PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörä Enduroon!

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19

elasto
31.08.2014, 22.35
Täällä kun on tuota Pikea hehkutettu niin aika isossa osassa noista halvemmista fillareista on tuo RC-malli. Eikö se ole joku ihan kuramalli verrattuna tuohon RCT3? Vai mitä eroa?

marco1
31.08.2014, 23.24
Täällä kun on tuota Pikea hehkutettu niin aika isossa osassa noista halvemmista fillareista on tuo RC-malli. Eikö se ole joku ihan kuramalli verrattuna tuohon RCT3? Vai mitä eroa?

Sama vaimennin mutta vähemmän ulkopuolisia säätöjä. En tiä miten vaikuttaa käytännössä mutta Alltricks.fr tais myydä noita RC-malleja hiivatin halvalla - toki ne on OEM-pumppuja. Virallisesti tulossa myyntin vissin vasta syksyn aikana.

Janmppa
31.08.2014, 23.24
Muuten sama paitsi puuttuu "3 stage compression adjust". RC:ssä siis open ja lock. RCT3-mallissa lisäksi pedal.

syklopaatti
01.09.2014, 01.34
Mitä oon lukenut niin ei porukka taida paljon ruuvailla noita open.pedal,lock säätöjä. Molemmissa pikeissä on sama damper ja RCT3 mallissa on vaan lisätty
pedal moodi kun RC;ssä on vain auki ja kiinni.
toi pedal ja lock käsittääkseni vain lisäävät reilusti highspeed kompressiota jäykistäen keulan kökön tuntuiseks.
Molemmissa on erillinen hitaanvaimennuksen säätö joka toimii auki asennossa ja molemmista löytyy tämä mullistava charger damper joka teki pikestä
niin suositun keulan.

syklopaatti
01.09.2014, 08.46
Kiitoksia kaikille osallistumisesta ja vinkeistä! Rankan harkinnan jälkeen ostoskoriin kolahti juuri SX1 2014. Koitan ehtiä sillä Kuopiossakin vilahtaa :)
Onnea uudelle pyörälle. Et huonoo ottanu. Laitahhan kuvaa sit kun menopeli on käpälissä.

elasto
01.09.2014, 10.45
Kiitos asiantuntijoille vinkeistä. Jos siinä Piken RC-mallissa on vaan se pedal-asento vähemmän niin ei tosiaan muakaan haittaa.

Grr
01.09.2014, 15.27
Aiheesta puheenollen. En osaa päättää, tarvitsen vertaistukea ja internetissä spekulointia.
Pike RCT3, Lyrik RC2DH solo air vai joku muu, mikä?

- 26"
- Pyörä joustaa perästä 180mm.
- Kuski on kevyt ja todistetusti hidas nykykunnossa.
- Kiekkoon löytyy 15 ja 20 mm adapterit jo.
- Ohjainlaakerin alapää pitää hakea kaupasta jos siirrytään tapered maailmaan.

mehukatti
01.09.2014, 15.37
Mun mielestä ei ole järkeä ostaa Lyrikkiä tällä hetkellä, koska se edustaa wanhaa tekniikkaa ja Pike on niin hyvä. Veikkaisin, että nyt kun Foxilta tuli uus 36, niin Rock Shox uudistaa Lyrikin viimeistään tulevalle kaudelle. Charger damperin lisäksi varmaan myös chassis menee uusiksi ja samalla paino kevenee. Jos juuri nyt pitäis ostaa keula aftermarkettina, niin mielestäni Pike RCT3 tai edullisempi Pike RC on fiksuin valinta. Foxit maksaa kaks kertaa enemmän. Toisaalta jos rahalla ei ole väliä, niin kannattaa katella uusittua 2015 Fox 36:sta. Siitä kun löytyy 170mm joustava versiokin. 26":n ollessa kyseessä käytettyjäkin kannattaa katella, jos löytyy halvalla suht uusi ja hyväkuntoinen keula.

Grr
02.09.2014, 00.05
Niinpä. Toivon myös salaa että RS päivittää Lyrikin mutta pelkäänpä että Totemin vuoro tulee ensin, muuten firman katalogissa on liikaa samanlaisia keuloja.
PS. Inboxissa on vielä tilaa tarjouksille käytetyistä. ;)

Vertti83
02.09.2014, 01.14
Vaihtoehtojen maailma, ei sovi unohtaa X-fusionin tuotoksia HLR vaimentimella, 180mm perästä notkuvalle löytyisi kataloogista Vengeance tai Metric...

Mikä muuten mahtaa olla pisin versio mitä Pikestä on saatavilla, löytyykö siitä 170mm versiota..? Mahtaako 160mm jäädä lyhkäseksi jos takaa notkuu 180mm? Eli mikä runko mahtaa olla kyseessä..?

26" renkuloille kannattanee toki myös fillaritoria yms stiikailla josko jotain jännää käytettynä löytyys...

mehukatti
02.09.2014, 10.50
Myös DVO Diamond on tulossa kohta myyntiin. Hintaa ilmeisesti jotain 900€.

Grr
02.09.2014, 11.32
Pisin Pike on 160 mm, a2c 542 mm. 170 milliset keulat on järjestään 555 a2c, 180 milliset 565.

Pyörä on Patriot. Siinä on nyt väliaikaisesti Revelation RL (150 mm, 529 a2c) kiinni patentilla johon on taiottu ~10 mm lisää stäckiä alalaakeriin, mutta toi on silti turhan lyhyt, taipuisa ja ennenkaikkea aivan liian sukelteleva keula. Tai saahan siitä jarrutuksissa jämäkän, mutta sitten se ei jousta mun ajopainolla mihnään vaikka tulisi keilapalloja vastaan.

Pitää käydä koepomputtamassa X-Fusionit alan liikkeessä, oli päässyt unohtumaan koko merkki.

mehukatti
02.09.2014, 11.54
Fillaritorilla näyttäis olevan myynnissä 2013 Fox 34, jossa mahdollisesti 2014-patruuna? Ite melkein ottaisin sen ~250e:llä hinnalla, kun tulee vanhaan pyörään. Uus Pike RC kun näyttäis olevan 479€ alltricks.fr:llä ja uus Pike RCT3 549€ bike-discount.de:ssä. Vengeange ja Metric on jonkin verran jykevämpiä keuloja, mutta ehkä parempia enempi alamäkipainotteiseen touhuun tai bike parkkiin. Sinällään ehkä tietty olemukseltaan sopivampia Patriottiin. Mutta taitaa nekin olla jossain 600€ paikkeilla?

marco1
02.09.2014, 12.43
Kappas, kerrankin halpa Foxi. Lyhyehkö kaulaputki tietty karsii vähän ostajia.
Semmoista optiota voi toki kans tarjota että 27.5" -mallin keula tuo about ~10mm lisää a-c:tä mikä voi auttaa joissain tilanteissa, esim. Pike 160mm on jo 555mm a-c 27.5" versiona jos en äsken väärin mitannut.

Grr
02.09.2014, 15.24
27.5" -mallin keula tuo about ~10mm lisää a-c:tä
Nerokasta! Sopivien vaihtoehtojen määrä moninkertaistui. Olo on kuin Minni Hiirellä hattukaupassa.

sakke
03.09.2014, 11.00
Jos vertailee 160mm joustavia yksilöitä, niin Fox 34:ssä on lyhyempi a-c kuin Fox 36. Vengeancessa pitempi kuin 36:ssa. Pitää vaan mielessä ja huomioi tämänkin. Ero kaikissa noissa väleissä taitaa olla karkeasti sentin.

Grr
04.09.2014, 00.01
Juuh. Valitsin keulan pelkästään värin perusteella.
Testiin lähtee Manitou Mattoc joka mun tuurilla sylkee öljyt ulos ja katkoo jarrukaaren heti ekalla koeajolla.

Jooseppi
04.09.2014, 12.36
Kiitoksia kaikille osallistumisesta ja vinkeistä! Rankan harkinnan jälkeen ostoskoriin kolahti juuri SX1 2014. Koitan ehtiä sillä Kuopiossakin vilahtaa :)

Onnea loistavasta valinnasta :)

Tuosta Pikestä vielä, näin niinkuin yleisesti. Se on kyllä smuutti keula, enkä itse käytä sitä trail-asentoa keulasta ikinä. Mutta parasta tossa on varmaan se, että se on kuitenkin aika jäykkä keula joka painaa melkein saman kuin mun vanha reba. Että jotta siinä mielessä pirun mukava yllätys oli.

Fir3fly
05.09.2014, 17.36
https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/series/strive-al.html Nyt on canyonilta viimein tullut Strivestä alumiiniset mallit 2015. Taitaa ensi viikolla lähteä 7.0 race tilaukseen 😊.
Nyt on sitten omalta osalta ensi kesän kalusto tiedossa. 2015 Strive AL 7.0 Race lähti tilaukseen ja nyt tarvii enään odotella...

vat
05.09.2014, 18.48
Nyt menee Commencalin pojille ISOT propsit. Tilaus sisään sunnuntaina, maksu menemään maanantaina ja eilen(!) oli koittanu kuski soittaa aamulla kun olin töissä, sovittiin tälle illalle uus aika. Paketti seisoo nyt olohuoneessa, ällistyttävän nopeeta. Ei vielä kumminkaan hypetetä liikaa ennenku nähdää et kaikki osat mukana. Kuvaa kun ehtii.

Janmppa
06.09.2014, 14.04
Onkos raadilla sanottavaa tästä pyörästä http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/cube-stereo-160-super-hpc-race-275-carbonnflashred-2015/
Hupikulmalta saisi vähän päälle 3200 toimitettuna. Olisi tarkoitus hommata paketti mistä ei tarvisi heti osia päivitellä. Ainoa tuossa on tuo takaiskari joka taitaa olla huonompi kuin esim Monarch Plus? Viime vuoden mallista ainakin etukeula on päivittynyt Floatista Pikeen joten ehkä takaiskari toimii sitten Cuben mielestä tarpeeksi hyvin Piken kanssa. Pyörä tulisi melko sekalaiseen käyttöön polkuja, bmx-rataa ja ehkä joskus hissimäkeä Hirvensalossa tai Sappeella. Samasta pyörästä voisi olla myös vaihtehtona 140 malli, joka varmaan omaan käyttöön riittäisi myös mutta tuskin lisäjoustosta liikaa haittaa kuitenkaan olisi.

Tässä vielä viime vuoden mallin speksit: http://www.bike-discount.de/en/buy/stereo-160-super-hpc-race-27.5-blackline-20579 Painoakin on saatu alas uudessa mallissa.
Strereo 140 http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/cube-stereo-140-super-hpc-tm-275-carbonnflashred-2015/

vat
06.09.2014, 20.40
Ja siinä Hänen Korkeutensa Andorran Prinsessa kaikessa loistossaan!

http://i.imgur.com/IxJlxUZ.jpg

Kuvat ei tee oikeutta, se on aika _pinkki_. :) Vielä kun CRC viittii laittaa polkimet, niin avot!

Polun tukko
07.09.2014, 18.54
Tässä ketjussa kun kysyy niin selviää.

Onko pikestä (RCT3) olemassa eri malleja eri paksuisilla liukuputkilla?

Valmistajan sivulta en löytänyt mitään tietoa. Bikesterin sivu väittää 26" rct3 160mm olevan 32mm? Ei kai?

Mait
07.09.2014, 19.35
Kyllä kaikki Piket on 35mm liukuputkilla.

Nähtävästi nuo alkuperäiset 2004 -> jonkin matkaa eteenpäin Piket oli 32mm, mutta tuskin niitä on enään varastossa. :)

syklopaatti
07.09.2014, 20.32
Juuh. Valitsin keulan pelkästään värin perusteella.
Testiin lähtee Manitou Mattoc joka mun tuurilla sylkee öljyt ulos ja katkoo jarrukaaren heti ekalla koeajolla.
Laitahan kokemuksia. Mattoc on nimittäin tällähetkellä ykkösvalinta Yetin uudeks keulaks kun sen voi madaltaa 160-140mm.

syklopaatti
07.09.2014, 20.55
Onkos raadilla sanottavaa tästä pyörästä http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/cube-stereo-160-super-hpc-race-275-carbonnflashred-2015/
Hupikulmalta saisi vähän päälle 3200 toimitettuna. Olisi tarkoitus hommata paketti mistä ei tarvisi heti osia päivitellä. Ainoa tuossa on tuo takaiskari joka taitaa olla huonompi kuin esim Monarch Plus? Viime vuoden mallista ainakin etukeula on päivittynyt Floatista Pikeen joten ehkä takaiskari toimii sitten Cuben mielestä tarpeeksi hyvin Piken kanssa. Pyörä tulisi melko sekalaiseen käyttöön polkuja, bmx-rataa ja ehkä joskus hissimäkeä Hirvensalossa tai Sappeella. Samasta pyörästä voisi olla myös vaihtehtona 140 malli, joka varmaan omaan käyttöön riittäisi myös mutta tuskin lisäjoustosta liikaa haittaa kuitenkaan olisi.

Tässä vielä viime vuoden mallin speksit: http://www.bike-discount.de/en/buy/stereo-160-super-hpc-race-27.5-blackline-20579 Painoakin on saatu alas uudessa mallissa.
Strereo 140 http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/cube-stereo-140-super-hpc-tm-275-carbonnflashred-2015/
Huippuosaahan tossa on kiinni järjestäänDT: straitpull kiekkoja myöten.(tapaavat olla hyviä ja jäykkiä)
Jos pyörä mielyttää niin itse en ainakaan keksi yhtään syytä olla tota ostamatta.
Painokin on uskomaton 12,5kg Hans dampfeilla.:eek:

Joku Muu
10.09.2014, 12.58
Ja siinä Hänen Korkeutensa Andorran Prinsessa kaikessa loistossaan!

Kuvat ei tee oikeutta, se on aika _pinkki_. :) Vielä kun CRC viittii laittaa polkimet, niin avot!

Tuolla nettishopin kuvissa näyttää enemmän punaiselta kuin pinkiltä. Siellä tää 2014 malli näyttää paremmalta kuin 2015 pinkki. Laitappa lisää kuvia jos viittit. Meta SX kiinnostelis itseänikin, mutta toi 650b hysteria meinaa alkaa tarttumaan muhunkin, vaikka aluksi ajattelin että turhaa vouhotusta koko juttu..
Onkos tää nyt siis M-kokoinen?

TimoF
11.09.2014, 19.34
Moikka.
Varmaan paras kysyä tässä topicissa:
Itse kun en ole kokeillut, kuin ankkurihissiä, niin onkohan calpiksen / tornikeskuksen sompahissit kuinka hankalat lukkopolkimien kanssa?
Tekisi mieli käydä kokeilemassa :)
nimim. "kömpelö nöösi"

Vastausten huikeasta määrästä päätellen ei ollu paras topic kysyä tuota asiaa...

..mut ei oo, senkun seisoo polkimilla ja pitää sompaa jalkojen välissä. Jos jännittää ni voihan ne lukot jättää kiinnittämättä.

Jotkut myös istuu satulassa mut miusta sompahississä on helpompi mennä seisten.

Hannu S
12.09.2014, 19.16
Lukot kiinni on oikeestaan vaan helpompi nousta. Lähdössä joutuu pitämään toista auki(tai voi se onnistua molemmat kiinnikin, enpä ole koittanut), mutta itse nousu on mukavampi kun jalat pysyy paikoillaan. Itse muuten menen kalpiksessa istuen ja tornikeskuksessa seisten, en oikein tiedä miksi.

Saarineeeen
12.09.2014, 19.21
Olen noin 198cm pitkä ja tarvisin freeride tai dh pyörän ensi kesäksi onko kellään ideoita mikä olisi tarpeeksi iso pyörä?

j0nttu
12.09.2014, 19.43
Olen noin 198cm pitkä ja tarvisin freeride tai dh pyörän ensi kesäksi onko kellään ideoita mikä olisi tarpeeksi iso pyörä?

Toki riippuu budjetista, mutta DH pyöristä ainakin SC V10, Devinci Wilson ja Trek Session löytyy XL-rungolla.

SammyB
12.09.2014, 21.22
Noita kokoja ei kannata ihan sokeasti tuijottaa. Toisen XL koossa saattaa olla useampien senttien eroja reachissa toisen merkin XL:ään.
Minä suosittelisin nakkelemaan vaikka exceliin eri merkkien mittoja ja valkkaamaan sieltä ne "pisimmät" vaihtoehdoiksi.
Minä olen 190cm ja lähes koko pyöräilyelämäni olen joutunut gravitaatiopyörien kanssa ajelemaan ihan liian lyhyillä fillareilla. Vasta viime vuosina on merkit alkaneet pukkaamaan pidempiä sykkeleitä meille hujopeillekin.
Tai olisi ne maantie- ja xc-puolellakin voineet olla pidempiä, mutta näissä ei stemmin pituudesta niin kamalasti kärsi kuin tuolla vauhtiosastolla.

vat
13.09.2014, 18.38
Joo, M-kokohan se. Kävin rekisteröimässä runkonumeron Commencalin sivuille niin väriks siellä kerrottiin neon-pinkki. Kuvista vaikee tajuta, mutta todella räikeen värinen, suorastaan loistaa silmään. http://imgur.com/7wb51rW Minua ei tietysti haittaa yhtään, mutta pienenä yllätyksenä toki tuli :)

Henkka.k
13.09.2014, 23.33
Toki riippuu budjetista, mutta DH pyöristä ainakin SC V10, Devinci Wilson ja Trek Session löytyy XL-rungolla.

