PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörä Enduroon!



Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19]

Jukka4130
03.11.2023, 15.42
Mielestäni Polen jäykkkyys oli testaajille erityisesti "ikävyytenä" tuntumista. Ajaminen tuntui kuluttavalta ja taisivat sanoa myös ihan jarrupateissa mutkaa lähestyttäessä pidonkin tuntuvan ajoittain kärsivän. Vastaavasti hiljattain yhdestä pyörästä pyörästä sanoivat sen olevan keskiön seudulta taas liiankin taipuva. Tää ei ollut tuossa round table keskustelussa. Mutta joku runko oli siis sellainen, että vauhdikkaassa paineistetussa bermikäännöksessä tunsi kuinka keskiö liikkui sivusuunnassa kun renkaat ja kiekot eivät ja että se tuntui oudolta.
Field testin trek oli myös jäykähköstä päästä muttei niin paljon jä häiritsevä kuin Pole. Senkin osalta miettivät,.että alukiekot kuituisten sijaan toiminevat paremmin.

Paljon huomioita, mutta kategorisoin lähes yksinomanaan mutu-tuntumaksi ennen kuin takana on kovia faktoja tai suoralukuista dataa. Ja tämä ei päde yksinomaan Poleen, vaan yleisellä tasolla. Olisi mielenkiintoista, miten luotettavasti samat huomiot saataisiin toistettua sokkotestinä. Uskallan olettaa, että tulokset eivät olisi mairittelevia.

Sama pätee kiekkojen radiaalisuunnan joustoon/jäykkyyteen. Toinen harmillisen tiukassa oleva myytti, joka jatkaa elämistään. Sivu- tai lateraalisuuntaiset erot ovat oikea ilmiö ja riippuvainen niin vanteesta, pinnoista kuin pinnojen lukumäärästä. Tämä on kuitenkin taas oma aihealueensa.

kauris
03.11.2023, 16.57
Voi olla mutta jotenkin uskon siihen, että testaajat todella tunsivat toiset runkot täristävämmäksi kuin toiset. Mun mielestä heillä esim Polea kohtaan ei tuntunut olevan sellaista ennakkoasennetta, että se olisi oletetusti liian jäykkä ja se sitten aiheuttaisi tämän suuntaisia kommentteja. Enkä muista heidän myöskään aiempien Pole-testien ajoilta tällaisesta ominaisuudesta moittineen. Kiekot ja renkaathan olivat kaikissa pyörissä samat ja ilmanpaine sama eli siinä ei eroja tule. Rungon lisäksi toki esim iskarit ja ohjaustanko kuitenkin vaihtelivat eli se voi vaikuttaa osaltaan. Tai ehkä kammet pienen aavistuksen. Mutta joo, yllättävää kyllä tuollaisten huomaaminen. Luulisi näiden herkästi hukkuvan ihan renkaiden tuomaan tärinänvaimennukseen jonka merkityksen uskon olevan paljon suurempi. Ohjaustangon merkityksen olen toisaalta itse kyllä huomaavinani ihan selvästi (kun vaihdoin omaan pyörään alutangon tilalle OneUpin kuitustongan). Toiset väittää ettei niiden eroja voi huomata.

edit. En olekaan varma oliko kiekot kaikissa samat vai ajoivatko kyseiseen kokoonpanoon kuuluvilla kiekoilla. No renkaat olivat ainakin samat kaikissa.

kauris
03.11.2023, 17.04
Mutta Pinkbiken kommenttikentässä oli myös pohdintaa just siitä, että pyörä ei ollut ehkä parhaassa mahdollisessa kokoonpanoss tai paras valinta testiin.

ocnlogan (Oct 24, 2023 at 9:17)
I'm thinking some of this may be the fact that this model is the shortest shocked version of their downhill frame, and what we're seeing is the edges of that compromise?

ie, the "high BB" would have sagged a fair bit more with when it has 200mm of rear travel, rather than 160mm of travel right, plus hitting a different part of the leverage curve?

It would seem their other bike (Vikkela) would have been perhaps more appropriate to review for a trail/enduro bike perspective? It has things you'd expect from an enduro bike... like space for a water bottle. And the max rear travel is a bit lower.

ja toinen viesti:
KickFlipABike (Oct 24, 2023 at 11:11)
Keep in mind Leo won Trans Madeira enduro in his class on this bike, albeit with dual crown forks and a longer stroke shock. And the bike is designed for 200mm of travel. Short stroking it is gonna send performance out of whack for anything except racing.

kauris
03.11.2023, 17.11
Se oli myös vähän erikoista, että Ibiksen kohdalla moitittiin aika paljon matalaa emäputkea. Vaikka se ei eronnut juurikaan muista pyöristä ja kun asian voi halutessaan korjata sentin korkeamman nousun ohjaustangolla, spacereilla tai pidentämällä keulaa sentillä. Okei, olishan se parempi olla sen 10 mm korkeampi niin muutoksia ei tarttisi tehdä. Ja kun kyse on kuitenkin 10 000 hintaisista pyöristä. Ibiksen plussia taas se, että myös edullisimpien mallien jousitus ja jarrut olivat silti samat kuin kalliimmissa eli hinta-laatu ehkä paremmin kohdillaan jos esim gx-tason osasarja riittää (kuten mulle riittäisi).

