Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilijöiden tervehtiminen

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12

lynxlynx
24.08.2007, 19.12
Ennen ajelin maantiekuntoon "tuunatulla" hybridillä", osa moikkaili- osa ei. Nyt alla tuore bianchi, ja uusi credit agrigole ajoasu. Vantaa- sipoo- vantaa välillä kaikki morjestivat komeasti; näin pitää toimia.

Petri R
24.08.2007, 19.19
Eli nyt kirjotan oikeaan paikkaan.. :)

Jep..minä ajelin ennen sillä markettimaasturilla..ei kukaan morjestanut...nyt alla myös tuore bianchi...jonni verran on tosiaan lapa noussut...viimeks oulunsalossa torstaina klo 19 jälkeen...ja taisi kaveri vielä ajella bianchilla..(tuli ensimmäisenä mieleen...hitsi...onpas tyylitajuinen kaveri :) )
Tänään kun sitten kävin pienen lenkin..paljon tuli fillari harrastajia vastaan..katseita vaihdettiin..kukaan ei morjestanut..ehkä pitää vain itsellä ruveta huutelee...jokainen vain moljottaa :) myös minä... enkä älyä sitten moikata...hö..tästä lähtien kyllä morjestan kun on vähänkin fillareihin sekaantunut...!!!

Pete

Sidi
24.08.2007, 19.38
Älkää nyt herranjumala tuntemattomia moikkailko! Ei täällä tapoihin kuulu minkäänlainen sosiaalisuus. Parempi kääntää pää toiseensuuntaan hyvissä ajoin. Sehän voi vaikka kuvitella että haluat lähempää tuttavuutta. Miksi ottaa mitään riskejä. Ja entäs jos se sanoo jotain. Mitäs sitten teet? Pitäis keksiä joku vastaus. Ei, kyllä se on niiden ulkomaanpellejen hapatuksia, tervehtiä. Jumalauta jopa hotellisssa aamulla tervehditään tuntemattomia! Mikä helvetti siinä on! Eihän me tunneta! Sukulaisia voi tervehtiä. Tai tarkemmin ajatellen nimenomaan niitä ei tervehditä, helvetti, mehän tunnetaan vaan syntymän kautta. No työkavereita kai pitää, tai miksi oikeastaan, jotain ne kuitenkin vaan kyttää. Naapureita en ainakaan tervehdi. Jumalauta nehän tulis kohta rimputtamaan ovikelloa ja änkeis kylään. Parempi kuin ei tervehdi ketään.

LoneWolf76
24.08.2007, 22.40
Eli nyt kirjotan oikeaan paikkaan.. :)

Jep..minä ajelin ennen sillä markettimaasturilla..ei kukaan morjestanut...nyt alla myös tuore bianchi...jonni verran on tosiaan lapa noussut...viimeks oulunsalossa torstaina klo 19 jälkeen...ja taisi kaveri vielä ajella bianchilla..(tuli ensimmäisenä mieleen...hitsi...onpas tyylitajuinen kaveri :) )

Olikos tämä siinä lentokentän suoralla? Sitten se olin varmaankin minä. Pitäähän sitä tallikaveria moikata :D

Petri R
25.08.2007, 08.49
"Olikos tämä siinä lentokentän suoralla?"

joo siinähän sitä ajeltiin...ja ajellaan melkein joka päivä kun työpaikka on siellä päässä :)

nakamura
25.08.2007, 21.29
Niin,se on huonoa tuo tervehtiminen.Onkohan se niin,että kun asuntoautokuskit nostavat kättä toiselle,mutta ei henkilöautoilijalle,niin ei maantiekuskikaan nosta kypärättömälle.Eihän ne oo harrastajia.

keppi
25.08.2007, 23.04
Olin tandemilla liikkeellä sahalahdessa päin ja sielläkin lapa nousi pystyyn vastaan tulleella maantiepyöräilijällä. Itse en hämmästykseltäni ehtinyt nostamaan kuin vähän leukaa :D

Highlander
25.08.2007, 23.33
Tänään tuli moikattua samaan suuntaan mennyttä LaPierre-kuskia toisen kerran tänä kesänä Ylöjärven maisemissa...oletin että olit sama kaveri. Taisit sanoakin jotain mutta sori kun en vastannut - oli nuo popit päällä :o jos siis satut lukemaan tämän...

mantis
09.12.2007, 17.33
Johan loppu kanssa pyöräilijöiden tervehtiminen kun vaihto lenkkikaluston hybridiin näin talveksi. Ei sen puoleen että niitä muita nyt niin hirveästi tulisi vastaan tähän vuodenaikaan:(.

