PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilijöiden tervehtiminen

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12

samooja
21.07.2011, 13.28
En usko lainkaan tuota vehkeistä kiinni kommenttia. Ehkä enemmän ajotaidosta ja tyylistä voisi johtua että joku kahjoilee nestehukassa..

Nyt kun itte oon ajellu pelkissä Speedoissa, niin jopa autoilijatkin on moikannut, ja varsinkin naaraskuskit. Sellaset vanhat mammat, sitten ne ajavat vierelle ja koittavat työntää seteleitä ja kotiavaimia mun uikkareihin...

A.A
21.07.2011, 14.23
En usko lainkaan tuota vehkeistä kiinni kommenttia. Ehkä enemmän ajotaidosta ja tyylistä voisi johtua että joku kahjoilee nestehukassa..

Nyt kun itte oon ajellu pelkissä Speedoissa, niin jopa autoilijatkin on moikannut, ja varsinkin naaraskuskit. Sellaset vanhat mammat, sitten ne ajavat vierelle ja koittavat työntää seteleitä ja kotiavaimia mun uikkareihin...

Nyt selvis miksi mummon rahat on aina loppu ja avaimet kateissa.

Jankke
21.07.2011, 19.51
Tässä jonkinlainen kannanotto moikkaamiseen ;) Ei kannata liian tosissaan ottaa.. http://www.youtube.com/watch?v=yjBH0vMq8MY

VPR
21.07.2011, 22.18
Vastahan tuo on kolme kertaa mainittu tässä aiheessa. ;)

donM
22.07.2011, 16.18
Ajeltiin kolmissa miehin ma-ti päijännettä ympäri reittiä Jämsä/Hämeenlinna-Padasjoki-Pulkkilanharju-Sysmä-Luhanka-Korpilahti-Jämsä. Vastaantulijoita ja ohittelijoita oli etenkin Pulkkilanharjulla mukavasti, lähestulkoon poikkeuksetta vastasivat myös tervehdyksiin. Lapasta tuli nostettua myös mummopyöräilijöille ja muille marjastajille, joilta yleensä vastauksena oli hämmentynyt mutta iloinen takaisintervehdys.

Ts. hyvältä vaikutti tuo kanssakulkijoiden huomioiminen, trikoista/trikoottomuudesta, rungon materiaalista tai varusteiden laadusta huolimatta!

PS: Aiemmilta pyöräretkiltä on jäänyt mieleen myös Hangon seutu, jossa lähestulkoon jokainen huvilanomistaja heilutteli reippaasti tervehdykset hiekkatiellä pyöräileville. Eli ei sitä aina tarvitse edes fillarin selästä parantaa mielialaa. Plussat hankolaisille mökkeilijöille!

Hääppönen
23.07.2011, 12.23
Näillä kulmilla Ohensaaren lenkkiä (Masku/Kustavintieltä ja -tielle kiertävä pyörähdys ) kiertäessä samanlaisia kokemuksia; pihalla hääräilevät ihmiset tervehtivät ohiajavaa fillaristia. Sunnuntaiaamuisin tosi kovalla prosentilla.

Ines
23.07.2011, 15.15
eilen kävelylenkillä pyöräilyhullu pikkuwuffeni Hulda tervehti lyhyellä kimakalla äänellä kahta maantiepyöräilijää...se oli siiis tervehdys ei metsästyshuuto! neito ei vaan pysy nahoissaan kun näkee fillarin....

Coolhand
23.07.2011, 16.17
Mulle on nyt tässä pari kertaa käynyt (yllättäen) niin, että on joku oikea pyöräilyn harrastaja päässyt tuolla maantiellä ohittamaan ja nostanut ohitettuaan kättään tervehdykseen. Miten tällaiseen tervehdykseen vastataan etiketin mukaan? Jotenkin olen vaistomaisesti nostanut itsekin käpälää ja vasta sen tehtyäni tajunnut, että on aika hölmöä morjenstaa kaverin loittonevaa selkää. Pitäisikö sitä huudella perään, että "terve terve" vai viimeisillä voimillaan kiriä kaveri kiinni ja nostaa kättä tervehdykseen? Tehvehtimiskäytännöt on standardisoitava!

hannupulkkinen
23.07.2011, 16.48
Edelleen ihmetyttää harmaapartaisten herrojen tankoon naulatut kädet. Mitä harmaampi, sitä varmemmin ei moikkaa takaisin.

Minä olen ihan harmaa ja moikkaan aina vaikka ei mulle moikattaisikaan.:)

tjm
26.07.2011, 14.05
Palvoin tänään aurinkoa satulasta Säijän seudulla. Päätin koittaa heilauttaa kättä kanssafillaristeille. Tulos: yksi reipas morjestus, yksi diskreetti sormien nosto yläotteelta, muutama vaivautunut nyökkäys ja pari hämmästynyttä naamaa.

Johtuukohan minusta vai ajotaitoihini ja -vauhtiini nähden turhan hintavasta pyörästä :seko:

OFFTOPIC: cyclossa alla uudet Contin GP4000:set, ja viikonlopun kiiruiden jälkeen pääsi koittamaan. Herregud mitä kyytiä! Ei aina ollut oikein selvää veikö tätä valssia kuski ja pyörä :D

Viimeisimmällä kierroksella päätin päästä yli pettymyksistä ja morjestella vaikkei vastakaikua tulisikaan. Empiirinen tutkimus osoitti että "diskreetti sormien nosto yläotteelta" tuotti eniten terverhdyksiä. Pitänee siis siirtyä tähän tyylikkään minimalistiseen eleeseen:D

MadSpoon
26.07.2011, 14.34
Täällä soiden keskellä kun tulisi edes se yksi pyöräilijä vastaan niin voisi kokeilla moikkailua. No.. jos tuo ihme tapahtuu niin varmasti menee pasmat sekaisin ja ryssin itse koko homman.

Jiiaa
26.07.2011, 14.45
Eilen tuli harrastaja vastaan keskiyöllä vastapuolen viivaa pitkin.. käpälät nousi :)

EDIT: vai onko se nyt sitten jo tänään jos se oli kerran klo 0:00

Jopo Juoppo
26.07.2011, 18.58
Ja tänään lapa heilahti kerran, tasapuolisesti.

jojo^^
27.07.2011, 00.13
Joo kyl se taitaa olla niin, että täällä Turun suunnalla ei lapa nouse, olipa alla maantiepyörä tai maastopeli. Neljän maantielenkin aikana ainoastaan yksi vanhempi herrasmies 80-luvun maantiepyörällään on tervehtinyt. Ennen kuvittelin tämän johtuvan vain siitä että maantiepyöräilijät eivät tervehdi maastopyöräilijää vaikka olisi kuinka kovan näköinen tahansa, mutta nyt uskaltaa melkein sanoa ettei täällä maantiekuskitkaan keskenään tervehdi.

Hääppönen
27.07.2011, 07.47
Päinvastaiset kokemukset, kuin jojo^^:lla. Tällä talousalueella moikkaamisprosentti reilusti yli 90 %. Itse moikkailen kalustosta riippumatta kaikki vähänkin harrastajan oloiset. Ehkä moikkaus riippuu siitä, mistä roikkuu...:rolleyes::cool::)

Grandi66
27.07.2011, 14.14
Täällä ei lapa nouse ellei tunne. Ihme porukkaa. Liikku sitten maantiellä tai maasturilla.

elasto
27.07.2011, 14.40
Hieman olen hämmentynyt siitä, että crossarilla työmatkaa ajaessa jopa viimeaikoina pari maantiepyöräilijää on tervehtinyt ja tietenkin tervehdin takaisin. Oma-aloitteisesti en jaksa tuollaisella sekasikiöllä polkiessa tervehtiä kauheasti. Maastossa maasturilla ajaessa tervehdin aina kaikkia ja enpä muista kertaakaan, että joku ei olisi tervehtinyt takaisin. Tosiaan toinen näistä maantiepyöräilijöistä oli vielä hieman vanhempi herrasmies retro-henkisellä maantiekiiturilla. Nämähän kuuluvat tässä ketjussa ainakin siihen kategoriaan muiden mielestä, jotka eivät koskaan tervehdi. Toinen ihan nykyaikasella maantiekiiturilla polkija tuli pari viikkoa sitten vastaan Ylästöntiellä. Itse ajoin KLV:tä pitkin ajoradasta katsottuna vasemmalla puolella ja vastaan tuli ajoradan oikeaa reunaa pitkin kyseinen maantiefillaroitsija. Lapa nousi häneltä oikein iloisesti hymyn kanssa. Tässä vielä tiivistettynä oma epämääräinen varustukseni, jonka vuoksi ihmettelen näitä harvinaisia maantiepyöräilijöiden puolelta tulleita tervehdyksiä:

- crossari
- reppu selässä
- karvaiset sääret
- soittokello
- lippa kypärässä
- maastokengät

Nämä nyt ainakin tuli mieleen mun työmatkavarustuksesta, joita maantiepyöräilijät saattavat vieroksua.

pekoni
27.07.2011, 15.44
Tänään aamulla joku vanhempi viiksekäs herrasmies tuli jälleen vastaan käsi kunnolla pystyssä tiellä 140 Västersgokin kohdalla leveän hymyn kanssa. Tuli itsellekkin hyvä mieli. Lisää näitä.

MarkkuH
29.07.2011, 14.51
Meikäläisellä oli pitkä (yli 10v) väli pyörien välissä, ja nyt keväällä crossarin oston jälkeen oli alkuun aika suuri hämmästys kun tuntemattomat alkoi morjestella vastaan tullessa :) Ei tuohon ole autoillessa tottunut, eikä huomattavasti tutummassa spinningissäkään ole suuremmin tapana nostaa lapaa vieruskaverille. Eli pahoittelut jos olet törmäänyt PK seudulla ruskealla Spessun crossarilla ajavaan, ei niin pyöräilijämäisellä fysiikalla varustettuun kaveriin, joka ei välttämättä alyä tervehtiä. Olen vasta opettemassa tavoille, nyt alkuun yritän vastailla aina kun refleksit toimii, ehkä sitten ensi kesänä tulee jo luonnostaan :)
Pointsit siitä että aika kiitettävästi käsi tai pari sormea kyllä on vastaantulijoilta heilahtanut, vaikka minun varustus nyt on kyllä aika sekalaista kuntosali / pussihousukamaa, crossarissa kiinni jopa lokarit ja tavarateline + soittokello (jota en kyllä osaa vielä käyttää).

El-Carpaso
29.07.2011, 16.20
eilen huomasi, että siinä missä miesfillaristeilla käsi nousee takaisin moikkaukseen lähes aina niin naiset ei tervehdi ikinä... :eek:

olisko syynä mun adonismainen ruumiinrakenne ja kauniimpaakin kauniimmat kasvonpiirteet jotka saa vastakkaisen sukupuolen jäsenet hämilleen :D

tai sit pitäis ajaa ne säärikarvat. Naiset on kuulemma herkempiä ulkonäöstä huolehtimisen suhteen ;)

Gibsy
29.07.2011, 16.59
Ei kyllä mullekkaan tänään nainen vastannu tervehdykseen. Tuijotti vaan :seko:

Bubi
29.07.2011, 19.36
Tänään aamulla joku vanhempi viiksekäs herrasmies tuli jälleen vastaan käsi kunnolla pystyssä tiellä 140 Västersgokin kohdalla leveän hymyn kanssa. Tuli itsellekkin hyvä mieli. Lisää näitä.

http://media.tumblr.com/tumblr_lfm0cuAtfH1qe7mlb.jpg

Sanna04
29.07.2011, 20.04
Mä ainakin tämän ketjun luettuani katson hyvin tarkkaan vastaan tulevaa, että meinaako morjestaa vai ei. Ku ei sitä nyt uskalla olla moikkaamatta, muuten saa täällä kuulla kuinka taas joku nainen vaan katsoi pitkään, tai ei katsonut ollenkaan, eikä tietenkään moikannut.

olisko syynä mun adonismainen ruumiinrakenne ja kauniimpaakin kauniimmat kasvonpiirteet jotka saa vastakkaisen sukupuolen jäsenet hämilleen :D

Se voi tietysti olla yksi syy. Kun kohtaamisaika kuitenkin on melko lyhyt, niin ei siinä nyt mitään silmiä ehdi katselemaan (kuitenkin siellä lasien takana piilossa) ja huomioimaan, onko toinen tervehtimässä vai ei. Tärkeämpää siinä on yleissilmäyksen (kauempaa huomattu, että tuo on mies) jälkeen keskittyä olennaiseen, kuten.. öö.. pyörän merkkiin ja juomapullotelineen väriin! :D

El-Carpaso
29.07.2011, 20.43
nosiis mulla on juomareppu eikä juomapulloa :(

ja mun renkaatki on 37mm leveät...

en oo vielä saanu aikaseks panostaa näihin ulkoisiin tekijöihin.

Sanna04
29.07.2011, 20.45
Mut onhan sulla kuitenkin housut reisimittaiset ja käsivarret paljastava paita? Ne vois auttaa näin alkuun ennen kuin rupeet niitä renkaita kattelee vähän ammattimaisemman näkösiks.. :)

El-Carpaso
29.07.2011, 20.48
juu spandeksia on kyllä. väritys on aika tumma tosin (a.k.a. täysmusta). ja veitsenterävät rusketusrajatkin löytyy :D

Sanna04
29.07.2011, 21.35
Kyl mä sit ainaki moikkaan jos vastaan tuut. :D

Prinsessa
30.07.2011, 17.02
Eilen vastaan tuli neljä miestä maantiefiloilla. Kolme tuijotti suoraa kohti, muttei minun tervehdyksestä huolimatta tehnyt minkäännäköistä elettä vastatakseen. Se neljäs moikkasi sitten niin reippaasti, että meinasin ajaa ojaan hämmästyksissäni.:p

StantheMan
30.07.2011, 17.09
Kankaanpää-Lavia, kai tie 44, Lavian kohdilla tuli vastaan nojapyöräilijä ja heti perässä etulaukullinen maantiepyöräilijä. Tervehdyksiä vaihdettiin reippaasti. Tervehdin kyllä tänään kaikkia tiellä liikkuvia, kun kerran vieraalla maalla ajelin eli Satakunnassa.

zerohero
30.07.2011, 19.42
Sen olen huomannut, kun olen ollut Nishikin hybridillä liikenteessä niin vastauksia morjesteluun ei tule. Sitten kun rungossa lukee s-works, niin lähes jokainen vastaantulija nostaa kättään. Samat ajovarusteet on ollut päällä, mutta näköjään sillä pyörällä on sitten väliä.

kolistelija
30.07.2011, 19.56
Sen olen huomannut, kun olen ollut Nishikin hybridillä liikenteessä niin vastauksia morjesteluun ei tule. Sitten kun rungossa lukee s-works, niin lähes jokainen vastaantulija nostaa kättään. Samat ajovarusteet on ollut päällä, mutta näköjään sillä pyörällä on sitten väliä.
Hybridin selässä istuva ei ole VOMP. En tiedä kuuluuko VOHP:in etikettiin VOMP:ille moikkaaminen (tai toisinpäin). :)

Hybridikuski harvemmin vastaa tai saa vastauksen tervehdykseen, siksi en yleensä moikkaile hybridillä enkä hybridejä...

pekoni
30.07.2011, 21.52
http://media.tumblr.com/tumblr_lfm0cuAtfH1qe7mlb.jpg

Heh-heh, onko tää se kuuluisa Hitler-kortti? Noh, pensselit oli kyllä enemmän Otto Von Bismark-tyyppiä ja nähdäkseni alla oli italialainen menopeli.

Nufan
30.07.2011, 22.52
Tänään ajelin tosta Luhtikylän läpi autolla ja vastaan tuli maantiepyöräilijä? TWD:n kuskeja madollisesti, kun oli Merida asu päällä. Tervehditäänkö autosta käsin ja tajuaako pyöräilijä edes, että heimoveli se sieltä peltilehmän sisältä morjestelee?