kauris
12.11.2023, 08.46
Harmi ettei Madonna V3 ehtinyt mukaan Pinkbiken Field Testiin. https://m.pinkbike.com/news/first-ride-raaw-madonna-v3-better-than-ever.html

Jokkepappa
12.11.2023, 10.51
Harmi ettei Madonna V3 ehtinyt mukaan Pinkbiken Field Testiin. https://m.pinkbike.com/news/first-ride-raaw-madonna-v3-better-than-ever.htmlYksinkertainen on kyllä kaunista.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

JohnnyBuzz
12.11.2023, 12.09
Harmi ettei Madonna V3 ehtinyt mukaan Pinkbiken Field Testiin. https://m.pinkbike.com/news/first-ride-raaw-madonna-v3-better-than-ever.html

On kyllä nätti pyörä. Tuli jo kateltua, että paljonko olis runkosetillä kera iskarin hintaa. :D

Jokkepappa
12.11.2023, 12.11
On kyllä nätti pyörä. Tuli jo kateltua, että paljonko olis runkosetillä kera iskarin hintaa. :DVanhaa mallia saa nyt aika hyvään hintaan.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

pturunen
12.11.2023, 21.49
Melko raskas tuo madonna 16kg+ painollaan (ainakin tuossa Pinkbiken lyhyessä arviossa oli tuo paino mainittu).

Jokkepappa
12.11.2023, 21.53
Melko raskas tuo madonna 16kg+ painollaan (ainakin tuossa Pinkbiken lyhyessä arviossa oli tuo paino mainittu).No onhan se alumiinia. Oma Al tyee painoi 16.7 enska renkailla.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

M A
12.11.2023, 22.07
Aika normaali paino alumiiniselle enskapyörälle?
On kyllä hieno, ja sen näköinen että toimis hyvin näillä kurakeleillä:)

Sambolo
12.11.2023, 23.43
Aika normaali paino myös kuituselle enskapyörälle. Oli kai tännekki linkattu video missä haastattelija kyseli kisailijoiden pyörien painoja. Koot oli vielä yleensä meediumia ja painot 17kg hujakoilla enimmäksee ja harvalla edes inserttejä.

pturunen
12.11.2023, 23.54
Huh, melkoisia mörssäreitä alkavat olla siis. Joskus kun ajoin enskaa enemmän, niin Spessun Enduro ei kuituisena kyllä edes 15 kg yltänyt. Siitä tosin on jo aikaa.

Sambolo
12.11.2023, 23.57
Jep kaikkia osia vahvistettu ja suurennettu ja onhan pyörätkin isompia ja laji vaatii kokoajan entistä enemmän pyöriltä. Toisaalta, lähes samoihin painoihin pääsee myös enska kevytsähköpyörä :D

M A
13.11.2023, 21.35
15.6 kg näytti olleen nykyisen mallinen s4 (l) expert enduro magazinen testissä.

Hanski
13.11.2023, 23.18
Status 160 coil keulalla, i30 vanteilla, garbaruk pakalla, 346 g flat polkimin, inserteillä ja NN 2,4" (27,5) renkain 14,7 kg - tuohon + 500 g kunnon renkaista, - 300 g air keulasta. Mutta onhan se vakiona testattu aika mörssäri, kiekkosetti i30 yli 2 kg, verkonpaino 630-650g pakalla, 16 kg silti paljon vs. tuollainen vain inansa paremmin osin rakennettu. Vaikka vaihtaisi Float X coil keveimpään eli marsu SLS jousella + 200 g -> erittäin hyvä lähtötilanne 15,4 kg vs. 17 kg. Rungossa kuitenkin min. 500 g varaa laihduttaa, ainakin kevennysmielessä, kestävyys ehkä jo niin rajussa laihiksessa hiukka kortilla...

Sambolo
14.11.2023, 07.43
Tässä oli s4 koon spessun enduro 18kg. Kyllä ne pyörät vaan painaa oikeassa ajokunossa. Pari poikkeusta kyllä tässäkin listalla.

https://www.pinkbike.com/news/enduro-world-cup-bike-weigh-in-courtesy-of-edbull-media-house.html

Itse en kyllä paljoa ressaa noista painoista. Nykynen tuntuu kevyeltä, ehkä pitää punnita, mut veikkaan et jossain 17 kilon tietämillä.

