vaan tilannetta kerrakseen kun kettu päätti kuitata sieltä pusikosta ja koirahan siitä rupes innostuu.. :D
Mä pääsen vasta pimeällä liikenteeseen. Töissä menee liian myöhään. Pimeässä on kivempaa =)
Kello 16 lähtö saattaa onnistua. Mikäli on idänpään kaupalla lähtö. En uskalla varmaksi kumminkaan vielä sanoa. Epäilys on jotta menee kyllä 17 aikaan lähtö kotoo mulla.
Heh, eiliseen saatiin aiemmin mainittujen ominaisuuksien lisäksi mahtumaan pari harhaanajoa, vähän lätäköitä ja upea kuparinvärinen kuorrutus fillariin.
Löysitkö Monroe vielä ajettavaa? Me kurvailtiin sotkuun ja vähän pikkupolkuja lisäksi kotimatkalla.
Mulle tuli ajoa 3,5h mutta valitettavasti aika paljon asfalttia, joka tuntuu maastopyörällä aika tylsältä polkujen jälkeen.
Löysin museon takaa reitin moottoritien suuntaan ja siellä ajelin mutta en osannut polkuja pitkin Ahvenistolle. Polku päättyi tutun näköiselle hiekkatielle mutta en muistanut miten jatkuu sieltä. Ajoin sitten asfalttia Ahvenistolle ja siellä sitten taas polkuja pitkin.
Ei ole jäänyt reitit oikein mieleen kun en ole yksin tuolla koskaan liikkunut. Muiden perässä kun ajelee niin ei jää reitit niin muistiin.
Muiden perässä kun ajelee niin ei jää reitit niin muistiin.
Totta, varsinkin iltapimeällä kun ajaa niin siellä tulee tutuissakin paikoissa ajettua harhaan.
Sieltä Panssarimuseolta tulee hyvä reitti ihan Ahvenistolle asti, sisältää polkua ja vähän pururataa Museon päässä. Täytyy joskus valosalla ajella niin tulee tutuksi. Nyt ajattelin menomatkan kokeilla tuolta radanvierustaa ja niitä löytyneitä polkuja, kun itse tulee se "perus reitti" ajettua lähes aina. Vähän vaihtelua :)
jartsuli
13.11.2012, 14.53
Muiden perässä ajoa voi rajoittaa tarkkaan valikoidulla lounaalla, hernekeittoa & kaalikääryileitä ;)
Mjahas. Josko löytyy halukkaita pyöränkantotalkoisiin lähtijöitä (aulangolle maastoajoa siis) niin 16.00 idänpään kaupalta lähtö, jos ei kukaan ilmota mitään niin lähen sit itekseni :) (käymättä kaupalla siis)
jartsuli
13.11.2012, 15.25
Mä aattelin joskus illemmalla käydä jonki lamppulenkin kevleillä joten passaan kimppakivan.
Mä aattelin joskus illemmalla käydä jonki lamppulenkin kevleillä joten passaan kimppakivan.
Aikataulua? Mäkin voisin lähtee ulkoilemaan jos ei pahasti hikoilla?
jartsuli
13.11.2012, 15.43
Aikataulua? Mäkin voisin lähtee ulkoilemaan jos ei pahasti hikoilla?
Joskus klo 18-19 paikkeilla.. ja joo hissukseen mukavuus ajelua meinasin, uusien kenkien sisäänajoa.
Sieltä Panssarimuseolta tulee hyvä reitti ihan Ahvenistolle asti, sisältää polkua ja vähän pururataa Museon päässä. Täytyy joskus valosalla ajella niin tulee tutuksi. :)
Juu kiitos mielellään.
Olisiko sopiva tasa-aika kello 18.30 puomilla?
mullakin ois renkaiden sisäänajoa 18-19 paikkeilla, taidan mennä aulangon hevospoluille ja ehkä kilometrimäkeä jumppaamaan
Olisiko sopiva tasa-aika kello 18.30 puomilla?
Käy mulle, klv/hiekkatielenkki? Ei hikoilua? Tulisko joku autolla?
jartsuli
13.11.2012, 16.21
18:30 sopii
.. ja joo pyritään välttämään sykkeen nousua :)
((Tässä alkaa olla hyvät lähtökohdat lenkille))
Juu tuli siitä mulle trackeriin 51 km. Juu mitään muuta ku pelkkää paljasta vanikkaa tarjolla. Kun viisarit näyttää väärii lukemii
jartsuli
13.11.2012, 22.17
Kiitos Edulle & Teepulle, oli mukava lenkki.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/9gh4li8v82j7h7lc
Olisiko tänäään hitaalle lenkille menijöitä? Eilisen kalaitainen kievuttelu voisi olla aikasta bueno. Lähtöaika olis siinä kuuden aikoja sopiva
jartsuli
14.11.2012, 09.23
Jovain hyvä idea, keli varauksella tosin.
