Näytä tavallinen näkymä : Hämeenlinna
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
11]
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Juuri kun olin sisäistänyt itselleni mutalenkin tarpeellisuuden niin nytpäs ei aikataulu sovikkaan. :(
Sent from my iPad using Tapatalk HD
jartsuli
09.10.2013, 17.08
Minäkään ei varmaan pääse paikalle, kun on noita kotiaskareita aikalailla iltaisin.
Nojoo, varttia vaille kuusi ei satanut, mutta kuudelta tihutti. Ei näkynyt muita puomilla, ajelin sitten pyörätielenkin. 10 minuuttia vähän sateli, mutta muuten oli keli ihan passeli.
Viikonlopuksi pitäisi taas päästä metsään, jos vaan kelit sallivat. Vaikka pe-la-su.
Noin about suunnilleen kuuden maissa mtb-lenkkiä? Max 2h ja riittävän hitaasti etenevää.
jartsuli
11.10.2013, 14.09
Ei kerkiä tänäänkään.. samallai vähän liian täyteinen ilta
Koitetaan päästä paikalle.
Koitetaan päästä paikalle.
Jeps, sanottan vaikka vartin yli kuus puomilla niin ei tuu kiire.
Tämä selevä
velosipedisti
11.10.2013, 17.41
Kukas tuli iltapäivällä aulangon rautatiesillalla vastaan hienolla Norcon crossarilla? Vauhtia ainakin näytti olevan ihan riittävästi.
velosipedisti
11.10.2013, 17.43
Onko hämeenlinnassa ketään joka ajelee / opettelee ajamaan yksipyörällä? Voisin lähteä seuraksi "lenkille".
Lauantaina klo 12 jotain maastoilua puomilta. Muutama tunti onnistuu.
Sunnintaina klo 12 Katiskoskelle, vaikka makkaraa mukaan..
Lauantaina klo 12 jotain maastoilua puomilta. Muutama tunti onnistuu.
Sunnintaina klo 12 Katiskoskelle, vaikka makkaraa mukaan..
Mä voisin tänään tulla maastoon. Mikäs se tarkka lähtöpaikka olikaan?
Sent from my ASUS Transformer Pad TF300TG using Tapatalk 4
Mä voisin tänään tulla maastoon. Mikäs se tarkka lähtöpaikka olikaan?
Ahveniston moottoriradan sisäänkäynti. http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Moottoriradan+puomi&srs=EPSG%3A3067&y=6765772&x=360601&lang=fi
Katsotaan tuleeko muita, mutta mä olen paikalla.
Saavun puomille noin klo12
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')
Viikon viides ja viimeinen lenkki ajettu. Kierreltiin Ahvenisto-Hattelmala-Katiskoski-Alajärvi-Ahvenisto aika perinteisiä polkuja pitkin. Hyvässä kunnossa on maastot ja polut.
Hyvä oli LENKKI (http://www.sports-tracker.com/#/workout/timotakala/8gil071gkkg271i4)
Suokin kantoi hyvin jopa meikäläisen ruhoa :)
Viikon lukuvinkki: Uusin 4/2013 Pyöräily+triathlon-lehti: Monessa kuvassa tuttu kasvo Hämeenlinnan poluilta...
Muutenkin ihan asiallinen lehti iltalukemiseksi.
Olisiko se lauantaina makkaralenkki vaiko 2 viikon päästä parempi onni? Hieman voi olla viileetä, mutta aurinkoo ja poutaa näyttäisi lupaavan kumminkin
Iteltä ainakin tän viikon lauantai jäisi väkisinki väliin. Työpaikan liikuntapäivä, niin pitänee kait mennä hakemaan virallinen todistus rapakunnosta :)
PS. käykääs nyt hakemassa se kuvarasti välillä :D
Mihis Juniper oli matkalla 15.15 aikaan Harvialantie-Katuma liikenneympyröiden välissä? :D Näky maasturia ulkoiluttaneen klv:llä. Itellä tietty auto alla, kun firman liikuntapäiviltä tulossa riksusta...
Katuman kiertoa. Oli polut aivan loistokunnossa golfkentän takana.
Nyt kerrankin näki kivet ja kannot kun lehdet on kasveista poissa.
Moi!
Löytyiskö Hlinnan seudulta henkilöä jolla olisi fätäri jota voisi koeajaa? Tämä mies innostu tänä kesänä oikein kunnolla mtbpyöräilystä enkä malttais lopettaa vaikka talvi tuleekin.
Tuollaiset kysymykset, ja ennen kaikkea niihin vastaaminen on ankarasti rankaistava teko! Pelottaa jo valmiiksi... :p
JanneVilmunen
24.10.2013, 23.21
Jos Fätärillä tarkoitetaan Fatbikea niin mulla on testissä loppuviikon Bikeshopin Kona Wo. Tänään kävin pari tuntia ajelemassa ja tais kinnerikuski saada pystärikuumeen. Hauska peli...
Velipojalta varastettiin viime viikolla Python trike http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=304&start=30 rautatie-asemalta. Eihän tuolla rahallista arvoa taida olla. Olisihan tuo kuitenkin ihan mukava saada takaisin. Eli jos jostain ojan pohjalta tulee vastaan niin mulle voipi ilmoitella 044-5477376. Kiitos jo etukäteen...
Pitää katsella ettei löydy jostain omien työajojen varresta..
Metsäpoluilla on saanut aika rauhassa ajella iltaisin. Tänäänkin tunnelma oli vähintääkin aavemainen kärmeskallion poluilla hapuilessa
Kaikenlaisia otuksia tuli poluilla vastaan, mutta pyöriä ei. Tosin yhdessä mäessä näin jarrutusjälkiä jotka vahvasti näyttivät pyörän tekemiltä :)
Maanantaina, jos sateet hellittävät, on tarkoitus ajella kevyt maastolenkki perinteisesti Vaakuna-hotellin edestä klo 18. Lähes viikon sairastelut takana, että vauhtia ei löydy. Lamppu löytyy!
Minulta jää tänään väliin, mutta voisi tuossa viikolla käydä lamppulenkkeilemässä
Hyvä parituntinen kierreltiin vähän klv:tä, vähän ulkoilureittejä ja vähän polkuja. Mikäpä sen mukavampaa, kuin tunti sateen jälkeen lähteä kivikko-juurakkoon. No tietysti tehdä se pilkko pimeällä :)
Oliko tulevalle viikonlopulle suunnitelmissa makkara-ajelua?
Huonosti on innostusta tuntunut olevan makkara-ajelulle. Minulle kyllä moinen polkujen metsästäminen sopisi reppuseläs. Kumpiko päivä käy paremmin immeisille?
Uppista listaa ylemmäksi, jos sillä sais selvyyttä viikonlopun ajeluista? Olisiko sulla Edu viime syksyisen lenkin dataa tallessa mitä oikeen makkaralenkillä tuli kierretyksi?
Lauantai voisi sopia mahdollisesti makkaran paistolle.
Polut ovat nyt mukavan pehmeitä ja mutajuurakko on hieno vaihtoehto kivikkojuurakolle :)
Teemu: Ei näytä olevan nauhoitusta, mutta ulkomuistista voisin heittää reitin menneen pääosin tänäkin kesänä ajettuja polkuja: Ahvenisto, Hattelmala, Katiskoski, Alajärvi, Ahvenisto, Hattula (maratonreitti), paluu jotain kautta Aulangon tekosaarille makkaran paistoon.
Toi on yksi reittivaihtoehto, siinä taisi tulla noin 70 kilsan lenkki. Jos joku tuntee vahvasti kykenevänsä navigoimaan Kalpiksesta Katiskoskelle, niin aloitusetapin voisi ajella Ahvenisto-Kalpalinna.
Tai sitten jotain ihan muuta, Aulangon polut jäi viimevuonna täysin käymättä.
Mulle käy kumpi tahansa päivä.
Tänään kuudelta puomilta jotain maastoajelua. Lamput mukaan.
Äh en pääsekään kuudeksi paikalle :(
Perkele. Mieli tekisi makkaraa paistamaan, mutta kun lauantaille jo sovittu remonttihuolia taas :) viime vuoden reittihän meni about näin http://www.sports-tracker.com/#/workout/kassu_/408ee0hhtjcemgvl ;)
Tänäänkin taitaa osua lähinnä testiajelua Aulangon suuntaan pimeän saavuttua, kun tuo riistovalo otti ja saapui viimeinkin. Josko sillä nyt näkisi.....
Auttaako vielä 2 viikon siirto tulijoitten määrän lisääntymisellä? Mikäli ei niin mihin aikaan olisi sopiva aloittaa la tuo ulkoilu? En suostu ennen kello 9 olemaan puomilla. Mutta mielellään valosan aikan kumminkin metsästä vois tulla pois
Kuinkas nytten sitten on launatain laita? Huomenna tämä tartteis tietää. Jotta ehin tarpeen tullen suunnittelee muuta siis pe kello 22.00 pitää olla tieto lauantain lenkin alusta sekä alustavista tulijoista. Ihan kahdestaan en ajatellut lähtee sinne mettään tarpoooo
Näillä näkymin minulla onnistuisi lähtö n. Klo 14:00. Lampulenkiksi siis menisi mutta haitanneeko tuo.
Reittiin voisi kuulua vaikkapa katuman kierto ja aulanko sekä jotain pientä lisälenkkiä.
Makkaraa voisi paistella joko ulkoilumajalla tai tekosaarilla.
Katiskoskella taitaa olla aika kosteaa näillä vesmäärillä.....
Kuinkas nytten sitten on launatain laita? Huomenna tämä tartteis tietää. Jotta ehin tarpeen tullen suunnittelee muuta siis pe kello 22.00 pitää olla tieto lauantain lenkin alusta sekä alustavista tulijoista. Ihan kahdestaan en ajatellut lähtee sinne mettään tarpoooo
Mä voisin kans lähtee, jos lähtö on ennen klo 12:00.
Voihan sitä käydä aluksi hieman kievuttamassa sakkolenkkiä ennen kuin aloittaa varsinaisen maastopärräämisen. Eihän se satasen päivä mahdoton ole maasturilla eihän?
Otetaanko startti 11:59 puomilta? Ajellaan jotain ja haetaan Siwasta makkaraa loppulenkistä.
Sopisiko jotta saamme poimituksi Juniperin kello 14.00 sovitusta paikasta? Saihan auton muuten puomin viereen päiväksi parkkiin?
Otetaanko startti 11:59 puomilta? Ajellaan jotain ja haetaan Siwasta makkaraa loppulenkistä.
Kyllä sopii. "Eiköhän tuollainen klo 14:00 haku onnistu" sanon minä vaikka en reitti vastaava olekkaan. On auton ainakin yleensä saanut parkkiin.
Juu sen verran pitkä on tämä alku ja loppu siirtymä etten millään kykene enäään maasturoimaan päivää sitten päälle enään. Tämä selvä tähtään itteni puomille puoleksi päiväksi :)
suurtumpelo
02.11.2013, 10.51
Pyrin saapumaan paikalle. Saatan kyllä myöhästyä muutaman minuutin, koska luekelin foorumia vasta nyt.
Makkaralenkille ei ehtinyt, vaikka puomilla nähtiin. Oma helppo lenkki jäi vajaaseen pariin tuntiin.