Ohiampuja
14.11.2023, 08.25
Harmi ettei Madonna V3 ehtinyt mukaan Pinkbiken Field Testiin. https://m.pinkbike.com/news/first-ride-raaw-madonna-v3-better-than-ever.html
Onpa hieno, tuosta tyylistä minä tykkään. Hienot, paljaat hitsaussaumat ja ulkopuoliset vaijerivedot. Ei mitään kikkailuja ohjainlaakereiden läpi ja muuta sellaista.

kauris
14.11.2023, 10.24
Tässä oli s4 koon spessun enduro 18kg. Kyllä ne pyörät vaan painaa oikeassa ajokunossa. Pari poikkeusta kyllä tässäkin listalla.

https://www.pinkbike.com/news/enduro-world-cup-bike-weigh-in-courtesy-of-edbull-media-house.html

Itse en kyllä paljoa ressaa noista painoista. Nykynen tuntuu kevyeltä, ehkä pitää punnita, mut veikkaan et jossain 17 kilon tietämillä.

Painavan painon ja vastaavasti keveyden huomaan konkreettisesti oikeestaan vain kun saavun lenkiltä ja nostan/työnnän pyörän varastoon viiden porrasaskelman verran. 17,5 kg Propain Spindrift al vs. 14 kg Yt Izzo cf vs. 10,5 kg takajäykkä Canyon Grand Canyon cf. Okei, onhan tuo Canyon myös kevyt polkea mutta suuri ero tulee täysin päinvastaisesta rengastuksesta. Canyonin nykyisillä thunder burteilla ajan vain hiekka- ja asfalttiteitä.

JohnnyBuzz
14.11.2023, 20.59
Jep, vähän samat kokemukset pyörän painosta itsellä. Myös oma Spindrift on about 17,5 kg, trail-pyöränä Transition Spur noin 11 kg. Parhaiten painon huomaa pyörää auton katolle nostaessa. Ei Spindrift niin erilaiselta tunnu kuin painoerosta voisi olettaa. Rengastus myös itsellä huomattavasti raskaampi Spindriftissä, mutta sen vaikutus ilmenee pääasiassa siirtymillä eikä niinkään polulla. Pitäis joskus kokeilla ajaa joku lyhyt pätkä vuorotellen noilla pyörillä. Siinä voisi eron huomata paremmin.

kauris
18.11.2023, 09.55
Tervetullut malli markkinoille. Hintakin varsin kohtuullinen. Airdrop bikesin enduropyörä.
https://m.pinkbike.com/news/airdrop-bikes-launches-new-edit.html

Sambolo
18.11.2023, 13.48
Tykkään kyllä kun ei ylimääräistä härpäkettä(idlerit flipchipit jne). Miinusta mulletista.

Kuminauha
19.11.2023, 08.38
Hinta kyllä ihan kohtuullinen. Verot toki noihin päälle, mutta silti 2000€ tuntumassa frameset iskarilla ei ihan paha oo.

kauris
19.11.2023, 09.17
Mulletit tuntuu tänä vuonna olleen se the juttu. Itse ajoin muutaman parkkipäivän 27.5 takakiekolla ja tykkään kyllä siitäkin. Ehkä aavistus ketterämpi bermeissä ja hypyissä on enemmän turvaväliä takapuolen ja takarenkaan välissä.

Sambolo
20.11.2023, 02.14
Joo, oma veikkaus et mulletit ja high pivotit ohi meneviä trendejä, coilit samaa sarjaa.

rndm
20.11.2023, 16.15
Muutaman vuoden mulletilla parkkia ajaneena ei kyllä tule vaihdettua pois enää. Full 27.5 sekä 29 pyöriä ollut myöskin ja on se sekoitus vaan tämmöiselle persjalkaiselle 175cm sulka päässä parasta molemmista maailmoista.

Sambolo
20.11.2023, 22.20
Lyhyemmille voi olla jeppis, muuta etua vaikee keksiä, ehkä kestävempi kiekko. 29 rullaa röykytyksen läpi paremmin. On itelläki joskus perse osunu renkaaseen reiluna 180cm pitusena :) Missään testeissä ym ei ole oikee mitään järkevää mullettia puoltavia faktoja saatu esiin, lähinnä mutua, mikä kertoo ehkä enemmän hype ilmiöstä.

Tuosta röykytyksen nielemisestä tuli mieleen, giga kyllä äärimäisen hyvä ollut siinä, viimeksikin kattelin että, mitenhän tässä kivikkopätkässä onnistuu vauhtia ylläpitämään tulevaa luonnon muovaamaa tuplaa varten, empä sit oikee ajaessa huomannut pienintäkää ongelmaa, hämmästyttävän smootisti menee!

kauris
21.11.2023, 08.43
Aikanaan kun vaihdoin Canyonin Spectralin nykyiseen Propainin Spindriftiin (27.5 pyörästä pidempijoustoiseen 29 pyörään) mun mielestä tietynlaisessa isohkossa kivikossa takapyörä tuntui takeltelevan. Mietin onko kuvitelmaa vai onko sitä oikeastikin esim siitä syystä, että takapyörän jouston liikerata on aavistuksen samalla akselia eteenpäin siirtävä (eikä taakse kuten joissain, erityisesti high pivot pyörissä). Olis kuitenkin luullut, että kaksysin myötä tunne olis ollut päinvastainen. No nyttemmin tunne on poistunut/unohtunut mikä ei tietenkään ole ihme kub kolme kesää on tullut samalla pyörällä pelkästään ajettua. Olis kyllä mielenkiintoista välillä päästä testaamaan muitakin pyöriä jollain tutulla alamäkipätkällä perä perään oman pyörän kanssa. Jos vielä renkaat ja varsinkin ilmanpaineet olis samat ja jousituskin edes about oikein säädetty.

