Näytä tavallinen näkymä : Hämeenlinna
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Torstaina 25.07-13 on Hml tarmon järjestämä koh-i-noor cup osakilpailu. Eli maantielenkkiä EI ajeta.
Tänään matkalla TCC:n porukkalenkille rupes hieman epäilyttää Maxxiksen pito ja päätin nastoittaa takarenkaa. Tosin nastoja oli vain yksi ja sekin väärinpäin, kärki sisälle päin.:) No tulipahan samalla harjoiteltua renkaan vaihtoa tienpäällä. Tässä päivän lenkki http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/e0fs76jrpense02s. Paljon oli taas uusia mielenkiintoisia polkuja, kiitos siitä porukan oppaille.
Kotimatkalla vedettiin vielä Markuksen kanssa välillä kunnon vauhtitreeniä harjun kautta Katumalle ja nyt on jalat mukavasti "tulessa".
Maantielenkille lähtijöitä ? Tänään, Tiiriön Teboililta (ei sateessa) n.klo 18:15. Ajoaika n.1½ - 2 h rauhallisesti.
Koh i Nor. Mikäli mies vain radalle selviää
jartsuli
25.07.2013, 14.45
Mullaki oli maantie mielessä mutta lähden kyllä aikasemmin .. joskus 16-17 välillä varmaankin
Jaahas. Finlandia muuttui omalta osalta, matka puolikas... Ei voi olla 100% varma että kerkiää toiselle kierrokselle, ja ensikertalaisena kuitenkin hakee sitä fiilistä, niin vaihdoin sitten lyhemmälle. Muita lähdössä seuraksi pitämään perää? :)
Ja muuten. Onko Endomondo tarkempi kuin sports trackeri lenkkidatana? Ei jaksaisi aina lisätä kilometrejä, koska sports tracker ei nähtävästi ainakaan fillarin mittariin verraten näytä oikein..maantiellä heitto noin 1km/100km, metsässä voi olla 1km/10km :D jotenkin luotto tuohon magneettianturiin on hieman parempi kuin gps tekniikkaan..
Maantielenkki kanssa bongattu, moottoriradan seutuvilla olin lähdössä kippailemaan ahveniston mäkiin välillä maasturin kanssa. Piti vaan tuttuja käydä kattomassa välillä moottoriradan kahviolla ;)
tämän päiväiset ajot kun jollain saa pyyhittyy mielestä niin ehkä voi ensi kertaa harkita tarkemmin :)
En ole Endomondoa matkamittariin verrannut, mutta epäilisin että ST/Endo eroavaisuudet johtuvat kännykän/whatever GPS piirin toteutuksesta. Toiset ovat tarkempia kuin toiset. Ohjelmat vaan logittavat sieltä tulevan datan.
Onko huomenna innokkasta lenkkiseuraa Hyvinkäälle hurraamaan XCE-kisoihin? Rata ilmeisesti on ihan kaupungin keskustassa, aika-ajot klo 15 ja finaalit alkaen klo 18.
Lähde Kassu mukaan niin voidaan vertailla matkaa ;)
Mietintämyssyyn!
Lauantaina yhteislenkkinä reilu 100km iltapäivällä klo 15:15 tiiriön teboil ? Olisiko innokkaita mukaan lähtijöitä ?
Edu. Muuten voisi harkitakin mutta ku pääsee 14 jälkee töistä :) tai tarkemmin sanoen en tiiä itekään koska pääsee :D
jartsuli
26.07.2013, 06.58
Kiinnostaa tuo reissu mut katotaan lähempänä h-hetkeä, tämä aamun jälkeen tuntuu että univelkaakin pitäis tasotella.
Kotimatkalla voisi käydä katsomassa tuota kisaa. Kun kumminkin suhaan ohitte. Launantaille voisi kyllä harkita tommosta pienrä rullutteluu maantiekonkkelil. Missä paikoissa meinasit käydä satasen lenkil?
Mäkin olen ainakin kahteen, luultavasti kolmeen asti töissä.
Pienen pientä pohjoistuulta on nyt ennusteessa, eli menomatka senkin puolesta olisi kevyt :)
Olisko 15:30 lähtöön osallistujia?
Kotimatkalla voisi käydä katsomassa tuota kisaa. Kun kumminkin suhaan ohitte. Launantaille voisi kyllä harkita tommosta pienrä rullutteluu maantiekonkkelil. Missä paikoissa meinasit käydä satasen lenkil?
Esim. Lehijärven ympäri-Hauhontaka-Hauho-Tuulos-Lammi-Turenki-Hml vähän soveltaen ettei tarvis ajaa isolla tiellä paljoa.
Kaikki käy kyllä minulle.
Esim. Lehijärven ympäri-Hauhontaka-Hauho-Tuulos-Lammi-Turenki-Hml vähän soveltaen ettei tarvis ajaa isolla tiellä paljoa.
Kaikki käy kyllä minulle.
Kuulostaa ihan toimivalle lenkki suunnitelmalle. Eihän sitten tarkoituksesi ollut pitää keskaria kovin reilusti yli 30?
Minä olen myös alustavasti mukana. Täytyy vaan loihtia uusi takarengas jostain....
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Kuulostaa ihan toimivalle lenkki suunnitelmalle. Eihän sitten tarkoituksesi ollut pitää keskaria kovin reilusti yli 30?
Lyhyesti ja ytimekkäästi ... Ei
jartsuli
26.07.2013, 15.33
Mulla jää tänään kaikki väliin, päiväunet vie voiton.
Saavun siis lauantaina kello 15.15 Tiiriön teboilille :)
Joo hyvä, siis huomenna lähtö maantielenkille n.klo 15.15 Tiiriön Teboil ja yritetään löytää sopiva reitti +100 km. Kelin pitäisi olla vähintäänkin loistava
Voidaan pitää jossakin vaikka pieni tauko ? (jos mukana olijat niin haluavat)
Juu tavoitteena on nauttia ei pakkomielteisesti kiitää eteenpäin :) Mukaan saa tulla muitakin
Meinaako sunnuntaina kukaan pyöräillä Hyvinkäälle katselemaan kisoja? Kisan yleisen sarjan startti on klo 15.
En viitsi varmaan yksin ajella, eli maastolenkkikin käy päivällä..
Vaikka nätti keli oli perjantainakin.
"Tuolt mie tulin"
http://img.tapatalk.com/d/13/07/28/jevetuqa.jpg
"Tuonne mie menin"
http://img.tapatalk.com/d/13/07/28/qa9e9udy.jpg
Lyhyt pieni kevyt lenkki voisi kiinnostaa, mutta kello 16 pitää mun olla kotona
Lyhyt pieni kevyt lenkki voisi kiinnostaa, mutta kello 16 pitää mun olla kotona
12:30 puomilta maastoon? Parolaan, vähän polkua ja vähän hiekkatietä.
Sunnuntailenkki ajettu, takarengas hajos ja eturengaskin tyhjeni. Lämmintä piisasi ja rauhallista etenemistä.
http://www.endomondo.com/workouts/222397192/747400
Maanataina olisi tarkoitus lähteä Vaakunan rantaan.
Tämän päivän maasto oli juuri sopiva sunnuntailenkiksi.
Pari uutta polkuakin tuli ajettua. Ei voinut kylmää valitella :)
Niin kylmäää oli jotta illasta viel piti saunoo :)
TCC:n toiset XCO treenikisat ajetaan 6.8. klo 18 alkaen. Sarjoina naiset, miehet ja juniorit. Perinteisesti miehet ajavat 5 kierrosta Parolan XCO rataa ja naiset ja juniorit 3 kierrosta. Lisätietoja tawastcc@gmail.com
Tänään TCC:n porukkalenkki oli tavanomaista vauhdikkaampi ja se meni harjua pitkin Hattulaan. Vanha xc-mara reitin raivattu polku oli tämän lenkin ehdotonta parasta antia, suuri kiitos raivuu miehille! Tässä ST tallenne http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/9g5vc1p3t3vkg35r
Onko jossakin parolan XCO-rataa karttana?
Onko jossakin parolan XCO-rataa karttana?