Sanna04
30.07.2011, 22.56
Tänään lenkillä yksin mennessä tuli pari potentiaalista moikkaajaa vastaan. Ekalla oli kyllä kippurasarvet, mutta muuten vaatetus ihan normi t-paita ja sortsit, joten ei reagoinut kohdatessamme. Seuraava oli jo vähän enemmän pro-näköinen, mut sillä ei kyllä ollu maantiepyörää alla. Ohi vaan meni sekin. Vähän koitin silleen olla pää vastaantulijaan päin käännettynä valmiina moikkaamaan, mutta kun mitään sinne viittaavaakaan ei tois puol tietä tapahtunut, niin en sitten minäkään. Vielä kun oon näin nöösi ni en mä nyt ensimmäisenä uskalla moikata, ainakaan tommosia kun ei ihan selkeesti ole kategorisoitavissa omaan heimoon.

kolistelija
31.07.2011, 09.25
Kannattaa kokeilla aitoa VOMP-moikkausta. Nostat vaan sormia pikkasen kahvoilta, se tuntuu olevan kovimmillekin ukoille riittävä katu-uskottavaa että siihen voi vastata. :)

tipsu
31.07.2011, 13.51
Minua tänään iloisesti tervehdittiin takaisin ajellessani Bodomin seudulla. Tapahtui jopa harvinaisuus, kun naismaantiekuski tervehti. Yleensä naiset ei jostain syystä tervehdi.

Itse pyrin tervehtimään aina kun mahdollista, joskus olen tosin ollut niin poikki, etten ole jaksanut ainakaan aloitetta itse tehdä (tai huomannut koko asiaa).

Fat Boy
31.07.2011, 20.41
Niin vaan säikytti vastaantulevan pariskunnan miespuolisen maantiepyöräilijän tervehtiminen, että meinasin ojaan ajaa.. Luulin että se yrittää lyödä ja nostin käden torjuntaan, mutta tais olla tervehdys.. Maantiepyörä tekee näemmä ihmeitä, maastopyörällä tiesiirtymiä junnatessa ei tartte kädellä ilmaa huitoa.

haedon
31.07.2011, 21.24
Perjantaina tuli lenkillä Punkaharjulla heilautettua iloisesti lapasta parille rullatuolipapalle Finlandian pihassa. Morjestivat niin kiitollisina takaisin että tuli oikein hyvä mieli itsellekin:).

rolle72
31.07.2011, 21.31
Perjantaina tuli lenkillä Punkaharjulla heilautettua iloisesti lapasta parille rullatuolipapalle Finlandian pihassa. Morjestivat niin kiitollisina takaisin että tuli oikein hyvä mieli itsellekin:).
Hienoa! :)

syte
31.07.2011, 22.26
Viime aikoina moikkaamis-% on ollut tosi korkea, liki 100. Liekö syy kun käytän hanskoja, vai kun vaihdoin METin Giroon!!! Vai onko Lahti muuttunut hiukan sisäänpäinlämpiävästä kaupuntista iloiseen tanskalaismeininkiin?

Tänään lakosin 140-tien (vanha Lahdentie) varressa gummiongelmaa ja bussipysäkillä romujen kerääjää kun odottelin pohjoisen suunnasta tuli TREK, joka vältteli selvästi kontaktia: "ei kai perkee mun tarvi auttaa, pidä tunkkis Biankki-possu!!" Luhtikylän suunnasta kaartoi Nishikillä henkilö, moikkas selkeesti ja ilme kysyvästi: "tartteeko jeesiä". Morjes vaan, ei tässä mitn, istun bussipysäkin penkalla ja odottelen kyytiä.

Kyyti tuli nopeasti ton jälkeen. Kesti muuten aika pitkään saada 80 km/h-alueella Nishiki-tyyppi kiinni. :) Jätkä sotki aika vauhdilla.

Eepu
31.07.2011, 22.55
Tänään iltasessa n.16.40 tuli vanhempi herra kilpurilla Heinolassa "siltojen tebarin mäkeä alas vanhalle Lahdentielle joka on nykyään paikallisväylä Sepänniemeen. Nostin kättä ja hän vastasi kohteliaasti, kiitos:)

Prinsessa
01.08.2011, 17.54
Minua tänään iloisesti tervehdittiin takaisin ajellessani Bodomin seudulla. Tapahtui jopa harvinaisuus, kun naismaantiekuski tervehti. Yleensä naiset ei jostain syystä tervehdi.

Eipä oo muakaan yksikään vastaantullut naiskuski tervehtinyt. Tosin ei niitä montaa ole vastaan edes tullut, ukkoja kun pukkaa kaikki olemaan :D

TeeJii
01.08.2011, 22.59
Kaikesta edellä kirjoitetusta rohkaistuneena päätin lisätä ainakin omia tervehtimisiä vastaantuleville kuskeille jotka vähänkin näyttävät harrastelijoilta - tähän asti sitä on tupannut vähän odotella ja seurata mitä toinen tekee, onko tervehtimässä vai ei...

Toisaalta ei ole paljon ollut keskustelua, miten käyttäydytään kun ajetaan toisen ohi. Olin viime viikolla maantielenkillä ja ajelin Viialasta Toijalaan (siis Akaassa) kun ohitseni ajava maantiefillaristi ei moikannut mitenkäään, mikä kyllä ihmetytti itseäni. Mielestäni olisi kohteliasta ja mukavaa, jos jonkun sanan heittäisi ohiajaessaan tai edes tervehtisi käsimerkillä. Itse ainakin haluan moikata tai vaikka ajaa rinnalla ja koittaa heittää jotain juttua ja vaikka jatkaa matkaa jonkin aikaa yhdessä jos passaa - no, ei noita ohitettavia kohdalle niin usein ole sattunut mutta joskus kuitenkin...

elasto
01.08.2011, 23.09
En mä ainakaan ohittaessa moikkaa. Ei siinä ole edes mitään järkeä kun ei näe moikataanko takaisin muuta kuin kääntämällä päätä 180 astetta. Yleensä ohittaessa on vauhtiakin kuitenkin jonkun verran, joten menee aika hasardiksi tuo homma. En myöskään sano mitään, koska kaverihan saattaa vaikka pelästyä ja ajaa ojaan jos möläytät siinä vierellä yhtäkkiä kovaan ääneen "MORO!".

Jio
02.08.2011, 20.23
Tänään Hyvinkää-Jokela-Jäniksenlinna-Kalteva välillä tuli tervehdittyä -hyvä veli-hengessä- neljää vastaan tullutta maantieajajaa ja kaikki vastasivat lapaseni heilutteluun.

syte
03.08.2011, 21.50
Ai jai kun oli tänään vanhalla Hesantiellä huonoa moikkaus-%:ia: 2/7 suunnilleen. No ne kaks olivatkin sitten punatukkainen tyttö ja tempomies. Laatu on määrää tärkeämpi.

Hebe
03.08.2011, 22.21
ajoin 23.7 tammisaaresta vantaalle, tervehdysaste oli 7/8 ja 25.7 ajoin vantaalta loviisaan niin oli 1/8. Varustuksena itsellä cc+bob yak. Länsipuolella yksi jopa hiljensi kohdalla ja jutusteli hetken, terkut hälle jos tunnistaa ittensä. Itäpuolella tuli muuten pro-varusteissa olevia pyöräilijöitä muttei ollut kypärää, heitä en sitten noteerannut ollenkaan.

AK-87
04.08.2011, 10.17
Työmatkasinkulan päältä ei näköjään auta tervehtiä ei-tuttuja VOMPpeja. Ainakaan kun päässä on tyylirikollisesti Foxin Flux LIPALLA (värit toki mätsää fillariin kuitenkin). Jään odottamaan ensimmäistä morjenstusta työmatkalla :D

Takaa ohittanut XC/Spändex-huristelija kyllä jäi hetkeksi jauhamaan rinnalle, kunnes totesin, ettei mulla välitys riitä hänen vauhtiinsa :)

alteregoni
04.08.2011, 17.36
Tänään Nokian poluilla vastaan tuli Drössiger kuski eikä noteerannu kollegaansa oikeen millään eleleellä vaikka himmasin ja annoin tietä. Ei siinä ei mun maailma siihen romahtanu, eikä siinä ny tarvii mitään halailua alkaa suorittaan. Ei vaan sovi mun pirtaan tämmönen totaalinen oman navan tuijottelu, kun kumminkin lähes samalla asialla ollaan . Puntillakin tulee joskus harvoin poikettua niin kyllä sielä noi miehen kokosetkin morjestelee tämmöstä kynäniskaa...

Matsuma
04.08.2011, 18.25
Tuleekohan vastausta, jos tällainen HC-hybridikuski nostaa kättä?

haedon
04.08.2011, 18.38
Kahdelle hybridikuskille nousi tänäänkin mun hanska eli eiköhän joku moikkaa sinullekin takaisin:).

PikkuPatleetti
04.08.2011, 20.22
Yleensä moikkailen reippaasti porukkaa, mutta tänään olin valikoiva ja käyttäydyin (tulkinnasta riippuen) huonosti.. Kolmen maantiemiehen porukka tuli tänään vanhalla Lahdentiellä vastaan (140) eikä vetovuorossa olevalla ollut kypärää! Huudahdinpa siinä sitten kohdatessamme, että Kypärä päähän! Uskomatonta toimintaa. Pahoittelen, jos käyttäydyin töykeästi, mutta tuon kaltainen käytös ei IMO sovi kunnon maantieukkelin toimintaan! Eikä kyllä tämmöinenkään käytös kunnon maantieakkelin...
Muuten näin naisena morjestellessani olen huomannut, että aivan kuin ukkelit eivät uskaltaisi morjestaa naista? Usein saa sellaisen vähän kainonoloisen nyökkäyksen...piristäviä ovatkin sitten ne, jotka ovat lapanen ojossa =)

Eepu
04.08.2011, 20.23
Vierumäenkankaalla sain tänään keskittyneen nyökkäysvastineen scabarikuskilta joka ajoin näkemykseni mukaan Lampren paidassa. Jouduin vielä parin mäen takia irroittamaan jalat polkimilta ja haukkailemaan happea tasaisella. Ihan tarakallisella Trekking/hybridillä ollaan liikkeellä.

Matsuma
04.08.2011, 22.49
Kahdelle hybridikuskille nousi tänäänkin mun hanska eli eiköhän joku moikkaa sinullekin takaisin:).

Ok, täytyy kokeilla. Monesti on tehnyt mieli moikata, mutta en ole tohtinut, kun alla vaatimaton hybridi.:D

Markku Janne
06.08.2011, 01.20
Yksi kummallisimmista tapauksista on kaveri, joka on töissä samassa rakennuksessa ja joka ajaa kesät-talvet, kuten minäkin. Kohtaamme melkein viikoittain telineillä, mutta kun moikkaan tai tokaisen jotain kelistä, niin kaveri ei ole ikinä sanonut tai moikannut mitään takaisin, kävelee vain suoraan sisään. Todellinen työmatkaaja.

"Vituttaa koko äijä, pistäkää se vaan lehtiin!" -Frank Moberg Hannu Jortikasta

aksu08
06.08.2011, 02.27
Kaikille selkeästi lenkillä oleville (varusteista välittämättä) olen yrittänyt kättä nostaa, mikäli liikenne sillä kohtaa sallii. Olen sitten maasto- tai maantiepyörällä liikkeellä. Ainoana kriteerinä olen pitänyt kypärää.

Joskus kun joku moikkaisi ensin minua. :( Vai olenko liian innokas...

nimim. lapa hartian yläpuolella jo puoli kilometriä ennen kohtaamista :p

TeeJii
08.08.2011, 21.39
En mä ainakaan ohittaessa moikkaa. Ei siinä ole edes mitään järkeä kun ei näe moikataanko takaisin muuta kuin kääntämällä päätä 180 astetta. Yleensä ohittaessa on vauhtiakin kuitenkin jonkun verran, joten menee aika hasardiksi tuo homma. En myöskään sano mitään, koska kaverihan saattaa vaikka pelästyä ja ajaa ojaan jos möläytät siinä vierellä yhtäkkiä kovaan ääneen "MORO!".

Jep, jos on kunnon treeni päällä ja vauhtia paljon enemmän kuin ohitettavalla niin eipä siinä välttämättä tarvitse moikkailla. Mutta jos itsellä ei ole niin "kiire" ja ohittaa sillain hitaammin toisen niin mikä ettei. Esim. viime torstaina saavutin työmatkalla vanhalla Hämeenlinnantiellä kuskin, ajoin rinnalle, moikkasin ja jäin siihen joksikin toviksi rupattelemaan rinnalla. Oli kaveri myös työmatkalla Hgistä Rajamäelle. Oli ihan mukava vaihtaa muutama sana ja jatkaa taas omaa pyöritystä itsekseen. No, olihan se kaveri ensin vähän yllättyneen näköinen että mitä toi tohon tuli höpiseen...;)

A.A
08.08.2011, 22.08
Yksi kummallisimmista tapauksista on kaveri, joka on töissä samassa rakennuksessa ja joka ajaa kesät-talvet, kuten minäkin. Kohtaamme melkein viikoittain telineillä, mutta kun moikkaan tai tokaisen jotain kelistä, niin kaveri ei ole ikinä sanonut tai moikannut mitään takaisin, kävelee vain suoraan sisään. Todellinen työmatkaaja.

"Vituttaa koko äijä, pistäkää se vaan lehtiin!" -Frank Moberg Hannu Jortikasta

Suomalainen. Kaikilla on sellainen naapuri. Kyllä se sitten tulee puhumaan sulle kuin parhaalle kaverille, kun se tarvii sun pumppua.

Tai oikeestaan se odottaa että menet sissään ja sitten se "lainaa" sitä ilman lupaa.

rhubarb
08.08.2011, 22.08
Ohitettaville nostan yleensä kättä ohituksen jälkeen sen kummemmin vastausta odottelematta.

Mr.Auer
08.08.2011, 23.30
Ohitettaville nostan yleensä kättä ohituksen jälkeen sen kummemmin vastausta odottelematta.

Se ohitusheilautus on kiitos ja huomionosoitus kanssapyöräilijälle, ja siihen ei odoteta vastausta. Heilautus varsinkin jos on kilautettu kelloa ennen ohitukseen lähtöä. Näin myös jalan liikkuville, niin eivät ota kelloa negatiivisesti.

ketti
09.08.2011, 12.10

Minutkin on ohitettu tien päällä silloin tällöin ja lähes kaikki "Vakavasti Otettavat Ohittajat" (VOO) ovat heilauttaneet sormiansa ohituksen jälkeen.

Itse heilautan kaikille, jotka ohitan. Jos nopeusero ei ole suuri niin mielelläni vaihdan vielä pari sanaa jos hengästykseltäni suinkin pystyn. Tuntuu että raivoavat työmatkahybridistit eivät silloin saa "perkele peesiin ja ohi jos mahdollista minulla matkaa jäljellä kolme km" -kohtausta.

Mr.Auer
09.08.2011, 13.18
Peesiin tuppautuvat, tai jopa sinun ja ajokaverin väliin kuolemaa uhmaten tunkevat, hybridillä tai millä tahansa ajavat on tiputettava kyydistä, riippumatta siitä kuinka paljon lenkkiä on jäljellä. Tietenkin vasta sitten kun se on turvallista, on sallittua päästää hänet ensin ohi, ja liikennevalojen tms. muiden tielläliikkujien jne. ohittamisen jälkeen, mielellään ylämäessä, nöyryytetään sitten kyseinen etiketistä piittaamaton kuski menemällä ohi ja jättämällä hänet kauas taakse.