Bnito
21.11.2023, 10.50
Lyhyemmille voi olla jeppis, muuta etua vaikee keksiä, ehkä kestävempi kiekko. 29 rullaa röykytyksen läpi paremmin. On itelläki joskus perse osunu renkaaseen reiluna 180cm pitusena :) Missään testeissä ym ei ole oikee mitään järkevää mullettia puoltavia faktoja saatu esiin, lähinnä mutua, mikä kertoo ehkä enemmän hype ilmiöstä.

Tuosta röykytyksen nielemisestä tuli mieleen, giga kyllä äärimäisen hyvä ollut siinä, viimeksikin kattelin että, mitenhän tässä kivikkopätkässä onnistuu vauhtia ylläpitämään tulevaa luonnon muovaamaa tuplaa varten, empä sit oikee ajaessa huomannut pienintäkää ongelmaa, hämmästyttävän smootisti menee!

Käsittääkseni DH puolella worldcuppia suurin osa kuskeista ajaa mullettina.

https://www.pinkbike.com/news/tire-set-up-of-20-world-cup-dh-riders-from-les-gets.html

Mullet - What a question. Who still rides full 29? - Loic Bruni

Itse persjalkaisena 170cm tulee dh pyörällä mullettina ajettua, ostin tänä kesänä vartavasten 29 kiekon ja heti hiero pakaraan, toki siihen tottui, mutta en siihen kyllä tykästynyt. Parkissa toki kelaa vielä enempi vauhtia, kuivalla kelillä saa jarrulla seistä vielä enemmän mitä 27.5 kiekolla. Mutta ilmassa vähän kankeamman oloinen ja rengas enempi tiellä niin tykkään 27.5 enemmän. Plus pikkukiekko kestää vähän paremmin.

Mutta joo, tuo nyt on Dh, ei enduroa.

Poluilla ei ole toki tullut mullettia ajettua vaan vanhaa 27.5, 29 pitäis varmaan jo pikkuhiljaa siirtyä..

M A
21.11.2023, 11.03
Olis kyllä mielenkiintoista kokeilla jotain forbidden druidia tms. high pivottia normi kivikkojuurakkojumpassa. Ei mitään tekemistä enskapyörän kanssa, mutta lyhyehkö ja reilusti taaksepäin suuntautuva jousto antais ehkä hyvän kuvan tuon ratkaisun ominaisuuksista:rolleyes:

Sambolo
21.11.2023, 12.34
Nykyään kyllä varmaan kaikki pyörät on niin hyviä, että totuttelun jälkeen tuskin kummosia eroja itteni kaltainen tavan pulliainen huomaa :) itellä olis mahis muuntaa oma pyörä mulletiks linkuston osaa(ja tietty kiekkoa) vaihtamalla, tosin perä olis edelleen pidempi vs orginaali mulletti. Vähän tuo houkuttaisi kokeilla, mutta en tiedä olisko vaivan arvoinen.

Tää yhen testin loppukaneetti oli aika hyvä myös. Eli ehkä ei kannata ratkaisevia päätöksiä tehdä sen perusteella onko mulletti vai ei.

While not a definitive test, our little experiment did raise some interesting points. The main one being that there’s not the yawning gap in performance and handling between the two bikes that you might believe from the marketing. Equally, humans are amazingly good at adapting to small changes. One run was all it took to make the subtle change in steering force when switching between the 29er and the mullet bike.

Jukka4130
21.11.2023, 16.31
Joo, oma veikkaus et mulletit ja high pivotit ohi meneviä trendejä, coilit samaa sarjaa.

Jos viimeksi mainitulla viitataan kierrejousellisiin iskunvaimentimiin (ja mahdollisesti joustohaarukoihin), ne ovat olleet ohimenevänä villityksenä yli 20 vuotta tai niin pitkään kuin maastopyörissä on ollut jousituskomponentteja.

Sambolo
21.11.2023, 16.58
Joo kyllä, mutta aina välillä on hype päällä et parasta kakkaa mitä voi olla, mut onne ilmaiskaritkin vaa nykyää niin hyviä. Paljon myös tuntuu ammattilaiset suosivan ilmaiskareita. Esimerkkinä vaikka nyt rampage missä 3/16 oli coileja. Tosin se nyt ei liity otsikon pyöriin ja voi olla et rampakessa tarvitaan progressiivisempaa joustoa :)

Jukka4130
21.11.2023, 23.05
Totta, nykyaikaiset ilmaiskarit ovat hyviä, parhaimmillaan jopa erinomaisia. Kierrejousi-iskarilla on kuitenkin kiistattomina etuina puolellaan muun muassa matalampi kitka, lineaarisesti käyttäytyvä jousivakio (ei toki aina hyvä ominaisuus) ja tietyssä mielessä myös toimintavarmuus. Iskarityypin valinta koostuu monesta tekijästä, kuten runkomallista, ajajan preferenssistä, kuskin painosta, odotetusta huoltotarpeesta ja huollettavuudesta sekä mahdollisesti myös muista seikoista. Sponsoroitujen kuskien kohdalla – joita kaikki Rampage-ajajat lähtökohtaisesti ovat – tulevat vielä yhteistyökumppaneiden toiveet tai velvoitteet päälle.

