Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilijöiden tervehtiminen

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12

ToniR
12.05.2009, 21.29
Eilen "fitness" pyörällä lenkillä ollessani maantiepyöräilijä moikkasi ja tottakai moikkasin takaisin. Noin 20 kilometriä myöhemmin alkoi raekuuro ja kova vesisade, joka kasteli allekirjoittaneen täysin. Suoralla sateen keskellä vastaan tuli samainen maantiepyöräilijä yhtä markänä ja molemmat meistä nostivat käden pystyyn virne naamalla. Sen jälkeen ei potuttanut enää niin paljon, kun monsuunin keskeltä löytyi kohtalotoveri :)

Katila
12.05.2009, 21.57
Tänään olin törkeä ja huusin kahden maantievermekundin perään "moi, moi" kiitokseksi hetken peesistä Bodomilla :D Ja taisi se lapanen heilua ja turpavärkki aueta parille muullekin.

tunkkireisi
12.05.2009, 21.59
Oulussa menee näemmä niin että mitä kovempi jätkä, sen todennäköisemmin morjestaa. On moikaajat olleet aika herkän näköistä porukkaa.

Ei koske allekirjoittanutta. Eilen tuli 173 cm varteen XXL takki ja paita. Hyvin sopi:mad:

Moikataan kun nähdään.

Hebe
12.05.2009, 22.11
Vaikken mikään kova olekkaan, niin lapasta nostan file:///C:/DOCUME%7E1/hebe/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpgaina kun huomaan vastaantulevan pyörälenkkeilijän. Hyvin tuntuu täällä Oulussa lapanen nousevan vastaukseksikin.

Nappulakenka
12.05.2009, 22.16
file:///C:/DOCUME%7E1/hebe/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg

FAIL!!!

Et voi jakaa tiedostoja suoraan koneesi kannasta vaikka se on yhteydessä Internetiin. Joutuu hieman kikkailemaan, että saat näkymään ne oman koneen kannasta. Kuvien jakamiseen voit käyttää jotain Internetin kuvapalvelua esim. imageshack, photobucket jne.

Sanperi
12.05.2009, 22.18
Kaverin kanssa ajeltiin hiekkatietä Neulamäestä pois 2pv sitten, vastaan tulevalle pro:n näköselle maasturihemmolle moikkasin mutta tais olla uutta täälläpäin semmonen...vastaukseksi sain (ehkä, ellen väärin kuullut) "moikka" tapaista mutinaa :) Eli jos tunnistat itsesi tästä niin hihkaise nyt "MOIKKA" :D

Hebe
12.05.2009, 22.18
Alkujaan tämän lähetti Hebe http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1141344#post1141344)
file:///C:/DOCUME%7E1/hebe/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg

FAIL!!!

et voi jakaa tiedostoja suoraan koneesi kannasta. Tähän voit käyttää jotain netin kuvapalvelua esim imageshack, photobucket jne.

Mistähän tommonen linkki tuohon tuli? ei voi ymmärtää:eek:

bere
12.05.2009, 22.19
Hienosti nous lavat taas tänään. :)

JariV
13.05.2009, 07.55
Toistaiseksi tervehtimisprosentti on ollut n. 50 %... Saas nähdä nouseeko se siitä kesän aikana. :)

Terwis
13.05.2009, 08.02
Eilen lenkillä tervehdin jokaista poluilla tahi tiellä vastaan tullutta harrastajan näköistä pyöräilijää.
Ilmeet oli lähinnä "Mitä v***a tuo huoitoo, minä en ainakaan tervehdi takaisin" luokkaa... :(
Poliisit taas morjesti kun olivat eräälle lenkkipolulle laittaneet maijan parkkiin.

Uomo
13.05.2009, 08.54
Mistähän tommonen linkki tuohon tuli? ei voi ymmärtää:eek:

Tiedostonimi viittaa ainakin kuvankaappaukseen, joka on jostain syystä raahautunut kommenttikenttään. Kyllähän noita sattuu. :)

Aika harvassa on omalle kohdalle vielä morjestukset sattunut. Ehkä työmatkoilla ihmisillä ei ole aikaa morjenstaa. :seko:

Näyttäis muuten pk-seudulla cc- ja maantiepyörät yleistyneen ihmisillä. Nykyään niitä näkee useita päivittäin, kun ennen vilahti vastaan pelkkää hybridiä.

Nappulakenka
13.05.2009, 09.01
Aika harvassa on omalle kohdalle vielä morjestukset sattunut. Ehkä työmatkoilla ihmisillä ei ole aikaa morjenstaa. :seko:
Kyllä se pikkuhiljaa alkaa tuottaa tulosta. :) Ainakin poluilla tervehdyksiin vastaan jo 65% varmuudella. :) Yleinen asenne Espoossa tuon tervehdyksen kanssa on ettei tuntemattomia tervehditä.

Katila
13.05.2009, 14.24
Joo, en mäkään työmatkalla ole huiskinut. Toki sitä vastais jos vastapuoli tekis aloitteen. Muuten on kiire päästä perille ja ajatukset ties missä.

wege
13.05.2009, 22.29
Se vähä mitä olen Oulussa ja ympäristössä ehtinyt pyöräillä, niin 100% on jokainen tervehtinyt takaisin. Kaikkia harrastajan oloisia moikkaan ja kun olen hyvällä tuulella senkus vain polkemassa, niin moikkailen kypäräpäisiä fillaroitsijoita sekä toivottelen hyviä päiviä ohitettaville mummoilla - jokainen on reagoinut iloisesti :) Todella hyvä fiilis tulee moisesta!

wege
13.05.2009, 22.31
Oulussa menee näemmä niin että mitä kovempi jätkä, sen todennäköisemmin morjestaa. On moikaajat olleet aika herkän näköistä porukkaa.

Ei koske allekirjoittanutta. Eilen tuli 173 cm varteen XXL takki ja paita. Hyvin sopi:mad:

Moikataan kun nähdään.

En kyllä nyt ihan ymmärtänyt, väännäppä rautalangasta :o Mitä ovat herkän näköiset kovat jätkät?

tunkkireisi
13.05.2009, 22.56
En kyllä nyt ihan ymmärtänyt, väännäppä rautalangasta :o Mitä ovat herkän näköiset kovat jätkät?

Okei, epätavallinen kielikuva.

Rautalankaa perään.

Oletko nähnyt kun mummo päättää lisätä vauhtia?

Oletko nähnyt kun hyväkuntoinen pyöräilijä huomaa että nytpä haluankin ehtiä? Se on herkkyyttä. Vaivatonta. Sen näkee.

Muistan miltä se tuntui itsestä:(

kontio
14.05.2009, 18.42
Hmm... Lentokenttää kiertävällä tiellä Pirkkalassa vähän nihkeästi tuli vastapalloa, vaikka jokaiselle lapaa/sormia alaotteeltakin tuossa muutama päivä sitten. Hmm...

.jon
14.05.2009, 18.49
Mä painiskelen joka päivä tän ongelman kanssa. Vastaan tulee samat naamat, osa hymyilee, osa painaa otsa kurtussa vastatuuleen. Osa tuulipuvuissaan hybridien selässä, muutama maastopyöräilijän oloinen.

Moikatako vaiko eikö? Entä kun menee ohi?

ketju44
14.05.2009, 19.03
MOiiiiiiiiiiiiii!!!

Lasse
14.05.2009, 21.52
Mulle kaks moposkootterilla vastaantullutta teiniä näytti keskaria. :rolleyes:
Mä vilkutin ja hymyilin takas..:D

japoo
15.05.2009, 21.39
6 kaveria äsken maantielenkillä(Vaarala-Itäsalmi-Söderkulla-Nikkilä-Vaarala) tuli vastaan, 5 moikkas. Se yks ei varmaan huomannut tai jotain....

mackeri
16.05.2009, 17.59
Tänään Haltialassa oli hauska tapaus, vastaan tuli apurataspyörällä cc-faijansa perässä nappula, ikää öbaut 2-3v, kaukaa oli jo käsi pystyssä pikkupojalla, isänsä nyökkäs toki myös:)

JariV
16.05.2009, 22.54
Morotusprosentti oli tänään 50: toinen vastaantulija tervehti jo melko kaukaa. Toinen puristi sarvia melko tiukkaan eikä nähtävästi uskaltanut päästää irti :)

StantheMan
16.05.2009, 22.58
Iisalmen tienoilla tuli tänään kolmea maantiemiestä tervehdittyä. Yhden kanssa jopa muutama mukava sana vaihdettua Lapinlahdella.

hannupulkkinen
17.05.2009, 00.09
Minä oon nykyisin lapa pystyssä aina. Tänään joku maantiepyörällä hiitopuku vastatuulessa lepattaen tuli vastaan ja kun moittasin niin säikähti ja oli menettää ajokkinsa hallinnan. Pitäisköhän moikkailla vain kunnon tiimikostyymissä suhaavat?

hannupulkkinen
17.05.2009, 00.10
Iisalmen tienoilla tuli tänään kolmea maantiemiestä tervehdittyä. Yhden kanssa jopa muutama mukava sana vaihdettua Lapinlahdella.Jaksoko sitä superbrevetillä vielä kättä nostaa ja huulta liikutaa:seko:

Johan Moraal
17.05.2009, 00.35
Minä oon nykyisin lapa pystyssä aina. Tänään joku maantiepyörällä hiitopuku vastatuulessa lepattaen tuli vastaan ja kun moittasin niin säikähti ja oli menettää ajokkinsa hallinnan. Pitäisköhän moikkailla vain kunnon tiimikostyymissä suhaavat?

Kyllä miusta oikein teit. Kavatustehtävä on meidän. Hiihtäjät vaan nyt ovat sellaisia:D. On toi käden heilutus sauvan kanssa vähän hankalakin. No omapa heidänkin valinta.:)

onnimanni
17.05.2009, 08.37
Ajaessani Lieto Aura väillä vastaan tuli ryhmiä TVC:n paidoissa . Kyse näytti olevan tempoleiristä. Ryhmät olivat rauhallisella lenkillä suunta Aura- Lieto. Tervehdin jokaista, mutta yksikään ei tervehtinyt takaisin.
Jos olisi tehnyt hätäisen johtopäätöksen, niin olisi tullut siihen tulokseen, että seura on kieltänyt tervehtimiset rahvaanomaisena käyttäytymisenä ?
No .. itse ainakin tunnen itseni aivan pelleksi, ellen tervehdi pyöräilijöitä jotka minua tervehtivät.

StantheMan
17.05.2009, 09.10
Jaksoko sitä superbrevetillä vielä kättä nostaa ja huulta liikutaa:seko:

Nuo meikäläisen brevetit nyt mitään superia ole. Aika raahustamista. Aika siellä pitkäksi käy, joten kyllä pyrin kaikille kypäräpäisille kättä nostamaan. Pitäähän sitä sivistynyt yrittää olla. Se juttukaverin oli sivistynyt - senhän huomasi jo hänen pyörästään (Bianchi).:rolleyes:

hannupulkkinen
17.05.2009, 12.06
Nuo meikäläisen brevetit nyt mitään superia ole. Aika raahustamista. Aika siellä pitkäksi käy, joten kyllä pyrin kaikille kypäräpäisille kättä nostamaan. Pitäähän sitä sivistynyt yrittää olla. Se juttukaverin oli sivistynyt - senhän huomasi jo hänen pyörästään (Bianchi).:rolleyes:
Taisi olla Iidensalmen Di Luca :)

kmw
17.05.2009, 12.11
Minä täällä Uudellamaalla olen pikkuteitä autoillessa säikytellyt vastaantulevia pyöräilijöita moikkaamalla. Tänä vuonna ei yhtään vastausta :)

hannupulkkinen
17.05.2009, 12.46
Minä täällä Uudellamaalla olen pikkuteitä autoillessa säikytellyt vastaantulevia pyöräilijöita moikkaamalla. Tänä vuonna ei yhtään vastausta :)Niin, olen kuullut että uusmaalaiset ovat avoimia ja ystävällisiä ihmisiä;)

Lasse
17.05.2009, 15.10
Minä täällä Uudellamaalla olen pikkuteitä autoillessa säikytellyt vastaantulevia pyöräilijöita moikkaamalla. Tänä vuonna ei yhtään vastausta :)
Pöh, toihan ei kerro muuta kuin että et ole ajellut minua vastaan..:rolleyes:;)
autolla....:eek: onneks ei pyöräteitä.:D

wege
17.05.2009, 15.25
Oulussa oli vissiin jokku maastoajohommakisat eilen päivällä, maastopyörämäisiä ihmisiä valkoisine numerolappuineen polki vastaan alakyläntiellä, mutta jokainen morjesti ja tytöt hymyilivät korvasta korvaan moikatessa - olipa kivaa! Lisäksi värikkäissä ajoasuissa ajavat maantiepöyräilijät moikkailivat kans (:

samooja
17.05.2009, 16.47
Minä ajan kaikki moikkaajat kiinni ja annan keltaisenkortin. Syy: yhdellä kädellä ajo.

mk
24.05.2009, 13.19
Olipas tänään paljon pyöräilijöitä liikkeellä. Eritoten maantiepyörillä liikkujia. Hienosti vastattiin tervehdyksiin välillä Kaustinen - Jylhä - Alaveteli vaikka olinkin cyclocrossarilla liikkeellä :rolleyes: Ketälie .. oisko ollu käläviäläisiä sunnuntaiajelulla :p

haedon
24.05.2009, 16.39
Lapanen nousi taas kaikille jotka käyttivät rexonaa.....eiku kypärää. Ainut vastaan tullut vähänkin pröön näköinen, valkoisen Bianchin kuljettaja suojasi päätään vain harmailla hiuksilla, joten jäi lapanen nousematta:p.

ketju44
24.05.2009, 17.36
Tänäänkään en ajanut joten kaikille jotka olisin voinut nähdä TERVE :D !! Jaa , mutta Recadon taisin tunnistaa lahdentiellä , joten erikois MOIIIiiiii :)

Recado
24.05.2009, 18.15
Jaa , mutta Recadon taisin tunnistaa lahdentiellä , joten erikois MOIIIiiiii :)

Moi moi! Ja vielä yksi moi varastoon jos joskus jää taas huomioimatta... :D Kyllä mä siellä suunnalla tänään ajelin, vain yksi kippura bongattu, mutta tervehtimisprosentti sentään 100 :).

