Näytä tavallinen näkymä : Hämeenlinna
suurtumpelo
10.08.2012, 19.59
Huomenna lauantaina kukaan menossa ajelee maantielle?
Olen menossa ja tälläistä suunnittelin alustavasti:
Lähtö motarin portilta kello 14 ja suunnaten reitti itään: http://goo.gl/maps/U90s8
Sopii kyllä ko reitti sekä aikataulu. Sitten tarpeen tullen saatan kyllä hieman jarrutella. On meinaan alkanut tässä illan mittaan jalkoihin palaamaan tunne jotta jotain on tehty...
Jeps, kiitos jartsulille lenkkiseurasta, olihan hauskaa vaikka vähän se eilinen mäkiseikkailu rupeskin painaan :D
jartsuli
10.08.2012, 21.24
Jeps, kiitos jartsulille lenkkiseurasta, olihan hauskaa vaikka vähän se eilinen mäkiseikkailu rupeskin painaan :D
Kiitos itsellesi, hyvinhän tuo kuitenkin kulki eillisestä huolimatta.. en meinannu välillä perässä pysyä :)
Härkätien vakilenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/bhkr1upfl2avcodh) ajeltiin vähän typistetysti
Huomisesta, pyrin kans paikalle.. riippuu lähinnä siitä että kerkeääkö ajokamppeet kuivua. Eli varaan nyt alustavasti porukan virallisen jarrun roolin :)
No niiin Jartsuli. Lenkkikamat on varmaan kuivuneet jo kuivurissa viimeistään :)
jartsuli
11.08.2012, 11.55
Juu on kuivunut riittävästi :)
Puomilla siis tavataan kello 14.00 viimeistään?
jartsuli
11.08.2012, 12.03
Juu siellä silloin
suurtumpelo
11.08.2012, 12.54
Kohta nähdään. Laitetaan korjattu reittilinkki tähän, sillä Mustilantie on hiekkaa ja sitä ei ollut tarkoitus ajaa.
Itäinen käännös ajetaan Sappeentietä Luopioistentielle saakka: http://goo.gl/maps/HlTTG
Kaikki reitit kelpaa kun ei oo hiekkaa tiellä :) Mut nyt sinne puomille lähti ajaa
Lenkki takan kiitoksia hyvästä seurasta. Ja olisiko se huomenna sitten kello 14.00 motarin puomi taasen käytössä?
suurtumpelo
11.08.2012, 19.42
Ja olisiko se huomenna sitten kello 14.00 motarin puomi taasen käytössä?
Huominen kello 14 sopii ja tässä pari reittiehdotusta Lammi-teemalla:
Lyhyt lenkki: http://goo.gl/maps/dWZgO
Pitempi ja ehkä parempi versio: http://goo.gl/maps/45bGZ
Jos multa kysytään. Niin enemmän kiinnostaisi toi pitempi. Mikäli vauhti vain pysyy tämän päivän tyyppisenä sopivana.
Pitempi on parempi, kun ei tarvitse kymppitielle mennä.
jartsuli
11.08.2012, 20.22
Kyllä tuo pidempi munkin silmään näyttäis paremmalta, 10-tie on vain niin kuraa ajaa että sitä välttelee mielellään.
TOSIN näyttää tällä hetkellä että en tule, sain jotenkin mystisesti tänään kylkeen melkoisen kipeän verestävän hiertymän ja epäilen ettei tuo huomiseksi asetu. En tajua mitenkä tuollainen pääsi tulemaan, pehmosta kangasta kun oli puettuna, mutta siinä sen nyt on ja niin perkeleen kipeä.
Mut kattotaan huomenna, vaikkakin kovasti epäilen omaa osallistumistani.
Olihan taasen porukkalenkki. Kiitos vetoavusta :)
jartsuli
12.08.2012, 20.21
Kiitos lenkkiseuralle! Tämä oli itselleni jälleen kerran rajojenylityslenkki.. niin pituudessa, jaksamisessa ja vauhdissakin. Kai se on seuraavaksi sitten se kakssatanen :)
REITTI & DATA (http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/2qiev54o50ap6945)
Tänään oli hyvä lenkki. Lammilla ois voinnut jättää satamatta.... mutta pitkästä aikaa alkoi pyörä kulkemaan.
Vielä kun saan kypärän nesteenpoiston toimimaan siten, että kaikki ei ryöpsähädä silmille niin hyvä tulloo :)
Tulihan minullekin ennätys sain sykkeet nousemaan yli 200 :)
Ukot vetää ihan hirmulenkkejä täällä! Vau! Pitää taas pelailla maantiepyörä itsellekin, niin pääsisi mukaan. Maasturilla ei ihan tuollaisiin pysty ja pitää säästellä nappularenkaita syksyn kisoihin.
Moi, onko HML aluella "ikämies 40+" maastoajo porukoita? Olen vasta tänä kesänä innostunut pyöräilemään ja kunto/vauhti/taidot ei riitä kovien konkareiden vauhtiin.
jartsuli
13.08.2012, 22.42
Olisiko huomiseksi tiistaille lähtijöitä tienlaitaa kuluttamaan? sillai säästelevästi ajetaltais että tempoa harrastavat eivät olisi puhki keskiviikkona :)
Äkkiseltään tuli mieleen perusmukavana lenkkinä se lehijärvi + lepaantie + aulangonkierros. Olisi noin 60km ja jos siltä tuntuu niin tuostahan voisi jatkaa vielä turengin suuntaan?
Kyyllä se siin 18 aikoja puomilta lähtö vois onnistua maantien laitaan meno.
jartsuli
13.08.2012, 23.47
Ei oikein sytytä tuo klo 18 .. Menisi kotiutuminen jonnekin 21 tuntumaan, aika myöhä ja kylmäkin jo. Oisko ketään lähdössä vaikka jo klo 12?
Ei oikein sytytä tuo klo 18 .. Menisi kotiutuminen jonnekin 21 tuntumaan, aika myöhä ja kylmäkin jo. Oisko ketään lähdössä vaikka jo klo 12?
Mä voisin ehtiä 12:30 lähtövalmiiksi tänään, kaippa tommonen lenkki sinkulalla menee. Feltti on tossa lattialla odottelemassa uusia osia (tilattu kyllä jo), nyt täytyy vaan keksiä patenttiratkaisu etuvaihtajan korvakkeen kiinnittämiseen..
Ajattelin että jos ei alkuperäisentapainen niitit + epoksi kestä, niin tekisi satulaputken pätkästä tai jostain vastaavasta insertin, johon poraisi sopivat reiät/kierteet ja laittaisi niittien sijasta pienillä pulteilla kiinni tuon korvakkeen. Tuon näköinen korvake/kiinnitys: http://2010.feltracing.com/Resources/ProductPhotos/Bikes/F1_SL_2010_FNL(1).jpg (isohko kuva).
Moi, onko HML aluella "ikämies 40+" maastoajo porukoita? Olen vasta tänä kesänä innostunut pyöräilemään ja kunto/vauhti/taidot ei riitä kovien konkareiden vauhtiin.
Ikähaarukkaan en ota kantaa, mutta kyllä täällä ajellaan myös hyvin rauhallisestikin :)
Eilen tuli kierreltyä polkuja pari tuntia Hirsimäen suunnalla keskinopeudella 10,9 km/h, tavoitteena oli ettei hengästy pahasti kertaakaan ja aika hyvin onnistuttiin. Tultiin vielä loppumatka Härkätietä pitkin, mutta sitä kompensoi 15 minuutin rämpiminen pyörä olalla umpimetsässä. Ja McD-kahvitauko :p
Reitti: http://www.endomondo.com/workouts/vf2gIH6pJkc
Tuolla oli kyllä todella upeita polkuja, paljon semmosta reilun leveää ja avointa helppoa väylää missä periaatteessa mahtuu kaksi ajamaan vierekkäin, mutta hyvä ajolinja oli yleensä vain yhdelle kun tuli kiviä vastaan. Pienellä alueella saa helposti tunninkin kulumaan kun nautiskelee vaan ajosta.
Ukot vetää ihan hirmulenkkejä täällä! Vau! Pitää taas pelailla maantiepyörä itsellekin, niin pääsisi mukaan. Maasturilla ei ihan tuollaisiin pysty ja pitää säästellä nappularenkaita syksyn kisoihin.
Lähdetäänkö jokupäivä tutkimaan Ilvesreitin/Katiskosken (10-tien eteläpuolelle) polkuja? Ei menis nappularenkaat hukkaan :)
Vai onko kädet täynnä seuraavat 17-18 vuotta? :D
jartsuli
14.08.2012, 09.07
Edu, ok 12:30 jäähallilla.. ei haittaa jos sä vähän myöhästyt, tästä tulee niin nätti & lämmin päivä että kyl mä siinä odottelen.
Mä voisin joskus lähteä aloittelijoiden maastolenkille, kunhan pääsisin kesälomalle
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2
Aloittelevien lenkille voisi kyllä mukaan, joskus lähteä yhdellä suurella ehdolla. Eli pitäisi saada jostain semmoinen pyörä käyttöö, että mettään uskaltaisi mennä. Sinkulalla en kumminkaan oikeen viitsi lähtee mitään polkui tarpomaan...
suurtumpelo
14.08.2012, 15.00
Oliko tuolle 18.00 maantielenkille lähtijöitä?
Ajelen tuolloin puomilta Tyrvännöntietä Petäykseen ja takaisin(kaffetauko kyläkaupalla?).
Paluu Lehijärvi kiertäen + yksi kierros moottorirataa ennen kotiutumista.
Tavoitenopeus maltillisen reipas noin 29.73km/h avg.
Tulossa ollaan kunhan ruoka on naamaan saatu. Eli kello 18.00 pitäisi olla puomilla
jartsuli
14.08.2012, 17.29
Tavoitenopeus maltillisen reipas noin 29.73km/h avg.
Aika epätarkka tavoite keskinopeus:D
jartsuli
14.08.2012, 17.33
Edu, tuonne ne piipaat oli menossa.