Prinsessa
10.08.2011, 10.45
Peesiin tuppautuvat, tai jopa sinun ja ajokaverin väliin kuolemaa uhmaten tunkevat, hybridillä tai millä tahansa ajavat on tiputettava kyydistä, riippumatta siitä kuinka paljon lenkkiä on jäljellä. Tietenkin vasta sitten kun se on turvallista, on sallittua päästää hänet ensin ohi, ja liikennevalojen tms. muiden tielläliikkujien jne. ohittamisen jälkeen, mielellään ylämäessä, nöyryytetään sitten kyseinen etiketistä piittaamaton kuski menemällä ohi ja jättämällä hänet kauas taakse.

Amen. Mä koen aina vielä suurempaa iloa siitä, kun saan mieskuskilla varustellun tempohybridin ohittaa ylämäessä :p

rolle72
10.08.2011, 10.50
Hienointa on ohittaa rullaluistimilla (ilman sauvoja tietysti) polkupyörä. Viime lenkillä meni kolme, aiemmin ei koskaan yli yhtä per lenkki. Samaan kategoriaan menee pertsaa hiihtäessä luistelutyylin edustajan ohittaminen.

Fatabo
10.08.2011, 11.06
Amen. Mä koen aina vielä suurempaa iloa siitä, kun saan mieskuskilla varustellun tempohybridin ohittaa ylämäessä :p

On kertakaikkiaan hienoa tulla naispyöräilijän ohittamaksi. Yleensä maisemat ovatten kohallaan :D

daemonsultan
10.08.2011, 11.24
Näin myös jalan liikkuville, niin eivät ota kelloa negatiivisesti.
Erityisen tärkeää tää on mun mielestäni, jos soittaa kelloa "varmuuden vuoksi", esim. koiranulkoiluttajaa lähestyttäessä.

AK-87
11.08.2011, 09.37
Työmatkasinkulan päältä ei näköjään auta tervehtiä ei-tuttuja VOMPpeja. Ainakaan kun päässä on tyylirikollisesti Foxin Flux LIPALLA (värit toki mätsää fillariin kuitenkin). Jään odottamaan ensimmäistä morjenstusta työmatkalla :D

Eilen sain reippaan vastauksen morjenstukseeni ja vielä maantiepyöräilijältä! Ei siis mitään maantiepyöräilijöitä vastaan tietenkään, mutta mun tilaston mukaan heiltä nyt on vain tullut muita nihkeämmin vastamoikkauksia :) Kotimatkalla tuli vastaan naispyöräilijä, joka reippaasti heilautti kättä. Molemmille hyvää mieltä, juuri näin :)

ppikkupe
12.08.2011, 00.50
Edelleen ihmetyttää harmaapartaisten herrojen tankoon naulatut kädet. Mitä harmaampi, sitä varmemmin ei moikkaa takaisin.

Tänään tuli illansuussa partaäijä vastaan. Täällä niitä harvemmin näkee muuten kuin puistossa, joten rispektiä vain. Oma tervehdyskin oli väsynyt ja löysä heilautus (eli olon mukainen. alla kolmen viikon lomatauko ja alkuviikosta vatsatautia), mutta hittolainen jos en olisi ollut tarkkana, niin en olisi huomannut, että partaäijän oikeanpuoleisesta kahvasta irtosi kaksi sormea.

Oiskohan tuo niin, että kokemuksen myötä kaikki turhat ja suoritukseen vaikuttamattomat liikkeet vähenee minimiin? Niinhän se on lajissa kuin lajissa. Katsoo ikämiesten pelejä vaikka fudiksessa tai lätkässä, niin siellä ei oteta yhtään ylimääräistä juoksuaskelta tai luistelupotkua. Mutta kyllä ne junnuja silti pyörittää.

nojoo
12.08.2011, 08.14
Onkohan kovinkin verinen loukkaus jos tuulipuvussa pyöräilevä lippalakkimies tervehtii merkkisinkulalla kaahaavaa aerodynaamista vauhtihirmua?:rolleyes:

samooja
13.08.2011, 10.30
Minä en tervehdi enää. Eilen alkoi yököttää kun joku tiimiasuinen kaveri moikkasi. Enmä tiedä, se oli olevinaan niin komea ja kaikkea nopeeta ja vahvaa, mutta nousi mäen sellasella naurettavan pienellä limpulla ja jollain jauhelihapaketin painosella hiilarilla ja minä paskakuntoinen väänsin amerikan terästä isolla limpulla jotta luut kovenis ja sainkin pulpautettua tuon samperin "aivovamman" hereille (mikä oli tarkoitus) Nousin kyllä jokaisen mäen mitä pitikin ja loput kävelin, paitsi sen yhden kun kaksi tosijoustohyrrää oli tukkinut mäen yläpäässä olevan polun juodakseen repuistansa, eikä siitä päässyt sitten, eikä jätkät edes moikannut vaikka huikkasin, latu auki!! No onneksi vauhtia oli sen verran että sain vaihdettua suunta helpotis. MUtta päätin lenkillä, etten tervehdi enää ketään, paitsi koiran kuljettajia, niiltä kuulee aina kaikkea kivaa. Esim missä on maaston kyyt, yms. Hyvä loppu kesää kaikille. Hei koitetaan muistaa kaikki, siellä poluilla ja teidenvarsilla on muitakin kuin me ja kuvitelmamme kuolemattomuudesta.

Mishka
13.08.2011, 10.32
minä en tervehdi enää. Eilen alkoi yököttää kun joku tiimiasuinen kaveri moikkasi. Enmä tiedä, se oli olevinaan niin komea ja kaikkea nopeeta ja vahvaa, mutta nousi mäen sellasella naurettavan pienellä limpulla ja jollain jauhelihapaketin painosella hiilarilla ja minä paskakuntoinen väänsin amerikan terästä isolla limpulla jotta luut kovenis ja sainkin pulpautettua tuon samperin "aivovamman" hereille (mikä oli tarkoitus) nousin kyllä jokaisen mäen mitä pitikin ja loput kävelin, paitsi sen yhden kun kaksi tosijoustohyrrää oli tukkinut mäen yläpäässä olevan polun juodakseen repuistansa, eikä siitä päässyt sitten, eikä jätkät edes moikannut vaikka huikkasin, latu auki!! No onneksi vauhtia oli sen verran että sain vaihdettua suunta helpotis. Mutta päätin lenkillä, etten tervehdi enää ketään, paitsi koiran kuljettajia, niiltä kuulee aina kaikkea kivaa. Esim missä on maaston kyyt, yms. Hyvä loppu kesää kaikille. Hei koitetaan muistaa kaikki, siellä poluilla ja teidenvarsilla on muitakin kuin me ja kuvitelmamme kuolemattomuudesta.

:d:d:d:d:d

maalinni
13.08.2011, 10.37
En nyt jaksanut lukea koko ketjua, mutta... Onko pakko moikata, jos itse on rennolla mtb lenkillä repun kanssa, jalassa lökäsortsit ja pyörässä LOKARIT. Sitten vastaan tulee kokovartalosuccicsissa hipo mtb-partasuu?

Tai lähinnä, että kehtaako moikata, kun toinen luulee minua ihan pelleksi? Eli kumpi moikkaa ensin jos kaksi ulkoisesti selkeästi eritasoista pyöräilijää kohtaa? Hipoukolla on tietty kai oikeus ignoorata nöösin moikkaus.

samooja
13.08.2011, 15.55
En nyt jaksanut lukea koko ketjua, mutta... Onko pakko moikata, jos itse on rennolla mtb lenkillä repun kanssa, jalassa lökäsortsit ja pyörässä LOKARIT. Sitten vastaan tulee kokovartalosuccicsissa hipo mtb-partasuu?

Tai lähinnä, että kehtaako moikata, kun toinen luulee minua ihan pelleksi? Eli kumpi moikkaa ensin jos kaksi ulkoisesti selkeästi eritasoista pyöräilijää kohtaa? Hipoukolla on tietty kai oikeus ignoorata nöösin moikkaus.

Olla säälitön pelle, mutta vikkelät kammet.

Juuri lenkiltä kotin palanneena voin todeta, että ainoa asia mille nauretaan on hyvät vitsit, ja huonotkin naurattaa.

Sen verran pähkäilin lenkillä, että kumpi meistä jää taatusti ja reilusti kuin tivolin mainos ihmisten mieleen. Luulen, että mä olin tällä kertaa se himmee tähti ja Ässä valas koko metsän, paljasti polut ja niksit :) Siis ässä ei oo valas, kohta se punajuuri tulee mussuttaa taas nuttura piukalla määkimään. Niin Valaisi siis hela skuugen, noin.

*suihkuun, ja hartaustilaisuuteen*

Vanhapuuma
13.08.2011, 16.01
Minä en ihan ymmärtänyt Samoojan viestistä muuta kuin sen, että se ei tervehdi enää. Muttamutta, emminätiedä, onko tässä nyt niin tarkat vaatimukset sille, ketä voi morjestaa ja ketä ei? Kaippa joillekin on.

Minä vaan en ole koskaan ymmärtänyt, että mikä siinä on niin vaikeata (poikkeuksina toki ymmärrän esim. tempopyörällä menijät, sellaiset jotka ei selvästikään huomaa, on kääntymässä tai muuten on vaikea paikka morjestaa, ja yleensäkin jos selvästi pyrkii vetämään kovavauhtista lenkkiä keskittyneenä lähinnä vain ajamiseen jne. jne.)? Minä vaikka nostan ekana sen käden, jos se tuntuu niin hirveen vaikeelta tehdä se ensimmäinen liike, ei ole minulta poijes.

Sama juttu kuin katuja tallatessa tapaa jonkun puolitutun ja vaikka kerran jutellut sen kanssa, tuleeko sitä morjestaa? Minä morjestan. Joku ei koe tätä välttämättömäksi, olkoot se hänen päätöksensä, minusta se on vain töykeää.

Tänään tuli taas morjenstettua joitakin maantiesankareita, vastausprosentti pauttiarallaa 80.

snowfake
13.08.2011, 18.21
Vaikka en muille juoksijoille, kävelijöille, skodakuskeille tai mustavalkoisen koira ulkoiluttajalle moikkaakaan, niin nyt on pakko ollut ruveta moikkailemaan kanssamaantiepyöräilijöitä jos on maantiepyörällä ja kanssamtbkuskeja jos tulevat asfaltilla vastaan. Sen verran on tullut moikkailua että on pitänyt ruveta vastaamaan ja tuleepa nyt moikattua ensimmäisenäkin.

Moikkailen jos vastaantulija näyttää siltä että ollaan urheilemassa, eikä menossa kaljakauppaan. Hyvin moikkailevat takaisinkin vaikka ajelenkin shimanon maastokengät + enduran maastoshortsit jalassa sinkulacyclocrossarilla :)

Shimaani
13.08.2011, 21.28
... Ässä valas koko metsän, paljasti polut ja niksit ... Niin siis tuosta tolleen (humpsinpumpsin) noin ja sit hempautat tuolleen ja sit vemputat (hypitipompiti) noin ja sit se (ryskismuks)on siinä.
Eikä se punapää mua tuijjotellu. :o
Äh, lapaa pystyyn villaristeille paitsi kypärättömille ja koiranulkoiluttelijoita kannattaa poluilla aina tervehtiä ja vaikka stoppaa jutulle koska ne/me tekee meille polut. Pieni vaiva - iso ilo.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

syte
13.08.2011, 21.42
En nyt jaksanut lukea koko ketjua, mutta...

No shit! Vaan 61 sivua tekstiä eikä jaksa lukea, outoa.... ;)

viime lenkillä ei näkyny muuta kuin kovin pron näköinen maastopyöräilijä. Tiukka katse kelpaa moikkaukseks, jätkä on noteerattu ja homma näyttää toimivan!

Kauniille naisille on aina kiva moikata. Maantietsykässä on se hyvä puoli että pääsee kauemmaksi punastelemaan mitä on tullut tehtyä. Autokuskeille moikkaan jos tuntuu että bkt tippuu usean %:n kun mua tarvii odotella. Viimeksi moikkasin juoksijaa, kun katseli mun hazardia autotie-klv-surffailua ja kivasti antoi mennä ohi eikä senkään lenkki siitä häiriintyny. Kivaa kun on tavotteellista jengiä liikkeellä. :)

samooja
14.08.2011, 12.31
Niin siis tuosta tolleen (humpsinpumpsin) noin ja sit hempautat tuolleen ja sit vemputat (hypitipompiti) noin ja sit se (ryskismuks)on siinä.
Eikä se punapää mua tuijjotellu. :o
Äh, lapaa pystyyn villaristeille paitsi kypärättömille ja koiranulkoiluttelijoita kannattaa poluilla aina tervehtiä ja vaikka stoppaa jutulle koska ne/me tekee meille polut. Pieni vaiva - iso ilo.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Totta. Siitä punapäästä, en tiedä sanoa. Ku ei oltu "kuvaamassa". :D

mk
14.08.2011, 13.54
tänään tervehtimisprosentti 100% :) yks ja ainut maantiepyöräilijä tuli vastaan päivän lenkillä

Matsuma
14.08.2011, 19.26
...ja koiranulkoiluttelijoita kannattaa poluilla aina tervehtiä ja vaikka stoppaa jutulle koska ne/me tekee meille polut. Pieni vaiva - iso ilo.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Tästä on jo pari päivää aikaa. Oltiin karvaneitien kanssa lenkillä. Käpysteltiin Jakomielimäen pitkospuita pitkin ja vastaan tuli kolme maastokuskia. Laitoin neidit naruun ja pompattiin sivuun mättäälle tukkimasta kulkureittiä, kun siinä ei ollut liian märkään.
Kaikki kolme kuskia kiittivät ystävällisesti ja ajoivat ohi. Teki mieli huikata perään "varokaa, ettei eturengas tipahda pitkospuiden rakoon" :D

Peukku näille kuskille :)

Markku62
15.08.2011, 13.29
Ohitin myös polkumapyörillä liikkuneen retkikunnan, joka koostui Ukrainasta ja Venäjältä Suomeen kesätöihin saapuneista nuorista miehistä ja naisista. Kättä nostin veljille ja sisarille niin kuin tapanani on. Kovasti tuli kommenttia, josta lubenturin arvoisella lukiovenäjällä en saanut mitään selvää. Huutelin taaksepäin että sto? Nitsevuo, davai davai tuli kommentiksi.

Halloo halloo
15.08.2011, 14.13
Pitänee hankkia oikeita pyöräilyvaatteita, jotta tervehtimiseen vastataan.

Saintnoaim
15.08.2011, 20.41
Kyllä Espoossa aika nihkeesti ketään moikkaa vaikka itse olisi suoran toisessa päässä jo käsi pystyssä, joten lopetin sen turhana touhuna. :p

Ripa523
19.08.2011, 12.57
Lenkillä tuli neljä VOMPin oloista pyöräilijää vastaan, moikkaamisprosentti näissä täysi sata. Kaikista eniten mieltä lämmitti Tuusulanjärven länsilaidalla vastaantullut arvokkaan oloinen herrasmies (jos nyt Trekin ajopaidassa voi olla arvokkaan oloinen...) jonka vähäeleinen päännyökkäys oli jotenki tosi chool.... :)

PikkuPatleetti
19.08.2011, 16.10
Äh, ajattelin lopettaa koko homman. En ole laskenut moikkausprosenttia, mutta tuntuu että tässä kolmen päivän aikana työmatkaa hinkatessa on tullu vaan pari morotusta (Järvenpää-Koivukylä välillä siis). Ohittaessa voin jatkossa heittää vähintään morot. ...siis jos nyt olisin ketään ohittamassa.