Sakkeri91
24.05.2009, 21.19
Tänään Oulun seudulla tervehdysprosentti oli aika hyvä, useat maantiepyöräiliät nostivat kättä takaisin, vaikka meikäläinen oli maastopyörällä maantielenkkeilemässä. :)

Yhdellä maastopyöräiliällä jäi käsi nousematta, katsoi vain nyrpeänä kun meikäläinen moikkas. :D

Albros
25.05.2009, 10.22
Tässä kevään mittaan ainakin turun suunnalla porukalla lapanen on noussu meikäläiselle, ite vielä tuollaisella "maastopyörällä" ajelen. Kyllä se kivaa on kun morjestetaan, siis tämä niiltä joille pyörä on muutakin kuin "mummopyöräilyä"

kmw
26.05.2009, 14.32
Tänään Snettansintiellä moikkasi maantiepööräilijä, hää ehti jopa ennen mua lapansa nostaa - ajo nääs myötätuuleen:cool:. Lakistontiellä ei vastatuuleen puskeva pro reagoinut mitenkään tervehdykseen.

PeeJii
26.05.2009, 15.31
Täällä Helsingissä sais sitte ajella koko työmatkan yhdellä kädellä jos jokaista rupeis morjestaa LOL

zockeroos
26.05.2009, 16.55
Kolme ajelijaa moikkasi tänään vähän päälle tunnin lenkillä tuolla Uudella Porvoontiellä edes takas. Terveiset heille. Kaikki moikanneet taisivat tulla myötätuuleen eli kohti itää. Kaikkiaan noin 10 maantiepyöräilijää tuli varmaan yhteensä vastaan lenkin aikana ja kaikkia moikkasin, mutta vastausprosentti oli melko pieni. Okei eihän siinä mitään suuria eleitä tullut tehtyä, mutta sormet nyt ainakin irtosivat.

niskahiki
27.05.2009, 12.19
Tämä moikkailu lienee kuitenkin aina jonkinlaisen ryhmän sisäistä? Yleisesti en ole koskaan nähny kenenkään moikkailevan satunnaista vastaantulijaa tai sitten mulla ei ole tarpeeksi hienoa fillaria ja vaatetuksenakin on vanhat verkkarit.

Varmaan ois eri juttu jos pyörä on status-merkkiä ja trikoot päällä? ;)

Metsäpoluilla ei ole ketään tullut vielä mua vastaan mutta kyllähän sitä tulis moikattua toista pöljää jos joku mun poluille eksyisi. Välillä nimittäin olen sellaisessa maastossa että ei sinne pitäisi ajaa :D

bere
27.05.2009, 12.34
Joo eiköhän se auttais et pyörä ois statusmerkkiä ja ajoasu näyttäis siltä et pyöräily ois harrasteena. :sarcastic:

Niinkuin monesti jo sanottu ettei vastaantulijoiden lavat nouse jos ajelen tuolla farkut jalassa ilman kypärää.

Nakili
27.05.2009, 22.11
Kylläpä sitä tietenki morjestaa, jos joku vastaan rymistelee polkuja pitkin. Mutta joku roti siihenki hommaan, en ainakaan itse nää tarpeelliseks moikkailla jokaiselle jopolla vastaan sotkevalle jeebolle, mitä Suomenmaa päällään kantaa.

niskahiki
27.05.2009, 22.27
Hulluna pidettäis jos nyt ihan jokaikistä fillaroitsijaa morjenstelisi. Eihän kaikki kävelylläkään olevat kaikkia muita kävelyllä olijoita morjenstele jne :)

ajoasu näyttäis siltä et pyöräily ois harrasteena. :sarcastic:
Luulen että mua on aiemmin pidetty metsissä eksyksissä olevana eikä hengenheimoilaisena maastopyöräilijöiden kesken :D
Kypärä on AINA päässä pyöräillessä kyllä mutta mun fillarit ja varusteet on ollu aiemmin vähän köyhemmästä päästä.
Nykyään alta löytyy ihan "oikea" maastopyörä mutta kuteita ja suojia pitää vielä hommata lisää kun vauhti vaan kasvaa ja maasto muuttuu haasteellisemmaksi.
Heh, tuon myötä viittoilukin vähenee mutta kyllä mä ääneenkin tervehdin.

Yleisesti ottaen minusta pyöräilijöiden tervehtimiset suomessa on kuten minkä tahansa muunkin porukan tervehtimiset. Ite jos kävelen kitaralaukku kädessä kaupunnilla ja vastaan kävelee toinen ranttali niin yleensä eivät tervehdi takaisin ellei kyseessä ole joku vanhempi herrasmies.

Moikkailkaa ihmiset, se piristää päivää!

JariV
28.05.2009, 09.03
Moikkailin aamulla ahkerasti, mutta vastausprosentti oli 0 :eek:. Tais olla aamuäreitä vastaantulijoita :) Tai sitten mun morotus oli liian huomaamaton. No täytyy ens kerralla vispata kättä oikein kunnolla... :D

A.B.
28.05.2009, 09.38
Pitihän mun kuitenkin tulla avautumaan tännekin... ;) kun tänään työmatkalla sattui kaksi aiheeseen liittyvää "kokemusta" täällä pyöräilyn luvatussa pikku kaupungissa.

Tervehdys Nro 1. Kaupungilla joku "hella-poliisi" yritti väkisin pysäyttää mut koiransa avulla, mutta kun kuitenkin tilaa oli paljon, leveällä joenranta alueellaa kun ajelin, niin onnistuin miekkosen koirineen väistämään. Takaa kuulin vain piipitystä suuntaan "älä aja tässä kun vieressä on pyörätie", päätelmä lieneen vanhan höperön miehen ihan oma kun sen suuntaisia liikennemerkkejä ei paikalle ole aseteltu.

Tervehdys Nro 2. Vanhalla Helsingin tiellä vastaa tuli maantiemies, joka vaan tuijotti vaikka morjenstin hänelle :eek: Onko se siis kielettyä morjenstaa maastopyörällä ajaessa maantiemiehiä? Toisinpäin yleensä kyllä saan vastauksen käden heilautukseen siis kun itse ajan maantiesykkelillä ja morjenstan maastopyöräilijää.

Kyllä helpotti kun sai purkautua, kiitoksia :D

sarvikuono
28.05.2009, 15.11
Mua tervehti tänään prätkäkuski kahteenkin kertaan, ensin ohittaessa ja kohta vastaantullessa, olikohan joku foorumisti täältä :D

Lotum
28.05.2009, 18.22
Tänään Porvoontiellä vähän ennen klo 16:ta runsas 10 km Porvoosta Hesaan päin mustapukuinen kuski tuli vastaan Van Nicholaksella, EIKÄ tervehtinyt. Selvää elitismiä... :(

juzu
28.05.2009, 18.40
Mua ei ole vielä kertaakaan kukaan morjenstanut! Tosin en ole tehnyt aloitetta itsekään (joo, ujopiimä) :D

Nappulakenka
28.05.2009, 18.48
Mua ei ole vielä kertaakaan kukaan morjenstanut! Tosin en ole tehnyt aloitetta itsekään (joo, ujopiimä) :D

Rohkeasti käsi vain pystyyn jos ei muuta niin ainakin saat hyvät naurut niistä hölmistyneistä ilmeistä. :D Nuo ilmeet tuo muuten myös lisävirtaa lenkille, mutta mikäli tervehdykseen vastataan saa siitä kaksinkertaisen hyödyn. :D

EDIT: kertokaa mikä maastokuskien ongelma on kun olen käynyt kävelemässä noita Espoon keskuspuiston polkuja ja jos näen maastokuskin tervehdin tottuneesti, mutta vastausta ei kuulu. Kerran tosin oli neljän ajan joukko ja ihan pysähtyivät juttelemaan hetkeksi aikaa.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Teemu H
28.05.2009, 23.39
Mukavasti lähes kaikki tervehtivät nykyään, ainakin maantiepyörillä liikkuvat. Itse ajelen yleensä Helsingin itäpuolisilla teillä, Sipoossa jne. Muutenkin pyöräilijöitä tuntuisi olevan liikkeellä takavuosia enemmän, noin mutu-tuntumalla arvioiden.

Toissapäivänäkin taisi olla joku porukkalenkki Mellunmäen kohdilla itäväylällä, lapanen sieltäkin nousi usealla ennen kuin itse edes mitään tajusin :)

Mike Estonian
29.05.2009, 18.14
Pari suoratankokuskia tervehti Valkeakosken Metsäkansassa vastaan tullessa :)

Nappulakenka
29.05.2009, 18.36
Maastossa heti OTB:n jälkeen moikasin toista maastokuskia ja tällä kertaa tuli vastauskin... :)

pelichio
30.05.2009, 10.31
EDIT: kertokaa mikä maastokuskien ongelma on kun olen käynyt kävelemässä noita Espoon keskuspuiston polkuja ja jos näen maastokuskin tervehdin tottuneesti, mutta vastausta ei kuulu. Kerran tosin oli neljän ajan joukko ja ihan pysähtyivät juttelemaan hetkeksi aikaa.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Ite ajelen samoja maastoja, suht harvoin muita poluilla näkyy, renkaan jälkiä kylläkin. Yleensä moikkaus tulee viimeistään sitten, kun sen itse huutaa. Eilen tuli tervehdittyä jotain valkosen jäykkiksen omistajaa ~Puolarmetsän pohjoispuolen poluilla, mutta vastaus jäi kuulematta. En kyllä kauheasti jäänyt sitä oottelemaankaan, oli tilanne päällä.

haedon
30.05.2009, 10.33
Maastossa heti OTB:n jälkeen moikasin toista maastokuskia ja tällä kertaa tuli vastauskin... :)

Tais tulla sitten pahakin tälli;).

kinde
01.06.2009, 18.18
Olipas innokkaita moikkaajia sunnuntaina. Jengi moikkaili Vihdissä jopa terassilta, ehkä tosin alkoholilla oli osuutta asiaan.

Rohkale
01.06.2009, 18.51
Ei kai siinä tervehtimisessä vikaa ole, moikkaavathan motoristitkin toisiaan:). Tosin olen kyllä huomannut tuon "mikä dorka toi on" katseen kun itse on koettanut tervehtiä vastaantulevia sukkahoususpandexheeboja. Ajelen itse siis maantiepyörällä ja sonnustaudun hienoihin kiiltäviin succiksiin!

Lyhyen tutkimuksen perusteella vaikuttaisi siltä, että mitä enemmän hintaeroa sinulla ja vastaantulevan succiksen fillarissa ja varusteissa on, sitä kylmempi ja halveksuvampi katse:D. Lisäksi jos vastaantulijalla on värikkäämmät varusteet, niin turha morjestella - hyvä kun ei sylkäse päin:o.

ketju44
01.06.2009, 20.18
Pro ei morjesta koskaan tavallista kuntoilijaa. Näin ainakin pirkanmaalla ;)

xs2jammu
01.06.2009, 21.29
Olipas innokkaita moikkaajia sunnuntaina. Jengi moikkaili Vihdissä jopa terassilta, ehkä tosin alkoholilla oli osuutta asiaan.

Me ollaan niin kohteliaita täällä vihrissä :D

Itse moikkasin eilen prätkällä ajaessani Karjalohjalla vastaantullutta maantiepyöräiljää jolla oli CSC-asu. Eipä tullut vastausta prätkähemmolle.
Aikaisemmin aamulla kun olin fillarilenkillä moikkailin mummoja ja vaareja sekä paria nuorukaista, kun ei tuolla Pusula-Ikkala-Karkkila suunnassa muita ollut liikkeellä.

YocceT
01.06.2009, 22.24
Lyhyen tutkimuksen perusteella vaikuttaisi siltä, että mitä enemmän hintaeroa sinulla ja vastaantulevan succiksen fillarissa ja varusteissa on, sitä kylmempi ja halveksuvampi katse:D. Lisäksi jos vastaantulijalla on värikkäämmät varusteet, niin turha morjestella - hyvä kun ei sylkäse päin:o.

Proolla on kattos niin paljon elektroniikkaa tangossa ettei ehdi ympärille tuijotella, kun pitää seurata kadenssia ja sykettä ja nopeutta ja keskinopeutta ja matkaa ja vielä gps:stä reittiä ja.. Tällänen halvalla pyörällä ajeleva tavis on kattos niin huomaamaton. Pitää panna viis tonttua Italialaiseen hiilarifillariin ja tonni tiimiasureplikoihin niin alkaa lapa nouseen.