Trekin XL on oikeesti L, ja L koko on M.

Nisse-setä
15.09.2014, 10.48
Joku on noita mäkipyörien mittoja heitellyt jo exceliin:

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkJMzN_pvBoYdFpOd3RWZ0NDU2dscXRXYW5sRjFzZ Hc&usp=sharing

Itse olen 195cm ja ajellut Spessun 2012 Demo 8:lla suht tyytyväisenä.

Grr
15.09.2014, 14.16
Laitahan kokemuksia. Mattoc on nimittäin tällähetkellä ykkösvalinta Yetin uudeks keulaks kun sen voi madaltaa 160-140mm.
Noniin.

Kokonaisen kahden ajopäivän perusteella Mattoc Pro on aivan kiva keula. Pari kertaa pelotti kivikkoränniin syöksyessä että mitäköhän tästäkin tulee, mutta niin vain keula nieli kiltisti kaiken mitä eteen tarjottiin. Kuskin pää on rajoittava tekijä, ei gaffeli.

Otin 26" mallin, myyntiboksissa tuli sisähilut 27.5 konversiolle ja joustomatkan säätöprikkoja kaks. Pidensin keulan heti 170 milliseksi.
Progressiota on vakiona vähän jopa liikaa mun makuun. Tahkolla jäi pari senttiä joustomatkasta käyttämättä vaikka paineet ja sägi on ihan kohdillaan. Saattaa johtua siitä että ajan hiljaa ja welterweight (66,6) painoluokassa. Toisaalta ameriikan foorumeilla on raportoitu liiallisesta öljyn määrästä, pitää tsekata tuo puoli vielä.

Vaimennuksen säädöt on laaja-alaiset. High ja low speed vaikuttaa jännästi ristiin. En vielä löytänyt mieleistä komboa vähän-nopeampi-kuin-low speed kohtaan, täytyy vielä ihmetellä noiden kanssa. Öljynvaihto ja/tai shimmaus on seuraava askel jos toi ei muuten taivu täydellisyyteen.

Painoa on 1930 g täyspitkällä putkella, akseleineen. QR15 pikalinkku oli alkuun aivan perseestä vaikka luin käyttöohjeet yms. Ilmeisesti se kaipasi vain sisäänajoa, parinkymmenen irroituskerran jälkeen toi toimii ihan sujuvasti.

PS. Ostetaan punavalkoiset Matlock tarrat.

AK-87
15.09.2014, 14.41
Juu, lukot kiinni itellä on ainakin Calpiksen hississä, siinä kun voi tukea kädellä siihen kaiteeseen ennen liikkeelle lähtöä. En ole edes miettinyt muita vaihtoehtoja.

Kärrä
15.09.2014, 22.30
Vastausten huikeasta määrästä päätellen ei ollu paras topic kysyä tuota asiaa...
:D Mutta vastausten vähyydessä oli se hyvä puoli, että jouduin käymään kokeilemassa :) Helppoahan se oli istuen, oikea jalka lukossa ja vasen vapaana roikkuen...
Kiitokset kuitenkin kaikille myöhemmin vastanneille :)

syklopaatti
17.09.2014, 11.30
Otin 26" mallin, myyntiboksissa tuli sisähilut 27.5 konversiolle ja joustomatkan säätöprikkoja kaks.

Hienoa. Tämä 27.5 konversiomoodi lisäsi kiinnostustani keulaan entisestään. Loistava ominaisuus jos joskus 27,5 rungon/pyörän hankkii
tai keulan jälleenmyy. Kiitos raportista muutenkin. Vaikuttas hyvälle.

Henkka.k
20.09.2014, 01.33
Voisko joku kertoa mikä idea tuossa Yetin Switch Infinity systeemissä on, kun en noista Yetin omista nettisivuista hirveesti viisastunu.

Jooseppi
20.09.2014, 01.47
Voisko joku kertoa mikä idea tuossa Yetin Switch Infinity systeemissä on, kun en noista Yetin omista nettisivuista hirveesti viisastunu.

Minäkin olen sitä pikkaisen kyyläilly ja tulin siihen tulokseen että liekkö pelkkää markkinointipaskaa :D

Human Traffic
22.09.2014, 08.25
Oon vähän tätä miettinyt.. http://www.bike-mailorder.de/Komplettbike/Mountainbikes/Mega-AM-275-Pro-Komplettbike.html

Ei kai tää nyt ihan susi ole? Koko olisi L.

AK-87
22.09.2014, 08.55
@ Human Traffic: Ite ajelin muutaman kesän Megalla, kyse tuota edellisestä kehitysversiosta ja siis 26" renkaista. Ei paljon tule pahaa sanottavaa mieleen, tykkäsin kyllä kovasti. Tuo perä ei ole luonteeltaan ns. sohvamalli, vaan pikemminkin tosi kisahenkinen ja antaa aika välitöntä palautetta kuskin aktiivisuudesta/epäaktiivisuudesta. Onhan se myös hyvinkin poljettava iskarin alkuperäisasetuksilla! Runko ei myöskään ole kaikista kevyin, mutta tavaraa on oikeissa paikoissa eikä kovemmassakaan vauhdissa tunnu siltä että rakkine silpoutuu alle... Siitä siis ajomiehelle soiva peli!

Jooseppi
22.09.2014, 10.36
Eikös Lehikoisella ollut alla jonkinmoinen Nuke tuolla tahkon kisassa?

Polun tukko
22.09.2014, 10.45
^ kyllähän sillä oli

AK-87
22.09.2014, 11.28
Lehikoisella oli ajossa 2015-malli, pitkälle sama vekotin kyllä...

Human Traffic
22.09.2014, 16.48
Kiitos vastauksista. Haussa pyörä joka kestää. Joten kuulostaa hyvältä! Kokemuksia on nukeproofin tuotteista, mutta ei pyöristä. Tuotteet ovat olleet kyllä hyviä.

Katselin kanssa että Lehikoisella oli nuke alla Tahkolla.

Jooseppi
22.09.2014, 17.47
Kiitos vastauksista. Haussa pyörä joka kestää. Joten kuulostaa hyvältä! Kokemuksia on nukeproofin tuotteista, mutta ei pyöristä. Tuotteet ovat olleet kyllä hyviä.

Katselin kanssa että Lehikoisella oli nuke alla Tahkolla.

Jos kestävyys on number uno kriteeri, niin miten olisi Heckler pikellä tai foxin jytkykeulalla? Tuntuis kestävän ja takuukin kaiketi oikeasti toimii ja crash replacement ohjelma ulottuu pitkälle tulevaisuuteenkin. Sitä en tiedä kuinka hyvin Lehikoista vastaan sillä pärjää, itse en pärjää edes täysjäykällä fixi-sinkulalla kenellekkään :D

Edit:Vitsi siis vitsinä, hyvin se menee alamäkeen.

elasto
23.09.2014, 20.25
http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3509

Mä tilasin ensi kevääksi tollasen. Toivottavasti siitä on johonkin.

syklopaatti
23.09.2014, 23.00

No huh...:pOn varmaan vaikka mihin. Toivottavasti toi Shapeshifter osoittautuu luotettavaksi. ei voi kun onnitella.
On toi kyllä hurjan kevyt. 12,7kg. hyvää päivää...

Bässi
24.09.2014, 08.54
Jään kanssa odottelemaan talven testejä shapeshifterille, jos se toimii yhtä luotettavasti kuin hissitolpat pakkasella. saahan siihen kyllä talveks 2x4 pultattua tilalle.

Jyschi
24.09.2014, 13.28
Itselläkin vähän pyöräkuumetta nostattelee. Kuolauksen kohteena on ollut nimen omaan tuo Canyonin Strive CF 8.0 Race ja YT Capra Comp. Nomadikin olisi mahdollisesti vaihtoehto, mutta se alkaa olla jo vähän liian jyrä ja hintakin on aika suolainen. Eli ~160mm joustava pyörä haussa hyvällä polkemistehokkuudella, jolla pääsee mäen päällekkin, mutta voi ajaa parkkiakin. Painon pitäs olla siellä ~13kg kantturoissa ja jousituksen mielummin sporttisen napakka kuin pehmeä sohva.

Strive
+Paino
+Jarrut
+Sopivat renkaat valmiina
+Vaikuttaa polkemistehokkaalta
+Geometria vaikuttaa itselle sopivammalta
+Kisakuskeilta saatu palaute näkynee pyörän suunnittelussa

+/-Shapeshifter, riippuen siitä mitenkä tuo toimii

-Pyörän saaminen menee ensi keväälle (entisellä voipi tietysti ajella tuohon asti)

Capra
+Kiekot
+Takapään jousitusratkaisu
+150mm reverb
+Kokeiltu ratkaisu ja hyvin testeissä menestynyt

+/-onko 2015 malli tulossa jollain aikavälillä?

-Renkaat menee samantien vaihtoon
-Avidin jarrut
-Jonkun verran murtuneita takakolmioita vaihtajankorvakkeen kohdalta. Ilmeisesti design kuitenkin korjattu
-lyhyt geometria

Pitänee vielä CADilla skissailla nuita geometrioita, kun vaikuttavat niin totaalisen erilaisilta. Näkeepähän sitten mitenkä ne suhtautuu paremmin toisiinsa.

Jooseppi
24.09.2014, 13.32

Laita ajorapsaa kun pääset pyörän kanssa sinuiksi. Mielenkiintoinen konsepti!

mehukatti
24.09.2014, 14.16
Olen ehkä jäävi sanomaan, mutta uus Nomad voi olla jyrä kun katotaan loivaa ohjainkulmaa ja pituutta, mutta toisaalta polkemistehokkuus on mielestäni aika hyvä. Siihen vaikuttaa keveys (oma X01-pyörä oli muistaakseni 13.2kg kaupasta haettuna), jyrkempi satulaputken kulma (kun penkki on ylhäällä niin on aika optimikohdassa keskiön päällä polkemista ajatellen) ja VPP-jousitus, joka jo itsessään estää pahinta notkumista. Polkemistehokkuuden hienosäädön voi tehdä compression-säätöjä pyörittämällä. Enemmän niin polkemistehokkuutta tulee lisää ja pyörä ottaa äkäisemmin ilmaa hyppyreistä, vähemmän niin edellämainitut heikkenee, mutta toisaalta röykkyiset DH-pätkät menee smootimmin.

Polkemistehokkuuteen liittyy tosi paljon myös renkaat ja niiden rullaavuus. Kahta pyörää ei kannata edes verrata siinä mielessä, jos rengastus ei ole sama.

Jos Nomadin rajaisin pois, niin tekisin sen ensisijaisesti hinnan takia.

AK-87
24.09.2014, 16.48
Lisää vaihtoehtoja Jyschille: Mondraker Dune/Foxy, Commencal Meta AM V4, Last Bikes Herb 160. Ja sitten tuo 2014-mallinen Nukeproof, mitä Human Traffic tuossa aiemmin pohti. Ja niin joo, Giantilta puskee myös komian näköistä enskapyssyä 2015 mallistoon.

SammyB
24.09.2014, 17.44
http://enduro-mtb.com/en/first-ride-the-new-2015-vitus-sommet-vr/
Tämmöinenkin on nyt saatavilla.

elasto
24.09.2014, 18.22
Jään kanssa odottelemaan talven testejä shapeshifterille, jos se toimii yhtä luotettavasti kuin hissitolpat pakkasella. saahan siihen kyllä talveks 2x4 pultattua tilalle.

Onneksi ei tarvitse ajella joustopyörällä kuin kesällä. Talvi menee läskeillen.

Tosiaan tuo Shapeshifter jakaa vähän myös mun mielipiteitä. Periaatteessa en haluaisi fillariin mitään turhia härpäkkeitä jotka voi mennä rikki, mutta sitten taas toisaalta on mielenkiintoista kokeilla uutta teknologiaa.

Laita ajorapsaa kun pääset pyörän kanssa sinuiksi. Mielenkiintoinen konsepti!

Katsotaan nyt jos tuo mulle joskus tulee. Vuoronumero jonosta on nyt saatu kun se on tilattu, mutta mulla on vielä plan B. Odottelen nimittäin että Canyon julkaisee tuon Spectral CF 9.0 EX:n ja saatan vielä vaihtaa siihen. Se tosin ei enää ole oikea enduro-pyörä, joten menee ohi tästä aiheesta. En mä tosin enduroa ajakaan edes muutenkaan.

Jyschi
25.09.2014, 23.41
Commencaleja on jo kaksi ollut, joten on aika siirtyä toiseen merkkiin. Herb on vähän liian DH:n puolelle kallellaan. Nukeproof ja Mondraker voisi olla vaihtoehto, mutta saksalaiselta saapi enempi vastinetta rahalle. Kuitupitoinenkin pitäisi uusi pyörä mieluisesti olla.

Alkaa tuo valinta kallistumaan Striven suuntaan geometrian takia. Pitää Nomadin rungosta käydä vielä pyytämässä tarjousta, mutta hinta jäänee niin korkeaksi, että se jääpi kauppaan.

Skissailin nuita geometrioita ja yhtä lyhyentä tuo Capra nuin graafisesti vaikuttaa kuin numeroina papereillakin. Näyttäisi itse asiassa olevan vielä lyhyempi kuin L-koon Nomadi. Tuollaista L-koon Nomadia olen testaillut ja se tuntui liian ahtaalta ja lyhyenltä meikäläisen varrelle.

https://bohpvg.bn1.livefilestore.com/y2p0KC10B-JHEbul1uVEuJu8wBW5rvCwjzorok5LOxBgppU2nLdlIQIgMbxU BiyBsRjfhQaegNEy5Z2TXBQPPqe1kOvzulFM9nX03L05lQfe1E/geometriat.png

Human Traffic
26.09.2014, 00.11
Palaan vielä tähän. Ajattelin näet tämän tässä kohta tilata. Eli tää nukeproofi.

http://www.bike-mailorder.de/Komplet...plettbike.html (http://www.bike-mailorder.de/Komplettbike/Mountainbikes/Mega-AM-275-Pro-Komplettbike.html)

Vaihtoehtoja otetaan vastaan. Hintaa alle 4000 ja ns varastopyörä. Jonka saa siis kohtuu nopeasti maksamisen jälkeen hyppysiin. Ei kuukausien odotteluja.

27.5" ja koko noin 18.5-19.5". Ajo otsikon mukaista. Hissienskaa ja teknistä trailiajoa. Mutta mun mielestä tuo nukeprooffi vaikuttaa ihan hyvältä. Jos ei tuu parempaa tarjousta teiltä, niin meen sillä. Kapish.

AK-87
26.09.2014, 09.26
@ Human Traffic: ...hittojakos sä meiltä enää kyselet, eiköhän tuon asian suhteen ole sulla jo päätös tehtynä ;) Painat nyt vaan sitä tilausnappia, Foorumi approves.

Human Traffic
26.09.2014, 09.49
Kiitti AK hyväksynnästä :) Mietin vain jos jollain oisi ollut takataskussa jokin limenvihreä vaihtoehto..Seur kauden nuke on harmittavasti juurikin se limenvihreä, mutta hinta on sen verta enemmän, että en näe syytä sitä hommata, vrt 2014 malli.

Kemizti
26.09.2014, 10.20
Sportaxissa ois tollanen, riittävän lime?

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1888629_10152749125190827_1980993498942738930_n.jp g?oh=29d6f12509385acc5e1522722cc2e688&oe=548CB908

Henkka.k
26.09.2014, 10.44
Palaan vielä tähän. Ajattelin näet tämän tässä kohta tilata. Eli tää nukeproofi.

http://www.bike-mailorder.de/Komplet...plettbike.html (http://www.bike-mailorder.de/Komplettbike/Mountainbikes/Mega-AM-275-Pro-Komplettbike.html)

Vaihtoehtoja otetaan vastaan. Hintaa alle 4000 ja ns varastopyörä. Jonka saa siis kohtuu nopeasti maksamisen jälkeen hyppysiin. Ei kuukausien odotteluja.

27.5" ja koko noin 18.5-19.5". Ajo otsikon mukaista. Hissienskaa ja teknistä trailiajoa. Mutta mun mielestä tuo nukeprooffi vaikuttaa ihan hyvältä. Jos ei tuu parempaa tarjousta teiltä, niin meen sillä. Kapish.

