PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilijöiden tervehtiminen

Sivut : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12

apartanen
19.08.2009, 17.18
Kuopiossa oli tänään aika heikko prosentti. Mutta Seppo (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?u=26005) sentään tervehti.

xs2jammu
19.08.2009, 18.42
Haimoossa ainoa vastaantulija tänään Halti-takki päällä ja vastasi moikkailuun.

Franz_Koopa
19.08.2009, 19.45
keskisormi on veljeyden merkki

Tombba
19.08.2009, 20.22
Kouvolassa tuli viimeviikolla joku päivä ekaa kertaa maasturilla joku vastaan polulla. Itse menin alamäkeen, ja kaveri tuli ylämäkeen vastaan melkein yhtä kovaa. :) Kyllähän siinä nyökättiin molemmin puolin.

maissi
22.08.2009, 19.03
Kiitoksia vaan sille sinipaitaiselle maasturikuskille Tampereen Turtolankadulla, joka oli ensimmäinen, joka minua moikkasi nostamalla roheasti lavan pystyyn. Itse kerkesin vain nyökkäämään, kun häkeltyi sen verran tilanteesta. Näköjään se alla oleva pyörä vaikuttaa asiaan.:)

asb
22.08.2009, 19.14
Tänään oli Jorvin mäessä samaan aikaan Saecon tiimissä ajava kaveri. Et moikannut. Olisin peitonnut sut mäkikirissä, mutta kun mulla oli jo kaks nousua alla.

Sidi2
22.08.2009, 19.24
...mutta kun mulla oli jo kaks nousua alla.

Putkelle vai?

PHI
22.08.2009, 19.30
Putkelle vai?

Äläs nyt vähättele kaverin suoritusta, se on kova homma nousta putkelle kaksi kertaa peräkkäin. Ei siihen joka jannu pysty.

syte
22.08.2009, 19.42
se on kova homma nousta putkelle kaksi kertaa peräkkäin. Ei siihen joka jannu pysty.

Riippuu aikavälistä, etäisyydestä ja kestosta.

Perugia
22.08.2009, 21.55
Uudella Porvoontiellä oli tänään harrastajia tungokseen asti. Tjenarea tuli tasaiseen tahtiin. En pitänyt kirjaa - ai niin, baanalla oli pari friiduakin.

timoe
22.08.2009, 22.33
lähdin tuntumalla kohti klaukkalaa, ja kuinka ollakaan (ihailen itseäni tästä)
ajoin ohi vahingossa, kun pariin vuoteen en ole "niin pitkällä" käynyt. :eek:

Onneksi jossain ennen Nurmijärveä tuli vastaan pyöräilijä, moikkasin ja pysähdyttiin, oli pakko kysyä, että mikä olis lyhyin reitti Klaukkalaan...sain vierihoitoa oikeaan risteykseen asti.

Klaukkalassa tuli sitten 2 pyöräilijää vastaan, joista arvelen, että toinen vilkaisi ja toinen katsoi muuten vaan, mutta en kehdannut moikata kumpaakaan, vaikka vähän olisi mieli tehnytkin. Ei hekään huitoneet...

ristoh
22.08.2009, 23.03
katsoin tossa tiededokkaria, siinä oli stoori einsteinista ja hänen teoriasta jolla selitettiin valon kaartuminen esim auringon massan ympärillä niin että maasta nähtii ikäänkuin auringon takana olevia tähtiä.. kiehtova teoria ja todeksi havaittu, myös tossa baanalla. Ylipainoinen nöösi maasturilla tai jopa hybridillä taittaa jotenkin samalla lailla valoa ja muuttuu näkymättömäksi :p

Toisinaan olen havainnut vastaantulijoissa pienen häiriintymisen tiukassa keskittymisessä kun oon katsekontaktia oikein yrittämällä hakenut, oisko jotku herkempii havaitsemaan muutoksen gravitaatiokentässä vastaantulevan massan vuoksi ja sen vuoksi tapahtuu nopea vilkaisu tien toiselle puolen :D

PHI
22.08.2009, 23.12
Siis tällekö sun kohtaaminen muiden pyöräilijöiden kanssa näyttää?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Cassini-science-br.jpg

ristoh
22.08.2009, 23.15
varmaankin joo tosin mulla ei oo ihan yhtä hyvä lamppu hypridin keulalla mitä tosta jaffasta luxeja irtoo

Myth
23.08.2009, 15.18
Aika vähän saan minäkin tervehdyksiä. Jos keltainen (kuva) olen minä niin vastaantulevan fillaristin katse kiertyy samalla lailla (vihreä viiva) takana tulevaan kaarteeseen. Mä luulen, että tähän asiaan vaikuttaa se, että mä olen nainen enkä siis uskottava, ehkä?

Kuutio
23.08.2009, 16.05
Mä luulen, että tähän asiaan vaikuttaa se, että mä olen nainen enkä siis uskottava, ehkä?

No mites ne ukkelit meitä mimmejä kykenisivätkään moikkaamaan, kun ollaan yhtä hemaisevan häikäiseviä kuin tuo jaffa?

sonnet
23.08.2009, 16.40
Koetin eilen nyökkäillä Laappeerseen ympäristössä kaikille fillaroitsijoille jotka olis sen oloisia, että ne on fillarilenkillä tjsp.

Ainoa saamani tervehdys oli taipalsaarelaiselta levähdyspaikalta lähtiessäni sinne tulleelta harrikkakundilta, propsit hänelle :)

Steve
23.08.2009, 21.27
Tänään Halikon ja Märyn välillä vastaantullut uskottavan näköinen fillaristi moikkasi! Oikein pään heilautus ja moi.

Itse sain aikaiseksi jonkinlaisen pään liikkeen, huulien / suun muokkaaminen tervehdykseen ei enää onnistunut aivoista johtuen. Ne kun laittavat etusijalle tahdosta riippumattoman hengityksen. Seuraavaksi moikkaan kyllä. Jotenkin.

J T K
23.08.2009, 22.40
Päivän lenkin aikana tuli yksi maantiekuski vastaan Rantalahden lähistöllä ja kaveri vastasi mukavasti tervehdykseen.

leecher
23.08.2009, 22.52
Tänään ohitin lenkillä vanhemman herran, joka ajoi Peugeotin vanhalla "katupyörällä". Morjestin herraan ohittaessani, sain vastaan ihmettelevää tuijotusta. Kaverilla oli myös pullotelineessä Karhu keskiolutpullo :)

Pistachio
24.08.2009, 00.58
Hämeenlinnan Rengossa tuli vastaan parivaljakko pyöräilijöitä 22.08 noin puolenpäivän aikaan, toinen ilmeisesti Quickstepin asussa ja toisella oli jotain pinkkiä ja kumpikin kunnioitti morjenstuksella tällaista nöyrää hybridi-miestä.

Hienolta tämä tuntui aloittelijasta ja amatööristä.

nakkje
24.08.2009, 01.27
Uudella Porvoontiellä tuli (taas) hyvinkin monta "oikeaa" fillaristia vastaan, suurin osa vastas moikkaukseen :)

Kemmi
24.08.2009, 19.23
Kuinka ollakaan tänään metsässä, kun joku tuntematon morjesti mua, niin muistin salaman nopeasti tämän palstan ja huusin: "Tere Tere..."

Noob
05.09.2009, 20.53
Vau

Nyt minuakin on sitten tervehditty. Eka kerta, tapahtui keskuspuistossa n. 16-17 välillä. Vastaan tuli joku, ilmeisesti jäykkiksellä ja sanoi kovaan ääneen TERVE! tjsp. Yritin hämmästyksissäni tervehtiä takaisin mutta en tiiä kuuliko.:D

Palovamma
05.09.2009, 23.48
Kuopio-Siilinjärvi välilllä morjestelin 3 maantiepyöräilijälle ja vastaus prosentti oli 100

StantheMan
06.09.2009, 08.43
Olinpa luultavasti yksi heistä. Yleensä nostan kättä, jos vain voimia siihen on jäljellä.

J T K
06.09.2009, 19.48
Tänään Kuusamo-Ruka-Juuma -reissulla 4 kanssapyöräilijää liikkeellä ja kaikki morottivat.

El-Capricum
06.09.2009, 22.33
Itsellä on vielä keskittyminen tiehen sen verta kova että ei kyllä tule juuri porukkaa tervehdittyä. Toisaalta keräänkin kyllä melkoisen paljon murhaavia katseita ja pilkallisia hymyjä vastaantulevilta "oikeilta" fillaristeilta. Nimim "eikö lokasuojia saa käyttää?" ;)

lynxlynx
28.03.2010, 17.33
Tänään vesisateessa vastaan ajelleet (2) pyöräilijää tervehtivät naama leveässä hymyssä. Hulluja täytyy pyöräiljöiden olla, kun perse kurassa ajaa vesisateessa ja vielä hymyilee. Noita päijänteen kiertäjiäkin tuli nähtyä, kuraisia olivat hekin.

OmsiL
28.03.2010, 17.38
Ei tällä suunnalla vaan ikinä koskaan milloinkaan kukaan missään nimessä moikkaa. Itekin ajan aina aina naama nurpalla ja hymähdän ivallisesti, jos joku hölmö ulkomaakuntalainen heiluttelee. Samalla pohdin mielessäni suorinta reittiä tapahtumapaikalta lähimmälle hullujen huoneelle, sillä sieltähän tuollaiset heiluttelijat eittämättä ovat lenkille lähteneet.

HYMPH!!!:mad:

mutanaama
28.03.2010, 20.15
Tänään vesisateessa vastaan ajelleet (2) pyöräilijää tervehtivät naama leveässä hymyssä. Hulluja täytyy pyöräiljöiden olla, kun perse kurassa ajaa vesisateessa ja vielä hymyilee. Noita päijänteen kiertäjiäkin tuli nähtyä, kuraisia olivat hekin.

Et vaan ajellu joskus kolmen korvilla kahdesti vastaan, keimolassa ja seutulassa.
Juu ja moikkas siellä muutkin. Vesisateessa, nollakelissä, vastatuuleen ja ylämäkeen, voikos sitä parempaa ajokeliä toivoakaan.

lynxlynx
28.03.2010, 20.27
Et vaan ajellu joskus kolmen korvilla kahdesti vastaan, keimolassa ja seutulassa.
Juu ja moikkas siellä muutkin. Vesisateessa, nollakelissä, vastatuuleen ja ylämäkeen, voikos sitä parempaa ajokeliä toivoakaan.
Minähän se.

Schöne Scheisse
29.03.2010, 10.12
Luulin ensiksi, että nuorempi maastopyöräilijä tervehti keski-ikäistä luistellen hiihtävää sukkispelleä, ja ihmettelin mistäköhän porukasta tai maantielenkiltä toikin minut tuntee - ja miten ylipäätään tuntee ilman pyörää, kypärää ja muita tunnisteita - mutta sitten oivalsin, että hän vain kiitti siitä että annoin selvästi (ja ajoissa) tilaa latu-uralla...

EePee
29.03.2010, 11.17
Eilen oli vähän sellaista "varsa kevätlaitumella" fiilistä kaikesta kurasta yms. huolimatta ja morjestelutkin sujui aika iloisesti sekä itseltä että vastaantulijoilta.