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2012/08/1598094.xml
Lähdetäänkö jokupäivä tutkimaan Ilvesreitin/Katiskosken (10-tien eteläpuolelle) polkuja? Ei menis nappularenkaat hukkaan :)
Vai onko kädet täynnä seuraavat 17-18 vuotta? :D
Voisi lähteä. Sopiiko jo huomenna ja oletko aamupäiväsaikaan valmiudessa lähtöön? Kyllähän täällä kotona hommaa riittää, mutta jospa tyttö nukahtaisi aamu-unille sopivasti, niin kehtaisin lähteä.. suurinpiirtein klo 10-10:30..
Voisi lähteä. Sopiiko jo huomenna ja oletko aamupäiväsaikaan valmiudessa lähtöön? Kyllähän täällä kotona hommaa riittää, mutta jospa tyttö nukahtaisi aamu-unille sopivasti, niin kehtaisin lähteä.. suurinpiirtein klo 10-10:30..
Hmmh, mulla on huomenna puoliltapäivin parturi varattu. Ei taideta ehtiä vajaassa 2 tunnissa oikein ajamaan muuta kun etukäteen tiedossa oleva reitti siirtymineen.. Jos pääset iltapäivällä, sanotaanko klo 13 jälkeen, niin sopii paremmin. Tai torstai aamupäivä, huomennahan olis illalla myös TCC:n maastolenkkin klo 18 moottoriradalta, kaikki mukaan :)
Edu, tuonne ne piipaat oli menossa.
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kotimaa/2012/08/1598094.xml
Oho, aika pahan näköinen kolari ollut. Ihan hyvä ettei ajettu tuota kautta.
huomennahan olis illalla myös TCC:n maastolenkkin klo 18 moottoriradalta, kaikki mukaan :)[/QUOTE]
Meinaatteko ajaa pitkän lenkin? Voisin tulla mukaan myös, jos sopii, vaikka ei kuuluisikaan TCC:hen.
Hmmh, mulla on huomenna puoliltapäivin parturi varattu. Ei taideta ehtiä vajaassa 2 tunnissa oikein ajamaan muuta kun etukäteen tiedossa oleva reitti siirtymineen.. Jos pääset iltapäivällä, sanotaanko klo 13 jälkeen, niin sopii paremmin. Tai torstai aamupäivä, huomennahan olis illalla myös TCC:n maastolenkkin klo 18 moottoriradalta, kaikki mukaan :)
Mietitään vaikka torstaita! Otan tuon varman lenkin itselleni aamusta. :)
Meinaatteko ajaa pitkän lenkin? Voisin tulla mukaan myös, jos sopii, vaikka ei kuuluisikaan TCC:hen.
Yleensä noi yhteislenkit ovat olleet vähän päälle kahden tunnin, reitistä ja porukasta riippuen. Saattanut joskus venähtää melkein kolmeenkin tuntiin. Vauhti on yleensä aika rauhallista, ja kukaan ei jää jälkeen. Kilometrejä tainnut kertyä 30-45 kun muistelen ajeluita.
Kaikki saavat osallistua, välillä tainnut olla enemmän kilpailevien seurojen kuin TCC:n ajajia paikalla :)
Mietitään vaikka torstaita! Otan tuon varman lenkin itselleni aamusta. :)
Ookoo, olen tän viikon vielä lomalla joten aamu-aamupäiväkin sopii. Jostain kumman syystä lomallakin pitää herätä ennen seittemää..
Kuka tunnustautuu Tyrvännön teillä salaharjoittelijaksi tänä iltana? Kahvipaussilla Suurtumpelon kanssa nähtiin mustiin pukeutunut ohjus traktorin takanta ohi kiitäen...
Kuka tunnustautuu Tyrvännön teillä salaharjoittelijaksi tänä iltana? Kahvipaussilla Suurtumpelon kanssa nähtiin mustiin pukeutunut ohjus traktorin takanta ohi kiitäen...
Oliskohan tää ollut vähä vanhempi parrakas mies? Joku mökkiläinen sinne ainakin meni kerran kun menin itekin lepaalle, mustat vaatteet oli ja suht hyvää tahtia ajeli. Hetkeks jäin siihe turiseen ja sitten alamäkeen piti lähtee tempoileen.. :D
Vaatetus osuu ainakin kuvaukseen. Partaan en kyllä kiinnittänyt niin huomiota.
Ookoo, olen tän viikon vielä lomalla joten aamu-aamupäiväkin sopii. Jostain kumman syystä lomallakin pitää herätä ennen seittemää..
Oisko se polkuetsintälenkki sitten huomenna torstaina? Voisi lähteä itseasiassa jo 9:30 Ahveniston puomilta. Muutkin voivat tietenkin osallistua!
Eikös huomenna ollut illasta se maanteiporukkalenkki?
Oisko se polkuetsintälenkki sitten huomenna torstaina? Voisi lähteä itseasiassa jo 9:30 Ahveniston puomilta. Muutkin voivat tietenkin osallistua!
Sopii mulle, 9:30 puomilla.
Tänään oli porukkalenkillä 7 kuskia (muistaakseni), ajettiin alku helpohkoa reittiä Ahvenisto-Parolannummi-Panssarimuseo-Parolanharju-Marttaristi ja siitä eteenpäin kohti tuntematonta vähän tekniseksi muuttunutta enduropyörien uraa ja erinäisiä polkupätkiä takasin Marttaristille. Paluumatkalla testattiin vähän vaunu-uria ja otettiin vielä pieni loppusprintti :)
Aikaa paloi ehkä noin 2:30 ajohommiin, kotiin pääsin 21:30 maissa lopputurinoitten ja Birgitassa juodun pienen urheilujuoman jälkeen. Hyvä reissu, jäi vaan vaihteeksi reittinauhotus käynnistämättä.
jartsuli
15.08.2012, 23.43
Joo eikös huomenna ole TCC:n katulenkki klo 18 vai aikaistettiinko sitä?
Kello 18.00 sen viimeisimpien muistikuvieni mukaan piti olla :)
Joo eikös huomenna ole TCC:n katulenkki klo 18 vai aikaistettiinko sitä?
Kello 18.00 sen viimeisimpien muistikuvieni mukaan piti olla :)
Joo eikös se sovitettu niin, että klo 18:00 olis lähtö. Alkuperäinen 17:30 oli monelle hieman kiireinen aikataulu.
Onkos Puutikkala / Hauho kulmilla jotain hyviä polku / enska reittejä tarjolla? Mökki on Puutikkalassa ja olis tarkoitus ottaa jollekin reissulle pyörä kyytiin. Sappeessa on tullu käytyä viime kesänä.
Joo olin mukana ensimmäistä kertaa TCC:n keskiviikkolenkillä. Mukava reissu ja hyvää menoa, vaikka loppuspurtissa ukko puutui... Kiitos hyvästä lenkistä!
Puutikkala ja Hauhon suunta on ainakin minulle totaalisen vierasta seutua, en osaa auttaa yhtään.
Kiitti edulle päivän lenkistä - ihan mukavaa single trackia siellä Pitkämäen(?) tienoilla. Olisko edulla tai jollain muulla vielä huomiseksi energiaa lähteä näyttämään Katumanjärven ympäristön polut? Noihin ei varmaan menisi kuin tunnin verran. Kertaalleen pitäisi ajaa oppaan perässä.
pelkoneu
16.08.2012, 20.59
Katumanjärven ympäristön polut?
Itse eksyin tuonne Katumajärven länsirannalle tovi sitten ensimmäistä kertaa ja ihmettelinkin miten mukavia polkuja oli jäänyt huomaamatta tyystin (Solvikinpuistosta luoteeseen). Löytyi myös vanha alamäkirata tai joku sen suuntainen, meni suoraan rantaan, liekö sitä ajettu talvella vai mihin tarkoitukseen tehty, kuka tietää? Alaspäin siitä pääsi kohtuullisesti mutta ylös piti hieman tunkkailla:)
Katumanjärven ympäristön polut?
Löysin tältä kesältä yhden porukkalenkin nauhoituksen Katuman suunalta, mulla voi olla toinenkin kun käyn läpi noi: http://www.endomondo.com/workouts/iJ0hh99I8GU
Tuossa näyttää olevan noin tunnin ajelu 9 km - 23 km välinen pätkä. En vaan 100% muista tota reittiä ulkoa, täytyy ehkä vähän konsultoida tätä reittidataa myös tien (polun) päällä. Mutta voisin mä lähteä "oppaaksi", saa tässä ajella ittensä väsyneeksi ja ensiviikolla sitten huilata taas töissä :)
Olisko taas aamupäivästä lähtö, voitais tavata vaikka Harvialantie/10-tie/Katistentie liikenneympyrällä klo 10?
Edit: aamupäivän lenkki Ilvesreittiä soveltaen: http://www.endomondo.com/workouts/kZkghMfXETI
Löydettiin makkaranpaistopaikka Pitkämäestä:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/-zBg42xYagl5LVlwRcLhsAd0OfqyptllNhserWx_uJo?feat=di rectlink
Polut oli aika upeita, noin 90% ajettavissa (ja noin 100% ajettavissa toisille :)). Pienen pientä syheröä ja tiukkoja nousuja ja laskuja, enduropyörien möyhentämää pätkää, välillä helpompia palautumisjaksoja ja alkupäässä taidettiin kaasuputken linjaa myöten ajaa. Ja varmasti autenttista paikallistuntemusta kun arvottiin yhtä risteystä!
Mä voisin lähteä kanssa maastoon tutustumaan jos mennään hiljaa ja helppoja polkuja :)
jartsuli
16.08.2012, 21.39
Kiitos katulenkistä.. oli mukavaa saada pitkästä aikaa uutta verta porukkaan.
Speksatkaahan sunnuntaille jokin mukava reitti, äkkiseltään tulee mieleen se suurtumpelon reitti missä itsellä katkesi pinna, sen voisi vaikka ajella uusiksi kun oli nättiä reittiä.