Radon Slide Carbon tai Cube Stereo?

mehukatti
26.09.2014, 10.47

Kun näitä harvemmin ehdotetaan, niin laitetaas vaihteeksi isojen valmistajien vaihtoehdot. Kaikilta (?) alkaa varmaan pian olla 2015-mallit saatavilla lähikauppiaalta:

-2015 Specialized Enduro Elite 27.5
-2015 Trek Slash 7 / 8
-2015 Kona Process 153 perusmalli / DL

Toki nää edustaa heikompaa hinta/laatusuhdetta kun vaikka Canyon, mutta toisaalta pyöriä pitäis olla nopeesti saatavilla?

Human Traffic
26.09.2014, 11.12
Radon Slide Carbon tai Cube Stereo?

Edeltävä täpäri oli radoni. En halua nyt raatoa. Ja Cuben kanssa sama homma. Kiitos vinkeistä tosi. Ja hiilaria minä en halua.

Human Traffic
26.09.2014, 11.43
Vitsi työtietokone ei näytä Kemiztin lähettämää kuvaa! En pysty kommenoimaan. Tiedä mikä herkku siellä on..

Kyllä mä spessut ja trekitkin joudun hylkäämään, sillä ne ei mua vaan merkkinä innosta. Kiitos vinkeistä tosin.

AaJiiKoo
26.09.2014, 11.47

Jos tuosta jotain kritiikin aihetta pitää keksiä, niin Avid Elixirit ja SRAM X9 type2. Niiden kanssa on minulla ja monella muulla ollut ongelmia toiminnan ja/tai kestävyyden kanssa. Ja sitten nuo kiekot eivät taida olla TL-ready -mallia, vaikka aika monessa muussa saman hintaluokan pyörässä alkaa nykyään jo olemaan.

Itse olen ollut sangen tyytyväinen -14 Process 153:een. Jopa siinä määrin, että uusi -15 mallinen on tulossa...:)

Human Traffic
26.09.2014, 12.13
Mulla on ylimääräiset formulan onet, joten nuo avidit eivät haittaa. Käytän sisureita vielä toistaiseksi, joten sekään ei haittaa. Mutta Kona kyllä kiinnostaa jonkin verran. Täytyy tutkia asiaa..

Miki-
28.09.2014, 00.02
En viittinyt uutta topikkia perustaa, joten...

Onko kellään tietoa paljonko painaa Santa Cruz Bronson runkosetit, alumiininen ja kuituversio? Kiinnostaisi ensi keväänä ehkä hommata, L-kokoisena. Alumiininen kiinnostaa ehkä enemmän, hinnan ja "huolettomuuden" takia...

juho_u
28.09.2014, 00.13
http://i1248.photobucket.com/albums/hh498/juhouosukainenju/20140821_155056_zpsmmjmpgfc.jpg (http://s1248.photobucket.com/user/juhouosukainenju/media/20140821_155056_zpsmmjmpgfc.jpg.html)

Aika hieno tuo vihree bronson. Olisiko sittenkin pitänyt valita vihree mustan sijasta, nyt se on myöhästä. 2015 runko tulossa vanhan vähän kärsineen tilalle.

Miki-
28.09.2014, 00.26
^ mitäs tuossa on tapahtunut? Mikä kohta rungosta? Onneks Santa Cruzilla taitaa takuu toimia ihan moitteetta? :)

juho_u
28.09.2014, 00.37
OTB, jonka jälkeen pyörä osui kiveen. Takahaarukan yläputkeen tuli isku, kun uutta haarukkaa ei saa enää tuolla värillä, niin tulee kokonaan uusi runko. Takuuseen ei tule, kun itse aiheutettu. Aika kohtuulliseen hintaan uusi runko tulee. No saishan sillä rahalla uuden halpis jäykkäperä maasturin.

Miki-
28.09.2014, 00.41
Ai hitto, pistää taas entistä enemmän harkitsemaan aluversiota...

juho_u
28.09.2014, 00.53
Älä vaan tilaa kuitusta, jos meinaat alulla joskus ajella. Kun kokeilin tallboy ltc & alu fillareita niin järkyttävä ero niiden välillä oli.
On tuo bronson vaan älyttömän hauska fillari ajaa, suosittelen 160mm keulaa ja 1X11 vaihteita.

sam123
28.09.2014, 21.21
Eikö tämä ole tähän hintaan ihan ok? http://www.fun-corner.de/index.php/en/Haibike-Impact-SL-29/c-WG000009/a-A018138

Mittakuvat, olisiko tuo 48 185cm:lle kuitenkin riittävä: http://www.alltricks.com/mtb/bikes/haibike-2014-full-suspension-bike-impact-sl-29-black-white-193-158152.html

Jooseppi
29.09.2014, 00.56
Älä vaan tilaa kuitusta, jos meinaat alulla joskus ajella. Kun kokeilin tallboy ltc & alu fillareita niin järkyttävä ero niiden välillä oli.
On tuo bronson vaan älyttömän hauska fillari ajaa, suosittelen 160mm keulaa ja 1X11 vaihteita.

Noh noh, ei nyt kannata liioitella. Vaikka hiilarirunko jäykempi onkin, niin onhan myös nuo cruzin alurungot todella jäykkiä. Tarttee ihan tosissaan fiilistellä jotta huomaa että runko joustaa -eikä se siitäkään huolimatta ole ajonautintoa pilaava seikka. Olen sellaisessa onnekkaassa asemassa, että olen päässyt kokeilemaan Tallboy LTC:tä ja Heckleriä samana päivänä tahkolla alamäkeen ajettaessa. Taisi olla rungon materiaali tasan viimeisin asia mielessä siinä touhussa. Kyllä se leveä hymy oli naamalla kummallakin pyörällä ajaessa.

On siinä näemmä oikeasti vastaheitto olemassa kun puhutaan hiilarirunkoisesta maastopyörästä harrastajan käsissä. Niitä on mennyt rikki aika ihmeellisissä tilanteissa ja jokaisella merkillä. Eniten nauratti kun yhdessä vaiheessa cruzin hiilarirungot hajosi pyörän kuljetustelineissä :D No onneksi on crash replacement-ohjelmat olemassa.

Ai hitto, pistää taas entistä enemmän harkitsemaan aluversiota...

Ei siinä mitään vikaa ole. Alu-bronssoni on varmasti jykevä runko ja perän pitäisi olla internetin mukaan jopa jäykempi kuin omassani (VPP vs SP). Bronssoniahan muuten myydään 3 eri runkoversiona: alumiinisena, halvempana hiilarina ja kalliimpana hiilarina. Nuo kaksi halvempaa runkoa on käytännössä aika samanpainoisia eikä hintaerokaan pitäisi kauhean paljoa olla.

Jyschi
01.10.2014, 16.44
Kyselin canyonilta hieman lisätietoja tosta shape shifteristä:Suositeltu huoltoväli on 2v/200h. Huolto hoituu siten, että canyon lähettää uuden shape shifterin, joka vaihdetaan omaan, joka taas sitten lähetetään canyonille. Koko pyöränkin saa halutessaan lähettää.Ovat myös kuulema testanneet tuota aparaattia pakkasessa ja toimii 0C alittavissa lämpötiloissa.

KestreL
02.10.2014, 00.58
Kyselin canyonilta hieman lisätietoja tosta shape shifteristä:Suositeltu huoltoväli on 2v/200h. Huolto hoituu siten, että canyon lähettää uuden shape shifterin, joka vaihdetaan omaan, joka taas sitten lähetetään canyonille. Koko pyöränkin saa halutessaan lähettää.Ovat myös kuulema testanneet tuota aparaattia pakkasessa ja toimii 0C alittavissa lämpötiloissa.

Oliko huollon hinnasta puhetta? Pyörän lähettelylle ainakin tulee kulua, joten se tuskin on kovin fiksu vaihtoehto...

kauris
02.10.2014, 09.38
En sano etteikö tuo toimisi pakkasella mutta pelkkä pakkasen puolella tehty pikainen testaus (en tiedä miten on testattu) on aika eri asia kuin Suomen yhden talven aikana pyörän saama käsittely. Vettä, räntää, lunta, kuivaa, kosteaa, pesua, plussaa ja miinusta sekä mahdollisesti sisällä säilytystä ja taas ulos vientiä.

Miki-
02.10.2014, 18.10
Tuli sittenkin päädyttyä alumiinin sijaan tennispallokeltaiseen Bronson C:hen. Hyvä tarjous tuli vastaan netin syövereistä, joten tällä ajetaan sitten seuraavat monta vuotta... :) Ensi viikolla kasaan.

Jooseppi
02.10.2014, 19.36
Ostitko käytettynä? Ja onnea hienosta pyörästä :)

Miki-
02.10.2014, 20.38
Uutena ostin. Ajattelin aluksi tosiaan huokeampaa runkoa, mutta ajatuksethan aina karkaa... Noh, vaikka budjetti lapasesta lähtikin, niin pyörä tulee olemaan varmasti pitkäikäinen, koska tiedän että 650b on itselle sopivin rengaskoko ja 150mm jousto juurikin sopiva omiin jokapaikan ajoihin. Eli seuraavan kerran kun runkoa vaihdan, vaihdan joko haljenneen tai muuten vain puhkiajetun sitten pois :)

e: ja mikään muu Bronson väri ei ole koskaan napannut omaan silmään, ei sitten yhtään. Tämä olikin viimeinen kappale L-kokoa kyseisestä kaupasta, ja varmaan melkein koko Euroopasta. Tai mistään muualta en ainakaan löytänyt. Siinä vielä pari ostoperustelua itselleni... :)

Njös-petter
03.10.2014, 01.38
2015 Mondrakereissa ihan mielenkiintoista mallia, esim. Dune RR ja Foxy Alloy XR: http://www.mondraker.com/15/eng/bikes.html. Milloinhan tulee Suomen hinnat?

Jooseppi
03.10.2014, 12.08
Uutena ostin. Ajattelin aluksi tosiaan huokeampaa runkoa, mutta ajatuksethan aina karkaa... Noh, vaikka budjetti lapasesta lähtikin, niin pyörä tulee olemaan varmasti pitkäikäinen, koska tiedän että 650b on itselle sopivin rengaskoko ja 150mm jousto juurikin sopiva omiin jokapaikan ajoihin. Eli seuraavan kerran kun runkoa vaihdan, vaihdan joko haljenneen tai muuten vain puhkiajetun sitten pois :)

e: ja mikään muu Bronson väri ei ole koskaan napannut omaan silmään, ei sitten yhtään. Tämä olikin viimeinen kappale L-kokoa kyseisestä kaupasta, ja varmaan melkein koko Euroopasta. Tai mistään muualta en ainakaan löytänyt. Siinä vielä pari ostoperustelua itselleni... :)

Saitko muka ostettua netistä ja tilattua cruzin rungon Suomeen? Jaaa. Siisti pyörä enivei.

Miki-
03.10.2014, 19.16
Ranskalaisesta nettikaupasta on tulossa. Onko Santa Cruzilla sitten erityinen politiikka koskien rajojen yli myyntiä? Ei ollut ainakaan ongelmaa tilauksen kanssa ja paketti on tällä hetkellä Tanskanmaalla. Tiistaina pitäisi olla kourassa ja sitten kasaamaan.

e: toki olisin Suomesta ostanut vaikka vähän kalliimmalla, mutta ainoat vaihtoehdot olivat huonot uudet värit, imho :|

Human Traffic
04.10.2014, 12.02
I placed an order.

http://nukeproof.com/products/mega-am/

Limeä limeä..

AK-87
04.10.2014, 23.20
Onnea! Tuskin joudut pettymään, Mega tykkää kun sille annetaan kyytiä 😊

syklopaatti
05.10.2014, 11.48
Näkyy myös nuke kulkevan Lehikoisen alla EWS:n päätösrundilla.

Jokapaitapoika
06.10.2014, 14.48
Mitäs mieltä enskahommiin tästä Radonista?

http://www.radon-bikes.de/bikes/mountainbike/enduro/slide-carbon-275/slide-carbon-275-x01/

Edit. Eipä enää mitään. Hommasin 2014 Cube Stereo Super HPC SLT:n. Odottavan aika on pitkä.

Miki-
09.10.2014, 22.57
Noniin, Strutsi saapui ja kasannutkin jo aika pitkälle. Vanhasta pyörästä osat, eli XX1, Pike 150, nonstealth-Reverb, DT Swiss XM 1501, Spankkia ohjaamo, XT -jarrut. Takajarruletku on liian lyhyt entisestä rungosta, joten se pitää vielä hommata ja tutustua samalla jarrun ilmaamisen saloihin. Viimeistään keväällä hommaan kevyemmät polkimet noiden Time-Z järkäleiden tilalle, sekä Cane Creekin tahi Rock Shoxin iskarin, pitää vielä odotella että saa parempia käyttäjäarvosteluja kyseisistä... Sittenpä paketti onkin sellainen kuin sen haluan olevan. Toki takaiskaria pitää ensin testata kunnolla ajossa, mutta paljon on saanut lukea huonoja kokemuksia Foxin pintaherkkyyden osalta.

Tuskin tulen ikinä kisaamaan enduroa vaikka vähän kiinnostaakin kieltämättä. Tästä tulee kuitenkin se yksi ja ainoa maastopyörä itselleni. Surly Steamroller + Genesis Croix de Fer 30 + Bronson, siinäpä kolme fillaria joilla oma ajorepertuaari on nyt taattu :)

Runkoon asentelin Invisiframe 3M kiveniskuteipit sekä tämmöinen mtbr.com foorumin käyttäjän kivenisku/alalinkkusuoja tulossa: http://classifieds.mtbr.com/showfull.php?product=92064&bigimage=Bronson_Carbon.jpg

Welcome to my kitchen :)

https://farm4.staticflickr.com/3952/15302396909_ba69b326d5_b.jpg (https://flic.kr/p/pjdMtt)DSC_0342 (https://flic.kr/p/pjdMtt) by äMPeee (https://www.flickr.com/people/123953886@N03/), on Flickr

makkis
09.10.2014, 23.57
Runkoon asentelin Invisiframe 3M kiveniskuteipit
Löytyikö tätä jostain päin Kuopiota suoraan hyllystä?
Itsellä odottelee suunnilleen samanvärinen Meta ht vielä muutamaa osapakettia ja ajattelin liimata suojateippiä herkimpiin paikkoihin ennen käyttöönottoa.

Miki-
10.10.2014, 00.09
Tilasin heidän sivuiltaan http://www.invisiframe.co.uk/ valmiiksi leikatun paketin, vaikka hintava olikin :| 3M -kiveniskuteippiä voisi löytyä metritavarana esim. Etralta Kuopiosta? En ole kyllä perehtynyt asiaan sen paremmin, helpoimmalla halusin päästä... :) Asennus oli suht. helppoa mutta aikaa vievää, vaikkakin pieniä ilmakuplia jää melkein väkisin joihinkin paikkoihin. Ehkä noi ajan kanssa häviää, ehkä ei, mutta lopputulos on silti tosi siisti.

janihoo
10.10.2014, 12.59
Kuopiosta saa kiveniskuteippiä motonetistä ja biltemasta. Eihän ne 3M:ää ole, mutta itsellä ainakin pysynyt rungossa kiinni, eikä hinta päätä huimaa. Sitä onko ne runkoa sujannut niin en ole vilkuillut. Tukevan oloista kalvoa oli ainakin.

janihoo
10.10.2014, 13.01
^ Huh huh minkälaisia vastauksia saa aikaiseksi kun asuu viitisen vuotta Kuopiossa. Siis jotain noname arkkikamaa mistä itse voi leikata saa motonetistä.

syklopaatti
10.10.2014, 15.46
^ Huh huh minkälaisia vastauksia saa aikaiseksi kun asuu viitisen vuotta Kuopiossa. Siis jotain noname arkkikamaa mistä itse voi leikata saa motonetistä.Savolaisuus tarttuu. Laadusta viis kuhan saa halavalla.;)

makkis
10.10.2014, 15.58
Mitenkäs se on, voiko myös väärinkäsityksistä syyttää itävää savolaisuutta? Ja voiko savolaisuuden oireet ylipäätään alkaa näkymään jo muutaman kuukauden altistumisen aikana? :rolleyes:

Eli tosiaan luulin että tuo Invisiframe olisi jokin 3M:n teippimalli runkojen suojaamiseen. Pitää käydä tässä joku päivä penkomassa kauppojen hyllyjä, josko sieltä löytyis jotain suojaa.

teehak
10.10.2014, 16.47
Kuopiosta saa kiveniskuteippiä motonetistä ja biltemasta. Eihän ne 3M:ää ole, mutta itsellä ainakin pysynyt rungossa kiinni, eikä hinta päätä huimaa. Sitä onko ne runkoa sujannut niin en ole vilkuillut. Tukevan oloista kalvoa oli ainakin.