VPR
29.03.2010, 12.38
Eilen oli vähän sellaista "varsa kevätlaitumella" fiilistäAi tällaista? http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1141844#post1141844

Harvis
29.03.2010, 16.28
Nähtävästi tänään oli muutama muukin hullu innostunut lähtemään ulos kuramaan itsensä ja pyöränsä.
Jumbon kohdalla kun köröttelin 100 kg painavalla talvifillarillani niin joku jopa moikkasi samalla kun ohitti :)

EePee
29.03.2010, 17.27
Ai tällaista? http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1141844#post1141844

Kiimainen liskoparvi ei olisi ihan ensin tullut mieleeni..

Fiz
29.03.2010, 22.12
Joku moikkasi tänään Helsingissä Malminrinteen/Eerikinkadun hujakoilla tuossa neljän - puoli viiden välillä, moikkasin takas - yllättyneenä tervehdyksestä tosin kovin hätäisesti ja vikkelään. Silti, eka moikkaus, jee! ;)

kinde
02.04.2010, 19.33
Jaahas tänään oli innokkaita moikkailijaoita Vantaalla. Suunilleen kymmenen pyöräilijää tuli vastaan ja vain yksi näytti hölmistyneeltä kun häntä moikkasin. Loput moikkasivat iloisesti takas.

Virpi
02.04.2010, 22.27
Tänään ajelin Tuusulan järven ympäri ja siellä tuli letka pyöräilijöitä vastaan, aivan kuin se eka pyöräilijä olisi keikauttanut päätään meikäläisen suuntaan - tulkitsin sen moikkaamiseksi =) Arvatkaapa ilahduinko:)

wege
03.04.2010, 00.00
Tänään perjantaina Oulussa Alakyläntiellä tuli joku nelisen pyöräilijää vastaan, ei puhettakaan että joku olisi jättänyt moikkaamatta! Kaikille näytin peukkua ja hymyilin suun leveydeltä - niin iloisesti polkimet pyörivät! Yhden kanssapyöräilijän kohdalle piti pysähtyä moikkaamaan renkaanvaihdon vuoksi, pääsimme molemmat kuitenkin omilla pyörillä jatkamaan matkaa!

Harvis
03.04.2010, 17.53
Tänään ei ainakaan Vantaalla ollut ruuhkaa, nähtävästi sadesäällä oli jotain asian kanssa tekemistä :D
Yksi harrastaja sentään tuli vastaan joten vähän pääsi sentään kättä nostamaan lenkin aikana.

zippo
03.04.2010, 18.10
1 bassottelija ja 1 kpl valkoinen skedekypärä liikenteessä.Joo hiljaista oli.....
Moikkasin 2:ta pyöräilijää soittamalla ovikelloa.3:s ei ollut paikkalla.

Rickmaple
03.04.2010, 19.51
Tänään ei ainakaan Vantaalla ollut ruuhkaa, nähtävästi sadesäällä oli jotain asian kanssa tekemistä :D
Yksi harrastaja sentään tuli vastaan joten vähän pääsi sentään kättä nostamaan lenkin aikana.

Katriinantielläkö?

Valtteri_
04.04.2010, 17.12
Mä niin mietin vanhaa tuusulanväylää ajellessa että emmä noille suoratankosille ainakaan moikkaile. Sit jollain olikin sarvet ja se yllätti mut. Ekaa kertaa elämässäni vastasin. Kauheeta, tunsin homoutuvani.

Niemis
18.04.2010, 21.29
kyllä minä ainakin moikkaan melkein kaikille pyöräiliöille...

AJR
20.04.2010, 12.44
Moikkaaminen on karavaanareille ja bussikuskeille. ;)

brewster
20.04.2010, 13.04
Vesikansassa tuli vastaan tommonen 20 ajajan peloton. Sille jo nostin lapaa.

kebne
21.04.2010, 14.01
Tulin kotio ja kotitalon risteyksessä tietä ylitti ihan pieni tyttö, noin. 6-8 -vuotias. Talutti pyörää. Mutta eipä ollu mikätahansa junnu-insera tai nopsa! Tytöllä oli kunnon temppupyörä, sellainen jolla teinijannut (jä vähän vanhemmatki herrat) temppuilee ostarin betonirappusilla. Intoa puhkuen ja leveä hymy naamallaan tyttö hyppäsi pyörän selkään ja lähti rullaamaan puistokatua pitki etiäpäin.
Siitä tytöstä tulee vielä foorumilainen, sanon minä! Harmitti ettei ollu itellä juuri silloin pyörää mukana, muuten olisin kyllä menny haastamaan juttua. Sen verran oli asenne sillä tytöllä kohdillaan!

rhubarb
23.04.2010, 00.45
Minä moikkailen aika liberaalisti kaikkia vähänkään harrastajan näköisiä, vilkutan tai valoissa tms. ihan ääneen. Puolet vastaa, yksi kymmenestä hämmästyy niin että meinaa ajaa seinään ja lopuilla on joko hirveä tuuttaus menossa tai muuten nyreitä.

Sellainen sääntö tosin on että jos ei ole kypärää niin sitten ei tervehditä!

Jazman
23.04.2010, 08.46
Vähän samalla linjalla itsekin... pyrin moikkaamaan aina kaikkia tosiharrastajia liikenteessä.
Ja joskus joku huomaa moikata takaisinkin.

Viljami
23.04.2010, 09.03
Jazmanin ja Rhubarbin kanssa samoilla linjoilla. Samaa lajia harrastavat tervehtivät toisiaan kohdattaessa. Myös minulla kypärä kriteerinä.

Se, että ei vastata tervehdykseen, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.

Tervehtimiseen pätee hyvä sääntö: "Kohteliaampi tervehtii ensin".

VPR
23.04.2010, 10.29
Ajelin Nordenskiöldinkatua keskiviikkona ja vastaantulevasta autosta töötättiin ja heilutettiin, olikohan se joku tuttu vai mitä ihmettä. :seko:

majis
23.04.2010, 10.48
Mä moikkailen niin perkeleesti. Olen sauvakävelylenkilläkin moikannut pyöräilijöitä.

Fjälle
23.04.2010, 10.55
Tottakai pyöräilijöitä morjestetaan - ja vaihdetaan pari sanaa jos sattuu kohdalle.
Ne on meidän miehiä/naisia :)

Singer
23.04.2010, 11.29
En tervehdi vieläkään, kun ei muutkaan tervehdi "typerää kypärätöntä". Jatkan siis samalla linjalla kuin 2 vuotta sitten.

geeni
23.04.2010, 12.03
Se, että ei vastata tervehdykseen, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.

Se, että ei tervehditä pelkän kypärättömyyden takia, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.

A.A
23.04.2010, 12.42
Se, että ei tervehditä pelkän kypärättömyyden takia, ei ainakaan minun silmissä herätä mitään positiivisia ajatuksia. Tulee lähinnä mieleen, että onpa jätkä täynnä itseään.

Voi olla vaikea tietää, miksei se vastannu.

Toisaalta se huitoo ja huutaa sulle tervehdyksiä, kun se tarvii sun pumppua tai kuusiokoloavainta...

brewster
23.04.2010, 12.43
Jos tulee sukkiksissa semmonen perinteinen fillarointilippis päässä saa rispektit vaikka kypärä jäikin kotiin.

Jazman
23.04.2010, 13.18
Tyyliin tämä:
http://4.bp.blogspot.com/_F2fJOIKB7XA/SK2QBeG_2qI/AAAAAAAAADo/m92giGM1-_k/s320/hat.jpg

:D

erkkk
23.04.2010, 13.24
Kaikkia tervehditään. Paitsi jos on shimanoa pyörässä tai karvoja kintuissa. Myös kahvavaihtajat ja ei muhviliitokset on pannassa. Kypärät osoittaa vaan alistumista autoilun ylivallalle, terrrvehdys lähtee kuitenkin jos löytyy nakkikypärä ja 80-luvun oakleyt tyyliin factory pilot.

Kerran kävi niin että tyyppi joka ei koskaan moikannut takas oli kumi tussuna tien poskessa. Silloin ei ollut vielä kännyköitä. Jätän kertomatta loput :D

rhubarb
23.04.2010, 15.21

Ideana onkin nimenomaan pitää tämä asianlaita sen sijaan että se jätkän itseys pursuaisi ulos kallohalkeamasta jossain kanttarilla.

Jotten aiheuta turhaa mielipahaa niin tuollaista vakavapohjaista vitsintynkäähän siinä yritin. Kypäräkeskustelua voidaan jatkaa muualla ;)

OmsiL
23.04.2010, 16.36
Eilisellä lenkillä tuli taas vastaan ties millaista kammentönääjää ja minä tapani mukaan ajoin silmät kiinni kaikkien ohi. Tai no. Kyllä mä parille morjestavalle vastaantulijalle virnuilin sillain pirullisesti.:D Sillain kuin täällä nyt yleensä on tapana.:D

Supermario
23.04.2010, 18.00
Kaikkia tervehditään. Paitsi jos on shimanoa pyörässä tai karvoja kintuissa. Myös kahvavaihtajat ja ei muhviliitokset on pannassa. Kypärät osoittaa vaan alistumista autoilun ylivallalle, terrrvehdys lähtee kuitenkin jos löytyy nakkikypärä ja 80-luvun oakleyt tyyliin factory pilot.

Onneksi täällä Tanskassa ei tuollaista ilmene, et ekaks pitää väijyä mikä gruppo vastaantulevan pyörässä on. Sulla on varmaan aika kovat vahvuudet linsseissä...?

Unkka.T.Kumiankka
23.04.2010, 23.56
Nojapyörällä ajaessa on hauska katsella vastaantulevien pyöräilijöiden reaktioita. Osa morjestaa leveän hymyn kera ja osa vain tuijottaa suu auki.

ristoh
25.04.2010, 00.01
kippurasarvella ajaessa tervehdin vastaavalla fillarityypillä ajavia ja yleensä saan takaisinkin tervehdyksen. Maasturilla liikenteessä ollessa en ole koskaan vielä saanut vastausta moikkaukseen joten en enää yritäkään

Jousi
25.04.2010, 00.09
Tänään (eilen) tuli maantiellä vastaan mies metsäkoneella, käsi ylhäällä, kuin myös minullakin.

A.A
25.04.2010, 15.08
Terveisiä nille kolmelle kaverille aamupäivällä maantiepyörillä Nikkilässä! Kannattaa siten varoa ettei juomapullosta läiky pyörälle juomaa, se sitruunamehu voi viedä maalista kiillon...

Nappulakenka
25.04.2010, 15.30
http://www.tokyocycle.com/bbs/images/smilies/fiets853.gif

brewster
25.04.2010, 18.08
Metsään on tullut jo syys, lohduton yön hämäryys!

mk
25.04.2010, 18.15
Yksi harrastajan näköinen tuli tänään vastaan ja hyvin nousi lapa vastatervehdykseen vaikka meikä oli maantiepyörällä ja tämä maasturilla... Täällä ei niin oo nuukaa millä kalustolla liikutaan.. Kypärättömiä ei hirveesti jaksa moikkailla, mutta kaikkia tervehditään takaisin :)

Pitäs varmaan maasturiinki vaihtaa suvikumit nastoin tilalle niin pääsis kans metikköön, kunhan siellä vähän kuivahtaa .. Tai mettäautoteitähän nuo reitit täällä pääosin on eikä taatusti tulee fillarilla ketään vastaan .. Yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun joku harrastaja tulee yhtaikaa metsäpolulle, joten siellä ei tartte moikkailla

Wikingett
25.04.2010, 18.18
Mitä tässä on tullu harrastettua tätä lajia, niin tuntuu olevan tää morotus yleisempää, kun mitä esimerkiks rekkakuskeilla. Siinäkin hommassa morjesteltiin ennen aina jos tuli joku isommalla autolla vastaan, vaan eipä enää morjesta kun ehkä just puolet. Pyöräillessä jos tulee maantiepyöräilijä vastaan niin on morjestus tullu takasin ainakin 80 % tapauksista. Toivottavasti siitä ei pyöräillessä tule katoava perinne. ;)

H.Å
09.05.2010, 08.20
Keravalla Zeuksen jäsenet on ainakin hyviä moikkaamaan. Alkuviikolla tuli kilpurilla vastaan ja moikkas. Minä olin matkassa kaupunkisinkulalla lapsi kyydissä!
Eilen vanhalla Lahdentiellä myös varovainen tervehdys, minä edelleen kaupunkisinkulalla ja reppu selässä. No, on mulla pyörässä kippurasarvet, tuo uskottavuutta. :cool:

A.A
09.05.2010, 09.56
Keravalla Zeuksen jäsenet on ainakin hyviä moikkaamaan.