Mä voisin lähteä kanssa maastoon tutustumaan jos mennään hiljaa ja helppoja polkuja :)
Ainahan me :) Lähdetkö huomenna aamupäivästä? Katuman "takana" on paikotellen aika teknisiä osuuksia, mutta kyllä siellä jokainen joskus ekan kerran käy :p
Joo olin mukana ensimmäistä kertaa TCC:n keskiviikkolenkillä. Mukava reissu ja hyvää menoa, vaikka loppuspurtissa ukko puutui... Kiitos hyvästä lenkistä!
Ei me yleensä tommosia spurtteja oteta, mutta nyt tuntu sen verran hyvältä että piti koittaa :) (yleensä on niin väsynyt ettei jaksa)
Ainahan me :) Lähdetkö huomenna aamupäivästä? Katuman "takana" on paikotellen aika teknisiä osuuksia, mutta kyllä siellä jokainen joskus ekan kerran käy :p
Aamupäivästä voisin lähteä. Katsotaan miten viime vuosituhannen maasturilla pääsee.....
Katulenkki ol kyllä joo mielenkiintoinen. Nyt on sopivasti aikaa palautella ennen seuraavaa lenkkii. Toisin sanoen jalat eivät oikeen tahtoneet enään toimia
Jep! Huomenna perjantaina katuman maastolenkki klo 10 alkaen liikenneympyrältä. Taas mukaan mahtuu kaikki muutkin. Huomenna ei ole kiirettä.
Tossa on muuten hyvä kuva Lontoon XCO-radasta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?46531-Lontoo-2012-Olympia-maantie-ratapy%F6r%E4ily&p=1885006#post1885006
Mun mielestä näyttää että toi kuva ei ole ihan vaakatasossa otettu, vaan kivikkolaskun jyrkkyys on kuvassa loivempi kuin oikeasti.
Perkule. Ei pääse maastoon taaskaan lähteen paristakin syystä..iltavuoroviikko ja sitäpaitsi maasturi makaa ilman kiekkoja varastossa.. tubelesseja odotellessa että crc saisi aikaseks toimitella... :D
Aamupäivän ohjelmanumero oli kiertää Katuman polut. Jottei liian helpoksi mennyt, niin ajettiin päinvastaiseen suuntaan kun muutaman keskiviikon porukkalenkki on menty. Hyvin ne polkujen päät löytyivät, ja Juniper tuli viimevuosituhannen Kuwaharalla noita polkuja joissa tosiaan paikoitellen se "flow" oli vähän kadoksissa :)
Mun reittinauhuri sekoili aika pahasti, mutta jospa vielä ajelisi tänäkesänä muutaman kerran ton lenkin niin ensivuonna voisi muistua jo ilman harhailuja. Vaikka eihän se pieni epävarmuus reitistä koskaan haittaa (paitsi kisassa, kuulemma :))
Olipas lenkki! Ihan kohtuullisesti pääsin "hieman" teknisessä maastossa......(1x otb ja muutama ruhje ja mustelma) Mutta kivaa oli. Luuri tilttasi kotiintullessa ja hukkasi reittidatan =(.
Täytyy tätä maastopyöräilyä enemmänkin alkaa harrastaa
Katuman x-files jatkuu myös täällä. Sports trackerin mielestä tänään en ole käynyt pienelläkään lenkillä. Katumapäälle ei ole kuitenkaan syytä ajautua, vaikka katuman kalliorannat jäivät tällä kertaa saavuttamatta.
Kiitos edulle hienojen polkujen näyttämisestä ja muutamalla pienellä muutoksella tämän päivän risteyksiin saa lenkistä hyvinkin jouhevan. Juniperille respectit ensimmäisestä maastolenkistä 15 vuoteen - ei tullut ihan helpoin siivu ensimmäiseksi vedoksi. :)
jartsuli
18.08.2012, 14.41
Olisiko huomenna perinteistä sunnuntain hidasta maantielenkkiä? Ainakin tällä hetkellä ennuste näyttää huomisen osalta hyvältä, vajaa 20C lämmintä ja poutaa. Semmonen rauhallinen satku ois poikaa, johon osuisi matkalle joku kahvipaikka :P
Keskinopeus voisi olla siinä 28kmh:n paikkeilla.
Olisiko lähtö puomilta vaikka klo 13?
-----
ja maastomiehille esitän semmoisen kysymyksen että olisiko noilla teidän polkureiteillä mahiksia pysyä cyclolla mukana.. voisin nimittäin joskus tulla kokeilemaan jos vain luulette että se on cycloiluun soveltuvaa reittiä, täytyypi vaan pistää vartavasten 47mm rengastus alle.
suurtumpelo
18.08.2012, 17.15
Olisiko huomenna perinteistä sunnuntain hidasta maantielenkkiä? .... Olisiko lähtö puomilta vaikka klo 13?
Tässä 107km ehdotus sunnuntain maantielenkiksi: http://goo.gl/maps/CVBnv
Punkantie ja Kartanontie on tuosta lenkista jäänyt minulla ajamatta tänä vuonna.
Kahvitauon voisi pitää vaikka Suvipuodilla.
Kello 13 sopii lähtöajaksi.
ja maastomiehille esitän semmoisen kysymyksen että olisiko noilla teidän polkureiteillä mahiksia pysyä cyclolla mukana.. voisin nimittäin joskus tulla kokeilemaan jos vain luulette että se on cycloiluun soveltuvaa reittiä, täytyypi vaan pistää vartavasten 47mm rengastus alle.
Kyllä osa reiteistä (varsinkin marareittiä mukaileva) on mun mielestä cx-pyörällä ajettavissa. Paikoitellen voi olla vaikeita paikkoja, mutta jos vaikka 40-50 km lenkillä on vajaa kilometri talutettavaa, niin ei kai se paha olis.
Katuman lenkkiä en lähtis crossarilla ajamaan, ja muutenkin täytyisi valikoida helpohkoja väyliä (metsäautoteitä viereisen polun sijaan ym) että pysyy vauhti yllä. Nopeat kivikot ja juurakot ja jyrkänteet/dropit/portaat on semmosia mistä en välttämättä nauttisi crossarilla. Toisaalta kovapintaiset ulkoilureitit ja polut ovatkin sitten upeeta baanaa pyörästä välittämättä.
Mulla ei sitten ole crossari kokemusta maastoajelusta, mutta kyllä kai se menee sinne minne kuski sen ajaa :)
ahvenisto-hiihtomaa-parola vois olla jotenkuten ajettavaa cx:lläkin, ei ole pahoja droppeja jne :D voin mä lähtee joku kerta ens viikol vaik matkaan josko saan tubelessit/jaksaa leikkiä sisureilla viel :D
jartsuli
18.08.2012, 21.51
Heräsinpä vähän myöhään tähän asiaan mutta onko Hämeenlinnasta ketään lähdössä TourDeHelsinkiin?
Jake_Kona
18.08.2012, 22.22
Minä oon jo ilmottautunut olikohan se vikaa viikkoa 59€ sitten hintaan 75€ ( muistaakseni)
Tässä 107km ehdotus sunnuntain maantielenkiksi: http://goo.gl/maps/CVBnv
Punkantie ja Kartanontie on tuosta lenkista jäänyt minulla ajamatta tänä vuonna.
Kahvitauon voisi pitää vaikka Suvipuodilla.
Kello 13 sopii lähtöajaksi.
Mukana ollaan.
Minulta taitaa jäädä tänään lenkki väliin.
Jaloissa (lue koko ruho) painaa perjantain maasto ja eilen kävin revittelemässä Tyrvännöntiellä kadonneita tehoja etsimässä......
Reitti on kyllä tosi hyvä, joten ehkäpä ajelen sen huomenna :)
jartsuli
19.08.2012, 11.28
Minäkin olen tulossa.. Pitääkin tarkastaa pyörästä pultit ja mutterit kun korpankin lähtee mukaan :)
JUNIPER MUKAAN VAAN, SIINÄ SE RUHOKIN PALAUTUU
jartsuli
19.08.2012, 18.31
Kiitos Suurtumpelolle & Korpanille lenkkiseurasta.. yllättävän koville tämä tänään otti (energia ja jing&jang ei ollu kohdillaan).. mutta oli ihan pakko siinä lopussa vielä rutistaa KAIKKI mitä löyty :)
http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/6kt9m2og3b5bk7av
Kosteuttakin taisi olla ilmassa =)
Eihän kukaan olisi tällä viikolla ajelemassa lenkkejä maastoissa. Voisin lähteä mukaan kun kerkiää kun on vihdoin loma. Ajellu aikasemmin vaan noita apparan läheisyydessä olevia lenkkejä
mutta ois kiva tietää jotain muita olenhan nääs uusi tässä hommassa
Eihän kukaan olisi tällä viikolla ajelemassa lenkkejä maastoissa. Voisin lähteä mukaan kun kerkiää kun on vihdoin loma. Ajellu aikasemmin vaan noita apparan läheisyydessä olevia lenkkejä
mutta ois kiva tietää jotain muita olenhan nääs uusi tässä hommassa
Keskiviikkoisin starttaa klo 18 moottoriradan edestä porukkalenkki maastoon.
Mä ajattelin tänään käydä töiden jälkeen jonkunlaisen lenkin ajamassa, kun on vielä näin nätti keli. Suunta päättämättä, mutta vajaa parituntia eikä kovin lujaa vauhtia jaksais. Jos kiinnostaa lähteä mukaan, niin moottoriradan puomilta klo 17:30 voisi aloitella. (pieni varaus jos venähtää töissä myöhään)
Mä voisin kanssa lähteä tänään ulkoiluttamaan maastopyörää.
Ehdin about 17:45 varmaankin, koitan kiirehtiä.
Eli 17:45 puomille
noniin eipä kerkiä sit tänään 17.30 lähdölle. Tuli siivotessa rikottua toi sänky niin täytyy sitä alkaa sit korjaileen
Maanantain "helpot" maastoilut suoritettiin aulangon maisemissa.
Suurtumpelokin pärjäsi krossarilla välillä maasturiakin paremmin (syklossa on erinomaiset kanto-ominasuudet).