Elmiira
01.06.2009, 22.32
Kyllä meidän likkalaumaa aika kiitettävästi morostellaan. Mä ajan porukan halvimmalla pyörällä (Mulla olmo, muilla colnaakot), ja aika jännä silleen et vastaantulijat nostavat joskus jopa kämmenen stongasta irti, kun ajan itekseni :D.

Proj.nro
02.06.2009, 08.15
Kyllä meidän likkalaumaa aika kiitettävästi morostellaan. Mä ajan porukan halvimmalla pyörällä (Mulla olmo, muilla colnaakot), ja aika jännä silleen et vastaantulijat nostavat joskus jopa kämmenen stongasta irti, kun ajan itekseni :D.
No kyllähän ny naisia moikkaa vaikka ojan pohjalta, toista se on tervehtiä karvaisia miehiä, hyi :D

Highlander
02.06.2009, 09.04
Pro ei morjesta koskaan tavallista kuntoilijaa. Näin ainakin pirkanmaalla ;)
Kyllä mua ainakin morjestetaan ja päinvastoin :)

elasto
02.06.2009, 11.38
ja aika jännä silleen et vastaantulijat nostavat joskus jopa kämmenen stongasta irti
Toihan on ainoa oikea tapa tervehtiä. :D Ei niitä nyökkäyksiä tai sormien nostelua tangosta kukaan huomaa kuitenkaan ja sit tullaan taas tänne itkemään kuinka ei tervehditty.

orcatri
02.06.2009, 13.42

Proolla on kattos niin paljon elektroniikkaa tangossa ettei ehdi ympärille tuijotella, kun pitää seurata kadenssia ja sykettä ja nopeutta ja keskinopeutta ja matkaa ja vielä gps:stä reittiä ja.. Tällänen halvalla pyörällä ajeleva tavis on kattos niin huomaamaton. Pitää panna viis tonttua Italialaiseen hiilarifillariin ja tonni tiimiasureplikoihin niin alkaa lapa nouseen.
Osu ja uppos. Paitsi että pyöräni tulee Baskimaasta, ja ei noihin tiimiasureplikoihin paljon satasta enempää mennyt eikä kyllä vauhtikaan ihan proon tasoa vielä ole. Ja paitsi että kyllä minä aika ahkerasti muille harrastepyöräilijöille morjestelen - sen minkä mittareiden tuijottamiselta ehdin.

Elikkä morjestelemisiin täällä Turun seudullakin!

Vääräjalka
02.06.2009, 16.03
Eilen palauttelulenkillä CC:llä ihan yllätyin kuinka muutamat maantiesuccistelijat tervehtivät, vaikka mulla oli normishortsit ja siis CC alla.

Kyllähän se tietysti lämmitti mieltä.

eupa
02.06.2009, 17.19
Mulle joku iloinen Bianchikuski morjesti Porissa sunnuntaina:eek:
Tottakai moikkasin takaisin! Olin vaan kuvitellut, että ei täällä jurossa satakunnassa nyt ketään ainakaan lapasta nosta:D

KiVa
02.06.2009, 21.52
Täällä Lohjalla päin tulee säännöllisesti vastaan kaveri celeste Bianchilla joka ei IKINÄ morjesta vaikka kuinka huitoisi.. Ensi kerran karjaisen sille moit, ja seuraan jännityksellä kellahtaako ojaan järkytyksestä... =)

StantheMan
02.06.2009, 22.15
Semmosia ne on ne Piankilla ajavat!;):p

Oatmeal Stout
03.06.2009, 09.55
Täällä Lohjalla päin tulee säännöllisesti vastaan kaveri celeste Bianchilla joka ei IKINÄ morjesta vaikka kuinka huitoisi.. Ensi kerran karjaisen sille moit, ja seuraan jännityksellä kellahtaako ojaan järkytyksestä... =)
Kokeile halaamista huutaen ensin HALATAAN!
Tod.näk. aiheuttaa ainakin jotain reagointia.

hannupulkkinen
03.06.2009, 09.58
Käänny peesiin ja tervehdi kovaäänisesti, jos ei vastaa siirry piikkiin, hidasta ja tervehdi.

hannupulkkinen
03.06.2009, 09.59
Semmosia ne on ne Piankilla ajavat!;):p
Niimpä! Ei uskalla lapaa nostaa kun vauhti on aina niin hurjaa:D

Oatmeal Stout
03.06.2009, 10.13
Niimpä! Ei uskalla lapaa nostaa kun vauhti on aina niin hurjaa:D
Niin, ei tarvitse ajaa Bianchilla edes lujaa :eek:

JariV
03.06.2009, 12.02

Tämä taitaa olla totta. Halpa pyörä & rumat succikset = kelvoton morotettavaksi :):):)

petteri__k
03.06.2009, 14.12
Tervehdin maantiepyörällä ajanutta kuskia ohittaessani hänet, tunsin itseni täydelliseksi idiootiksi. Ei vastatervehdystä, varmaan ihmetteli kaveri; "mitähän tuokin tuossa huitoo".

Toisen kerran juttelin koko työmatkan toisen maantiepyöräilijän kanssa. Tapauksia on monenlaisia. Suosittelen kuitenkin tervehtimistä, saadaan yhteenkuuluvuuden tunnetta.

mc7263
03.06.2009, 15.53
Tää "kaveri" o ainaski aina hanska pystys ku maantieveijari tulee vastaan.Vaikee uskoo et Bianchimies jättä morjestamatta?Me kun ollaan niin mukavia!

tempokisu
04.06.2009, 17.03
Tervehdykseen vastaaminen, vaikka vain pienellä käden/sormienliikkeellä on kohteliasta. Ei tarvii tuntea. Muutaman vanhemman herrapyöräilijän kanssa on käynyt niin, että kun ollaan usein kohdattu, aletaan sitten moikata.

Mutta mikä vaivaa tyttöjä; Maijaa ja Leenaa. Ei moikata takas, ei. Seuraavalla kerralla kun kohdataan, pitänee varmaan kysyä jotta eikö enää tunneta?

Keskiäkäinen lohjalainen
04.06.2009, 18.58

Se muuten en sitten ole minä!

KestreL
05.06.2009, 00.53

Celeste Bianchilla mennään ja usein Lohjan suuntaan, mutta en kyllä tunnista itseäni tästä. :D

SuperD
07.06.2009, 00.28
Tohdin tervehtiä 2 vastaantullutta maantiepyöräilijää kolmesta. 2/3 morotti takaisin, toinen jopa 2 ajokaistan yli :)
Kummallisen eurofinen lenkki tänään. Reilut 2 tuntia, about 50km ja koko matka alamäkeä myötätuulessa. Tätä lisää!

zykkeli
08.06.2009, 07.53
Eipä tullut tänään itse tilanteessa morjesteltua, mutta pannaan näin jälkijättöisesti jos sattuu kaveri olemaan "linjoilla". Eli kiitokset mukavista alkuvauhditteluista tänään aamulla välillä Huopalahden asema - Ilmala herralle mustissa succiksissa, oransseissa kengänsuojissa ja allaan punainen Cannondalen maantiepyörä.

JariV
08.06.2009, 10.48
Seinäjoella vastaantulijoita kolme ja morotusprosentti tasan nolla. Tai sitten mun morotus oli turhan huomaamaton :)

Oatmeal Stout
08.06.2009, 15.56
Tampereella oli paljon pyöräilijöitä liikkeellä, harva tervehti eikä kukaan tervehtinyt kaikkia :mad: vaikka olisi ollut erittäin hyvä mahdollisuus.

Miha
09.06.2009, 15.13
Vanhempi maantiekuskiporukka mallia teräspinarellovaarit enemmänkin luo julman mulkaisun jos jostain kumman syystä erehtyy morottelemaan... tämä lajin harrastajiin kuuluu myös näitä kunnon 60/70-luvun lajin puritaaneja.

Ei sitten morotella ei näille veikoille, perskuta... näteille maantiekiituritytöille vaan:D:D

Oatmeal Stout
09.06.2009, 16.28
perskuta... näteille maantiekiituritytöille vaan:D:D
Meinasin eilen tehdä niin pyörätiellä pyöräilevälle neitokaiselle, mutta en sitten kehdannut, vaikka maantiepyörä olikin autossa kyydissä :o

higgins
09.06.2009, 16.38
Vanhempi maantiekuskiporukka mallia teräspinarellovaarit enemmänkin luo julman mulkaisun jos jostain kumman syystä erehtyy morottelemaan...

Talvella varsinkin lumiaikaan moroteltiin paljon paremmin. Ehkä se hulluus yhdisti. Nyt kesällä työmatkatempoilijat ja "prööt" ei paljoa lokarieimainospukuccpolkijalle moikkaile, Higg

Myth
09.06.2009, 17.22
Aika moni katsoo suu ymmyrkäisenä kun yrittää vispata kättä, eivät tosin onneksi kaikki niin jää kuitenkin aina lenkin jälkeen hyvä mieli.

Harvis
11.06.2009, 23.40
Tänään päivällä kun ajelin Rusutjärven kierrosta niin taisi olla vain yksi tai kaksi jotka eivät vastannet tervehdykseen.
Itse kyllä useimmiten jos vain mahdollista tervehdin jokaista maantiekuskia joka vastaan tulee, tulipahan tänään myös vastaan viehättävä nuori naiskuski joka heilutti kättä niin iloisesti :)

lynxlynx
11.06.2009, 23.51
tulipahan tänään myös vastaan viehättävä nuori naiskuski joka heilutti kättä niin iloisesti :)
Menny multa ihan ohi, däämdääm.

ironass
12.06.2009, 04.20
Tampereella oli paljon pyöräilijöitä liikkeellä, harva tervehti eikä kukaan tervehtinyt kaikkia :mad: vaikka olisi ollut erittäin hyvä mahdollisuus.

Non niin. Ne tervehtii vasta kilometrin päästä.

Assup
12.06.2009, 11.13
Joskus vuosia sitten autolla ajellessa maantiepyöräilijä nosti kevyesti kättä kun olin huomioinut hänet risteysalueella suojatiellä. Tästä jäi sen verran hyvä mieli, että nykyään enemmän pyörällä ajellessa kiitän pienellä käden nostolla autoilijoita ketkä ottavat pyöräilijän asiallisesti huomioon ja antavat reilusti tietä (vaikkei välttämättä edes tarttis väistää).

Onko yleinenkin tapa pyöräilijöiden parissa?

Ainakin pääkaupungin liikenteessä pieni kiitos pyöräiljöitä huomioon ottavia autoilijoita kohtaan ei ole lainkaan pahasta..

villho
12.06.2009, 11.15

Kyllä minä kiitän ainakin niissä tapauksissa, jos autoilijalla ei olisi ollut mitään velvollisuutta väistää. Joskus myös muulloinkin, jos autoilija toimii esimerkillisesti pyöräilijää kohtaan (= osoittaa selvästi ja hyvissä ajoin, että aikoo väistämisvelvollisena väistää).

Useasti soittelen klv:llä kelloa ja jos hitaampi väistää esimerkillisesti, niin myös näissä tapauksissa kiitän toteamalla hieman kovemmalla äänellä: "KIII-TOOOS!"

MacGyver
12.06.2009, 11.49
Joskus myös muulloinkin, jos autoilija toimii esimerkillisesti pyöräilijää kohtaan (= osoittaa selvästi ja hyvissä ajoin, että aikoo väistämisvelvollisena väistää).

Sama juttu. Varsinkin jos ajelen tenavan kanssa, niin arvostaa niitä autoilijoita jotka hiljentävät kunnolla ja hyvän matkan päähän suojatiestä, että uskaltaa poikakin tulla yli.

ToniR
12.06.2009, 12.23
Jeps, kyllä täälläkin käsi nousee, jos autoilija antaa tietä.
Itseäni on myös kiitetty useasti, kun olen samanlaisen eleen autolla tehnyt, joten annetaan hyvän kiertää tai jotain sinnepäin.

Harvis
12.06.2009, 17.34
Menny multa ihan ohi, däämdääm.

Joo tämä ei ollut HePon lenkillä vaan aiemmin päivällä kun olin omalla lenkillä joten ei silmissäsi mitään vika ole ollut :D
Tänään oli sitten hiljaisempaa, ei tullut kuin pari pyöräilijää vastaan koko lenkin aikana.

Hevonen
13.06.2009, 17.10
Keskuspuistossa tuli vastaan yksipyöräinen, kaverilla oli kädet niin täynnä hallintalaitteita ettei lapanen heilahtanut takaisin. Tarkoitus varmaan oli mutta ilmeisesti moinen olisi johtanut kuskin inkapasitaatioon ja terra firman kohtaamiseen.

Santraginus
13.06.2009, 20.56
Tänään tuli Säijän lenkillä kaveri succiksissa vastaan alamäkeä ..vetinmoista kyytiä. Heilahti lapanen kuitenkin, kun morjestin ylämäkeen puuskuttaessani.

Nappulakenka
18.06.2009, 15.44
Tänään tervehdin kahta maantiekuskia, toinen Merituulen kohdalla ja toinen Ison Omenan lähellä ja molemmat vastasivat tervehdykseen :) Hienoa, näin se pitääkin! :D Hyvää juhannusta näille maantiekuskeille, kuten myös kaikille foorumilaisille!