Laitoin kuitenkin kuvarasteihin uutta roinaa, joten sillä voitte huomenna palautella.
Hiki ei välttämättä ehdi pintaan.
Hyvä oli lenkki vaikka lämmittelyosuus jäi välistä. Vuoden ensimmäinen ja toinen makkarakin tuli syötyä.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Hyvä oli lenkki :) . Sain sinkuloitua pyörällä kotiin ilman mitään uusia väline rikkoutumisia. Palaillaan lenkkeihin joskus, kun saan pyörän toimimaan. Veikkaan v.2017 heinäkuuta.
Mikäs villellä iski? :) ei päässy osallistumaan kun jäi vieläkin ovet laittamatta ja lattiaa osittain... ;)
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
koti on mukava paikka pikku lenkin päälle. eli mukaa oli :)
Mikäs villellä iski? :) ei päässy osallistumaan kun jäi vieläkin ovet laittamatta ja lattiaa osittain... ;)
Ketjut alkoi "irvistää" ja sit meni takavaihtajan korvake. Näppärästi porukassa sinkuloitiin pyörä ja pääsin ajaen loppu lenkin (muutama kilometri) ja kotiin asti.
Nyt kun on palautunut ajelusta, niin voidaan paljastaa reittikin:
http://www.endomondo.com/workouts/264788776/747400
Ei sen isompia suunnitelmia ollut, mutta hyvähän tuosta tuli. Kotoa starttasin 11:50 ja takasin pihassa olin 17:45, ajoaikaa tuli jotain neljän tunnin paikkeille. Katuman pitkospuut olivat _todella_ liukkaat ja muutamat kallion päälliset myös. Muuten polut olivat yllättävänkin hyvässä kunnossa, mutaan ei jääty kiinni muistaakseni kertaakaan ja suurin osa pahoista juurakoistakin meni koheltamatta (vähän tietysti lipsahdellen) läpi. Yksi pieni sadekuuro yllätti Aulangolla, muuten ei keliäkään voi syyttää. Voidaan ottaa joku viikonloppu osa 2 eri suuntaan.
Kuulostellaan lähemmin tarkemmin asiaa
Viikon lukuvinkki: Uusin 4/2013 Pyöräily+triathlon-lehti: Monessa kuvassa tuttu kasvo Hämeenlinnan poluilta...
Muutenkin ihan asiallinen lehti iltalukemiseksi.
Piti oikein käydä prisman "lehtilukusalissa" tarkistamassa, että kuka mahtaa olla tämä suuri urheilija. Ja Ollihan se siellä esiintyi useissa kuvissa... Mahtaako vielä pyöriä radiossa se ohjelma "melkein sukua julkkikselle"? Nyt voisi viimeinkin osallistua siihen.
Siellä oli muuten lehden sivuilla useampi kuvarasti tarjolla. Joko on porukat käyneet bongaamassa kuvauspaikkoja?
Minulla on muuten tunne, että Markus vie Vuoden urheilija -tittelin vuonna 2014. Ja tämä ei ollut vitsi.
Meidän pitäisi muuten järkätä jonkinlaiset fillaroinnin kesäkauden päättäjäiset. Siellä voisimme palkita muutamia kesällä kunnostautuneita kuskeja. Palkittavia arvonimiä voisivat olla mm.
Vuoden tulokas
Vuoden yhteislenkkeilijä
Vuoden kilometrikuninga(s/tar)
Vuoden "kaikki tiet vievät Armijärvelle"
Vuoden kehnoin pyörä -tunnustus
Vuoden maantiepyöräilijä
Vuoden maastiskuski
Vuoden pisin hyppy
Vuoden komeimmat lipat
Vuoden tekninen epäonnistuja -tunnustus
Vuoden foorumikasvo
Vuoden hämäläisin kuski
Vuoden epähämäläisin suoritus yhteislenkeillä
Vuoden sykähdyttävin hetki
Vuoden yhteislenkki - milloin ja monta kuskia, mitä tapahtui?
Vuoden yhteislenkkieväät
Vuoden ikimuistoisin kalustorikko yhteislenkillä
jne jne.
Ikimuistoisimmat kalustorikot kohtaan tulee yksi ainoa ongelma. Eli kenen korvakkeen kiinnikkeen hajoaminen on paras? Mutta ajatus on kumminkin oikea :) Kuka keksii ajan sekä paikan?
Aika: tänään klo 18
Paikka: puomi
Reitti: ehkä munkkikahvi sotkussa
Kannatusta myös täältä kesäkauden päättäjäisille.
Sopiiko 18:30 menee kauhean kiireiseksi muuten....
Sopiiko 18:30 menee kauhean kiireiseksi muuten....
Joo käy, pyörin tossa lähipoluilla.
Hyvin sitä arkenakin ehtii lähes kolme tuntia ajamaan. Koitetaan taas ensviikolla maanantaina ja keskiviikkona päästä maastoon.
Me jo Juniperin kanssa asettauduttiin ehdolle noihin kaikkiin Olmin mainitsemiin kategorioihin, siinä tuoreiden munkkien ja lämpimän kahvin äärellä sotkussa :)
Oliko pisimmän siirtymän tulijalle oma sarja?
Kalustorikkoja..pääseeks tolla mun kesäkuisella vaihtajan rikkomisella ehdolle? Nätissä sivuluisussa mäntyä vasten kääntelin sen rusetille, ei muuten ajettu kotiin enää..todistusaineisto saattaa jopa olla vielä tallessa jossain :D
Ehdolle pääset varmasti. Siis näitä korvakkeita ainakin 2 kesällä sekä ilmeisesti yksi vaihtaja.
Nonni aletaas täyttään... edit: Tulipa iso sininen laatikko! Kai sekin saa oman ehdokkuutensa?
Meidän pitäisi muuten järkätä jonkinlaiset fillaroinnin kesäkauden päättäjäiset. Siellä voisimme palkita muutamia kesällä kunnostautuneita kuskeja. Palkittavia arvonimiä voisivat olla mm.
Vuoden tulokas - Markus taitaa viedä tän. Tai Leo.
Vuoden yhteislenkkeilijä - oisko Edu maastossa ja Ville maantiellä?
Vuoden kilometrikuninga(s/tar) - kilsoja tiskiin! omat 5000 pikkupyörällä ja 2250 puhtaammalla
Vuoden "kaikki tiet vievät Armijärvelle" - onks tää mulle?
Vuoden kehnoin pyörä -tunnustus - eiks Kuwaharakin oo kuitenkin ihan hyvä? :)
Vuoden maantiepyöräilijä - Lauri, Ville ja Leo vois tapella tästä.
Vuoden maastiskuski - Olmi. Vai pystyykö joku muukin ajaan kovaa mäet, tekniset ja siirtymät mennen tullen ja vielä keulimaan samalla?
Vuoden pisin hyppy - joku mitä kukaan ei nähnyt
Vuoden komeimmat lipat - mitä tahansa onkin jo tapahtunut, sen voi varmasti vielä ylittää lehtien peitossa olevan kivikkojuurakon tai alikulkutunneliin jäätyneen veden avulla
Vuoden tekninen epäonnistuja -tunnustus - Jartsuli vois olla tässä aika kova! vai mitä?:)
Vuoden foorumikasvo - Edu alas perusteleen miks sua ei pitäs valita.
Vuoden hämäläisin kuski - haluaako tän oikeesti joku?
Vuoden epähämäläisin suoritus yhteislenkeillä - vastasiko joku jonkun esittämään kommenttiin vielä saman yhteislenkin aikana? jos, niin olet vahvoilla.
Vuoden sykähdyttävin hetki - rantareitti, auringonlasku ja lämpöä +25. Tai ainakin 20.
Vuoden yhteislenkki - milloin ja monta kuskia, mitä tapahtui? - määrä korvaa laadun, oliko joku keskiviikko lähemmäs 15 kuskia? mitään mielenkiintoista tuskin silti tapahtui.
Vuoden yhteislenkkieväät - makkara on uusi banaani! vai sattuiko Olmilla olemaan koskaan kalaa mukana?
Vuoden ikimuistoisin kalustorikko yhteislenkillä - pitääkö tyytyä korvakkeisiin vai menikö joltain runko? sellaista ois ollu kivempi muistella.
jne jne.
Oliko pisimmän siirtymän tulijalle oma sarja?
Tää menee varmaan Mikalle Turenkiin.
Vuoden rata - Parola bmx vs. Ahveniston moottorirata
Vuoden turhin valittaja - ehdokkuus ois allekirjoittaneella, anyone? Mutta onhan se nyt ärsyttävää rämpiä jossain ryteikössä tai liata valkoiset ajokengät!
jartsuli
08.11.2013, 20.29
Joo mä varaan teknisen ja fyysisen, ja siitä seurauksena hämäläisimmän tittelin
.. saas nähä voiko enskesänä ajaa metriäkään, kun tuo 5km työmatkakin on aika tuskaa ilman kipulääkitystä.
Kuwahara on hyvä, aina on ajamalla kotiin päässy :) raaskinkohan koskaan luopua siitä :) :)
Hyviä ehdotuksia Tuomaksella.
Lisätään listaan vielä:
Vuoden paras kisa - ehdotus KOH I NOOR-ajot
Vuoden paras kisatulokas - ehdotus Hattulan XCO-kisat
Vuoden hitain renkaanvaihto lenkillä
Vuoden väärä pyörä väärässä paikassa - mitä tapahtui?
Mä kaipaisin, että kokoonnuttais ihan seuroista ja muista taustatekijöistä riippumatta porukalla kokoon. Kasaan meno voidaan jättää ensikesän maantielenkille. Eli ajatuksella: kaikki tervetulleita, kun toisiamme metsissä, maanteillä, sotkussa, kisoissa, lenkeillä tai muuten vaan nähdään. Minä ainakin tunnen porukkaa turhan kehnosti. Mä olen mukana myös kolehdissa tarvittaessa, jos katto pään päälle maksaa jotain.
jartsuli
09.11.2013, 10.51
Juu jokin sosiaalinen iltama ois jees
Pisin hyppy kategoriaan tuli idea. Minä tai Juniperi se varmaan on, tietääkseni ainoot bike parkissa käyneet..? ;)
Joo ja samaan suurin mustelma kategorian uskallan ehkä ottaa omiin nimiin :)
Vuoden rengasrikko - Varmaan menee Olmille Tahkon rengasrikon vuoksi
Väärästä pyörästä en tiedä, mutta väärä kenkä väärässä paikassa ja väärään jalkaan, menee Villelle Laajavuoren reissusta (sori Ville) :)
Vuoden treeni tunnit - varmasti löytyy suurempia tuloksia, pistän alkuun kuitenkin omani: kausi alkaa marraskuun alusta 2012 ja loppuu lokakuun viimeinen 2013.