Trike-Man
19.08.2011, 18.59
No-niin...Oma muistini on niin huono, etten jaksa laskea prosentteja, joilla vastaantulevat pyöräilijät vastaavat "sormien-suoristuksiin". Mutta jos se suinkin on mahdollista, niin morjestan ainakin kaikkia "tosi-pyöräilijöitä", joita kohtaan lenkeilläni. Ja jos huomaan vastauksen, niin se vähentää esim. tihkusateen tuomaa vi...jännitystä matkallani :cool:.
Ja jos vastaantuija ei moikkaa takas, niin VOI-VOI! Se ei tee lenkistäni yhtään sen surkeampaa.
Eri asia, jos tarvitsee esim. ketjunkorjaus-välineitä. Silloin toisen tosissaan-pyöräilijän PITÄÄ pysähtyä ja tehdä voitavansa auttaakseen pulaanjoutunutta läheistä!
Pyöräni on kyllä aika oudon näköinen (ainoa maailmassa), että vastaanpolkijalla saattaa mennä pasmat sekaisin, eikä se raukka aina ymmärrä vastata tervehdykseeni...;-)

Jankke
20.08.2011, 02.57
Ajelen sporthybridin kanssa(jossa nykyään myös tempotangot..) Ja varusteina yokon/vauden vetimet.. En ole juuri kenellekkään moikannut ja ei kukaan minua. Poikkeuksena tossa jokunen viikko sitten kun ajoin tangoilta, niin joku vanhempi kaveri vahto-paattinen välillä oikein reilusti nosti kätensä ni pakkohan se oli tervehdykseen vastata. :) Ja sai jopa motivaation kohoamaan samalla kun tuli hyvä mieli. Nyt sitten piruuttani moikaillut kaikkia kuntoilijoita ja sellaisia myös kenellä laukut kiinni esim. tarakassa(kenties pidemmällä reissulla kun maantiellä ajanut ja tietty vaaditaan, että kypärä päässä). Yllättynyt et reippaasti yli puolet vastannu tervehdyksiini. Kiitos niistä, jotenki se vaan aina jaksaa piristää. :)

samooja
20.08.2011, 10.29
MÄ moikkasin sellasia tyyppejä joista näkee hyvän fiiliksen, ja sitten vastaan tuli pari hemmoa kippurasarvillansa ja vierekkäin ja lujasti, mä ihan hapoilla ajoin täysiä kotia kohti, koska piti päästä lepuuttaa kinttuja (kovalla ajolla on nopeammin perille ja muskelit herää luiden päällä) päätin sitten kokeilla miten nämä rinnakkaiset reagoivat kun pidän ajolinjani, väistivät.

z-am1
20.08.2011, 23.12
Tänää sain yhen moikkauksen lenkillä ,senki anto noin 4vuotias pyöräilijän alku apupyörien kaa, kyl tuli hyvä mieli :D

Slim_Jim
11.09.2011, 11.20
Varkaudessa tervehdin suurinpiirtein kaikkia keillä kypärä oli pyöräillessä päässä.
Samaa linjaa täällä Hämeenlinnassa, mutta yksi ero näyttää olevan;
mitä Varkaudessa miltei jokainen morjesti takaisin, täällä Hämeessä jengi vaan möllöttää.
Onko tämä sitä hämäläistä hitautta vai mitä?

mjh78
11.09.2011, 12.53
Varkaudessa tervehdin suurinpiirtein kaikkia keillä kypärä oli pyöräillessä päässä.
Samaa linjaa täällä Hämeenlinnassa, mutta yksi ero näyttää olevan;
mitä Varkaudessa miltei jokainen morjesti takaisin, täällä Hämeessä jengi vaan möllöttää.
Onko tämä sitä hämäläistä hitautta vai mitä?

Kyllä täällä suurkunnan kainalossa morotetaan vieraitakin, joskus ihan pyytämättäkin. Tarttee vaan lähtee kirkoilta vähän syrjemmälle ajeleen.

mk
11.09.2011, 13.49
aikamoinen määrä näkyi pyöräilijöitä tänään, kun Idrottsklubben IK Myranin järjestämä Alavetelin Ajot (http://www.ikmyran.net/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=5&id=49&Itemid=71) osui päivän lenkkireitilleni :p Tervehtittäviä riitti muutamia kymmeniä. Jos joku osallistujista on palstalainen ja tunnisti niin Hei! olin se sinipaitainen cervelokuski, joka ajoi vastaan välillä Kaustinen-Veteli :)

haedon
11.09.2011, 14.50
Ketään en tervehtinyt.....mutta eipä tullut ketään vastaankaan. Pari sienestäjää oli Talmonmäellä ja niiden kanssa juttelin kymmenisen minuuttia. Aamupäivällä kun kävin töissä autolla liikenteessä mm Veikkolassa niin johan tuli maantiepyöräilijöitä vastaan. Tulihan noille morjesteltua, mutta eipä ne autoilijan tervehdyksiä huomaa;).

JiiPee
14.10.2011, 19.33
Tommosen automaattihanskan väsäsin duunissa uretaanista. Tää handu on kokoajan pystyssä, eikä se erottele sukkahoususpedejä kurahousuista eikä ketään yhtään mistään. Jos on tapaturma-altis henkilö niin tää on hyvä idis, lapanen morottaa tuelta 24/7 ja kuski voi keskittyä itse sotkemiseen molemmat kädet stongassa kiinni. Helppo kiinnitys vaikka mihin, ei tahraa.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=5156&d=1318609477

ketjupeikko
14.10.2011, 22.01
:D hieno! Tommosesta vähän enempi aero versio sopis maantievatkaimeenkin. Värikoodeilla voi sitten signaloida kuinka vakavastiotettava on liikkeellä.

Rikke
08.11.2011, 10.59
Tuli eilen moroteltua kaupin metikössä parille vastaantulijalle kapeahkolla mettäpolulla.

OsQ
18.11.2011, 00.12
Moikkailen kaikkia, jotka harrastajiksi tunnistan. Ajopaita on yleensä aika hyvä tuntomerkki, maastopyöräilijöiden kohdalla myös suojien käyttö. Ja tottakai pyörääkin tulee vilkaistua, jos kerkiää. Noin kuukausi sitten osui Pirkkolassa toistamiseen sama tyyppi moikattavaksi, ja saimmekin kaverista yhden ryskääjän lisää. Loistavinta tässä oli se, että kyseinen henkilö tunsi polut itseäni paremmin ja löysinkin paljon uusia reittejä.

syte
05.03.2012, 21.21
ASiaa!!! Kevään lämpimät auringonsäteet sulattaa tien pintaa ja paikoitellen klv:lläkin pääsee joutuisasti. Mutta kyllä se mieli on tuonne autojen sekaan, ne kun on vaarallisempia satunnaisesti kohdatessa. Mut välillä ne jopa varoo huomatessaan edellään holtittomasti hoippuvan urhon. Mutta sivulta jos hoippuu, niin allepa jää...

Olipas kiva kun joku morjesti tuossa eilenkö se nyt oli, täällä Lah(d)essa tietysti, Laatukadulla. Molemmat vedettiin autotietä ja autokin veti keskeltä kohtauspisteessä. Terveisiä vaan!

OMT
05.03.2012, 22.10
Tietää olevansa pyöräilymaassa, kun autoilijatkin kannustavat välillä. Lapanen nousee pyöräilijöillä lähes sataprosenttisesti.

Halloo halloo
28.04.2012, 23.07
Hyvin nousi käpälää vastaukseksi tänään tämmöiselle köhelömmällekin kuskille, kun lenkkeilin Espoon/Kirkkonummen/Lapinkylän seudulla. Iloinen mieli moisesta. Veikkolassa ei ehtinyt sitten oma käpäläni nousta vastaukseksi alamäkeä vastaan tulleelle kuskille, huomasin liian myöhään.

Jake_Kona
28.04.2012, 23.50
Onko pyöräilystä tullut suositumpaa kun koko ajan pukkaa uutta fillaria vastaan?
Kaikille en kerinnyt morjestaa:(
Komeita kelejä:) kaikille

Elina81
29.04.2012, 10.28
Kyllä tuli älyttömän hyvä fiilis eilen, kun olin ensimmäistä kertaa maantiepyörällä liikenteessä ja joka ikinen maantiepyöräilijä moikkasi. En laskenut tervehdysten määrää, mutta pitkälle toistakymmentä kuitenkin.

Ukkis
29.04.2012, 11.17
Ihan toisenlaisia kokemuksia. Oltiin kihlatun kanssa viime sunnuntaina aurinkolenkillä ajelemassa pyynikillä ja länsi-tampereella. Nähtiin ainakin 5 "lenkkiasussa" olevaa pyöräilijää (muutama näistä maantiekuskeja) ja yksikään ei moikannut takaisin vaikka väittäisin että jokainen näki huomionosoituksen. Olin silloin pettynyt, nyt en enää niinkään kun sunnuntaita siunaa taas kauniit kelit. Yritetään uudestaan, ja käsi nousee!

mk
29.04.2012, 15.21
aika hyvin oli tänään maantiefillaria liikkeellä ja kokkolan jälkeen kaustista kohti lähtiessäni tuli paikallisia ajoporukoita parikin vastaan, sekä yksittäisiä kuskeja. Tuntui hetken että saa kokoaika olla käsi pystyss :D

kilppis
29.04.2012, 17.26
Kyllä hybridistillekkin heilautetaan kättä takaisin... Ainakin jos vastaantuleva aikoo kääntyä ja ajolinjat menevät ristiin ;)

kolistelija
29.04.2012, 17.51
Aika huonosti on vastattu heilutuksiin. Tänä vuonna olen neljä maantielenkkiä ajanut ja fiilispohjalta sanoisin että alle 20% on vastannut. Parhaiten lapa nousee Zeuksen kuskeilla, 100% on moikannut. :)

tipsu
29.04.2012, 18.13
Aika huonosti on vastattu heilutuksiin. Tänä vuonna olen neljä maantielenkkiä ajanut ja fiilispohjalta sanoisin että alle 20% on vastannut. Parhaiten lapa nousee Zeuksen kuskeilla, 100% on moikannut. :)

huonoa tuuria, luulisin. Mua on tervehtinyt muistaakseni yhtä lukuunottamatta kaikki, ja olen itsekin lenkillä tervehtinyt. Ja haluan ajatella, että se yksi ei huomannut. Työmatkalla ei tule yleensä heiluteltua kättä, lenkillä kyllä.

Elina81
29.04.2012, 21.09
Kävin eilen lenkillä, kaikki moikkasivat. Kävin tänään polkemassa saman lenkin, kukaan ei moikannut. Ja ihan yhtä paljon tuli (maantie)pyöräilijöitä vastaan. Kumma juttu.

Shimaani
29.04.2012, 21.26
Tänään sunnuntaina 0945 Martinkyläntiellä vastaan tuli kuuden maantiekiitäjän lauma jota tervehdin lapa pystyssä, yksikään näistä ei vastannut. Ilmeisesti hillitynpinkki täysjousto ja iloisenkukertava löysä vaatetus tahi juomareppu aiheuttaa hylkimisreaktion.:) Siinä ajoradalla ei muuten ole ihan viksua ajaa kolme rinnan.

JTG
29.04.2012, 21.53
Kävin eilen lenkillä, kaikki moikkasivat. Kävin tänään polkemassa saman lenkin, kukaan ei moikannut. Ja ihan yhtä paljon tuli (maantie)pyöräilijöitä vastaan. Kumma juttu.

tuulen suunta?

narisevaklossi
29.04.2012, 22.13
Tänään sunnuntaina 0945 Martinkyläntiellä vastaan tuli kuuden maantiekiitäjän lauma jota tervehdin lapa pystyssä, yksikään näistä ei vastannut. Ilmeisesti hillitynpinkki täysjousto ja iloisenkukertava löysä vaatetus tahi juomareppu aiheuttaa hylkimisreaktion.:) Siinä ajoradalla ei muuten ole ihan viksua ajaa kolme rinnan.

Aika tuttu kuvio täällä meillä pöndellä kanssa....Mikähän sitten on kun tervehtii vastaantulijaa jolla on Hankkian lippis ja haljasnahkaiset ajohanskat kalustona mummis + flätit niin tervehdys on jokakerta kuitattu reilulla vastatervehdyksellä...

VPR
29.04.2012, 22.19
Tänään sunnuntaina 0945 Martinkyläntiellä vastaan tuli kuuden maantiekiitäjän lauma jota tervehdin lapa pystyssä, yksikään näistä ei vastannut. Ilmeisesti hillitynpinkki täysjousto ja iloisenkukertava löysä vaatetus tahi juomareppu aiheuttaa hylkimisreaktion.:)
Meit oli kyl seittemän mut en mä ainakaan mitään täpäriä huomannut. :seko: Kyl me moikattiin kaikkia jotka huomattiin eikä kaikki moikannu takasin.

tjm
30.04.2012, 11.18
Viikonloppuna oltiin ekaa kertaa satulassa Ylöjärven ja Säijän suunnalla. Vähän oli nihkeää noiden tervehdysten kanssa. Ovat tainneet ostaa liian mukavat kahvat kun eivät millään maltaneet irrottaa kättä. Eräs maastopyöräilijä vilautti ujon hymyn, hänelle kiitos tästä.

Halloo halloo
30.04.2012, 12.38
Mikä on virallinen linja? Pitääkö kämmenen nousta hartian tasolle? Riittääkö sormien nosti kahvalta? Entä pään nyökkäys, onko riittävä?

samooja
30.04.2012, 12.43
Olen käyttynyt jopa wierd alin iloista käsitervehdystä. Saamattta edes keskisormea vastaan.

zort
30.04.2012, 14.15
Onko pyöräilystä tullut suositumpaa kun koko ajan pukkaa uutta fillaria vastaan?
Jo vain! Meitinkin poluilla on nykyisin jo melkein läyhkettä. Toistakymmentä vuotta sai ajella yksin, nyt tulee melkein joka lenkillä maastopyöräilijöitä vastaan. Joutavat vielä jotkut pysähtyä juttelemaankin. :)

tjm
30.04.2012, 15.06
Mikä on virallinen linja? Pitääkö kämmenen nousta hartian tasolle? Riittääkö sormien nosti kahvalta? Entä pään nyökkäys, onko riittävä?

Erinomainen kysymys. Itselle on riittävää mikäli minulle jää selkeä käsitys että kanssapyörittäjä huomasi minut. Mitä se sitten on, lienee yhtä henk.koht. kuin hammasharja. Tässä vaihtoehtoisia tapoja. Saa soveltaa vauhdin, tien kunnon, muun liikenteen tms. mukaan:

1) KÄDEN NOSTO: Ehdottomasti näkyvin ja suositeltavin. Hyväksyttävä korkeus kahvoilta ajettaessa 15 senttiä olkalinjan alapuolella, siis selkeästi irti tangosta.
2) SORMIEN NOSTO: Diskreetti ja hienostunut tapa, saattaa tosin jäädä huomaamatta.
3) PÄÄN NYÖKKÄYS: riippuen moshauksen määrästä saattaa helposti jäädä liian vähäiseksi
4) 2 ja 3 yhdistelmä: molempien käsien herkeämätöntä käyttöä vaativissa olosuhteissa riittävä mutta turvallinen
5) joku muu???

Johan Moraal
30.04.2012, 15.18
Erinomainen kysymys. Itselle on riittävää mikäli minulle jää selkeä käsitys että kanssapyörittäjä huomasi minut. Mitä se sitten on, lienee yhtä henk.koht. kuin hammasharja. Tässä vaihtoehtoisia tapoja. Saa soveltaa vauhdin, tien kunnon, muun liikenteen tms. mukaan:

5) joku muu???

äänimerkki. MORRJÖSSS:)

siitä tuli mieleen, mitä jos sattuu ohittamaan jonkun. yleensä annan jokin komentin ohittaessa, "hophophop" "vengavenga" "jaksajaksa" tai "hyvätahtiiiii".

Halloo halloo
30.04.2012, 15.24
siitä tuli mieleen, mitä jos sattuu ohittamaan jonkun. yleensä annan jokin komentin ohittaessa, "hophophop" "vengavenga" tai "hyvätahtiiiii"

Kaikki hyvin? Alles gut? Allt bra? Tai vain kevyt kädennosto "minä tässä painelen menemään" ilman mitään rivienvälistä kommenttia vauhdista?