Sen verran voin omasta kokemuksestani kertoa että edellämainitut "kiveniskuteipit" on ollut täyttä sontaa omalla kohdallani. Eivät ole kestäneet rungossa vuorokautta pidempää kiinni niin etteikö jo reunoista lähtisi repsottamaan, voi olla että mulle on sattunut vaan huonoa tavaraa. Se ainut mikä on kestänyt ja on ollut taipuisaa asentaa on ollut tuo 3M tekemä teippi.

edit. sori, taitaa mennä offtopic alueelle.

syklopaatti
10.10.2014, 17.04
Mitenkäs se on, voiko myös väärinkäsityksistä syyttää itävää savolaisuutta? Ja voiko savolaisuuden oireet ylipäätään alkaa näkymään jo muutaman kuukauden altistumisen aikana? :rolleyes:

Eli tosiaan luulin että tuo Invisiframe olisi jokin 3M:n teippimalli runkojen suojaamiseen. Pitää käydä tässä joku päivä penkomassa kauppojen hyllyjä, josko sieltä löytyis jotain suojaa.Noh, sanontahan kuuluu ,että kun keskustelee savolaisen kanssa vastuu on aina kuulijalla.;)
Altistumisen aikataulua ei voi tietää. Riippuu ihmisestä. Kyllä se savolaisuus tarttuu jokaiseen joka sille tarpeeks altistuu.

Polun tukko
10.10.2014, 17.06
Kullä tuo 3m teippi itsellä pysynyt täysin kiinni 3kk minkä transitti on talossa ollut. Ei halpaa mutta kestää.
E: tietysti pohjat putsattiin rasvan poistajalla.

sakuvaan
10.10.2014, 17.19
Invisiframe on yksi harvoja puoteja mistä saa mattapintaista teippiä, itellä kun on matta runko niin kiiltävä suojateippi oli lähinnä rivon näköinen, se on kanssa ihan hyvää kamaa yhden rungon teipanneena, saippuavettä + aikaa kuluu kun tuota työstää paikalleen.

M79
12.10.2014, 21.31
Enskapyörä pitäisi saada ensikaudelle. Vaikea valita, varsinkin kuin harvaa pääsee testaamaan. Mittaa kuskilla 190cm. Eniten mietityttää koko, kaikki nykyajan pyörät ovat laadultaan ja toiminnaltaan varmasti toimivia. Loppusuoralla 4 pyörää.

Kona Process 153 DL. Koko L (reach 460) tai XL (485)
Hyvät osat, paljon kehuttu. L-kokoista testannut, tuntui että voisi olla isompi. Onkohan XL jo liian pitkä? Hiukan painava ja jykevä perus polkuajoon.

Trek Slash 8 XL (480)
Osiin nähden aika kallis, ja vaatisi päivityksen 1x11.

Canyon Strive AL Race (468)
Huippu osat ja halpa hinta. Shapeshifterin toimintavarmuus mietityttää, se olisi kyllä tarpeen omassa ajossa. Paljon tulee ajettua siirtymiä ja poljettavaa polkua. Koko? Dirt lehdessä sanottiin että L-kokoinen Race versiokin olisi lyhyt yli 185cm pitkälle, vaikka reach näyttää aika hyvältä verrattuna muihin...

YT Capra Comp L (445)
Todella paljon kehuttu, huippu osat, kuiturunko. Liian pieni?

Nykyisessä 29" täysjoustossa reach 439 (Kona) ja se tuntuu kyllä liian lyhyeltä. Alamäkipyörässä reach 440 (YT) ja se tuntuu sopivalta. Mittaileekohan valmistajat noita eri tavalla?

Olisiko vielä joku hyvä haastaja tuon nelikon ulkopuolelta?

Verska-Vesa
13.10.2014, 16.24
Dirt lehdessä sanottiin että L-kokoinen Race versiokin olisi lyhyt yli 185cm pitkälle, vaikka reach näyttää aika hyvältä verrattuna muihin...
Tuo Dirtin Steve Jones tuntuu tykkäävän aivan tajuttoman pitkistä pyöristä, miehellä mittaa vissiin tasan 6 jalkaa eli jotakuinkin 183cm ja valittaa käytännössä jokaisesta pyörästä, että liian lyhyt.

mehukatti
13.10.2014, 16.27
Joo, ei nyt kannata ihan varauksetta kaikkea ottaa mitä Steve Jones kirjoittaa. Miehen pyörätestit muutenkin liikkuu toisinaan vähän korkeammilla tajunnan tasoilla. Mutta jos kuskilla on mittaa 190cm, niin kyllä mielestäni voi oletuksena katella XL-kokoisia pyöriä.

miku80
13.10.2014, 21.59
Koittamallahan se selviää mikä sopii itelle parhaiten jos vaan mitenkään on mahdollista esim itellä myös mittaa 190cm ja ajelen L-koon Spessun endurolla sekä XL-koon stumpjumperilla ja maantiepuolella 61cm runkoisella ja mikäli spessun pituustalukkoa katsoo niin ainoastaan stumppi olis mulle se "oikean" kokoinen..

telliv
13.10.2014, 22.19
Kummasti tippuu 3M kiveniskuteipin hinta kun sitä käy ostamassa sieltä missä sitä luultavasti eniten käytetään...automaalaamot yms. tuninkipuljut. 8€ per metri ostin vastikkään. Se et joku nyt vähä fiskarssilla metrin tuommoista saksii ja veloittaa 59,99£ ei paljoa nappaa, mut sitä se teettää kun köyhä on :D.

Hri
14.10.2014, 00.09
Samaan 8€/m minäkin kävin tänään teippiä hakemassa. Taperoll Helsingissä myy sellaisen pätkän kuin haluaa.
10x100cm on minimi ja sen hinta on tuo 8 euroa.

Atro
14.10.2014, 14.27
3m kiveniskuteippi 100 mm x 2.5 m näyttäs olevan nettihinnaston mukaan Taperollissa 32 € (alv 0%). Tuon verran varmaan pitää varata jos kauttaaltaan rungon haluaa suojata? Ei se hintaero nyt enää niin valtava ole.

Miten nopeesti ihmiset on tuolta Invisiframesta kalvot saaneet?

Miki-
14.10.2014, 19.14
Taisi mennä 6 arkipäivää tilauksesta. Onhan siinä hintaeroa rullatavaraan, mutta saa sopivasti muotoon leikatut kappaleet, eli varmasti jää vähemmän "paljasta" pinta-alaa runkoon. Toki jos aikaa ja halua riittää, niin voisihan sitä paperille piirtää, leikellä ja trimmailla sopivat muotit, joiden avulla sitten leikkaisi metritavarasta kappaleet. En itse jaksaisi :)

Jooseppi
15.10.2014, 12.27
Taisi mennä 6 arkipäivää tilauksesta. Onhan siinä hintaeroa rullatavaraan, mutta saa sopivasti muotoon leikatut kappaleet, eli varmasti jää vähemmän "paljasta" pinta-alaa runkoon. Toki jos aikaa ja halua riittää, niin voisihan sitä paperille piirtää, leikellä ja trimmailla sopivat muotit, joiden avulla sitten leikkaisi metritavarasta kappaleet. En itse jaksaisi :)

Onnea muuten uudesta pyörästä :) Pirun hieno taisi tulla?

Itse laitoin hätäpäissäni ennen tahkon mtb:ta pyörään motonetin kiveniskuteippiä. Kyllähän se toimii, mutta tuli vaan niin törkeen ruma tehtyä kiireessä, että pitää teipittää uudestaan talvella.

Enduro
27.10.2014, 22.05
Uutta enskakonkelia olisin ostamassa ja tähtäimessä tällähetkellä Santa Cruz Nomad C ja Bronson. Onko kellään kokemuksia näistä ?
En osaa päättää noiden välillä. Jotain olen kuullut, että Nomad käy ihan suomi-dh pyöränä eli olisko se sitten perus trailiajossa huono ?

Bronson puolestaan ei ole läheskään niin hauska peli alamäki sessioilla, mutta perus trailiajossa loistaisi.
Tällä hetkellä juurikin tuollainen kompromissi, että enemmän alamäki painoitteinen enskapyörä. Onko ehdottaa muita merkkejä ?

mehukatti
27.10.2014, 22.45
No oikeastaan vastasitkin omaan kysymykseesi. Nomad on parempi, jos haluu painottaa alamäkeä, kun taas Bronson, jos haluu painottaa mettäajoa. Tosin Nomad liikkuu ihan kivasti metässä ja Bronson toimii tietääkseni ihan kivasti alamäessä, joten kyse on myös makuasioista. Ite päädyin Nomadiin ja oon ollu tyytyväinen lukuunottamatta pyörän mukana tulleita 175mm kampia, jotka vois olla lyhyemmät. Nomad tosiaan toimii myös alamäkipyöränä erittäin hyvin. Suomen parille pikkunyppylälle ei ehkä kannata laittaa alamäkipyörää, sen verran hyviä nää uudet ~160mm enskapyörät on.

juho_u
27.10.2014, 22.45
Bronsonilla tää kesä ajeltu ja on uskomattoman hauska pyörä. Nyt tuli uus runko (carbon C) mustana, aivan älyttömän hieno väri.

Enduro
27.10.2014, 23.22
Hemmetin kallis peli tuo Nomad C, mutta onkohan se mahdollista, että laittaa nykyisestä Process DL:ästä osat Nomadin runkoon pitämällä takuut ja kaikki ? Vähän tutkin asiaa ja päädyin siihen tulokseen, että Nomadi on periaatteessa samanlainen pyörä, kuin processi, mutta kevyempi ja parempi geometria eli pitäisi olla perus trailiajossakin parempi, kuin nykyinen. Millasta ajoa ite ajalet sillä ?

syklopaatti
28.10.2014, 00.20
Uutta enskakonkelia olisin ostamassa ja tähtäimessä tällähetkellä Santa Cruz Nomad C ja Bronson. Onko kellään kokemuksia näistä ?
En osaa päättää noiden välillä. Jotain olen kuullut, että Nomad käy ihan suomi-dh pyöränä eli olisko se sitten perus trailiajossa huono ?

Bronson puolestaan ei ole läheskään niin hauska peli alamäki sessioilla, mutta perus trailiajossa loistaisi.
Tällä hetkellä juurikin tuollainen kompromissi, että enemmän alamäki painoitteinen enskapyörä. Onko ehdottaa muita merkkejä ?
Tälläinen musta hevonen kävi mielessä.-
http://www.silverfish-uk.com/ProductDetail/0/16318/SB6C-BIKE-36-X01-Dropper-Raw-Grey-Medium/YC15SB6CRAWMD

Jos tosiaan katselet jo cruzin nomadia yms, niin kantsii vilkaista Yeti kans.

http://www.yeticycles.com/#/features/the-kootenays

Enduro
28.10.2014, 00.48
Aika jännä tuo switch infinity tosiaan. Alkoi vähän mietityttään nuo hiilikuiturungot, että ehkä kannattaisi pysyä sillä tutulla ja turvallisella alumiinirungolla jatkossakin. Nomadia kun olisi aluna... 160mm haarukka olis kyllä mukava, noissa Yetin pyörissä ei tainnut missään olla sitä.

syklopaatti
28.10.2014, 00.59
Ai 160mm keula vai. Saakai tohon sb6c:hen laittaa vaikka 180mm kepin. 160-170mm kai siihen paras on ,mutta jos vierastat kuitua niin unohda koko juttu.

teehak
28.10.2014, 10.25
Hemmetin kallis peli tuo Nomad C, mutta onkohan se mahdollista, että laittaa nykyisestä Process DL:ästä osat Nomadin runkoon pitämällä takuut ja kaikki ? Vähän tutkin asiaa ja päädyin siihen tulokseen, että Nomadi on periaatteessa samanlainen pyörä, kuin processi, mutta kevyempi ja parempi geometria eli pitäisi olla perus trailiajossakin parempi, kuin nykyinen. Millasta ajoa ite ajalet sillä ?

Otappa luuri käteen ja soita Sportaxiin, saat aivan varmasti tiedon tuosta edellä mainitusta asiastakin :)
Viime kesän oon ajellu bronsonilla ja täytyy sanoa että on mielestäni erittäin monipuolinen pyörä. Oma ajo on ollut enemmäkseen traililla menoa ja pitkiä lenkkejä. Mäessä miehestä loppuu paukut ennen fillaria mutta en olekkaan mikään enska-ammattilainen.

teehak
28.10.2014, 10.40
Tällänen löyty: http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=326&products_id=1503,

Ei oo ihan uusi mutta varmasti hyvässä kunnossa, kuitukiekoilla ja xx1 voimansiirrolla. Ilmeisesti toikin on kohtuu hyvin poljettava.

Enduro
28.10.2014, 17.18
Totta tosiaan, että siihen voi heittää vaikka minkälaisen kepin eteen. Ei lainkaan hulluman näköinen tuo Focus. Hinta/laatusuhde ainakin kohdillaan. Varteenotettava vaihtoehto sekin. Se uusi Processikin voisi olla ihan hyvä, ei vain osaa päättää mikä olis se oikea :D

teehak
28.10.2014, 20.21
Pienenä vinkkinä ostat minkä vaan niin aina tulee jtn uutta....

syklopaatti
28.10.2014, 22.20
Uskomattomiam pyöriä pukkaa nykyään kun kattoo nomad c ja Sc6c;ä esim. Hinnat on tietenkin karanneet pilviin kun halvin sb6c maksaa 7100e
eikä nomad ole juuri halvempi.
Väkinsinkin tulee mieleen ,että onko kumpikin suomen enskaradoille vähän ylimitoitettuja ,mutta kun noissa on saatu paino niin alas ja poljettavuus otaksutusti
huippuluokkaa niin mikäs niillä on tykittää ja lenkkiäkin polkea.

Toivottavasti itselläkin olis joskus varaa ostaa vastaavanlainen peli. Käsittämättömän paljon on isojoustoiset am-pyörät (lue enduro) kehittyneet
viimeisen 3-4 vuoden aikana.

mehukatti
28.10.2014, 23.02
NomadC ja SB6c on ns. premium-runkoja/pyöriä ja vaikka ne hyviä onkin, niin niissä joutuu maksamaan myös merkistä. Paljon halvemmalla löytyy vaihtoehtoja kuten Canyon Strive CF ja YT Capra. Tai näiden "puolivälistä" Specialized ja Trek. Mutta jos vielä Nomadista jatkan, niin kyllä se aika kivasti toimii Suomen enskaradoilla, jotka kuitenkin on suht avointa ja alaspäin viettävää baanaa. Pyörä on kuitenkin kevyt ja poljettavuus hyvä. Isompi ongelma saattaa olla, jos on tottunu XC-henkisiin pyöriin, koska Nomad geometrian puolesta (akseliväli, ohjainkulma, jne.) vastaa muutaman vuoden takaisia DH-pyöriä, joten se ei välttämättä ihan optimi ole hitaassa puun -ja kivenkierrossa metässä. Tottumisen jälkeen tosin ei huomaa suurta ongelmaa. Mutta Nomadista veikkaisin ens vuonna tulevan halvempi hiilariversio kuten Bronsonista. Aluversio on kysymysmerkki, mutta luulis sillekin olevan kysyntää halvemman hinnan takia.

miku80
28.10.2014, 23.44
Tuli vaihdettua spessun alu enduro kuituseen ja kieltämättä tuon parin kilon laihdutuskuurin tulokset näkyy nopeudessa ja jumppaaminen on melkosesti kevyempää.. Melko hyvin geometriat saatu kohdilleen tuossa pelissä, että taittuu isompi meno mäessä siinä missä onnistuu hyvin perus puunkiertokin..

Henkka.k
29.10.2014, 02.33
Siis eihän Nomad 2015 hiilarirunko ole kevyt, M koko 2900g Monarch iskarilla. Jos vertaa sitä esim 2012 Lapierre Spicy 2650g, 2014 Cube Stereo hpc 2350g...

Jooseppi
03.11.2014, 10.26
Siis eihän Nomad 2015 hiilarirunko ole kevyt, M koko 2900g Monarch iskarilla. Jos vertaa sitä esim 2012 Lapierre Spicy 2650g, 2014 Cube Stereo hpc 2350g...

Nomad vaan on tarkoitettu paria astetta kovempaan käyttöön mitä nämä sinun verrokkisi. Ton rungon täytyy myöskin kestää sellaista käyttöä mihin puhtaat enskapyörät ei ole suunniteltu.

Itse en ole uusinta nomadia ajanut, mutta sitä edellistä mallia kyllä. Onhan se ihan eri peto mitä tollanen alamäkiystävällinen 150 milliä joustava jokapaikanhöylä.