(Toinen taisi jopa olla palsta-aktiivi)

AnttiL
09.12.2007, 18.04
tänään aamupäivällä tuli kaksi pyöräilijää vastaa tienpäällä ja itse panelin maasturilla :D tervehdin kyllä

ja tuo oranssi väri kyllä kääntää päitä ;)

janne kuivakangas
09.12.2007, 22.16
[quote=janne kuivakangas;893081]Kyllä tulee moikattua ,tuttuja ja tuntemattomia..:) tosin tähän aikaan vuodesta tulee harvemmin kuntoilijoita vastaan täällä meillä päin..ja muutenkin jos nään parkissa jonkun pyöräilijän niin pitäähän sitä pyörää käydä katsomassa ja jututtaa kaveria :)

VesaP
10.12.2007, 09.15
Naapureita en ainakaan tervehdi. Jumalauta nehän tulis kohta rimputtamaan ovikelloa ja änkeis kylään. Parempi kuin ei tervehdi ketään.

Ei pelkoa kylään tulosta ainakaan omassa taloyhtiössä. Jengi luikkii karkuun kun kävelee lähelle ettei tartteis mitään sanoa. Hyvä ettei yksikin naapuri about kuristanut koiriaan kun veti ne niin nopeaan sisälle kun lähestyin. Huusin kyllä "huomenta" kun muija oli ovenraossa vielä piskien kanssa joten sen tappio oli tällä kertaa. Jotain se örähti vastaukseksi samalla kun iski oven kiinni.

Ja pihan lumenluonti keskeytetään ja luikitaan sisälle siksi aikaa kun marssin ohi ettei missään nimessä tarvitse tervehtiä.

Ja jos about viereisen auton kuski putsaa autoaan lumesta ja hänelle moikkaa siinä samalla itse omaa autoa puhdistaessa --> ei mitään vastausta vaan maahan katselua.

Jee!

Lasse
10.12.2007, 10.05
Maaseudummalla asumisessa on se hauska puoli että jopa kilometrien päässä asuvat " naapurit" tervehtivät iloisesti vaikkei olisi koskaan muutoin vaihtanut sanaakaan.
On myös aina yllätys miten hyvin naapurit tuntevat asiasi...:D

SalsaMisu
10.12.2007, 11.40
Johan loppu kanssa pyöräilijöiden tervehtiminen kun vaihto lenkkikaluston hybridiin näin talveksi...

Samma här - melkein. On tervehtimiset jäänyt vähiin kun ajelen talven sisätiloissa.:o Ykkösajokki saa viettää talven sisätiloissa kun taas sen kanssa-sisar joutuu (nastat allaan) viemään misua keskustorille, kauppaan jne.

Wolfhound
10.12.2007, 12.43
Ei pelkoa kylään tulosta ainakaan omassa taloyhtiössä. Jengi luikkii karkuun kun kävelee lähelle ettei tartteis mitään sanoa.
...
Ja pihan lumenluonti keskeytetään ja luikitaan sisälle siksi aikaa kun marssin ohi ettei missään nimessä tarvitse tervehtiä.

Ja jos about viereisen auton kuski putsaa autoaan lumesta ja hänelle moikkaa siinä samalla itse omaa autoa puhdistaessa --> ei mitään vastausta vaan maahan katselua.

Jee!

No tuo on jo aika törppöä, mutta en mä tiedä onko tää täkäläinen small-talk -kulttuurikaan sitten niin kivaa: naapureita kyllä joka välissä moikataan - samoin kuin vaelluspoluilla vastaantulijoita ...varsinkin kun varsin useat käyttää vielä sitä typerää "how are you?":ta ihan vaan "moi":n sijasta - eikä taatusti kukaan noilla mitää oikeasti ystävällistä tarkoita - ihan puhdas tapa vaan ja kun selkä kääntyy niin unohtuu samantien ...suomalaisen änkyrän tekis mieli kysyä että "do you really wanna know?" :p

taimela
10.12.2007, 20.58
haminasta kun ajelin miehikkälään päin vastaan tuli pari maantie pyöräiliää mutta eivät moikanneet mutta sitten iso joukko rulla luistelijoita moikkasi iloisesti

kpyora
10.12.2007, 21.04
Minä kun olen luullut, että tää kuuluu maantiepyöräilykulttuuriin!!!...

Ehkä se kuuluu pyöräilykulttuuriin, mutta Suomessa noin yleisesti ottaen liikennekulttuuria ei ole, eikä pyöräilykulttuuria sen osana. Kestää vieä sata vuotta, niin liikennekulttuuri ja sen osana pyöräilykulttuuri rantautuu tänne pohjan perille :o Liikennekulttuuri on toisten huomioonottamista liikenteessä, eikä se kuulu tapoihin meillä päin.