Parhaita.

vituxman
10.05.2010, 10.12
Onkai nuo norjalaiset outoja, eilenki tuli Finnsnesin ja Skibotnin välillä kolme vastaa eikä kukaan moikannu, ainii, mää ajoin autolla :D

Paskat maisemat ja skittfiske, akkurat :)

vituxman
13.05.2010, 18.27
Olipa Oulun korkeudella tänään kaikki mörököllit liikkeellä, yks ainut vaivautui tervehtimään takas :eek: vai vaikuttiko minun amatööritunturi pöörä asiaan :p
Noo, jokainen taplaa tyylillään....

Amadeus
13.05.2010, 18.35
Kyllä tossa äsken tehdyllä lenkillä pari kuskia morotti minulle ja minä takaisin. Ohikulkutiellä tuntui muutenkin liikkuvan paljon maantiepyöräilijöitä. ;)

Joenranta
13.05.2010, 18.46
Tämä on aihe, joka aina silloin tällöin nousee esille ja on nytkin saanut monta kommenttia. Totuus on se, etteivät suomalaiset kuntopyöräilijät tervehdi. Toisin on muualla. Kuten aikaisemmin olen todennut pyörämatkalla Tonavan rantoja pitkin Itävallan halki pyöräilijöitä tuli vastaan runsaasti ja lähes kaikki toivottivat joko "Guten Morgen" tai "Guten tag". Mielestäni on niin, että suomalaiset ovat luonteeltaan jäykkiä. Lisäksi mielestäni kuntopyöräilijöissä on paljon tosikkoja, jotka hampaat irvessä puskevat eteenpäin. Siinä ei silloin tervehtimiselle ole sijaa. Itse olen kyllä pyöräilijän tullessa vastaan vilkaissut todetakseni, mikä on tilanne tervehtimisen suhteen. Jos tervehtimisessä on jotain elonmerkkejä havaittavissa, olen tervehtinyt. Olenkin sitä mieltä, että tähän yleiseen tervehdittämättömyyteen on tyydyttävä ja todettava, että se kuuluu suomalaisen pyöräilijän perusluonteeseen. Voisimmekin silloin jättää tämän aiheen, koska eihän se täällä keskustelemalla mihinkään muutu.

VPR
13.05.2010, 18.46
Parhaita.
Tuli kaks kaverii vastaan Nukarin lähellä, ainakin toisella Zeusin paita ja kumpikaan ei moikannut. :seko:

hannupulkkinen
13.05.2010, 20.05
Pari kuopiolaista kilpapyöräijää tuli vastaan Vuorelan kaupan kohdalla. Toissapäivänä.
Lapa ei värähtänyt. Taitaa olla ylýpiää sakkia.

ter-mar
13.05.2010, 20.35
Oon ihmetelly samaa hommaa näin uutena harrastajana:seko:
Ei nouse lapa pystyyn täällä Riksun seuduilla näillä "tosi" harrastajilla. Ilmeisesti mun halpa Bianchi ja pyöräily sortsit ei tee ammattilaisiin vaikutusta:D
Vanhemmat pyöräilyn harrastajat kyl morjestaa, tänään lenkillä jopa
vähän aikaa juteltiin yhden vanhemman herrasmiehen kanssa, kunnes
kaveri katos horisonttiin.

Highlander
13.05.2010, 22.23
Oon ihmetelly samaa hommaa näin uutena harrastajana:seko:
Ei nouse lapa pystyyn täällä Riksun seuduilla näillä "tosi" harrastajilla. Ilmeisesti mun halpa Bianchi ja pyöräily sortsit ei tee ammattilaisiin vaikutusta:D
Vanhemmat pyöräilyn harrastajat kyl morjestaa, tänään lenkillä jopa
vähän aikaa juteltiin yhden vanhemman herrasmiehen kanssa, kunnes
kaveri katos horisonttiin.
Tuskin se siitä on kiinni. Tampereen suunnalla näyttää siltä, että mitä keltaisempi paita vastaantulijalla on sen epätodennäköisemmin lapa nousee. Pätee sekä vastaantullessa että ohitettaessa :D

Merckx
14.05.2010, 07.56
Mitäs sitä ventovieraille lapaa nostelemaan - kovassa vauhdissa voi sitä paitsi lähteä oma masiina lapasesta! :D:D:D

ter-mar
15.05.2010, 01.08
Ei muuta ku lavat pystyyn ku nähään, joku voi luulla et pyöräily on hauskaa:D:D:D

shix
15.05.2010, 08.50
Eilen olin toista kertaa lenkillä uudella maantiepyörälläni ja jo moikkailtiin. Mukavalta tuntui :) Muutaman vuoden tätä ennen ajellut hybridillä eikä moikkailuja ole näkynyt. Hieman on laimeampaa tässä lajissa toi moikkailu kuin mihin on moottoripyöräillessä tottunut, mut mitäpä tuosta. Tosin moottoripyöräillessäkin harvemmin eri mallien edustajat moikkailee (kyykky vs. custom esim.)

ter-mar
15.05.2010, 09.43
Joo kyl moottoripyöräilijät morjenstelee 90%

Leopejo
15.05.2010, 10.00
Täällä pyöräilijät tervehtivät usein, moottoripyöräilijät ei.

Toisaalta täällä on moottoripyöriä enemmän kuin Suomessa autoja.

ReLe
15.05.2010, 15.03
Eilisen Muurame-Hollola 174km (2/5) ja tämänpäivän Hollola-Korso 85km (5/9) ajon perusteella sanoisin, että etelä-suomessa moikkaillaan paremmin. Otanta tehty Giant Reign 1, jossa big applet alla. Kuhmoisten kohdalla oli ainoa tervehdys, joka lähti vastapuolelta. 2 Japanilaista vaihtaria olivat pyörämatkalla JKL-Lahti ja heiluttelivat jo kaukaa :D Tänään trikoissa ajavat tervehtivät yhtä lukuunottamatta, hybridi ajajat olivat vain hämmentyneitä. Siirtymäajoa tekeviä marjamummoja en viitsinyt hämmentää heiluttelulla.

Nappulakenka
15.05.2010, 16.52
Kauklahden Neste - Lapinkylä välillä tuli moikattua varmaan kuutta ellei, jopa useampaakin maantiekuskia ja kaikki vastasivat tervehdyksiin :) Kaikki olivat menossa Nesteen suuntaa..

Myth
15.05.2010, 21.30
Tänään viidestä kuskista neljä morotti. Viimeisin taisi niin tosissaan polkea ylämäkeä ettei huomannut mua :rolleyes:

mk
15.05.2010, 21.41
Tänään maantiepyörällä aamulenkin loppupuolella parille hybridikuskille nostin kättä tervehdykseen ja sain vastineeksi hölmistyneet katseet. :)

kenaattori
15.05.2010, 22.06
Tänään maantiepyörällä aamulenkin loppupuolella parille hybridikuskille nostin kättä tervehdykseen ja sain vastineeksi hölmistyneet katseet. :)

Niinpä, olemme ubersporttihypriidien kanssa aika ylypiää porukkaa :), ymmärrän siksi hölmistyneet katseet.

apartanen
15.05.2010, 22.31
Tuolla pitkällä matkalla piristi mukavasti kun vastaantulija nosti lapasta. Ei tarvinnut olla edes pyöräilijä. Tuusniemen ja Ylämyllyn välillä sellainen sympaattinen mummo mummopyörällä vilkutti oikein kunnolla. Hymyilytti vielä Ylämyllylläkin.

Epäilyksen Lohi
16.05.2010, 11.16
Välineistö: Kona Jake The Snake ja pyöräilijällä painoa yli 100kg, vauhtia 25-30 kmh, päällä Lidlin pyöräilyhousut ja paita.
Ennen Keravan kevätpolkaisua Vanhalla Lahdentiellä ei yhdenkään kisapaikan suuntaan menevän lapa noussut. Vastaantulijoita oli noin kolmisenkymmentä. Järvenpäässä taas lapa nousi lähes jokaisella.

Palovamma
18.05.2010, 21.15
Neulamäellä moikattiin mtb-kuskia ja Puijon päällä maantiepyöräilijää :)

Noob
18.05.2010, 22.00
Peräti kolme porukkaa tuli tänään keskuspuistossa vastaan ja kaikkia moikkailtiin. Pitää ihan harkita josko jättäis tämän yksinäisenä sutena vetämisen ja lähtis oikeen seurassa ajeleen.

ketju44
19.05.2010, 00.08
Minen enää moikkaa ketään !! Haistakaa........ :p

Jopo Juoppo
20.05.2010, 20.06
Olen itsekin alkanut varovaisesti päätä sivulle kääntämään kohdatessa (ei siis poispäin), ikään kuin tervehtimisen elkeenä tai aikeena (varovaisesti!).
Joskus olen jopa hieman kulmakarvojakin kohotellut tervehdyksenomaisesti. Silleen vavihkaa kuitenkin, etteivät vaan olisi huomanneet.

Niin se vaan meikäkin näköjään alkaa pehmetä hiljakseen. Yli nelkyt vuotta fillarin vatkausta alkaa jättää jälkensä. :D

ketju44
20.05.2010, 23.30
Minen enää moikkaa ketään !! Haistakaa........ :p

Hävettää :o Tänään lahdentiellä tuli kuitenkin morjesteltua.

J T K
21.05.2010, 08.57
Sun tarttee teipata kädet stongaan kiinni niin loppuu tuo tyhjänpäiväinen huitominen.

crcm
22.05.2010, 00.53
Kukas viiletti tuhatta ja sataa vastaan Latokasken luontopolulla perjantai iltana (21.5) morjestaen?

Itseltäni meni ohi tuntomerkit, mutta täällä oli partanen kaveri Pearl Izumi paidassa ja perseen alla kirkkaan vihreä Cube. Samainen tumma hahmo ilmeisesti tuli vastaan myös tulomatkalla Sunan luontopolulla kaksi ja puolituntia myöhemmin! Ilme oli aika eteerinen ja molempien käsiä väsytti. Kävitkö kenties Nuuksion suunnalla?

pavel
22.05.2010, 16.46
Tunnustus tälle maasturikuskille jolta tuli varsin reippaasti morjestus keskuspuiston poluilla. Hetken mietittyäni pysähdyin, mutta kaveri oli jo kaukana joten ei viittiny huudella juttutuokioille :D

Sitten Pitkäkosken majan tienoilla naiskuski maasturilla moikkasi. Ihmeen hyvät prosentit!

Ines
24.05.2010, 10.52
joku autoilija perjantaina kovasti heilutteli..mää keskityin kympillä kurkkimaan reikiä asfaltissa kun niitä on puiden varjoja heitellessä vähän vaikea huomata..joten moicca vaan!!!