Retkidata (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/1do4q6vn899eev34)
No tulipahan käytyä apparalla koluaan polkuja parin tunnin verran
jartsuli
20.08.2012, 21.13
Retkidata (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/1do4q6vn899eev34)
On ollu tahti kohdillaan, 119km/h Maastossa :D
Minä kävin päivällä kurkkaamassa Katuman kalliobaanoja. Maisemat olivat kyllä kohdillaan, suosittelen!
http://3.bp.blogspot.com/-2ZMwMaY90HM/UDKChZOzenI/AAAAAAAABRI/Gy9euOXT8w8/s1600/Mr+Big+Katumalla.jpg
Tarkoitus oli sitten jatkaa Ahveniston kautta Parolan kuntoradalle ottamaan elokuun testiaika, mutta siellä oli ihan täysi sota menossa. Kierros jäi siellä siten ajamatta. Kilometrimäki Aulangolla nousi uuteen kesän ennätysaikaan 2:37. Lähtö tapahtuu järven rannasta noin 30m 1km-tolpan jälkeen, heti jyrkkenevän mäen juurelta. Mäki seuraa Aulangon 4,4km pururataa pitkin, jota seurataan aina mäen päälle saakka. Maali on mäen päällä 2km-tolpalla. Käytännössä kellotettava osuus on siis pituudeltaan n. 970m ja korkeuseroa on aika tarkalleen 70m.
On ollu tahti kohdillaan, 119km/h Maastossa :D
Maantiellä opittu vauhti pidetään myös maastossa. Mittarithan ei valehtele :D
Kilometrimäki Aulangolla nousi uuteen kesän ennätysaikaan 2:37. Lähtö tapahtuu järven rannasta noin 30m 1km-tolpan jälkeen, heti jyrkkenevän mäen juurelta. Mäki seuraa Aulangon 4,4km pururataa pitkin, jota seurataan aina mäen päälle saakka. Maali on mäen päällä 2km-tolpalla. Käytännössä kellotettava osuus on siis pituudeltaan n. 970m ja korkeuseroa on aika tarkalleen 70m.
Maalin varmasti löytää, mutta onko tuon lähtöpaikan löytäminen kuinka helppoa? Mielellään kävisin kokeilemassa pääsenkö ylös. Näkötornille nousevaa asfalttimäkeä olen joitain kertoja treenannut.
Tarkoitin siis, että varmaan se maali löytyy kun on ensin löytänyt sen lähdön...
Kilometrimäki ei olekaan oikea nimi tuolle nousulle, vaikka se aika tarkkaan kilometrin mittainen onkin. Lähtö on helpoin löytää ajamalla Aulangon majalta hiihtobaanan uraa vajaa kilometri eteenpäin. Kilometrin tolppa tulee siellä vastaan suurinpiirtein karhuluolan kohdilla järven rannassa. Itse olen startannut niin, että selkeästi jyrkkään alkunousuun on ollut noin pyörän verran matkaa, eli vain pari-kolme metriä. Paikaltaan lähtö, jalka maassa. Tässä vielä kartta aika tarkasta sijainnista.
http://3.bp.blogspot.com/-l_qPAST6jQc/UDN1gDLiAcI/AAAAAAAABRs/uK0n9fGj-48/s1600/Maastom%C3%A4ki+h%C3%A4meenlinna.png
Jep, kiitos paljon. Eiköhän se noilla ohjeilla löydy, mukava päästä kokeilemaan.
Tuon mäen vois ens talven vertailun vuoksi kiivetä suksien ja kattoa montako minuuttia on oikeen ero...
Mä kellottelin tota menneenä talvena useampaan kertaan suksilla, mutta en muista juuri nyt aikoja. Yleensä oli vielä 5 tai 6 kierrosta 6,6km lenkkiä takana, niin ei ihan loikka irronnut toivotun kevyesti. Oliskohan aika ollut jossain 4 minuutin hujakoilla..
Mäen starttipaikka ja pieni karahka löytyy reitin oikeasta reunasta. Starttipaikka näyttää tältä:
http://1.bp.blogspot.com/-syzw77ovKxA/UDOXHxqWkMI/AAAAAAAABSQ/8DGaYGTxQik/s1600/yl%C3%A4m%C3%A4ki_startti.jpg
Maali sijaitsee 2-km tolpalla mäen päällä. Näyttääpi tältä:
http://4.bp.blogspot.com/-mO_fLhQG5kE/UDOXGaIe39I/AAAAAAAABSI/fUOKxoC0eLM/s1600/yl%C3%A4m%C3%A4ki_maali.jpg
Ollikin näky vastaan tulevan kun piti lähtee seikkailumielellä sairion läpi ajeleen :D samalla tuli kuvarasteja haettua, 3/4 löytyny..varmaan torstaina meen ettii viimestä sitten, josko ei tcc porukkalenkille tuu lähettyy :)
Onko kenelläkään tietoa kuka rihtaa osaavasti 29" kiekot Hämeenlinnassa tai jossain lähellä? Mavic otti isommasta juuresta itseensä ja nyt heittää aika reilusti...
jartsuli
22.08.2012, 13.32
Onko kenelläkään tietoa kuka rihtaa osaavasti 29" kiekot Hämeenlinnassa tai jossain lähellä? Mavic otti isommasta juuresta itseensä ja nyt heittää aika reilusti...
BestBrakes
Jep, vein sinne. En tiedä onko liikaa massaa, voimaa vain liian heikot vehkeet kun 10h maastopyöräilyuran aikana on keula hajonnut kaksi kertaa ja nyt kiekkokin pikkukosketuksesta kieroon. Pitäisi pysyä maantiellä, tulee halvemmaksi...
Mä kellottelin tota menneenä talvena useampaan kertaan suksilla, mutta en muista juuri nyt aikoja. Yleensä oli vielä 5 tai 6 kierrosta 6,6km lenkkiä takana, niin ei ihan loikka irronnut toivotun kevyesti. Oliskohan aika ollut jossain 4 minuutin hujakoilla..
Mäen starttipaikka ja pieni karahka löytyy reitin oikeasta reunasta. Starttipaikka näyttää tältä:
Maali sijaitsee 2-km tolpalla mäen päällä. Näyttääpi tältä:
Oikein ystävällistä, eiköhän nyt löydy. Täytyy sunnuntaina koittaa suunnata tuonne, ennemmin ei pääse kun pitää säästellä voimia lauantain kilpailuihin. Tavoitteena voisi olla esim max kaksinkertainen aika sinuun verrattuna, ainakin blogisi perusteella SAATAT olla HIEMAN minua kovakuntoisempi.
Rastilassa sitten kaksi kiekkaa tempoiltu ja olimuuten ainakin happea ilmassa riittävästi :)
Kiireet häiritsee iltaa niin ettei oikeen pääse lenkille tänään
jartsuli
23.08.2012, 12.53
Iltaa myöten ei pitäisi sadellakaan ainakaan paljoa joten sen puolesta voisin lähteä .. Mutta pienoinen räkätauti pistää vähän rajoitetta lenkille, jotain rauhallista pk lenkkiä voisi kaavailla.
jartsuli
23.08.2012, 19.57
..kiitos lenkistä, peesissä oli hyvä tulla.
..kiitos lenkistä, peesissä oli hyvä tulla.
Missäspäin kävitte?
Mulla meni ilta kotiaskareissa.... Onneksi kävin tunnin verran maastoilemassa Aulangolla.
Mää kävin kokeilee kevyttä kävelyy muutaman kilsan ja näyttäs olevan vieläkin kieltolaki kova asia juoksuun :(
jartsuli
23.08.2012, 22.37
Missäspäin kävitte?.
Härkätie-Renko-Rastila, matkaa noin 60km ja keskinopeus 34
ette oo mitenkään ihan hiljaa näköjään körötelleet enään
Härkätie-Renko-Rastila, matkaa noin 60km ja keskinopeus 34
oijoi, tuolla retkellä ois ollut kivaa
Olisiko tänään illasta maantielle menijöitä?
jartsuli
24.08.2012, 12.51
Mahdollisesti.. Vois yrittää että klo 18 pääsisi lähtemään
Edit, vai mihin aikaan teepu ajatteli?
Jartsuli toi sopisi oikein hyvin. Edellyttäen jotten perjantaina jostain käsittämättömästä syystä innostu tekemään ylitöitä. Pois se minusta... Eli siis kello 18.00 puomilla voisi olla varsin sopiva. Alustava reitin pituus voisi olla luokkaa 50 ja kuoleman väliltä eikun siis jossain 60 km nurkilla.
jartsuli
24.08.2012, 13.57
Joo noin 60km rauhallisesti.. On meinaa vähän räkätauti kiusana
Mä voisin koittaa kanssa keritä mukaan.
Mä voisin lähteä samasta paikasta maastoon, jos keli yhä säilyy nättinä. Tervetuloa mukaan, toivottavasti ei yhtä hyviä mustikkamättäitä tule vastaan kuin maanantaina Aulangolla :)
btw, olisko Ahveniston/keskustan nurkilta Marskin Majalle menevään kyytiin tilaa lauantaina?
Jees olen kotiin jo päässyt eli olen tulossa kello 18.00 lähtöön maantielle
Huomenna voisi kello 13 ottaa puomilta lähdön. Reitiksi tarkoistus saada noin sata km ja tärkeintä olisi saada ajokaika menemään yli 3h 30 min. Siis oikeesti hieman kevyempää maantie menoo. Mitin jos tuosta ajaisi harjun kautta miemalaan sieltä viralan kautta kirkolle josta sitten heittäs mallikaisen kautta heinäjoen tielle. Taitaa jäärä noin 80 korville. Muitakin reitti ehdotuksia kuunnellaan
jartsuli
24.08.2012, 21.54
Mä en huomenna pääse, rouvan työajat ei natsaa klo 13 mitenkään ja myöskään oma olotila, kyllä tässä nyt lentsua odotellaan.
Mutta reittiehdotoksena heitän tuon Valkeakosken kierroksen, 130-tie on Iittalaan asti ärsyttävän karkea joten siihen kannattaa soveltaa 'sitä kiertotietä'. Iittalasta eteenpäin tuo on oikein hyvää baanaa. Ja kun ajaa myötäpäivään niin pääsee laskemaan sen julmetun mäen.