Pyöräily 370h 23min
Hiihto 118h 54min
Kuntosali 27h 35min
Uinti 12h 35min
Sauvakävely 21h 11min
Yht. 550h 38min
Pyöräily kilometrejä olen mitannut vasta vapun jälkeen ja nyt tripissä on 5715km
En taida mitään noista lukemistä ylittää
Väärästä pyörästä en tiedä, mutta väärä kenkä väärässä paikassa ja väärään jalkaan, menee Villelle Laajavuoren reissusta (sori Ville) :)
Avataan kaikille mun laajavuoren xcm saavutus. Reissuun mukaan lähti vasen maastokenkä ja vasen maantiekenkä :)
SAA KUITTAILLA olen sen ansainnut :D
Olisiko ideaa antaa yksi piste myös vuoden ei "pyöräilevälle" (vähän voi ajaa) pyöräily HAHMOLLE. Esim huoltoauton kuljettaja, kisareitin merkitsijä, tempon kello mies, bmx rata puuhamies, kannustus huutajalle ja jne. sarja voisi olla paras hämäläinen kannustus huuto, tai parhaimmat nimi selkkaukset esim. onhan muakin kutsuttu koko kausi vesaksi :)
Pari vielä tuli mieleen:
Vuoden reittimestari ehdottomasti Tuomakselle, ei väliä mitä on suunniteltu lähtiessä - aina päädytään Hattulaan ;)
Vuoden hienoin pyörä voisi mennä pari vierailua tehneelle Xizorille ja hiilari Pivotille (myös tee-se-itse paikattuna)
Vuoden pyöräblogi Ollille, tää varmaan ihan kansallisella tasolla eikä ainoastaan hämäläisenä palkintona.
Kaikesta huolimatta, tänään vielä kesän(?) viimeisiä(??) lenkkejä(???) Vaakunalta klo 18..
Tänään ei pääse illalla, mutta kesäähän on vielä jäljellä kun lunta ei ole maassa.
Kesäpyöräily taitaa loppua siihen kohtaan kun talvipolut aukee... Hyvin tiukasti tulkiten tuota kesän loppumisen määritelmää
Kiersin tänään vähän etuajassa Aulangonjärven ja rantareitin pimeällä. Olin Vaakunalla 17:55-17:57, mutta sitten luovutin, etten paleltunut pahemmin. Olipa metsässä märkää ja liukasta! Jos takarengas ei olisi ollut litkuilla, niin olisi saattanut tulla ajovirhe ja jalkakosketus johonkin paikkaan. Sakkopunnerrukset eivät tuolla mutalikoissa kiinnostaneet ja selvisin metsästä pois. Jokohan ne sairastelut helpottaisi ja pääsisi taas ulkoilun makuun...
Oltiiin sit melko lähellä yhteislenkkiä :)
Mä tulin Verkatehtaan suunasta rantaa putkin paikalle klo 17:58 ja muutaman minuutin hytisin ennen kuin jatkoin Aulangolle ajeleen mäkiä ylös-alas ja rantoja pitkin Hattelmalaan ym klv pätkiä. Aika kylmäks veti illan myötä, villasukat varustelistalle enskerralla.
Vuoden treeni tunnit
Yht. 550h 38min
Hyvin oot treenaillut ja monipuolisuuttakin näytti löytyvän! Ei ihme että alkoi pyörä kulkea! Pistän kuitenkin kokonaismäärässä paremmaksi, noin 680h tais kertyä todellista treeniä mittariin.
Viitaten aiempaan viestiisi testireissusta, muistatko mikä oli max hapenotto? Ja jos omaa mielipidettä saan yhtään sanoa, niin älä aja talvella liikaa pitkään ja hitaasti. Ettei käy niin, että kulkee muttei kulje. Eli jaksaa kyllä pitkään mutta vauhtia tai kykyä vauhdinvaihtoihin ei löydy. Olmihan on minua tätä sivuavasta ikidiesel-teemasta varoitellut useampaan otteeseen.
Olisiko joku iki maantiepyöräilijä vielä lähdössä tielle lauantaina ?
Kovia tuntimääriä ootte reenannu. Ei voi kuin ihmetellä/ihailla miten moiseen määrään kerkii.
Minulla on tunnit 290 ja siinäkin jo rouva valittelee, että aina olen lenkillä.
Kesän työmatkatempoa tietysti voisin aina lisätä mutta raja siinäkin tulee vastaan..vai pitääkö alkaa lenkkeilemään ennen aamuherätystä :)
jartsuli
12.11.2013, 11.48
Juniper, polje aamulla alkulämmöt sängyssä niin saa pyörän päällä heti työsykkeen käyntiin ;)
tempokisu
12.11.2013, 12.53
Ilmeisesti mulla on eri mittakaava ajo/treenitunnit vuodessa. Mulla on jo nyt yli 700tuntia, ja olen ajanut todella vähän. Kesällä hieman enempi mutta tammi-huhti ja syyskuusta eteenpäin aika onnettomasti. Tuntuu etten ole lenkkeillyt ollenkaan! Lähtö on yleensä ennen aamuviittä, jos lenkille lähtee.
Ja aikaa jää ylimitoin vaikka mihin muuhun. 750tuntia vuodessa on 15 tuntia viikossa, eli ei se kyllä paljoa ole.
Tuntien määrää selittää kyllä osaksi hidas keskimääräinen etenemisnopeuteni, talvi+kesä = noin 20 tai ihan vähän yli.
500 tuntia vuodessa on keskimäärin 2 tuntii per lenkkipäivä keskimääräisesti lenkillä oloa. 350 tuntia vuodessa lähestyy keskimäärin tunti ja päivä lenkillä oloa keskimäärin. Siitä voi alkaa miettimään miten todellisuudessa päivänsä rytmittää. Myös ruokailun kellon ajalla on merkityksensä mitenkä saa tuota luppoaikaa vähennettyä viikostaan.
Ei ole mulla asiaa tähän kategoriaan, 3500 kilsaa polkuja tullut kierrettyä (en olis uskonut että noin paljon löytyy ajettavaa), tunteja vielä kilsojakin vähemmän :(
Ehkäpä aamulenkki on taikasana millä saisi tunnit tuplattua. Päivät menee töissä. Nyt menee iltoja kouluun ja perhekin tarvitsee huomiota. Ongelmana on kuitenkin se, miten aamu-uninen muuttuisi aamuvirkuksi.....
Pitää myös muistaa harjoitella laadullisesti oikein. Eli jaotella vuosi omiin pätkiinsä ja merkata milloin pitää olla kovassa kunnossa. Siltä pohjalta alkaa katsoa mihin aikaan vuodesta tekee mitäkin. Eiks tarkoitus ole kuitenkin saada mahd helpolla mahd suuri hyöty. jos käy vain lenkillä 1000h vuodessa niin olettaisin että saman hyödyn saa esim 700h (vedetty hatusta) treenillä kun tekee pk,vk,mk nopeus, pyöritys ja voima treenit oikeaan aikaan ja oikealla intensiteetillä. Kyllä lenkillä on tietysti aina kivaa mutta jos se aika käy vähiin ja miettii miten saisi lisää kehitystä.
Älkää nyt naurako mun tekstille, et mitä se ville taas höpisee kun ei silläkään niin kummoisesti kulje :) mutta en mä paljoa treenaakaan.
Näissä on hyvä muistaa erottaa toisistaan tavoitteellisesti harjoittelevat ja muuten vaan pyöräilyä harrastavat.
Näissä on hyvä muistaa erottaa toisistaan tavoitteellisesti harjoittelevat ja muuten vaan pyöräilyä harrastavat.
Tottakai ja pää asia että on lenkillä ja pitää siitä :) . Siksi laitoinkin tuon viimeisen rivin.
"Kyllä lenkillä on tietysti aina kivaa mutta jos se aika käy vähiin ja miettii miten saisi lisää kehitystä".
Mun mielestä yli 500 tuntia on kyllä aika hieno saavutus ja paljon harjoitusta, kun eräältä suomalaiselta nuorelta naiselta joka hiihtää mailman cup:ia löytyy harjoitus tunteja vudessa n:730h.
http://www.hevoskuuri.fi/hiihto/3362-krista-lahteenmaki-on-keskittynyt-liikkuvuuden-kehittamiseen-ja-nostanut-harjoitusmaaria.
tempokisu
12.11.2013, 19.12
Niin, mainitsin kyllä taannoisessa aihetta ( harjoitustunteja vuodessa) koskevassa lehtikirjoituksessani että "voihan olla että vaan lahjattomat harjoittelee".
Mielestäni tällä "reeni"määrällä en pärjäisi missään kisoissa, mutta ei se pelkkä määrä tietysti riitäkään! Lahjakas pärjää vähemmälläkin.
Mutta mitä ihmettä nämä kilpaurheilijat sitten väittävät että harjoittelu on "täysipäiväistä työtä". Pari tuntia päivässä on harrastuspohjalta.
En anna periksi, vähän se on.
Paljonkohan muuten Justina tai Marit Björgen harjoittelee?
Kyllä tämä minullekin on vain harrastus, vaikka kisoissa joskus tulee käytyä. Tärkeintä ainakin minulla on, että lenkillä ja kisoissa on hauskaa ja se hauska on hyväksi elämälle muutoinkin. Urheilun on kerrottu olevan terveydelle hyväksi, niin pienellä kilpailuasetelmalla saa itsensä rehkimään astetta useammin ja railakkaammin. Monet suomalaiset harrastavat sählyä, mutta tuntuu siltä, että melkein joka peleissä ukot ottavat homman enemmän tosissaan kuin pyöräilykisoissa mennään SM-tasolla.
Omat treenitunnit jäivät tänä vuonna alle 300 tuntiin, mutta toki elämässä tehtyjä treenejä on pitkälle yli 10 000 tuntia. Joskus sanotaan, että "talvella ne pyöräilijän kisasuoritukset tehdään". Näyttää siltä, että myös "lapsena ne aikuisen kisapyöräilyt tehdään". Hienoa huomata, että ihmisellä lihasmuisti toimii ja elämän painopisteiden muuttuessa vähäisemmälläkin panostuksella voi kaikessa pyöräilyssä olla hyvillä mielin mukana. Vaikkakin niitä lepopäiviä tuppaa kertymään turhan paljon. Olisinkohan paremmassa kunnossa, jos treenaisin myös huonoilla keleillä? Nyt jää kaikki pimeät, märät ja likaiset päivät urheilematta. Nuorena tuli roiskuteltua vettä renkaista riittämiin - se oli hienoa joskus 1990-luvulla. :P
Joskus on tullut todettua jotta hyvin harjoitellut pohjat näkyvät selvästi vielä 5 vuoden päästäkin. Mutta varsinaista tason nostosta ei voida enään puhua, vaikka tulokset muuta puhuisikin puolestaan. Sitten tämä tuntinielemisen nosto on syytä tehdä varsin maltillisesti. Ettei vain tule liian suuri ikävä väsyneenä pimeän märän metsäpolun aikan kotisohvalle loppu vuodeksi. Koitan siis ilmaista jotta edellis vuoden määrän tuplaaminen ei ihan ain ole niin kauheen viisasta.