Faust
25.05.2010, 10.57
Kyll ny ainakin päätä nikkailen vastaantulevan suuntaan jollen jopa kättä nosta tangolta. Kiva tapa mun mielestä morjestaa muita veloojia. Ei juuri esiinny juoksijoilla!

Thurin
26.05.2010, 07.49
Kilpapyörällä vastaantullut kaveri moikkasi Kalasataman metriksen kohdalla eilen illalla joskus ysin jälkeen. Itse en kerennyt kuin hätäseen kämmentä heilauttaa. Aivot olivat niin keskittyneet uuden cc:n perstuntuman tutkailuun. Hyvä siitä vielä tulee, kunhan tiputtaa tankoa alaspäin ja vaihtaa penkin kapeampaan.

Fiz
26.05.2010, 08.26
Tänään aamulla Vihdintien varren KLV:tä töihin tempoillessa vastaantullut maantiepyörällä (?) fillaroinut nainen nosti kättä ja ehdin jopa tervehtiä takasinkin!

Eka kerta, kun joku tervehtii työmatkalla, vaikka itse useinkin moikkaan vastaantuleva maantie/cyclocross-veloilijoita. Oli myös eka kerta, kun poljin töihin sukkikset jalassa. Coincidence?!

Niksupalkki
26.05.2010, 13.14
Eka kerta, kun joku tervehtii työmatkalla, vaikka itse useinkin moikkaan vastaantuleva maantie/cyclocross-veloilijoita. Oli myös eka kerta, kun poljin töihin sukkikset jalassa. Coincidence?!

Juu jos ei oo succikset jalassa ja käyrätanko ei lapa nouse.. tää tuli testattua kanssa viime viikolla, kun ajoin kotiin päin normaaleilla shortseilla cyclolla.

Viime kesänä moikkailuaste nousi välittömästi kuin vaihdoin maantiepyörään maantiepolkimet maastopolkimien sijaan :eek:, joillakin on tarkka näkö :D

ketju44
26.05.2010, 22.56
Moro vaan kaikille.........

http://www.dotlol.com/all-funny-images/drunk-people/poland/drunk-man-in-poland.jpg

jo-nas
28.05.2010, 10.09
Juroa porukkaa tuntuu olevan. Maaseudulle pyöräillessä on tullut huomattua, että lapa nousee tai pää nyökkyy ainakin työmatkapyöräilijöiden kesken - oli ajopeli mikä tahansa. Ihme seutua muutenkin kun voi käydä kaupasta lainaamassa tavaroita (työkaluja) ja maksukin hoituu "ensi kerralla kun tulet".

J T K
28.05.2010, 10.14
Eilen moroteltiin jonkun kanssapyöräiljän kanssa lähellä Tropiikkia, itse ajelin rantalahden suuntaan.

Two-Shoes
01.06.2010, 23.19
Oon harrastanu kaikenlaista pyöräilyä about 15 vuotta ja onkin ollut tylsä huomata kuin nihkeätä moikkailu kulttuuri nykyään on. Itelläni on periaatteena että moikkailen kaikkia "oikean" harrastajan näkösiä ihmisiä olinpa sitten lenkilllä DH, XC tai maantiepyörällä. Sellaisen havainnon oon tehnyt että yleenä maastopyöräilijät moikkaa vaikka oisin millä vaan pyörällä liikkeellä ja maantiepyöräilijöiden käsi heilahtaa yleensä vaan jos on itellä aina niiiiin seksikäs skinsuit kiskottu päälle ja maantiemankeli jalkojen välissä. Aika tylsää sinänsä :P Omasta mielestä ainakin kaikki pyöräilijät on jossain määrin samaa porukkaa. En tiä sitten puristaako ne trikoot väärästä paikasta vai mitäs?

luonto
02.06.2010, 01.13
Mä moikkaan vain kauniita naisia <3

Highlander
02.06.2010, 09.48
Mä moikkaan vain kauniita naisia <3
Senkö tähden sulla on noin komeat utareet? :D

VesaP
03.06.2010, 09.42
On näköjään vähän eri meininki moikkailuissa tosiaan nykyään mitä vielä muutama vuosi sitten. Silloin yleensä aina lapa heilui kyllä aina. Eilen nyt piiiiitkästä aikaa taas kävin ulkona ajelemassa, niin ekan neljän jurottajan jälkeen aattelin että no vitut itekään enää huido. Kukaan ekasta neljästä vastaan polkeneesta ei vastannut iloiseen tervehdykseeni. Sit saavutin jonkun ja ohi ajaessani huudahdin reippaasti "MORJENS!" ja samalla morjestin kädellä niin sain sentään jonkun örähdyksen vastaukseksi.

Siitä eteenpäin morjestin vain niille jotka selvästi morjestivat ensin meikälle. Mököttäjät pitäkööt tunkkinsa!

ellmeri
03.06.2010, 09.46
Moro vaan kaikille.........

http://www.dotlol.com/all-funny-images/drunk-people/poland/drunk-man-in-poland.jpg

VesaP maalla on reilumpaa porukkaa,ne morjestamattomat on varmaan hesasta tai stadista.

VesaP
03.06.2010, 09.48
VesaP maalla on reilumpaa porukkaa,ne morjestamattomat on varmaan hesasta tai stadista.

Jaksaako jotkut muka ajaa stadista asti Rusutjärvelle/Hyvinkäälle eli ne kaikki siellä ajelleet ei olleetkaan landelta... :eek: Tsiisus sentään!

Flatus
03.06.2010, 12.14
Eilisellä lenkillä tuli morjestettua kuudelle vastaantulijalle. Niistä vain yks ei reagoinu mitenkään.

Ja pari viikkoa sitten postilaatikolla käyny vanhempi nainen morjesti oikeen ilosesti. Luulikohan joksikin tutuksi?

ellmeri
03.06.2010, 12.20
Eilisellä lenkillä tuli morjestettua kuudelle vastaantulijalle. Niistä vain yks ei reagoinu mitenkään.

Ja pari viikkoa sitten postilaatikolla käyny vanhempi nainen morjesti oikeen ilosesti. Luulikohan joksikin tutuksi?

:D Varmaan oli "niitä" puumanaisia..

Two-Shoes
03.06.2010, 12.34

No,ite oon kyllä asunu suurimman osan elämästäni PK-seudulla ja siellä kyllä morjesteli melkeen kaikki. Itse mainitsemani murjottajat löytyy täältä Tampereelta missä nykyään asun.

ketju44
03.06.2010, 15.19
Täällä meidän suunnalla kaikki varmaan jo tunnistaa mut. Niin moni jättää nykyään tervehtimättä ;)

YT
03.06.2010, 15.20
Minä en morjesta vaan hätistän paarmoja.

Joenranta
04.06.2010, 01.30
Kun tämä aihe jaksaa nyt keskusteluttaa, niin kerronpa tervehtimisestä yhden uuden kokemuksen. Pyöräilin tässä jokin päivä sitten pyöräilijöille tarkoitettua kevyen liikenteen väylää varsin kovalla nopeudella, kun oli myötätuuli. Huomasin, että edessä rullaluisteli sauvoilla valkeaan asuun pukeutunut nuorehko nainen täyttäen koko väylän. Annoin pyöräni kellolla äänimerkkejä, jolloin hän hiljensi vauhtia siirtyen vähän sivuun. Ohittaessani hänet käännyin hänen puoleen ja esitin lyhyesti sanan "Kiitos". Hän oli yllättänyt ja vastasi minulle kiitollisena ja hymyillen. Mietinkin sitä, että fiksuus on varsin pienestä kiinni ja ehkä vähän poikkeukksellistä käyttäyttymistä pyöräilijöiden piirissä.

Hoobee
04.06.2010, 08.02
kyllä ehdottomasti tässäkin kohtaa pitää paikkansa sanonta:"niin metsä vastaa,kuin sinne huutaa".Itsellä edellisen kaltainen kokemus myös.Hiljattain lenkiltä palaillessa pari nuorta naishenkilöa hölkkäsi kvl:llä rinnakkain,riskejä välttääkseni vähän kurkkua kakistellen kysäisin varovasti että,"anteeksi,mutta väistyisittekö hieman",no tilaa tuli ja ohi päästyäni kuulin vaimean vihellyksen ja sanat:"aika hyvät perät"...

Petteri Ellilä
04.06.2010, 09.54
Te kolme skaiffaria Haukipudas - Kiiminki tiellä keskiviikko-iltana, nokka kohti Kiiminkiä; kun kerran ei tervehditty niin ei sitten morjesteta seuraavallakaan kerralla. Tiedoksi vaan ettette sitten ihmettele.

oPa
04.06.2010, 13.42
Te kolme skaiffaria Haukipudas - Kiiminki tiellä keskiviikko-iltana, nokka kohti Kiiminkiä; kun kerran ei tervehditty niin ei sitten morjesteta seuraavallakaan kerralla. Tiedoksi vaan ettette sitten ihmettele.

Jos me kaksi parisuhdepyöräilijää oltiin osasyyllisiä tähän niin pyydetään todella paljon anteeksi. Ei me sitä tahallaan. Yritettiin kyllä kaikille vastaan tulleille ja ohittaneille moikkailla.

novak
05.06.2010, 00.45
Hengenvaarallista touhua tuo kanssapyöräilijöiden tervehtiminen ilmeisesti...

Tänään tuli keskuspuiston lenkkipoluilla kirkkaanvihreän täpärin kuski vastaan. Ittellä on tapana morjestella muita asiallisesti varustautuineita maasturikuskeja ja nytkin nostin aavistuksen kättä tervehdykseksi. Kaverilla nousi sen verran rivakasti käsi tangosta, että oli tosi lähellä ettei sekä pyörä että kuski suistuneet suoraan tieltä pois ja lähimpään mäntyyn. :)

JiiPee
05.06.2010, 20.03
Pirkkaniksi for dummies:

Skaalaa Bennyn (http://zoomdoggle.com/wp-content/uploads/benny-hill-copy.jpg) kuva vaikka gimpillä 1200X1200 pix, ulosta kuva paperille jollain ulostimella ja liimaa jesseteipillä otsaan.
Tee reiät silmien kohdalle ja suuhun juomaletkua/ pulloa varten. Ja eikun ajamaan.
Nyt voit pitää ne lapaset stongassa ilman pelkoa siitä että joku tollo vetää herneet kun et morottanu :D!

luonto
05.06.2010, 21.50
Senkö tähden sulla on noin komeat utareet? :D

Ei kun olen muuten vaan lehmä-fani :D

J T K
05.06.2010, 23.05
Eipä tullut tänään kanssapyöräilijöitä vastaan tiellä, mutta Taivalkosken abc:lla jutusteltiin jonkun harrastajan kanssa. Mukava juttutuokio!

Mika K
10.06.2010, 08.37
Onhan se ennenkin tullut monen toimesta todettua, muttei vintage Colnagolla ajavalle merinovillapaitaiselle lenkkeilijälle kovin moni maantiellä vastaantuleva succismies käpälää viitsi nostaa. Eilisen 2h 55min lenkin saldo yksi viidestä, sis, kaksi erittäin surkuhupaisaa tuijotusta.

Enhän minä tietty miltään himourheijalta tosimiesten silmissä näytä, mutta ehkä se olisi kohteliasta kuitenkin vastata kanssaharrastajan tervehdykseen. Tai ehkä siinä sitten menisi treeni ihan pilalle. Tai tarvisi itsekin alkaa tunkemaan ruhoa spändexeihin prkl.