Terveisin maasturikuski Nappis! :)

xs2jammu
18.06.2009, 20.03
Joskus vuosia sitten autolla ajellessa maantiepyöräilijä nosti kevyesti kättä kun olin huomioinut hänet risteysalueella suojatiellä. Tästä jäi sen verran hyvä mieli, että nykyään enemmän pyörällä ajellessa kiitän pienellä käden nostolla autoilijoita ketkä ottavat pyöräilijän asiallisesti huomioon ja antavat reilusti tietä (vaikkei välttämättä edes tarttis väistää).

Ainakin pääkaupungin liikenteessä pieni kiitos pyöräiljöitä huomioon ottavia autoilijoita kohtaan ei ole lainkaan pahasta..

Aina nousee lapa autoilijalle tai prätkälle jos antaa tilaa fillarille. Tänäänkin lenkille lähtiessä oli heti huomaavainen autoilija jolle lapa nousi hymyn kera.

elasto
19.06.2009, 01.00
Tänään (tai itseasiassa eilen) kävin ekalla lyhyellä testilenkillä uudella fillarilla ja vastaan tuli vaan yksi harrastajan olonen fillaristi jolle moikkasin, mutta vastauksena sain vaan omituisen katseen.

xs2jammu
19.06.2009, 07.59
mutta vastauksena sain vaan omituisen katseen.

Siis suomalaisen katseen :D

walesi
20.06.2009, 12.52
Se ainoo ohittaja tervehti tänä aamuna, mutta se olikin yks Proo Liquigasin vermeissä Cännärillä :)

lady bike
20.06.2009, 17.44
ei tälläistä tavisvermeissä lähinnä hyötyliikunnan parissa maastofillaroivaakaan juuri kukaan arvaa moikata, mutta leveitä hymyjä tulee tasaisesti vastaan kyllä XD
Ehkä olen niin koomisen näköinen tai sitten tyypeillä herne pyörii pähkäillessä, että pitäisikö tuntea tuo vai ei...

lady bike
20.06.2009, 17.49
Assup: minä kiitän aina ( ellen ole todella pahalla tuulella...siis hyvin harvoin) autoilijoita jotka huomioivat minut ja fillarin liikenteessä.

MäkiHiiri
20.06.2009, 21.59
Minä kyllä yritän tervehtiä kaikkia vähänkään reippailijan näköisiä, mutta suurin osa menee niin kovalla vauhdilla ohi, että en ehdi kättä tangosta irroittaa. Muutaman myöhästyneen tervehdyksen jälkeen olen oppinut, että pelkkä päällä moikkaminen riittää. Sen täytyy riittää ja ainakin se näyttää tulleen ymmärretyksi. Jos joku menee hitaasti ja on näkyvissä jo kaukaa niin toki sitten käsikin nousee (mutta harvemmin peesistä [nenä kiinni mutkassa] näkee).
Ja autoja kanssa kiitän aina kun huomioivat pyöräilijää. Olen huomannut ottaneeni isältäni huonoa mallia autoilijoiden opettamisessa...ja jotenkin vaan tuppaan joskus luisua valkoisen viivan asemmalle puolelle, niin että auton on ohitettava kunnolla. Nyrkkini intoontuu heilumaan jos auto liian läheltä liippaa. Yritän kyllä keskustella nyrkkini kanssa, jotta suhtautuisi asiallisemmin liikenteessä liikkujiin...

Yaggo
21.06.2009, 13.27
Syyllistyinpä itsekin hetki sitten tervehdykseen vastaamatta jättämiseen. Vuosaaren jätemäellä (vai mikä lie onkaan nimeltään) vastaan tuli neljä maastopyöräilijää, joista eka taisi morjestaa, mutta valitettavasti reagointinopeuteni/tilannetajuni ei riittänyt vastaamiseen ("mulleko se...?"). Vinkki: kannattaa karjaista se MORO, niin me pitempilankaiset tajutaan :D

T: se hipin näköinen tyyppi valkoisella täpärillä

PS. Olipas hienoa seutua tuo jätemäki (a.k.a Vuosaaren huippu) sekä maisemien puolesta että pyöräilymielessä.

Amadeus
22.06.2009, 01.34
Emmä kyllä useimmiten ehdi edes huomaamaan jos joku mulle moikkaa paitsi siinä metri ennen kohtaamista. Useimmiten sitä menee myös niin lujaa ja kaikki keskittyminen menee siihen ajamiseen ettei kättä pysty yksinkertaisesti nostamaan. :(

scf_
22.06.2009, 01.38
Kaksi maantiekiitäjää morjesti takaisin välillä Myllykoski-Kouvola joenrantapyörätiellä kun olin maasturilla liikenteessä.

china
22.06.2009, 08.15
Eilen kun puskettiin kolmeen ukkoon vanhan ykköstien laitaa kaatosateessa, niin vastaan tullut Hayabusakuski morjensti. :seko:

Frank
22.06.2009, 10.04
Eilen kun puskettiin kolmeen ukkoon vanhan ykköstien laitaa kaatosateessa, niin vastaan tullut Hayabusakuski morjensti. :seko:

Taisitte tulla muakin vastaan Kaarinan hiukan Kaarinan jälkeen (teille hiukan ennen Kaarinaa). Käpälä nousi ainakin yhdeltä :).
Muutenkin lenkillä tuli pyöriä vastaan aika monta ja kyllä ne kaikki vastas tervehdykseen. Moikkasin jopa paria matkapyöräilijää ja heti lähdössä paria maastokuskia. Kaikki tervehtivät vielä takaisinkin.:D

Katila
22.06.2009, 10.32
Eilen, kun poljettiin seitsemän miehen voimin illan suussa kotia kohti Paloheinän hiekkakentän laitaa, siellä pelaamasssa ollut n. 4-vuotias poika huusi meille kovaan ääneen "Moi!" :) Tottakai me kaikki vastattiin asiaankuuluvin termein. Taisi huomata meidät hyvin, kun meillä oli uudet hienot keltaiset liivit päällä.

TetedeCourse
22.06.2009, 19.30
Äskeisellä parin tunnin lenkillä Veikkola-Hvitträsk suunnalla kaikki vastaantulleet eri pyöräilijät n 10 kpl morjestivat, kun minä morjestin ensin heitä ...luulivatkohan proksi, kun ajelin Belgian mestarin paidassa :)

Paavola
22.06.2009, 22.02
Yhtä asiaa olen vallan kauheasti miettinyt. Miksi minun pitäisi tervehtiä jokaista vastaantulevaa pyöräilijää? Enhän autoharrastajanakaan tervehdi jokaista vastaantulevaa tietyn premium-merkin autoilijaakaan, ja oleta heidän tervehtivän takaisin. En koe pyöräilyn eroavan mitenkään muista tiettyyn ajopeliin (tms) liittyvistä harrastuksista tässä asiassa. Asiaa lienee ja on käsitelty jo aikaisemmin, kuitenkaan en selvää ole syystä saanut.

banderol
22.06.2009, 22.27
Tervehtiminen on joko laumasieluisten ihmisten tapa osoittaa kuuluvuuttaan laumaan, joka siis olemassaolollaan luo turvallisuudentunnetta muita luonnon helmassa liikkuvia otuksia vastaan, TAI sitten sen täytyy perustua seuraavaan järkeilyyn perustuvaan syyhyn:

-Kaikki tietävät miten magneetin kaksi eri napaa pyrkivät jollain voimalla vetämään toisiaan puoleensa. Samaa on havaittavissa pyörien värityksissä. Siis jotenkin vain on niin, että jos kaksi (huom) samanväristä pyörää joutuu riittävän lähelle toisiaan, alkavat ne suurella voimalla vetää toinen toistaanpäin.

Onnettomuuden välttämiseksi täytyy vastaantulevaa kuljettajaa varoittaa ajoissa, ja tähän oiva merkinantotapa on käden heiluttelu. Tällöin kuskit osaavat ajoissa ohjastaa pillastuneet ajokkinsa kaistojen oikeaan laitaan. Pään heiluttaluhan ei välttämättä ollenkaan toimi, ja jalkojen heiluttelu antaa vastapuolesta vain kuvan tankojuoposta, jolloin huomio vaarallisesti kiinnittyy epäoleellisiin asioihin.

Näin minä sen ajattelisin.

Tänään morjensti olkiluodon ydinvoimalaltapäin polkenut pyöräilijä. Liekö saanut liikaa säteilyä tai jotain kun moiseen erehtyi.. :)

blondi
22.06.2009, 22.36
Mä olin tosi yllättynyt, kun ajelin huvikseni Marathon reittiä metsässä ja joku tervehti (liekö ollut palstalaisia?) tällaista ihan nöösipyöräilijää. jonka vaatteiden ainpa tarkoitus on suojata parhaiten kaatumistilanteissa, hikoilusta viis. Tuli kyllä tosi kiva fiilis :-)
Muita en ole vielä metsässä tavannut, maantiellä tulee tervehdittyä tutut ja tuntemattomat.

Proj.nro
22.06.2009, 23.42
Yhtä asiaa olen vallan kauheasti miettinyt. Miksi minun pitäisi tervehtiä jokaista vastaantulevaa pyöräilijää? Enhän autoharrastajanakaan tervehdi jokaista vastaantulevaa tietyn premium-merkin autoilijaakaan, ja oleta heidän tervehtivän takaisin. En koe pyöräilyn eroavan mitenkään muista tiettyyn ajopeliin (tms) liittyvistä harrastuksista tässä asiassa. Asiaa lienee ja on käsitelty jo aikaisemmin, kuitenkaan en selvää ole syystä saanut.

Siinähän se juttu onkin, että ei sun pidäkään josset taho. Ei sun tarvitse tervehtiä rappukäytävässä tai pesutuvassakaan kanssaihmisiä, josset taho. En kuitenkaan lähtisi loukkaantumaan siitä, että joku sattuu tervehtimään :eek: Jos tervehdykseen vastaaminen on liian suuri ponnistus, jätä vastaamatta ja sillä sipuli :)

Timi
23.06.2009, 08.50
Eilen lähdin mökiltä lenkille. Suomusjärvi - Karjalohja - Sammatti jne.. Kohdalle sattui cyclocrossilla toinen fillaristi. Ohitin hänet ja morjestin - lapanen nousi sielläkin ilmaan. Sitten loivaan pitkähköön ylämäkeen tikkasin, sykkeet tapissa ja toinen vetää rinnalle. "Kiva ilta..." Sain sitten ähkäistyä.. "niin on".. Sen jälkeen hiljalleen toinen fillaristi katosi horisonttiin.

Pitäisi vissiin nostaa kuntoa, jotta voisi enemmänkin keskustella lenkillä.

Migel_C
23.06.2009, 09.08
Hehee heitämpä tälläisen ilmaan. Tervehtijä ilmaisee aina myös omaa kuntoaan ja pirteyttään, siinä missä tervehtimiseen vastaamatta jättäjä on potentiaalisesti jo niin sipannut ettei välttämättä edes tajua tulleensa tervehdityksi. Niinpä sen sijaan että jäisi heiluttamaan tälle väsyneelle suharille keskisormea (kuten näille 5 sentin päästä ohittaville jaloille audi-sankareille) voi vain todeta että kaveri lie varsin väsynyt. Itse pyrin turvallisuustekijät huomioonottaen aina tervehtimään, olin sitten liikkeella polku- tai moottoripyörällä. Molemmat sen verran marginaalisia harrastuksia näillä leveysasteilla, että ihan hyvin voin teitä muita hulluja moikkailla ;-)

syte
23.06.2009, 09.14
(kuten näille 5 sentin päästä ohittaville jaloille audi-sankareille)

Mutkin ohitti eilen Messilässä Audi 5 cm päästä. Mut se oli musta A6 ja varmaankin menossa golfkentälle.

Katila
23.06.2009, 09.56
Mut se oli musta A6 ja varmaankin menossa golfkentälle.

No sitte! :rolleyes:

Jousi
23.06.2009, 09.58
Eilisellä lenkillä vastaan tuli Harry Hannus, hymyssä suin ja käsi reilusti pystyssä pitkän matkaa...

Paavola
23.06.2009, 10.12
Mutkin ohitti eilen Messilässä Audi 5 cm päästä. Mut se oli musta A6 ja varmaankin menossa golfkentälle.

Foorumin periaatteiden mukaan olisi kai pitänyt potkia bensafasistin kottero lommoille?

Ei allekirjoittaneella tervehtimistä vastaan mitään ole, ihmettelen vain ongelmanmuodostusta toisten tervehtimättömyydestä.

Itseä on autot merkistä riippumatta ohittaneet todella läheltä, pääosassa on eräs lenkki, jossa koulutaksi ohitti sentin päästä noin 7 kertaa. Mutta eipä asia tähän ketjuun kuulu.