Sitten mitä tulee näitten ammattiurheilijoitten tuntien nielemiseen. Pitäisi myös muistaa jotta heillä voi olla, jos jonkin sorttista kissan ristiäistä missä pitää vain olla paikalla. Tämä voi helposti syödä sen päivän pari aikaa. Sitten tietysti matkustelut vie omat aikansa. Mutta silti ei urheilla vain kertakaikkiaan voi 40h viikossa niin jotta siitä saisi kunnon hyödyn enään irti
Niin sikäli koomista, et mun ei kyllä pitäis näistä treeni ja tunti määrä hommista kirjoitella mitään kun mullahan on se oma logiikka et "treenaaminen on ihan tylsää niin en tee sitä mut kilpailu on kivaa joten teen sitä" :) En oo omia tunteja laskenut mut ei niitä kyllä ole paljoa tullut ja SEN KYLLÄ HUOMAA :)
Mutta ei niitä tunteja tulis mulle tuotakaan vähää jos ei porukkalenkit pyöris näin hyvin kuin viimekesänä.
Onko huomenna maastolenkkiä tiedossa? Mä voisin lähteä jos vain ehdin.
jartsuli
12.11.2013, 20.50
Suomalainen vaatimattomuus saa kyl eräiden kommenteista ihan uuden mittakaavan :D
Onko huomenna maastolenkkiä tiedossa? Mä voisin lähteä jos vain ehdin.
Joo tarkoitus on lähteä. Kuudelta?
Minäkin koitan päästä raikkaaseen ulkoilmaan ulkoilemaan.
Viitaten aiempaan viestiisi testireissusta, muistatko mikä oli max hapenotto? Ja jos omaa mielipidettä saan yhtään sanoa, niin älä aja talvella liikaa pitkään ja hitaasti. Ettei käy niin, että kulkee muttei kulje. Eli jaksaa kyllä pitkään mutta vauhtia tai kykyä vauhdinvaihtoihin ei löydy. Olmihan on minua tätä sivuavasta ikidiesel-teemasta varoitellut useampaan otteeseen.
Kovasti sielläkin on kampi pyörinyt...
Joo, VO2 max oli 59 ml/kg/min ja ventilaatio 162 l/min tehon ollessa 313W 5W/kg laktaatit 12,4 mmol/l ja sykkeet max 186. Aerobinen kynnys syke 139,teho 175W ja anaerobinen kynnys syke 169, teho 250.
Treenaamisen suhteen otan mielelläni vinkkejä vastaa. Talvitreenaaminen tulee käytännössä olemaan hiihtoa ja kuntosalia kerta viikkoon, perään tunti uintia. Peruskuntoharjoittelun suhteen ilmeisesti yleinen suositus on määrää paljon ja vähän tehoa. Kuntosalilla olisi tarkoitus tehdä intervallitreeeniä kuntopyörällä, että ei ihan dieseliksi muututa. Tässä esimerkkinä tän iltainen intervalli http://connect.garmin.com/activity/403465336 38min kohdalla lopetin kuntopyörän. vedot on 3min mittaiset ja palautus välissä 2min 100W teholla. Kommentoikaa!
Keväällä kun jalat tarkenee taas pyöräillä talven jälkeen, tarkoitus olisi tehdä vauhtikestävyys treenit silloin.
Muuten, onko vauhtitreenien tekeminen suksilla turhaa puuhaa, jos pohditaan asiaa pyöräilyn kannalta. Vai olisiko hyvä tehdä ne lajin omaisesti?
Keukot eivät tiedä hiihdätkö vai pyöräiletkö. Eli keuhkojen rassaamisen kannalta ei merkitystä. Lihaksiston tottumuksen kannalta lajinomainen toiminta on aina parempi vaihtoehto. Mutta ei se pahaa tee välillä "vääriä" lihaksia kuormittaa suurempaan työhön. Lähinnä kädetkin oppivat käsittelemään happoja jalkojen lisäksi...
Kovasti sielläkin on kampi pyörinyt...
Joo, VO2 max oli 59 ml/kg/min ja ventilaatio 162 l/min tehon ollessa 313W 5W/kg laktaatit 12,4 mmol/l ja sykkeet max 186. Aerobinen kynnys syke 139,teho 175W ja anaerobinen kynnys syke 169, teho 250.
Treenaamisen suhteen otan mielelläni vinkkejä vastaa. Talvitreenaaminen tulee käytännössä olemaan hiihtoa ja kuntosalia kerta viikkoon, perään tunti uintia. Peruskuntoharjoittelun suhteen ilmeisesti yleinen suositus on määrää paljon ja vähän tehoa. Kuntosalilla olisi tarkoitus tehdä intervallitreeeniä kuntopyörällä, että ei ihan dieseliksi muututa. Tässä esimerkkinä tän iltainen intervalli http://connect.garmin.com/activity/403465336 38min kohdalla lopetin kuntopyörän. vedot on 3min mittaiset ja palautus välissä 2min 100W teholla. Kommentoikaa!
Keväällä kun jalat tarkenee taas pyöräillä talven jälkeen, tarkoitus olisi tehdä vauhtikestävyys treenit silloin.
Muuten, onko vauhtitreenien tekeminen suksilla turhaa puuhaa, jos pohditaan asiaa pyöräilyn kannalta. Vai olisiko hyvä tehdä ne lajin omaisesti?
Juu kiitos tiedosta, sen mitä itse ymmärrän niin hyvät arvothan nuo on. En tiedä mitä testaaja sanoi, mutta ehkäpä noita kynnyssykkeitä täytyisi koittaa saada ylöspäin? Olisi sitten helpompi pitää kisavauhtia yllä. Kävin itsekin testissä, ihan mielenkiintoinen kokemus ja hyvä sikäli, että voi verrata jatkossa kun käy tekemässä saman testin samassa paikassa.
Huomioita mitä itselle tulee mieleen:
- Aika kovia vetoja tähän aikaan vuodesta? En toki tiedä mitä muuta olet tehnyt ja miltä vedot tuntuivat. Itselläni ei ole nyt hetkeen ollut ohjelmassa vk-harjoituksia ollenkaan, joulukuussa niitä on ja tammikuussa tulee hieman kovempiakin harjoituksia. MK-harjoituksia ilmeisesti vasta maaliskuussa, mutta sitä ennen toki joitain hiihtokilpailuja.
- Mahtaako olla järkevää tehdä vetoja ennen punttitreeniä? Olen itsekin noita aiemmin yhdistellyt, mutta sen mitä nyt olen ymmärtänyt, niin pitäisi tehdä erikseen. Eli kahtena eri harjoituksena.
- Jos ymmärsin oikein, niin uit heti punttitreenin perään. En tiedä käykö jo niin, että voimaharjoitus ja kestävyysharjoitus heti perään kumoavat toisensa. Eli nämäkin erikseen?
- Jos multa kysytään, niin ilman muuta vk- ja myös mk-harjoitukset voi tehdä hiihtäen. Toimii kovemmillakin pyöräilijöillä niin miksei toimisi meidänkin tasoisilla? Itse aion tehdä kaikki "vaativat" harjoitukset talvella hiihtäen.
- Voimaharjoitus kerran viikkoon on varmasti hyvä, marras-joulukuussa ei varmaan haittaisi vaikka tekisi useammankin.
Mutta joo, nuo nyt vain omina huomioina kun kerran kommentointia pyydettiin. Mitenkään ei tietenkään ole tarkoitus millään tavoin kritisoida kenenkään harjoittelua ja toisekseen minähän en harjoittelusta juuri mitään ymmärrä. Lisäksi meidän tasoiset ovat siinä mielessä onnellisessa asemassa, että todennäköisesti lähes kaikenlainen harjoittelu vie kehitystä ainakin jollain tapaa eteenpäin.
Kukin treenaa miten treenaa, mutta mukavahan näistä on keskustella. Itseäni motivoi suurimmin urheilussa kehittyminen, kilpaileminen ja tietysti itsensä rasittamisen tuoma hyvä olo. Jotain muuta sitten ehkä jotkut muut asiat ja treenit sitten sen mukaan...
Nyt kun palkintoja on tulossa suunnilleen jokaiselle, joka tänne viitsii jotain kirjotella, niin käviskö gaalailta Aulangon tekosaarten vuokrakodassa?
Tuolla on infoa, 40e 4 tuntia: http://www.hameenlinna.fi/LinnanInfra/Luontopalvelut-ulkoliikunta-ja-virkistys/Nuotiokodat-ja-tulipaikat/
Tänään kuitenkin kuudelta mtb-viritteistä ulkoilua, jotain marraskuiseen iltaan sopivaa :)
Joo tarkoitus on lähteä. Kuudelta?
En ehdi mukaan, harmi just eilen sain pyörän pelaukseen.
Ei kerkiä itsekään lähteen, vaikka intoa olis..pitää mennä yhtiökokousta ihmetteleen :D
Minä yritän tulla paikalle, jos en nukahda matkalle :)
Olisiko lauantaina mahdollisesti kello 10 puomilta lähtijöitä? Vai kiihdyttelenkö suosiolla ohitte? Siis olen menossa iltapäiväksi Tampereelle. Niin voisin pienen maantiepyöräilyn vetästä la siin hämees.
Kiitos Teepu ja Monroe palautteesta. Hyvä kuulla muidenkin näkemyksiä asioista, ettei tarvi kaikkea opetella kantapäänkautta ja samalla "vaivalla" kun treenaa, niin onhan se nyt vaan järkevämpää tehdä asioita oikeemmin,vaikkei tässä nyt niin tosissaan olla kilpailemassa. Kuiteskin jotain "huumaavaa" vaan noissa kisoissa on ja kiva on jotain tavoitteita itselle laittaa.
Tosissaan totta, että ollaan onnellisessa tilanteessa, kunhan jotain tekee niin kunto paranee ja kehitystä tapahtuu. No toivottavasti tilanne jatkuu pitkään näin.
Olen tota keuhkot ja sydän asiaa pohtinut muutaman kerran lenkillä. Se miksi asia mietityttää: Maratooneilla mulla aina "loppuu" jalat ennen keuhkoja. Tuntuu että keuhkot kyllä menis, mutta kolmen tunnin jälkeen ei ole jaloissa enää niin paljoa voimaa että sais sykkeet nousee yli 160. Kymppitempossa ei jaksa polkea lopussa niin kovaa että, sais maksimi sykkeet. Okei, tosin varmasti fillari kulkee kovempaa jos keuhkoissa ja sydämmessä on kapasiteettia.
Toisaalta, johtuuko jalkojen "loppuminen": Hiilareittein vähenemisestä, huonosta rasva-aineen hyödyntämisestä energiaksi, voiman puuttesta, hermotuksen heikkoudesta, heikosta verisuonistosta jaloissa jne jne -Luultavasti kaikkien osien yhteissummasta.
Muuten, saako kysyä minkälaisia tehoja/arvoja susta mitattiin?
Hieman kuulostaisi sillen jotta hiilarit olisi lopussa pitemmällä vedolla. Saatko kuinka helposti itsesi kunnolla hapotettua lyhyemmissä vedoissa? Siis ihan minuutin parin veto. Tuskin se voiman puutetta temmossa on jotta keuhkot antaa enemmän myöden kuin jalat. Sanoisin ennemminkin jotta happojen määrä voisi olla hieman liian suuri lopussa ja sen takia ei enään vain löydy millä lyödä lisää. Siis puhutaan nyt 10 temmosta. Vartin kulmilla olevassa suorituksessa ei pitäisi normaalis syöneellä energioitten loppua kehosta. Oletko kokeillut ajaa tempoa hieman erinlaisilla painotuksilla. Kuten alku naurettavan hiljaa ja lopput sietämättömän kovaa? Tai päin vastain. Lähinnä millaisia tuntemuksellisia eroja saat niistä jalkojesi toimintaan. Minulla tuppaa tulemaan temmossa aina tunne jotta ensin huutaa keuhkot ja hetken päästä jalat. Silti kummasti maalin häämöttäessä jostain löytyy se viimeinen runttaaminen kankeilla tönköillä jaloilla...