Human Traffic
03.11.2014, 20.49
Nukeproof (http://nukeproof.com/products/mega-am/) saapui viime viikolla hyppysiin. Ehdin sillä yhden lenkin ajaa ja seuraavana aamuna töihin mennessä kaaduin vespalla. Käsi murtui ja pakkolepoa n 6vko. :(

Pirullista. Uusi pyörä eteisessä eikä pääse ajamaan. Tahtoo ajaa tana!!

vuohi
03.11.2014, 21.32
Itsellä on vanha nomadi ja menee loistavasti helpohkossa xc-ajelussa, lähinnä tuon loistavan vpp-ansiosta, ja myös törkeän hyvin kova vauhtisessa freeride-kaahailussa. Sen sijaan tuollainen todella hidas juurakko-helvetti-puunkierto on vähän niheämpää mitä esim. vanhalla 140mm joustavalla mondrakerin foxyllä. Ja todella helppo pyörä vedellä vähän isompiakin hyppyjä.

Boot
06.11.2014, 11.40
Noin olen itsekin päätellyt. Omaan käyttöön toivoisin pyörää joka sijoittuisi Nomadin ja Bronsonin välimaastoon. SC harkinnassa seuraavaksi pyöräksi.

Jooseppi
07.11.2014, 19.12
Noin olen itsekin päätellyt. Omaan käyttöön toivoisin pyörää joka sijoittuisi Nomadin ja Bronsonin välimaastoon. SC harkinnassa seuraavaksi pyöräksi.

Bronsuuni 160 millisellä keulalla? Tuohon väliin ei kyllä muuta pyörää ole tulossa. Joku halvempi pitkäjoustoinen saattaa kyllä olla vielä tulossa, sellainen nykypäivän Bullit. Mutta joustanee saman mitä nomad ja varmaan samanmoiset geometriatkin.

Boot
08.11.2014, 09.03
Bronsuuni 160 millisellä keulalla? Tuohon väliin ei kyllä muuta pyörää ole tulossa. Joku halvempi pitkäjoustoinen saattaa kyllä olla vielä tulossa, sellainen nykypäivän Bullit. Mutta joustanee saman mitä nomad ja varmaan samanmoiset geometriatkin.

Bronson anglesetilla on ollut harkinnassa. Nomad taitaa olla ehkä hiukan liian hc näille leveysasteille. Tai no, pitää käydä koeajamassa.

zeizei
09.11.2014, 00.57

En ihan ymmärrä, miksi tuohon väliin pitäisi vielä yksi malli saada. Menee jo aika hiusten halkomiseksi. Nuo kun molemmat on todella päteviä pelejä enskailuun ja valinta kannattaakin tehdä sen perusteella, mitä se muu ajo on. Bronson on parempi lenkkeilyyn ja Nomad parkkeihin. Kisakäytössä on kyllä paha sanoa, kumpi on nopeampi. Riippuu aika pitkälti pätkistä sekä kuskin ajotyylistä ja vahvuuksista/heikkouksista. Bronsonilla ajettu nyt keväästä asti ja tykkään todella paljon. Omassa ajossa tuntuu suurimman osan ajasta oikealta välineeltä. Uskoisin, että Nomadin kanssa lenkeillä kaipaisin vähän enemmän korkeuseroja mitä Suomesta löytyy. Poljettavuus on toki hyvä, mutta geometria ei ole ihan optimaalinen hitaaseen tasamaajumppailuun vaan suunnattu enemmän pyöritellään ylös - kaahataan alas -tyyppiseen ajeluun. Toki molempi parempi :)

syklopaatti
09.11.2014, 06.59
En ihan ymmärrä, miksi tuohon väliin pitäisi vielä yksi malli saada. Menee jo aika hiusten halkomiseksi. Nuo kun molemmat on todella päteviä pelejä enskailuun ja valinta kannattaakin tehdä sen perusteella, mitä se muu ajo on. Bronson on parempi lenkkeilyyn ja Nomad parkkeihin. Kisakäytössä on kyllä paha sanoa, kumpi on nopeampi. Riippuu aika pitkälti pätkistä sekä kuskin ajotyylistä ja vahvuuksista/heikkouksista. Bronsonilla ajettu nyt keväästä asti ja tykkään todella paljon. Omassa ajossa tuntuu suurimman osan ajasta oikealta välineeltä. Uskoisin, että Nomadin kanssa lenkeillä kaipaisin vähän enemmän korkeuseroja mitä Suomesta löytyy. Poljettavuus on toki hyvä, mutta geometria ei ole ihan optimaalinen hitaaseen tasamaajumppailuun vaan suunnattu enemmän pyöritellään ylös - kaahataan alas -tyyppiseen ajeluun. Toki molempi parempi :)
Niin. Ja jos bronsonia haluaa virittää pahimpiin (tahko) kisoihin niin laittaa vaikka offsetpuslat joilla keulakulma on 66 ja keskiökin tippuu nomadin mittoihin.
Niiden laittaminen ja pois ottaminen kun ei ole kun se 20min max homma jos ym. geometrian muutokset sekä loiventunut satulakulma häiritsee lenkiajossa.

Boot
10.11.2014, 12.12

No Bronsonissa saisi olla loivempi ohjauskulma ja hivenen matalampi keskiö. Mallistoon ei välttämättä tarvita lisää malleja, mallistosta ei vain löydy aivan sitä, mitä on hakusessa. Ehkä unohdan kuidun kaipuun ja hommaan Bansheen Spitfiren. Siinä on geometria jotakuinkin kohdillaan. Saisi vain olla kevyempi.

zeizei
10.11.2014, 13.10
No Bronsonissa saisi olla loivempi ohjauskulma ja hivenen matalampi keskiö. Mallistoon ei välttämättä tarvita lisää malleja, mallistosta ei vain löydy aivan sitä, mitä on hakusessa. Ehkä unohdan kuidun kaipuun ja hommaan Bansheen Spitfiren. Siinä on geometria jotakuinkin kohdillaan. Saisi vain olla kevyempi.

Perustuuko geometriassa havaitut muutostarpeet koeajoon vai paperilla/netissä speksailuun? Jos jälkimmäiseen niin kannattaa ainakin käydä Bronsoni ja Nomadi koeajamassa, kun onnistuu aika helposti. Netissä speksailu on toki mukavaa, mutta ei se koeajoa voita kun geometria on kuitenkin vain yksi osa kokonaisuutta. Ja varsinkin ohjauskulmaa on nykyään aika helppo tuunata, jos ei tehtaan arvo miellytä.

Boot
10.11.2014, 20.55
Perustuuko geometriassa havaitut muutostarpeet koeajoon vai paperilla/netissä speksailuun?

Sekä että. :)

Polun tukko
11.11.2014, 18.33
EIkös tuolla myös sanottu että lykkää siihen bronsoniin offset puslat niin keulakulma loivenee ja keskiö tippuu.
Bronson+puslat-Nomad=jää rahaa kaliaan.

Polun tukko
30.11.2014, 15.31
En kestä enää.Kynnet jo syöty.Uusi kona tulee vasta helmi-maaliskuun taitteessa..
En gestä!

kauris
03.12.2014, 20.25
Oletteko lukeneet uusimman Fillarilehden? Siinä vertailtiin Spessun Enduroa 27,5 ja 29 versioina, about samoilla osilla muutoin. Testaajien mielestä 29 voitti selvästi 27,5 pyörän kaikilla osa-alueilla. Niin enemmän xc-tyyppisessä ajossa, johon kumpikaan ei ole varsinaisesti suunniteltu, endurotyylisessä ajossa liukkaalla kivikkojuurakolla alamäkipainotteisesti kuin myös kuivemmalla kelillä parkissa. Yllätyin aika lailla heidän melko voimakkaista mielipiteistä 29:n puolesta. Pisti vähän ihmettelemään että pitäiskö sitä kuitenkin käydä edes ainakin kokeilemassa 29 pyöriä ennen 27,5 hankintaa. 27,5 oli Fillarilehden mukaan ainoastaan joissain tilanteissa aavistuksen "hauskempi" mutta ei juuri sitäkään.
Mitenhän surkee 26 olis ollut. Mulla on sellanen edelleen. Ei tosin spessun enduro vaan jo ikivanha 07 Commencal Meta.

vauhtikorjaavirheet
03.12.2014, 21.29
Mainittiinko jutussa, minkä kokoisilla ajelevat normaalisti? Voisikohan siitä löytyä syytä mieltymykseen? Sinällään iso rengas voi hyvinkin olla täkäläisissä oloissa selkeän parempi, ainakin noissa muissa kuin alamäessä.

trance
03.12.2014, 22.20
Ajaako kuka suomi enduroa 29" pyörällä ja jos ni millasella?
Riittäisikö joustomatka 130mm takana ja eessä 140mm enduroon?

KestreL
03.12.2014, 23.12

Calpis ja Messilä Spessun Stumpy 29:llä ajettuna sanoisin että riittää - ainakin omaan ajooni. Kulmat voisi tossa kyllä olla loivemmat, lainapyörä kun kulki Gardalla mukavamman tuntuisesti alamäkeen, vaikkei rengaskoko pienentynyt kui 27,5" ja joustoa ei ollut kuin sentti enemmän. Toki jos vauhti/taidot riittää niihin nopeimpiin linjoihin niin sentti pari lisää ei tee yhtään pahaa.

MPI
04.12.2014, 00.16

Mää ajelen Spessun 29" Endurolla ja taitaa siellä kärjessäkin olla yksi. Ainakin viime kaudella oli Pihlajan Juusolla 29" Enduro alla. Muutama muukin samanlainen on kisoissa pyörinyt. Olettaisin, että toi Stumpykin soveltuu hyvin.

Henkka.k
04.12.2014, 14.44
Oletteko lukeneet uusimman Fillarilehden? Siinä vertailtiin Spessun Enduroa 27,5 ja 29 versioina, about samoilla osilla muutoin. Testaajien mielestä 29 voitti selvästi 27,5 pyörän kaikilla osa-alueilla...

ois kiva tietää testaajien pituus ja muutenkin ajotaustaa. Joku 170cm testaaja voi olla vähän erimieltä kuin 190cm.

kauris
04.12.2014, 18.37
Juu ja tosiaan jo myös mainittu testaajien oma kalusto. Vilkaisin lehteä ja testiä pikaisesti kirjastossa eli en nyt pysty artikkelista tarkistamaan oliko näitä asioita mainittu.

eNiaL
04.12.2014, 22.23
Canyon Spectal 29er 9.9ex:n kanssa kävin kaikki paitsi Messilän kisan. Aloittelijameiningillä kylläkin. Jonku verran 29erejä kyllä näkyi mukana. Varmaan tärkein yksittäinen asia 29erissä endurossa on että vanteet on tarpeeksi kestävät kyseiseen käyttöön. Ainakaan itse en lisää joustomatkaa tuohon 140+140mm kokenut tarvitsevani.

Samuli-1
05.12.2014, 13.04

Perustin aiheelle ihan spesifin viestiketjun joskus. Tosin ei keskustelu pelkissä kisapeleissä kyllä pysyny. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=49084

Mut siis kyllä siellä 29:eillä ajetaan ja joustomäärä riittää hyvin, joihinki kisoihin paremmin ja joihinkin huonommin. Jouston määrää tärkeempi mun mielestä on jämäkkä keula ja kestävät osat.

Sent from my iPhone using Tapatalk

MPI
05.12.2014, 13.09
^ Mulla kyllä vika on valitettavasti vika löytynyt vaan tangon ja penkin välistä tai jokus jopa vähän matkan päästä pyörästä.

ilkkaluukkonen
10.01.2015, 10.20
Onko kotimaan kuskeilla jo kokemusta uudesta Commencalin Metasta? Varsin houkuttelevan oloinen paketti noinkin edulliseksi pyöräksi. Ei oikeen saksan postimyyntimerkitkään herätä meikäläisen ostohaluja tuossa hintaluokassa. http://www.commencal-store.co.uk/PBSCCatalog.asp?ItmID=15145077

joko Commencalin laatuongelmat mahtavat olla historiaa? Muutama vuosi sitten noita taisi napsua vauhdilla.

stumpe
10.01.2015, 10.26
Jollain oli uusi 650b commencal pyöräsi kuva-ketjussa..

vauhtikorjaavirheet
10.01.2015, 23.16
Meinaa On Onen Codeine ja Canyonin Strive AL Race kuumotella karvalakkivarustuksin, tai ainakin malliston halvasta päästä. Karvalakkimalleillakaan ei varmaan ihan metsään menisi hankinnassa?

ilkkaluukkonen
11.01.2015, 11.38
Jollain oli uusi 650b commencal pyöräsi kuva-ketjussa..

Hänelle laitoinkin jo yksityisviestin.

Meinaa On Onen Codeine ja Canyonin Strive AL Race kuumotella karvalakkivarustuksin, tai ainakin malliston halvasta päästä. Karvalakkimalleillakaan ei varmaan ihan metsään menisi hankinnassa?

Jos budjetti on pieni, eikä aio heti tehdä muutoksia kokoonpanoon niin valitsisin pyörän ensin sopovan koon ja sitten iskarien perusteella. Iskarit ja runko on kuitenkin pääsääntöisesti ne kalleimmat vaihdettavat. Lisäksi miettisin, että kannattaako tuota ensimmäisen generaation Shapeshifteriä ostaa, varsinkin jos omistat vain yhden maastopyörän. Ei taida vielä kestävyydestä tai huoltoväleistä tai huollon kestosta olla hirveästi tietoa.

Verska-Vesa
11.01.2015, 13.20
Eikö sen shapeshifterin säätösylinterin paikalle vois hätätapauksessa laittaa vaikka sopivan mittaisen puupalikan tai putkenpätkän sopivilla kiinnitysrei'illä varustettuna? Tuskin ajot siihen loppuu vaikka se
sylinteri olis huollossa.

miku80
11.01.2015, 14.10
Codeine kyllä hyvän hintanen peli kunnon palikoilla, mut pirun lyhyt ohjaamo on tuossa kun L-koon reach vain 427mm ja pitäis mennä 193cm kuskille asti.. Hieman ahtaalta kuulostaa.. Näyttää olevan vakiona vielä 35mm stemmi..

ilkkaluukkonen
11.01.2015, 18.57
Codeine kyllä hyvän hintanen peli kunnon palikoilla, mut pirun lyhyt ohjaamo on tuossa kun L-koon reach vain 427mm ja pitäis mennä 193cm kuskille asti.. Hieman ahtaalta kuulostaa.. Näyttää olevan vakiona vielä 35mm stemmi..

Tuntuuko 29 ohjaamo hieman pidemmältä korkeamman stackin takia? Tuntuu, että monet 29 vehkeet olisi inan lyhyempiä ja olen aina miettinyt, että johtuuko se tuosta stackistä. Joku 29 kuski osaa varmaan sanoa?

miku80
11.01.2015, 19.11
Itellä on spessun 29 enduro jossa l-koossa reach 445mm ja tällä hetkellä 60mm stemmi paikalla.. Olen 190cm enkä juurikaan lyhyempää kyllä pystyis ajeleen ja codeinessä on ohjaamo likimain 5cm lyhempi mikä tuntuu äkkiseltään todella ahtaalle..

vauhtikorjaavirheet
13.01.2015, 21.07
Striven Shape shifteri itseasiassa ei ole se syy valinnalle. Jos se toimisi, se voisi olla bonari. Jos se ei toimine, sen saanee pysyvästi parempaan asentoon. Lähinnä nuo valikoituivat sen perusteella, että jousituksen pitäisi olla kunnossa (Strivessä joko halvin pike ja takapamppu tai sitten se astetta parempi, Codeinessa samat tai CCDB), edessä 1 ratas. Hassua puhua karvalakkimalleista, kun puhutaan kuitenkin, lisäyksineen noin 2500-3000 euron rakkineista.

Eniveis, nuo ja hinta olivat valikoitumisperusteet, joten muutkin kelpaisivat.

Kooltaan sopivan löytäminen on sinällään tärkeintä, ja siihen pitääkin alkaa seuraavaksi keskittymään. Sinällään hankinta, vaikka kokeilemattakin, ei hirmuisemmin pelota. Ovat kuitenkin nykyistä parempia ja tarjoavat enemmän sitä, mitä fillarilta nykyään haluaa.

ilkkaluukkonen
14.01.2015, 14.57
Striven Shape shifteri itseasiassa ei ole se syy valinnalle. Jos se toimisi, se voisi olla bonari. Jos se ei toimine, sen saanee pysyvästi parempaan asentoon. Lähinnä nuo valikoituivat sen perusteella, että jousituksen pitäisi olla kunnossa (Strivessä joko halvin pike ja takapamppu tai sitten se astetta parempi, Codeinessa samat tai CCDB), edessä 1 ratas. Hassua puhua karvalakkimalleista, kun puhutaan kuitenkin, lisäyksineen noin 2500-3000 euron rakkineista.