Johan Moraal
30.04.2012, 15.28
Joo se mimimivaihtoehto minulla on kevyt oikean käden nosto ohittaessa. En yleensä kysy onko kaikki hyvin, onhan se ihminen lenkillä, ei voi paremmin olla?)

Fuuga
30.04.2012, 16.49
Aamulla sanotaan 'huomenta', iltapäivällä 'hyvää iltapäivää' ja illalla leppoisasti 'iltoja, onpa upea keli' (säästä riippumatta).

Il ciclista di Roine
01.05.2012, 23.34
Itse tulee moikkailtua vain tyypeille, jotka tunnen nimeltä ja ovat olleet minun kanssani tekemisissä/puheväleissä. Tämä §ääntö koskee myös oman työpaikan ihmisiä (n. 40). Aina tulee ajateltua noiden muiden pyöräilyharrastajien olevan kunnoltaan teräsmiehiä omaan etenemiskykyyn verrattuna. Kompleksinen suhde siis. Olen kuntoilija, en kilpailija.

Satulalta lapanen heilahtaa ryhmälle pyöräilijöitä, joita omalla asuinalueella edustavat keltapaitaiset Kaupin Kanuunat. Onneksi ovat tulleet aina vastaan! Olisi kyllä jonkinasteinen kriisi, jos KK-miehet painisivat muina miehinä ohitseni (näin tapahtuisi aivan varmasti, itseäni ilahduttaa suurestikin, jos yllän edes 30,0 km/h keskiarvonopeuteen).

rhubarb
01.05.2012, 23.50
Ryhmässä ajellessa pitää olla varovainen vilkuttelun kanssa, etteivät kanssapolkijat erehdy luulemaan suuntamerkiksi.

Tosin yleensäkin vastaantulijan tapauksessa käytän vasenkätistä neljän sormen perpendikulaaria, eli sormet suorassa kulmassa menosuuntaan nähden, n. 45° kulmassa yläviistoon. Näkyy aavistuksen paremmin. Joskus pitää nyökätä, ja tuttuja morjestetaan perusteellisemmin.

Ohittaessa nostan yleensä oikeaa kättä selkeämmin ylöspäin, jottei ohitettava luulisi sitä suuntamerkiksi.

Kuntoilija
02.05.2012, 09.58
Tänä keväänä ei ole kuin yksi moikannut mulle takaisin maantien laidassa ja vastaan on tullut varmaa sata muuta.
Pärstävärkki on vissiin vikana tai sitten mulla on väärän merkkinen peli alla:eek:.

Takamisakari
02.05.2012, 11.51
Kyllä aina moikataan sekä maantiellä että maastossa. Esim omat maantielenkit suuntautuu usein tuonne (kuuluisan?) Bodom- järven seutuville ja ei siellä niin paljoa kanssataistelijoita tule vastaan etteikö muutamaa sormea voisi kohottaa vastaantuleville.

gilbert
28.05.2012, 19.32
Mitä lähempänä helsingin keskustaa ajelee siirtymiä niin sitä vähemmälle jää moikkailu, mutta kyllä viimeistään Pitskun jälkeen alkaa lapa nousemaan. Ei ole jäänyt mieleen kauheasti kertoja kun täällä pääkaupunkiseudulla olis jengi jättänyt vastaamatta 2012. Selkeästi kyllä moikkailuinnostus on kovempaa kun on kevät ja vihdoin päästy putsatuille teille. Tempoa tykitellessä kuolan valuen ja Strava-ennätyksiä metsästäessä tosin kättä ei aina huvita nostaa.

Jake_Kona
28.05.2012, 21.15
Moikkailin kaikille vastaantuleville pyöräilijöille 80km lenkillä.
Ainoastaan tempo- ja mummopyöräilijät ei saanut kättä ylös.
Liekö samasta syystä, ettei kaadu.

Kettu-Pekka
29.05.2012, 20.30
Itellä on ollut hauska kokemus: kun ajan omalla suoratankoisella ridleyllä niin kukaan ei morjesta. Mutta jos ajan kippurasarvella niin kaikki trikoomiehet morjestaa :)

Atro
29.05.2012, 22.03
Itellä on ollut hauska kokemus: kun ajan omalla suoratankoisella ridleyllä niin kukaan ei morjesta. Mutta jos ajan kippurasarvella niin kaikki trikoomiehet morjestaa :)

Kai tää liittyy siihen, että kippurasarvet, kapeet renkaat ja sukkikset paljastaa jo kaukaa että pyöräilyä harrastetaan ihan "oikeesti".

Vrad
29.05.2012, 22.47
Vaikka vaan työmatkalla olen täällä Zaragosassa (ESP), niin pakko sanoa, ettei täälläkään näy kovin morjesteltavan, korkeintaan jos toinen harrastaja erottaa toisen harrastajan selvästi. Tosin puolentoista päivän tarkkailun perusteella edes lajilla ei oo väliä. Trikoo kippuran kanssa voi bmxlle morottaa, jos on pärrää päässä ja vaikka polvisuojat tms..

Keevo
29.05.2012, 23.27
oon kohta temponu työmatkaa tällekesälle noin 350km ja kertaakaan ei oo kenekään vastaantulevan pyörän lapa noussut. alla on kippurasarvinen maantiekonkeli, mutta yllä ei kyllä ole trikoita ja ajolaseina raybanin aviatorit..

Tänään oli muuten puolen tunnin alitus todella lähellä. 30min35sec. matkaa noin 15km. hippasen syletti :|

Lasol
29.05.2012, 23.29
oon kohta temponu työmatkaa tällekesälle noin 350km ja kertaakaan ei oo kenekään vastaantulevan pyörän lapa noussut. alla on kippurasarvinen maantiekonkeli, mutta yllä ei kyllä ole trikoita ja ajolaseina raybanin aviatorit..

Tänään oli muuten puolen tunnin alitus todella lähellä. 30min35sec. matkaa noin 15km. hippasen syletti :|

Trikoilla olis menny alle..

Halloo halloo
29.05.2012, 23.45
^ trikoilla pääsee täysii.

Torres
30.05.2012, 11.14
Eilen tuli parikin pyöräilijää vastaan välillä Halikko - Paimio, vanhaa turuntietä ajelin. Joka kerta ehdin tervehtiä ensin, mutta kyllä se käsi nousi aina vastaukseksi.

Oatmeal Stout
30.05.2012, 14.22
Keski-iän ohittaneena heteromiehenä kynnys iloisesti tervehtiä pelkissä raybaneissa ajavia on kohtuu korkea vaikka minulta on työpaikkalounaalla kysytty: Joku pervo ajeli vastaan aamulla, kerrotko kuka hän on? ja jostain syystä firman tj katsoi minua hieman hitaasti eikä kysyvää neitokaista.

rhubarb
30.05.2012, 14.59

Fiksihipsteriksi luulevat.

LJL
30.05.2012, 16.31
Oon nyt tässä kolmisen kuukautta ajanut Espoossa ja pääkaupunkiseudulla maastopyörällä, niin kevyen liikenteen väylien osalta oon todennut että jos itse ensin moikkailee ns. oikeita pyöräilijöitä, niin muutkin moikkailevat, mutta jos ei jaksa/huvita olla aktiivinen, niin eipä juuri kukaan morjesta. Ajokamat ihan normaalit pyöräilyvaatteet, Oakleyt päässä yms. ja fillarikin kait "ihan oikeesti harrastaa" -osastoa. Ei ole esittää mitään erityisiä päätelmiä tästä, totean vain asiantilan. Ehkä olen spede ja kaikki nauraa ja halveksuu selän takana, jopa työmatkatempoilijat.

-Lauri

Juha_H
30.05.2012, 17.14
Tässä Espoon ja Kirkkonummen rajalla asuvana olen ollut huomaavinani sellaisen seikan että tervehtimisillä on ratkaisevia eroa riippuen siitä mihin lenkki suuntautuu. Jos lähden itään Espoon ja Nurmijärjen suuntaan niin takaisinmoikkaukset on suht harvassa. Länteen lähtiessä taas lähes kaikki tervehtivät, Siuntion ja Lohjan pikkuteillä tervehtii jopa mummiksella liikkeellä olevat isännät :) Naiset tervehtivät takaisin jostain syystä todella harvoin tai sitten tervehdys on niin hillitty nyökkäys etten sitä yleensä huomaa.

Taajama-alueilla moikkailu on vähän niin ja näin etenkin työmatka-aikaan. Silloin jää itseltäkin yleensä tervehtimiset väliin vaikka toki tervehdyksellä aina vastaan jos joku muu tekee aloitteen.

Fuuga
30.05.2012, 21.22
En minäkään työmatkalla usein tervehdi, mutta jos lähes joka päivä se sama kaveri tulee vastaan lähes samassa paikassa niin kyllä alkaa pikkuhiljaa naurattaa oma ja toisen hölmöys jos ei kumpikaan nosta edes pikkurilliä. Kun kuitenkin täällä susirajan takana tavataan tervehtiä dösätsöraakin.

IncBuff
30.05.2012, 21.41
Tossa kun maastokamppeissa on cyclolla ajellut maantienlaitaa niin lähemmäs miehen ikään päässeiltä lapa nousee reippaasti. Sen sijaan hiilikuitutykeillään veivaavat n. kolmikymppiset eivät vaivaudu edes vilkaisemaan. Löysätkää pojat ihmeessä kypärää.

ppikkupe
30.05.2012, 22.06
Tossa kun maastokamppeissa on cyclolla ajellut maantienlaitaa niin lähemmäs miehen ikään päässeiltä lapa nousee reippaasti. Sen sijaan hiilikuitutykeillään veivaavat n. kolmikymppiset eivät vaivaudu edes vilkaisemaan. Löysätkää pojat ihmeessä kypärää.

Alaotteelta kun puskee vastatuuleen (tai tempoa), ja katse ajoittain ainoastaan käväisee ylhäällä, niin siinä välttämättä edes huomaa, mitä vastakkaisella puolen tietä tapahtuu.

El-Carpaso
30.05.2012, 22.12
Toi morjenstelu tuntuu kyllä vähän vieraalta ajatukselta. Jos joku nostaa lapaa niin kyllä mä siihen vastaan mutta alotetta en ikinä tee. Toisaalta en tajua sitäkään että miks mulla ei sais olla valkoista tankoteippiä tai miks en sais pitää päällä keltaista paitaa jossa lukee tour de fuck you (innoittava lausahdus kerta kaikkiaan). Siis täysin absurdi ajatus että fillaroinnissa vois olla joku etiketti.

Vai onko nää semmosia juttuja jotka pitää adoptoida sit ku rupeaa ajamaan porukassa?

Vilhelm V
30.05.2012, 23.14
Toi morjenstelu tuntuu kyllä vähän vieraalta ajatukselta. Jos joku nostaa lapaa niin kyllä mä siihen vastaan mutta alotetta en ikinä tee. Toisaalta en tajua sitäkään että miks mulla ei sais olla valkoista tankoteippiä tai miks en sais pitää päällä keltaista paitaa jossa lukee tour de fuck you (innoittava lausahdus kerta kaikkiaan). Siis täysin absurdi ajatus että fillaroinnissa vois olla joku etiketti.

Vai onko nää semmosia juttuja jotka pitää adoptoida sit ku rupeaa ajamaan porukassa?

Sitä kutsutaan kulttuuriksi.

Halloo halloo
30.05.2012, 23.32
^ ilo saattaa levitä sivuoireena.

adelaine
01.06.2012, 10.48

Näin kesällä omalla työmatkalla tulee jatkuvalla syötöllä sekä naama että selkä eella niin paljon porukkaa vastaan, että sitä sais koko matkan ajaa käsi etuyläviistoon ojennettuna jos alkais morjestelamaan. Näin ollen on helpompi rajoittaa tervehdykset liikennevaloissa naljailuun. Talvella onkin sitten eri juttu, kun ilahtuu näkiessään muitakin hulluja.

samooja
01.06.2012, 11.32
Jos ei ole kypärää, niin ei sitä viitti tervehtiä. Koska todennäköisesti hetken päästä kuitenkin vastaan tulee pyörän oikea omistaja joka pysäyttää sen tervehtijän eli sut. Ja siinä saa siten kivasti selittää että ei ollut mun kaveri. Ja se hengästynyt ukko on siinä vaiheessa vihainen ja veri kiertää reenatuissa muskelissa, eikä päässä, ja ne arvet ja tatuoinnit, eikä tietysti se usko: mitä v.ttua sä täällä sitten tuntemattomia lapapystyssä morjenstelet? Haet epätoivovoisesti seuraa? Ja ykskaks todella omituisen käänteen kautta se keskustelu kääntyy siihen, että sua neuvotaan nettien treffi palstojen käytössä siinä kevyenliikenteenväylällä. Ja sä et kehtaa polkea karkuun vaan alistut, ihan vaan siksi ettei sua luulla sen pyörävarkaan kaveriksi. Ja myöhemmin kun saat sellaisen kannustavan tekstarin siltä ukolta, joka on muuttunut isommaksi mitä se oikeesti oli ja se on mielissään kun saa jeesata sua tulee ulos kaapista. Ni sä et vaan pysty olemaan itsellesi rehellinen, sä vaan laitat sen ilmoituksen kuvan kera sinne nettiin ja käyt niillä treffeillä. Ihan vaan sen takia että päätit tervehtiä tuntemattomia succicsissa..

Että pitäs olla joku selitys sitten valmiina. Eikä: että eiku fillarifoorumilla, kato jätkät keksi että moikataan ku tavataan vaikkei tunneta ku ollaan alan miehiä ja naisia, ollaan niinku etelän perukoilla yhtä suurta perhettä.

Moikkaatko sä kaikkia? Prismassaki, moromoro jauhelihamiehiä? heitä yläfemma! Oikeesti jengi hei..

Okei, kyllä mä joskus ostan spitfiren ja juttelen tuntemattomille jos niillä on korissa väärää juomaa, että kyllä hei, sä oot ansainnut oikean oluen, kyllä sä tiedät sen, sä olet sen arvoinen, sulla on ollu tosi vaikea lapsuus, eiku työviikko.

Mannavelli
01.06.2012, 12.28
Jos ei ole kypärää, niin ei sitä viitti tervehtiä. Koska todennäköisesti hetken päästä vastaan tulee pyörän oikea omistaja joka pysäyttää sen tervehtijän eli sut. Ja siinä saa siten kivasti selittää että ei ollut mun kaveri. Ja se hengästynyt ukko on siinä vaiheessa vihanen ja veri kiertää reenatyuissa muskelissa, eikä päässä eikä tietysti usko: mitä v.ttua sä täällä sitten tuntemattomia lapapystyssä morjenstelet? Haet epätoivovoisesti seuraa? Ja ykskaks todella omituisen käänteen kautta se keskustelu kääntyy siihen että sua neuvotaan nettien treffipalstojen käytössä siinä kevyenliikentenväylällä. Ja sä et kehtaa polkea karkuun vaan alistut, ihan vaan siksi ettei sua luulla sen pyörävarkaan kaveriksi. Ja myöhemmin kun saat tekstarin siltä ukolta, joku on mielissään kun saa jeesataa sua tulee ulos kaapista, sä et pysty olemaan itsellesi rehellinen vaan laitat sen ilmoituksen kuvan kera sinne nettiin ja käyt niillä treffeillä. Ihan vaan sen takia että päätit tervehtiä tuntemattomia succicsissa..

Että pitäs olla joku selitys sitten valmiina. Eikä: että eiku fillarifoorumilla, kato jätkät keksi että moikataan ku tavataan vaikkei tunneta ku ollaan alan miehiä ja naisia, ollaan niinku etelän perukoilla yhtä suurta perhettä.

Moikkaatko sä kaikkia? Prismassaki, moromoro jauhelihamiehiä? heitä yläfemma! Oikeesti jengi hei..

Okei, kyllä mä joskus ostan spitfiren ja juttelen tuntemattomille jos niillä on korissa väärää juomaa, että kyllä hei, sä oot ansainnut oikean oluen, kyllä sä tiedät sen, sä olet sen arvoinen, sulla on ollu tosi vaikea lapsuus, eiku työviikko.