PatilZ
24.06.2009, 08.49
Tänään Turengista (Janakkala) Helsingin keskustaan (n. klo 4.30 - 7.45). Ensimmäisen tunnin aikana ei muita pyöräilijöitä. Toisen tunnin aikana ohitin yhden, jolle toivotin hyvät huomenet ja vastauskin tuli. Kolmannen tunnin aikana meitsi sippasi ihan tyystin (osasyynä varmaan eilisiltainen futismatsi, joka vielä hävittiin) enkä pystynyt morjenstamaan ketään. Siitä kaikille pahoittelut ja näin jälkikäteen virtuaaliset morjenstukset.

terveisin: keski-ikäinen mies, jolla punainen ajopaita, sini-valko-musta kypärä ja celeste-bianchi kulkupelinä

ps. Kyllä toi keskuspuisto on edelleen meille maalaisille paha labyrintti. Olen viimeaikoina kulkenut useamman kerran Hyrylä - Itä-Pakila - Oulunkylä - Käpylä - Pasila - keskusta -reittiä, jossa eksymisen vaara minimoituu. Anteeksi tämä avautuminen. Ihan pelkkää offaria.

Niki9
24.06.2009, 13.13
Hehee heitämpä tälläisen ilmaan. Tervehtijä ilmaisee aina myös omaa kuntoaan ja pirteyttään, siinä missä tervehtimiseen vastaamatta jättäjä on potentiaalisesti jo niin sipannut ettei välttämättä edes tajua tulleensa tervehdityksi. Niinpä sen sijaan että jäisi heiluttamaan tälle väsyneelle suharille keskisormea (kuten näille 5 sentin päästä ohittaville jaloille audi-sankareille) voi vain todeta että kaveri lie varsin väsynyt. Itse pyrin turvallisuustekijät huomioonottaen aina tervehtimään, olin sitten liikkeella polku- tai moottoripyörällä. Molemmat sen verran marginaalisia harrastuksia näillä leveysasteilla, että ihan hyvin voin teitä muita hulluja moikkailla ;-)
:)
Ilmankos mulla on aina lapanen pystyssä....
En mä kyllä ymmärrä sitä, että kun oon maasturilla liikkeellä, niin silloin ei maantiepyöräilijät moikkaa ja päinvastoin...
Ei mun kyllä tarvitsekkaan ymmärtää;)

ketju44
13.07.2009, 00.30
Meitillä päin kukaan ei nykyään tervehdi :cool: Ennen oli toisin. Joko kanssapööräilijät tuntevat jo , tai sitten ne huomas ettei "hämäläinen" perkele moikkaa vierasta :mad: Luulevat pian homoks !

Smo
13.07.2009, 03.25
ps. Kyllä toi keskuspuisto on edelleen meille maalaisille paha labyrintti. Olen viimeaikoina kulkenut useamman kerran Hyrylä - Itä-Pakila - Oulunkylä - Käpylä - Pasila - keskusta -reittiä, jossa eksymisen vaara minimoituu. Anteeksi tämä avautuminen. Ihan pelkkää offaria.

Keskuspuistosta pääsee hyvin läpi kun on kompassi keulilla..

higgins
13.07.2009, 09.53
Työmatkat pohjoisVantaalla, jokunen käyrätankosuccis moikkaa muut mulkoilee.
Sipoo/Pornainen/Mäntsälä/Paippinen/ itäVantaa/ itäHelsinki(ex Sipoo) pikkuasfalttitiet, Lähes kaikki moikkaavat>>>> Selvästi pööräilijöiden harrastusaluettä tämä lahdentien itäpuoli;)
Higg

zockeroos
13.07.2009, 10.45
Nyt kesällä ja hyvällä säällä olen huomannut, että porukka moikkaa tiheämpääm tahtiin kuin syksyllä tai keväällä kylmässä. Joskus on ollut jopa lenkkejä joilla kaikki vastaantulleet maantiepyöräilijät ovat moikainneet. :)

janneko
13.07.2009, 11.00
Suurin osa maantiefillaroijista moikkaa takaisin pois lukien jotkut vanhemmat hapan naamat. Hienoa tuntemattomien ihmisten keskeistä "me-henkeä".

vema60
13.07.2009, 15.18
pois lukien jotkut vanhemmat hapan naamat.
Siis kyllä mekin moikattais, mutta se pyörän hallinta vaatii jo 2 kättä. Näkökin saattaa jo olla sen verran heikko, että ei ihan sinne tien vastakkaiselle puolelle tahdo yltää.

zippo
13.07.2009, 15.35
Ai sä oot vielä elävien kirjoissa?Morjens vaan, poluille ajamaan?

NoLogos
13.07.2009, 17.17
Itse ajelen hybridillä, tosi pro:t ei tietenkään moikkaa mutta muut käyräsarviset joskus. Usein vaan on jo toinen suhahtanut ohi kun huomannut morjestuksen.

Niksupalkki
15.07.2009, 20.30
Eilen Lahdentiellä Kuusijärven jälkeen La Tourin pallopaita tuli vastaan, kun ittelläkin vastaava paita päällä. Morjestukset tuli hoidettua puolin ja toisin. Hyvin on tervehdyksiin vastattu kesällä..

higgins
15.07.2009, 20.47
Eilen Lahdentiellä Kuusijärven jälkeen La Tourin pallopaita tuli vastaan,

Nyt on pallopaita muotia, ainakin 2 tuli vastaan:D Higg

ketju44
15.07.2009, 23.30
Ja pallomaha :D

higgins
15.07.2009, 23.45

Joo mä oon sitten muodissa mukana, Higg

zykkeli
16.07.2009, 08.14

Ei muuta kuin vielä verkkopaita tuohon päälle niin kyseessä on ekologinen talipallomaha :D

zippo
16.07.2009, 08.50
Melko härskiä kesähelteillä

villho
16.07.2009, 09.02
Ei muuta kuin vielä verkkopaita tuohon päälle niin kyseessä on ekologinen talipallomaha :D

Saa olla vaan vauhtia päällä koko lenkin ajan, ettei tirpat innostu ja tule nokkimaan.

H. Moilanen
16.07.2009, 09.37
Melko härskiä kesähelteillä
Hiukan pitäis ajatella kanssaihmisten mielenterveyttä ja jättää tuollaiset kombinaatiot kotiin :cool:

ketju44
16.07.2009, 17.29
Hiukan pitäis ajatella kanssaihmisten mielenterveyttä ja jättää tuollaiset kombinaatiot kotiin :cool:

Sillä voi ottaa vastaantulijasta henkisen yliotteen lenkillä ;)

zippo
16.07.2009, 22.01
Kaatopaikka

Dago
16.07.2009, 22.24
Itsehän morjenstan muille maantiefillaroijille (sellaisille joilla on spändeksit päällä, vastaan kyllä muidenkin morjenstuksiin mutta noille tulee oma-aloitteisesti morjenstettua). En nyt osaa antaa mitään tyhjentävää syytä muuta kuin että jollain perusteella sitä ryhmää on rajoitettava ettei tartte kokoajan morjenstaa.

0815
16.07.2009, 22.54
Tänään lomalenkillä kesämökiltä Viljolahti (Varkaus) - Punkaharju tervehdin ensi töikseni 2cm päästä ohittanutta ruotsalaista Bemaria keskimmäisellä. Myöhemmin matkalla venäläinen yhdistelmärekka jäi taakseni odottamaan sopivaa ohitushetkeä, jonka tultua kulkuneuvo meni suuressa kaaressa ohitseni - tästä suuri kiitos. Lopuksi lähes perillä Punkaharjulla kaksi FDJeux-asuista fillaristia tien poskessa, joita tuli moikattua. Eivät tosin tainneet huomata, koska olivat omien askareiden parissa... tällaista tänään!

Nappulakenka
17.07.2009, 14.26
Tänään tuli tuolla Niittykummun suunnalla Pron näköinen kaveri(keltainen ajopaita, lyhyet pyöräilyhousut ja maasturissa näytti olevan keltaiset vanteet jne) vastaan, mutta eipä kaveri vastannut tervehdykseen. Ehkä mä en ole tarpeeksi pro vielä... :D

ketju44
17.07.2009, 16.25
Kaatopaikka

Zippo taitaa olla sanaleikkimässä väärässä topicissa :D

Mikrometri
17.07.2009, 16.35
Nyt kun on suihkussa käynyt niin voi kommentoida. Ketään en tervehtinyt. Kelloa en soittanut kun mun perhostangossa ei vielä ole sitä. Paria assalla notkujaa meinasin potkaista. Kai nekin bisnestä tekee ja viileämpi täällä on kuin Mogadishussa.
Näkyy Saurin linja pitävän. Jos ei kiva poika siellä pääse joukkoihin niin tänne vaan. Suun auki jos saat niin välillä ruokaakin tulee.

ketju44
17.07.2009, 18.22
Romanian romanit onkin aktiivisempia ; Ne soittelee tampereella jo ovikelloja ;)
Terve! Terve!

Amadeus
17.07.2009, 21.18
Mulle moikattiin ekaa kertaa mun elämässä jonkun Raisiosta päin tulleen maantiepyöräilijän toimesta. Ehkä asiaan vaikutti proon näköset ajolasit jotka oli ostettu Biltemasta. :D

Highlander
17.07.2009, 22.47
Tänään moikkailin rantatiellä ilmeisesti Kaupin kanuunaa? kiitos vaan reittivinkeistä :)

Shimaani
19.07.2009, 15.55
Tänään liki 6h maantielaitaa eikä yksikään vastaantulija tervehtinyt takaisin vaikka ajoin oikeaoppisesti maantiepyörällä. Johtuikohan se selässä olleesta repusta vai vääränmerkkisistä, runkonväreihin sopimattomista juomapulloista?

Mishka
19.07.2009, 16.07
Hienosti tänään moikkasi Länsiväylällä tourin hienoimpaan punamustapaitaan sonnustautunut kuski. Tod näk siis Caisse d'Epargnen paita oli päällä, täyttä varmuutta ei ole sillä sellainen vastatuuli puski päin että hyvä kun pysyi tajuissaan.

juseh
19.07.2009, 16.07
vai tästä :)

http://www.youtube.com/watch?v=yjBH0vMq8MY

ketju44
19.07.2009, 17.42
Bantussa on välillä melko hauskaa juttua :D

px
24.07.2009, 01.01
Pudasjärvi - Puhos - Näljänkä - Taivalkoski - Syöte - Pudasjärvi, 228km ja about 2000 nousumetriä takana. Vastaantulleiden pyöräilijöiden moikkausprosentti oli täysi sata. Kaikki yksi pyöräilijää siis nostivat lapaa pystyyn, ja kunnolla nostivatkin, piristi o/

Terveiset vielä vastaantulleelle, kt 78 Ervasti - Siivikko -väliltä!

Nappulakenka
24.07.2009, 01.23
Mä tossa töiden alussa moikkasin(näytin peukkua) yhtä maantiekuskia Westendissä ja HAH mikä ilme tuli takaisin :D Tosin voihan sitä ihmetellä jos joku moikkaa autosta saati sitten vartiointiliikkeen autosta :D

YT
24.07.2009, 06.51
Tänä kesänä kaikki vastaantulleet nojapyöräilijät (3kpl) ovat vastanneet tervehdykseen.

Katila
24.07.2009, 09.11
Tänään liki 6h maantielaitaa eikä yksikään vastaantulija tervehtinyt takaisin vaikka ajoin oikeaoppisesti maantiepyörällä. Johtuikohan se selässä olleesta repusta vai vääränmerkkisistä, runkonväreihin sopimattomista juomapulloista?
Ai-jai-jai! Toi reppu on paha, se on paha :D

Eilisellä Tammaravilenkillä saatiin toooosi monta moikkausta - ja jaeltiinkin niitä, tietty :) Meitähän ei voi olla huomaamatta, kun ääni kantaa 500 m eteen ja taakse :D

Sidi2
24.07.2009, 09.57
Yleisimmät tervehdykset: Ks. alin rivi.

JariV
24.07.2009, 10.16
Toissa päivävänä morotusprosentti oli täys sata :), mutta eilen oli vain kärttyisän näköisiä kuskeja liikentees eikä kukaan morottanut takaisin.

J T K
24.07.2009, 10.18
Kuusamossa morotellaan kyllä aina kun kanssapyörittäjä osuu kohdille, eilisiltaisella lenkilläkin useampaan kertaan oli lapa pystyssä. Joku vanhempi stara ajeli rukan suuntaan retkipyörällä ja oikein yllättyi kun morjenstelin.

Dynamo Pete
24.07.2009, 13.57
Selvästi joku muoti-ilmiö joka on voimassa vuodesta toiseen.Kyseessä voi olla myös joku pyöränhallintaan liittyvä juttu.Joo,tuo se täytyy olla ;),sillä en usko että ihminen on sellainen pölvästi ettei vastaa toisen tervehdykseen kun sellaisen näkee :rolleyes:.

Näköjään tää on jo aika vanha aihe, mutta pakko sanoa omakin kanta. Elikkä tässä ois yksi "hybridistelijä", joka hoksasi itekin kerran että miksi en voisi itse tervehtiä toisia "tosipyöräilijöitä". Tekeväthän moottoripyöräilijät ja rekkakuskitkin niin.

Kyllä se pölvästi meissä suomalaisissa sitkeästi asuu, kun ajattelee näitä naapuruus-suhteitakin. Sama "suomi-ilmiö" tervehdimättömyyden osalta näkyy myös naapuruus-suhteissa. En ainakaan itse ole monestikaan saanut tietyiltä naapureiltani vasta-tervehdystä vaikka olen reippaasti tervehtinyt heitä. Jotkut kattoo jopa toisinaan silmiin, mutta lasittuneesti ja mökö-fiilis päällä. Meikäläinenkin vaan ohitetaan tyynesti ja joskus sitä oikein oottaa, että milloinkohan tuokin kohta murahtaa ohi mennessään.