Vanhasta XC-marareitistä löysin tämän kartan http://www.hmltarmo.org/2005/marathon/images/reittikartta.jpg
TCC:n uuden XCO-radasta löytyy Olmilta Sports-Tracker tallenne (Jos saapi vähän lainata?) http://www.sports-tracker.com/#/workout/Olmietti/1cn2566t17ckc3tb ,rata alkaa n.15km kohdalta. Rata on vain 2km pitkä. Kumpaakaan rataa ei ole maastoon merkattu, joten löytäminen on hankalaa.
Turengin poluista on joskus kyselty, tässä Konttilan-Kiipulan poluista Trakkeri kuvaa http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/ek9q1dk81cvgev06. Lisää hyvää polkua löytyy Kiipulasta etelän suuntaan, laitan tallenteen joskus kun käyn siellä lenkillä ja Trakkeri suostuu yhteistyöhön kelvollisesti.
Voitais taas joskus pitää avoin "Turengin metsäpyöräilypäivä", nyt voitais vaikka pyöriä ihan tällä alueella, ajettavaa/tunkattavaakin riittää yhteen ajosessioon.
Oliskos pyöränulkoiluttajia ? Lauantaina jo totuttuun aikaan klo 15:15 Tiiriön Teboililta yhteislenkki 3-3½h ? Nyt porukalla tien päälle, pitäisi olla hieno keli (taas)!
Turengin poluista on joskus kyselty, tässä Konttilan-Kiipulan poluista Trakkeri kuvaa http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/ek9q1dk81cvgev06. Lisää hyvää polkua löytyy Kiipulasta etelän suuntaan, laitan tallenteen joskus kun käyn siellä lenkillä ja Trakkeri suostuu yhteistyöhön kelvollisesti.
Voitais taas joskus pitää avoin "Turengin metsäpyöräilypäivä", nyt voitais vaikka pyöriä ihan tällä alueella, ajettavaa/tunkattavaakin riittää yhteen ajosessioon.
Juu mua ainakin kiinnostaa. Nyt viikonloppuna ei onnistu, mutta miten olisi maanantaina? Kaikki uudet polut kiinnostaa, mutta erityisesti Turengin suunta, kun asun lähellä rajaa ja en tiedä sieltä oikeastaan mitään polkuja.
^
Maanantai ilta klo 17 eteenpäin sopii hyvin. Lähtöpaikaksi voitais ottaa Kansanpuiston parkkipaikka (Turengintien ja Lukiotien risteys).
Onko muita tulossa mukaan? Jos olisi tulossa, niin mihin aikaan muilla on mahdollisuus?
Oliskos pyöränulkoiluttajia ? Lauantaina jo totuttuun aikaan klo 15:15 Tiiriön Teboililta yhteislenkki 3-3½h ? Nyt porukalla tien päälle, pitäisi olla hieno keli (taas)!
Mä voisin lähtee mut en aja kuin 1,5-2h suht rauhallisesti.
Huomiselle maastoilijoita? Klo 13 aikoihin ajattelin suunnistella kukostensyrjän kautta aulangonjärven taakse ja sieltä johonkin :) vauhti sitä tuttua etanan ja kilpikonnan välimaastosta...kesto on ihan arvailua kuten suunnatkin.
^
Maanantai ilta klo 17 eteenpäin sopii hyvin. Lähtöpaikaksi voitais ottaa Kansanpuiston parkkipaikka (Turengintien ja Lukiotien risteys).
Onko muita tulossa mukaan? Jos olisi tulossa, niin mihin aikaan muilla on mahdollisuus?
Mulle sopii hyvin tuo klo 17 ja tarvittaessa aikaisemminkin. Mieluummin ei myöhemmin.
Tulen paikalle. Voi mennä muutaman minuutin yli kun on tiukka aikataulu.
^
Turengin polut aina turkhaudalle asti kiinnostaa, mutta viideksi en kerkiä mitenkään.
Täytyy ottaa joku viikonloppu retkeily ajan kanssa
jartsuli
03.08.2013, 14.28
Aika lämmintä.. oiskos tänään ketään kiinnostuneita rauhallisesta road lenkistä pimeyden tullessa lamppujen kera?
.. tai myös todella helppo maasto voisi pimeällä onnistua.
^
Mä saavun myös maanantaina Turenkiin viideksi, onko toi se sama paikka missä alkukesästä treffattin?
Tällä varmaan ainakin osittain korvautuu Vaakunan rannasta lähtevä lenkki..
Sunnuntaina Merveen etsimään polkuja? Niin monta kertaa on ohi ajettu, että täytyy ne käydä tarkastamassa.
Klo 12 puomilta. Jos ei näy ketään, niin Kassu saa seuraa meikäläisestä.
Jeps. Halukkaat klo 13 idänpään alkon kulmalla? (S-marketin piha siis) ;) pääsee sopivan lyhyellä siirtymällä pois asvaltilta. Jartsuli kanssa huomenna mukaan, ei nyt ihan pääkallopaikkoja ajeta.
Mä voisin yrittää idänpään retkiryhmään kassun seuraksi.
Jeps. Halukkaat klo 13 idänpään alkon kulmalla? (S-marketin piha siis) ;) pääsee sopivan lyhyellä siirtymällä pois asvaltilta. Jartsuli kanssa huomenna mukaan, ei nyt ihan pääkallopaikkoja ajeta.
Täältä vois olla kans yksi kuski tulossa jos Tampereelta ei löydy lenkkiseuraa... olisko mahiksia saada vielä karttalinkki lähtöpaikalle? :-)
Idänpäään s-market. Aja hämeenlinnan ohitte motaria ja sitten lähet kohti lahte 10-tietä. Ja järvenrantaan tulee tie ja samalla iso kauppa tien toisel puolel olet perillä. Kuten sanottu siin alkon (http://www.alko.fi/myymalat/2417/) kulmalla
jartsuli
03.08.2013, 20.05
Joo kyl mäki yritän paikalle
Xizor, Laaniitynkatu 2 osoite, 13210 postinumero. Helpoin ohje mitä löytänyt, keskustan ohi, seuraavasta rampista alas ja lahteenpäin. Liikenneympyröistä ekasta kolmannesta ulos, tokasta ympyrästä ekasta ulos (lahteenpäin kokoajan). Sitten tulee vasemmalle Neste, toisella puolen tietä S-market+se Alko ja oikealla Katumajärvi. Noiden kahden välistä tie keskustaan päin, seuraavasta heti oikealle ja kaupan pihaan auto parkkiin. :)
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?e=365207&n=6766036&scale=8000&tool=merkitse&width=600&height=600&lang=fi ja tuossa se karttalinkki vielä. :)
Mä saavun myös maanantaina Turenkiin viideksi, onko toi se sama paikka missä alkukesästä treffattin?
Tällä varmaan ainakin osittain korvautuu Vaakunan rannasta lähtevä lenkki..
Kyllä, sama paikka ja aika vahvistetaan klo 17.00 maanantaina.
Juniper, kyllä onnistuu joku toinen kerta, ensiviikonloppu on Messilän MTB, mutta jos sitä seuraava...palataan asiaan.
Olikohan foorumilaisia ollut ajelemassa Miemalassa harjulla väli Perttula-avovankila? Löytyi valkoinen juomapullo, jätin sen Palvaanlinnantie luonto-opastaulun alle.
Olipas asiallinen lenkki tänään, kiitokset vetäjälle ja muille mukana olijoille! Kyllä teillä Hämeenlinnassa on komeaa polkua...
Varsinkin se lopun alamäki harjulta kruunasi koko reissun. Sai oikein kunnolla luukuttaa. :D
kuten sanottuu länsi ja itä ovat hyvin erinlaista maastoo :)
Millä härvelillä olisis puoli kuuden aikaan lenkkeilijöitä liikenteessä tääl hml päässä?
Zixor. Tuun syystäkin aina noinpäin lenkin ;) hauskaa oli taas kerran ja hyvä lenkkihän siitä tuli vielä..
Hyvä lenkki eilinen, aina niitä vaan löytyy ajamattomiakin polkuja. Ei näkynyt puoliltapäivin ketään puomilla ja puoli viideltä kotona oli aika sippi olo, yks pullollinen vettä olisi ollut paikallaan tuntia aikasemmin :)
Näin pääasiassa foorumipyöräilyä harrastavana täytyy kehua, kuinka sikahieno pyörä Xizorilla on, Pivot 429 Carboooni ja XX1.