Juuri näin! Aika hyvä...

Ei kai se pyöräily nyt niin alakulttuuria ole, että kaikkia pitää tervehtiä "yhteenkuuluvuus"-meiningeissä? Munkin lyhyellä työmatkalla tulee ohitan/tulee vastaan kymmeniä pyöräilijöitä näin kesäaikaan. Erikoistilanteisa toki moikkaan ja saatan käydä jopa sanalle. Tervehtiiköhän nämä totisimmat tervehtijät muita kuin toisia totisen näköisiä pyöräilijöitä? Esim. teinejä Jopojen selässä? Jos ei, niin sehän on melkoista elitismiä. Jopa syrjintää!

tubro
21.06.2012, 10.30
Eilen kävin kokemassa Hirvensalon pyörätiet Turussa ja yllätyksekseni sain todeta, että maantiepyöräskene on siellä kova! Monta kippurarsarvea oli liikenteessä. Kaksi henkilöä nosti käpälää kun vastaan tulivat, toinen varmaankin sen takia koska annoin hänelle tilaa hieman tiukassa tilanteessa. Kolmannelle vastaantulevalle kaverille nostin itse kättä, mutta vain pysäyttääkseni hänet, sillä sillalle (jonka nimeä en nyt muista) jota olimme ylittämässä, oli lahonnut hyvinkin iso ikkunaruutu. Lasia oli joka puolella koko sillan leveydeltä.

Tämä tervehtimiskulttuuri on kyllä itselleni uusi ja olen liittänyt sen lähinnä motoristeihin, mutta lämmitti kovasti mieltä, kun huomasi että joku huomioi muutakin kuin itsensä liikenteessä. Olen siis aivan uusi koko pyöräilytouhussa (koulumatkat pois lukien), joten tavat eivät ole vielä aivan hallussa. Ehkä tässä pitäisi nyt kehitellä jokin turvallinen ja itselle "oma" tervehdys tyyli seuraavaa lenkkiä silmälläpitäen...

elasto
21.06.2012, 12.08
Ehkä tässä pitäisi nyt kehitellä jokin turvallinen ja itselle "oma" tervehdys tyyli seuraavaa lenkkiä silmälläpitäen...

Viittomakielen F-kirjain. Siitä tunnistaa fillarifoorumilaisen.

Kemizti
21.06.2012, 12.15

Ja tuolta (http://www.kuulokynnys.fi/cache/d8883d3cd537ad4d74f0fed2376c082c.gif) löytyy..

AK-87
21.06.2012, 12.20
Veti kämmenen kramppiin näin lounaan jälkeen. Pitää reenata.

hannupulkkinen
21.06.2012, 12.27
Juuri näin! Aika hyvä...

Ei kai se pyöräily nyt niin alakulttuuria ole, että kaikkia pitää tervehtiä "yhteenkuuluvuus"-meiningeissä? Munkin lyhyellä työmatkalla tulee ohitan/tulee vastaan kymmeniä pyöräilijöitä näin kesäaikaan. Erikoistilanteisa toki moikkaan ja saatan käydä jopa sanalle. Tervehtiiköhän nämä totisimmat tervehtijät muita kuin toisia totisen näköisiä pyöräilijöitä? Esim. teinejä Jopojen selässä? Jos ei, niin sehän on melkoista elitismiä. Jopa syrjintää!
Pyöräilyn harrastajat tervehtivät toisiaan, eivät ns. arkipyöräilijöitä. Eikä tämä ole mitän elitismiä vaan harrastajien yhteisöllisyyttä.

Grandi66
21.06.2012, 18.25
Tulipa tossa reissun aikana muutama fillaristi ja muita tien käyttäjiä vastaan. Toteamus; paikalliset asukkaat morjestivat ahkerimmin, lukuunottamatta pääkaupunkiseutua ( yhtään kertaan ei lapa noussut, pieni hymyn kare vaan), retkipyöräilijät morjestivat aina ja tulivat juttelee, maantiekiitäjät harvakseen. Oltiin liikenteessä tandemilla jossa peräkärry eli piiitkä yhdistelmä. Virossa lapa nousi melkein kaikilla vastaan tulleilta fillaristeilla.

StantheMan
29.06.2012, 13.02
Kyllä oli käsi tiukassa tänään aamupäivällä Puutossalmen / lossin tiellä. Jos ei ensi kerralla käsi nouse, niin otan kiinni ja puhkon renkaat!

Pikkulauri
29.06.2012, 13.38
Pyöräilyn harrastajat tervehtivät toisiaan, eivät ns. arkipyöräilijöitä. Eikä tämä ole mitän elitismiä vaan harrastajien yhteisöllisyyttä.

Niinmuttakun ainoa kulkuväline on polkupyörä eli omistaa useita erilaisia,mistä voi mielialan, tarpeen tai sääolosuhteiden mukaan valita kulkuvälineen, onko silloin arkipyöräilijä, jota tosiharrastajan ei yhteisöllisyyden nimissä tarvitse tervehtiä? Tietysti tälläinen tavallinen arkipyöräilijä myös vapautuu tästä yhteisöllisyyden vaatimuksesta... :)

kolistelija
29.06.2012, 13.52
Niinmuttakun ainoa kulkuväline on polkupyörä eli omistaa useita erilaisia,mistä voi mielialan, tarpeen tai sääolosuhteiden mukaan valita kulkuvälineen, onko silloin arkipyöräilijä, jota tosiharrastajan ei yhteisöllisyyden nimissä tarvitse tervehtiä? Tietysti tälläinen tavallinen arkipyöräilijä myös vapautuu tästä yhteisöllisyyden vaatimuksesta... :)
Kyse on lähinnä siitä että harrastaja vastaa tervehdykseen, muut harvemmin. Yksipuolinen kanssakäyminen on mälsää.

Minä liikun incognito kun sotken arkista siirtymistä... vastaan toki salaiseen tervehdykseen jos sellaisen saan.

Jake_Kona
29.06.2012, 13.56

Elikkäs. Lapa ylös.
Peukalo suorana josta elänivel taittuu sisään.
Etusormi taittuu peukalon päälle. F-kirjain valmis

zone
29.06.2012, 15.57
Elikkäs. Lapa ylös.
Peukalo suorana josta elänivel taittuu sisään.
Etusormi taittuu peukalon päälle. F-kirjain valmis

http://media.kantti.net/viittomakieli/sormiaakkoset/images/f.jpg

Liekkö virallinen vai ei (kantti.net sivun (http://www.kantti.net/viittomakieli/viittomakielen-alkeita) sormiaakkosista löydetty), ainakin helpompi tehdä ku peukalon päälle taittaminen.

majis
19.05.2013, 17.53
Tänään sai tervehtiä niin maan perusteellisesti kun ajelin Porvooseen.

bisping
19.05.2013, 19.48
Jos tervehdykseen ei vastata, käännyn perään, ohitan moukan, käännyn uudelleen vastaan ja nostan jälleen kättä. Jos tämäkään ei toimi, käännyn perään, ohitan moukan, kysyn, mikset kunnioita veteraaneja, käännyn uudelleen vastaan ja nostan jälleen kättä. Jos tämäkään ei toimi, käännyn perään, lyöttäydyn peesiin ja solvaan pyöritystekniikaa koko loppumatkan .

Vastaa tervehdykseen ruoja muuten sinua ei pelasta mikään. :mad:

VanhaPate
19.05.2013, 20.22
Tänään noi kuuden aikaan iltapäivällä tuli Perkkaantiellä vastaan fillari/perävaunuyhdistelmä ja ihan viimehetkellä näin siellä perävaunussa parikin kättä ylhäällä. Yritin moikata takasin mutta taisin olla liian hidas. Joka tapauksessa loppumatka meni vähän kevyemmin tämän kohtaamisen jälkeen.

sunny
20.05.2013, 14.41
Mitenkäs se menee, jos sama kaveri tulee uudestaan vastaan samalla lenkillä? Eli on kierretty lenkkiä eri suuntiin ja jälleen kohdataan?

Uskon että tervehdykseen vastaamisessa on se, että ensin koitetaan katsoa, onko joku tuttu ja jos ei ole, niin aivot jää luuppiin ja tilanne ehtii mennä ohi. Varmasti on näitäkin, jotka koittaa päätellä kastijaon mukaisen tervehtimisvelvollisuuden.

Autopuolellahan tervehtiminen lähtee usein siitä kanssaveljeyden tunteesta, kun huomaa toisen onnettoman jolla on samainen "ihan hyvän" automerkin auto, jota nyt täytyy hieman normaalia useammin huoltaa (=korjata) ja joka voi tiellekin jättää, jos nyt vaikka bensa loppuu tai kenties auringon pilkut äityy pahoiksi. Tämä uusi toveruus ja kanssaveljeyden tunne voi tulla pikaiseenkin tarpeeseen, kun se oma kulkupeli tekee ensi kertaa jälleen temput tien päällä.

Itse koitan tervehtiä kaikkia pyöräilijöitä maasta riippumatta, jos heidät ns. matka-ajossa kohtaan. Amazon Pilgrimin blogissa oli mainio kohtaaminen, kun paikallinen kaveri tuli kokonainen pyörän kiekko selässä vastaan. Pisimpiä matkoja ajaa yleensä kaverit farkuissa ja pyöräkin voi olla vaikka sinkula tai muu mammamalli. Hiilikuitukaverit taasen kuluttaa aikansa näillä palstoilla ja nettikaupoissa, mutta kyllä minä heitäkin tervehdän, jos ovat ulos vesisateiden välissä uskaltautuneet ^^.

Maastopyöräilyssä pätee Ned Overendin ohjeistus: kun herkeää peräti juttusille muitten tallaajien kanssa voi saada hyviä reittivihjeitä. Patikoijat ja koiran ulkoiluttajat suhtautuu jatkossa pyöräilijöihin aivan eri tavalla, jos heitäkin tervehtii ja tietysti vielä kiittää kauniisti, jos saa latua. Saattaa joku onneton ulkomaalainen vielä saada sen kuvan, että meillä olisi pyöräilykulttuuria.

Jake_Kona
20.05.2013, 16.00
Jos erehtyy laittamaan pyöräilysortsit niin ei saa tervehdyksiä, spändekseillä kyllä. Sama jos alla on pyörä taakkatelineellä.

Mosse
20.05.2013, 16.12
Näin kesällä omalla työmatkalla tulee jatkuvalla syötöllä sekä naama että selkä eella niin paljon porukkaa vastaan, että sitä sais koko matkan ajaa käsi etuyläviistoon ojennettuna jos alkais morjestelamaan.Mullakin tämä ongelma, käsi on koko ajan niin ojossa, että mua on alettu tien päällä solvata natsiksi. Jäi kyllä moikkailut siihen. En tosin tiedä vaikuttiko se asiaan, että pidin toisen käden etu- ja keskisormea poikittain nenän alla...

Smo
20.05.2013, 17.16
kevleillä ja ulkoiluraiteilla maastopyöräilevät skidit tervehtii ahkerasti kun ajelen maasturilla ja sukkiksilla siirtymiä

Hääppönen
20.05.2013, 20.41
Ryhmäajoetiketin mukaan tervehditään vastaantulevan letkan keulahenkilöa/henkilöitä. Eli ei tarvitse ajaa lapa ojennuksessa, jollei tunnu siltä. Itseä aprikoittaa trendikkäät sinkula/fiksi -juipit. Tänäänkin vastaantulevat katselivat fillariani antaumuksella, mutta kädet pysyivät tiukasti stongassa kiinni ja ilme vakavana. Ehkä varhaisvanhus ei enää ymmärrä trendikoodeja. :cool:

plr
20.05.2013, 20.54
Mitenkäs se menee, jos sama kaveri tulee uudestaan vastaan samalla lenkillä? Eli on kierretty lenkkiä eri suuntiin ja jälleen kohdataan?

Kerran tuli kiemuraisella lenkillä sama kaveri vastaan kolme kertaa. Moikattiin joka kerta ja alkoi jo vähän naurattaakin. Hauskaahan se oli eli tervehtimistä tarvitse turhan paljon analysoida, käsi pystyyn vaan.

Hupilisti
20.05.2013, 23.34
Annetaan ajan kulua ja sukupolvien mennä ja tulla. Me suomalaiset olemme vielä sen verran metsäläisiä niin liikenne- kuin tervehtimiskulttuurin suhteen,että ei kannat hötkyillä mihinkään suuntaan.

Niki9
21.05.2013, 08.18
Työmatkatempoilijat eivät tervehdi;(
Alan harrastajat tervehtivät...sen näkee jo yleensä vaatetuksesta :D

plr
21.05.2013, 09.54
Työmatkatempoilijat eivät tervehdi;(

Sehän on kilpailu, joten tämän tavallaan ymmärtää. ;)

Ripa523
08.06.2013, 20.45
Tänään lenkillä toosi iso osa kanssapyöräilijöistä tervehti ja/tai vastasi tervehdykseen - paitsi ne muutamat, jotka vetää hirrrveetä vauhtia isolla vaihteella ja kuudenkymmenen paikkeilla olevalla kadenssilla nenä kiinni stemmissä ja väärän kokoisella pyörällä :rolleyes:

Olen tällä ajokaudella myös pannut merkille, että yksikään celesten värisellä fillarilla ajava ei tervehdi takaisin. Johtuisko siitä, että mulla ei ole italialainen pyörä :p

proileri
08.06.2013, 22.35
Kerran tuli kiemuraisella lenkillä sama kaveri vastaan kolme kertaa. Moikattiin joka kerta ja alkoi jo vähän naurattaakin. Hauskaahan se oli eli tervehtimistä tarvitse turhan paljon analysoida, käsi pystyyn vaan.

Suomalaisittain sillä nelijännellä kerralla olis jo voinu suupielestä murjaista "moro" ja viides kerta olisikin jo päättynyt lähimpään pubiin vetämään karaokea :D

jarppis88
26.06.2013, 11.45
Pitää varmaan ruveta morjestelemaan takasin :)
Aloittelijana ja työmatkapyöräilijänä ajattelin, että vittuillakseen heiluttelevat :)

BianchiMan
26.06.2013, 15.05
Kyllä minä aloittelijanakin morjestan jokaiselle käyräsarviselle. Vastakaikua tulee n. joka kolmannelta.

Janne 69
26.06.2013, 15.31
Olen tällä ajokaudella myös pannut merkille, että yksikään celesten värisellä fillarilla ajava ei tervehdi takaisin. Johtuisko siitä, että mulla ei ole italialainen pyörä :p...Sama huomattu täällä. oisko niillä nenä pystyssä :rolleyes:

Arnoltti
15.07.2013, 16.13
Kävin tuolla Viitapohjan lenkillä tänään, ja ilahduttavan paljon oli pyöräilijöitä. Kaikki muut vastasivat tervehdykseen, paitsi parivaljakko joista toisella oli kanuunapaita ja toisella jokin vaalea paita, katsoivat kuin halpaa makkaraa eikä käsi heilahtanut.

kontio
16.07.2013, 09.48
Sunnuntaina viitapohjanlenkillä havaitsin saman bianchi-ilmiön,mutta ehkä kun made in USA cyclocrossi ei herätä vastakaikua.kaikki muut morjesti,pl yksi jotain kovaa lenkkiä tt-tangolta ajanut cervelomies

sledgehammer
16.07.2013, 10.04
On tässä ujosti tullut tervehdittyä kanssaliikkujia, mutta useasti on vastakaikuna vähäjärkisen toljotusta suu auki. No eipä siinä, eihän se pakko ole. Kyllä mä tervehdin takaisin, jos joku morottaa vastaan tullessa. Kai se kuuluu hyviin tapoihin tai jotain...