Ankeeta meininkiä.

Ihan ku nää tietyt naapurit ajattelis, että "mitähän se tuoki musta ajattelee, enpä tervehdi". Ylpeyttä sanon mie. Meillä suomalaisilla on luontainen taipumus ajatella, että tuskinpa tuo toinen musta ainakaan hyvää ajattelee. Sitten mökötetään rappukäytävillä kiireen vilkkaa ohi puolijuoksua mennen auton avaimia samalla taskussa kilistellen.

Sidi2
24.07.2009, 14.40
Älkää nyt herranjumala tuntemattomia moikkailko! Ei täällä tapoihin kuulu minkäänlainen sosiaalisuus. Parempi kääntää pää toiseensuuntaan hyvissä ajoin. Sehän voi vaikka kuvitella että haluat lähempää tuttavuutta. Kyllä se ottaa itse kontaktia sitten kun se tarvii sun työkaluja. Miksi ottaa mitään riskejä. Ja entäs jos se sanoo jotain. Mitäs sitten teet? Pitäis keksiä joku vastaus. Ei, kyllä se on niiden ulkomaanpellejen hapatuksia, tervehtiä. Jumalauta jopa hotellisssa aamulla tervehditään tuntemattomia! Mikä helvetti siinä on! Eihän me tunneta! Sukulaisia voi tervehtiä. Tai tarkemmin ajatellen nimenomaan niitä ei tervehditä, helvetti, mehän tunnetaan vaan syntymän kautta. No työkavereita kai pitää, tai miksi oikeastaan, jotain ne kuitenkin vaan kyttää. Naapureita en ainakaan tervehdi. Jumalauta nehän tulis kohta rimputtamaan ovikelloa ja änkeis kylään. Parempi kuin ei tervehdi ketään.

Narujalka
24.07.2009, 14.57
Älkää nyt herranjumala tuntemattomia moikkailko! Ei täällä tapoihin kuulu minkäänlainen sosiaalisuus. Parempi kääntää pää toiseensuuntaan hyvissä ajoin. Sehän voi vaikka kuvitella että haluat lähempää tuttavuutta. Kyllä se ottaa itse kontaktia sitten kun se tarvii sun työkaluja. Miksi ottaa mitään riskejä. Ja entäs jos se sanoo jotain. Mitäs sitten teet? Pitäis keksiä joku vastaus. Ei, kyllä se on niiden ulkomaanpellejen hapatuksia, tervehtiä. Jumalauta jopa hotellisssa aamulla tervehditään tuntemattomia! Mikä helvetti siinä on! Eihän me tunneta! Sukulaisia voi tervehtiä. Tai tarkemmin ajatellen nimenomaan niitä ei tervehditä, helvetti, mehän tunnetaan vaan syntymän kautta. No työkavereita kai pitää, tai miksi oikeastaan, jotain ne kuitenkin vaan kyttää. Naapureita en ainakaan tervehdi. Jumalauta nehän tulis kohta rimputtamaan ovikelloa ja änkeis kylään. Parempi kuin ei tervehdi ketään.
Jep, kyllä tietty perusvarovaisuus on syytä pitää yllä kanssakäymisessä(vrt. elatusmaksut yms. seuraukset)!:eek: Ihmiskunnan historian perspektiivissä tämä toisen kohtaaminen on vielä sen verran tuore juttu meille suomalaisille. Ennen oli hyvin, kun riitti tilaa kaukaa kiertämiseen, jos joku sattui tulemaan näkökenttään.:D
Topicin aiheeseen: mulla kyllä lapa pystyssä aina jonkin sortin fillaristin kohdatessa.:o Mutta ei niiden kanssa tarvitsekaan jutella, kun vauhdilla kohdataan.:):D

Oatmeal Stout
24.07.2009, 15.16
Minä en ole huomannut rekkakuskien tervehtivän pyöräilijöitä, mutta vikahan on havainnointikyvyssäni.
Kyllä tuntemattomia kannattaa tervehtiä!
Minäkin tänä aamuna työmatkalla pysähdyin ja kävin tervehtimässä tuntematonta kaivinkoneen kuskia ihan ohjaamossa asti, hän tosin pelästyi pahasti, mutta toivuttuaan siirsi koneen pois tieltä ja pääsin ajamaan eteen päin.

Dynamo Pete
24.07.2009, 15.21
Minä en ole huomannut rekkakuskien tervehtivän pyöräilijöitä, mutta vikahan on havainnointikyvyssäni.
Kyllä tuntemattomia kannattaa tervehtiä!
Minäkin tänä aamuna työmatkalla pysähdyin ja kävin tervehtimässä tuntematonta kaivinkoneen kuskia ihan ohjaamossa asti, hän tosin pelästyi pahasti, mutta toivuttuaan siirsi koneen pois tieltä ja pääsin ajamaan eteen päin.

Siis tarkoitin, että rekkakuskit ja prätkäjätkät (ja mimmit) tervehtivät kaltaisiaan joten otetaan heistä mallia ja sovelletaan samaa pyöräijöiden kesken. Se lisää yhteenkuuluvuutta ja mieli pirteämpänä on kivempi jatkaa matkaa kun "kolleegan" kanssa on moikattu, uskoisin näin.

Niin ja itelläni ainakin tällaisena aloittelevana pyöräilijänä pää kääntyy aina kun näkee tosipyöräilijän. On se vaan niin hieno harrastus, että sitä ihan mielellään kattelee ulkopuoleltakin ja ootteleee innoissaan samalla sitä omaa iltalenkkiäkin. Kummasti se vaan inspiroi ja motivoi nuo kypäräpäiset tyypit jolla on kaksi pyörää alla ja vauhti päällä.

Kivi
26.07.2009, 18.44

Tämä on niin totta. Jos pyöräily sikiöasennossa itkien olisi mahdollista, se olisi ainut oikea etenemismuoto.

Highlander
26.07.2009, 20.48
Hyvä mieli tuli tänään kun vammainen henkilö nosti peukun pystyyn tullessani maantiepyörällä vastaan, piti ehtiä itse nostaa käpälä ensin. Olivat liikkeellä mielenkiintoisella laitteella, kaksi henkilöä polki vierekkäin istuma-asennossa...enpä ole tuollaista kulkupeliä ennen nähnyt.

Amadeus
26.07.2009, 21.34
Yritimpä tossa eilen erään toisen fillaristin rohkaisemana moikata muutamaa maantiefillaristia ja tervehdykseksi tuli kummastuneita katseita ja pään pudistamista. :D Tunsi itsensä taas oikein idiootiksi. V#ttu mä moikkaa enää ketään. :cool:

Frank
26.07.2009, 21.36
Yritimpä tossa eilen erään toisen fillaristin rohkaisemana moikata muutamaa maantiefillaristia ja tervehdykseksi tuli kummastuneita katseita ja pään pudistamista. :D Tunsi itsensä taas oikein idiootiksi. V#ttu mä moikkaa enää ketään. :cool:

Kyllä tänään ainakin moikattiin kun Kakskerran lenkilllä tuli pari kuskia vastaan. Tai ainakin toinen moikkasi :D

Highlander
26.07.2009, 21.38
No hei, eihän tuossa mitään ihmeellistä ole? -tehän ootte siellä suomen turuussa!! ;)

mutanaama
26.07.2009, 21.39

Semmonen cool™ sormien venytys, tai kypärän heilautus. Jos ei moikkaa takasin nii ei sitten.

Katila
26.07.2009, 22.00

Ehkä toi pään pudistelu oli se tervehdys? Joskus saa sellaisia moikkauksia, että sen voi tulkita vaikka hyttysen hätyyttelyksi, ettei nolota, jos toinen ei moikkaakaan takaisin.

Ot. Tänään saimme ja moikkailimme varsin reippaasti vastaantulevia seurueita HePo-lenkillämme. Mm. Zeuksen jätkät tulivat vastaan jossain päin Nurtsia. Oli siellä muitakin jengejä. Ja sit yks suloinen pikkutyttö, joka oli nojakkia ajavan isänsä kanssa liikkeellä :)

JariV
26.07.2009, 22.37

Älä luovuta vielä :) Mä ainakin yritän morottaa, joka kerta vastaantulijoita tai vastata morotukseen jotakin ruumiin osaa heiluttamalla. Täytyy tosiaan ottaa huomioon, että turkulaiset on vähän outoa porukkaa :D

Supermario
27.07.2009, 01.27
Sulla oli alle 3000euron pyörä. :D

ElMaco
27.07.2009, 09.39
Aika heikosti tervehdittiin eilen Valkeakosken-Kangasalan välillä. Joku Cervelo Test Teamiläinenkään ei moikannut vaikka ajelin Cervelolla vastaan.

No onneksi seurakaverit (kanuunat) sentään moikkasivat :)

Matti Heikkinen
27.07.2009, 19.11
Tein pyöräretkellä tutkimusta kohtaamieni fillaristien tervehtimisestä,itse en ensiksi tervehdi kuin vastaantulevia retkipyöräilijöitä eli vastaantulija nosti kättään ensin,tietenkin vastaan tervehdykseen.Etelässä ei kukaan,mutta Pohjanmaalla nosti kättä jokainen vastaatuleva maantiepyöräilijä ja joku muukin,Oulun seudulla kädet tiukasti ohjaustangossa,pohjoisempana taa kädet nousi ja jopa huudeltiin hyvää matkaa

juzu
27.07.2009, 20.26
Ensimmäiset moikkaamiset elämässäni havaittu! Reissasin eilen kerava - orimattila ja tänään toiseensuuntaan ja useampi moikkasi jo. On se hienoa, karavaanarihenkeä :D

Ilmeisesti ajoasusteeni ei ole vielä niin In, että useampi moikkaisi :)

xs2jammu
27.07.2009, 20.28
Kolme fillaristia bongasin päivän lenkillä ja kaikki moikkas takaisin. Sorry Lohjan mies jos säikäytin poljin takaa rinnalle ja sanoin moi.

plehti
27.07.2009, 20.31
Ainakin Itä-Uudellamaalla maantiepyörän näköisellä kulkineella kulkevat moikkaavat toisiaan käytännössä poikkeuksetta. Eipä tule mieleen vastaantulijaa, joka ei olisi moikannut viimeisten viikkojen aikana :cool:

syte
27.07.2009, 21.20
Tänään lenkillä kaikki joita moikkasin, huomasivat sen. Ei välttämättä moikanneet takaisin, aina ei huomaa.

Eilen Sammatissa meni pyöräilijöitä Turun motarin sillan kohdalla. Tultiin kaverin 59 Fairlanella, olisin mielelläni moikannut, mutta kun en tiedä minkä reaktion olis aiheuttanut. Hyvä fiilis, niin Fairlanessa kuin maantietsygän päällä.

lynxlynx
27.07.2009, 21.26
Ainakin Itä-Uudellamaalla maantiepyörän näköisellä kulkineella kulkevat moikkaavat toisiaan käytännössä poikkeuksetta. Eipä tule mieleen vastaantulijaa, joka ei olisi moikannut viimeisten viikkojen aikana :cool:
Näin oli tänäänkin.

seppo
28.07.2009, 18.35
Aika huonoa oli tervehtiminen tänään välillä Kuopio - Jyväskylä - Muurame. Myrtsinaamoja liikkeellä, vaikka aurinko lämpimästi paistoi ja kättä nostin! Erityiskiitos nojapyörällä Lievestuoreella vastaan tulleelle. Lapanen nousi reippaasti!

.jon
28.07.2009, 19.48
Kaikki maantiekuskit moikkas tänään Vantaa-Hki välillä :)

(Retro-Olmo asiaankuuluvalla Olmo-ajoasulla vakiomaasturin sijaan saatto vaikuttaa asiaan)

Nappulakenka
29.07.2009, 02.13
Tänään(sori eilen) en jaksanut tervehtiä toisia kun oli hitusen kiire tuonne työpaikalle, mutta toisaalta ei kukaan minuakaan tervehtinyt.. :(

luonto
29.07.2009, 11.41
Itse olen huomannut että ne jotka eivät moikkaile takaisin ovat keski-ikäisiä, vakava ilme kasvoilla (= veren maku suussa) vetäviä äijiä, tai sitten keski-ikäisiä pyöräilyn juuri aloittaneita (= häpeävät kokemattomuuttaan) :D

OmsiL
29.07.2009, 11.51
Itse olen huomannut että ne jotka eivät moikkaile takaisin ovat keski-ikäisiä, vakava ilme kasvoilla (= veren maku suussa) vetäviä äijiä, tai sitten keski-ikäisiä pyöräilyn juuri aloittaneita (= häpeävät kokemattomuuttaan) :D

Mulla on samanlaisia kokemuksia.
Nuoret kuskit morjestelee yleensä poikkeuksetta. Tässä Pirkanmaalla pyörii joku keski-ikäinen kolmikko maantiepyörillä jotka eivät koskaan tervehdi. Outoa, kun tullaan viikoittain vastakkain. Emmä silti öisin sitä murehdi.

pumppi
29.07.2009, 13.16
Moikkailen kaikkia aktiivin näköisiä, yleensä kippurasarvisia.

Eilen oli mukava ele, kun odottelin kaveria Kehä III:n yläpuolella pyörätien laidassa kaiteeseen nojaten ja Bodomjärven suunnasta tullut maantiekuski pysähtyi kysymään, tarviinko apua. Enkä ollut edes huonossa kunnossa;) Kiitos siitä, en häkeltyneenä saanut juuri sanaa suusta.