Eli reitti, http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/1ectk51d795mib7j
Mutta reittiehdotoksena heitän tuon Valkeakosken kierroksen, 130-tie on Iittalaan asti ärsyttävän karkea joten siihen kannattaa soveltaa 'sitä kiertotietä'. Iittalasta eteenpäin tuo on oikein hyvää baanaa. Ja kun ajaa myötäpäivään niin pääsee laskemaan sen julmetun mäen.
Eli reitti, http://www.sports-tracker.com/#/workout/JariViitanen/1ectk51d795mib7j
Tuo on hyvä reitti ja jos ajaa vastapäivään niin pääsee nousemaan sen julmetun mäen :D
Mä en huomenna tee muuta kuin pesen ja huollan pyörän.....ja ehkä pieni maastolenkki :)
Tuokin reitti näyttäisi varsin mielenkiintoiselle. Lisää saa toki ehdottaa
http://goo.gl/maps/ob0hU Tämä olisi hieman korjattu versio tuosta Jartsulin ehdotuksesta
jartsuli
25.08.2012, 08.35
http://goo.gl/maps/ob0hU Tämä olisi hieman korjattu versio tuosta Jartsulin ehdotuksesta
Tämä on paras variaatio.. hiukan kyllä syö miestä kun en pääse mukaan, kelikin olisi mitä mainioin.
Loppu tulos oli sitten seuraavaa muotoo. http://www.sports-tracker.com/#/workout/TeemuKei nonen/915vtf24tlgo8dn3 (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TeemuKeinonen/915vtf24tlgo8dn3) Mukavan leppoisa lenkki. Kelikin suosi minua ja vetohalukasta tumpeloo.
Laitetaas eilisenkin lenkin lenkkidata (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/482j0krmflj753t9) näkyville. Maasturit piti maantiepyöriä pilkkanaan :)
jartsuli
25.08.2012, 20.28
Loppu tulos oli sitten seuraavaa muotoo. http://www.sports-tracker.com/#/workout/TeemuKei nonen/915vtf24tlgo8dn3 (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TeemuKeinonen/915vtf24tlgo8dn3) Mukavan leppoisa lenkki. Kelikin suosi minua ja vetohalukasta tumpeloo.
Aika haipakkaa menitte, ei ois multa nyt onnistunu .. keli oli kyllä mitä parhain, saas nähä tuleeko vielä yhtä kesäistä päivää.
Käytiin tänään klo 14 alkaen ajamassa Katiskosken suunnalla ajatuksena tehdä lenkki polkuja pitkin.
Menomatka seurattiin Ilves-reittiä pikkupolkuja pitkin, sama reitti mikä tuli "kartoitettua" pariviikkoa sitten. Makkaranpaistokota Pitkämäessä(?) saavutettiin noin tunnin ajamisen jälkeen (alkupätkä jäi GPS-jäljestä pois), retkeilyvauhtia ajamalla. Takasinpäin tultiin helppoa polkua, sama reitti mikä parilla keskiviikkolenkillä on ajettu menosuuntaan. Eli polku loppui Orsitien laitaan siihen, missä on useampi kyltti Ilves-reittiin liittyen ja lyhyet pitkospuut.
Kelin suosiessa ja rauhallisen matkavauhdin ansiosta jatkettiin Orsitietä pitkin kohti Keskussairaalaa mistä ajettiin vaarallisesti veden syömä "sairaalan mäki" alas järvelle ja XC-rataa noustiin juurakkoinen mäki ylös Vuorentaan suuntaan. Ajeltiin taas tietä pitkin Vuorentaan koululle kunnes Hiihtomaan frisbee-golf-radalta lähdettiin polulle ja ajettiin Parolannummen suuntaan ja sotkuun :) Kotiinpäin piti taas paikoitellen tulla teitä myöden jotta kuudeksi ehti takasin.
Neljän tunnin mukava sunnuntailenkki, parilla spurtilla ja hienoilla poluilla saatiin ajoaikaa ehkä kolmisen tuntia.
Jos porukkaa kiinnostaa, niin tonne Pitkämäen(?) kodalle voisi sopivana viikonloppuna ajella makkaraa paistamaan (noin 1h ajoa puomilta), ja jos oikein nätti päivä on niin jonkunlaisen tourinkin ajella jatkaen vaikka Linnavuorelle (reilu tunti puomilta) missä on myös hyvä laavu + nuotiopaikka (ja Parolannummella ainakin löytyy hyvä nuotio+laavu). Suuri kelivaraus vaan näin syksyä kohden..
http://www.endomondo.com/workouts/qLqn8DDEBWA
Makkaralenkki ois kiva =)
Minun lenkki oli taas raisiossa pienessä 600 pyörän porukkalenkissä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/24hdl1nset962jf8).....
Tänään näyttää taas ennusteet siltä, ettei sataisi koko päivänä. Se tarkoittaa sitä, että illalla olisi maastoajelua :)
Ajattelin lähteä noin 17:30 moottoriradan puomilta, parin tunnin lenkki tavoitteena. Reittinä voisi olla joko Katuman kierto (tulisi tutuksi sekin suunta), Aulangon/takametsien polut (ei oikein selkeetä reittiä tiedossa) tai Katiskosken suunta, sinne jäi vielä muutama polunpää tsekkamatta.
Voisin alustavasti lähteä kanssa maastoon
edit: ja sillä ehdolla ettei kahluusaappaita tarvitse :)
Kokeillaas josko itelläkin napsahtais aikataulut sellain että pääsis lenkkeileen :) mahdolliselta näyttäis ja maasturikin on noin about ajokuntonen..
Joo koitetaan pitää reitti pääosin semmosena, että vietetään aikaa fillarin päällä eikä alla :) ja jalat polkimilla
edit: rokkaria lainatakseni maastopyöräily on hienoo, paitsi sateella, jolloin se on tosihienoo!
Sellasta lenkkiä :D hauskaa oli tietysti, kuten asiaan kuuluu..paljonha sitä matkaa sai sitten taitettua vielä, kun ei itellä ollut tuo puhelimen nauhotus päällä.. :)
Noniin, vaikka pyörät olivat hieman erilaisia, niin lenkki (Tenholan linnavuorelle, gepsiin tuli vain vajaa 10km paluumatkasta talteen) tuli ajettua ihan hyvän tuntuisena. Me poikettiin vielä kotimatkalla sotkussa munkilla että sai energiaa ja lämpöä loppumatkalle :)
Matkalla speksattua makkaranpaistoajelua jäi mieleen seuraavasti:
-paljon makkaraa mukaan
-Pitkäniemen kota
-Parolannummen laavu
-Tenholan linnavuoren laavu
-Ahvenistonjärven kota (tänne hyvä lopettaa retki? vai vielä Aulangon tekosaaret? onnistuu ainakin hämärässä vielä, kun on ulkoilureittiä eikä ihan polkua)
Eli iso reppu, paljon aikaa ja kova nälkä :)
Mulle kävisi tuleva viikonloppu, seuraava on varattu, siitä eteenpäin en osaa vielä sanoa.
Oli hieno maastolenkki, jalat on hapotettu entisestään ja sotkun munkki maistui herkulliselle :)
Lenkkidata (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/7vv0nvl4mtjfh3p1)
Makkararetki täytyy kyllä tehdä.
Ensi viikonlopulle tuli jo kieltävä päätös mutta syyskuusa on hienoa ilmoja tehdä mukava syöpöttely reissu.
Tekosaarille on hyvä lopettaa kun siellä on valaistus( ja minulle lyhyt kotimatka :))
Makkaranpaistoretki kelpaa mullekin, löytyy iso reppu mihin mahtuu hyvin. Pitää vaan ajankohta saada osumaan sopivasti.
jartsuli
29.08.2012, 16.33
Joo hyvä idea, mäki lähen mukaan
Kykeneekö moiselle lenkille osallistumaan sinkulalla tai maantiekiiturilla?
Kun nähtiin että krossarilla mennään maastureista ohi sen kovempaa mitä jyrkempi alamäki on, niin välineistä ei jää kiinni. Maantiepyöräkelpoisia noi reitit eivät ole, krossari ja maasturi vaihteilla/jousilla tai ilman ovat passelit. Vauhtia ei ole tarkoitus pitää, hauskaa kyllä :)
Täytyy varmaan alkaa esittämään toiveita hyvistä keleistä syyskuun viikonlopuille, jos koko lenkki ajetaan ja joka tauolla tehdään tulet + makkaranpaistoa niin tohon saanee varata koko päivän.
Kyllä me varmaan oikeasti yhdellä kunnon makkaranpaistotauolla + yhdellä superloistavalla munkki-/pulla-/viinerikahveilla selvittäisiin. Silloinkin kyse on noin 6-8 tunnin suorituksesta, koska hiilloksien odottelu vie yllättävän paljon aikaa. Lyhyempiä taukoja ja pysähdyksiä toki kannattaa pitää useammin.
Ei se lokakuun ensimmäinen viikonloppukaan ihan mahdoton olisi. Oma kalenteri syyskuussa näyttää ikävän täydeltä. :(
Siis parillisten viikkojen viikonloput on mulla tyhjiä näillä näkymin koko loppuvuoden. Mutta tarttee se maastoon kunnolla menevä fillari sitten jostain leipoo...
Kykeneekö moiselle lenkille osallistumaan sinkulalla tai maantiekiiturilla?
Jos tarkoitatte pitkämäen eikä niemen kotaa, niin paikan lähelle pääsee auto kelpoista tietä pitkin. Sitä varmaan voi hyödyntaa sileerengaskuskit. Yleensä noihin paikkoihin pääsee autolla huoltamaan paikkaa.
Joo näinhän se on, eikä maha täynnä makkaraa pomppuiset polut kovin mukavalta tunnu.
Pitäiskö alustavasti lokakuun 6. tai 7. päivä sopia, sään mukaan? Tässä ehtisi käydä vähän sunnittelemassa reittiäkin, ettei tule tarvi niitä kahluusaappaita ja sen semmosia varata matkaan :)
Jos tarkoitatte pitkämäen eikä niemen kotaa, niin paikan lähelle pääsee auto kelpoista tietä pitkin. Sitä varmaan voi hyödyntaa sileerengaskuskit. Yleensä noihin paikkoihin pääsee autolla huoltamaan paikkaa.