Eniveis, nuo ja hinta olivat valikoitumisperusteet, joten muutkin kelpaisivat.

Kooltaan sopivan löytäminen on sinällään tärkeintä, ja siihen pitääkin alkaa seuraavaksi keskittymään. Sinällään hankinta, vaikka kokeilemattakin, ei hirmuisemmin pelota. Ovat kuitenkin nykyistä parempia ja tarjoavat enemmän sitä, mitä fillarilta nykyään haluaa.

Kieltämättä kelvollisia iskareita tuntuu olevan melko vähän, jos budjetti on pienempi. Mielummin näkisin enemmän pyöriä Deore/SLX tason komponenteilla ja toimivilla iskareilla kuin noita rimpulaiskareilla varustettuja muuten hyvillä kalikoilla varustettuja pyöriä. Taitaa vaan olla OEM hinnat melko edukkaita noissa komponenteissa... Näköjään Strivessäkin vain kalleimmassa mallissa on iskari, jossa pystyy vaimennuksia säätämään lenkillä. Onhan tuota Monarch Plussaa kehuttu testeissä, eli varmaan hyvä pumppu sekin on.

Millaisia kokemuksia porukalla on nykyisistä 3 vaimennusasennon (eli CTD ja vastaavat) iskareista ja keuloista?

miku80
14.01.2015, 15.22
Olen ajellut Spessun Enduroa kolmella eri iskarilla Fox ctd, CCDB CS ja Monarch Plus Debon Air.. Jotenkin on paras fiilis jäänyt monarchista, todella herkkä ja tarkka iskari ja hyvin kantava keskialue.. Tuntuu kuin olisi enemmän joustoa mitä muilla tikuilla.. Voi olla tietenkin, että jossain muussa raamissa taas toimii joku muu iskari paremmin..

Polun tukko
14.01.2015, 16.51
Olen ajellut Spessun Enduroa kolmella eri iskarilla Fox ctd, CCDB CS ja Monarch Plus Debon Air.. Jotenkin on paras fiilis jäänyt monarchista, todella herkkä ja tarkka iskari ja hyvin kantava keskialue.. Tuntuu kuin olisi enemmän joustoa mitä muilla tikuilla.. Voi olla tietenkin, että jossain muussa raamissa taas toimii joku muu iskari paremmin..
Tätä samaa olen kuullut monarch plussasta varsinkin da mallina. Omassa tulevassa pyörässä on tuo monarch plus. Onko miku tietoa mitä kautta suomesta siihen saa sitä da conversiota ja mihin hintaan?

Polun tukko
14.01.2015, 16.53
Kieltämättä kelvollisia iskareita tuntuu olevan melko vähän, jos budjetti on pienempi. Mielummin näkisin enemmän pyöriä Deore/SLX tason komponenteilla ja toimivilla iskareilla kuin noita rimpulaiskareilla varustettuja muuten hyvillä kalikoilla varustettuja pyöriä. Taitaa vaan olla OEM hinnat melko edukkaita noissa komponenteissa... Näköjään Strivessäkin vain kalleimmassa mallissa on iskari, jossa pystyy vaimennuksia säätämään lenkillä. Onhan tuota Monarch Plussaa kehuttu testeissä, eli varmaan hyvä pumppu sekin on.

Millaisia kokemuksia porukalla on nykyisistä 3 vaimennusasennon (eli CTD ja vastaavat) iskareista ja keuloista?
Viime kesän ajoin foxin float x:llä ja siinä ainakin ctd toimi. Pääosin ajoin d:llä, joillain poluilla t asennossa. Huikea keppi tuo oli.

miku80
14.01.2015, 16.58
Onko miku tietoa mitä kautta suomesta siihen saa sitä da conversiota ja mihin hintaan?

Kyllä jokainen sramin jälleenmyyjä voi tuon tilata sulle, hinnasta en äkkiseltään osaa sanoa..

ToLi
23.01.2015, 22.43
Näemmä oli lipsahtanut YT:n 2015 mallit vitalmtb.comin sivuille. Liekö sitten ovela markkinakikka vai vahinko, mutta nyt sivut on poistettu. Ilmeisesti ihan lähipäivinä tulevat YT:n sivuille myyntiin.
Tekstiin liittyvä juttu löytyy http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KK66R4aVQnUJ:www.vitalmtb.com/product/feature/YT-Industries-Opens-North-America-Oceania-Markets-and-Launches-2015-Range,301+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=uk&client=safari

http://s18.postimg.org/k6r86jfbd/Capra_2105.jpg

kalleA
27.01.2015, 21.40
Mites n.140mm joustoa toimii endurossa ja satunnaisessa bike park ajelussa 26 kiekoilla? Kellään kokemuksia? Ehkä 150mm keulalla.

Verska-Vesa
27.01.2015, 23.58
Mites n.140mm joustoa toimii endurossa ja satunnaisessa bike park ajelussa 26 kiekoilla? Kellään kokemuksia? Ehkä 150mm keulalla.

Hyvin toimii, omassa Orangessa on juurikin 150mm edessä, 140mm takana ja 26" edessä ja takana. DH-pyörään verrattuna välillä vähän kiikkerämpi, mutta välillä hauskemman tuntuinen ajaa samoja reittejä.

AK-87
29.01.2015, 11.02
Juu toimii kyllä, ei jää joustomatkasta tai renkuloista kiinni vauhti eikä hauskanpito.

Joku Muu
31.01.2015, 10.43
Yt:n sivuille räpsähti "uudet" mallit, Capra AL 1 lähti samantien tilaukseen. Osalista on aika jäätävä tuossa hintaluokassa, samoin iskarit. Vaikea tällä budjetilla perustella tähän hätään muutakaan pyörää, vaikka Strive ja Meta AM tuossa ollut mietinnässä myös..

AK-87
31.01.2015, 13.15
Komee fillari toi Capra AL 1 ja kuten sanoit, erinomaista palikkaa tuossa hintaluokassa. Tai no, melkein missä hintaluokassa tahansa itseasiassa :D

Ainoo mikä tossa on vinksallaan, niin on tuo rungon lyhyys. Reachi pitäis olla mun mielestä selvästi pidempi. Enpä toisaalta ole vielä täydelliseen valmispyörään törmännyt. Harmi vaan kun tuossa muuten on geometria hyvin kohdallaan, mitä lie insinöörit miettineet tuon ohjaamon mitan kanssa...

PS. Laitahan ajokokemuksia jahka pääset ratsaille!

Joku Muu
31.01.2015, 14.44
Nimenomaan L-koon lyhyt reach tuossa olikin ainoa asia mikä pisti empimään hetkeksikään tilauksen laittamista. Mutta kun tähän mennessä vaihtoehtona vahvimpana oli Meta AM, missä on käytännössä sama epämuodikas reach, ajattelin että hittojako tässä miettimään, eletään vaarallisesti :D Dh-taustalla en tuohon rungon lyhyyteen varmaan kuole, vaikka oonkin 185cm. YT:n suosituksen mukaan M-kokokin menisi vielä 184cm pituiselle. Varmasti sellaiselle sopii joka tykkää ajella tanko sylissä.
Striven race-rungon reach olisi lähempänä nykystandardeja, mut jotenkin en lämpene Canyonille, tiedä sitten mikä siinäkin on.. Jättäisivät nyt ensi alkuun vaikka ton shit your ride -härpäkkeen pois siitä strivestä.. Ei kai se YT sen kummempi ole, mutta tuskin huonompikaan.

Gibsy
31.01.2015, 15.32
Itte kun tilasin viime vuoden puolella Capran, niin valitsin ensialkuun L-kokoisen, kun nettikeskustelut oli pullollaan juttua "jos olet 180 pitkä, niin L ehdottomasti!"
Mittailin, speksailin ja vielä vähän mittailin ja vaihdoin koon M:n, koska L:ssä on sen verran pitkä seattube, että reverb alimmilleen asennettuna, putki ylhäällä jalat ei olisi aivan ylettäneet polkimille optimaalisesti. Ei tuo nyt niin lyhyeltä tunnu, että ajo tuntuisi epämiellyttävältä. Edellisen mankelin reach oli 7mm pidempi, joka ei mun mittakaavassa merkanne mitään. Kaksi ylimääräistä kuukautta jouduin pyörääni odottamaan koon vaihdon vuoksi, mutta säästyin pyörän takaisinlähettämiseltä.

Tmh
31.01.2015, 16.46
Jostain luin kommentteja, että Caprasta olisi kenties tulossa XL:llä tässä joskus.

mehukatti
31.01.2015, 17.22
Itte kun tilasin viime vuoden puolella Capran, niin valitsin ensialkuun L-kokoisen, kun nettikeskustelut oli pullollaan juttua "jos olet 180 pitkä, niin L ehdottomasti!"
Mittailin, speksailin ja vielä vähän mittailin ja vaihdoin koon M:n, koska L:ssä on sen verran pitkä seattube, että reverb alimmilleen asennettuna, putki ylhäällä jalat ei olisi aivan ylettäneet polkimille optimaalisesti. Ei tuo nyt niin lyhyeltä tunnu, että ajo tuntuisi epämiellyttävältä. Edellisen mankelin reach oli 7mm pidempi, joka ei mun mittakaavassa merkanne mitään. Kaksi ylimääräistä kuukautta jouduin pyörääni odottamaan koon vaihdon vuoksi, mutta säästyin pyörän takaisinlähettämiseltä.

Kyllähän sä oot 180cm pituudella YT:n suosituksen mukaan M-koossa. Mutta yleisesti ottaen mun mielestä parempi ostaa ostaa oikean kokoinen pyörä ja jos penkki jää liian ylös, niin vaihtaa vakiona mukana tullut 150mm Reverb 125mm tai 100mm säätövaralla varustettuun. Toki vähän tulee takkiin rahallisesti, mutta mielestäni se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin ajaa liian pienellä/lyhyellä pyörällä.

Aika kovaa hinta/laatusuhdetta kyllä tarjoilee tuo Capra AL 1 2599€ hinnalla. Muiden valmistajien vastaavilla palikoilla varustetut alurunkoiset pyörät on 4000€ tai jopa 5000€ paikkeilla (http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/enduro/slash/slash_9/).

kalleA
31.01.2015, 19.11
Ite tässä vähän mietiny pyörää ensi kaudelle, mutta kumpi olis parempi specseistä:
http://www.yt-industries.com/en/products/bikes/enduro/9/capra-al-1?c=92
vai:
http://www.hi5bikes.fi/~ref0x0000001/?Y999=PIF&Y104=M14-DUNER
Aika samassa hintaluokassa, mutta toi Capran koko mietityttää.
Mut Caprassa taitaa olla paremmat osat aika roimastikin??Mites toi Dunen keula??Lueskellu et sukeltelis turhia mut haittaako kevyellä kuskilla??

juho_u
31.01.2015, 19.22
Kyllähän sä oot 180cm pituudella YT:n suosituksen mukaan M-koossa. Mutta yleisesti ottaen mun mielestä parempi ostaa ostaa oikean kokoinen pyörä ja jos penkki jää liian ylös, niin vaihtaa vakiona mukana tullut 150mm Reverb 125mm tai 100mm säätövaralla varustettuun. Toki vähän tulee takkiin rahallisesti, mutta mielestäni se on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin ajaa liian pienellä/lyhyellä pyörällä.

Aika kovaa hinta/laatusuhdetta kyllä tarjoilee tuo Capra AL 1 2599€ hinnalla. Muiden valmistajien vastaavilla palikoilla varustetut alurunkoiset pyörät on 4000€ tai jopa 5000€ paikkeilla (http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/mountain/enduro/slash/slash_9/).

Mutta millainen peli tuo yt on ajella? Aika paljon on kuitenkin fillarien välillä eroa ajettavuudessa. Nyt oon vuoden ajellu vpp pyörällä, niin mikään muu mitä oon kokeillut, ei oo päässy samaan.

mehukatti
31.01.2015, 19.28
Kyllähän toi Capra AL 1 on noista ihan selkeästi parempi. Siinä esim. parempi ja fiksumpi SRAM X1 -voimansiirto, kun tuossa Mondrakerissa wanhanaikainen 2x10, jossa mukana X5 ja X7-kuraa. Lisäksi Pike RCT3 on parempi keula kuin Fox 34 Evolution CTD. Pitäisin myös Capran Race Facen palikoita parempina kuin Mondrakeristä löytyviä enempi random halpiksia.

Polun tukko
31.01.2015, 19.31
On kyllä järestään nuo caprat ihan jäätävän hyvillä osilla ja hinta vähintäänkin käyttäjä ystävällinen.

Gibsy
31.01.2015, 20.57
Osaat siis ihan tuosta noin vaan sanoa, että pyörä on mulle liian pieni? Mitä jos keskitytään ajamiseen eikä mittojen tuijotteluun?

vauhtikorjaavirheet
31.01.2015, 21.32
Jättäisivät nyt ensi alkuun vaikka ton shit your ride -härpäkkeen pois siitä strivestä..

Mahtaakohan sitä olla pakko käyttää, jos ei halua?

Eniveis. Hyvän oloinen setti tuo alumiinicarpa. Mutta lyhyeksi kommentoitu. Lyhyt kelle vai suhteessa rungon korkeuteen?

Mites tuollaisen sopivuuden vertailu omiin mittoihin tapahtuu, kun reachien ja muiden luvut ei suoraan sano mitään?

Joku Muu
31.01.2015, 22.20
Mahtaakohan sitä olla pakko käyttää, jos ei halua?

No just sen takia en halua mitään ylimääräisiä härpäkkeitä pyörääni, joita en kuitenkaan käytä ;) Kiipit simpl!

vauhtikorjaavirheet
31.01.2015, 22.49
No just sen takia en halua mitään ylimääräisiä härpäkkeitä pyörääni, joita en kuitenkaan käytä ;) Kiipit simpl!

Ymmärrän. Mutta monista hömpötyksistä tuo vaikuttaa sellaiselta, et jos siitä ei hyödy, niin ei siitä käyttämättä juuri haittaakaan olisi. Huomattavasti vähemmän tuo epäilyttää kuin esim Cännärin vetojousi kaksine asetuksineen. Sekin lähinnä siksi, et vaihtoehtoja ei ole ja jos ei pelitä niin voi olla ajelut siinä.

Shapeshifter on riittävän yksinkertainen ja hajottuaan ehkä pikafiksattavissa nippusiteillä tai korvattavissa sopivan mittaisella metallipalalla.

Eniveis joku filo tekisi mieli ostaa, eikä Yt tehnyt siitä julkaisullaan suoranaisesti helpompaa.

kalleA
01.02.2015, 10.27
Mites ton yt:n kanssa hoituu noi takuu asiat?

Joku Muu
01.02.2015, 10.29
Jos Canyon tekis Strivestä version ilman shafeshifteriä (100e halvempi ja puoli kiloa kevyempi), jättäis samalla iskareiden ja kiekkojen rumat siniväritykset (AL 6.0 Race) pois, olis päätös kallistunut Striveen, vaikka keula ja takaiskari siinä huonommat ovatkin. Rungon reach ja ulkonäkö ratkaisisi, mun mielestä Strive on paremman näköinen runko kuin Capra. Tätä mieltä tänään, huomenna voi olla erimieltä :D

Joku Muu
01.02.2015, 10.37
Varmaan ihan samoin kuin näissä muissakin nahkahousunettikaupoissa, toivotaan parasta ettei hajoa ja kun hajoaa, lähetellään se takaisin ja odotellaan uutta runkoa tilalle. Onneks sitä ei tarvii odotella mistään jenkkilästä sentään ;)

rjrm
01.02.2015, 10.41
Millainen osa on shafeshifter, jos se painaa puoli kiloa? Toivottavasti mun pyörissä ei ole semmoista. Googlellakaan ei löytynyt.

Joku Muu
01.02.2015, 11.01
No vähän pyöristelin ;) Kyllä se jotain painaa kuitenkin :) Lähinnä varmaan pyörä tuntuis puoli kiloa kevyemmältä korvien välissä kun olisi vähemmän ylimääräisiä palikoita jalkojen välissä. Ja kyllä te tiedätte mikä ero korvien välin puolella kilolla on verrattuna tosi elämän puoleen kiloon ;)

ToLi
01.02.2015, 12.34

Omalta kohdalta on mennyt näin sen muutaman kerran, mitä takuun kanssa on pitänyt asioida (X01 takavaihtaja ja reverb):

1) Mailia tai soitto YT:lle mistä on kyse
2) YT:ltä tulee mailiin osoitekortti, jossa on kaikki tiedot valmiiksi täytettynä ja lomake, johon kirjoitetaan mitä on rikki ja palautusosoite.
3) Vioittunut osa ja vauriolomake postiin printatun osoitekortin kanssa (YT maksaa postit)
4) Kun paketti on Saksassa, sieltä lähtee samana päivänä uudet kamat tilalle

Koko rumba kestää noin 2 viikkoa. Aika muodostuu käytännössä postin kulusta Saksaan ja takaisin. Uudet kamat on ilmeisesti olleet valmiina odottamassa, koska käytännössä paketti on lähtenyt heti Suomeen kun täältä lähetetty paketti on saavuttanut YT:n.

kalleA
02.02.2015, 16.37
Mites tuon canyonin shapeshifterin huolto toimii? Saako suomessa huollettua? Kellään tietoa? Mites maksaminen onnistuu canyonilta tilattaessa? Onko luottokortti ainoa vaihtoehto?