Lähteekö tänään muita Turenkiin? Mä ajelen Hattelmalan/Miemalan/Rastilan suunnalta tietä pitkin aika rauhalliseen tahtiin.
onko tänään vakiolenkki vaakunan rannasta 17:30? vai lähetäänkö turenkiin? Siis tämähän ei ollut lupaus lähteä kumpaankaan, kunhan huvikseni puskista huutelen ;)
Mä voisin lähtee tänään kevyelle lenkille kun palauttelen vielä Jämiltä ja huomenna pitäs Parolaan mennä XCO:ta testaamaan. Enkä lähde Hattulasta polkemaan Turenkiin, eli jos Vaakunasta tai muualta hämeenlinnasta on 'rauhallista' lenkkiä lähdössä niin lähden tod. näk. mukaan.
Lyhyt pieni rauhallinen loman jälkeen paluu arkeen lenkki voisi olla varsin miellyttävä vaakunanrannasta. Toisaalta maantie kiinnostaisi kanssa... Kello 17.30 on ehdottomasti aikaisin aika lenkille tänään
Klo 17.30 vakiomaastot Vaakunalta.
Kyllä, sama paikka ja aika vahvistetaan klo 17.00 maanantaina.
Hyvä juttu, nähdään siellä.
Olikohan foorumilaisia ollut ajelemassa Miemalassa harjulla väli Perttula-avovankila? Löytyi valkoinen juomapullo, jätin sen Palvaanlinnantie luonto-opastaulun alle.
Näin saman pullon siellä keskiviikkona, mutta en ollut yhtä ystävällinen vaan annoin levätä sijaintipaikassaan...
Klo 17.30 vakiomaastot Vaakunalta.
Saavun sinne siis
Minäkin saavun siis Vaakunan rantaan
En tulekaan, polvet sanoi 5km kohdalla että turha yrittää normipohjallisilla, ei muutakun kotiin hakee tukipohjallisia. Kassellaan sitten jos ensiviikolla kerkeäisin.
Parolan xc-radalla havaittu mm. muutama kaatunut puu pitkän alamäen puolivälissä. Kolmisin niitä hetken aikaa katseltiin mutta eivät siirtyneet, joten kantohommiksi meni.
-Tuomas
Rengasrikosta selvisin ystävällisen omakotitalo pariskunna avustuksel kotiin. Pitää nyt kattoo mikä sen oikeen rikkoi. Ilmeisesti vannenauha :(
Voisko joku hieman auttaa tekniikka puolen kysymyksiin? Alamäessä kovassa vauhdissa, jossa juurakkoa, kun laskee ilman polkemista rupee kuulumaan nopea resonanssista "jurinaa", ilmeisesti vapaarattaasta ja sieltä luullakseni kynsistä. Koitin eilen putsailla ja herkistellä kynsiä, vika korjaantui hetkeksi, kunnes taas jatkui. Onko erimerkkisten napojen vapaarattaat/kynnet toisiinsa sopivia jos ne on Shimanon pakoille tarkoitettu. Eli kun mulla on Mavicin navat, sopiiiko siihen esim Shimanon navan vapaaratas.
Ja jos ei sovi, niin mistä saa Mavicin osia Hämeenlinnasta tai lähialueelta?
Jos jollain 29" kuskilla sattuu lojumaan ylimääräiset 26" levyjarrukiekot jouten, voisin olla kiinnostunut ostamaan. Roseella näyttäis olevan Crossridet alle 190€, ei taida keretä enää lauantaiksi Messilän MTB:n.
Ei taida muiden merkkien vapaarattaat sopia. Minulla on tallissa ylimääräisenä uusi Mavic Crossmax SLR 29" vapaaratas 10-pakalle. Täytyisi jostain Mavicin manuaaleista kaivaa onko sama kuin sinun kiekoissasi.
Parhaat neuvot taidat saada jos laitat kysymyksen tuonne vaihteet vanteet yms -osioon.
Parolan XC-skabasta, paikalliset frolffaajat pitävät viikkokisansa tänään Hattulan radalla:
http://discaajat.viuhka.fi/
En pääse paikalle, mutta koittakaa sopia ettei tule törmäilyjä.
Aika hiljaista oli kuudelta puomilla. Käytiin sitten ajamassa kunnon juurakkoa 2,5h kolmestaan. Me, myself and I. Tultiin hyvin juttuun.
Vähän turhaan tuli juomapullot mukaan. Vettä riitti ihan kivasti muutenkin.
Oli muuten mukavat ajot eilen Hattulassa. Enemmänkin olisi ajajia sopinut radalle. Jatkoa kuulemma seuraa ja ensi vuonna vielä enemmän. Jos oikein ymmärsin. Siitähän ei oikein ole takeita. Siis siitä meikäläisen kyvystä ymmärtää.
Oon muuten ajanut nyt muutaman lenkin Skinsin housuilla. On kyllä iso parannus aiempiin, jotka nekin on ollut laatuhousuja. Ainut harmi niissä on, että vanhat menee hukkaan kun ei ne enää noiden jälkeen kelpaa. Skinssejä saa Hämeenlinnastakin, jos kiinnostaa niin annan mielelläni yhteystiedot. En saa provisiota markkinoinnista eli mielipiteeni on äärimmäisen luotettava. Niin kuin aina.
Olisiko viikonloppuna pyörän ulkoiluttajia mitenkä liikenteessä?
Olisiko viikonloppuna pyörän ulkoiluttajia mitenkä liikenteessä?
Mua vois ainakin leppoisa maastolenkki kiinnostaa, näillä näkymin ei jaksa lähteä Finlandia MTB:hen kun taitaa taas olla aika liukasta näiden viimepäivien sateiden jälkeen kesärenkailla ajella. :)
jartsuli
09.08.2013, 14.00
Mahdollisesti maantielle
Eli launantaina maantielle ja sunnuntaina maastoon. Kun keskustelu on kerran avattu niin mikä kellon aika teille sopisi? Minulle käytössä mihin aikaan vain käy...
Moottoriradanpuomilta maantielenkkiä lauantaina Klo 11:00?
Poudan tullen kerään luuni puomille kello 11.00
Mikä aika teille kelpaisi huomenna sekä lähtöpaikka???
Finlandia puolikas ajettu :) 2,5h meni aikaa, kalusto kesti mutta paukut vaan loppu. Keli oli sopiva, kuraa lensi ja vettä tuli matkalla :) edu kanssa ens vuonna ajamaan ;)
Tänään takana myös Finlandia täysmatka 70km. Tavoite oli ajaa 4 ja puoli tuntia, aikaa kului 4:05, sijoitus oli tuloksissa puolen välin kohdilla, joten tähän päivään ei voi olla muuta kuin todella tyytyväinen. Tässä ST tallenne http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/fmdigf3brh4birr8.
Keli muuttui varsinkin toisen kierroksen alussa sateen vuoksi todella kuraiseksi, oli kyllä ukko ja pyörä maalissa kuran peittämät. Lisäksi ilmeisesti vapaarattaan jurina voimistui koko kisan ajan alamäkiröykyissä. Loppu matkasta se rupesi jo lyömään tyhjää laskujen jälkeen, joten joitui alamäissä jarrupaikoissa yhtäaikaa jarruttamaan ja polkemaan jottei vapaaratas lyö tyhjää laskun jälkeen.
Joo, siellä oli jo oman maaliintulon aikaan ihan sopivan kurasta ;) mitenkä se mutamäki meni toisella kierroksella (viimesen huollon jälkeinen)?
Poistuin paikalta 45km kohdalla autolla ketjut takataskussa. Muuten olis voinut olla ihan mukavaa, vaikka ajo kyllä sujui varsin kehnosti. Se täytyy kyllä sanoa, että ketjujen katkeamisen jälkeen pyörittäminen muuttui varsin kevyeksi, matka ei vain oikein enää edennyt. Sää ei ainakaan minua haitannut yhtään.
Joo, siellä oli jo oman maaliintulon aikaan ihan sopivan kurasta ;) mitenkä se mutamäki meni toisella kierroksella (viimesen huollon jälkeinen)?
Mutamäki oli kuin saippuassa olisi ajanut, työntö hommiksi meni.
Vaikka Finlandian polut oli sateen jälkeen kuraisia, niin kuitenkin pahimmatkin notkopaikat oli ajettavia (paitsi mulla ennen mutamäkeä oleva savioja), jos vertaa kesäkuussa ajettuun Laajavuoreen missä mentiin akseleita myöden kurassa.