Valinta on monen tekijän summa ja molemmille iskarityypeille on paikkansa. Kierrejousi-iskarin kutstumista lyhytaikaiseksi vouhotukseksi on vaikeaa löytää perusteluita.

Sambolo
22.11.2023, 13.33
No en nyt kuitenkaan tarkoittanut et nuo asiat katoais kartalta vaan, että semmone suurempi hype olis ohimenevää :) Mut yleisesti ottaen tuntuu et pyörät on nyt todella hyviä ja ns valmiita, toimivat geot kulmineen löydetty ja nyt keskitytään muihin asioihin, mitkä ei välttämättä loppukäyttäjälle kuitenkaan kovin käänteentekeviä. Arvostan kyllä noita yksinkertaisia pyöriä ja toivonkin, ettei suunta ole tulevaisuudessa se, että pyörä täynnä flipchippejä ja idlereitä ym koska muuta ei enää keksitty :D Vois panostaa kestävyyteen ja huollettavuuteen :)

JohnnyBuzz
22.11.2023, 18.29
Vois panostaa kestävyyteen ja huollettavuuteen :)

Tässä coil on kyllä omaa luokkaansa vs. ilmaiskari. Mut samaa mieltä siitä, että high pivotit jne. voi olla kyllä hetken kuriositeettina, joilla osa merkeistä pyrkii erottumaan massasta. Kuinkahan monella valmistajalla painaa vaakakupissa enemmän linkuston erottuvuus kilpailijoista vs. toiminnallisuus? Tyyliin Evilin linkusto miljoonine laakereineen ei välttämättä ole toiminnallisuuden kannalta optimi vs. vaikka aiemmin tässä ketjussa puhuttanut RAAW:n Madonna. Nättejä pyöriä kuitenkin molemmat ei siinä mitään.

Hanski
23.11.2023, 04.46
...muihin asioihin, mitkä ei välttämättä loppukäyttäjälle kuitenkaan kovin käänteentekeviä. Arvostan kyllä noita yksinkertaisia pyöriä ja toivonkin, ettei suunta ole tulevaisuudessa se, että pyörä täynnä flipchippejä ja idlereitä ym koska muuta ei enää keksitty :D Vois panostaa kestävyyteen ja huollettavuuteen :)
Flipchip yms. on puhtaita turhakkeita. Kuten on suurin osa iskarien säädöistäkin - sen on suunnilleen kaikki pois ydinosan eli simmityksen toimivuudesta. Siinä kohtaa kun jalkojen alla on niinperusmallinen coil kun olla voi ja pääset testaamaan kaiken a-ö -> kerrot iskarin huoltajalle täsmälleen missä toimii ja missä ei, mitä tekee väärin ja mitä oikein, ongelmat on helppoja korjata. Jos sinne päin riittää, niin ei muuta kuin tilaamaan keppejä kaikilla mahdolisilla ulkoisilla säädöillä. 75-80 kg kuskille se saattaa olla jopa suht optimaalinen - kaukana siitä yleensä ei.
Marsun CR = Vanilla CR nyt kokeeksi alla, vakiokeppi 515 g ja tuo 379 g + jousi 271 g. Vastaavasti vakio ilmakepin kanssa oikea paine pelkästään viimeisen 1 kk aikana vaidellut 20 psi pelkästään sag perusteella ja pakkasessa täyttä tervaa - 20 % ero coil jäykkyydessä... jota ei tarvitse jumpata lämpötilan mukaan, aina sama ja sit vaan pakat ajon mukaan ja loppu (vähä) sopeuttamista. Vs. ilmakepin kanssa tuuleen ihan milloin mistäkin :/

Ohiampuja
23.11.2023, 11.26
Sotken keskustelua XC/mara-kortilla. Minä haluaisin coil-jousituksia jo 100-120 mm kokoluokkaankin. Edellä mainituista syistä. :)

bike futurist
23.11.2023, 14.42
näkisin ite full 29 vs mullet -setupin välillä keskiön korkeutta muuttavan flipchipin ihan perusteltuna, etenkin enemmän joustavassa pyörässä. Hissillä ajaessa pienemmän takakiekon tuomat muutokset on suurelle osalle kuskeista (ehkä pl. + 200cm) ihan tuntuvia, ja suurelle osalle kuskeista hyödyllisiäkin.

Jos jotain haluisin muuttaa omasta v1 megatowerista niin tuon jos siihen saisi. Muuten se ei kaipaa oikeen mitään uudemmista pyöristä.