Kuvarastia ois päivitelty. Samalla tuli ahvenistolla käytyä pyörimässä vähäsen lamppulenkkiä ajellen, ei vaan meinaa tuntea aluetta yhtään varsinkaan jos ympäriltä häviää valot. Mutta kyllä se siitä, kun tarpeeks sompailee ympäriinsä, ainakin tänään osu reitille hieno kivikko/juurakkopätkä mitä ajella :D
Oletko kokeillut ajaa tempoa hieman erinlaisilla painotuksilla. Kuten alku naurettavan hiljaa ja lopput sietämättömän kovaa? Tai päin vastain. Lähinnä millaisia tuntemuksellisia eroja saat niistä jalkojesi toimintaan. Minulla tuppaa tulemaan temmossa aina tunne jotta ensin huutaa keuhkot ja hetken päästä jalat. Silti kummasti maalin häämöttäessä jostain löytyy se viimeinen runttaaminen kankeilla tönköillä jaloilla...
Täytyypi myöntää että, suurin syy varmasti kympillä on aivan liian kova alkuvauhti. Ei vaan malta ajaa hiljaa. Täytyy ensi kesänä koittaa ajaa maltillisemmin. Toisaalta asialla ei suurta merkitystä ole kun ajan tempoja vain seuratakseni omaa vauhtia ja saaden samalla hyvän vauhtitreenin. Eli jos ajan joka kerta samallailla niin ajat on vertailukelpoisia keskenään paremmin. Toisaalta harjoituksen kannalta olisi parempi jos tahti kiihtyisi loppua kohden.
Minusta ajoi miten ajoi niin loppuaika on ainut mikä kertoo varmasti tuloskunnan muutoksen suunnan edelliseen verrokki aikaan. Tämä on sitten filosofinen kysymys siitä mitenkä asiaa tahtoo lähestyä. Sanoisin jotta molemmat olemme yhtä oikeassa tästä vertailu kelpoisuudesta. -MSa-
Muuten, saako kysyä minkälaisia tehoja/arvoja susta mitattiin?
Ei ole tullut vielä tuloksia postissa. Mutta ne mitä testissä kerrottiin niin max hapenotto 70, max syke 196 ja max happo 15,6. Niillä mennään, seuraavassa testissä sitten paremmin.
Missä hintaluokassa teidän testit karkeesti ovat?
Kovat on tulokset, mikäli mä niistä jotain ymmärrän.
Mä kävin Pajulahdessa ja siellä testi maksoi 115€, josta sai 15% alennuksen kun kuuluu pyöräilyunionin alaiseen seuraan. Testissä otettiin verinäytteet sormen päästä 3min välein, joka tehoportaan lopussa ja hengityskaasut mitattiin maskin kanssa. Lisäksi alkuun otettin veriarvot ja mitattiin rasvaprosentti pihtimittauksella. http://www.pajulahti.com/valmennus/Testiasema/urheilijatestit
Samaa luokkaa Vierumäellä ja testi varmaankin suht samanlainen. Molemmat on kuulemani mukaan päteviä paikkoja.
Kannattanee soitella ja kysellä mistä saa itselleen sopivan testauksen.
Kiinnostaisi kyllä käydä moisessa testissä jossa oikeasti määritettäisiin noita kynnyksiä. Että pääsis tästä vahvasta mutusta eroon. Tuo vauhtikestävyys alue on mulla aika reilusti hukassa yläpään osalta.
Ei ole tullut vielä tuloksia postissa. Mutta ne mitä testissä kerrottiin niin max hapenotto 70, max syke 196 ja max happo 15,6. Niillä mennään, seuraavassa testissä sitten paremmin.
Jos toi 70 on Vo2max arvo, niin mun ymmärryksen mukaan lukemat on erittäin hyvät :) loistavaa siinä on kovalle treenille palkkiota. Kyllä varmasti suksi kulkee ens talvena :)
Onko huomenna (ma) lenkkiä tarjolla vaakunanrannasta?
Onko huomenna (ma) lenkkiä tarjolla vaakunanrannasta?
On, katsotaan mihin uskalletaan mennä ettei puut kaadu päälle. Tänään oli Parolannummella yksi runko kaatumaisillaan (nitisi toista vasten) ja yksi oli rysähtänyt polun poikki.
Aulangolla oli kans jonkunverran kaatuneita. Tosin en tiedä oliks kuin tuoreita kun on vko kun olen siellä viimeksi käynyt.
Koitan saapua paikalle.
Olihan se kuudelta?
Koitan saapua paikalle.
Olihan se kuudelta?
Näin olen antanut itseni ymmärtää. Korjatkaa jos olen väärässä, tai no nyt se on jo myöhäistä.
Tänään oli hyvä lenkki. Kierreltiin katumajärvi ja vähän taiteiltiin aulangolla.Teknisesti ajo kulki varmaan paremmin kuin koskaan ja jopa jaksoin puuskuttaa aulangon pitkät mäetkin ylös juurikaan jäämättä jälkeen :)
Mä taidan tänään skipata viikkolenkin, vaikka lähtökohdat ovatkin kyllä kunnossa: pimeetä, märkää ja väsyttää..
Onko kukaan menossa tänään moottoriradan puomille klo 18:00?
Tänään ei pääse puomille
velosipedisti
21.11.2013, 07.44
Jaahas räntää tippuu taivaalta. Pyörälenkki jääköön tältä päivältä ja lähden aulangon kylpylään kokeilemaan vieläkö uinti kulkee. Toisaalta nyt olisi hyvä syy hakea traineri kellarista ja aloitella sisäpyöräilyä.
velosipedisti
21.11.2013, 07.45
Enpä muista olenko kysellyt ennen mutta löytyykö Hämeenlinnasta ketään FATBIKEn omistajaa?
Kova into olisi moinen kulkine ostaa, esim on one joita saisi järkihintaan englannista.
Kerran olen läskipyörän nähnyt hämeenlinnassa tai siis taisin olla jo hattulan puolella....
En kyllä uskaltais läskiä kokeilla menisi pyöränhankinta suunitelmat uusiksi :)
Läskypyörällä joutuu välistä ajamaan kummallisissa asennoissa asfaltilla. Saanut huomata kun sellaisen perässä rullaillut yhteislenkeillä. Jostain syystä ilmeisesti kurat jää välistä sangen epämielyttävästi nappuloitten väliin.
Onko tälle päivälle innokkaita maastopyörän ulkoiluttajia? Lähtö moottoriradan puomilta klo 13:00? Ajeltais rauhallista lenkki vauhtia.
velosipedisti
25.11.2013, 16.28
Terveiset ilvespolulta. Oli siellä joku muukin käynyt tekemässä renkaanjälkiä katiskosken ja hattelmalan välillä.
Onko tietoa missä kunnossa polku on katiskoskelta renkoon päin? Pystyykö ajamaan koko matkan vai joutuuko raahaamaan fillaria pitkiäkin matkoja?
Joutunee taluttamaan hieman siellä täällä.
Kuka tunnustaa käyneensä tänään sairion polkuja ajelemassa?
Hyvin meni polut ristiin. Aina kun kävin jonkun polun ajamassa, niin hetken päästä oli ilmestynyt uusia jälkiä poluille :)
Mikäköhän on Ahveniston moottoriradan tilanne, onko lumitykit olleet jo käytössä? Koska päästään testaamaan suksien luistavuutta?
Ajetaanko ke parin tunnin lenkki maastureilla moottoriradan puomilta?
Voisin ainakin alustavasti yrittää raahautua paikalle
Kertokaa toki, jos kuulette tykkien mylinää radalla...
Pyh ja pah jääpi tänään lenkki minulta väliin :(
Ei pauhanut tykit eikä edes "piiska sivaltanut". Jotain tykitykseen viittaavaa kalustoa oli jo paikalla. Kyllä me varmasti kohta päästään :)
Kyllä kyllä :) Tiedä, vaikka tämän viikonloppuun mennessä olisi luonnon lunta jo enemmän kuin tarpeeksi hiihtämisen kannalta...
Tykitys on kai tarkoitus aloittaa lauantaina aamulla. Sää ei kyllä suosi tykitystä kuin muutaman päivän joten hiihtämään pääsy moottoriradalla ihan lähitulevaisuudessa ei näytä kovin todennäköiseltä. Luvattu lumisade näyttää valitettavasti jatkuvasti jäävän pienemmäksi ja pienemmäksi. Hiihtämään pääsyä ei auta myöskään se, että rata on jostain ihmeen syystä, ilmeisesti kaupungin toimesta, aurattu suurelta osin kokonaan puhtaaksi lumesta. Jos joku on kiinnostunut avustamaan tykityksessä, niin vilkaiskaa Hämeenlinnan Hiihtoseuran nettisivuja.
Tykitys on kai tarkoitus aloittaa lauantaina aamulla...
Kiitos info pläjäyksestä :) Laitatko lisää tietoa tilanteen kehittymisestä jos sitä jossain vaiheessa saat?
Jos hiihto kiinnostaa niin Parolan pururata loistavassa kunnossa mut vain vapaalla!
jartsuli
07.12.2013, 11.40
Oisko tänään ketään kiinnostanu lähteä cycloileen todella rauhallisesti jotain pikkulenkkiä?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Tänään kuudelta (puomilta) maastoon katselemaan ja ihmettelemään miten huonossa kunnossa on?
Polut voivat olla vähän lumisia tai vähälumisia - miten sen nyt haluaa nähdä. Viikonloppuna ainakin pärjäsi kesärenkailla jokapaikassa.
Moottoriradalla oli hiihtäjiä ja iso kasa tykitettyä lunta. En kurkannut latujen kuntoa, mutta porukkaa oli.
Fillarin jälkiäkin näkyi pitkin kylää, en vaan saanut ketään kiinni.
Ei se neljän-viiden viikon pikkujoulukausi kyllä yhtään parantanut kuntoa. Ehkä jouluruuat sitten...
Kiitos Edu latutiedotteesta, täytyypi ottaa sukset narikasta ja lähteä koittamaan hiihtoa taas pitkän tauon jälkeen.
Aulangolle ei ainakaan kannata haaveilla menevänsä suksien kanssa. Joutsenlammen mäki liki lumeton ja joutsenlampi-ulkoilumajan latupohja puolelta matkalta aurattu :o joku sissi oli silti 6,5km kiertäny suksilla :) joku oli vissiin aulangolla maastoillutkin tänään kun renkaanjälkiä näky lumessa vähän siellä sun täällä...poluille menivät toki.
velosipedisti
13.12.2013, 16.53
Jos lähtis huomenna ilvespolulle kokeilemaan. Onko mitään tietoa polkujen kunnosta, varmaan aika hyvin jo lumi sulanut pois?