Arja
29.07.2009, 13.29
eipä tuu paljon morjesteltua muita pööräilijöitä, ellei vastaan satu tulemaan joku tuttu :rolleyes:..en moikkaile tuntemattomia kävelijöitäkään kävelylenkillä tai muita hölkkääjiä, hiihtäjiä jne..

tappari
29.07.2009, 14.29
Joo, kyllä tulee melkein aina sormii (käpälää) nostettua. Ihan kiva sitä on morjestaa...tulee kuuluvuuden tunne johonkin:D.
Yksi ryhmä joka ei hirveesti moikkaile on tuo triathlonistien joukko, en tiedä onks nuo treenit niillä aina päällä ettei voi vai mikä... voi olla että olen väärässäkin, muttei ainaskaan kuusijärven suunnalla lapanen nouse:eek: ... ei sen puoleen, jos itsekkin olen putkelle noussut verenmaku suussa ei hirvesti tuo käpälä enään irtoa:p

Cino C.
29.07.2009, 16.14
Tämä seniori-ikäinen kyllä moikkailee (edelleen) innokkasti, tosin en ole juuri aloittanut eikä veren maku ole huuliani koskenut.

Nolottaa kyllä vieläkin kun joku aika sitten moikkasin Velskolantiellä reippaalla kadennssilla vauhdikkaasti etenevää vastaantulijaa. Vasta tervehdyksen jälkeen huomasin, että kaverilla oli pyörässä suora tanko eikä jalassa mitkä lie halpisshortsit! Ja - kehtaanko sanoakaan - pyörän perässä oli tavarateline!! Puolustuksena täytyy sanoa, että oma vauht oli alamäessä kova, joten tilanne tuli yllättäen. Ja ehkä auringossa poljetut kilometrit olivat pehmentäneet aivotoimintaa.

Triathlonistit eivät tietenkään moikkaile, kun niiltä on periaatteessa peesaaminen kielletty. Maantiehemmolle moikkaaminen on luontevampaa, kun ei koskaan tiedä, kenen perästä sitä itsensä löytää.

YT
29.07.2009, 16.19
Minä en morjesta vaan hätistelen kädellä kärpäsiä.

via
29.07.2009, 16.38
Ajettiin tuossa heinäkuun alkupuolella vaimon kanssa Treelta Kankaanpään kautta Merikarvialle, sieltä edelleen Vaasaan pikkuteitä ja takaisin tänne kolmosta vältellen, kaikkia pitkämatkalaisen näköisiä moikattiin, ja kaikki moikkas takaisin. Vaikka montaa, varmaan alle kymmenen, ei nähty.
Kyllä mä pääsääntöisesti moikkasin ensin, kaikki vastasivat.
Emme ajaneet vaimon kanssa peesissä.

Nappulakenka
29.07.2009, 18.15
Tänään moikkasin yhtä hemmoa Nöykkiössä vähän ennen niitä venemyymälöitä(Onko se jo Nöykkiötä?). Sit Minimanin lähellä tuli yksi hemmo lähettilaukku selässä vastaan vissiin Focuksen Mares Rushilla tai Discillä. En oo ihan varma. Jos oot voorumilainen niin sooori. Ens kerralla sit :D

Amadeus
30.07.2009, 16.03
Sulla oli alle 3000euron pyörä. :D

Toi on varmaan yksi syy, mutta yleensä ne kaukaa katsoo että kippuratanko eli voi morjestaa kunnes huomaavat joustohaarukan. Seuraavaksi katsovat että mikä helvetti tuo vaihtajaviritys oikein on ja sitten katsovat vielä "ajoasua" joka käsittää colleget, limenvihreän t-paidan joka on kokoa liian suuri ettei perse näy takaa. Housuina toimivat colleget, jotka on saksilla leikattu sopivan mittaisiksi ja ommeltu saumat. Sitten ne katsovat vasta minua ja huomaavat että sehän on joku teiniräkänokka ja jättävät morottamatta. Näin se yleensä menee.:rolleyes: Pitäiskö ostaa semmonen pallopaita että saisin enemmän rispektiä ja joku ehkä morottas.

Brunberg
30.07.2009, 16.13
Eilen oli aika paljon pyöräilijöitä liikenteessä hämeenlinnan suunnalla ja tuli ihan kiitettävä määrä tervehdyksiä vaikka kalusto ja mies on ihan ripulia. Erityisesti jäi mieleen kovaa vetävä pariskunta joka tuli kahdesti vastaan kun ajettiin samaa reittiä eri suuntiin.

JariV
02.08.2009, 11.29
Eilisellä lenkillä tuli tasan yksi vastaantulija Ravattulassa ja morotusprosentiksi tuli täys 100.

Perugia
02.08.2009, 12.37
Tänään sateen pieksemällä Vanhalla Lahdentiellä 2/2. :)

Supermario
02.08.2009, 15.48
Toi on varmaan yksi syy, mutta yleensä ne kaukaa katsoo että kippuratanko eli voi morjestaa kunnes huomaavat joustohaarukan. Seuraavaksi katsovat että mikä helvetti tuo vaihtajaviritys oikein on ja sitten katsovat vielä "ajoasua" joka käsittää colleget, limenvihreän t-paidan joka on kokoa liian suuri ettei perse näy takaa. Housuina toimivat colleget, jotka on saksilla leikattu sopivan mittaisiksi ja ommeltu saumat. Sitten ne katsovat vasta minua ja huomaavat että sehän on joku teiniräkänokka ja jättävät morottamatta. Näin se yleensä menee.:rolleyes: Pitäiskö ostaa semmonen pallopaita että saisin enemmän rispektiä ja joku ehkä morottas.

Alkuperäinen kommenttinihan oli siis vitsi, joten jatkan samalla linjalla: ei taida pelkkä mäkipaita riittää tohon :p

syte
02.08.2009, 16.08
Tänään Herrala-Hollola-Messilä-lenkillä 2/5!! Vaan kaksi namusta naista moikkas, äijät ei ollenkaan. What's up!!! Maantiepyörällä ratsastan, namusia naisia katsastan...

J T K
02.08.2009, 17.11
3/3 tänään Lämsänkyläntiellä, jossa oli siis lähes ruuhkaksi asti meitä kammen pyörittäjiä, huh!

Nebulus
02.08.2009, 22.06
2/3 tänään välillä haapavesi-oulu. Tosin se morjestamatta jättänyt kaveri taisi älähtää jotain tervehdykseksi. Minä olin se propellipää keltaisessa paidassa ajamassa nojapyörää.

vehvis
03.08.2009, 10.41
Uutena maatiepyöräilyn harrastajana mieltä lämmitti huomata, kuinka perjantaisella siirtymällä Helsinki - Porvoo pyöräilijät moikkasi. Ekalla kerralla meni ihan hämilleen, mutta tokalla kerralla tajusin moikata takaisin. :)

JariV
03.08.2009, 22.21
Tänään Askaisten lenkillä morotuksia 1/2.

Albros
03.08.2009, 22.49
Ei tuota jaksa aina yrittää, kun katotaan vaan pahasti tiellä. Turusta poispäin menevillä teillä. Itellä yleensä ajopaita, lähettilaukku ja jotkut sortsit kun ajelen liikenteessä.

Jake Blues
03.08.2009, 22.57
Mä tervehdin edelleen vain kavereita tai tuttuja. Riippumatta millä ajan. Aika selkeetä ja kädet pysyy yleensä siellä missä pitääkin eli tangolla tai ratissa :)

Sama keskustelu käydään prätkä-piireissä. HD-miehet moikkaa vain HD-miehiä. Yamahakuskit moikkaa kaikkia motoristeja paitsi skootterikuskeja. Vespakuskit moikkailee taas ...... jne

Onko meillä ihmisillä jotain vikaa päässä?

PS: veneilijät tervehtivät kaikkia muita veneilijöitä riippumatta veneen merkista, mallista tai siihen liitetyn moottorin merkistä... Eli minä moikkaan edelleen vain kavereita.

Dynamo Pete
04.08.2009, 16.53

Ei kannata luovuttaa parin koppavan pään pudistajan takia.

EDIT:Sori, jos te pudistajat ootte foorumilaisia. Toisaalta voihan sen pudistuksen tulkita moikkaamiseksi joten katkasenpa alkuperäiseltä kommentiltani sen terävimmän terän tässä ja nyt.

Dynamo Pete
04.08.2009, 16.59
Tein pyöräretkellä tutkimusta kohtaamieni fillaristien tervehtimisestä,itse en ensiksi tervehdi kuin vastaantulevia retkipyöräilijöitä eli vastaantulija nosti kättään ensin,tietenkin vastaan tervehdykseen.Etelässä ei kukaan,mutta Pohjanmaalla nosti kättä jokainen vastaatuleva maantiepyöräilijä ja joku muukin,Oulun seudulla kädet tiukasti ohjaustangossa,pohjoisempana taa kädet nousi ja jopa huudeltiin hyvää matkaa

No me oululaiset luullaan olevammekin jotain "muka" kiireisiä "suurkaupunkilaisia". Sellainen yleinen muka kiireinen ilmapiiri täällä tuntuu olevan. Mutta enpä revi moisesta ressiä.

bere
04.08.2009, 18.07
Hauskimpia on kyllä ne kun itse ajaa maantiepyörällä ja vastaantulija maastopyörällä ja tulee sellaista arvioivaa katsetta että pitäiskö moikkaa. Yleensä se ei tapahdu. Jos taas itse ajan maastopyörällä niin voin olla niin varma ettei maantiepyöräilijöiltä lapa nouse ettei sitä jaksa enää edes jännittää.

Maantiepyörällä arviolta 8/10 muista maantievompeista keiluttaa lapaa tai nyökkää kyllä.

Suomalaiset on ujoa kansaa.

wege
04.08.2009, 20.38
Tänään kävin vanhalla maasturilla suvalassa kattelemassa rompetta, asusteena teräskärkimaiharit, metrocamot, simerock-paita ja toki kypärä. Ei oikein tassu noussu lenkkeilijöiltä, kummissaan katsoivat kun moikkailin :D

Ite moikkaan kyllä takaisin kaikkia, en käsitä miksei tervehdykseen voisi jotenkin reagoida. Maantielenkeillä lähes jokainen on aina moikannut, siitä iso plussa!

Tom_E
05.08.2009, 13.19
Olen nyt koko kesän höylännyt Akaan, Urjalan ja Valkeakosken seudun teitä succiksissa, pikkureppu selässä, vihreällä, slikseillä varustetulla, cc-pyörälläni ja rupeaa olemaan johtopäätösten aika.
1. johtopäätös: En selvästikään näytä sitten yhtään proolta. En, vaikka kaikki kuteet on kireää maantiemallia ja suurin osa jopa aika hyvää tavaraa, kuten Assosta, Nikeä, Sportfulia.
2. johtopäätös: Johtuu varmaan tuosta ykköskohdassa todetusta asiasta, eli tervehdyksia ei pahemmin satele. Yritän heilauttaa kättä aikalailla kaikille pyöräilijän näköisille kanssa sitkuttelijoille, mutta...jos vastapuoli liikkuu maantiepyörällä, vastapuolen käsi pysyy alhaalla ja turpa tukossa ainakin noin 7/10, eli seitsemässä tapauksessa kymmenestä. Mitä proomman näköinen vastapuoli on, sitä varmemmin käsi ei nouse ja sitten näyttää vielä olevan Bianchi-kuskit. Mitä useammin ja suuremmalla Bianchi-lukee kuskin pyörässä ja kuteissa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä naama näyttää olevan norsun.... ja käsi pysyy tangossa kiinni.
Poikkeuksena edellisiin muuten oli joku kaveri täydessä tämän vuoden Colombia HTC-kitissä muutama viikko sitten Valkeakosken Metsäkansassa, käsi nousi niin komeasti, että oikein tuli hyvälle mielelle. :)

bere
05.08.2009, 13.53
jätät repun kotiin ja alkaa lavat nousemaan. onko kypärä päässä ja naurettavan tyylikkäät ajolasit silmillä?

Tom_E
05.08.2009, 14.18
jätät repun kotiin ja alkaa lavat nousemaan. onko kypärä päässä ja naurettavan tyylikkäät ajolasit silmillä?

Tietysti on melkein mätsäävät ajolasit ja kypärä! Hullujapa kyselet... :eek::D Juuei ja en jätä reppua, en ellen saa jostain huoltoautoa. :rolleyes:

Nappulakenka
05.08.2009, 16.35
Tietysti on melkein mätsäävät ajolasit ja kypärä! Hullujapa kyselet... :eek::D Juuei ja en jätä reppua, en ellen saa jostain huoltoautoa. :rolleyes:
Mihin sä huoltoauto tarvitset? Satulalaukku kiinni ja sinne renkaan pakkaamiseen tarvittavat työvälineet/tarvikkeet. Et tarvitse muita työkaluja työmatkoilla tai lenkillä jos pyörä on muuten huollettu ja kunnossa :)

-kaakku-
05.08.2009, 18.59
Mihin sä huoltoauto tarvitset? Satulalaukku kiinni ja sinne renkaan pakkaamiseen tarvittavat työvälineet/tarvikkeet. Et tarvitse muita työkaluja työmatkoilla tai lenkillä jos pyörä on muuten huollettu ja kunnossa :)

Mulla ainakin kulkee työmatkoilla repussa puhtaat sukat & alushousut, mahdollisesti pari purkkia rahkaa sekä ehkä puhdas t-paita. Ei viitti kaikkea survoa ajopaidan taskuihin.