IncBuff
16.07.2013, 10.06
Yleensä maastossa vastataan tervehdykseen ja vaihdetaan muutama sananenkin, mutta lauantaina oli Syötteellä joku porukka joka ei vaivautunut edes tervehdykseen vastaamaan että moro vaan.

James Maxwell
16.07.2013, 11.41
Oma havaintoni on, ettei maantiellä ole tervehtimiskulttuuria (tai sitten on olemassa jokin välinekynnys), mikä on toisaalta ihan ymmärrettävääkin, joten itsekin lopetin huitomisen tyhjille seinille. Maastossa se on taas suhteellisen luonnollinen asia.

JiiH
16.07.2013, 12.46
Kyllä ainakin Turun seudulla tuntuu olevan ihan selvä tervehtimiskulttuuri. Minä heilautan kättä jokaiselle joka on selvästi lenkillä, ja useammin saan vastauksen. Ei tietenkään aina, mutta toisaalta aika usein se vastaus voi olla aika huomaamaton sormien ojennus ilman että käsi irtoaa tangosta.

kontio
16.07.2013, 13.05
Juu eihän siinä mitään lippaan vetoa voi tehdä, kyllä sen sormien ojennuksen alaotteelta huomaa jos toinen sen vaan haluaa huomattavan.

OT/ Kill Bill elokuvassa oli jotain puhetta mitä oli käynyt kun joku ei ollut tervehtinyt/huomannut :D

AK-87
16.07.2013, 13.20
Meillä päin kyllä aika hyvin tervehditään ristiin lahkojen välilläkin - kyllä maantiekihnuttajat moikkaavat reippaasti takaisin, kun lökäpöksyissä siirtymää runtatessa morjenstan enskapyörän selästä.

Mulla on (vaimokkeen mukaan nolona ja typeränä) tapana morjenstaa maantiellä autoillessani fillaristeja myös. Eipä siinä autoillessa nyt parempaakaan tekemistä ole ja ehkä hölmistynyt pyöräilijä saa edes hetkeksi muuta mietittävää kuin kadenssin ja sykkeen. Jos nyt yleensä huomaa viittilöintiäni :)

Melwood
16.07.2013, 13.21
Oma havaintoni on, ettei maantiellä ole tervehtimiskulttuuria (tai sitten on olemassa jokin välinekynnys), mikä on toisaalta ihan ymmärrettävääkin, joten itsekin lopetin huitomisen tyhjille seinille. Maastossa se on taas suhteellisen luonnollinen asia.

Nyt meni kyllä Maxwellin yhtälö väärin; jos tervehtimiskulttuuria kaipaa niin ei ainakaan kannata lopettaa huitomista vaan päinvastoin :cool:. Omilla maantielenkeillä tervehtimissuhde on ollut n. 60/40 morjenstajien hyväksi...

Torres
16.07.2013, 13.38
Ihan hyvin nousee tassua, vaikka aika väkinäisesti etenkin nuoremmilla kuskeilla, jotka varmaan ovat omasta mielestään liian pro huomioimaan tällaisia jalkakarvallisia puuhastelijoita. Vanhemmat alan harrastajat kyllä tervehtivät ja vieläpä iloisesti. Itsehän tervehdin kaikkia vähänkään enemmän retkellä tai lenkillä olevan näköisiä, tyttöjä tietenkin aina. ;) Välillä myös kannustan viimeisillä voimillaan yksivaihteisella mäkeä ylös runttaavia mummeleita, joita usein kovasti hymyilyttää "jaksaa, jaksaa" huuteluni.

Minusta tervehtimiskulttuuri on ihan paikallaan. Vaikka en lenkkiseuraa muuten kauheasti kaipaakaan, niin on se kuitenkin mukava tuntea pientä yhteenkuuluvuutta vastaantulevien harrastajien keskuudessa. Toisaalta ymmärrän hyvin myös sen, että moni antisosiaalinen yrmynaama tuntuu valinneen maantiepyöräilyn omaksi lajikseen.

N.N.
16.07.2013, 13.42
Neljän päivän Viron-reissulla otin huvin vuoksi projektiksi tervehtiä jokaista kevyen liikenteen kulkijaa (vähäliikenteisellä seudulla), siis myös kävelijöitä ja tien reunassa istujia - jopa lehmiä ja kattohaikaroita. Vastausprosentti ehkä 50. Muutama hampaaton vaari hymyili leveästi takaisin. Parille tien laidassa odotelleelle maantiehirmulle heitin F-tervehdyksen - muutaman kilometrin päässä ne hurahtivat kahdella laukulla varustetun cycloni ohi iloisesti höpötellen ja peukkua nostaen.

N.N.
16.07.2013, 13.44
Yllättäen esim. ravintoloissa tervehtimisprosentti oli Virossa selvästi heikompi. Sulkeutuneen tuntuista porukkaa, vielä on opettelemista länsimaisille tavoille.

TuH
16.07.2013, 14.22
Omilla maantielenkeillä tervehtimissuhde on ollut n. 60/40 morjenstajien hyväksi...

60/40 kuulostaa ihan oikealta suhdeluvulta maantiepyöräilijältä maantiepyöräilijälle -tervehdyksissä pääkaupunkiseudulla. Siis kunhan puhutaan normaalista lenkkeily-ympäristöstä, eikä mistään ydinkeskustasta. Keskellä vilkkainta kaupunkiliikennettä ei tietenkään ole kovin mielekästä odottaa vastauksia tervehdyksiin, kun pyöräilijän huomio on (toivottavasti) liikenteen seuraamisessa.

Halloo halloo
16.07.2013, 14.34
Käsi nousee täältä aina, kun on joten kuten vakavasti harrastuksensa ottavan näköinen vastaantulijana. Vaan ei ole yhtään kertaa vielä F-tervehdystä näkynyt. Taidan polkea väärillä reiteillä.

Villlem
16.07.2013, 20.00
katsooko teidän pappojen tervehtiminen ikää? pari kertaa varmaan vuodessa joku morjenstaa, kerran olen vaihtanut pari sanaa Kivikossa vastaantulijan kanssa

Grugi
16.07.2013, 20.18
Kyllä sitä on jokunen tervehdys tullu takaskin kun on moikkaillut, ite en nyt mitenkään kauheasti huido tai huutele mutta omasta mielestä aika selkeä morjestaminen kuitenkin :)

Markku Liitiä
16.07.2013, 20.58
Tulin juuri puolentoista viikon reissulta Tanskasta. Siellä maantiepyöräilijät moikkasivat samaan tapaan kuin Suomessa - siis keskimäärin kaksi kolmesta. Oli muuten Odensen pohjoispuolen teillä viikonloppuna aika vilskettä, suurimmassa vastaan tulleessa kimppalenkkiporukassa varmaan 30-40 kuskia. Autoilijoiden käytös oli moitteetonta, hihaa hipoen ei ohitettu eikä myöskään pimeissä kurveissa.

ArtoR
16.07.2013, 21.40
Kyllähän käyrätankopyörällä lenkkeillessä ihan tiuhaan saa olla kollegoita tervehtimässä.

James Maxwell
17.07.2013, 13.12
Nyt meni kyllä Maxwellin yhtälö väärin; jos tervehtimiskulttuuria kaipaa niin ei ainakaan kannata lopettaa huitomista vaan päinvastoin .
En maininnut tervehtumiskulttuuria kaipaavani, mutta itse itseni tuntien tiedän ettei se tervehtiminen tähän lopu.

Ja vaikken huitomisella tyhjille seinille tarkoittanut huitomista (vaan ironisesti kuvaamaan vastakaiutonta tervehtimistä), niin seuraavilla lenkeillä pyrin tarkemmin tutkimaan vastaantulevien sormien liikkeiden nyansseja.

Smo
17.07.2013, 13.29
Metässä, täällä mökillä maantiellä ja talvella tulee morjesteltuu .. mökillä nyt tuntuu huitovan kaikille elollisille olioille

Jukkis
17.07.2013, 13.38
Olen ollut huomaavinani, että vastaan rullailevat sähköavusteisilla fillareilla liikkuvat eivät lapaansa heilauta.
Ai niin, mutta eihän ne mitään pyöräilijöitä olekaan :rolleyes:

Jopoman
17.07.2013, 14.24
Harvemmin tulee kättä heilauteltua, kollegiaalinen nyökkäys hymyn kera irtoaa sitäkin useammin. Jokunen sanakin tulee toisinaan vaihdettua sopivan tilaisuuden tullen. Tätä voisi kyllä olla enemmänkin, ei aina tarvii olla niin vakavaa;)

Co-re
17.07.2013, 14.37
Hitto, kaikkea minäkin olen missannut. Joku MAMIL tai kaksi on morjestanut enkä ymmärtänyt miksi. Purjehtiessa tämä oli vakio, ainakin silloin kun veneitä ei tullut yhtenään vastaan.

Olen ollut huomaavinani, että vastaan rullailevat sähköavusteisilla fillareilla liikkuvat eivät lapaansa heilauta.

Ah, ei tarvitse siis kun on Di2 ;)

Henley
17.07.2013, 15.33

Myöskään hypriitillä ajavat eivät ole pyöräilijöitä. Päätellen todella olemattomasta tervehtimisprosentista. En kyllä ajatellut vielä lopettaa.

Smo
17.07.2013, 15.38
Seilatessa ja minillä ajellessa kaikki moikkas .. tuolla maastossa nyt jopa jaetaa reitti-infoo

Co-re
23.07.2013, 19.29
No niin. Kyllä sitä neljän sormen oikaisua nyt näkee kun osaa katsoa. 65km Espoossa ja noin joka toinen mamil moikkasi.

Fide
23.07.2013, 20.15
Jahas, kaikkea sitä oppii kun foorumia lukee, nyt tiedän sitten mikä on F-tervehdys =) ja juu juu, lupaan tervehtiä jos nyt täällä keskellä-ei-mitään ihan aikuisten oikeasti satun tapaamaan lenkillä toisen harrastajan... tai no... toistaiseksi opettelen vasta pysymään tiellä, joten jos ajan ojaan toisen tullessa vastaan, niin sekin on varmasti turvallista tulkitta tervehdykseksi - sitä kun varmaan yritin ;-)

LJL
23.07.2013, 20.21
Leppävaarassa tänään noin klo 17.30 aikoihin nousi komeasti tassu vastaantulleella xc-miehellä.

-Lauri

TuH
25.07.2013, 23.15
Olikos foorumilaisia, joka ajoi Ämmässuon kaatopaikan lähettyvillä (Turuntie) vastaan mustalla pakettiautolla ja tervehti ikkunasta torvet soiden? En yllätykseltäni saanut lapaa nousemaan, mutta moro nyt kuitenkin :-)

nimim. "Punainen LOOK"

Mosh
26.07.2013, 00.55
Keskustassa kun ajaa, saisi aika usein olla tervehtimässä vastaantulijaa.

Olen oppinut fixikaveriltani huutaa "TÄYSII!!!111" kun joku vetää fiksillä ohi (siis vastaikkaiseen suuntaan, huom), ja eläimellistä huutoa olen saanut vastaukseksi useinkin. En tiedä onko yksivaihteen jengillä vähän tiiviimpi porukka älläreiden ja muun yhteistapahtuman johdosta.

Ydinkeskustassa on vähän vaikeampi erottaa ne "tosipyöräilijät", itse en ainakaan vedä succiksissa työmatkoja. Mutta jos joskus näette Ridleyn joka tempoo Sturenkatua tai Albertinkatua, moikatkaa ;)

kilppis
26.07.2013, 09.12
Moikkaajien määrä nousi toiseen potenssiin samalla kun vaihdoin tumman FOX:n ajopaidan moniväriseen sponsoriteksteillä sotkettuun paitaan. :D

Grugi
26.07.2013, 09.16
Kyllä sitä eilen tuli tervehdyksiä takas ihan hyvällä prosentilla. Jonkin verran oli liikennettä kehäIII ja itäväylä linjalla. Itellä yleensä se 4 sormea oikenee kun käyräsarvia vastaan tulee.

hannahoo
26.07.2013, 09.22
Moikkaajien määrä nousi toiseen potenssiin samalla kun vaihdoin tumman FOX:n ajopaidan moniväriseen sponsoriteksteillä sotkettuun paitaan. :D

Olen huomannut saman. Hommasin ärtsyn värisen ajoasun, niin johan on alkanut tulla hymyileviä, oma-aloitteisia moikkauksia (myös jalanjulkijoilta). Hämmentävää, mutta hauskaa!

Jsavilaa
26.07.2013, 10.48

Sama havainto. Eilen sattui olemaan päällä Löflerin kirjavahko paita kun eksyin Hputaan keskustan tuntumaan ja liki 100% vastaan ajaneista harrastajista moikkaili. Aikaisemmin moikkausprosentti Ii-Haukipudas akselilla ollut lähellä nollaa. Jännä homma. :)

AK-87
26.07.2013, 11.09
Olen oppinut fixikaveriltani huutaa "TÄYSII!!!111" kun joku vetää fiksillä ohi (siis vastaikkaiseen suuntaan, huom), ja eläimellistä huutoa olen saanut vastaukseksi useinkin.

Toim. huom, tämä topikki koskee pyöräilijöiden tervehtimistä. Elämäntapaintiaanit erikseen. ;)

crcm
26.07.2013, 12.39
Mietin että vois alkaa huutelee "Foorumilla Tavataan!" jos näyttää vähääkään alan harrastajalta. :rolleyes:

Jukkis
29.07.2013, 12.10
Mielenkiintoista oli taas viikonvaihteen lenkeillä todeta, että ilmeisesti koska olin tapani mukaan naamioitunut siten, että Löflerin vaippahousujen päällä oli Prismasta hankitut Icepeakin reisitaskushortsit ja paitana vain perustekninen t-paita ilman F1-formuloiden tapaan helmasta kaulukseen olevia sekalaisia mainospainatuksia ja koska lisäksi ajoin hyh-hyh-hybridillä oli jokaisen vastaantulevan kippurasarvisen kuskin naama kuin naarasnorsun lisääntymiselin kauniista säätä huolimatta. Tervehtimisestä nyt puhumattakaan.
No, onneksi en tätä fillarointia sosiaalisten kontaktien takia harrastakaan tai ehkäpä juuri siksi ;)

toripolliisi
29.07.2013, 13.10
Oulun hoodeilla kaikki moikkasivat jotka TAAJAMAN ulkopuolella vastaan tulivat, taajamassa ei niinkään. Olen laittanut merkille, että Kempele/Oulunsalo sektorilla on muutenkin todella harvinaista, että aktiivimpaa pyöräilijää vastaan tulisi...saati sitten tervehtisi :D

Gaastra
29.07.2013, 14.23
Mielenkiintoista oli taas viikonvaihteen lenkeillä todeta, että ilmeisesti koska olin tapani mukaan naamioitunut siten, että Löflerin vaippahousujen päällä oli Prismasta hankitut Icepeakin reisitaskushortsit ja paitana vain perustekninen t-paita ilman F1-formuloiden tapaan helmasta kaulukseen olevia sekalaisia mainospainatuksia ja koska lisäksi ajoin hyh-hyh-hybridillä oli jokaisen vastaantulevan kippurasarvisen kuskin naama kuin naarasnorsun lisääntymiselin kauniista säätä huolimatta. Tervehtimisestä nyt puhumattakaan.
No, onneksi en tätä fillarointia sosiaalisten kontaktien takia harrastakaan tai ehkäpä juuri siksi ;)

Eihän se nyt mikään ihme ole jos moikkauksia ei tule, kun olet kerran on naamioitunut tavispyöräilijäksi (ei harrastajaksi). En minäkään tuolla lenkeillä ole ensimmäisenä moikkailemassa muuta kuin sellaisille, jotka näyttävät harrastavan pyöräilyä. Ja usein sen harrastuneisuuden saattaa päätellä ainoastaan vaatetuksesta + pyörästä. Ei kait ole tapana morotella kaikkia vastaantulevia pyöräilijöitä mummoista puliukkoihin??