Joo se erityisen hieno kota tuolla Ilvesreitillä muutama kilometri 10-tien eteläpuolella Katiskosken suuntaan. Sinne menee myös hieno ja hidas kapea polku (Ilvesreittiä soveltaen) ja vaihtoehtona helppo metsäautotiestä ja nopeasta polusta muodotettu reitti. Sekä tuo hiekkatie, mutta retken jatkon kannalta maantiepyörä on käyttökelvoton mun mielestä.
Onkohan huomenna kukaan menossa mettään? Josko itekin menis sinne tai sitten illalla maantielle :) Päivälläkin jo sopis lähtö ihan hyvin..
Päivällä vois käydä lyhyen rengastestilenkin vetämässä
Moneltakos ois hyvä..ja mikä lähtöpaikka, jos molemmat itäpuolella asujat vaan lähtee niin ei kait meiä kannata puomille mennä ;)
Kympin ja yhdentoista välillä vois lähteä ja ei mennä puomille.
Kuulostaa suunnitelmalta. Lähtöpaikka vaikka aulangontien starin nurkalta?
Starin kulma käy hyvin, eipähän ole pitkä siirtymä :D
Juu ei, siitä sit pääseekin moneen suuntaan taas :)
Aattelin olla ulkona heti kympin jälkeen :D
Säästäkää voimia vielä illaks, Kohinoor-kisat olis tänään moottoriradalla ;)
Mulle iski kunnon flunssa eilen, taitaa olla ainakin viikonlopuksi lepoa luvassa. Sit olisi 2 viikkoa aikaa valmistautua puolimaratoniin lenkkarit jalassa, lenkillä käyty kesän aikana 4 tai 5 kertaa..
Sellanen "rengastesti"..no tulihan ne testattua asvaltilla, hiekalla, juurakolla, kivikossa, kalliolla, mudassa ja noin about kaikessa muussa mahdollisessa mitä täältä alueelta löytyy :D hauskaa tietty oli vaikkei lenkillä pituusennätyksiä rikottukaan, nopeus oli sitä tunkkailuvauhtia :)
Oliskohan muuten täältä myös jollain muullakin mielenkiintoa lähteä jossain välissä päiväretkeilemään evolle pyörillä? Autolla sinne, maasturit mukana ja esim. siitä koulun paikkeilta suunnistella sitten mettään? :D Toinen vaihtoehto vois olla Hyvinkää/Kytäjä seutu..
Oliskohan muuten täältä myös jollain muullakin mielenkiintoa lähteä jossain välissä päiväretkeilemään evolle pyörillä? Autolla sinne, maasturit mukana ja esim. siitä koulun paikkeilta suunnistella sitten mettään? :D Toinen vaihtoehto vois olla Hyvinkää/Kytäjä seutu..
Mä kävin muistaakseni ennen juhannusta viikonloppuretkellä Evolla parin työkaverin kanssa, mentiin fillareilla (2x MTB ja yksi hybridi) ja ajettiin paikan päällä vajaa 100km josta polkuja about 20% ja loput erinäisiä hiekkateitä ja metsäautoteitä. Polut olivat pääasiassa aika kamalassa kunnossa, todella paljon kaatuneita runkoja ja paikoitellen tosi teknistä muutenkin. Muutama lyhyt ulkoilureitti oli kyllä upeaa baanaa. Eli lopputuloksena sanoisin että ilman skouttausta en lähtisi ajelemaan niitä polkuja, mutta jos joku tietää Hyvät Polut (tm) niin mä voisin saada sieltä jotain majoituksen tai ainakin saunan tynkää hommattua koulun puolesta..
Pientä dataa illan ajoista motarilla omalta osalta. http://www.sports-tracker.com/#/workout/TeemuKeinonen/4pmsenq89jbemtqu
Sellanen "rengastesti"..no tulihan ne testattua asvaltilla, hiekalla, juurakolla, kivikossa, kalliolla, mudassa ja noin about kaikessa muussa mahdollisessa mitä täältä alueelta löytyy :D hauskaa tietty oli vaikkei lenkillä pituusennätyksiä rikottukaan, nopeus oli sitä tunkkailuvauhtia :)
Ja tähän vielä ajettu reitti : Kliks! (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/vmfm9j4qsv3quqqd)
Kivaa oli ja renkaat toimivat hyvin etenkin alennetulla paineella.
edit sports-tracker sekoilee ja harjotetta ei välillä löydy @#@$#!!
Jaaha. Tuliha käytyy linnavuoren laavulla pyörähtää näin viikon lopetteluks :) hieno pätkä oli ajaa kuivallakin, vähän seikkailuks meni kun ei ihan joka mutkaa vielä muistanu ulkoa/eihän sitä karttaa katella...http://www.sports-tracker.com/#/workout/kassu_/3fifjkt2dhudluc2 kilsoja sai kohtuullisesti :D
Onkos kukaan lähdössä parin viikon päästä 16.9 Hyvinkäälle ajamaan maratonin SM tai harrasteluokkaa? Mua vähän kiinnostais puolimaratoni tuolla, 52km reitti ja kuvauksen (http://hypy.fi/Kilpailureitti_x) perusteella sen pitäisi olla teknisesti hyvinkin helppo. Ennakkoilmoittautuminen on 6.9 saakka, mutta ilmeisesti ainakin harrasteluokkaan voi ilmoittautua vielä paikanpäällä (maksaa vähän enemmän).
Mulla on ollut mielessä ja saatan mennäkin. Siis harrasteluokkaan ja 52km. Mutta varmaa tämä ei vielä ole.
Nyt kun tollasen laitoit, niin pitää laittaa harkintaan josko tulis pohjosesta ajoissa pois :)
Onkohan TCC tehnyt salaa diilin BMC:n kanssa, kun katsoo tota chainstayn tarroitusta..
http://www.bmc-racing.com/int-en/bikes/2013/road/model/granfondo/gf02-disc/105.html
On muuten tosi houkuttelevan näkönen pyörä. Jos mun singlecrossi jostain syystä hajoisi niin tommonen kyllä olisi vahva ehdokas korvaajaksi (kun ei tiedä hintaa).
Tarkoititko tätä TCC-seuraa: http://www.tawastcc.com/
On vähän sivut muuttuneet viime näkemästä... Joku onneton vaivautunut pyöräilyseuran sivuja hakkeroimaan. Muslimien ylivaltaa tjsp.
Tarkoititko tätä TCC-seuraa: http://www.tawastcc.com/
On vähän sivut muuttuneet viime näkemästä... Joku onneton vaivautunut pyöräilyseuran sivuja hakkeroimaan. Muslimien ylivaltaa tjsp.
Hahhah, joo kyllä. Täytyypä laittaa infoa eteenpäin että fiksaavat.
edit: en suosittele käymään tuolla sivuilla, tiedä mitä haittaohjelmia sieltä tulee..
Jaaha. Se oli sellanen lepposa maanantailenkki... http://www.sports-tracker.com/#/workout/kassu_/b6k0cpbcp0kse64k on se hyvä että eilen löyty sadetakki prismasta, pääsi heti käyttöön :D
Kävin pikaisella iltalenkillä Aulangon poluilla. Hevospoluilla oli paljon mutaa ja kakkaa :)
Tallenne (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/fdmk8p3k4ok15gp9)
Onkos kukaan lähdössä parin viikon päästä 16.9 Hyvinkäälle ajamaan maratonin SM tai harrasteluokkaa? Mua vähän kiinnostais puolimaratoni tuolla, 52km reitti ja kuvauksen (http://hypy.fi/Kilpailureitti_x) perusteella sen pitäisi olla teknisesti hyvinkin helppo. Ennakkoilmoittautuminen on 6.9 saakka, mutta ilmeisesti ainakin harrasteluokkaan voi ilmoittautua vielä paikanpäällä (maksaa vähän enemmän).
Mielenkiinto heräsi kyllä, tota harrasteluokkaan. Tosin pojalla on silloin säbä pelit kotiturnauksessa ja toimitsijoita pöydän taakse tarvitaan, mutta jos saan homman hyvin järkättyä, niin voisin vaikka lähteäkin. Olis hyvää reeniä ensi kesää varten, koska oma tavoitteeni on osallistua Tahkolle 2013 ja aika tavoite on: Ettei tule kierroksella ohitetuksi (120km ajajat). No niin, tuli sitten tämäkin julkisesti ilmoitettua...
Tänään oli paljon salaharjoittelijoita liikkeellä:)
Käytiin Tee_pun kanssa petäyksessä ja kierros moottorirataa päälle. kliketiklik (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/fh8e0kan20nrji9c)
Huomenna olis taas maastolenkki kuudelta moottoriradalta. Näillä näkymin pitäisi tulla kuiva päivä, eli kaikki maastoon :)
Vielä näkee ajella jonnekin kahdeksan-puoli yhdeksän paikkeille, sitten alkaa hämärtään..
Huomenna olis taas maastolenkki kuudelta moottoriradalta. Näillä näkymin pitäisi tulla kuiva päivä, eli kaikki maastoon :)
Vielä näkee ajella jonnekin kahdeksan-puoli yhdeksän paikkeille, sitten alkaa hämärtään..
Aijajai nyt on paha: tempo vai maasto
Maasto on kivaa mutta tempossa saisi (helpommin) enemmän kilometrejä kilometrikisaan........ kai se on huomenna kolikkoa heitetävä
Päivän salaharjottelut oli käyä nappaan kuvarasti, käydä kaupassa maasturilla ja tulla kotio..saiha siitä jotain kilsoja, huomenna josko ite lähtis välillä tempoilemaan, jos ei mieli muutu yön aikana... :D
No höpsis, tässä faktoja:
-tempo on vain 10 kilsaa
-tempossa voi käydä joka viikko
-maastolenkki on vain keskiviikkoisin
-maastossa tulee salakilsoja kun sutii
-harvat nätit syysillat kannattaa ehdottomasti rämpiä metsässä!