Raikku
10.06.2010, 10.32
Mun täytyy myöntää etten niitä muutamia maantiekuskeja tervehtinyt jotka tuusulantien/korsontien varrella tuli vastaan kun Cubea(maasto) ekaa kertaa eilen sielläpäin kokeilin.

lynxlynx
10.06.2010, 23.14
Tänään "rusutjärven lenkillä" vastaantulijat tervehtivät komeasti :) Tabor - rusutjärvi välillä en ennättänyt zeus-kuskia tervehtiä kun leikin Contadoria ylämäessä.

pirkkob
11.06.2010, 07.41
Paras oli lasketellessa 10 % mäkeä alas jossain St Vallierista lounaaseen, kun vastaantuleva pyöräilijä nosti vasemman käden sormet kahvoilta vaikka läähätys lienee pahimmillaan. :D

J.F
11.06.2010, 08.13
Ihan pikkasen OT, mutta pohjois gardan asvalttiserpentiinejä ylös polkiessani viime kuussa, vanhempi italialainen mies (saman näköinen kun jossain spagettikastikemainoksessa) joka istui penkillä yhdessä pienessä kylässä, nosti kummatkin kädet ilmaan ja huudahti FORZA! Toimi paremmin kuin Geeli lisäenergian lähteenä.:),

J T K
11.06.2010, 11.14
Rukajärven lenkillä moroteltiin useammankin vastaantulijan kanssa, eikä kateltu kaluston perään :) Morottelipa joku autoiljakin paluumatkalla Nissinvaaran pohjoispuolella, en vaan hokannut kuka sielä tervehti...

Faust
13.06.2010, 23.10
Vastaan tuli ehkä kymmenisen kunto/kilpapyöräilijää matkalla Espoo-Porvoo (pohjoisten kuntien kautta, mm Nurmijärvi-Tuusula) ja jokaista moikkasin ja takas tuli kans. Spessu kiittää!

nikop
17.06.2010, 21.31
Kolmisen vuotta sitten kun aloittelin kunnolla ajoharrastusta, niin ensimmäinen ohje kokeneemmilta oli, että muista tervehtiä. Itsellä ainakin nousee käsi pystyyn joka kerta kohdatessa! :) Ja lähes joka kerta saan myös vastatervehdyksen, kiitos siitä :)

elasto
21.06.2010, 01.07
Olin jo yhdessä vaiheessa luovuttanut tän tervehtimisen täällä PK-seudulla kun yhteen aikaan tervehdin kaikkia vähänkin harrastajan näköisiä eikä kukaan tervehtinyt takaisin. Tänään päätin kuitenkin tervehtiä yhtä toista maastokuskia ja ensimmäinen vastaus tuli. Voi veljet, nyt on kyllä mukavaa.

maissi
21.06.2010, 07.36
Tais olla eile jotai SM-touhujen reenausta Säijän lenkillä. Varmaa toistakymmentä filoilijaa liikkeellä ja kaikki morjesti takasin. Paitsi se yks joka ohitti meikäläisen auton peesissä ajaen.:D

kenaattori
21.06.2010, 10.24
Tavoitin eilen Hepon retkipyöräilijöitä, olivat ajamassa kohti Tuusulaa, pari sanaa tuli vaihdettua. Pitääpä liittyä joukkoon joku sunnuntai.

J T K
21.06.2010, 11.01
Lauantaina 19.6. ajelin Kuusamosta kohti Kajaania kun vastaan tuli auto jonka katolla oli pari maantiepyörää. Torvet soi kun kaverit morottelivat yksinäistä pyöräilijää, kiitokset vain :)

Ines
24.06.2010, 09.55
eilen unohdin kytkeä äänen päälle kun tervehdin maantiepyöräilijää Mäntyharjulla...joten se suun liikahdus oli siiiis tervehdys...

Vääräjalka
24.06.2010, 17.03
Tänään oli lenkillä puoleenväliin tervehtimisprosentti 100 ja puolenvälin jälkeen 0. Keskiarvo siis neljän vastaantulleen pyöräilijän jälkeen 50%.

Iletys
24.06.2010, 20.54
Tervehdin tänään kypärätöntä kuskia. Saa ampua!

ketju44
24.06.2010, 21.50
Tervehdin tänään kypärätöntä kuskia. Saa ampua!
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:uvC9rc2HbIynVM:http://www.b00mb0x.org/wordpress/wp-content/gallery/timeloop/headshot-front.jpg (http://www.b00mb0x.org/wordpress/wp-content/gallery/timeloop/headshot-front.jpg)

Ines
28.06.2010, 10.08
kyllä Vierumäellä oli eilen muutama reipaasti tervehtivä fillaristi :)

Ketjukettu
28.06.2010, 10.26
Stressaako ihmiset tosiaan näin paljon siitä, ettei joku nosta lapasta..Voi elämän kevät :eek:

radonBoy
28.06.2010, 23.44
Kiitokset sille maastopyöräilijälle tänään uimastadionin tienoilla, joka tarjosit apua rikkoutuneen takapyöräni renkaan paikkaamiseen!!

Ines
30.06.2010, 09.37
näkemykseni mukaan ihmisten roolittuminen esi-esi-esi-isien aseman mukaan kivikaudella vaikuttaa edelleen käyttäytymiseemme; osa kantaa mukanaan kivikauden metsästäjien geenejä, he kommunikoivat vähemmän koska hiljaisuus on ollut esi-isille tärkeää tehtävissään onnistumisen kannalta, harvoin tapahtuva ääntely on konsonanttivoittoista...sitten olemme me jotka kannamme tiedonhankintaan ja tiedonjakamiseen pohjautuvia geenejä..esi-isämme ovat mm. hommanneet tietoa oman heimon reviirille asettuneista muukalaisista yms yms....meidän ääntelymme koostuu vokaaleista ja konsonanteista..olemme edellä mainittuja aktiivisemmin yhteydessä kanssaihmisiin..meillä osalla on myös taipumusta kausittaiseen moottoriturpaisuuteen ja tolkuttamaan ilomielisyyteen...joskus innostumme tervehtimään iloisesti kanssapolkijoita...tarkoituksemme ei ole tuottaa henkistä kärsimystä eikä tervehdykseen ole myöskään pakko vastata...:)
niin ja terve moicca vaan....olipa taas iloisia ja hymyileviä fillaristeja eilen liikenteessä :9

syklopaatti
01.07.2010, 13.34
Mää kun ajelen maantiepyörällä succicset lökäshortsien alla niin ei paljon lapa nouse "pro"-miehiltä.:D Vielä kun on maasto polkimet/kengät. Noh sit kun joku moikkaa niin onpahan sitäkin parempi fiilis.:)

xtrainer80
01.07.2010, 13.43
Mää kun ajelen maantiepyörällä succicset lökäshortsien alla niin ei paljon lapa nouse "pro"-miehiltä.:D Vielä kun on maasto polkimet/kengät. Noh sit kun joku moikkaa niin onpahan sitäkin parempi fiilis.:)

Mä ajelen maastopyörällä maantiellä ja hyvin nousee lapa Pro-miehiltäkin. Tosin ajelen ihan reilusti succiksissa, joten siinä on varmaan se pieni ero. Succikset yhdistää pyörästä riippumatta. :D

Risto Koivunen
01.07.2010, 13.49
Eilen vastailtiin hyvin tervehdyksiin Malmin lentoaseman ympäristössä, vaikka ajelin käyräsarvisen sijasta arkihybridillä ja vielä arkivaatteilla.

Nappulakenka
03.07.2010, 02.20
Lenkillä ollessa tervehdin todella ahkerasti, mutta eilen tuli taas huomattua ettei käpälä nouse työmatkoilla. Käpälä nousi vain vastatervehdyksiin.. Mistäköhän tämä oikein voi johtua?

Moppe
03.07.2010, 13.54
Torstaina harvinaisen mukava juttutuokio iltapäivällä Peugeot-maantiepyörän omistajan kanssa välillä Orimattila-Lahti.:)

majis
03.07.2010, 14.58
Äsken lyhyt lenkki 5 tuli vastaan ja viisi moikkasi. Kuka vielä väittää että sipoolaiset on vihamielisiä, vai olivatko noi moikkaajat jotain vantaalaisia.

YT
05.07.2010, 21.13
Tänään vastaantullut selkänojapyöräilijä morjesti 430ms ennen minua. Kerran näinkinpäin.

Amadeus
05.07.2010, 21.52
Morjestin jotain yläosatonta Bianchi kuskia ja hän minua, eikä ollut nainen. :D

Jani R.
05.07.2010, 22.57
Tänään kaupassa tuttu pyöräilijä morjesti eikä kummallakaan ollut ajokuteita päällä.

syte
06.07.2010, 08.02
Eilen tais moikkausten määrä olla 2/8 Hartwallilta Villähteelle ja takaisin ajaessa. No kiva että 2 moikkaajaa olivatkin ne kaikkein kovakuntoisimpien näköiset. Muistaakseni moikkaamatta jättäneitä (maantiepyöräilijöitä) oli:
-2 Bianchi-kuskia (hyi hyi)
-1 iso kaljamahainen jolla taisi olla metalliframe classicco tms.
-1 Keke Rosberg -tyylisiä Raybaneja pitävä
-1 jolla taisi olla joku työmaaliivi päällä
-1 en muista mikä viimenen oli, olisko sillä ollu vaikka mäkihyppääjän kypärä päässä ja sukset jalassa.... :)

No hei, mistä vanne kiristää kun ei lapa nouse? Tosi prot on nyt Ranskassa, kaippa sitä voi näin harrastelijatasolla vähän ottaa rennommin...

Jopo Juoppo
06.07.2010, 17.52
Noh, eilen oli jo lähellä. Yksi vastaantulija heilautti lapaa, ja … nyökkäsin varovaisesti takaisin :o

Tr-Anssi
07.07.2010, 04.30
Viime viikolla nosteli lapaansa joku maantiemies kun olin palailemassa Bembölestä itään päin Turuntietä pitkin.. hieman pelotti että näinkö sitä ollaan siirtymässä ikstriim räädistelystä cycloxin kautta mantsalle. En sentään vastannut heilutukseen mutta saa nähdä miten miehen käy seuraavalla lenkillä.

hannupulkkinen
07.07.2010, 05.45
Stressaako ihmiset tosiaan näin paljon siitä, ettei joku nosta lapasta..Voi elämän kevät :eek:
Taidat olla juuri niitä ryppyotsia, joilla lapa ei nouse lenkillä.;)

rhubarb
09.07.2010, 17.53
Peter ja Christian TdF-lähetyksessä juuri kehoittivat kaikkia tervehtimään kanssaharrastajia :D

St0neyNut1
09.07.2010, 20.24
ite tuossa paripäivää sit kokeiltiin kaverin kanssa keravan keinukallio - kuusijärvi et kuinka moni moikkaa kun heittää räpylää. Yllätyttiin et kaikki maantie pyöräiliät moikas mut ne muutama MTB jäbää mitä tuli vastaan nii ei moikannu. kait meil on liian huonot pyörät et ne meille moikkais ;)

Grind
09.07.2010, 20.30
ite tuossa paripäivää sit kokeiltiin kaverin kanssa keravan keinukallio - kuusijärvi et kuinka moni moikkaa kun heittää räpylää. Yllätyttiin et kaikki maantie pyöräiliät moikas mut ne muutama MTB jäbää mitä tuli vastaan nii ei moikannu. kait meil on liian huonot pyörät et ne meille moikkais ;)
Niin oliko teillä alla maantie- vai maastopyörät? Olen huomannut ns. siirtymillä, että maantiepyöräilijät eivät kyllä morjestele mulle tai kavereilleni, vaikka ollaan selvästi tunnistettavissa aktiiviharrastajiksi. Maastossa kyllä miltei kaikki moikkaa, vähintäänkin heilauttaa päätään.. kumma juttu.