Sambolo
23.11.2023, 18.05
Bikesterissä olis taas gigaa hyvällä hinnalla eri malleja ja cykelkraftissa M kokoinen jekyl reilulla 3ke. https://www.cykelkraft.fi/mtb-cannondale-jekyll-2-lila

JohnnyBuzz
23.11.2023, 22.06
Bikesterissä olis taas gigaa hyvällä hinnalla eri malleja ja cykelkraftissa M kokoinen jekyl reilulla 3ke. https://www.cykelkraft.fi/mtb-cannondale-jekyll-2-lila

Mitenhän Bikesterista uskaltaa tilata, kun emoyhtiö selvitystilassa?

Steve Baggy
23.11.2023, 22.13
Mitenhän Bikesterista uskaltaa tilata, kun emoyhtiö selvitystilassa?
Laskulla tai luottokortilla. Toki se riski väärän tuotteen toimituksesta saattaa realisoitua.

Jukka4130
23.11.2023, 23.17
Sotken keskustelua XC/mara-kortilla. Minä haluaisin coil-jousituksia jo 100-120 mm kokoluokkaankin. Edellä mainituista syistä. :)

Smashpot-kierrejousisarjan saa asennettua 130 mm pituuteen asti. Mainittuun käyttöön esim. RS Pike toimisi hyvänä aihiona. Kierrejousi-iskareitakin on muutamia yleisesti tämän kategorian pyörissä käytettävässä 190 mm silmävälimitassa.

EnduroSenior
24.11.2023, 23.37
En nyt jaksanut lueskella kaikkia viime aikojen viestejä, mut alunperin ilmeisest kyseltiin vinkkejä enduropyörän hankintaan...?
Itellä on tällä hetkellä kakkospyöränä kolme vuotta käytössä ollut Mondraker Dune XR ja ykköslaitteena työsuhdepyöräksi hommattu uusi Canyonin Strive TLD.
En ole kovin paljoa testaillut muita malleja, mutta noista kumpikin on ollut kyllä todella osuva vekotin ainakin omaan aika reippaaseen käyttöön, ja molemmathan on sillä villityksen mukaisella coil-iskarilla.;)Ajettavuudeltaan molemmat ihan jees, mutta huollettavuudeltaan Mondrakerissa on jonkinverran miinuksia.
Vaikken itekään ole niin härpätysten perään, niin onhan toi Striven Shape Shifter kyllä aika siisti juttu, kun muuttaa pyörän olemusta huomattavasti! Ja noilla molemmilla fillareilla on kyllä ajettu polkulenkkiä todella paljon, vaikka endurolla ei kuulemma voi sellaista harrastaa...:p

Niin, ja vaikka monen mielestä noilla pitkäjoustoenduroilla pärjää bikeparkeissakin, niin silti rällään niissä itse mieluiten kolmannella coil-härvelillä, eli siihen käyttöön tehdyllä Canyon Senderillä. On vaan isosti ajaessa jotenkin niin paljon letkeempi ja leikkisämpi siihen menoon.:)

bike futurist
27.11.2023, 21.31
En nyt jaksanut lueskella kaikkia viime aikojen viestejä, mut alunperin ilmeisest kyseltiin vinkkejä enduropyörän hankintaan...?
Itellä on tällä hetkellä kakkospyöränä kolme vuotta käytössä ollut Mondraker Dune XR ja ykköslaitteena työsuhdepyöräksi hommattu uusi Canyonin Strive TLD.
En ole kovin paljoa testaillut muita malleja, mutta noista kumpikin on ollut kyllä todella osuva vekotin ainakin omaan aika reippaaseen käyttöön, ja molemmathan on sillä villityksen mukaisella coil-iskarilla.;)Ajettavuudeltaan molemmat ihan jees, mutta huollettavuudeltaan Mondrakerissa on jonkinverran miinuksia.
Vaikken itekään ole niin härpätysten perään, niin onhan toi Striven Shape Shifter kyllä aika siisti juttu, kun muuttaa pyörän olemusta huomattavasti! Ja noilla molemmilla fillareilla on kyllä ajettu polkulenkkiä todella paljon, vaikka endurolla ei kuulemma voi sellaista harrastaa...:p

Niin, ja vaikka monen mielestä noilla pitkäjoustoenduroilla pärjää bikeparkeissakin, niin silti rällään niissä itse mieluiten kolmannella coil-härvelillä, eli siihen käyttöön tehdyllä Canyon Senderillä. On vaan isosti ajaessa jotenkin niin paljon letkeempi ja leikkisämpi siihen menoon.:)

mukava kuulla!

OJ
04.04.2024, 05.59
Tarviin raadin apua…Norcolla on alennusmyynti, jonne kannoin jo säkillisen taaloja, jotta sain jälkikasvulle harrastusvälineen, mutta nyt himottaisi laittaa itelle alle pidempää joustoa ja släkimpää kulmaa. 2023 Norco Sight A3 Sram olisi just sopivan hintainen (C$3900 veroineen) tommoseksi kakkosmaasturiksi. Shimano-malli kiinnostaisi enemmän, mutta sitä ei saa toimitettua mulle saakka jostain syystä.