-ja joku täällä foorumilla sanoi, että maastossa on kivintä
Eikös voisi torstaina lähteä maastoon? Huomenna on pakko mennä tempoon kun se vanhempi herrasmies tulee paikalle ihan meitä varten! Olisi suorastaan epäkohteliasta olla menemättä!
Sinänsä täytyisi kyllä maastossa ajaa jos tulee sinne Hyvinkäälle lähdettyä.
Kyllä se niin taitaa olla jotta huomen tempoo ja torstai lepoo. Kahtoo nyt mikä tässä oikeen sopivalle näyttää minkin osalle. Pitäisi tällä lenkki viikolla jotenkin pitää järki mukan ulkoilus. Eli olisiko viikonlopuksi maantie intoilijoit viel?
Jaahas arvonta suoritettu......kolikko jäikin pystyyn :eek: ja huomenna onkin vanhempainilta koululla =(
Täytyykin käydä jo päivällä jonkunlaisella lenkillä.
Vastarintaa ilmassa.. katotaan millanen lenkki tänään tulee.
Kyllä se siitä vielä tyyntyy ees vähä, toivottavasti... :D
Maantielenkki tulee tässä nautiskeltua Eurosportilta. Alppu minuutin irti ja 25km maaliin, tulee vielä jännä nousu!
Eilisen reitin jälki: http://www.endomondo.com/workouts/ipS1iGf-yjc
Eilisen reitin jälki: http://www.endomondo.com/workouts/ipS1iGf-yjc
Ja missäs tänään ajetaan? Tai ei sen niin väliä missä, tärkeämpi on että moneltako? Sellainen kovempi maastolenkki voisi olla hyvä jos Hyvinkäälle aikoo mennä.
Kilometrimäki Aulangolla nousi uuteen kesän ennätysaikaan 2:37. Lähtö tapahtuu järven rannasta noin 30m 1km-tolpan jälkeen, heti jyrkkenevän mäen juurelta. Mäki seuraa Aulangon 4,4km pururataa pitkin, jota seurataan aina mäen päälle saakka. Maali on mäen päällä 2km-tolpalla. Käytännössä kellotettava osuus on siis pituudeltaan n. 970m ja korkeuseroa on aika tarkalleen 70m.
Eilen vasta kävin kokeilemassa tämän. Jalat ei oikein toimineet, sama oli toissa päivänä temmon jälkeen. No mutta ajoin kuitenkin ylös ja 3:40 oli aika. Aloitin vähän liian kaukaa, siitä tolpalta. Mutta sieltähän saa paremman alkuvauhdin siihen mäkeen.... Tavoitteen sinänsä saavutin, sehän oli max kaksinkertainen tuohon 2:37 nähden. Mutta vähän jäi harmittamaan kun tuntemus oli niin huono.
Asfalttimäellä mulla on oma "testipaikka", siellä paransin vain pari sekuntia aikaisempaa aikaa, niin nihkeää oli ajaminen.
Huomenna maanantaina on Hyvinkään XCM SM-kisareitin tutustumisajo klo 18. Olen menossa ja kyytiin mahtuu yksi kuski pyörineen. Ilmoitukset ajoissa blogista löytyvään mailiosoitteeseen. Lähtö Hämeenlinnasta noin 17:10.
Onko huomisen ke 12.9 TCC:n maastolenkki klo 17.30 vai 18.00 motarin portilta? Tosin näyttää noi ennusteet hivenen epävarmoilta poudan suhteen, mutta toivotaan ettei sada ja saadaan kunnon ajokeli.
Miten nuo tempoajot, onko ajettu sateella vai ovatko peruuntuneet sateen sattuessa? Ajattelin vain tätä iltaa kun saattaa vettä tulla.
Miten nuo tempoajot, onko ajettu sateella vai ovatko peruuntuneet sateen sattuessa? Ajattelin vain tätä iltaa kun saattaa vettä tulla.
Tempo ajetaan satoi tai paistoi.
Tempo ajetaan satoi tai paistoi.
Hyvä hyvä, sinne sitten porukalla kastumaan.
Jostain kumman syystä hienoisia motivaatio ongelmia menossa. Eikä eilinen lenkki ainakaan lisännyt motivaatioa, kun olin niiiin niiin tahmaista ettei meinannut edes hitaassa köröttelyssä pysyä peesis
tänään maantielenkki moottoriradan puomilta klo18:00 jotain 2-2,5h 26-30km/h tai sinne päin.
Varsin mukavalle tuntui tänään meno jo. Selvästi tulevan viikon kiireitten helpotettua voisi epäillä jotta pyörän päällä olo voisi maistuu hieman. Mutta juu katson sitä ens viikonlopulla miten se homma etenee oikeesti.
Meni töissä hieman myöhään joten kävin maasturilla liukastelemassa vähän poluilla ja ihmettelemässä joka syksyistä ninjojen paluuta :)
tänään maantielenkki moottoriradan puomilta klo18:00 jotain 2-2,5h 26-30km/h tai sinne päin.
Nimen omaan tai sinne päin. Mulle tuli suunnilleen 2,5h ja 85km eli keskinopeus noin 34km/h. Vauhti oli kyllä tasan yhden miehen ansiota ja valitettavasti se mies en ollut minä. Oikein mukava lenkki!
Oiskos huomenna ketään lähdössä maantielenkille. Aurinkoakin on luvattu.
suurtumpelo
16.09.2012, 11.24
[QUOTE=Juniper;1907396]Oiskos huomenna ketään lähdössä maantielenkille. Aurinkoakin on luvattu.
Hieno on päivä. Kello 14 lähtöön kerkiäisi motarin portille, aiemmin ei.
Minäpäs lykkään lähtöä ja tulen puomille klo 14
Oliko Edu tai joku muu Hyvinkäällä? Kävin ajamassa täysmatkan eli 81km. Oikein hieno kokemus! Harmi ettei pääse töiden takia ensi viikonloppuna Tampereen maastokisaan, niin mukavaa oli että mielelläni menisin.
Olipas mukava lenkki, härkätie myötäpäivään ja reidet tulessa :D
Aurinkoa ja raikasta (vasta)tuulta oli riittävästi.
Oliko Edu tai joku muu Hyvinkäällä? Kävin ajamassa täysmatkan eli 81km. Oikein hieno kokemus! Harmi ettei pääse töiden takia ensi viikonloppuna Tampereen maastokisaan, niin mukavaa oli että mielelläni menisin.
En lähtenyt, eilen kävin "juoksemassa" maastopuolimaratonin ja se oli kyllä kesän rankin temppu. Tunnin jälkeen (10-11 km juostu) kaikki energiat loppu ja enää taisteltiin maaliin pääsystä (toinen kymppi 1:45 tms). Täytyy koittaa keskiviikkona päästä porukkalenkille jos rakot ehtisi parantua.
Joo-o, vettä sataa ja on kylmää. Ei lenkkiä mulle tänään.
Joo-o, vettä sataa ja on kylmää. Ei lenkkiä mulle tänään.
Eiks maastopyöräilyn pitänyt olla sateella tosi kivaa :D
Eiks maastopyöräilyn pitänyt olla sateella tosi kivaa :D
Nooh, ööh.. Ajoittain, välillä täytyy pelata tietokoneella. Viimeks kirjauduin sisään Steamiin toukokuun 5. päivä, taitaa jo aikakin taas :)
Tänään oli oikeen mukava päivä hakee kuvarasteja
Tänään oli oikeen mukava päivä hakee kuvarasteja
Niinhän se oli :rolleyes:
Olisiko vielä viikonlopulle maantiepyörän ulkoiluttajia?
Olisiko vielä viikonlopulle maantiepyörän ulkoiluttajia?
Hmm, mikäli saan uuden ketjun laitettua ehjänä kiinni, niin voisin lähteä. Tietty pieni kelivaraus.
Sunnuntaille on luvattu hienoa auringonpaistetta, joten maantie kutsuu
tänään normi maantieviikkolenkki moottoriradan puomilta klo18:00 tietysti säävaraus.
Eilen olin poimimassa sieniä ja löydöksenä oli rantakallio sekä rantakäärme :)
jartsuli
21.09.2012, 09.20
Näitkö käärmeen ennen vai jälkeen sienien :)
Jaaha. Sunnuntain maantiet jää multa ainakin väliin, pitää mennä välillä koittamaan painovoimapyöräilyä sappeeseen :)
No sieniä en poiminut yhtään joten siitä voineen päätellä jo jotain :)
Saapaha ajaa rauhassa sappeessa, ainut ajaja tääl ku vähä tulee vettä... :)
Saapaha ajaa rauhassa sappeessa, ainut ajaja tääl ku vähä tulee vettä... :)
Painovoimafillarointia sateella, kuulostaa hauskemmalta kuin maastopyöräily sateella.
Kyl määkin varmaan pyöräilemään lähden jahka polvi vähän toipuu eilisestä OTB:n aiheuttamasta kolhusta.......
jartsuli
23.09.2012, 13.11
Mjoo ehkä tänään vois jotain kurahenkistä krossiajoa ajatella.. eilisen ei niin kulkevan päälle tänään luulis menevän paremmin
Sataa ja kylmää, mä taidan syödä jäätelöä ja katsella MM-kisoja. Saas nähdä millon taas kelit kutsuu fillaroimaan..