Huominen maasto taitaa jäädä väliin sitten vannenauhan takai. Katsoo nyt jaksaako sitä muutenkaaan siihen säähän lähtee....
Pyörä taas kunnossa. Enäään puuttuu se sade huomiselle. Siis paikalla, jos vain mies jaksaa jaksaa sateessa puuskuttaa
Mä lähden kanssa tänään mukaan, ei kai pieni sade mitään haittaa :)
Mää oon sen verran poikki jotta väliiin jäää
Vaakunalla oli hiljaista, mut tuli sentään muitakin lenkkeilijöitä vastaan illan hämärtyessä :)
Kävin ajamassa molemmat Turengin frisbeegolfradat läpi fillarilla kun kaverit heitteli kiekkoja pitkin metsiä.
Tänään voisi koittaa jo jaksaa ulkoiluttaaa pyöräää
Huhuillaan nyt täälläkin, että olisko ketään innostunut lähtemään ajamaan Poron polkua (http://www.poronpolku.fi/) ensi viikon sunnuntaina eli 18.08.2013 jos on poutaa tiedossa säiden suhteen?
Matkaa tuossa tulee about 40 kilsaa ja maastohan on upeaa harjupolkua pääosin, joskin suht jyrkkiä mäkiä on aika paljon, joten nousumetrejä kertyy yli 2000. Jonkin verran juuria ja kiviäkin löytyy, mutta ei mitään hullun teknistä.
Ja tarkoitus ajella ihan rauhassa ja aina mäen päällä kyllä odotellaan kaikkia. :) Myös jollain kodalla voisi makkarat paistaa.
Palauttelen vielä loppu viikon. Ensi viikolla sitten täysi rähinä taas päälle...
Haastemies
15.08.2013, 15.51
Huhuillaan nyt täälläkin, että olisko ketään innostunut lähtemään ajamaan Poron polkua (http://www.poronpolku.fi/) ensi viikon sunnuntaina eli 18.08.2013 jos on poutaa tiedossa säiden suhteen?
Matkaa tuossa tulee about 40 kilsaa ja maastohan on upeaa harjupolkua pääosin, joskin suht jyrkkiä mäkiä on aika paljon, joten nousumetrejä kertyy yli 2000. Jonkin verran juuria ja kiviäkin löytyy, mutta ei mitään hullun teknistä.
Ja tarkoitus ajella ihan rauhassa ja aina mäen päällä kyllä odotellaan kaikkia. :) Myös jollain kodalla voisi makkarat paistaa.
Seuraava sunnuntai 25.8. voisi sopisi mulle. Olisko silloin lähtijöitä?
Seuraava sunnuntai 25.8. voisi sopisi mulle. Olisko silloin lähtijöitä?
Ensi sunnuntaikin sopii kun täksi sunnuntaiksi on yhtä monta ilmoittautumista kuin Kekkosella oli hiuksia. :-D
Laitetaan harkintaan tuo 25.8
jartsuli
18.08.2013, 09.41
Kahva ja vaijeri rasvattu, ketään lähössä katulenkille tänään? .. pitäisköhän nuo jarrupalatkin rasvata niin kulkisi kovempaa.
Olisko tänään kukaan halukas testaamaan kuinka maastopyörä kulkee märässä mettässä? :-)
Kahva ja vaijeri rasvattu, ketään lähössä katulenkille tänään? .. pitäisköhän nuo jarrupalatkin rasvata niin kulkisi kovempaa.
Moneltako ajattelit lähteä ? ennen mahdollista sadetta !
jartsuli
18.08.2013, 13.05
En malttanut odottaa.. lähettiin Timon kanssa liikkeelle, kohta kotiin tuulosista.
Kunhan on kebabin syöny ;P
Edit, hemmetti että oli paska lenkki, kesän huonoin
Olikos tänään joku lähtemässä kastumaan maanantai maastoon? Jos hyvin käy niin saatan ehtiä ajoissa paikalle.
En malttanut odottaa.. lähettiin Timon kanssa liikkeelle, kohta kotiin tuulosista.
Kunhan on kebabin syöny ;P
Edit, hemmetti että oli paska lenkki, kesän huonoin
Hyvähän se lenkki oli, mitä nyt pientä tuulta :)
Tosin minä en kebabia ottanut kesken lenkin :D
Olikos tänään joku lähtemässä kastumaan maanantai maastoon? Jos hyvin käy niin saatan ehtiä ajoissa paikalle.
Joo, jos ei liikaa sada niin lähden mukaan. Vaakunan rannasta klo 17:30.
Mulla kotiin lähtö kello 16.00 joten tiukkaa tekee ehtiä tuohon puoleksi Vaakunanrantaan. Meinaan liikenne ei saa takuta minuuttiakaan... Mutta koitan paikalle päästä :)
Noo, eiköhän me voida hetki ootella.
Mä voisin kans tulla tänään 17.30...tosin mulla on sitten jo painavat märänkelin renkaat alla joten toivottavasti lenkkiin ei sisälly paljon mitään pitkiä ja kovavauhtisia siirtymiä? :)
Mulla oli mielessä ajella Parolaan, harjulla ei aamupäivän sateet ehkä niin paljon ole enää haitaksi.. vähän hiekkatietä tulee, mutta vastapainoksi sitten on märkää pururataa :)
Tää märkä muharata on selkeesti mun suosikki. Ei anakaan vauhit liikaksi kartaaa. Muhan suomennus on sitten sahanpuru.
Kiitos kun jaksoitte hidastelijaa ootella. Lenkki oli varsin hyvä :)
Kiitos kun jaksoitte hidastelijaa ootella. Lenkki oli varsin hyvä :)
Taisin olla minä se hidastelija jota odoteltiin ainakin noissa lopun mäissä. :) Kyllähän noi renkaat nyt hieman vaikutti, mutta ei sitä millään renkailla heikkoja jalkoja korvata eli kyllä suurin vika oli miehessä. :D
Olisko kellään tallessa GPS-trackia tuosta reissusta? Mulla Sports Tracker teki taas temput => huippunopeus lenkin aikana 197 km/h ja laskumetrejä tuplasti enemmän kuin nousumetrejä. :seko:
kaivetan arkistoo on kyl data olemassa. Koitin laittaa yksityisviestin. Kerro, jos ei tullut linkki sinne asti
http://www.endomondo.com/workouts/232955129/747400
Oli mukava ajella, pitkästä aikaa helpon ja hauskan tuntuista.
Siis tekosaarta kävitte kiertämässä sakkolenkkinä. Mut juu hyvä se oli jotta kotiin siitä lähdin. Ruokakipolle pääsy tuntui niin houkuttelevalle ja lopulta täysin oikeelle päätökselle.
Tänään halukkaita maantielenkille. Lähden moottoriradan puomilta klo 18:00.
Tänään halukkaita maantielenkille. Lähden moottoriradan puomilta klo 18:00.
Saavun puomille
Tulihan käytyä treenailemassa salaa. Mäkikunto puuttuu edelleen täysin, vaikka kävinkin näkötornilla sitä etsimässä..ei kellään ole havaintoja? ;)
Ei ole ei :) Onkos sunnuntaina väki mihin aikaan maantielle suuntaamassa?
Tähän liittyen vielä niin otetaan tosiaan startti 25.08.2013 klo. 9.00 Riihisalon parkkipaikalta eli mukaan kaikki kiinnostuneet:
http://www.poronpolku.fi/poronpolku-2013/reittikartta (http://www.poronpolku.fi/poronpolku-2013/reittikartta/)
GoogleMapsLinkki (https://maps.google.com/maps?q=Riihisalo,+Loppi&hl=en&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.902929,101.513672&hnear=Riihisalo,+Finland&t=m&z=15)
Sääennusteen mukaan ainakin tulossa hyvä ajosää. Otetaan vaikka jossain kodalla vähän pidempi makkaranpaisto / evästauko muiden lisäksi.
Jää väliin itseltä tuo seikkailu. Pitäisi työkaverin kanssa lähteä sappeen suuntaan luita katkomaan.. :D
Vesisateiden takia kolmen viikon tauon jälkeen, ajettiin tänään TCC:n keskiviikko lenkki Katuman ympäri http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/d0ome0jmtm63lrfg. Katuman maastoissa päätin tänään heittää 360 astetta poikittais-akselin ympäri, ohjaustangon yli. Ei välttämättä nopein tapa edetä maastossa ;).