Sanokaa nyt vaan, että ostohousut jalkaan.

tässä vielä linkki fillariin https://www.norco.com/bikes/mountain/all-mountain/2023-sight/2023-sight-A3-sram/

Sambolo
04.04.2024, 12.13
Sightia tuli joskus haaveiltua, itellä kaatu haaveet kuitenkin tuon linkuston vipusuhteeseen mini iskarilla, painavempien kuskien ilmeisesti pitkälti mahdoton saada jousitusta toimimaan fiksusti. Muuten varmaa kiva peli, nythän tuli uudet mallit kanssa, niissä trendikkäät hipivotit.

OJ
04.04.2024, 21.02
Jaa jaa...hyvä pointti. Olen itsekin ns. "vahva" kuski, niin pitänee vielä arpoa. Huomasin just, että Rocky Altitude A30 ois sopivasti samaan rahaan saatavilla.

OJ
05.04.2024, 20.15
Kun olen selaillut nettiä, niin taidan laittaa Rockyn tilaukseen. Eli tämän https://bikes.com/en-ca/products/altitude-a30-22-23

https://bikes.com/cdn/shop/products/MY23_Altitude_A30_C2_29_Profile_3abc2f61-3765-4c2e-a697-16d2f53130a0.jpg?v=1667441976&width=1200

Jokkepappa
07.04.2024, 02.21
Kun olen selaillut nettiä, niin taidan laittaa Rockyn tilaukseen. Eli tämän https://bikes.com/en-ca/products/altitude-a30-22-23

https://bikes.com/cdn/shop/products/MY23_Altitude_A30_C2_29_Profile_3abc2f61-3765-4c2e-a697-16d2f53130a0.jpg?v=1667441976&width=1200

Hyvä pyörä. Uusi julkaistaan ensi viikolla. Mitä maksaa al malli? Omasta c50 maksoin Ruotsista 3900€ viime kesänä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

OJ
07.04.2024, 05.01
Veroineen + postikuluineen hintaa tolle jäi C$3918, eli 2662€ tämän hetken kurssilla. Ei mua ne viimeisimmät tsydeemit niin kiinnosta, haluan vaan halvemman rymistelypyörän, eli eiköhän tää sen homman hoida. Ne paremmat mallit olisi kiinnostanut ainakin vähäsen, mutta niitä olisi pitänyt haeskella pitkin kivijalkoja.

rndm
09.04.2024, 00.11
Sight oli itsellä tuossa yhden kauden ajossa. Alamäkeen erittäin hauska pyörä ja kyllä se liikkui polkuajossakin ihan iloisesti. Sen jälkeen oli Spectral joka vähän polkutehokkaampi ja kuituisena kevyempi jokapaikanhöyläksi, muuten samanlaisella geolla. En ole ikinä kuullut tai nähnyt että kellään olis hajonnut ton uuden (-20 eteenpäin) Sightin runko joten sen suhteen kyllä vissiin laadukasta tavaraa.

hece
09.04.2024, 16.24
Veroineen + postikuluineen hintaa tolle jäi C$3918, eli 2662€ tämän hetken kurssilla.
Ja listahinta oli sama nettisivun $3499? Kuinkas noin halvalla, eikös tuohon tule 24% alviakin joka tekee itsessään jo yli $800?

OJ
09.04.2024, 17.28
Ja listahinta oli sama nettisivun $3499? Kuinkas noin halvalla, eikös tuohon tule 24% alviakin joka tekee itsessään jo yli $800?
Asun Kanadan keskilännessä, Winnipegissä, niin myyntivero on vain 12%. Rahti itseasiassa kuuluu hintaan kun toimittavat kivijalkaan ja haen sieltä.

Seuraava kysymys saattaa olla, että miksi/mihin tarvitsen tollaista fillaria kun asun täällä vanhalla järven pohjalla. No, on tossa bike parkki alle 200km päässä Pohjois Dakotan puolella.

OJ
24.04.2024, 21.37
Nyt on endurofillari tallissa, kirjaimellisesti, aioin varastoida alakerrassa, mutta on toi sen verran kookas, että turhaa painimista kuskata sitä rappusia alakertaan. On nämä modernit painavammat ja pidempijoustoiset fillarit kyllä hyviä ajaa, sanoisin että lenkkikäytossä tolla menee XC lenkit ihan OK. Mihinkään marathon-kisaan en tietty lähtisi, mutta ihan kivasti kulkee polkemalla. Toisen rengasparin voisi varmaan hommata sekakäyttoon lähipoluilla, mutta ei toi vakiorengastus erityisen huonosti rullaavalta tunnu.

Hirveetä speksausta...ehkä pitää vaan antaa runtua ja miettiä noita nippeleitä sit kun jotain hajoaa.

Janne75
25.04.2024, 12.39
Pahoittelut offtopicista. Itsellä on vaan moottoroitu versio enduropyörästä mutta ei sähkökäyttöinen vaan 2-tahtisella bensakoneella oleva Husqvarna TE250 valkokilpinen eli saa ajaa tielläkin:

https://pic.useful.fi/HTYAE6bRg.jpg

Steve Baggy
25.04.2024, 12.57
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?27073-Moottoripy%C3%B6r%C3%A4 täällä on pärräketju jos noita haluaa foorumille postailla.