Ajan siis pelkkää maastoa.

P.S. lisättäköön, etten kyllä itsekään moikkaa maantiepyöräilijöitä.. :D

Marke
09.07.2010, 20.31
en jaksa enää moikkailla!!

Deve
09.07.2010, 20.32
Mä morjenstan vaikka prätkäkuskeja jos ne mua moikkaa. Pari kertaa ovat moikanneet, ihan kiva.

St0neyNut1
09.07.2010, 20.35
No se nyt on vähä tuo reitti mistä mentiin että maastoa ja asvalttia. mut et maastopyöril hän me poljetaan. muut et ite olen aina moikannu kaikkia ketä nyt vaan voi. ja sit taas jos ei moikkaa takas nii sit ei. ei se mun elämää kaada =D

Juha Lehtinen
09.07.2010, 21.51
Peter ja Christian TdF-lähetyksessä juuri kehoittivat kaikkia tervehtimään kanssaharrastajia :D
Täällä ei arvaa kaikkia tervehtiä, alkavat pian epäilemään että onko tuolla kaikki kotona.

St0neyNut1
09.07.2010, 23.09
nooh mut eihän meillä suomalaisil ole kaikki kotona :D

karhile
09.07.2010, 23.30
Olen huomannut ns. siirtymillä, että maantiepyöräilijät eivät kyllä morjestele mulle tai kavereilleni, vaikka ollaan selvästi tunnistettavissa aktiiviharrastajiksi.

Tämä ei tietenkään ole mikään itsestäänselvyys. Viime vuonna maasturilla ajaessani Espoon Velskolan mäkien jälkeen maantiepyöräilijä morjesti, todennäköisesti kunnioituksesta mäkisestä reitistä selviytymistäni:eek: ja keväällä samaisena vuonna Kauklahden suunnalla myös morjestettiin. Itse olin valitettavasti täysin hoomoilasena suu auki morjestamisen yllätettyä itseni täysin, ehkä hiukan sain sormenpäitäni ylös. En yhtään ihmettelisi, jos samanlaisen vastareation saa usein, niin morjestamiset varmaan hiljalleen loppuu. Vielä vuodenkin jälkeen nuo harvinaiset morjestelut muistuu kuitenkin mieleen, joten ei ne turhia olleet, vaikka oma reaktionopeus käden nostamiseen oli auttamattoman hidasta.

St0neyNut1
09.07.2010, 23.56
Haha itel kävi tos vuosia sit et (pienen humalan takia myös) ;) heitin yö myöhään lapasta sukkis jäbälle jaa sen jälkeen sieltä ojasta se mua autto ylös :P muut opetus sen päivän jälkeen on humala ajot loppunu(lähes kokonaan) :D

ylipaino
10.07.2010, 00.19
Moikata: http://www.youtube.com/watch?v=yjBH0vMq8MY

Cyklooppi
10.07.2010, 11.43
Tänään aamulenkillä crossarilla ajellessa vastaan tullut maasturikuski yllätti moikkaamalla. Eipä ole tähän asti maasturikuskit juuri moikanneet/vastaan moikkauksiin.

NoLogos
10.07.2010, 22.25
Tänä vuonna maantiefillarin hankkineena kyseistä morjestelua seuranneena täytyy sanoa, että nämä pro:n näköiset ajajat ei paljoa moikkaa ns. tavis kuntoilijaa.
Itse kun käytän vaan mustia pöksyjä ja tavallisia tekn.paitoja niin nämä sirkuksesta karanneet eivät taatusti moikkaa.(tai onkohan mulla liian halpa fillari, ihan hikistä alumiinia etuhaarukan jälkeen)

kalasatu
10.07.2010, 23.35
Tulihan tuota ennen moikkailtua, mutta ei jaksa enää olla lapanen pystyssä jokaisen kohdalla. Vastaan toki tervehdykseen, mutta en kärsi henkisiä kipuja, jos kumpikin keskittyy ajamiseen.

Työmatkalla tulee kyllä moikattua usein yhtä jalankulkijaa. Iloinen kaveri, joka hymyilee ja nostaa räpylää aina. Vieressä on hoitokoti, jossa on vissiin hyvä meno, kun noin on aina iloinen. Kaveri on pelastanut useasti minun päivän, jos työpaikalla ei ole mennyt kaikki ihan putkeen. :o

Greek Letter Pi
12.07.2010, 09.50
Eilen herrasmies kuvankauniilla Cervelolla kisaisen oloisissa ajovarusteissa tervehti minua ohi ajaessaan Espoon Nöykkiössä, piristi harrastelijan päivää mukavasti :) Itse olin matkassa Bianchilla.

nakkje
12.07.2010, 11.05
Tänä vuonna maantiefillarin hankkineena kyseistä morjestelua seuranneena täytyy sanoa, että nämä pro:n näköiset ajajat ei paljoa moikkaa ns. tavis kuntoilijaa.
Itse kun käytän vaan mustia pöksyjä ja tavallisia tekn.paitoja niin nämä sirkuksesta karanneet eivät taatusti moikkaa.(tai onkohan mulla liian halpa fillari, ihan hikistä alumiinia etuhaarukan jälkeen)
Ollaanpas sitä peppukipeitä.

twire
12.07.2010, 20.38
Kovin montaa ajajaa ei vastaan tullut, mutta kaikkiin tervehdyksiin vastattiin.

Erityiset kiitokset Puutossalmelta keskustaan päin nöösille seuraa pitäneelle Scott-kuskille.

PiuPiu
22.07.2010, 23.05
Morjenstamisesta tulee hyvä mieli. Itse pöljänä nyökkäilen ja vilkuttelen melkein kaikille kypäräpäisille, ehkä noin puolet vastaa.

Markku Janne
23.07.2010, 12.17
Omasta moikkaamisestani sanoisin näin: Näin Kaisaniemessä keskiviikkona Pinkin - en moikannut.

En lähde moikkailemaan tuntemattomia olivatpa he sitten miten samanhenkisiä, -näköisiä, suomalaisia yms. tahansa, mutta heitän kyllä jonkun tervehdyksen takaisin, jos sellainen kohdalle sattuu.

Ines
28.07.2010, 13.52
sunnuntaina vanhempi herra klassikkoväri Bianchi seuranaan oli pysähtynyt juomatauolle Kouvolassa...hetken päästä herra pyyhälsi meistä maastopyörällä veivaavista ohi iloisesti huudelle (toiselle "POLKEE POLKEE "ja minulle "oot kova tyttö menemään ") ..oli muutes melko vauhdikkaan oloinen mies asvaltti-ihottumaa (?) poskessaan...

Stiletti
29.07.2010, 18.49
Itte kyllä harvoin sen kummemmin moikkailen ellei satu olemaan tuttavapiiristä joku, itte tulee moikattua joitakin autoilijoitakin jos jonkun tutun sattuu näkemään ratin takana. Yleensä kyllä kiitän autoilijoita jos päästävät menemään suojatien yli vaikka se pyöräilijällä se ajo-oikeus on.

nakkje
29.07.2010, 20.18
Yleensä kyllä kiitän autoilijoita jos päästävät menemään suojatien yli vaikka se pyöräilijällä se ajo-oikeus on.
Jep. Kyllä tuo vielä on sen verran harvinaista suomessa, varsinkin jos auto hidastaa niin ettei pyöräilijänä tarvitse jarruttaa ollenkaan (niin kuin sen pitäisi mennä kun toisella on kärkikolmio), että sietää nostaa lapaa. Ihan liian usein näkee sen perus "pikainen katse vasemmalle, täysiä risteyksestä oikealle" -muuvin.

Köli
29.07.2010, 22.28
Jep. Kyllä tuo vielä on sen verran harvinaista suomessa, varsinkin jos auto hidastaa niin ettei pyöräilijänä tarvitse jarruttaa ollenkaan (niin kuin sen pitäisi mennä kun toisella on kärkikolmio), että sietää nostaa lapaa. Ihan liian usein näkee sen perus "pikainen katse vasemmalle, täysiä risteyksestä oikealle" -muuvin.

Samaa mieltä, kyllä multa lapa nousee autoilijalle tms. joka tietä antaa, oli sitten etuajo-oikeus kellätahansa.

Muuten tulee morjesteltu fillaristeja satunnaisesti miten huomaa, takasin pyrin moikkaamaan tietty aina. Mikäs siinä saman henkisiä harrastajia morjestellessa. Toimii tämä motoristienkin seassa, niin miksei pyörilläkin.

Tänään oltiin uimasta tulossa, niin Kalajärven tienoilla tuli vaaleisiin pukeutunut harrastaja vastaan lapa pystyssä, multa meni hiukan ohi, mutta yritin nyökätä takasin, hyvä mieli tulee morjestamisesta kuitenkin.

St0neyNut1
30.07.2010, 10.34
Eilen Tuusulan vanhan varuskunnan alueella kaverin kanssa polkiessa tuli täpäri kuski vastaan, siinä moikkailtiin(kiitoksia siitä, tuli hyvä fiilis taas) mutta hyi sitä sehän tuli armeijan kielto kyltin alueelta ;)

kaakku
16.08.2010, 22.17
Ekan kerran joku ihan oikea ajaja moikkas. Teivaalantiellä.

kenaattori
17.08.2010, 07.42
lapa nousi eilen iltapäivälenkillä, myllykylän ja ruotsinkylän suunnalla, maantiefillarikuski moikkasi.

Jani Mahonen
17.08.2010, 10.47
Nyt kun on maantiepyörällä käynyt pari lenkkiä heittämässä, niin vielä on kovissa vauhdeissa senverran hutera olo ettei ihan joka tilanteessa lapa nouse, mutta nyökkään kyllä. Muulloin lapa nousee harrastajalta näyttäville niin maasto- kuin maantiefilolla.

Mikä hiton este tervehtimiselle on? Kuuluuhan se jo hyviin tapoihin. Saksassa vähänkään rauhallisemmilla kaduilla tuiki tuntemattomat toivottavat aamuisin toisilleen hyvät huomenet vastaan kävellessä. Luulisi että suomalaisella luonteella jaksaa edes muita harrastajia moikata, varsinkin kun siinä on vastaantullessa alle sekunnin toisen silmissä, ettei hävettääkään ehdi kovin kauaa.

Raikku
17.08.2010, 11.13
Suomalainen tuijottaa aikansa ja odottaa josko vastapuoli tekisi aloitteen, kovemmassa vauhdissa tietysti ehtii jo tilanne mennä ohi...

IncBuff
17.08.2010, 18.53
Meinasin menneellä viikolla ajaa ojaan kun maantiekuski moikkasi kun olin hyrpiitillä liikenteessä normaaleissa maastolenkkikamppeissa. Moikkasin tietysti takaisin :)

Lieneeköhän tervehdykseen ollut osuutta sillä, että tämä maantiekuski edusti kauniimpaa sukupuolta :D

Teesaa
17.08.2010, 19.52
Aina kannattaa moikata - ja aina ei valitettavasti saa vastakaikuakaan. Mutta ei sen kannata antaa haitata omaa hyvää fiilistä.

torvinen
17.08.2010, 20.02
Tänään moikkasin peräti kolmea maantiekuskia ja pari retkipyöräilijää.... 0 vastastausta.
Masentavaa!