Eniten kuljetut taitaa olla nätissä peilijäässä. Muuten ihan ok näköstä mitä katsellut..
velosipedisti
14.12.2013, 18.00
Puuuuuh olihan lenkki. Katiskoskelta renkoon ilvespolku on ihan surkeassa kunnossa. Hakkuuaukeita, kivikkoa, tuulenkaatamia puita, puskaa ja muuta mukavaa. Enemmän tuli pyörää raahattua kuin ajettua mutta yksi jäätynyt suo päästiin ajamalla yli ja hienot pitkospuut myös. Rengosta takaisinpäin metsäautoteitä härkätietä myötäillen. Trakkeri oli sammunut (taas kerran) joten reittiä ei saanut talteen. Mittariin tuli vaivaiset 55 kilsaa vaikka oltiin liikkeellä pimeästä pimeään.
Jos joku omistaa retkiluistimet niin huomenna klo 10 tervaniemen uimarannalle ja alajärven kierros. Jää kuulemma hyvässä kunnossa. Ja voihan sinne tietty fillarillakin tulla jos uskaltaa.
velosipedisti
14.12.2013, 20.24
Tuossa vielä ilvespolun reitti kaverin tallentamana. Seuraavalla kerralla suunnataan sellaiseen paikkaan missä voi oikeasti ajaakin.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/d1d2c1rce7qo57s9
velosipedisti
15.12.2013, 14.57
Onpas täällä hiljaista. Yhtään pyöräilijää en ole tänään nähnyt liikkeellä häh missä te ootte? Kierrettiin alajärvi luistimilla ja jää oli mukavan sileää.
Olisko kiinnostuneita jos vedettäis sama lenkki fillareilla joskus eli alajärvi ympäri rantoja pitkin. Voisi mennä vaikka pimeässä lamppujen kanssa ja sen jälkeen makkaranpaistoa kodalla.
Hieman on ollut nihkeetä ulos pääsemisen kanssa. Taidan illalla käydä lamppulenkillä aulangolla.
Mä kävin tänään ajelemassa, näky ihan tuoreita jälkiä tuossa Jukolan nurkilla ja ne sitten johtivat pyörävajaan :p
On siellä vaan liukasta, laskin parit mäet ihan tuurilla alas ja yksi risteys meni pitkäksi kun ei vaan vauhti hidastunut. Silti ei mitään yllättäviä lipsumisia Nokian Extremeillä. Nastat rules!
Velosipedisti: pistä kokoontumiskutsu tänne jollekin arki-illalle, kai ton Alajärven kierroksen voisi fillaroida (tai siis syödä makkaraa).
Taitaa olla soutuvenelenkki seuraavaksi vuorossa Alajärvellä.
Tänään sai mukavasti naaman kuraan, kun krossarissa lensi rapa kaaressa etulokarin edestä ilmaan ja suoraan päin näköä. Ei kai pyöräilyn ole tarkoitus olla kivaa, edes "talvella"?
Nyt kun on hyvä juttu menossa tässä foorumipyöräilyssä, niin keskeytetään se ja koitetaan jos tänään kuudelta olis lepposaa maastopyöräilyä?
jartsuli
18.12.2013, 12.40
Mä aattelin uudelleenaloitella maantiekautta tänään .. Kiiturissa on jo kumit paineissa ja pyörä treinerissä kiinni :)
Maastopyöräily olisi kivaa. Voisin tulla jos ei mitään ihmeempiä esteitä tule.
Mä aattelin uudelleenaloitella maantiekautta tänään .. Kiiturissa on jo kumit paineissa ja pyörä treinerissä kiinni :)
Hyvä että laitoit sen kesäpyörän telineeseen, voit nyt tulla levollisin mielin maastolenkille.
Kuudelta puomilla.
suurtumpelo
18.12.2013, 15.19
Saavun myös puomille kuudeksi deeteevissejä koestamaan.
Mukavan rento ulkoilu käytiin alajärven suunnalla heittämässä.
Herra Jartsuli ois voinnut myös tulla ulkoilemaan metsään sisäpyöräilyn sijaan.
Det var kul, nästan är jul.
Alajärvellä käytiin pyörähtämässä. Polut pääasiassa oikein hyvässä kondiksessa, mutta paikoitellen oli jäätäkin ihan riittämiin.
jartsuli
18.12.2013, 20.58
Mulla iski tuon pienimmän kanssa koti ilta kun rouva suuntasi tiiriöön kaupoille
velosipedisti
19.12.2013, 18.09
No niin eipä tullut luettua foorumia eilen ja just silloin oli porukkalenkki. Ihan samoilla kulmilla olin itsekin ajamassa, tosin pari tuntia aikaisemmin. Alajärven jäällä pääsi oikein hyvin menemään.
Tänään oli ohjelmassa eväsretki tenholanvuorelle.
Mitenkäs jouluna? Toiset syö kinkkua ja lihoo, toiset fillaroi. Kumpaan porukkaan aiotte kuulua?
Kinkkua ja lihomista. Mitä nyt siinä 2 päivän vapaalla kerkiää, ei ole sen enempiä.. ;)
velosipedisti
20.12.2013, 12.22
Kinkunsyönti kuulostaa oikein hyvältä :) itselläkin vaan 2 päivää vapaata joten ei siinä ihmeellisiä ehdi mutta jotain lenkkiä aion tehdä.
Jos porukkaa kiinnostaa ajelu alajärven jäällä niin sopii tulla tervaniemen uimarannalle huomenna klo 10.30. Pari kaveria lähtee kiertämään järveä luistellen ja mä meen mukaan fillarilla. Jotain 2-3 tuntia luulisin reissun kestävän? Naskalit kaulaan kenellä sellaiset on ja varmuudeksi vaihtovaatteet reppuun. Jää on kyllä 10 senttiä paksua eli kestää hyvinkin muutaman pyöräilijän painon.
Suattaapi olla että lähden huomenissa kokeileen josko pysyis pystyssä vielä pyörän kanssa. Suuntana aulanko alustavasti, kesto on jotain minuutin ja ikuisuuden väliltä. ;) vauhti sitä taattua että kilpikonnakin menee ohi selällään räpiköiden.
Aika voisi olla joskus 12 aikaan, kerkiää sitten valolla metsään ja valolla poiskin (ehkä). Tuikku mukaan toki!
Muita menijöitä?
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/3ahuga5y.jpg
Olisko tässä ainesta vuoden kalustorikkoon? :D vedosta chainstay poikki....
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/3ahuga5y.jpg
Olisko tässä ainesta vuoden kalustorikkoon? :D vedosta chainstay poikki....
Ohoh, menee kyllä vahvasti vuoden kalustorikoksi.
jartsuli
21.12.2013, 13.25
Kassu on selvästi reenannu tehoja ;)
velosipedisti
21.12.2013, 14.43
http://www.sports-tracker.com/#/workout/miika73/dgnp0qjstbqbuk6s
Käytiin vetäisemässä alajärven kierros jäätä pitkin, kaverit luistimilla ja mä fillarilla. Eipä sinne muita pyöräilijöitä ilmestynyt paikalle.
Huomenna olis kanssa jotain ajelua suunnitelmissa tyyliin aamulla liikkeelle ja illalla takaisin.
velosipedisti
21.12.2013, 18.35
Mites toi Kassun pyörä noin hajosi, enpä ole ennen vastaavaa nähnyt? Onko alua vai hiilaria runko?
7005 alua se oli. Romukoppaan päätyy tosin sekin. Nyt pitäs keksiä tuleeko mäkijyrä jolla ajaa pakon edessä lenkkiä vai joku lyhempijoustonen.. :p
velosipedisti
23.12.2013, 18.21
Ei romukomppaan vaan kirjahyllyn päälle niinku mulla on vanha jäykkisrunko ja tietysti hienosti valaistuna että kaveritkin huomaa.
Tänään poikettiin hi5bikesissa fiilistelemässä. Läskipyöriä ja hienoja mondrakerin täpäreitä siellä oli ja paljon muutakin. Joku onnellinen just osti trekin läskin ja me ajeltiin konan woooooolla. Mielenkiintoinen kokemus.
Ei taida sisällä olla tilaa :D alamäkipyörä sais asua parvekkeella, mutta ei mitään hajua tuleeko semmonen ;)
velosipedisti
24.12.2013, 16.56
Onx huomenna mitään ajeluita tiedossa mihinkään aikaan?
Pieni sulattelulenkki tekisi kyllä hyvää...
jartsuli
24.12.2013, 21.38
Minkälaista lenkkiä teillä oli mielessä? Mäki voisin kyl varovasti lähteä mukaan, mut en tiedä tuleeko maastoilusta yhtään mitään.. tienreunaa hissukseen cyclolla vois olla aika bueno.
Minkälaista lenkkiä teillä oli mielessä? Mäki voisin kyl varovasti lähteä mukaan, mut en tiedä tuleeko maastoilusta yhtään mitään.. tienreunaa hissukseen cyclolla vois olla aika bueno.
Kevyt maasto ois kivaa vaikka ihan ulkoilupolkuja menis. Metsässä ei tuule eikä varpaat jäädy. Voi olla et menen vaan jumppaamaan kuwaharan viimeiset lenkit sairion poluille :)
jartsuli
24.12.2013, 22.21
Kuwaharan viimeiset? Onko kalustoon tulossa uudistusta? (( MITÄ TILASIT ?? ))
Kuwaharan viimeiset? Onko kalustoon tulossa uudistusta? (( MITÄ TILASIT ?? ))
Joo ihan pientä uudistusta. Sellaisen ruusujuurijauhaimen pitäis deehooällän toimittaa. Tais laatikko olla liian iso pukin rekeen niin tulee hieman myöhemmin :(
velosipedisti
25.12.2013, 09.39
Cycloilua voisin kokeilla tänään ja vauhti jotain hitaanpuoleista. Heittäkääs ehdotuksia sopivasta kellonajasta. Kävin jo pari kilsaa polkaisemassa ja avannossa uimassa että sai unihiekat pois silmistä.
suurtumpelo
25.12.2013, 11.19
Onko esim. Klo 13:00 Vaakunanrannasta muita maastoonlähtijöitä?
Aulankojärven takana ovat polut olleet lähes erinomaisessa kunnossa, joten sinne suuntaan.
Rennon rauhallinen sulatteluvauhti tavoitteena.
jartsuli
25.12.2013, 11.44
Mä en ole tulossa, katsoin pihalle ja päädyin reineröimään..
Minä saavun paikalle
Taidan jäädä sattuneesta syystä purkamaan runkoa, kunhan joskus illalla kotiutuu ;)
Hyvää polkua ajettiin tumpelon kanssa. Kelikin oli suorastaan kuuma :)
Poluilla oli paikoitellen ihmisiä ruuhkaksi asti!!! Suorastaan hämmentävää kun yleensä aulangon takana ei näe ketään .....
velosipedisti
26.12.2013, 15.58
http://www.sports-tracker.com/#/workout/miika73/f0nba6s497ujj8ai
Tämmöinen kevyt crossailu tänään. Paljon kävelijöitä liikkeellä, fillarilla vain yksi tamperelainen (ex hämeenlinnalainen) maasturikuski aulangolla. Eipä tullut kaverin nimeä kysyttyä.
Kukas oli miekkalinnasta lähteny pakosalle canyonil tänään 13.40 tms? Oli matkalla hattelmalaanpäin tavastian kohilla :)
suurtumpelo
27.12.2013, 15.47
Olisiko kiinnostusta lähteä huomenna lauantaina puomilta miemalan kautta kalpalinnaan maastoa pitkin?