Nappulakenka
05.08.2009, 19.20
Mulla ainakin kulkee työmatkoilla repussa puhtaat sukat & alushousut, mahdollisesti pari purkkia rahkaa sekä ehkä puhdas t-paita. Ei viitti kaikkea survoa ajopaidan taskuihin.
Tämän ymmärrän täysin, koska mulla kulkee repussa housut, sukat, paidat, hanskat, kengät, eväät ja tarvikkeet tulevalle yölle. Repulla painoa noin 10 kg :D Mun työ on tällä hetkellä sellaista etten seuraava ehdotusta voi käyttää, mutta yksi arkipäivä voidaan luokitella "huoltopäiväksi". Mikä ihmeen huoltopäivä? Eli esimerkiksi joka perjantai viedään töihin seuraavalla viikolla tarvittavat vaatteet(vaihtopaidat, sukat jne.) ja samalla viedään likaiset paluumatkalla kotiin. Tämä tietenkin edellyttää pukuhuoneen kaappia tai muuta paikkaa jossa vaatteita voidaan säilyttää. Tämä on siis yksi ehdotus, jolla voidaan saada käpälät nousemaan työmatkalla :D

-kaakku-
05.08.2009, 19.43
Toi huoltopäivä on kyllä hyvä idea. Pitäs varmaan ottaa kokeiluun :)

.jon
06.08.2009, 09.14
Sekä maasto- että maantiepyörällä töihin ajavana esitän väitteen, että maantiepyöräilijät moikkailevat enemmän.

Muutama hapannaama on toki tullut vastaan, mutta kyllä tänä kesänä on ollut hyvä fiilis Helsingin pyöräteillä.

Edit: Perjantai taitaa olla kansainvälinen huoltopäivä :) ja tollanen CamelBak MULE selässä ei siis ainakaan tunnu vaikuttavan morjestusprosentteihin.

VPR
12.08.2009, 00.02
Tällä viikolla on tervehdyksiin vastaaminen Uudella Porvoontiellä vähentynyt ja pyöräilijöiden määrä lisääntynyt, ovatko maalaiset maantiepyöräilijät palanneet mökeiltään Stadiin ja ajavat nyt koppavina vai missä piilee syy?

antra
12.08.2009, 03.11
Mä moikkaan vain kollegoja maantiepyöräilijöitä oma-aloitteisesti. Mutta vastaan tietysti vaikka kamelikuskin tervehdykseen jos vain huomaan sen.

Mä mietin homman niin että maasto/hybridi/tiesmitä fillareita tulee vastaan niin paljon, että jos ihan kaikkia alkaa tervehtiä, menee fiilis koko touhusta. Samalla periaatteellahan vois sit tervehtiä ihan jokaista jalankulkijaakin joka kadulla kävellessä sattuu kohdalle. Tietystikkään kohteliaisuudessa ei ole mitään vikaa mutta....

Tällanen filosofia tässä päässä tällä kertaa.

Nappulakenka
12.08.2009, 07.11
Minä en tervehdi pelkän pyörän perusteella, koska yleensä harrastaja kyllä erottuu massasta. Sen vain tietää kun harrastaja osuu kohdalle :D

Petri Hallami
12.08.2009, 07.43
Tällä viikolla on tervehdyksiin vastaaminen Uudella Porvoontiellä vähentynyt ja pyöräilijöiden määrä lisääntynyt, ovatko maalaiset maantiepyöräilijät palanneet mökeiltään Stadiin ja ajavat nyt koppavina vai missä piilee syy?

Itse muutin lauantaina Lahden seudulta Helsinkiin ja maanantaina kävin vähän ajelemassa tuolla Uudella Porvoontiellä. Tuli kyllä yllätyksenä miten paljon maantiefillareita tuli lenkillä vastaan, enkä ihan kaikkia kerennyt edes huomioimaan. Lahdessapäin hyvä jos tuli muutama fillari lenkin aikana vastaan. Täälläpäin taisi tuo muutama tulla jo ekojen kilsojen aikana :)

Kugelschreiber
12.08.2009, 08.28
Turussa (IMO ja sellasta): vanhat patut (lue 50v+) nostaa kättä automaattisesti kun näkee droppitankoisen pyörän tulevan vastaan. Sen sijaan nuoremmat maantiepyöräilijät tod.näk. huomaavat joko a)vääränlaiset jarrulaitteet ja voimansiirron (fixi) tai b) leveet nakit (cx) ja käsi ei nouse. Kalamaisen mulkaisun voi saada vastauksena tervehdykseen. Maastopyöräilijöillä on taasen herkemmät liikeradat olkanivelissä, muutaman kanssa oon jopa hetkeks jäänyt turisemaan jos ovat tulleet vastaan polulla. Ja toki toiset fiksikuskit tervehtivät useimmiten.

JariV
12.08.2009, 12.40
Eilen Raisiossa ja Kaarinassa oli tervehtimisprosentti huimat 100. Lisäksi rupattelin mukavia vanhemman herrasmiehen kanssa, joka oli treenamassa ScandinaviaMyllyyn.

Sunnuntaina Raisiossa maasturikuski ihmetteli, että eikö maantiepyörällä pääse lujempaa, kun olin unohtanut itseni pieneen ylämäkeen ja etenin vaivaista kahtakymppiä. Tarinoitiin siinä sitten mukavia muutaman kilometrin verran. :)

EsaJ
15.08.2009, 15.00
En moikkaa, paitsi maastossa. Ei vaan jaksa....

majis
15.08.2009, 21.00
Ajelin Pornaistentietä Nikkilään päin. Vastaan tulee pyöräilijä jolla turvaistuimessa pieni poika. Poika moikkaa reippaasti, niin minäkin. Hyvä fiilis tuli.

a0001754
15.08.2009, 22.24
Pitkästä aikaa kävin ajamassa Mustavuoresta Boxin lenkin ja täytyy sanoa että tervehtimisprosentti oli masentavan huono - tuli jokseenkin urpo olo kun kisakamppeissa painelin täysiä hanska pystyssä ja vastaukseksi sai yli puolelta (yht n.15 kpl) vain tyhjiä katseita. No toivottavasti syynä oli vain että menin ohitse niin sairaan kovaa :D

Nappulakenka
15.08.2009, 23.17
Meinas unohtua, mutta moikkasin tänään Bianchilla vastaan tullutta rouvashenkilöä Kehä 2:en itäpuolella.

Metsähiippari
15.08.2009, 23.38
Ei ihan ehkä kuulu aiheeseen, mutta:

Suuret kiitokset sille Focus-pyöräilijälle, joka eilen perjantaina pysähtyi kohdalleni Helsingin Kuusisaaressa taluttaessani Konaani etukumi tyhjänä ja antoi minulle sisäkumin, jotta pääsin jatkamaan matkaa.

Shimaani
16.08.2009, 02.57
... HD-miehet moikkaa vain HD-miehiä..... Ähäpäs. :)
Päivän lenkillä kaikki (2) vastaan tullutta fillaristia moikkasivat iloisesti ja neljä H-D kuskia ja niiden takapenkkiläiset vaikka mulla oli siklokrossi alla maantienlaidassa :o
Morotusprosentti oli siis pitkälle liki tonnia...

NiriNari
16.08.2009, 13.48
Omia huomioita eri pyörien kanssa:
- löysät ajoshortsit: ei tervehditä
- alle kymmenkiloinen krossari suoralla tangolla tarakan kanssa: ei tervehditä
- vanha alle hajoava maantiepyörä: tervehditään
- "uusi" kilpuri ilman lisätankoja: tervehditään
- "uusi" kilpuri lisätankojen kanssa: silloin tällöin tervehditään
- "uusi" kilpuri etulaukun kanssa: katsellaan kiivaasti muualle

ketju44
16.08.2009, 17.04
Sama keskustelu käydään prätkä-piireissä. HD-miehet moikkaa vain HD-miehiä. Yamahakuskit moikkaa kaikkia motoristeja paitsi skootterikuskeja. Vespakuskit moikkailee taas ...... jne
.

Kyllä toi on jo vanha käytäntö. HD kuskeista 95% moikkailee. Pois voi lukea %-jengiläiset ( joita en itsekkään moikkaa ) ja sitten muutama kopterikuski. Näin ainakin näillä pirkanmaan teillä.

Eilen moikkasin ohittamani Neidon ( bianchi ) kangasalla. Tosin itse ajelin moottoripyörää. Ei HÄN moikannut :(

YT
16.08.2009, 17.08
Kopteri menee nurin, jos irrottaa toisen käden tangosta.

ellmeri
16.08.2009, 17.16
Kyllä toi on jo vanha käytäntö. HD kuskeista 95% moikkailee. Pois voi lukea %-jengiläiset Tosin itse ajelin moottoripyörää.

Jos sua moikataan niin :rolleyes: veikkaan että sulla on griminaali-pöörä eikä moottori pyörä.

Yx edesmenny hyvä "ystävä" mulle vaan sanoi että sen HD on Griminaali-pyörä kun siinä nyt sattu olemaan kaikkea lainvastaista.:D

Thundermand
16.08.2009, 18.32
Kerran eräs pyöräilijä moikkasi Kulosaaressa, mutta se sitten onkin jäänyt ainoaksi moikkailuksi noin 150km aikana.

ketju44
16.08.2009, 18.54
Jos sua moikataan niin :rolleyes: veikkaan että sulla on griminaali-pöörä eikä moottori pyörä.

Yx edesmenny hyvä "ystävä" mulle vaan sanoi että sen HD on Griminaali-pyörä kun siinä nyt sattu olemaan kaikkea lainvastaista.:D

Pyörä on 1800cc japsicustomi ja ainoa griminaali osa on "suorat putket".
Sano joskus yx HD-hemmo kun istuin samaan kahvipöytään , että siinä oikea "harrikkamies". Jouduin tuottaan pettymyksen kun sanoin , että korkeintaan pukeutumisen suhteen :D

ellmeri
16.08.2009, 18.59
Pyörä on 1800cc japsicustomi ja ainoa griminaali osa on "suorat putket".
Sano joskus yx HD-hemmo kun istuin samaan kahvipöytään , että siinä oikea "harrikkamies". Jouduin tuottaan pettymyksen kun sanoin , että korkeintaan pukeutumisen suhteen :D

Hondako sulla on!:eek:

Naapurin Tero myi sellasen just pois,ja halavalla.;)

ketju44
16.08.2009, 19.10
Suzuki M 1800 R
On se vähän piristetty n. 25 pollee vääntöö n. 170....180nm.

ellmeri
16.08.2009, 19.17
Suzuki M 1800 R
On se vähän piristetty n. 25 pollee vääntöö n. 170....180nm.

Tässä meidän pihassa on pari tai kolme nopeeta,Hajabusa,Kavan R ja yx Honda 1400 turbo jatketulla takaswingillä. :cool: kyytiä löytyy.

ketju44
16.08.2009, 20.31
Vähän eri pyöriä joo. Hajabusaa on tullu koitettua , mutta ei mun ajoon. Taitais kortti muutenkin olla helposti katkolla :D.
Voi olla , että HD hemmot ei kyykkypyöriä noteraa.

Mikäs niistä sun on , vai kaikki :D ?

ellmeri
16.08.2009, 21.29
Mikäs niistä sun on , vai kaikki :D ?

Ei mikään,ennen tuli ajettua nyt ei viitti.:cool:

J T K
16.08.2009, 21.59
Ei tarttenu 3h reissulla paljon ressailla tervehtimisistä :rolleyes: Ei näkyny muita sotkijoita mailla ei halmeilla. No, kyllämä mä yhelle poron kantturalle nostin kättä vasiten, säikähti ja ryntäsi paniikissa pusikkoon :p

sonnet
16.08.2009, 22.05
Moikkasin eilen tyhjällä pikatiellä vastaan tullutta mummua, kun se sotki kovaa ja oli niin sporttisen näköinen pöllölaseissaan ja kireessä huivissaan.

Onko muuten eroa alku- ja loppukesän moikkailuissa? Kun on itse vasta siirtynyt maantien reunalle, niin ei oo kokemusta.

Nääs prätkällä näyttäisi, että loppukesässä ei jengiltä nouse enää kuin vähän sormet joka kolmannelta, kun alkukesästä oli lähes jokaisella lapa pystyssä ja suu korvissa..

J.S.
18.08.2009, 17.58
Pyöräilyn etikettisääntöjä aloittelijalle -ketjusta lainattua:

6. Karvajalkaiset sukkistelijat ovat teeskentelijöitä.
7. Maantielenkille ei lähdetä reppu selässä.

Nyt selvis miks mulle ei moikata lenkeillä. :D

VPR
18.08.2009, 23.09
Mä en lähde lenkille reppu selässä (hiostaa eikä sitä kuitenkaan ehdi kaivella) mutta työmatkalla on kyllä ja silloin tapahtuu suurin osa moikkailuista.

LP6600
19.08.2009, 16.27
Tänään tuli moikattua maantiepyöräilijää ja se vielä morjesti takasin! :) Harvemmin maantiepyörällä nostetaan kättä maasturi kuskille!