Ikinöösi
17.08.2010, 20.27
Pääkaupunkiseudulla näkee niin paljon kanssafillaristeja ettei kaikkia oikein viitsi alkaa morjestamaan. Tänään nyökkäsin päällä aika monelle, eipä tainnut kukaan vastata / nähdä.

Ehkä en ole tarpeeksi pro cc-pyörineni ja karvaisine säärineni :]

(eka viesti muuten, moikka)

JayJ
17.08.2010, 20.38
lapa nousi eilen iltapäivälenkillä, myllykylän ja ruotsinkylän suunnalla, maantiefillarikuski moikkasi.

Tarkempia speksejä? Päivä ja paikka jo osui ;)

kenaattori
18.08.2010, 09.17
Tarkempia speksejä? Päivä ja paikka jo osui ;)

Mulla Merida ubersporttifitnesshybridi, tummansininen adidaspaita päällä, ajohanskat jossa sormenpäät paljaat, musta Bellin kypärä ja rillit. Moikkaavaalla kuskilla valkopunasini(?) ajoasu, fillarin merkkiä en ehtinyt huomata, huomasin moikkauksen just ennen vastaantulo hetkeä. ;)

Maantiefillarikuskin jälkeen tuli toinen maantiefilo joka oli keltainen, muistaakseni kuskin ajoasu oli myös keltainen.

-jones-
18.08.2010, 15.02
Minun havaintojeni mukaan täällä kuopiossa pyöräilijät tervehtii toisiaan 100% edelleen ja tässä oli 10v tauko pyöräilystä ja silloinkin 10v sitten homma oli samanlaista ja on näköjään sitä edelleen, hyvä niin :rolleyes: Itse tulee tervehdittyä automaattisesti heitä, ketkä näyttää "suurinpiirtein" pyöräilijöiltä ja koskaan ei ole vastapuoli jättänyt tervehtimättä.

JayJ
18.08.2010, 15.34
Mulla Merida ubersporttifitnesshybridi, tummansininen adidaspaita päällä, ajohanskat jossa sormenpäät paljaat, musta Bellin kypärä ja rillit. Moikkaavaalla kuskilla valkopunasini(?) ajoasu, fillarin merkkiä en ehtinyt huomata, huomasin moikkauksen just ennen vastaantulo hetkeä. ;)

Maantiefillarikuskin jälkeen tuli toinen maantiefilo joka oli keltainen, muistaakseni kuskin ajoasu oli myös keltainen.

Oli sitten joku muu, kun itse ajoin aika tummissa vaatteissa.

Hoobee
18.08.2010, 15.57
Pääkaupunkiseudulla näkee niin paljon kanssafillaristeja ettei kaikkia oikein viitsi alkaa morjestamaan. Tänään nyökkäsin päällä aika monelle, eipä tainnut kukaan vastata / nähdä.

Ehkä en ole tarpeeksi pro cc-pyörineni ja karvaisine säärineni :]

(eka viesti muuten, moikka)

Juu, paikoitellen varsinkin viikonloppuisin, ei reenaamisesta tulis mitään..
joutuis ajamaan jopa käsittäkin pitkiä matkoja, jos jokaisen vastaan tulevan pyörän taluttajan meinais moikata:D

panugor
12.09.2010, 20.55
Tänään tuli vastan HTC:n keltavalkoisessa paidassa kuski Someron tiellä Pitkäjärvellä. Hiljainen tie pieni vauhti, nostin iloisesti käden , no toi tyyppi ei kääntänyt edes päätä. Oli selvästi ikämies eikä mikään profi. Jumaliste mikä väki aja näillä seuduilla !!! Hävetkää perkele!

kivitatti
12.09.2010, 21.45
Mun peruslenkillä vastaan tulee ehkä viis pyöräilijää viikossa, eli keskimäärin yks per lenkki. Siis sellasia jotka pyöräilee kuntoillakseen, eikä siwaan ostaa kaljaa tai karkkia. Vaivaudun moikkaamaan jokaista, jos en vejä alamäkikiriä tai ylämäkikiriä tai muutenvaankiriä tai oo just vaihtamassa vaihdetta(ihanat lattiavaihteet vuodelta 84) tai yritä niistää yhdellä kädellä. Aika paljon on tilanteita joissa ei kädet riitä moikkaamiseen, mutta silloin nyökkääminen toimii.

Aikanaan kun asuin kaupungissa 5km keskustasta ja kuljeksin talviaamuina bussipysäkille, hymyilin ja sanoin huomenta kaikille jotka tuli kuuloetäisyyden päähän. Siitä tulee hyvä mieli. Toivottavasti se tarttuu moikkaamalla. :) Vieläkin sitä teen, mutta täällä ei tuu vaan ketään vastaan aamu kahdeksalta bussipysäkillä.... :D

*J*
13.09.2010, 05.20
Suomessa tervehtiminen.. vastaan kyllä, jos sattuu joku jotain moikkailemaan. Yleensä se on joko hiprakassa oleva tai lapsi. Ei se vaan tunnu, hmm, luontevalta alkaa ensimmäisenä tervehtimään tai nostamaan lapaa tuntemattomien kanssa. (No, nostan kyllä päivittäin useastikin huomaavaisille autoilijoille kiitokseksi..)

Toista tuo on esim. Itävallassa Alpeilla. Tein tuossa viimeisellä reissulla pikkuhavaintoja. Kypärä päässä, reppu selässä ja maastofillari alla pitkin teitä ja polkuja; Hallo, Servus, Grüss Gott lähestulkoon 100% vastaantulevien reppuilijoiden kanssa.

Kypärä pois päästä ja tauolla.. joka toinen moikkaili.

Kypärä pois päästä ja fillarointia kylän kaduilla.. melko hiljaista.

Kävellen vaeltelua poluilla; kaksi kolmesta tervehtii..

Kävellen kylän kaduilla; syrjemmillä kaduilla fifty-fifty
keskustan kaduilla hiljaista.

Nämä kaikki uppo-outoja ja täysin tuntemattomia kanssaimmeisiä. Nopeasti oppinut tuon, että vanhempia ihmisiä ei vaan "osaa" enää jättää tervehtimättä, liikkuu sitten jalkaisin tai renkailla. Lapsethan tuolla tuntuvat tervehtivän kaikkia vastaantulevia. Helsinki-Vantaalta portista ulos kävellessä iskee järjestään aina "kulttuurishokki" tältä osin... ei tarvitse tervehtiä ketään.. ei edes naapuria.. ja kukaan ei pidä sitä ollenkaan erikoisena.

Ettäs huomenta vaan palstalaiset!

Jousi
13.09.2010, 08.33
Guten Morgen !

J.F
13.09.2010, 08.41

Servus.;)

Grandi66
13.09.2010, 09.11
Huomenta vaan kaikille.

sskkll
13.09.2010, 12.22
Täytyy nyt kehua Turkulaisia, kun siihen niin harvoion avautuu tilaisuuksia:) Täällä Turun seudulla kyllä vastaantulevat harrastajat tervehtivät toisiaan, ainakin minua:) Autoillessakin täällä kädet nousee herkästi pystyyn, no se onkin sitten jo ihan eri juttu se!

kivitatti
13.09.2010, 13.40
ymmnmenta on täällä päin ainakin koulun käytäville se yleisin hyvän huomenen toivotus. Aamu-unista sakkia. :rolleyes:

negaatio
02.10.2010, 12.22
Eilen ajelin pohjoishelsingissä lenkkiä. Moikkauksia 5 joihin sain 0 vastausta. Yks jopa katsoi paheksuen.

ErkkiM
02.10.2010, 12.27
Mettässä kaikki on aina moikannu.
On jopa pysähdytty vaihtamaan reitti-vinkkejä. Hauskaa.

Eli maastopyöräilijät on kohteliaampaa sakkia kuin yleisillä väylillä polkevat?
-E

nimenion
02.10.2010, 12.35
Se on se: "Tuo moikkaa. En tunne. Pitäisikö tuntea? Vastata? Saatana! Kukahan se oli?"

majis
03.10.2010, 22.44
Aika hupaisaa. Eilen ajelin maantiepyörällä ja moikkasin kaikkia jotka vastaan tuli (jopa maastopyöräiljöitä) ja suurin piirtein kaikki moikkasi takaisin. Tänään kävin maasturilenkillä ja moikkasin kolmelle maantiehurjalle ja kukaan ei moikannut takaisin, vaikka mulla oli trikoot ja kaikki. Mitä ihmettä tämä tarkoittaa?

rhubarb
03.10.2010, 22.47
Aika hupaisaa. Eilen ajelin maantiepyörällä ja moikkasin kaikkia jotka vastaan tuli (jopa maastopyöräiljöitä) ja suurin piirtein kaikki moikkasi takaisin. Tänään kävin maasturilenkillä ja moikkasin kolmelle maantiehurjalle ja kukaan ei moikannut takaisin, vaikka mulla oli trikoot ja kaikki. Mitä ihmettä tämä tarkoittaa?

En tiedä mutta Keskuspuistossa n. 1/3 maastomiehestä vilkuttaa takaisin kun CX:llä ajelee.

Olisivatko nämä näitä "anekdootteja"?

jalkkis
03.10.2010, 23.00
Mettässä kaikki on aina moikannu.
On jopa pysähdytty vaihtamaan reitti-vinkkejä. Hauskaa.

Eli maastopyöräilijät on kohteliaampaa sakkia kuin yleisillä väylillä polkevat?
-E

Johtuiskohan siitä, että mettässä möyryää todennäköisemmin samanhenkinen alan harrastaja? Hiekkatie/asvalttitie/klv:llä on sitten kaikki, koko kirjo laidasta laitaan. Ei tulis (ikävä kyllä) mieleenikään moikata jokaista vastaantulevaa fillarilla sotkijaa.

Voishan sitä tietty joskus kokeilla moikata jokaista vastaantulijaa/ohittajaa/ohitettavaa mutta hulluksihan sitä leimautuisi, jos täällä tsadissa hokisi koko ajan moi/terve/huomenta. Ei silti etteikö se diagnoosi osuisi kohdilleen :p

entomppa
02.11.2010, 18.15
Selvitin miksi ei juuri kukaan jaksa moikata. Niistä tuntuu just yhtä pahalta ku itestä. Ja se mitä oon ite luullu sen moikkaamisen oheen sopivaks virnistykseks on ruma irvistys.

Prinsessa
03.11.2010, 18.20
Yhden ainoan moikkauksen täällä Espoon korvessa olen saanut tämän lyhyen (reilu 1/2v.) pyöräilijäurani aikana saanut. Meinasin vetää huikkapullosta vedet väärään kurkkuun, kun vanhempi herrasmies tervehti iloisesti maantiefillarin selästä.

Pyöräkalusto mulla nyt on vielä mitä on (vanha Nakamuran maasturi), mutta uus on tulossa. Silti, kaikki muut kamat lukkopolkimista lähtien löytyy, mutta kaluston vanhuus ilmeisesti syy tähän ns. ylenkatsomiseen... Ei vaan ymmärrä. :rolleyes:

Tuolla työmatkafillaroinnissa ei tule kyllä nyt pimeän aikakaudella juuri kellekään nyökkäiltyä, kun pitää keskittyä täysillä siihen, ettei ne puusilmät metallikuoren sisällä jyrää yli.

tpievila
03.01.2011, 22.19
Kummaa aikaa tämä talvi. Pikkutiellä kaupunginosasta toiseen siirtyessä koiraa ulkoiluttanut pikkutyttö sanoi ujoon ääneen "Moi!". Ei minua ole ennen tuntemattomat jalankulkijat tervehtineet... Kai se menee niin, että talvella outouskerroin kasvaa ja ihmiset alkavat olla ystävällisiä etteivät vahingossakaan saa tällaista hullua vimmastumaan.