Lähtö voisi olla 12:00, mutta aikaisempikin startti sopii.
Reitti on vuodenaikaan nähden huippukunnossa. Valon aikaan tarkoitus kulkea. Vauhtina rauhallisen etenevä.
Voisin huomenna lähteä kokeilemaan uutuuksia.
Kevensin eturattaasta muutaman hampaan ja otin mummorattaan kokonaan pois. Nyt on muodin mukaisesti narrow wide, eli pyörä on pysynyt narrow moodissa mutta kuski on päässyt vähän levähtämään.
Huomisesta vielä sen verran, että näyttää ennusteet sateen uhkaa. Jos tihkua enemmän tulee vodaa, niin lykkään koeajon sunnuntaille.
velosipedisti
27.12.2013, 17.02
No hitto kun oon töissä koko vkonlopun. Miemalasta kalpalinnaan on ihan hauskaa mäkistä polkua ja saattaa upottavaa suotakin osua matkalle ellei vanhoja pitkoksia ole korjattu. Muistaakseni reilu vuosi sitten viimeksi siellä ajelin.
Laitetaan tarjolle tännekin. Kelpaako jollekin ehjä retroilusohvapöytä? Ruskeaks petsattu, vähä alkais uutta käsittelyä kaipaan. Hintaki pitäs olla reilu, ilmanen ;) senkun ilmottas ja tulee hakeen. 80x80x45cm koko.
Ja fillarilla saattaa kevääl päästä ajaan. Runko menee valmistajalle arviointiin :D
Kukas oli miekkalinnasta lähteny pakosalle canyonil tänään 13.40 tms? Oli matkalla hattelmalaanpäin tavastian kohilla :)
Mä se taisin olla Tapaninajelulla :)
suurtumpelo
28.12.2013, 10.25
Puomille siis 12:00. Sää ja polut ovat parhautta tänäänkin.:cool:
Puomille siis 12:00. Sää ja polut ovat parhautta tänäänkin.:cool:
Jep siellä nähdään.
Hengissä kotona Kalpiksesta, vaikka henkinen ja vähän fyysinenkin tappio tuli kärsittyä. Pitkästä aikaa pannutin ihan ennakoimatta ja tuloksena koko lenkin kestänyt puujalka (nyt vaan pahenee kun pääsi kotio..) ja niskat jumissa.
Silti eilen koottu voimansiirto toimi, aamulla litkutetut renkaat piti ilmat, myöhemmin aamulla (n. 11:50) purettu ja koottu takajarru toimi parin huoltotauon jälkeen. Täytyy olla tyytyväinen.
(Hyss, alustavaa tietoa) Ensikeväänä ajetaan Aulanko MTB.
Tässä reittikartta (http://staff.hamk.fi/~evarjus/aulanko_uusi_reitti_korjattu2.gif), kierros on noin 26 km ja kilpailussa täysimatka on kaksi kierrosta, eli 52 km. Myös puolimatka on ohjelmassa.
Hieman tietoa reitistä:
-rata kierretään vastapäivään
-lähtö/maali/uusi kierros sijaitsee Aulangon Heikkilässä
-lähdöstä ensimmäiselle polulle 950 metriä
-seuraavat 7 km hiekkapohjaista latupohjaa (paljon korkeuseroja)
-Kihtersuon ylitys
-Aulangontorpantietä muutama sata metriä, jonka jälkeen noustaan metsään
-10,5 - 26 km osuudella väylä kapenee poluksi, alkaa tekninen polkuosuus (sisältää 4,5 km hiekkatiesiirtymiä)
-maali/uusi kierros
Reitillä on kolme huoltopistettä. Yksi sijaitsee maalialueella, kaksi on polkuosuudella ja molempien ohi ajetaan kahteen suuntaan.
Kierroksesta teknistä dataa:
-hiekkatietä noin 17 %
-latupohjaa noin 33 %
-polkua noin 50 %
ps. Ampuma-alueelle ei kannata jäädä paikkaamaan rengasta
ps2. No ei vaan, ei siellä oikeasti ole toimintaa
Näyttäs kivalle, toivottavasti on vaan kulkine keväällä! :D
Toki reittiehdotuksia jos voi esittää, kannattaa käydä tutustumassa meijerioppilaitoksen maisemissa risteileviin polkuihin, pystyy latupohjaa vaihtamaan ihan kohtalaisen nopeeseen pätkään..voin lähtee tarvittaessa näyttään vähä niitä :D (omia vakiokierroksia)
velosipedisti
29.12.2013, 16.58
Aijaa että oikein kilpailu hämeenlinnassa. Pitäiskö lähteä mukaan rapasarjaan, eihän siitä oo kun öööö ehkä 18 vuotta kun viimeksi ajoin maasturikisoja.
Pitäiskö lähteä mukaan rapasarjaan, eihän siitä oo kun öööö ehkä 18 vuotta kun viimeksi ajoin maasturikisoja.
Kyllä, ehdottomasti pitää!
Tuli tänään käytyä 1,5kk tauon jälkeen ajelemassa pikku lenkin Harvialantien KVL:llää. Kamalaa kuinka tuntui että ei pyörä kulje ollenkaan, vaikka syksyn tehnyt PeeKoota jokusen tunnin. Tällä menolla keväällä saa opetella ajamaan pyörää uudestaan apupyörien kanssa, vauhti ei riitä edes pystyssä pysymiseen.;)
Mahtava reitti AulankoMTB:ssä - aivan täyteläinen! Toivotaan, että tapahtuma onnistuu!
jartsuli
29.12.2013, 21.10
Msa, mulla oli tänään vastaavia elämyksiä.. Edellisestä lenkistä taisi olla ~3kk .. Kevättä kohti :)
velosipedisti
30.12.2013, 10.58
OnOne myy taas ei oota joten ei tuu läskipyörää hämeenlinnaan toistaiseksi. Pitää keksiä joku muu rakenteluprojekti tilalle.....
jartsuli
30.12.2013, 23.00
Eiköhän niitä kohta taas saa.. Buranaa ensihätään 😊
velosipedisti
31.12.2013, 20.12
Vuoden viimeinen päivä käytetty erittäin laadukkaasti eli metsässä pyöräillen ja laavuilla eväitä syöden. Joku maasturikuski tuli parolannummen metsässä pimeässä vastaan mutta en saanut enään kaveria kiinni.
Polut oikein hyvässä kunnossa, mitä nyt vähän juuret liukkaita ja mutaa joissain paikoissa. Päivän reitti
http://www.sports-tracker.com/#/workout/miika73/ftaaupgo16sa3656
Vuoden ensimmäinen päivä alkoi ruusuisesti :)
Polut ovat loistokunnossa aulangolla, juuret tosin ovat aika liukkaita ( rengaspaineetkin saattoivat myös olla liian korkeat).
http://img.tapatalk.com/d/14/01/01/te7a5are.jpg
Hämeenlinnan syyspolut ovat aivan todella liukkaita. Ei taida olla sellaista XC-rengasta, jonka saisi täällä pitämään edes kohtuullisesti. Ajolinjaa vain suoremmaksi juurta päin ja täpärilläkin on maltettava kevennellä kroppaa liukkaimpien paikkojen tullessa eteen. Odotahan kun pääset kesällä tuolla metsään!
(Hyss, alustavaa tietoa) Ensikeväänä ajetaan Aulanko MTB.
Hyvä juttu, hienoa!
Vuoden ensimmäinen päivä alkoi ruusuisesti :)
Polut ovat loistokunnossa aulangolla, juuret tosin ovat aika liukkaita ( rengaspaineetkin saattoivat myös olla liian korkeat).
No nyt on maastokalusto kunnossa, oli jo aikakin päivittää... Varmasti muuttui ajo hieman erilaiseksi! Komee on tosiaan peli, onkos tuo nyt sitten Dr. Z?
Odotahan kun pääset kesällä tuolla metsään!
Joo kesää sopii odotella... Aika märkää on. Itse en ole hetkeen poluilla käynyt, melkein tarvis näillä ajotaidoilla täpärin sinne, sen verran on liukasta. Mutta kun siitä on nyt sitten runko halkipoikki niin... No ihan mukava noita hiekka yms teitäkin on ajella.
No nyt on maastokalusto kunnossa, oli jo aikakin päivittää... Varmasti muuttui ajo hieman erilaiseksi! Komee on tosiaan peli, onkos tuo nyt sitten Dr. Z?
Ei ole Z vaan Rootmiller. Painava ruho tarvii enemmän joustoa :D
Ajo tosiaan muuttui aika tavalla. Nyt taitaa kuskilta loppua kantti ennenkuin pyörästä ominaisuudet :)
Kuwahara on kyllä ollut hyvä pyörä ajotekniikan oppimiseen.....
velosipedisti
02.01.2014, 21.26
Hieno on Juniperin uusi fillari !
Mitäs ohjelmaa herroilla pyöräilijöillä on viikonloppuna? Jotain yhteistä lenkkiä (rentovauhtista) kenties la iltapäivällä tai sunnuntaina? Voisin nyt vihdoinkin yrittää päästä mukaan kun on ihan koko viikonloppu töistä vapaata.
jartsuli
02.01.2014, 21.33
Jovain jokin oikeasti rauhallinen ajelu kiinnostaa.. Maasto vähän jänskättää, vaatii voimaa mitä ei löydy. Monituntinen rauhallinen cycloilu tienreunaa sen sijaan houkuttelee jos vain on kuivaa.
..tai sitten maasturilla johki helpolle laavulle keittään kahvit tms.
Tienreuna ei houkuttele, mutta laavulle kahville ja makkaralle ois poikaa.
Lauantai ei käy kun on vieraiden kahvitusta mutta sunnuntaina olisi täydellinen keli metsälenkille. Ja edetä voidaan rauhallisesti...
Jep, eli sovitaan su-aamuun maastoon kunnon ana-kynnyslenkki. Ajellaan joku 50km maastossa, johon tuuppaillaan 3 kpl 15km maksimivetoja. Sykkeet siihen malliin ylös, että syömisen ajatteleminenkin aiheuttaa etoilua.
muoks. niin ja mä jään kotiin, kun on liian rankkaa.
Hieno pyörä Juniper! Ja oikein kahvitarjoilu sen kunniaksi, niin sitä pitää :)
Mä kidun varmaan viikonlopun vielä yksijalkaisena, eli ei pyöräilyä.
Jep, eli sovitaan su-aamuun maastoon kunnon ana-kynnyslenkki. Ajellaan joku 50km maastossa, johon tuuppaillaan 3 kpl 15km maksimivetoja. Sykkeet siihen malliin ylös, että syömisen ajatteleminenkin aiheuttaa etoilua.
Kuullostaa ihan minun normaaliporukkalenkiltä. Maksimivetojen välissä tietysti ajetaan täysiä ettei sykkeet laske ja tule kylmä. Vauhdistahan tuossa ei puhuttu....
Jep, eli sovitaan su-aamuun maastoon kunnon ana-kynnyslenkki. Ajellaan joku 50km maastossa...
Mä voisin kanssa lähteä mukaan. Monelta ja mistä on lähtö?