Polun tukko
02.02.2015, 17.21
Mites tuon canyonin shapeshifterin huolto toimii? Saako suomessa huollettua? Kellään tietoa? Mites maksaminen onnistuu canyonilta tilattaessa? Onko luottokortti ainoa vaihtoehto?
Huollosta minen tiedä mutta paypal toiminee maksuna myös

Jukhaha
02.02.2015, 18.51
Millainen osa on shafeshifter, jos se painaa puoli kiloa? Toivottavasti mun pyörissä ei ole semmoista. Googlellakaan ei löytynyt.

http://www.canyon.com/en/technology/shapeshifter/

Ketjureaktio
03.02.2015, 12.18
Näistä takuuasioista on ajoittan juttua, on pelkoa siitä että ulkomailta tilatun rungon takuut ei toimi. Miten se on täällä Suomessa ostettujen kanssa? Kun takakolmio hajoaa, niin kävelläänkö kauppaan hakemaan uusi? Epäilen että aika harvoin. Mennään varmaan sinne kauppaan keskustelemaan, pyörä jää sinne ja kuukauden kuluttua kolmio on jo vaihdettu?

Strivessä on shapeshifter ja se painaa muistaakseni n. 200 g. Itse jätin Striven pois laskuista juurikin shapeshifterin takia kun en vain halua enää yhtään ylim. huollettavaa ja korjattavaa osaa & koen sen tarpeettomaksi.

Ketjureaktio
03.02.2015, 12.28
Tuossa on muuten hyvä vaihtoehto enduropyöräksi, alurungolla ~2300 eur ja kuiturungolla tonnin enmpi. Muutaman lenkin perusteella olen erittäin tyytyväinen, 180cm kuskille L-koon mitat ei ole mitään kompromisseja vaan reilu ohjaamo, varma keulakulma ja asialliset palikat (Monarch Debonair, Pike, Deore jarrut, SLX Shadow+, tacot jne.)

http://flowmountainbike.com/post-all/2015-giant-reign-and-glory/

slow
03.02.2015, 13.05
Näistä takuuasioista on ajoittan juttua, on pelkoa siitä että ulkomailta tilatun rungon takuut ei toimi. Miten se on täällä Suomessa ostettujen kanssa? Kun takakolmio hajoaa, niin kävelläänkö kauppaan hakemaan uusi? Epäilen että aika harvoin. Mennään varmaan sinne kauppaan keskustelemaan, pyörä jää sinne ja kuukauden kuluttua kolmio on jo vaihdettu? *nips*

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50540-Py%F6r%E4si-kuva-Vol-III&p=2325070#post2325070

ilkkaluukkonen
03.02.2015, 17.02
Näistä takuuasioista on ajoittan juttua, on pelkoa siitä että ulkomailta tilatun rungon takuut ei toimi. Miten se on täällä Suomessa ostettujen kanssa? Kun takakolmio hajoaa, niin kävelläänkö kauppaan hakemaan uusi? Epäilen että aika harvoin. Mennään varmaan sinne kauppaan keskustelemaan, pyörä jää sinne ja kuukauden kuluttua kolmio on jo vaihdettu?

Oma kokemus on se, että tehtaalle tehdään reklamaatio ja sieltä lähtee uutta kalikkaa tulemaan. Sitten ajellaan rikkinäisellä siihen asti, että uusi osa saapuu. Hyvänä puolena tässä on mielestäni Saksaan nähden se, ettei tarvitse itse tehdä muuta kuin sanoa myyjälle, että pyörä on rikki. Tosin voihan sitä myyjän kanssa joutua vääntämäänkin... onhan niihinkin täällä foorumilla törmätty. Isoin ongelma taitaa olla markkina-alueen pienuus, jotenkin voisi ajatella, että takuurunkojakin lähetetään nopeiten isoimmille jälleenmyyjille.

marco1
03.02.2015, 17.24
Olihan noissa takuuhommissa semmoisiakin että jollain pienemmällä valmistajalla ei välttämättä ollut niitä sopivia takakolmioita enää varastossa takuuajan lopulla ja ei oikein kestäisi p***e antaa uutta runkoakaan kun siihen pitää antaa mukaan uusi iskari ja ehkä kiekotkin kun vanhat ei käy.
Nykyisin toki melkein kaikki kiekot konvertoituu ja iskaritkin standardeja ja toisaalta Trekalizedillä ei paljon ahista antaa sitä uutta mallia/pyörää tilalle jos vanhaa ei tilalle löydy.

Polun tukko
13.02.2015, 21.57
Loma päättyy mutta tämän saapuminen piristi kummasti!

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/13/41b48971ea78d4c21930deb35afa3945.jpg

elasto
14.02.2015, 12.15
Upea Kona!

teehak
27.02.2015, 10.39
Kesä lähestyy...
http://ep1.pinkbike.org/p4pb11953638/p4pb11953638.jpg

AK-87
27.02.2015, 11.39
Asiallinen Cruzi jäsen teehakilla! Paljonko kalavaaka värähtää? Nähdäänkö kyseinen konkeli enskan starttiviivalla?

teehak
27.02.2015, 12.22
Asiallinen Cruzi jäsen teehakilla! Paljonko kalavaaka värähtää? Nähdäänkö kyseinen konkeli enskan starttiviivalla?

Kiitoksia! Kalavaaka näyttää n. 13,3 kg. Mielelläänhän tän näkis starttiviivalla (ei oo ikinä käyny) mutta ei kyllä meikän ajamana, en kerkee millään siksi joudunkin myymään tämän.

Lare
03.03.2015, 18.07
Kansanpyörä Capra tilattu. Kesäkuulle menee toimitus, mutta ei voinut tilata ennen kuin vanha meni kaupaksi. Al ykkösen palikat on hyvin kohdallaan. Ainoastaan satula ja tupit saattaa vaihtua.

Joku Muu
06.03.2015, 08.17
AL1 meni täälläkin tilaukseen heti kun tulivat saitille myyntiin, vkolle 13 on lupailtu toimitusta. Saa nähdä mitä sieltä tulee..

Lare
06.03.2015, 11.00
Ainakin asiakaspalvelu YT:llä vaikutti hyvältä. Soittoon vastattiin heti ja homma selvisi englanniksi.

Toista oli kun Lapierren asioita setvin Ranskasta...

elasto
09.03.2015, 18.13
Tänään saapui Canyon Strive CF 8.0 Race. Taco pitää vielä asentaa ja mulla on tuohon pykälää pienempi eturatastkin, jonka ajattelin laittaa. Samoin eteen Minion DHF 3C EXO ainakin nyt kevääksi ja tulevaa Teneriffan reissua varten.

http://elasto.org/strive.jpg

mehukatti
09.03.2015, 18.58
Asiallisen oloinen pyörä ja sopivasti panostettu värikoodaukseen tehtaalla, menemättä kuitenkaan överiksi. Miltäs tuntuu ajaa? Tacollista ohjuria suosittelisin, jos ei oo suht varma et pystyy menee lennokkaasti isojen kivien, tukkien ja kielekkeiden yli, ilman että ratas kolahtaa.

elasto
09.03.2015, 19.05
En vielä ehtinyt käydä kokeilemassa parkkipaikkapumppailua enempää. Mulla on siis jo MRP:n ISCG 05 taco, pitää heittää vaan kiinni. Se on ihan pelkkä taco ja tossa tuli mukana toi yläohjuri, joka on direct mountissa kiinni.

miku80
09.03.2015, 22.48
Hyvän näkönen Canyoni! Jokos on punnattu?

elasto
09.03.2015, 23.04
En oo vielä punnannu, mutta vois punnata vaikka sitten ku oon heivannu sisurit veke ja litkuttanu renkaat. Mukana tuli muuten Sramin tubeless-venttiilit ja noi on vielä ihan UST-kehät.

Ketjureaktio
10.03.2015, 10.00
En vielä ehtinyt käydä kokeilemassa parkkipaikkapumppailua enempää. Mulla on siis jo MRP:n ISCG 05 taco, pitää heittää vaan kiinni. Se on ihan pelkkä taco ja tossa tuli mukana toi yläohjuri, joka on direct mountissa kiinni.

Hieno. Mietin itsekin Striveä mutta shapeshifteri pelotti. Tuohon ei muuten mene ISCG05, tarvitsee Canyonilta adapterin.

mehukatti
10.03.2015, 17.41
Ei luulis kauaa kestävän, kunnes joku sorvaa kiinteän palikan Shapeshifterin tilalle? Toisaalta miksei sitä käyttäis niin kauan kuin se toimii? Nythän tulee Suomessakin parit hissittömät enskakisat, jossa Shapeshifteristä voi olla iloa.

elasto
10.03.2015, 20.17
Hieno. Mietin itsekin Striveä mutta shapeshifteri pelotti. Tuohon ei muuten mene ISCG05, tarvitsee Canyonilta adapterin.

En nyt ihan ymmärtänyt, että minkälaista adapteria tarkoitat? Rungossa on kuitenkin ihan ISCG05-kiinnikkeet, joten tuo taco näyttäisi kiinnittyvän siihen ihan vaan kolmea ruuvia käyttäen?

Ei luulis kauaa kestävän, kunnes joku sorvaa kiinteän palikan Shapeshifterin tilalle? Toisaalta miksei sitä käyttäis niin kauan kuin se toimii? Nythän tulee Suomessakin parit hissittömät enskakisat, jossa Shapeshifteristä voi olla iloa.

http://www.pinkbike.com/news/canyon-strive-cf-race-90-review.html

Tuossa arvostelussa oli maininta, että siitä olisi iloa myös muuallakin kuin ylämäessä jos haluaa käyttää koko fillarin potentiaalin. Itse tulee enduron lisäksi ajettua tällä myös ihan sekalaista maastoajoa, joten tulee varmaan kokeiltua tuota.

Tuossa artikkelissa oli muuten maininta, että tuon systeemin yksi miinuspuoli on se, että keula jää 160 milliseksi vaikka perä lyhenee 130 milliin. Eikö Pikeä ole kuitenkin saatavana sellaisena versiona, jonka saisi lyhennettyä 130 milliseksi? Mitähän tuolle pyörälle tapahtuisi sellaisen kanssa kun vääntää perän xc-modeen ja keulan lyhyempään asentoon? Universumi räjähtää? :D

teehak
10.03.2015, 21.07
Tuossa mun Bronsonissa on juurikin 130/160mm Pike.

Kemizti
10.03.2015, 21.29
En nyt ihan ymmärtänyt, että minkälaista adapteria tarkoitat? Rungossa on kuitenkin ihan ISCG05-kiinnikkeet, joten tuo taco näyttäisi kiinnittyvän siihen ihan vaan kolmea ruuvia käyttäen?

http://www.pinkbike.com/news/canyon-strive-cf-race-90-review.html

Tuossa arvostelussa oli maininta, että siitä olisi iloa myös muuallakin kuin ylämäessä jos haluaa käyttää koko fillarin potentiaalin. Itse tulee enduron lisäksi ajettua tällä myös ihan sekalaista maastoajoa, joten tulee varmaan kokeiltua tuota.

Tuossa artikkelissa oli muuten maininta, että tuon systeemin yksi miinuspuoli on se, että keula jää 160 milliseksi vaikka perä lyhenee 130 milliin. Eikö Pikeä ole kuitenkin saatavana sellaisena versiona, jonka saisi lyhennettyä 130 milliseksi? Mitähän tuolle pyörälle tapahtuisi sellaisen kanssa kun vääntää perän xc-modeen ja keulan lyhyempään asentoon? Universumi räjähtää? :D
Veikkaus, että keskiö jää niin alas, että äxceekivikossa alkaa vitu**aa..?

mehukatti
10.03.2015, 21.40
Mikäs on tuomio SRAM X0 hiilarikampien suhteen (normi eikä DH-malli), kestääkö 2014/2015 malli vai napsuuko poikki kuten aikaisemmin:

https://www.bike-components.de/de/Sram/X01-GXP-Q168-mm-11-fach-Kurbel-p36303/

Polun tukko
10.03.2015, 21.48
Tuli tänään litkuteltua renkaat processiin. Täytyy kehua tubeless hommissa noita konassa tulleita wtb frequency i25 team tcs kiekkoja. Oli valmiiksi teipatut ja venttiilit tuli myös mukana.

Renkaat asettuu kuin olisi liimatut( ainakin minion dhf ja ardent), joten luulisi ettei häävisti burbbaile.

V-mäisintä oli kun vaihdoin ardentin minionin tilalle taakse niin minionia ei meinannut saada vanteelta pois 😁
Renkaat nousi vanteelle pikku kompuralla vaikka venttiileissa oli sielut paikallaan.

Josko sitä viikonloppuna alkaisi ajot
👍

elasto
10.03.2015, 22.04
Veikkaus, että keskiö jää niin alas, että äxceekivikossa alkaa vitu**aa..?

Shapeshifterin xc-moodi nostaa keskiötä 19mm, joten olisko noin? Paljonko se 130mm Pike laskee sitä keskiötä?

Pyörän mukana tuli keulaan kaksi punaista möllykkää, mitä teen niille?

Polun tukko
10.03.2015, 22.06
Shapeshifterin xc-moodi nostaa keskiötä 19mm, joten olisko noin? Paljonko se 130mm Pike laskee sitä keskiötä?

Elasto:
http://youtu.be/e69N6Pzt9HI

elasto
10.03.2015, 22.12
Elasto:
http://youtu.be/e69N6Pzt9HI

Okei, kiitti. Näytti simppeliltä hommalta. Täytyy nyt eka hieman koeajaa ja tarpeen tullen kokeilla lisätä vaikka yksi kerrallaan.

Huomenna ajattelin itsekin väsäillä tupeleksin. Mukana tuli venttiilit ja Roamit ei tarvitse edes teippiä. Katsotaan miten DHF ja DHR2 asentuu.

Prestige
10.03.2015, 22.21
Tuli tänään litkuteltua renkaat processiin. Täytyy kehua tubeless hommissa noita konassa tulleita wtb frequency i25 team tcs kiekkoja. Oli valmiiksi teipatut ja venttiilit tuli myös mukana.

Renkaat asettuu kuin olisi liimatut( ainakin minion dhf ja ardent), joten luulisi ettei häävisti burbbaile.

V-mäisintä oli kun vaihdoin ardentin minionin tilalle taakse niin minionia ei meinannut saada vanteelta pois 
Renkaat nousi vanteelle pikku kompuralla vaikka venttiileissa oli sielut paikallaan.

Josko sitä viikonloppuna alkaisi ajot

Vahva komppaus täältä noiden kehien tubelesskäytöstä. Tubelesskäyttöön parhaat kehät mitkä minulla on ikinä ollut, ei kyllä burppaile. Ongelma taas voi olla että kun rengasta irrottaa niin se painaa sen teipin irti kehästä ja sitten vuotaa. Käytin viime kesänä motonetissä myytävää 25mm leveää gorillateippiä, se tarttuu tiukemmin kuin stanin teippi.

Oman kokemuksen ja käsityksen mukaan jos oot alle 70kg niin ei aluksi kannata laittaa yhtään punaista möllykkää putkeen. Jos oot 70-90 kg niin yksi ja jos oot yli 90kg niin kaksi.

Polun tukko
10.03.2015, 22.25
Vahva komppaus täältä noiden kehien tubelesskäytöstä. Tubelesskäyttöön parhaat kehät mitkä minulla on ikinä ollut, ei kyllä burppaile. Ongelma taas voi olla että kun rengasta irrottaa niin se painaa sen teipin irti kehästä ja sitten vuotaa. Käytin viime kesänä motonetissä myytävää 25mm leveää gorillateippiä, se tarttuu tiukemmin kuin stanin teippi.

Oman kokemuksen ja käsityksen mukaan jos oot alle 70kg niin ei aluksi kannata laittaa yhtään punaista möllykkää putkeen. Jos oot 70-90 kg niin yksi ja jos oot yli 90kg niin kaksi.
Kiitos tapsa vinkistä! Tätä pelkäsin jo äsken renkaita irroitellessa että toivottavasti ei teippi ota kipeää. Täytyy viikonloppuna hakea tuota gorillaa.