Kotimatkalla ajoin vielä oman tempon: Aulangontie-Turenki liikenneympyrä, aika n29min keskarin ollessa noin 31km/h.
Olikos kukaaan sunnuntaina maantielle lähössä ja vielä mihin aikaan sitä ollaan liikkeellä?
Pirkanmaan XCO-aluecupin osakilpailu ajetaan Valkeakoskella Korkeakankaan radalla to 29.8. klo 18.00.Rata tullee olemaan n. 3,5 km pitkä sisältäen n. 120 metrin nousut/ kierros, siihen saadaan silloin sisältymään ulkoilureittiä, polkua, kalliota, juurta, vauhdikasta laskua ja raastavaa nousua jne.
suurtumpelo
24.08.2013, 21.39
Olikos kukaaan sunnuntaina maantielle lähössä ja vielä mihin aikaan sitä ollaan liikkeellä?
Maantie kyllä maistuisi sunnuntaina, jos lähtijöitä on. Vaikka Vähikkälän Suvipuotiin kaffelle suunnaten tai jonnekin aivan toisaalle. :)
Viimeistään klo 19 oltava kuitenkin lenkiltä takaisin, ei muita rajoitteita aikataulun suhteen.
-----------
Tänään tutustuin pitkästä aikaa maastoajeluun, rauhallisesti reppu selässä matkaten. Seuduilla näillä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/suurtumpelo/190us2i67hk5pr2k).
Parin vuoden huolellisen harkinnan jälkeen tulin hommanneeksi crc'n alesta tämmöisen (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/kona-king-kahuna-29er-hardtail-bike-2012/rp-prod95385). Hyvä peli on. :)
Kello 17 olis mulla pallon potkintaa. Joten siis sitä ennen mieluiten :)
Haastemies
24.08.2013, 22.50
torstaina kylmettyminen ja nyt räkätaudissa. Jää siis poronpolku väliin vaikka tässä vieressä olen nyt kyläilemässä. Harmittaa pirusti...
Näköjäään ku tässä päivän allakkaa oikein selaan niin kello 14 lähtö puomilta onnaisi. Tosin varsinainen pika kierros on tulossa. Tässä voisi olla hahmotelma (http://goo.gl/maps/m14If)
suurtumpelo
25.08.2013, 06.38
Näköjäään ku tässä päivän allakkaa oikein selaan niin kello 14 lähtö puomilta onnaisi. Tosin varsinainen pika kierros on tulossa. Tässä voisi olla hahmotelma (http://goo.gl/maps/m14If)
Saavun puomille kello 14:00 starttiin.
jartsuli
25.08.2013, 11.57
Aika asiallinen maasturi tumpelolla! Mimmosta lenkkiä teillä oli mielessä? Tuo Teemun aikaraja vaan kummittelee että siinä kerkeää härkätien hitaasti ajellen tai sitten jotain pidempää vähän kiiruummin. Lonkka on tänään ihan ok, mutta jos meinaa että ois huomennakin niin ihan sitä viimeisintä rutistusta pitäis välttää
suurtumpelo
25.08.2013, 13.11
Aika asiallinen maasturi tumpelolla! Mimmosta lenkkiä teillä oli mielessä? Tuo Teemun aikaraja vaan kummittelee että siinä kerkeää härkätien hitaasti ajellen tai sitten jotain pidempää vähän kiiruummin. Lonkka on tänään ihan ok, mutta jos meinaa että ois huomennakin niin ihan sitä viimeisintä rutistusta pitäis välttää
Härkätien-lenkin mittaista rauhallista ajelua, mutta toiseen suuntimaan.
torstaina kylmettyminen ja nyt räkätaudissa. Jää siis poronpolku väliin vaikka tässä vieressä olen nyt kyläilemässä. Harmittaa pirusti...
Joo, harmi homma. Oli aivan loistava ilma ja polku todella hyvässä kunnossa. Taas kyllä jaloissa vähän tuntuu, on tuo sen verran rankka reitti. :)
Noh, eiköhän tuo tuolla säily ja varmasti ainakin itse taas jos ei nyt tänä vuonna niin ainakin ensi kesänä tulee taas mentyä. :)
Olihan tänään tulijoita Vaakunanrantaan normi maanantai maastoon?
O.
jep.
Jos nyt joku sattuu olemaan vielä tietämötön lähtö ajasta niin kello 17.30. Koitan ehtiä paikalle ajoissa tällä kertaa itsekkin.
Mä myös
Jaa, se oli klo 1730. Ilmankos oli viikko sitten hiljaista, kun ajoin klo 17 yhteislenkille..
Jaa, se oli klo 1730. Ilmankos oli viikko sitten hiljaista, kun ajoin klo 17 yhteislenkille..
Oot liian nopee :p
Tänään oli hyvää ajoa, hetkellisestä puuskuttamisesta huolimatta pysy vauhti reippaana. Polkua tais olla vajaa kilometri (ja siitäkin tuli kritiikkiä ;)
Vielä Vasalliin palauttavalle, niin ilta on kruunattu.
Polkua tais olla vajaa kilometri (ja siitäkin tuli kritiikkiä ;)
No teillähän melkoinen maastolenkki oli.. :-D
Hyvä oli lenkki eikä mennyt kuin kuusi minuuttia yliajalle :)
Kerrankin minunkin maasturi rullasi kohtuu hyvin ja pysyin jopa mukana.
Juniper, otit vaan eilen niin kovan koulutuksen siellä S-linjalla että sen takia meni ;)
jartsuli
26.08.2013, 22.29
Enpä ois uskonut että mun solo ajelu olikin vaativampaa maastoilua kuin porukkalenkki .. noh ilmaannun joskus paikalle kitisemään että ajetaan vain asfalttia :P
Juniper, otit vaan eilen niin kovan koulutuksen siellä S-linjalla että sen takia meni ;)
On meinaan sellainen mustelma reidessä, että on varmaan luukin mustana :)
Tulihan maastolenkillä ihan vuorovetookin opeteltua
Tänään ajelin pitkästäaikaa Turenki-Kolmilammi harjureitin http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/frrlaussrqin886i. Huomenna vois koittaa uusiksi saman reitin, jos joku on halukas tulemaan mukaan, niin poikkean klo 18:00 Hakamäen hiihtoparkkipaikan kautta. Trakkeri tallenteessa n.1,2km kohdalla.
Enpä ois uskonut että mun solo ajelu olikin vaativampaa maastoilua kuin porukkalenkki .. noh ilmaannun joskus paikalle kitisemään että ajetaan vain asfalttia :P
Tommonen kierros ajeltiin: http://www.endomondo.com/workouts/236564003/747400
Tänään olis taas TCC yhteislenkki, ehkä on aika saapua itsekin paikalle :)
Klo 18 Ahveniston moottoriradan puomilta.
Ilvespolku/Katiskoski/Alajärvi/Hirsimäki? Valitse yksi tai useampi.
Huomenna on Tarmon Kohinoor kisat, eli maantielenkille ei luultavasti ole vetäjää.
suurtumpelo
28.08.2013, 17.09
Tulen tukoksi polkuosastolle, olkapää ei vielä tempoa salli(ne).
Tuosta edu'n valinnasta ottaisin minimaalisesti juureksia ja kivennäisiä, mutta pehmeä pururata tuplana. ;)
Torstaina viideltä puomilta cyclocross-suuntautunutta ajelua ja kohinoor kannustusta?
suurtumpelo
28.08.2013, 22.53
Torstaina viideltä puomilta cyclocross-suuntautunutta ajelua ja kohinoor kannustusta?
Ilmoittaudun mukaan cyclocross lenkille ja tietenkin seuraamaan kauden viimeistä koh-i-noor osakilpailua (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48348-XXIV-KOH-I-NOOR-moottorirata-ajot-2013/page2).
Ja kaikki muutkin kerkiävät tulkaahan mukaan 17:00 kevyelle cc-lenkille ja/tai 18:30 moottoriradan maalimäkeen kisaa seuraamaan.
----
Kiitokset myös tänään maastolenkillä mukana olleille hyvästä seurasta ja mukavan monipuolisesta reitistä.:cool:
Koitan saapua ainakin radalle
Kiitoksia kannustajille :)
Olipas mukava torstain maantie. Muutama kierros moottorirataa ympäri ja sitten sakkokierros rastilan kautta turenkiin.