Täytyy lisätä, että tietysti moikkaan takaisin, jos vastaantuleva naamiomies heilauttaa tervehdyksen meikäläisen suuntaan.

LJL
29.07.2013, 14.27
Ei kait ole tapana morotella kaikkia vastaantulevia pyöräilijöitä mummoista puliukkoihin??

Itsehän tervehdin natsitervehdyksellä sekä vastaantulevia että ohitettavia puliukkouden asteesta riippumatta!!1 Achtung!

-Lauri

TuH
29.07.2013, 14.33
Ja usein sen harrastuneisuuden saattaa päätellä ainoastaan vaatetuksesta + pyörästä. Ei kait ole tapana morotella kaikkia vastaantulevia pyöräilijöitä mummoista puliukkoihin??

Tai sijainnista.

Jos ei-harrastajan-näköinen pyöräilee vastaan "keskellä ei mitään", niin silloin on hyvä syy olettaa, että siinä ajetaan vääristä vaatteista ja romupyörästä huolimatta pidempää lenkkiä. Oma havaintoni on, että nämä tapaukset myös yleensä vastaavat tervehdykseen.

Gaastra
29.07.2013, 14.37
Tai sijainnista.

Jos ei-harrastajan-näköinen pyöräilee vastaan "keskellä ei mitään", niin silloin on hyvä syy olettaa, että siinä ajetaan vääristä vaatteista ja romupyörästä huolimatta pidempää lenkkiä. Oma havaintoni on, että nämä tapaukset myös yleensä vastaavat tervehdykseen.

Tai sitten lähitilan isäntä on menossa hakemaan iltakaliaa paikallisesta kyläkaupasta :)

TuH
29.07.2013, 14.43
Tai sitten lähitilan isäntä on menossa hakemaan iltakaliaa paikallisesta kyläkaupasta :)

Aina ei voi voittaa :-)

LJL
29.07.2013, 14.44
Tai sijainnista.

Vakvasti puhuen, näin on, samoin kuin metsässä/poluilla sytkyttelevä pyöräilijä mitä todennäköisimmin on vaatetuksesta riippumatta harrastaja, ja hänelle siis sanotaan "moro" (maastossa ei usein tassu nouse, olen liian tunari siihen)

-Lauri

kolistelija
29.07.2013, 14.49
Minä tervehdin niitä joilta uskon saavan vastauksen, eli "heimolaiset" saavat aina moikkauksen. :)

Heimolainen on siis mikä tahansa vakavasti otettava pyöräilijä (maantie tai maasto) johon voin jollain tasolla samaistua. Muilta saa harvemmin vastauksia, pikemminkin ihmetteleviä katseita: "Tunnetaaks me?".

Jukkis
29.07.2013, 15.05
Itsehän tervehdin natsitervehdyksellä sekä vastaantulevia että ohitettavia puliukkouden asteesta riippumatta!!1 Achtung!

-Lauri

Ja täältä (http://kadulle.com/) tarvikkeita ;)

Jani R.
29.07.2013, 15.10
Tänään meidän maantielenkkiporukka sai tervehdykset kahdelta vastaan tulleilta retkipyöräilijältä, joilla toisella oli varusteet peräkärryssä. Moikata saa myös eri lajin harrastajalle.

dweeb
29.07.2013, 15.13
Vasta-alkajan mieltä lämmitti maantiellä vastaan tulleen fillaristin tervehdys, vaikka hybridillä itse ajelinkin. Tästä "hyväksynnästä" intoutuneena uskaltauduin siis jopa postaamaan foorumille tämän ensimmäisen viestinikin!
Kiitokset vaan tälle tuntemattomalle herrasmiehelle, ensi kerralla tulen vastaan upouudella Bianchilla ;)

janneko
29.07.2013, 15.27
Ei oo tänä kesänä kukaan vielä tervehtinyt Suomessa! Italiassa tuli monta "Ciao!":ta, varsinkin kun poljin helteessä ylämäkeä pelkät BIBSIT jalassa ilman paitaa. :D

PS. Paheksun muutenkin sitä suomalaista "ojennan sormet maantiekahvalla" - tervehdystä. :mad:

syte
29.07.2013, 15.41
Ei oo tänä kesänä kukaan vielä tervehtinyt Suomessa! Italiassa tuli monta "Ciao!":ta, varsinkin kun poljin helteessä ylämäkeä pelkät BIBSIT jalassa ilman paitaa. :D

PS. Paheksun muutenkin sitä suomalaista "ojennan sormet maantiekahvalla" - tervehdystä. :mad:

Miten oot onnistunu välttämään moikkaukset! Eilen omalla lenkilläni 140:llä moikkaus-% (maantieväen kanssa) oli melkein 100. Tempomiehen moikkaus oli kaikkein hienoin, lapa nousi kunnolla vaikken minä osaa irrottaa kuin nuo muutama paheksuttua sormea :) Hybridi-pussihousumieskin taisi vastata, Origan tiimimieskin tervehti, + moni muu kuin oli kivasti väkeä nauttimasta aurinkoisesta ajokelistä.

janneko
29.07.2013, 16.33
Miten oot onnistunu välttämään moikkaukset! Eilen omalla lenkilläni 140:llä moikkaus-% (maantieväen kanssa) oli melkein 100. Tempomiehen moikkaus oli kaikkein hienoin, lapa nousi kunnolla vaikken minä osaa irrottaa kuin nuo muutama paheksuttua sormea :) Hybridi-pussihousumieskin taisi vastata, Origan tiimimieskin tervehti, + moni muu kuin oli kivasti väkeä nauttimasta aurinkoisesta ajokelistä.

Veikkaan että se johtuu siitä, että maantiellä maantiekuskit ei maasturimiestä moikkaile vaikka olis lycraa kuinka paljon niskassa. Maastossa taas tulee niin harvoin ketään vastaan ja toisaalta maasturin gripeillä tota sormien ojennusta ei ehkä niin herkästi rekisteröi moikkaukseksi.

Co-re
29.07.2013, 17.08
Hyvin nousi sormet tänään Helsinki-Kirkkonummi välillä. Noin 50% alakahvoilla ajajista.

Mosh
29.07.2013, 17.13
Yritän keskustassa sen mukaan ku ehdin nyökätä, mutta melko usein tilanteet tulee niin nopeasti etten ehdi edes sitä, saati sitten nostaa tassua.

Maantiellä sitten ehtiikin vähän paremmin jo henkisesti valmistautua, kun näkee vähän kauempaa saapuvan lajitoverin. Maastossa ehkä myös hieman kuulon avulla :)

Talisker
29.07.2013, 18.25
Erityisen palkitsevaa on saada vastatervehdys vanhempien kanssa ajelevilta pikkumukuloilta.
Se onnistuu lähes poikkeuksetta.
Myös hymyyn vastataan hymyllä. Vaikkapa sitten pikkuepäröinnin jälkeen.
---
BTW: olen alkanut morjetaan myös harrikkakuskeja. Vastaus-% noin 50.

Polun tukko
29.07.2013, 18.34
On minua tervehditty. Yhden kerran kolmen vuoden aikana.

rosa
30.07.2013, 13.45
Mua on moikattu kolmesti tämän kesän aikana. Jokaisesta tervehdyksestä jäi niin hyvä mieli, että innoissani aloin moikkaileen kaikkia vastaantulijoita. Jostain syystä vastausprosentti oli aika pieni...

Ainiin, tämä ei ole varsinainen tervehtiminen, mutta kuitenkin. Ensimmäinen kosketukseni maantiefillariin tapahtui Röylässä liian isolla pyörällä, lukkopolkimilla, mutta lenkkareissa, löysissä shortseissa ja topissa, takki perässä liehuen. Vastaantuleva succis hymyili erittäin leveästi, kun puuskutin ylämäessä vastaan. Suurkitos hälle, hymyllään sinetöi oman pyörän hankinnan. Ja hymyhän ei johunut tyylistäni...

mehta
30.07.2013, 14.54
Mukavasti huomasi, että kun siirtyi hybridistä maantievehkeeseen niin moikkailuja tulee ihan eri tahtiin (lue 0 -> ~50). Eipä takaa ohikaan tullut pahemmin tuntunut pahottavan mieltään kun alottelija peesasi takana muutaman kilometrin, lopulta oli tosin pakko luovuttaa ja huikata kiitokset perään. Näin siis pk-seudulla.

sanaksenaho
30.07.2013, 19.35
ostakaa läski pyörä ni ei tarvi huolehtia terveehdyksistä kun kävelijätki morottelee:)
tänään 3x tervehditty 1,5h aikana

devon
30.07.2013, 21.03
Tänään ensimmäisen kerran moikkaili minuakin vastaantulevat harrastajat, hymyilytti :) Yleensä maastossa tuijotetaan tiukasti miestäni ja morotellaan sille, tänään katsoivat suoraan minuakin ja molemmille tuli tasapuoliset morottelut.

pätkä
30.07.2013, 22.20
Aina heilautan kättä maantielenkillä harrastajan näköiselle pyöräilijälle, olkoon sitten maantiepyörällä lenkillä tai maastopyörällä siirtymää ajamassa. Lähes aina on myös vastattu tervehdykseen. Joskus tulee morjestettua myös auton katolla kulkeville fillareille, jotenkinhan maantielenkillä on saatava aika kulumaaan:D. Pyöriä sitten oltava katolla kuitenkin vähintään 2 kpl, mielellään kolme:D.

Smo
30.07.2013, 23.12
Kaikki moikkaa täällä mökillä .. kuormureista raktoreista succistelijoihin .. jotka moikkaa jos ite aloittaa .. maastossa sit jaetaan reittitietoa tääällä tai tuolla isolla kirkolla.

VeeVee
30.07.2013, 23.35
Tai sijainnista.

Totta. Elämäni ekan kerran mua tervehdittiin joitakin vuosia sitten kun olin hybridillä reilun satasen lenkillä menossa jossain Klaukkalan ja Nurmijärven välissä. En tajunnut tervehtiä takasin kun yllätyin enkä heti tajunnut, että kyseessä oli tervehdys. Sillon ajoin vielä ilman kypärää ja sandaalit jalassa. Nykyään on kypärä päässä.

Sauli Lumikko
30.07.2013, 23.48
ostakaa läski pyörä ni ei tarvi huolehtia terveehdyksistä kun kävelijätki morottelee:)
tänään 3x tervehditty 1,5h aikana
Tämä on kyllä taivahan tosi. Ja on myös iloisia ja reippaita tervehdyksiä, ei mitään sormella vilkuttelua tai kankeaa nyökkäystä.

Ei menny rahat hukkaan. :)

Jukkis
31.07.2013, 06.48
Niitähän alkaa tulla vastaan jo syrjäkylilläkin. En osta, tulossa jo selkeesti tavispyöräksi ;)

Jaoler
31.07.2013, 18.46
Harrastan ekaa kesää fillarointia kunnolla. Konkari valisti heti, että kypäräpäisiä maantiekiitäjiä tervehditään kun vastaan tulee. Kuulosti hienolta tavalta, ajattelin että tää on sitä yhteisöllisyyttä.

Noh, totuus on kyllä ihan toinen. Äsken esim vedin 50km lenkin, vastaan tuli varmaan kuus fillaristia. Kaikille nostin lapasta, YKSI tervehti takaisin. Näin on käynyt monta kertaa. Ilmeisesti asusteeni ja pyöräni eivät vastaa standardeja. Taidan nostaa ens kerralla keskisormen, niin saan vähän eloa vastapuoleen. :D

lezend
01.08.2013, 14.21
Harrastan myös ensimmäistä vuotta maastopyöräilyä. Olen tätä aihetta joskus miettinyt, mutta sen verran vähän on lenkkejä vasta takana, että harrastajan näköistä maastokuskia ei ole pahemmin tullut vastaan missään. Eipä tosin ole minulle päinkään moikkailtu. Maantiekuskeille morjestamista pitää kokeilla ja pitää lukua vastauksista!

ToniJ
01.08.2013, 17.24
Ite huomannu sellasen että kun ite on amatööri niin muut amatöörit tervehtii kanssa. Sitten on nämä "prot" jotka kääntää pään pois kun kun hiki päässä kinttuava alottelija tulee vastaan. varsinki ku ajaa ilman lukkopolkimia :D

ppikkupe
01.08.2013, 17.35
Höh... Meillä kyllä moikkaa maantiellä järjestään kaikki lajiharrastajat. Joskus jopa muutkin. Kannattaa vaan nostaa sitä räpylää rohkeasti ylös - ei siitä kukaan ala selän takana naureskelemaan.

Jani73
01.08.2013, 17.46
Noh, totuus on kyllä ihan toinen. Äsken esim vedin 50km lenkin, vastaan tuli varmaan kuus fillaristia. Kaikille nostin lapasta, YKSI tervehti takaisin. Näin on käynyt monta kertaa. Ilmeisesti asusteeni ja pyöräni eivät vastaa standardeja. Taidan nostaa ens kerralla keskisormen, niin saan vähän eloa vastapuoleen. :D
Kuinka tarkkaan katsoit? Jotkut morjestaa vain oikaisemalla sormia tangosta, sellainen saattaa hyvinkin jäädä huomaamatta.

lezend
11.08.2013, 13.01
Wohoo, eilisellä lenkillä sain useammankin morjestuksen takaisin päin Raision ohikulkutiellä! Kyllä tuli hyvä mieli :) Ja nämä vastaantulijat olivat nimenomaan maantiekiitäjiä!

Aakoo
11.08.2013, 13.13
Espoo-Kirkkonummi -akselilla fillaroidessa lapa nousee yllättävän hyvin, käytännössä kaikki moikkaa. Eilenkin kun kävin Porkkalassa niin jokainen vastaantulija morjensti. Tähän on kyllä yksi valitettava poikkeus: naispuoliset pyöräilijät ei kyllä tervehdi koskaan vaikka niille kuinka heiluttelis (kättä siis...), oon varmaan niin urpon/pervon näköinen etteivät viitsi. Tosin eipä niitä kovin usein vastaan tulekaan.

Hääppönen
11.08.2013, 14.25
Wohoo, eilisellä lenkillä sain useammankin morjestuksen takaisin päin Raision ohikulkutiellä! Kyllä tuli hyvä mieli :) Ja nämä vastaantulijat olivat nimenomaan maantiekiitäjiä!
Tänään samalla osuudella tuli seitsemän VOMP:ää vastaan. Vain naiskuski joko ei moikannut tai oli niin pieni liike etten ehtinyt noteeraamaan. Hyvä kulttuuri vallitsee! Ps. Yksi bonusmoikkaaja oli vanhempi mieshenkilö ilmeisesti sunnuntaiajelulla perus napavaihteisella filolla.

Vorkki
11.08.2013, 15.06
Saa suoratankoistenkin kuskit moikata takaisin maantiefillaristia ;) Itse kun moikkaan lenkillä jokaista harrastajan näköistä tuli vastaan minkälaisella pyörällä tahansa. Ohitustilanteessa on tapanani huutaa "MOI". Pk-seudun työmatkaliikenteessä sitten onkin jokaisen moikkaaminen mahdoton tehtävä.

Justiina
11.08.2013, 15.24
yksi valitettava poikkeus: naispuoliset pyöräilijät ei kyllä tervehdi koskaan vaikka niille kuinka heiluttelis (kättä siis...),
En tiedä muista naisista, mutta minulle moikkaillaan äärimmäisen harvoin, joten en enää oma-aloitteisesti tervehdi ketään. Paljon tapahtuu jopa sellaista, että kun fillaroimme miehen kanssa, niin miestä moikataan mutta minua ei. Niinpä se satunnainen tervehdys tulee sitten niin yllättäen ettei enää ehdi reagoida kun moikkaaja onkin jo pyyhältänyt ohi.

Jake_Kona
11.08.2013, 17.20
Virkistää kummasti mieltä kun tervehditään. Tänään 2 naista kannusti kuntoajoissa. Itse olin väsymyksestä vakavalla naamalla, mutta kiitos