Juniper, painovoimaajo tässä kelissä kenties hauskinta mitä vähää aikaa tehny. Kengät kun on täys vettä, kuraa kypärän täydeltä naamaan jne.. :) hullun hommaa tää meinaa olla :D
Juniper, painovoimaajo tässä kelissä kenties hauskinta mitä vähää aikaa tehny. Kengät kun on täys vettä, kuraa kypärän täydeltä naamaan jne.. :) hullun hommaa tää meinaa olla :D eli tarvitsee joskus kokeilla :)
Kannattaa. Ei se oo niin extreme-menoa kun mitä siitä puhutaan, sappeessa ainakin oli sellasta freeride-pätkää missä ei ollu isoja tiputuksia, kaikki hypyt pysty kiertään (ihanku sellain ois tehty) :D ja kalusto oli kyllä omaan käteen sopivaa, 2 eri merkkistä pyörää oli siin päivän aikana alla :)
Helou. Olisko huomenna joku halukas lähtemään näyttään jotai maastopyöräilyreittejä aloittelijalle? Tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/AtteHoo/85gsgceu20ipgbh6) pari lenkkiä mitä olen täältä vähän urkkinut ja käynyt itse katselemassa. Itselle sopisi lähtö joskus 16-18 välillä. Säänki pitäisi olla kohtuullinen tai ainakin kuivempi ku tässä su-ma :D
Helou. Olisko huomenna joku halukas lähtemään näyttään jotai maastopyöräilyreittejä aloittelijalle? Tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/AtteHoo/85gsgceu20ipgbh6) pari lenkkiä mitä olen täältä vähän urkkinut ja käynyt itse katselemassa. Itselle sopisi lähtö joskus 16-18 välillä. Säänki pitäisi olla kohtuullinen tai ainakin kuivempi ku tässä su-ma :D
Mä en ehdi ennen kahdeksaa lähtemään, ajattelin kyllä käydä koittamassa lampun kanssa tuleeko hommasta mitään.
Toi harjua pitkin ajamasi reitti jatkuu vielä Vanhan Härkätien yli kohti 130-tien ja Parolannummentien risteystä ja siitä edelleen 130-tien ja Parolannummentien välissä mukavan helppona polkuna Armijärvelle saakka. Siitä Armijärven itäpuolelta lähtee taas polkua, parikin reittiä Panssarimuseolle, jonka takaa nousee harjun päälle hyvä polku.
Sitten tossa on mukava ympyräreitti, hyvää polkua (väli 23 - 24,5 km lienee vähintäänkin mielenkiintoinen :) ja vähän siirtymää: http://www.endomondo.com/workouts/gA8sthBI6hw
Voi olla hiukan liukasta paikoitellen, kun tuntuu pyörätietkin olevan tietyin paikoin sliksi-renkaiselle pyörälle suht haastavia. Mutta jos ei sada, niin huomenna klo 20 valopäätestailua, helppoa mtb/cyclocross polkua (ehkä).
Hybridii kokeiltu ja pystyssä viel ollaan. Pitänee tässä kyl viel jotain kehitellä huomiselle. Mutta ennen kuutta ei toivookaan lähtee mihinkään lenkille
Pitänee käydä tarkastelemassa tuolla Panssarimuseon suunnalla sitten vaikka huomenna kun ei omista oikeen pätevää lamppua ni paha ajella kovin pimees. Pitää vissiin laittaa joku lamppu ostoslistalle siis!
Tuo ympyrä vaikuttaa mielenkiintoselta mutta sinne kyllä mielellään lähen jonku seurassa joka tuntee reitin jo valmiiksi. Illan hämärtyessä metsässä eksyksissä polkeminen ei innosta jostain syystä...
Onko huomenna maastolenkille lähtijöitä? Klo 18 alkaa olemaan aika myöhään kun tulee pimeä...
Onko huomenna maastolenkille lähtijöitä? Klo 18 alkaa olemaan aika myöhään kun tulee pimeä...
Jos ei vettä sada, niin olen lähdössä. Klo 18 on mun mielestä liian myöhään, metsän varjossa on jo klo 19 tosi hämärää. Eli jos mahdollista muille niin voitais aikaistaa lähtöä. Mulle sopii klo 17 alkaen.
Mutta jos ei sada, niin huomenna klo 20 valopäätestailua, helppoa mtb/cyclocross polkua (ehkä).
Tänään ei satanut ja ei näkynyt puomilla ketään klo 20:00 .
tee_pun kanssa ajettiin pientä lenkkiä harjulla ja ympäriämpäri kaupunkia. Kostealla tiellä valoa tarvitsee jo jonkun verran.....
Tänään ei satanut ja ei näkynyt puomilla ketään klo 20:00 .
tee_pun kanssa ajettiin pientä lenkkiä harjulla ja ympäriämpäri kaupunkia. Kostealla tiellä valoa tarvitsee jo jonkun verran.....
Äh, mä katoin että kukaan ei kommentoinut tulevansa, niin lähdin sitten kotoa (300m puomilta :) ) suoraan polulle kahdeksalta. Puolitoista tuntia tuli ajeltua, ihan kivasti valo riittää ja ei se ihan niin liukasta ollut kuin pelkäsin etukäteen. Märkään asvalttiin kyllä upposi valokeila aika näkymättömiin.
Jos ei vettä sada, niin olen lähdössä. Klo 18 on mun mielestä liian myöhään, metsän varjossa on jo klo 19 tosi hämärää. Eli jos mahdollista muille niin voitais aikaistaa lähtöä. Mulle sopii klo 17 alkaen.
Mä en ehdi huomennakaan ennen kahdeksaa, mutta jälleen, jos ei sada niin 20:00 tälläkertaa puomilta valopääjuttuja. Ehkä Hirsimäki/Alajärven suunta, pääsee teitäpitkin pois jos näyttää venähtävän liian myöhään.
Kyl siel maastossa tarvii jo maastokelpoisen renkaan mikäli mielii siel ajella. Nm asfalttikuvioinen 32 millinen ei oikeen jaksa pitää kivikossa.
Ei taida suurta suosiota aikaisempi maastolenkki saavuttaa? Missä kaikki nukkuu, pitää treenata että kehittyy.... Vai vetääkö porukat salaa kovempia lenkkejä jossain?!?!
Syyslenkit on vedetty pimeässä ettei muut näe :D. Työt rajoittaa harrastamista. Koitan keretä puomille klo 20
Ei taida suurta suosiota aikaisempi maastolenkki saavuttaa? Missä kaikki nukkuu, pitää treenata että kehittyy.... Vai vetääkö porukat salaa kovempia lenkkejä jossain?!?!
Eli, onko porukkamaastolenkki klo 18?
Tiedätkö hyviä polkuja? Itsellä on tietoa ainoastaan yksittäisistä pätkistä, mitään pidempiä kokonaisuuksia en tunne. Halu olisi ajaa jonkinlainen vähän pidempi ainakin kohtuullisen yhtenäinen lenkki reippaasti. Mun reippaasti tosin on varmaan useampien mielestä aika hiljaa...
Meinasin vain kun ei ilmeisesti ole muita tulossa. Kyllä tuo klo 18 sinänsä käy, paljon aiemmin en enää ehdi, aikaisintaan 17.30.
Klo 18 on ok. Aika heikosti mäkin tunnen noita hml polkuja.
Joudun olosuhteiden pakosta jättämään klo 18 lenkin väliin. Viime hetken muutoksia. Pahoittelen sinulle aiheuttamaani haittaa ja toivon, että näet tämän ennen lähtöäsi ettet turhaan odottele puomilla.
Tuun klo 20, siihen pitäis kyllä päästä.
Joo ei mitään, hetken odottelin ja kävin sitten reilun tunnin helpon harjuajelun.
Heh heh, mitähän tästä pitäisi sanoa, oliko kivaa koska satoi, vai kivaa vaikka satoi? :p
Ajeltiin pimeässä juurakossa ja mudassakin ja ehkä vähän pusikossa, kaikki laatikot tuli ruksattua hyvästä lenkistä :D
Kivaa oli vaikka kalustotasoitus oli minulle vähintäänkin epäsuotuisa.
Voisi melkein laittaa rastin "superkivalenkki":)
ja lenkkidata Kliks (http://www.sports-tracker.com/#/workout/TimoTakala/8nmbaedbjf8gl5lc)
Nyt on harjoittelussa menossa siirtymäkausi :)
Nyt on harjoittelussa menossa siirtymäkausi :)
Tunnetaan myös nimellä sadekausi :p
Vieläkö 6.10 (sateen sattuessa 7.10) makkaranpaistolenkki kiinnostaa?
Sitä voisi vähän hahmotella reittiä:
-puomilta lähtö
-Katiskosken lenkki
-Alajärvi-Loimalahti-Hirsimäki
-Ahvenistonharju-Parolannummi
-Panssarimuseo-Tenholan linnavuori [paluumatkalla sotilaskoti :]
-onko Vanajan itäpuolella mitään reittiä Rahkoila-Salimäki-Ilamo-Takahätilä akselilla (tai muutenkaan)?
-Aulangolla lenkki?
-Aulangon tekosaaret, makkaranpaistoa
-evästaukoja riittävästi
Makkaralenkki ilmanmuuta :)
Toivottavasti on retrokonkkelissa jo siihen mennessä keulilla uusi hyppykeppi....
Tohon päivämäärään ei kyllä pysty venymään. Ilmaantunu muuta menoa :)
7.10 voisi olla oikeen mukava paistaa makkaraa :)
Olisiko tiistaina maastoon yrittäjiä? Voisin lähte opettelemaan touhua
Ehkä voisi tiistaina iltapäivästä lähteäkin metikköön...jos nyt ei vanhoja akkoja sada taivaalta :)
Kello 15.00 jälkeen voisi kyl sopia hyvin. Tällä tiedolla mikä nyt o mul
Mä lähden Jos vaan kerkiin ajoissa kotiin.
En tie ehtiikö ihan 15 vielä ku klo 14 pääsee riihimäeltä.lähteen töistä..16 ois sopivampi :)
No sopii se 16 ihan yhtälailla mulle :)
Oliskos tiistaina millasta metikös ajelua tiedos? Voisin lyöttäytyä seuraan myös jos on aloittelijalle sopivaa menoa :D
Vaihtelevaa varmaan, katotaan sit tarkemin kun sattuu lenkin alotus osumaa. Ei nyt mihinkää kallion päälle viiti lähtee seikkaileen tms, helpohkoa/sopivan vaikeeta baanaa. Mukaan vaan! :)
kyl toi 16 on aika varhain. silloin vasta loppuu työt ja pitäis teleportata riihimäeltä hämeenlinnaan sekunnissa :confused:
täytyy katsoa jos pääsee liittymään joukkoon hieman myöhemmin
Pitää juniper kehitellä reitti sopivaks tms. Pakko se kait on lähtee ajoissa että näkee ajaa viel vähä aikaa :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.