Matsuma
03.01.2011, 23.12
Outouskerroin, hihi :D

Epäilyksen Lohi
03.01.2011, 23.23
Ei ole tullut kylppärissä treinerilenkillä muita pyöräilijöitä vastaan, mutta ohikulkevat vaimo ja junnu moikkailevat välillä vaikka pyörässä onkin lisäjarrukahvat. Pyrin morjestamaan aina takaisin.

lapierre
04.01.2011, 20.52
meikis moikkailee kaikille ja sit viel kyselen jos satutaan menee samaan suuntaan.
itselläni on viellä tapana jos joku on tienposkessa pyörä kumollaan ja tuhraa jotain pysähdyn ja kysäsen tarviiko apuva.

j.k. otetaan tavaks morjestella kaikille vastaan tulijoille
terve vaan terve kaikille

A.A
08.01.2011, 10.24
meikis moikkailee kaikille ja sit viel kyselen jos satutaan menee samaan suuntaan.
itselläni on viellä tapana jos joku on tienposkessa pyörä kumollaan ja tuhraa jotain pysähdyn ja kysäsen tarviiko apuva.

j.k. otetaan tavaks morjestella kaikille vastaan tulijoille
terve vaan terve kaikille

:eek: Eihän se nyt näin mene... Ketään ei tervehditä, vaan pää käännetään ojaan päin.

Sitten jos ollaan ilman työkaluja teknisissä ongelmissa niin aletaan huutelemaan: Moi! Suakin näkeen! Ei sulla sattuis olemaan...?

latuman
08.04.2011, 22.51
Anteeksi, mutta mikä on "harrastelijapyöräilijän näköinen"? Tämä moikkaamisilmiö tulee minulle ihan uutisena; en tiennyt että tämä on tapana.

Toisaalta, en ajele säärikarvojani kun lähden fitness -pyörällä sotkemaan vaivaista kahtakymppiä ja mahakin on aika iso. Tuskin pistää silmään harrastelijaisuus kenellekään, mutta minkäs minä ulkonäölleni voin!

Pitäskö alkaa moikata?

kolistelija
08.04.2011, 22.54
Anteeksi, mutta mikä on "harrastelijapyöräilijän näköinen"? Tämä moikkaamisilmiö tulee minulle ihan uutisena; en tiennyt että tämä on tapana.

Toisaalta, en ajele säärikarvojani kun lähden fitness -pyörällä sotkemaan vaivaista kahtakymppiä ja mahakin on aika iso. Tuskin pistää silmään harrastelijaisuus kenellekään, mutta minkäs minä ulkonäölleni voin!

Pitäskö alkaa moikata?
Kokeile jos siltä tuntuu. En yleensä moikkaile itse mutta vastaan mielelläni muille ja se piristää aina päivää, oli minkä näköinen tyyppi tahansa. :)

J T K
09.04.2011, 10.00
Periferiassa kyllä tulee moikattua ihan jokaiselle.

JeTi-
09.04.2011, 13.50
Tampereella en oo kenenkään nähny moikkailevan?? Liekö joku maantiepyöräilijöiden juttu?

tipsu
09.04.2011, 13.50
Minä pyrin tervehtimään kaikkia harrastelijoita maantiellä ajaessa. Tänään nousi lapaa kohteliaasti minullekin Bemböle-Veikkola välillä kaikilta selkeästi harrastajilta:) Kelvillä ajellessa työmatkaa ja muuta pikkuajoa, ei välttämättä aina ehdi tervehtiä tai noteerata muita harrastajia, kun on niin paljon muutakin tarkkailtavaa.

Kivi
09.04.2011, 17.06

Pitäskö alkaa moikata?

Maastopyöräilijöille maha on sallittu, ehkä jopa suotavaa. Kannattaa siis valita laji ruhon mukaan.

Ja Trekin kanssa saa näyttää jopa tältä:

http://www.bikegallery.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/george-bush-and-his-bike.jpg

Analog Kid
09.04.2011, 21.13
Tampereella en oo kenenkään nähny moikkailevan?? Liekö joku maantiepyöräilijöiden juttu?

Ei kai sentään. Tänään kruisailin Kämmenniemen suunnalla maasturilla ja vastaan tuli n. viisivuotias tyttö isänsä kanssa pyörälenkillä ja iloisesti tuo tyttö heilautti kättään tervehdykseen ja huikkasi moi. Minä toki herrasmiehenä tervehdin takaisin.

Risto Koivunen
09.04.2011, 21.37
Maastopyöräilijöille maha on sallittu, ehkä jopa suotavaa.

Ei se näytä tuolla maantienkään puolella olevan mitenkään harvinainen näky. Tosin osa ajajista tiettävästi yrittää pienentää vatsansa kokoa.

Slim_Jim
09.04.2011, 22.47
Tänään tuli kolme kuntopyöräilijää vastaan, yksikään ei tervehtinyt takaisin.
Ainoastaan vastaan tullut spuge/kylähullu huiskutti iloisesti ennenkuin pyyhälsi melkein auton alle.

Liisu
10.04.2011, 20.49
Tällainen turhanpäiväinen havainto tuli tänään tehtyä:johtuen polkujen onnettomasta kunnosta/sopivan pyörän puutteesta olin tänään asfalttilenkillä täysjoustolla. Kiersin saman lenkin kun mieheni edellä maantiepyörällään. Vastaan tuli kymmenkunta tiukkatrikoista kuskia maantiekiitureillaan, tervehdin kaikkia mutta yksikään ei tervehtinyt takaisin. Kotona kysyin mieheltä oliko nämä kuskit hänelle moikanneet,noh niinpä tietysti: kaikki olivat tervehtineet. Ok,joko tässä on joku juttu että naisille ei tervehditä tai sitten mtb-kuskit ei ole huomionarvoisia maantiellä ;)

A.A
10.04.2011, 20.50
Ei ku sä oot nainen! Ei ole pojat uskaltaneet...

EePee
11.04.2011, 11.48
Eilen nousi lapa aika hyvin kaikilta harrastajan näköisiltä reitillä Stadi-Veikkola-Lohja-Siuntio-Stadi. Itsekin jaksoi aika hyvin moikkailla, kun oli hyvä sää ja eka kauden eka lenkki. Aika monella oli myös suu messingillä, kuten itselläkin varmaan, edellämainitusta syystä..

Kal Pedal
11.04.2011, 12.22
Joka kevät aina moikkaan iloisesti kaikkia vastaan tulevia pyöräilijöitä. Ja parin viikon kuluttua lopetan tuskastuneena kun porukka ei vastaa. Tänä vuonna suhde on 50/50.

Oz
11.04.2011, 12.25
Lahessa kaikki moikkaa

BONK
11.04.2011, 12.40
Maastopyöräilijöille maha on sallittu, ehkä jopa suotavaa. Kannattaa siis valita laji ruhon mukaan.

Jos ei olisi mahaa, niin pyöräily tuntuisi täysin tavoitteettomalle puurtamiselle.

Tervehdin eilen neljää vastaantulijaa. Yksi tervehti takaisin.

haedon
11.04.2011, 13.00
:rolleyes:Joo, ei se käsi morottamalla kulu, joten kaikille nousee lapanen(joilla on kypärä).

JeTi-
11.04.2011, 13.01
Eikö ole kyseenalaista irroittaa kädet ohjaintangosta muun kuin suuntamerkin näyttämiseksi? :rolleyes: :D

Vänä
11.04.2011, 13.11
Tänään tuli kolme kuntopyöräilijää vastaan, yksikään ei tervehtinyt takaisin.

Kuntopyörää polkiessani en ole minäkään yleensä ketään tervehtinyt;)

Oatmeal Stout
11.04.2011, 13.24
Eikö ole kyseenalaista irroittaa kädet ohjaintangosta muun kuin suuntamerkin näyttämiseksi? :rolleyes: :D
Sen vuoksi irroitammekin sen toisesta päästä.

Jani R.
11.04.2011, 14.47

Sen takia tiukoissa tilanteissa pelkkä pään nyökäytyskin riittää. Hauskaa on myös morjestella pyöräileville pikkulapsille ainakin yhteislenkillä ollessaan. Lapset katsovat muutenkin silmät suurina pyöräilevää porukkaa ja sitten vielä joku morjestaa :D

IncBuff
28.04.2011, 22.01
Kappas. Heti kun on täpärillä liikkeellä niin maantiemiehetkin morjestelee :eek:

Jäykkäperällä tai fitness-pyörällä kun ajelee niin yhtä poikkeusta lukuunottamatta yksikään maantiepyörällä ajanut ei ole morjestanut.

Ripa523
28.04.2011, 22.45
Kappas. Heti kun on täpärillä liikkeellä niin maantiemiehetkin morjestelee :eek:

Jäykkäperällä tai fitness-pyörällä kun ajelee niin yhtä poikkeusta lukuunottamatta yksikään maantiepyörällä ajanut ei ole morjestanut.

Omakohtaisesti ei ole täpäristä kokemusta, kun en moista omista.... Taannoin kun odottelin katujen hiekanpoistoa, ajelin lenkkejä jäykkäperäisellä maastopyörälläni. Eikä kukaan moikannut, ikinä. Siis maantiepyörillä liikkuvat henkilöt.

Nyt olen kerennyt pari pientä lenkkiä heittää maantiepyörällä, niin jokainen on heti lapa pystyssä. Merkillistä mielestäni.

sakuvaan
28.04.2011, 23.01
Ei ne erota markettihybridiä oikeesta maasturista. :D

Mari1970
28.04.2011, 23.09
:rolleyes:Joo, ei se käsi morottamalla kulu, joten kaikille nousee lapanen(joilla on kypärä).

samoin...tervehdin..joskin.ei.muakaan.noin.maantie kiitäjät.tervehdi.ei.kai.ole.tarpeeks.hino.pyör ä.tai.kova.vauhti..it.trvehdin.heidätkin..

samooja
29.04.2011, 09.24
Hei kaikki! Ja hyvää vappua. Minä tervehdin täällä palstalla alan henkilöitä, en innostu rupattelemaan välityksistä tuolla ulkona kuntoilun parissa ja muista jutuista, että kaikkea kivaa ja kireitä ketjuja.

Jani R.
29.04.2011, 09.40
Olen saanut sen käsityksen että yleensä maantiepyöräilijät tervehtivät maantiepyöräilijöitä ja joskus saattaa lapa nousta pyöräharrastajan näköiselle (retkipyörä, cyclocrossari, triatlon tai maastopyörä, joka ajaa kuitenkin succiksissa).
Joskus edes kaikki maantiepyöräilijät eivät tervehdi kaikkia tai ehdi tajuta mitä tapahtui. Syynä saattaa olla että tervehtivät vain oman seuran ajoasussa olevia tai sitten eivät tervehdi ketään.

A.A
29.04.2011, 10.13
Ei ne erota markettihybridiä oikeesta maasturista. :D

Onko niillä jotain eroa?

Polla
29.04.2011, 15.52
Mä aika harvoin jaksan enää moikkalla. Syynä se että 90% miehistä ei vaan moikkaa takas.

Nufan
29.04.2011, 15.56
:eek: Jos ne menee niin hämillee, kun tyttö moikkaa :)

sakuvaan
29.04.2011, 16.04
Onko niillä jotain eroa?

Hinta.