PS. Mä ajattelin ajaa lauantaina n.3h pk lenkin ihan rauhallisesti. Onko kukaan muu innokkaasti suuntaamassa lenkille, jos porukalla ajeltais?
velosipedisti
03.01.2014, 19.57
Ehdotelkaas jotain sopivia aikoja lenkille la su. Lähtöpaikka vaikka se tavallinen moottoriradan puomi jos ei muita ehdotuksia tule.
Mä ehtisin lauantaina about klo 13 aikoihin liikkeelle ja suunnittelin jotain lyhyttä pätkää maasturilla tai crossarilla. Voisihan sitä polkaista vaikka parolannummen laavulle makkaranpaistoon ja sit lamppujen valossa pimeitä polkuja kotiin. Sinne pääsee crossarillakin ihan hyvin.
Sunnuntaina olen lähdössä heti aamusta liikkeelle maasturilla. Suuntaa ei vielä päätetty.
Mä joudun starttaamaan huomenna lauantaina aikaisemmin aamulla.
Lähden crossarilla kohti: Harviala - Turenki - Janakkalan kk - Virala - Rastila - Miemala. Matkaa tulee n. 50km/2h15min ja lähtöaika 9:15. Olen tuolloin 10-tien ja Harvialantien risteävässä liikenneympyrässä klv-tunneleilla. Eli ympyrä lähempänä Harvialaa. Ilmoiteltaa, jos joku tulee mukaan - maltan sitten odotella tarvittaessa, enkä aja sukkana ohi.
Mä lähden maasturilla moottoriradan puomilta klo 11:00, niin pääsee ajamaan valoisan aikaan koko lenkin polkuja pitkin.
suurtumpelo
05.01.2014, 08.18
Oliko niitä makkaranpaistajia tälle sunnuntaille? Voisi suunnata jollekin laavulle puomilta esim. klo 11:00.
Kohteena voisi olla joku näistä:
- perinteinen Tenholan linnavuori
- Kiipulan kulmilta viikolla löytynyt hyvä laavupaikka
- Pitkänmäenlaavun voisi yrittää myös löytää.
- Joku muu kohde
Oliko niitä makkaranpaistajia tälle sunnuntaille? Voisi suunnata jollekin laavulle puomilta esim. klo 11:00.
Mä olen kans lähdössä maasturilla lenkille klo 11:00. Voisin tulla puomille silloin. Mun pitää olla klo 14:00 kotona joten makkaraa en ota mukaan.
Saavun myös puomille ilman makkaraa.
Tämän speksin mukainen tuli melkein tehtyä.
Mulla mittari näytti 40 kilsaa, mutta jätettiin turhat löysäilyt pois.
Kramppaa, oksettaa ja heikottaa mutta kivaa oli :)
Rootmiller on hämeenlinnaan juuri passeli hauskanpitolaite.
Mitäs mä nyt keksin tekosyyksi ettei pyörä kulje?
Selkeesti olet Juniper liikaa poissa metsästä eli ei muuta kuin metsään syitä keksimään vääristä ajolinjoista
velosipedisti
05.01.2014, 16.04
No hitto! Lähdin crossarilla liikkeelle jo ennen ysiä kun kukaan ei riittävän aikaisin ilmoitellut mitään muuta reissua. Reilut 53 kilsaa tuli vedettyä joten oikein hyvä aloitus kaudella 2014.
Tässä reitti (http://www.sports-tracker.com/#/workout/miika73/e0ocu79our8jvhd4).
Aika harvinaista herkkua tuutata yli satkun maantielenkki maasturilla Tammikuussa. Hiljaista oli... Yksi MTB hessu löytyi Viralantien sumusta. Kuka lie ollut? Keltainen ajotakki, 29 täysjousto (ko)? :) http://www.strava.com/activities/104222137
Aika harvinaista herkkua tuutata yli satkun maantielenkki maasturilla Tammikuussa. Hiljaista oli... Yksi MTB hessu löytyi Viralantien sumusta. Kuka lie ollut? Keltainen ajotakki, 29 täysjousto (ko)? :) http://www.strava.com/activities/104222137
Mä se olin. Ice spiker prosta pamahti kylki halki ja odottelin siinä tienposkessa vaimolta kyytiä kotiin.
Ei olla kunnossa ei. Piti vanha jäykkis laittaa kasaa et pääsee lenkille, maantietä 36km ja aikaa menee yli 2h... :D sykkeet tietty hakkas ihan jossain muualla kun pitäs..
velosipedisti
09.01.2014, 16.17
Tänään oli hyvä veto päällä. Tässä päivän reitti (http://www.sports-tracker.com/#/workout/miika73/dj51se9a5vi10jtj).
Viikon ainoa vapaapäivä niin pakko polkaista vähän pidemmälle.
velosipedisti
09.01.2014, 16.23
Mä se olin. Ice spiker prosta pamahti kylki halki ja odottelin siinä tienposkessa vaimolta kyytiä kotiin.
Mites toi Ice spikeri noin hajosi? Ajoitko johonkin terävään vai ihan vaan ilman varoitusta pamahti halki?
velosipedisti
10.01.2014, 21.58
Yksinpuhelu jatkukoon täällä.
Käväisin tänään katsomassa fillareita System 1 kaupassa helsingissä, tai ainakin yritin. Sanoivat että liike on mennyt konkurssiin ja luultavasti maanantaina alkaa tyhjennysmyynti. Saattaa olla tavaraa edullisesti tarjolla. Pari konan täpäriä ainakin, hirveä määrä kenkiä, kypärää ja vaatetta myös.
Olisin ostanut jo tänään kaikenlaista mutta ei kuulemma ollut lupaa koskea kassaan.
Nyt on polut hyvässä kunnossa. Pitoa on ja pyörä pysyy puhtaana!
Tuli pari Duplo hetkeäkin koettua kun muutama ennen ajamaton paikkka menikin aivan heittämällä läpi :)
rauno kokkonen
11.01.2014, 22.15
Pojaat oli tehny hienon sillan aulangonjärven taakse ,Siihen loivan ala tai ylämäen viereisenojan yli .Aika lähellä Heikkilää ,ajoin sen yli ekana .toimii.
velosipedisti
12.01.2014, 11.38
Aiaiai kun oli hieno keli polkea parin tunnin aamulenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/miika73/11tn9v21j6u7pm18). Polut aivan erinomaisessa kunnossa.
Joku mustapukuinen maasturikuski bongattu ahveniston harjulla. Yritin lähteä perään mutta ei kunto riittänyt vauhdikkaampaan ajoon.
Laitoin täpäriin tuommoiset (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Lisavarusteet/Ohjaus-ja-kahva/Ohjaustankosuojukset-yleismalli-82176/) bilteman tankorukkaset ja ihan hyvin pysyi nakit lämpimänä tai ainakin lähes toimintakuntoisina.
suurtumpelo
12.01.2014, 14.11
Minulla alkoi cyclokausi tanään. Runko poikki maasturista eilen. :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/542/rf4a.jpg
Johan se kestikin kokonaiset 5kk pienin vaurioin.:cool:
Minulla alkoi cyclokausi tanään. Runko poikki maasturista eilen. :)
Johan se kestikin kokonaiset 5kk pienin vaurioin.:cool:
Ohoh tuota ei taida ihan jesarilla korjata......
No talvipolut menee todistetusti myös syklolla :)
Lumihan tuli juuri sopivasti lajinvaihtoa avittamaan. 5 kk on toisaalta jo pitkä aika :)
suurtumpelo
12.01.2014, 15.56
Tällä kertaa ei riitä jesari, ihan on katkipoikki mennyt.
Täytyy näköjään opetella oikeasti korjaamaan kuitua, jos kuidulla meinaa maastossa ajaa.
Tuokin kohta on mielellään osattava korjauksen lisäksi vahvistaa, tai sitten kuskin on laihduttava ja paljon.
5kk on tosiaan pitkä aika ja kun harrastaa on tuommoiset kolhut hyväksyttävä. Eiköhän tuolla rungolla taas ensitalvena ajeta.
Se kuinka olkapää kestää cyclolla ajoa huolettaa hieman enemmän, mutta jää nähtäväksi.
Aidot kiinarungot on halpoja, ehkä sellainen tilaukseen korjausopintojen ajaksi.
The silta taisi löytyä: http://img.tapatalk.com/d/14/01/13/yjesy2u4.jpg
Hirnuvien otusten polut olivat aika mielenkiintoista ajettavaa....
Mikäli keksis hyvän cyclo aihion saatan ollan kiinnostunut linkistä. Vahvasti epäilen jotta kumminkin jää seuraavien vuosien mielenkiinnoksi tuo cyclo
Jopas täällä tapahtuu kaikenlaista. Onkohan Ahvenistolla milloin ladut ja baanat kunnossa?
Pala kauneinta Suomea:
http://img.tapatalk.com/d/14/01/13/3amapa8y.jpg
Ja siitä yli silta (Jukka ja Tapio tehnyt):
http://img.tapatalk.com/d/14/01/13/gapa5yte.jpg
Hyvä että on kestänyt vielä koeajon jälkeenkin, 5 kk kestotesti vielä edessä..
Ensiviikolla pitäis itsekin olla taas ajokunnossa.
edit:
Olipahan luonto muuttunut, viikko sitten paikka oli ihan vihreänä ja vehreänä. Lauantaina tuollainen pieni harmaa lumi/kuura maassa ja nyt Juniperin kuvassa jo valkea lumipeite.
Jopas täällä tapahtuu kaikenlaista. Onkohan Ahvenistolla milloin ladut ja baanat kunnossa?
Virtuaalipolun mukaan maanantaina alkaa (tykki)lumen levitys radalle, oiskohan ainakin varikkolenkki jo illalla hiihdettävissä.
edit:
Tiistaina pääsee kilsalle ja loppuviikosta kierrokselle.
Virtuaalipolun mukaan maanantaina alkaa (tykki)lumen levitys radalle, oiskohan ainakin varikkolenkki jo illalla hiihdettävissä.
Sen mitä minä tiedän, niin perjantaina on kai aloitettu tykitys. Ainakin torstaina vielä puhuttiin, että perjantaina aloitetaan ja nettikameroista olin viikonloppuna näkevinäni lumen lentävän. Pakkasta on hyvin, mutta taivaalta ei taida nyt hetkeen tulla apuja tuohon lumitilanteeseen.
velosipedisti
13.01.2014, 11.17
Mukavaa että täälläkin on elämää.
Hienon sillan on pojat tehneet, pitää käydä joskus ajamassa se.
Polkaisin äsken moottoridadan ohi vaan eipä tullut mieleen käydä katsomassa onko jo latuja. Itse en kyllä sinne mene hiihtämään kun noi karhun eräsukset ja huopakumisaappaat on tehty vähän toisenlaiseen maastoon :p
velosipedisti
16.01.2014, 17.02
Pyöräily vaihtui luisteluun ainakin muutamaksi päiväksi. Järvet niin sileässä jäässä että nyt on mentävä pitkiä lenkkejä kun ei ole vielä lunta häiritsemässä.
Onkos täällä muita retkiluistelun harrastajia? Niin ja saa sinne jäälle pyörälläkin lähteä jos haluaa vaihtelua maisemiin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.