No vettä tulee varmasti. Eli plussaa on
jartsuli
14.11.2012, 20.22
Kiitos Teepulle, kai tälläinen 'perkele' asenteella ajettu pakkolenkkikin jotain kehittää, vaikkei pituudessa & nopeudessa loistakkaan .. tarkempi kuvaus linkin takana, http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/ud1g8s8hs2ugnq9m
Jartsuli mulla sool semmoinen sopiva pk-lenkki. Joten asennetta se ainakin kehittää :)
Olisiko sadepäivän kunniaksi kukaan menossa itseensä illasta kastelemaan?
On niin kovin pimeetä ollut iltasin taas, just just näkee lamppujen kanssa toiset lamput.
Huomennakin menee päivä jumitellessa, mutta sunnuntaina olisi puolen päivän jälkeen hyvän näköistä ajokeliä (ja vapaa-aikaa).
Maastoa sunnuntaina klo 12? Vanhan marttareitin läpiajo? 3-4 tuntia.. taukoja ja harhaanajoja tarpeen mukaan
Sunnuntai palautellaan lauantain juhlinnasta ;)
Mä voisin huomenna lähteä mutta saattaa mennä lähelle yhtä ennen kuin ehtisin puomille.
Mä voisin huomenna lähteä mutta saattaa mennä lähelle yhtä ennen kuin ehtisin puomille.
Mullakin loppuu vuoro kahdeltatoista, eli yhdeltä sopii hyvin. Heitin vaan jotain ajankohtaa houkutukseksi..
Juu koitan suoriutua yhdeksi puomille. Siellähän sitten nähdään jos nähdään.
Katselin tuota karttaa (http://www.hmltarmo.org/2005/marathon/images/reittikartta.jpg) ja täytyy kyllä sanoa, että ilman apuvoimia mä en löydä noita polkuja. Endomondossa ei ollut muuta kuin suunnilleen moottoritie merkitty suuntaa-antavasti Helsingistä Tampereelle, ja openstreetmap petti myös pahemman kerran. Retkikartta.fi antaa hyvän pohjan, mutta en osaa siitä nyt viedä tarvittavia polkuja kännykän ruudulle.
Jos Tenholassa (linnavuorella) tuntuu olo hyvältä, niin voihan tonne pienen seikkailun suorittaa.
Pari tilannepäivitystä eiliseltä, Parolanharju moottoritien tuolla puolen on isolti kyllästetty uudella hake-moskalla. Ei ole kiva ajaa :p
Toinen, Tenholassa oli taas nuotiolla tuli. Eiköhän ajella makkara-ajelu part2 (lite) joku vkl?
Sitten vielä, ei kannata rymistellä panssarimuseon takaisella harjulla pikkupolkua oikealle alas (kun etenee poispäin museolta). Siellä on aika paljon kaadettu ryteikköä ja osa on polun poikki.
Tälläviikolla pukkaa iltavuoroa, mutta jonain päivänä ehkä lamppulenkki onnistuisi. Kahdeksan maissa jos lähtee niin tunnin* kai voi ajella että ehtii nukkumaankin.
*) Tunnin ajelulta yleensä ehtii parissa tunnissa takasin..
Voisihan sitä vaik itsenäisyyspäivää viettää makkarenkin merkeissä
jartsuli
19.11.2012, 20.35
Minunki pitäis olla itsenäisyyspäivään mennessä maastokykyisemmin varustautunut.
(Tarvisin joltain kokeneemmalta sitten jelppiä iskareiden säädössä)
Ensin esivaipuman säätö (sag): Mitataan istumalla iisisti pyöräilyasentoon pyörän päälle ja katsotaan paljon iskarit vaipuvat tästä. Iskareihin painetta sen verran, että kokonaisjoustomatkasta painuu pyörän päälle istuen n. 25%. (75% jää käyttöön maastoon ja tuo 25 % helpottaa negatiivisiin patteihin ja keventää ulostulon lakipistettä)
Vaimennuksen (ulostulon vaimennuksen) säädöt: Iskarit eivät saa olla yhtään kengurupallo-efektillä toimivia. Eli säätö niin nopeasti tulemaan ulos kuin mahdollista, mutta niin, että iskari ei pompauta yhtään lisävauhtia patteihin.
Yleinen säätö progressiivisuuteen, eli melkein suomeksi pohjaamisherkkyyteen: Iskareista kannattaa ottaa joustomatka käyttöön kokonaan. Siihen x-kokoiseen pattiin, ojaan tai kiveen, mihin ajat omalla ajollasi hallitusti kovinta vauhtia, saa iskari pohjata. Eli tunnistat oman ajosi ääripään ja säädät progression kohtaamaan tuon ääripään.
Sitten vaan kovaa ajoa ja naatiskellen täyzii! :cool:
jartsuli
20.11.2012, 09.28
Taidanpa palata näihin vielä sitte tuonnempana kun saan pyörän (kurvaan Ollin pihaan kiljumaan AAAPUWWA!) :)
Minä voisin liittyä huutoon mukaan sit.
Jake_Kona
20.11.2012, 11.54
Itse painelen maximipaineilla kun on maximipainoa ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.