Lähteekö kukaan ajelemaan pk lenkkiä maastoon tai manntielle?
jartsuli
30.08.2013, 13.04
^ Kiinnostaa, maastokin jopa tosin se rajottuu mulla hitaaseen ja helppoon
suurtumpelo
30.08.2013, 14.00
Lähteekö kukaan ajelemaan pk lenkkiä maastoon tai manntielle?
Sopii kumpi tahansa, milloin ja mistä?
Huomasin eilen Kohinooriin tullessa kaulustoni kärsineen pientä vauriota. Eli siis, mistä hyvä uusi tankoteippi/tankonauha rikki menneen tilalle. Toive olisi jotta palvelisi mukavasti muutaman vuoden. Olisiko parempia vaihtoehtoja (http://www.bike-discount.de/shop/k442/a63311/smoo-tape-25mm-black.html)?
Jos lenkki suuntautuu Parolaan ennen klo 18, niin voisin lähteä mukaan käymään Hatusella..
Ja tietysti mielummin maastoa :)
Jos hallitus myöntää luvan niin voisin lähteä hyvin kevyelle(sileä asfaltti, myötätuuli ja loiva alamäki) maastolenkille :)
Silti passaan tänä viikonloppuna kaikki pyöräilyt
suurtumpelo
30.08.2013, 15.33
Lähtö puomilta 17:15 maastopyörillä Hattulaa kohden, vai?
Lähtö puomilta 17:15 maastopyörillä Hattulaa kohden, vai?
Tulen paikalle.
juu mä tulen kans 17:15 maasturilla.
Hyvä oli lenkki. Kotimatkalla jouduin vielä karistamaan yhden hybridillä liikkuneen salapeesaajan.
Ajetaanko lauantaina iltapäivästä tai illalla rauhallista pk lenkkiä maastossa tai maantiellä. Mä voisin lähtee mut vain pk ja klo 14:00 jälkeen, ja jos joku haluu ajaa kovempaa niin jos se ois sit mulle pk:ta peesissä.
Ralli termein ilmaistuna: Tänään kävin Pajulahdessa tehopenkissä mittauttaa maksimitehot ja samalla tuli tietoa vääntöalueesta. Tän ikäisestä ja pienestä koneesta en odottanut isoja tehoja saavan. Konessa on liian vähän voimaa pienillä kierroksilla ja jo alhaisilla kierroksilla polttoaineen palaminen on epäpuhdasta (Aerk aivan liian alhainen suhteessa maksimiin). Ylärekisterissä kone jaksaa laulaa yllättävän kauan (Ank ihan ok). Virittäjä ei ole malttanut ajella konetta tarpeeksi rauhallisesti sisään, joten syksy ja ensi talvi sit ajellaan piiiiiiiiiitkään ja hiljaa.
Oli siinä moottorissa ihan hyviäkin puolia, kansi virtaa ihan ok (ventilaatio) ja kyllä se haukkaa happeakin ihan kohtalaisesti (VO2). Eikä heti leikkaa kiinni vaikka karstaa tulee öljyn joukkoon (maitohapot), tosin hieman nopeemmin sais kyllä suodattua pois.
Vähän ronkeli moottori polttoaineen suhteen, tykkää käydä mieluummin korkea oktaanisella kuin matalalla (rasva-aineenvaihdunta).
Niin, tänään tuli käytyä Pajulahdessa pyöräergotestissä. Oli mielenkiintoinen tapahtuma ja nyt sai kynnykset oikeesti selville. On tullut ajeltua liikaa kovavauhtisia treenejä kesän aikana ja liian vähän oikeaa PK:ta. Olin rajan kuvitellut ylemmäksi ja sen huomaa kyllä tuloksista Aerk oli 139/175W Ank 169/250W ja maksimi 186/313W. Sykkeissä tuli uusi ennätys, joten sain kaiken annettua testissä.
suurtumpelo
31.08.2013, 09.31
Ajetaanko lauantaina iltapäivästä tai illalla rauhallista pk lenkkiä maastossa tai maantiellä. Mä voisin lähtee mut vain pk ja klo 14:00 jälkeen, ja jos joku haluu ajaa kovempaa niin jos se ois sit mulle pk:ta peesissä.
Voin lähteä mukaan, alla pari reittivaihtoehtoa harkintaan:
1.) Itäinen cc-reitti. Pääosin helppoa metsäistä hiekkatietä, muutama mäki löytyy kuitenkin.
Monelle varmaan tuntemattomampaa reittiä. Noin +-65km mittainen lenkki. Voi ajaa maasturilla tai crossarilla, mutta ei maantierenkain.
Tänne lähtisin maasturilla tällä kertaa, vaikka lenkki sopiikin paremmin crossarille.
2.) Maantiepyörillä Leppäkosken ja Tervakosken kautta Vähikkälään Suvipuotiin kaffelle ja pullalle, josta Janakkalan tai Rengon kautta takaisin.
3.) Joku muu reitti.
Jake_Kona
31.08.2013, 09.33
Huomasin eilen Kohinooriin tullessa kaulustoni kärsineen pientä vauriota. Eli siis, mistä hyvä uusi tankoteippi/tankonauha rikki menneen tilalle. Toive olisi jotta palvelisi mukavasti muutaman vuoden. Olisiko parempia vaihtoehtoja (http://www.bike-discount.de/shop/k442/a63311/smoo-tape-25mm-black.html)?
Kokeile tehdä tankoteippiä vanhasta sisurista. Halpa ja kestävä.
Mulla meni vähä uusiks suunnitelma. Pääsisin lähtee vast klo 17:00 onko liian myöhään. Max ajoaika 2,5h... mut eihän tota pk vauhtia jaksa kauenpaa ajaakaan on se vaan niiiiiin tylsäää.
Kokeile tehdä tankoteippiä vanhasta sisurista. Halpa ja kestävä.
Ainut vain jotta mulla ei ole semmoista tällä hetkellä
Ralli termein ilmaistuna: Tänään kävin Pajulahdessa tehopenkissä mittauttaa maksimitehot ja samalla tuli tietoa vääntöalueesta. Tän ikäisestä ja pienestä koneesta en odottanut ....
Toi kuntotesteissä käynti on kyllä varmaan hyvä juttu. Mun on pitänyt kans käydä on vaan aina jäänyt menemättä vaikka hyöty olis aika iso.
Mulla tuppaa kans toi pk harjoittelu jäämään kesällä tosi vähäiseksi,mutta onpahan talvella jotain tekemistä :)
Lähdetäänkö klo 17:00 maantiepyörillä moottoriradanpuomilta?
suurtumpelo
31.08.2013, 13.08
Lähdetäänkö klo 17:00 maantiepyörillä moottoriradanpuomilta?
Ok.
Tänään klo 17:30 "maastopyöräilyä" Vaakunan rannasta.
Koitan eksyä ajoissa paikalle
Onko tänään puomilta maantielenkille lähtijöitä ... jos on, niin käykö taas vaikka 18:15 niin kerkiän töistä paikalle?
Minä koitan raahata luuni paikalle.
suurtumpelo
05.09.2013, 11.20
Onko tänään puomilta maantielenkille lähtijöitä ... jos on, niin käykö taas vaikka 18:15 niin kerkiän töistä paikalle?
On.
Jake_Kona
05.09.2013, 11.41
Muistakaa taas iltahämärän lähestyessä laittaa valoja tai näkyvämpää ajoasua. Toissapäivänä vastaan tuli ( olin autolla) pyöräilijä klo 9:n pintaan jolla ajoasu mustaa ja punaista. Ensimmäinen näköhavainto 20m ennen kohtaamista. :eek:
Juu venataan.
jartsuli
05.09.2013, 14.13
Nyt tuntuis olevan nopeita peesejä tarjolla .. koitan itekki paikalle ellei päiväunet vie voiton töiden jälkeen
Vaihtoehtona lauantai-illan kaljoittelulle, miten olisi lamppulenkki maantie/hiekkatie hengessä? Esim lähtö klo 20:30 ja Lehijärven ympäri + Petäys, (sunnuntai) illaksi kotiin.
Ennusteen mukaan kirkas taivas, tyyntä ja vilposta luvassa.