Elasto: laita suoraan sinne yksi tokeni. Voit käyttää pienempiä paineita ilman että pohjaa niin helposti+alku herkkyyttä tulee lisää.

miku80
10.03.2015, 23.02
Kyllä itelläkin on pari tokenia sisässä 75kg:n elopainolla niin kantaa keskialue huomattavasti paremmin kovemmassa menossa.. Ite sen parhaiten tietää kaipaako lisää progressivisuutta ja eihän tuo ole ku parin minuutin homma jos haluu kokeilla..

Kemizti
10.03.2015, 23.06

No eihä se sitte laske ku 11mm idioottimatikalla, jos shapeshifter nostaa 19 ja pikestä tipauttaa 30 pois.. koita pois, eihä siinä mitää häviä, korkeintaan voittaa.. ;)

elasto
11.03.2015, 17.42

Mikähän adapteri multa nyt puuttuu tästä välistä? ISCG05 taco ja ISCG05-kiinnikkeet... en nyt oikeen ymmärrä.

http://elasto.org/IMG_0840.JPG

EDIT: Eipä taida olla ISCG05-kiinnikkeet vaikka niin väittivät... on tuo tieto poistunut Rotkon sivuiltakin...

NikHa
11.03.2015, 18.51

Menee vähän OT:n puolelle mutta menkööt. Samaa ongelmaa ollu tuon i25:sen kanssa. Muuten kyllä helppokäyttönen tubeleksena. Olen käyttäny stanin 25mm leveää teippiä, mutta
i23 kehälle pitäs WTB:n mukaan olla 28 mm leveä teippi, joten oikea tuolle i25:selle ois kaiken järjen mukaan 30mm levee?!! Pitänee testailla kun aurinko lämmittää ja posti tuo uudet renkaat. i23:lla on kyllä 25mm stan pysyny hyvin vaikka Hanssia on repiny irti.

http://www.docstoc.com/docs/134815387/FREQUENCY-TCS-RIM-FAQ-WTB

Bässi
11.03.2015, 20.34
Mikähän adapteri multa nyt puuttuu tästä välistä? ISCG05 taco ja ISCG05-kiinnikkeet... en nyt oikeen ymmärrä.

EDIT: Eipä taida olla ISCG05-kiinnikkeet vaikka niin väittivät... on tuo tieto poistunut Rotkon sivuiltakin...

oisko kuitenki se iscg05 mutta ovat tehneet siitä ns. Korjattavan ja sulta puuttu se itse kiinnike paketista.

Ketjureaktio
11.03.2015, 21.22
Suomen Canyonille meiliä, adapterin pitäis olla 10 eur luokkaa.

... kuva...

elasto
11.03.2015, 22.15
Aika tyhmää, että siihen tarvii jonkun adapterin väliin, mutta täytynee siis kiusata taas Suomen Canyonin edustajaa.

Ja Mikulle tiedoksi: Punnasin tuon vehkeen tänään DHF+DHR2 tupeleksina, XT trail polkimilla 12,98kg.

miku80
11.03.2015, 23.35
Ja Mikulle tiedoksi: Punnasin tuon vehkeen tänään DHF+DHR2 tupeleksina, XT trail polkimilla 12,98kg.

Melkosen kevyttä tuolla rengastuksella.. Ei muuta kun kovaa ajoa ja veikkaan, että on melkosen hauska laitos.. Pistele fiiliksiä kun saat kilometrejä alle...

Bässi
11.03.2015, 23.45
Eikä oo ku saksalaista nerokkuutta. Jos hakkaat ne kiinnikkeet risaks/saat ne vaihdettua tai Jos ajat maratonia saat ne poistettua painamasta.

elasto
12.03.2015, 22.21
Joku sano Pinkbiken foorumilla ottaneensa yhteyttä Canyoniin ja sanoivat sieltä, että tuo on ISCG old. Kiva vaan kun tilatessa sivuilla luki ISCG 05... Noh, pitänee myydä tuo taco pois ja ostaa uusi.

Itsok
13.03.2015, 09.49
Tai osta old -05 adapteri väliin? Semmonen saattaa löytyä kohtuullisesti käytettynäkin. Jos en ihan väärin muista niin taisi tulla e.13 mukana moinen adapteri.

Tosin äkkiä kuvasta katsoen pulttijako ei näytä ISCG oldilta...
http://ep1.pinkbike.org/p4pb6003431/p4pb6003431.jpg

http://ep1.pinkbike.org/p4pb6003431/p4pb6003431.jpg

itv
13.03.2015, 14.30
Mikäs on tuomio SRAM X0 hiilarikampien suhteen (normi eikä DH-malli), kestääkö 2014/2015 malli vai napsuuko poikki kuten aikaisemmin:

Onko noita vanhempia sitten hajonnut enemmänkin? Nopealla googlauksella löysin kyllä joo pari kuvaa hajonneista yksilöistä, mutta onko tuon kommentin takana jotain muutakin josta pitäisi oikeasti huolestua XO-kammilla ajavana?

Jukhaha
13.03.2015, 14.53
Joku sano Pinkbiken foorumilla ottaneensa yhteyttä Canyoniin ja sanoivat sieltä, että tuo on ISCG old. Kiva vaan kun tilatessa sivuilla luki ISCG 05... Noh, pitänee myydä tuo taco pois ja ostaa uusi.
Bike radarissa taas ollaan oltu sitä mieltä, että se on Canyonin omalla jaolla. Torquen mukana on ilmeisesti ainakin menneinä vuosina toimitettu tämän näköstä palikkaa:

http://i14.photobucket.com/albums/a337/pg03ben/Photoon2011-10-13at2310.jpg

AK-87
13.03.2015, 15.05
Mitta käteen ja mittaamaan onko old vai ei, sillähän se selviää.

Grr
13.03.2015, 15.14
Juu ei toi 05 ainakaan oo, kysymys on enää siitä onko se kanjonin oma vai OLD. Plus sulla on taco väärinpäin kuvassa.

Polun tukko
15.03.2015, 21.32
Kausi poljettu käyntiin täällä Savossa tänään. Oma kona sai ensi ajon tänään ja kyllä tuntui istuvan pakkasen kovettamilme kelkkaurille hyvin. Jahka lumet sulaisi niin pääsisi alamäkeen koettamaan.. Kuvassa myös kaverin canyon spectral joka niin ikään menetti maasto neitsyyden tänään.

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/e70a884b67d4a2879ea36e3dc535ec26.jpg

Lehisj
16.03.2015, 13.07
Tommoinen 29-enskahärpäke valmistui pojalle rippilahjaksi. No ehkä sitä pääsee iskäkin testaamaan, jos vaan uskaltaa!

http://ep1.pinkbike.org/p4pb12013913/p4pb12013913.jpg

http://ep1.pinkbike.org/p4pb12013912/p4pb12013912.jpg

Ferguson
16.03.2015, 15.44
Toinen 29 Enskakäkätin perään, Remedy 29 9.8.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=15572&d=1426509466

kalleA
16.03.2015, 18.12
Nätti trekki ja ihan kiva rippilahja:)

Jooseppi
17.03.2015, 23.33
Menee vähän OT:n puolelle mutta menkööt. Samaa ongelmaa ollu tuon i25:sen kanssa. Muuten kyllä helppokäyttönen tubeleksena. Olen käyttäny stanin 25mm leveää teippiä, mutta
i23 kehälle pitäs WTB:n mukaan olla 28 mm leveä teippi, joten oikea tuolle i25:selle ois kaiken järjen mukaan 30mm levee?!! Pitänee testailla kun aurinko lämmittää ja posti tuo uudet renkaat. i23:lla on kyllä 25mm stan pysyny hyvin vaikka Hanssia on repiny irti.

http://www.docstoc.com/docs/134815387/FREQUENCY-TCS-RIM-FAQ-WTB

Itellä oli paljon hankaluuksia alkusesästä stanin teipeillä i23:sten kanssa. Meno muuttui huomattavasti paremmaksi tuon gorilla-teipin kanssa, pysy kiinni vanteessa hyvin vaikka renkaan otti irti. Stan lähti aina irti.

Nuo WTB:t on aika elastista materiaalia---->kuopiossa meni monella kyljet lommolle viime kesänä. Toki vastaavasti helppo vääntää lommot suoraksi, jotenka eikait siinä mittää. Itse oikaisin kerralla 7 mutkaa takavanteesta :D

kalleA
18.03.2015, 22.00
Tänään saapui Canyon Strive CF 8.0 Race. Taco pitää vielä asentaa ja mulla on tuohon pykälää pienempi eturatastkin, jonka ajattelin laittaa. Samoin eteen Minion DHF 3C EXO ainakin nyt kevääksi ja tulevaa Teneriffan reissua varten.

http://elasto.org/strive.jpg

Komee Canyon. Ootko päässy jo ajaan, kommentteja shapeshifteristä otetaan vastaan:)

elasto
19.03.2015, 10.33
Niin vähän oon vielä ehtinyt tuota kokeilemaan, että pahempi mitään syvällisempiä analyyseja tässä vaiheessa antaa. Shapeshifter toimii kuitenkin kuten pitääkin, mutta en pysty siitä sen enempää vielä sanomaan. Helppo käyttää, oppi heti sen toimintaperiaatteen. Geometrian muutoksen kyllä huomaa välittömästi. Viikonloppuna ehkä pidempi lenkki keskuspuistossa ja parin viikon päästä lähden kokeilemaan tuota viikoksi Teneriffalle.

Jooseppi
19.03.2015, 19.13
Niin vähän oon vielä ehtinyt tuota kokeilemaan, että pahempi mitään syvällisempiä analyyseja tässä vaiheessa antaa. Shapeshifter toimii kuitenkin kuten pitääkin, mutta en pysty siitä sen enempää vielä sanomaan. Helppo käyttää, oppi heti sen toimintaperiaatteen. Geometrian muutoksen kyllä huomaa välittömästi. Viikonloppuna ehkä pidempi lenkki keskuspuistossa ja parin viikon päästä lähden kokeilemaan tuota viikoksi Teneriffalle.

Eikös ton shapeshifterin suurin rajoite ole renkaat? Nehän tavallaan sitä menoa ja meinikiä enemmän rajoittaa kuin geometriat. Kun ei taida löytyä sellaisia rinkuloita jotka oikeasti olisi hyviä sekä alamäkijyrryyttelyyn että lenkkipyöräilyyn. :eek: Tästähän ongelmasta pääsee irti toisella vannesetillä, muttei sekään kesken lenkin auta... Tällaista pohdintaa vain tässä mietiskelen. Mielenkiinnolla odottelen elaston kokemuksia :)

elasto
20.03.2015, 10.27
Nyt mulla on kevään/syksyn liukkaille alla 3C DHR2 ja DHF, joita käytän myös tuolla ulkomailla enskaa ajaessa. Kesällä mulla pyörii alla Dual Compound Ardentit edessä ja takana. Niillä ajan kaikki lenkkiajot täällä.

Jooseppi
20.03.2015, 18.40
Nyt mulla on kevään/syksyn liukkaille alla 3C DHR2 ja DHF, joita käytän myös tuolla ulkomailla enskaa ajaessa. Kesällä mulla pyörii alla Dual Compound Ardentit edessä ja takana. Niillä ajan kaikki lenkkiajot täällä.

Minkäslaiset nuo dual compound ardentit on ollu suomen ajeluissa? Oletko ollu tyytyväinen?

itsellä on edessä minion 2.35" ja takana ardent 2.4". Lenkkiä vielä ajelee ihan ok, mutta onhan tuo jo pikkasen raskas setti keskikesällä...

8 1/2
20.03.2015, 18.43
Komee Rotko Elastolla!

elasto
21.03.2015, 21.45
Minkäslaiset nuo dual compound ardentit on ollu suomen ajeluissa? Oletko ollu tyytyväinen?

itsellä on edessä minion 2.35" ja takana ardent 2.4". Lenkkiä vielä ajelee ihan ok, mutta onhan tuo jo pikkasen raskas setti keskikesällä...

Dual Compound Ardenteilla ajettu 0 metriä, joten en osaa sanoa. Tuo fillari tuli mulle siis vasta pari viikkoa sitten, joten yhtään kesää ei vielä ole noille renkaille tullut eteen. Nyt alla pyörii tosiaan Minion DHF+DHR2. Edellisen kesän ajoin vanhalla 26" pyörälläni 60a Ardenteilla ja niillä meni myös pari marathonia. Niihin verrattuna Dual Compoundissahan on 62a keskinappulat ja 60a sivunappulat, joten rullaa ehkä hieman paremmin, mutta pitää huonommin?

Tänään tuli ajettua eka kunnon testilenkki ja heti hajosi hissitolppa. Reverb imasi itsensä pysyvästi ala-asentoon, eikä nouse sieltä ylös edes vetämällä. Mitähän sille tapahtui?

Polun tukko
21.03.2015, 21.53
Kokeiles näin: ota paineet pois. Paina liipasinta ja samalla vedä tolppa ylös. Pumppaa paineet ja paina liipasinta samaan aikaan. Näytti netissä olleen joillain samaa ongelmaa. Joillain auttoi yllä oleva vinkki ja joillain sieltä oli hajonnut jotain.

Kaatranen
22.03.2015, 15.47
Terve kaikille! Nyt ois budjetti enskapyörän osto edessä ja kaks vaihtoehtoa tuntuis nyt olevan yli muiden: Canyonin strive AL 6.0 race ja Yt Capra AL1. Ite olen koittanut noita osalistoja vertailla, mutta en ole isoja eroja huomannut. Osaako joku sanoa onko toinen ehdottomasti parempi ? Canyoni maksaa satkun lisää ja siinä on shapeshifteri. Onko Yt:ssä joku osa parempi? Eikö molemmista saa sisäkumit pois ja litkuteltua renkaat? Vai tarviiko ostaa erilaiset renkaat? Onko joku parempi pyörä vielä mistä en tiedä samaan hintaluokkaan? Tarkotus olis ajaa yhellä pyörällä parkissa, mettäs, kadul, kaikkialla..

mehukatti
22.03.2015, 16.11
Terve kaikille! Nyt ois budjetti enskapyörän osto edessä ja kaks vaihtoehtoa tuntuis nyt olevan yli muiden: Canyonin strive AL 6.0 race ja Yt Capra AL1. Ite olen koittanut noita osalistoja vertailla, mutta en ole isoja eroja huomannut. Osaako joku sanoa onko toinen ehdottomasti parempi ? Canyoni maksaa satkun lisää ja siinä on shapeshifteri. Onko Yt:ssä joku osa parempi? Eikö molemmista saa sisäkumit pois ja litkuteltua renkaat? Vai tarviiko ostaa erilaiset renkaat? Onko joku parempi pyörä vielä mistä en tiedä samaan hintaluokkaan? Tarkotus olis ajaa yhellä pyörällä parkissa, mettäs, kadul, kaikkialla..

Caprassa on jonkin verran parempaa palikkaa, esim. parempi versio Pikestä ja Monarch Plussasta. Toisaalta jos nyt tilaat niin saat pyörän vasta elokuussa. Tuon Canyonin saisi kuukaudessa-parissa. Kannattaa myös katella geometrioita, esim. jos haluu nykytyyliin vähän pidemmän reachin/ohjaamon niin L-kokoja vertailtaessa se on pari senttiä pidempi Canyonin Race-mallissa. Kummassakin onnistuu litkutus ja voi olla, että tulee tubelesssina jo tehtaalta. Mutta kyllä noi kaksi tarjoaa parasta hinta/laatusuhdetta ko. hintaluokassa.

elasto
22.03.2015, 19.31
Kokeiles näin: ota paineet pois. Paina liipasinta ja samalla vedä tolppa ylös. Pumppaa paineet ja paina liipasinta samaan aikaan. Näytti netissä olleen joillain samaa ongelmaa. Joillain auttoi yllä oleva vinkki ja joillain sieltä oli hajonnut jotain.

Kävin tänään katsomassa pyörää, painoin siitä napista ja kas kummaa, tolppa toimi taas kuten pitääkin! Eli se oli itsestään korjaantunut lämpimässä autotallissa. Jotain vikaa siinä on kyllä pakko olla tai muuten on kyllä todella surkea tolppa jos ei toimi 0 asteessa. Sen olen ymmärtänyt ettei nuo tykkää jostain 20 asteen pakkasesta, mutta tuo on jo liikaa. Pitänee kiikuttaa se takuuhuoltoon jossain välissä tarkastettavaksi.

Edellisessä pyörässä mulla oli Spessun Command Post, joka toimi moitteetta 2 vuotta.

Polun tukko
22.03.2015, 19.35
Noihin on tullut kuulemma joku "service kit" tms joka parantaa toimivuutta kylmässä. Oma reverbbi kyllä pelas myös pakkasessa, kunnes alkoi sagittamaan ja hajosi. Ei noita ole valitettavasti tarkoitettu talvikäyttöön.

Tai voi olla mutta kovin heikosti ne sitä kestää.