Janne75
25.04.2024, 13.48
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?27073-Moottoripy%C3%B6r%C3%A4 täällä on pärräketju jos noita haluaa foorumille postailla.

Kiitos! Laitetaan jatkossa oikeaan ketjuun.

Edit: Nyt on laitettu kuvat myös oikeaan ketjuun.

OJ
27.05.2024, 21.42
Nyt on endurofillari tallissa, kirjaimellisesti, aioin varastoida alakerrassa, mutta on toi sen verran kookas, että turhaa painimista kuskata sitä rappusia alakertaan. On nämä modernit painavammat ja pidempijoustoiset fillarit kyllä hyviä ajaa, sanoisin että lenkkikäytossä tolla menee XC lenkit ihan OK. Mihinkään marathon-kisaan en tietty lähtisi, mutta ihan kivasti kulkee polkemalla. Toisen rengasparin voisi varmaan hommata sekakäyttoon lähipoluilla, mutta ei toi vakiorengastus erityisen huonosti rullaavalta tunnu.

Hirveetä speksausta...ehkä pitää vaan antaa runtua ja miettiä noita nippeleitä sit kun jotain hajoaa.

Pientä päivitystä.

Tuli ajettua viikonlopun verran tolla Altitudella. Pääosin XC-tyyppistä ajoa muutamilla alamäkipätkillä ja hypyillä maustettuna. Geometria-asetuksina neutraali ja takahaarukka lyhyenä. Melko hyvin toimii lenkkivauhtisessa XC ajossa kunhan muistaa ettei yritä runnoa putkelta lyhyitä nyppyloitä ylos kun jousitus vähemmän yllättäin imee kaikki rykäisyt. Eivät mäet, varsinkaan vähän loivemmat, mitään tuskaa kuitenkaan olleet. Jousitusta tuli lähinnä käytettyä korjaamaan lyhyeksi jääneet hypyt, mutta toistaiseksi fillari tuntuu just sellaiselta mitä olin hakemassa.

Renkaat ehkä voisi speksata paremmin rullaaviksi, mutta yllättävän hyvin noi ohutkylkiset Minionitkin rullaavat.

kauris
15.06.2024, 16.21
Kisapyörien painoja. 16-18 kiloa luomut ja n. 5 kg enemmän moottoriversiot. Osassa varakumia, patruunaa ja työkalua mukana.

https://m.pinkbike.com/news/actual-weights-18-enduro-world-cup-bikes.html?pbref=p

Sambolo
29.06.2024, 20.51
Huono tuuri pyörien kanssa jatkuu. Mahtaako runko olla entinen vai maalissa vain säröt? Missähän tämmösen tutkituttais?
https://imgur.com/a/yDOGO68

zort
29.06.2024, 21.29
Mä purkaisin linkustoa sen verran että pääsisi tarkemmin katselemaan ja naputtelemaan tuota lohkeilun ympäristöä, löytyykö mitään pehmeää tai muuta vastaavaa. Tuohan voi olla jonkun kiven tai muun aiheuttama osuma joka on vain aiheuttanut maalin lohkeilemisen. Jos rakenne tuntuu jykevältä niin tyytyisin seurailemaan tilannetta.


Sent from my iPhone using Tapatalk

marco1
29.06.2024, 22.32
Pääseekö tuo linkku osumaan runkoon isommasta hypystä vähän vinoon laskeutuessa?

Sambolo
29.06.2024, 23.45
Pääseekö tuo linkku osumaan runkoon isommasta hypystä vähän vinoon laskeutuessa?
No nyt kun sanoit niin mulla kyllä oli skidisti linkuston pultit löystyny mitkä just kiristin..

WarElephantSixSixSix
30.06.2024, 08.44
Huono tuuri pyörien kanssa jatkuu. Mahtaako runko olla entinen vai maalissa vain säröt? Missähän tämmösen tutkituttais?
https://imgur.com/a/yDOGO68

Jarkko Jed-bikes +358 44 5579633. Korjaa noin 2-300 hiilikuiturunkoa vuodessa. Herttoniemestä löytyy toimipiste. Itse kävisin Jarkolle näyttämässä.

Sambolo
30.06.2024, 13.34
No nyt kun sanoit niin mulla kyllä oli skidisti linkuston pultit löystyny mitkä just kiristin..
Toisaalta, vaikee uskoo et nii paljon flexais siltikään, ehkä todennäköisin sittenkin että kivi jääny tuonne väliin.

Sambolo
30.06.2024, 13.34
Jarkko Jed-bikes +358 44 5579633 (tel:+358 44 5579633). Korjaa noin 2-300 hiilikuiturunkoa vuodessa. Herttoniemestä löytyy toimipiste. Itse kävisin Jarkolle näyttämässä.
Joo kaverit käyttäny tuolla, harkinnassa. Pitäis vaa ajokausi pitää päällä.