Plan b: huomenna klo 12 maastoon.
suurtumpelo
08.09.2013, 10.30
Plan b: huomenna klo 12 maastoon.
Tulen (tänään) motarin puomille 12:00 tarkistamaan onko lähtijöitä.
jartsuli
08.09.2013, 10.33
No replys? .. mä oon koht'puoliin starttaamassa autolla kohti hml, tänään illalla vois toimia vaikka härkätie hitaasti .. lähtö esim klo 18 tai jotain
Eilen tuli käytyä ajamassa Luukin MTB http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/2i9qkerf2hpfidet aivan mahtavassa kelissä. Taktiikkana oli tällä kertaa riittävä palautuminen ennen kisaa, jonka takia skippasin keskiviikkolenkin, ja kisassa yritin pitää huolen ettei syke nouse yli ana-kynnyksen, kun sen sain selville viimeviikon perjantaina. Lisäksi yritin tankata hiilareita varastoon edeltävinä päivinä.
Taktiikka toimi hyvin ja sijoitus oli 14. M-40 luokassa ajalla 3:09. Alkukaudesta asetin tavoitteeksi päästä maracupin osakilpailussa tuloksissa puolenvälin paikkeille M-40 luokassa, nyt se tuli toteutettua, seuraavaksi tähtäin kohdistuu: ensimmäisen kolmanneksen joukkoon lopputuloksissa.
Jake_Kona
08.09.2013, 16.03
Tulipas paljon polkijoita vastaan siirtymäpätkällä. Itse kävin gg-pätkällä ( hiekkatieajeluja) katsomassa päivän kunnon. Hyvät tiet ja rengastus toimi kuin unelma. Siksikö lie kulkukin oli näin omalta kantilta kohdallaan. Miten kännyllä laitetaan st-linkki? No katsoo vaikka st-sivulta ja reitti alkaa renkajärven eteläosalta.
On kyllä niin kiva ja selkeä reitti, että kannattaisi näin syksyllä tehdä porukkalenkkinä>>>!!!?
http://www.sports-tracker.com/#/workout/jakekonafi/7vondmfbjfcusj3f
Hyvin ajettu kisoissa!
Käytiin tänään ST:n kanssa Turengissa piipahtamassa, lähdettiin klo 12 ja kotona taas klo 17:30 :)
Löydettiin Latumajalle, mikä oli tavoite.
http://img.tapatalk.com/d/13/09/09/2u2utyva.jpg
Jatkettiin matkaa, ja löydettiin rinne täynnä puolukanvarpuja, muttei ainuttakaan puolukkaa.
http://img.tapatalk.com/d/13/09/09/yda3y3u2.jpg
Kaikesta huolimatta, hienoja polkuja: http://www.endomondo.com/workouts/242860634/747400
suurtumpelo
09.09.2013, 13.52
Onko tänään maastoajelijoita 17:30 vaakunanrannasta?
Eilen oli tosi hieno lenkki edun kanssa ja samanlainen sää jatkuu tänäänkin.
------------
muoks. 15:30 nonytsitten sataa:(
Ihan en kykene siirtymää suorittamaan tällä viikkoa maastolenkille jotta ehtisin viel töihinkin seuraavan aamun. Eli en ole tulossa, mutta työmatkatempoa vetänyt maasturilla tänään kumminkin
Tänään jää väliin kun joutuu piipahtamaan länsinaapurissa.
Streamstar76
10.09.2013, 16.59
Hoi!
Mistä löytyy enduropolkuja Hämeenlinnassa?
Olen suuntaamassa torstaina päiväksi Hämeenlinnaan ja saan mahdollisuuden päästä nauttimaan siellä ajohommista tulevana torstaina. En vain tiedä mitään paikkoja missä olisi hyviä enduropolkuja/-kivikoita/-juurakoita. Laittaisitteko vinkkiä tulemaan. Pääsen liikkumaan autolla helposti Hml:n seudulla.
Onko muuten Calpiksessa mahdollisesti hyviä traileja tai pääseekö rinteen kiertämään ylös polkuja pitkin ja ajamaan alas ns hissittömänä miehenä? Mieluiten vetäisin hissillä mutta torstaina paikka ei ole auki.
Entä onko uusi pump track kokeilun arvoinen (sikäli kun muistan että Hml:ssa on sellainen uusi)? Jokin julkaisu sitä taisikin jo hehkuttaa.
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen. Olen paikalla oletettavasti klo 10.30. joten jos joku paikallinen haluaa lenkkiseuraa niin ilmoittaudun mukaan.
Ajohommissa on pieni lapsenhoitovaraus eli jos hoitajaa ei löydy niin sitten työntelen vaunuja torin kupeessa...
Tänään TCC:n lenkki http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/9v8l00j2jeoem4o2 oli syksyn liukastamilla ja hämärän pimentävillä poluilla Aulangolla.
Onkos tänään maantielenkkiä vielä tarjolla?
suurtumpelo
12.09.2013, 16.52
En tiedä, mutta tulen tarkistamaan. ;)
Tulen myös puomille kuudeksi tai ihan vähän yli
Kait me sinne syyskuun loppuun ajellaan. Mä oon pikku flunssassa niin jäi tänään ajamatta.
Viikonloppu on vielä minulla auki, mutta tänään ajettiin suurtumpelon kanssa normilenkki aivan uskomattoman hienossa säässä.
Lähteekö kukaan maantie/maastolenkille huomenna (su)?
Lähden
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
jartsuli
14.09.2013, 16.21
Ehkä.. ehkä en :)
Jake_Kona
14.09.2013, 16.52
Olisko paha idea ajaa sopivan mittaista rinkulaa/maastopätkää apparalla porukalla. "Ei kilpailua", mutta minunkaan ei tarvitsisi pidätellä ketään vaan kaikki saisi ajaa niin kovaa kuin haluaa. Vaikka 5 kierrosta kärjelle
Pitäis onnistua
Lähden maantielle, olisko muita lähdössä (aamusta, aamupäivästä)
Lähden maantielle, olisko muita lähdössä (aamusta, aamupäivästä)
Moottoriradan puomilta maantielle. Aamupäivästä monelta?
Olisko 11 hyvä ? Mulle käy kyllä aikaisempikin. Pitää olla klo 14.30 kotona.
Olisko 11 hyvä ? Mulle käy kyllä aikaisempikin. Pitää olla klo 14.30 kotona.
Lähdetään klo 10:30.
Koitan keretä 10:30 puomille.
Sunnuntaina tuli käytyä Pirkka MTB:ssä Ylöjärvellä. Täytyy kyllä kehua kuinka hieno reitti siellä oli, juuri sellaista neulaspolkua mitä tykkään ajella. Nousumetrejä oli virallisestikin yli 2000, kyllä hapotti jaloissa ja voimat ihan lopussa 85km jälkeen. 4 tunnin jälkeen krampit iski pohkeisiin ja viimeisen vartin aikana takareisiin. http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/5g25u1ei4tvc1qjh
Joo hyvät oli kisat ja nousua riittävästi. Aika rankka reissu mutta ihan mukavaa kun näin jälkeenpäin ajattelee. Kisan aikana ei kovin kivaa ollut, paitsi ehkä viimeisellä kierroksella kun alkoi ajo kulkea.
Vielähän noita on yksi XCM ja muutama CX-kisa ja sitten mietitäänkin hiihtokilpailuja.
Huomenna crossihaaste1 Hämeenlinnassa, klo 17 Parolan kuntoradalla! Lisätiedot täällä (http://ollimiettinen.blogspot.fi/2013/09/olmin-crossihaaste1-parolan-kuntorata.html).
Olisiko loka/marraskuussa parillisen viikon viikonloppuna ihmisillä kiinnostusta makkaralenkille? Ajatuksissani olisi hyvin samanoloinen makkaralenkki kuin mitä karkeesti vuosi sitten tehtiin siel lähipoluil.
Olisiko loka/marraskuussa parillisen viikon viikonloppuna ihmisillä kiinnostusta makkaralenkille? Ajatuksissani olisi hyvin samanoloinen makkaralenkki kuin mitä karkeesti vuosi sitten tehtiin siel lähipoluil.
Kyllä vain
jartsuli
21.09.2013, 11.32
Olikos nyt viikonlopulla kenelläkään lenkkisuunnitelmia? Kävin itse eilen tunnustelemassa oloa ekaa kertaa kuukauteen ja tuntui niin hyvältä että jäi polte pyörän päälle ..
Jos ei muuta niin huomenna (su) moottoriradan puomilta maantielenkkiä klo 11:00. Suht rauhallinen pk ajelu n.3h.
Saattaisi olla kiinnostusta. Josko remonttiajankohtiin sopii ;)
Piti lähteä tänään Vaakunalle, mutta näyttää olevan vesisadetta :(
PS. TCC jäsenistölle saunailtaa, lukekaa sähköpostit!
19.10 tai 2.11 voisi olla mun puolesta sopivia viikonloppuja tämän syksyiselle makkaralenkille. Olisiko muita tulijoita? Kumpiko kävisi paremmin?
19.10 tai 2.11 voisi olla mun puolesta sopivia viikonloppuja tämän syksyiselle makkaralenkille. Olisiko muita tulijoita? Kumpiko kävisi paremmin?
Mulle käy alustavasti kumpi tahansa. Tarttis vaan lähteä taas käymään lenkeillä, viimeseen kuukauteen ei paljon ole tullut ajettua.
Edu. Lähetäänkö lauantaina hakemaan tuntumaa, ajattelin josko ajelis Linnavuorelle paistamaan makkaran ja sitten takasin :) ei ole itekään paljon pyörän selässä viihtynyt viime aikoina..
jartsuli
26.09.2013, 13.07
Minäki minäki !!
Toki matkaan sopii. Ajatus oli että klo 11-12 välissä lähtis niin ehtii ennen pimeetä alta pois..kun ei ole niitä valoja vieläkään tullu hankittua ;) ja ihan retkeilyvauhtia ajatus oli mennä..
Edu. Lähetäänkö lauantaina hakemaan tuntumaa, ajattelin josko ajelis Linnavuorelle paistamaan makkaran ja sitten takasin :) ei ole itekään paljon pyörän selässä viihtynyt viime aikoina..
Joo, tehdään lauantaina retkelykierros linnavuorelle. Eväät mukaan ja kaikki halukkaat :)
Startti klo 12? Puolipilvistä ja +7C lämmintä luvassa, ei hikoilla liikaa.
jartsuli
26.09.2013, 15.30
Missä kaukana tuo paikka on, tuleeko reissulle paljon matkaa?
Tuolla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Linnavuoren+kota&srs=EPSG%3A3067&y=6776600&x=353915&lang=fi) - matkaa tulee varmaan jotain 30-35 kilsaa yhteensä edes takas.
Eiköhän klo 12 startilla kerkiä. Puomilta lähtö? Ite varmaan ajelen hattelmalan kautta paikalle kuiteskin, niin johonkin tonnepäin osuisi. Itelle muistaakseni viime vuonna kertyi 56km kun kotoa lähti, kävi linnavuorella ja tuli takasin :)
Koitan saada flunssan selätettyä niin voisin kanssa lähteä makkaroimaan
suurtumpelo
27.09.2013, 19.13
Ostin kabanossia.
Ottakaa joku tulitikut myös :)
Klo 12 puomilla on ok.
jartsuli
28.09.2013, 11.04
Mä otan tikut ja sanomalehteä.. ja pari termarillista kahvia, aattelin että muut tuo makkaraa& sinappia
Edit, myös talouspaperia otan
suurtumpelo
28.09.2013, 18.02
Viiden maastopyöräilijän gruppo saavutti tänään Tenholan linnavuoren (http://www.hamewiki.fi/wiki/Tenholan_linnavuori) huipun.
Huipulta matka jatkui laavulle partiotaitoja testaamaan makkaranpaiston merkeissä.
http://i815.photobucket.com/albums/zz75/suurtumpelo/linnavuori_zps0eb52352.jpg
jartsuli
28.09.2013, 18.56
Olipa hyvä lenkki, tätä lisää.
Makkara vai lenkki?
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 2
jartsuli
28.09.2013, 20.48
^ hyvää lenkkiä ja makkaraa, seurassa ja ilmassakaan ei ollut valittamista :)
Tänään ajettiin MTB-cupin finaali Kyröskoskella http://www.sports-tracker.com/#/workout/mikajsaukkonen1970/7evd6kk6fhemio7u. Reitti oli huikeen nopee ja kaukana maastopyöräilystä, teitä pitkin vedettiin kilometritolkulla jonossa kolmekymppii lasissa. Varmasti etelä Suomesta löytyisi ajettavaakin polkua...
Maanantaina taas Vaakunalle, 17:30 vai 18:00?
Varmuuden varalta lamppu voi ola hyvä varuste..
suurtumpelo
30.09.2013, 13.07
Maanantaina taas Vaakunalle, 17:30 vai 18:00?
Varmuuden varalta lamppu voi ola hyvä varuste..
Mukana ja 18:00 lähtö voisi olla parempi.
jartsuli
30.09.2013, 14.37
Joo klo 18 sopii paremmin jos ajattelun on myös käyttää valoja eikä vain kuljetella mukana :)
Pitipä käydä kirjastossa...Laaniitystä kirjastoon ja takasin on tosin 29km näköjään matkaa..eli tekosyynä lenkille lähtöön käytetty kirjastokäyntiä :) Ahvenistolla tuli joku vastaankin polulla, musta focuksen täpäri alla. Tunnustaako kukaan?
jartsuli
02.10.2013, 10.39
Onko tänään maastoilua tiedossa?
Onko tänään maastoilua tiedossa?
Joo olen lähdössä. Voi olla etten ihan kuudeksi ehdi, mutta kymmenen yli viimeistään.
suurtumpelo
02.10.2013, 13.57
Saavun paikalle.
jartsuli
02.10.2013, 17.56
En päseekkään
Olisiko lauantaina kello 10 tai 11 pariksi tunniksi metsään menijöitä? Tai siis niin jotta kello 14 olis metsästä viimeistään pois.
Mielellään lähtis, vaan kun ei mahdu aikatauluihin..pitäisi lammilla olla jo sillon :)
velosipedisti
04.10.2013, 18.08
Menkää metsään, siellä on paljon hauskempaa kuin töissä.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/miika73/78d3kqc2t5di93jp
Ymmärrän ymmärrän meen sitten metsään ja tulen sieltä pois ku ehin :)
Käytiin teepun kanssa linnavuorella kääntymässä plus hieman jumppaamassa bemaksiradalla.
Kyllä on aivan hirveetä lähteä flunssan jälkeen ajamaan kun pienenkin nyppylän jälkeen on aivan rättipoikki. Aurinko sentään paistoi paikoitellen :)
Kyl siel vain oli mukava käydä hieman pyörittelemässä polkuja :)
Kävin tänään ajelemassa maastossa pyöräilyn yhden syysklassikon, eli Putoavien lehtien polut. Oli muuten hienoa.
Lähtö Ahvenistolta:
http://img.tapatalk.com/d/13/10/07/samajygu.jpg
Väliaikapullaa sotkussa ja takastullessa Aulangon rantalenkki:
http://img.tapatalk.com/d/13/10/07/nunu2aza.jpg
Lähtijöitä maanantaina keposelle maastolenkille kuudelta Vaakunan edestä? Lamppu alkaa olla tarpeen.
Tulossa ollaan
jartsuli
07.10.2013, 11.27
Katotaan kerkiänkö, pääsen konttorilta 17:15. Mihinkä päin olette lenkkiä suuntaamassa?
Jos ei illansuussa sada, niin lähden klo 18 puomilta lampun kanssa Alajärven suuntaan metsälenkille.
Koitan kerätä motivaatiota puomille saapumiselle
Ajellaan ihan rauhallisesti. Säästetään hikoilut kesäkeleille.
suurtumpelo
09.10.2013, 16.13
Nyt ei pääse maastolenkille muutamaan päivään. Kona'sta häjosi eilen takavaihtajankorvake rispiiradan nousuun.
Alkuun tuntui toivottomalta löytää uusi, onneksi sentään soshanger.com'sta löytyi "D299 Pilo" (http://soshanger.com/epages/box11137.sf/fr_FR/?ObjectID=6114556).
Rupesivat siellä heti hommiin (http://www.youtube.com/watch?v=VU5oJYNZZs4) ja tuurilla voi perjantaina olla korvakkeet Hämeenlinnassa.
Joten tänään lenkin sijasta siivoilen romut kellariin ja kaivan crossarin esiin huomiseksi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.