PS Tampereelle sillä kuluu ainakin 200 vuotta rantautua :D

ellmeri
10.12.2007, 21.06
Ei pelkoa kylään tulosta ainakaan omassa taloyhtiössä. Jengi luikkii karkuun kun kävelee lähelle ettei tartteis mitään sanoa.mitään vastausta vaan maahan katselua.

Jee!

Muuta talouvenhoitajan kanssa takasin Vantaalaan:D.

Meillä hyvät naapurit,antoivat spinnu-pööränkin meille qu tietävät meijän rakastavan pööräilyvä.:cool:&:o

d-dsn
10.12.2007, 21.35
Runsas kaksi viikkoa sitten ajelin aamulla kohti porukkalenkin lähtöpaikkaa. Pyöräteiden risteyksessä näin kummun takaa lähestyvän pyöräilijän ajovaatteissaan yms. Ajattelin vähintään ottaa katsekontaktin ja tervehtiä jos tämä osoittaa samoja merkkejä. No kävikin niin että pyörätie oli peilijäässä sillä kohdalla missä minun piti kääntyä vasemmalle ja ottaa oma kaista pyörätien oikeasta reunasta. Kaaduin vauhdista asfaltille kyynärpää edellä lähes tämän pyöräilijän eteen. Odotin nyt harrastajaksi toteamani pyöräilijän vähintään huikkaavan mulle jotain pyörän selästä tai pysähtyvän paikalle.

Tämä MAANTIEKUSKI ajoi ohitseni ja käänsi katseen pois minusta kun makasin siinä maassa! Onko tässä nyt kyse tästä maantie-/maastokuski vastakkainasettelusta? Kyynärpää alkaa pikkuhiljaa tervehtymään, eilen siitä lähti rupi mutten pysty vieläkään nojaamaan esim. pöytään sen varassa.

Niin että Morjes vaan sullekin!

Fin-76
10.12.2007, 22.34
Maantie/maastokuski-asetelmasta en tiedä, mutta viimekesänä huomasin, että kun täpäröi keltainen Kanuunapaita (http://www.santinisms.it/Files/PhotoGalleryPersonalized/638099b4-a7bc-4414-9990-d1860f271e7a/638099b4-a7bc-4414-9990-d1860f271e7a.jpg) päällä, niin kaikki vähänkään harrastajan näköiset pyöräilijät oli heti käsi pystyssä tai tuli jutulle...:)
Eli kai se sitten on pukeutumisesta kiinni :cool:

mantis
10.12.2007, 22.53
Eli kai se sitten on pukeutumisesta kiinni :cool:

Tää pätee ainakin jossain määrin. Vaikken maastokuski olekkaan pyrin morjenstelee samanhenkisiä ihmisiä. Kuteista on aika helppo päätellä onko harrastaja vai ei. Esim succicset on aika hyvä giweaway :rolleyes:

silee
23.04.2008, 15.25
Mistä asti tää on lähtösin tämä fillaristien tervehtiminen? Motoristien kädennostostohommat on täysin tiedossa mutta enpä oo tästä fillarihommasta kuullu. Tosin yleensä luimistelen kun joku ajaa vastaan. Katseita tulee vaihdettua joskus lajitovereiden kanssa..

ketju44
23.04.2008, 15.50
Eilen lenkillä 3 tuli vastaan ja yksi tervehti. Aika hyvä prosentti :)

tuntematon
23.04.2008, 15.56
Hetken arvailin, että kauanko menee ennen kuin keskustelu taas degeneroituu tervehtimisien listaamiseksi, mutta ketju44 peittosi kaiken optimismini.

Voisiko tän topicin ihan oikeesti nyt siirtää jo tuonne kyselyt/gallupit osastolle?

ketju44
23.04.2008, 16.01
Hetken arvailin, että kauanko menee ennen kuin keskustelu taas degeneroituu tervehtimisien listaamiseksi, mutta ketju44 peittosi kaiken optimismini.

Voisiko tän topicin ihan oikeesti nyt siirtää jo tuonne kyselyt/gallupit osastolle?

Ala nyt sitten keskustelemaan järkevästi asiasta ja siten tyhjentävästi , ettei täälä tarvitse enää asiasta kirjoittaa. Odotan jännityksellä avausta :rolleyes:....

XC-JJ
23.04.2008, 17.44
tänään tulin töistä ja näin matkalla kaksikin maantiepyöräilijää.. itsehän en heidän korkeaan kastiinsa kuulu kun ajelen vain bianchin "fitness"pyörällä..

Mutta toisella taisi olla joka tuli vastaan herustentiellä taisi olla jopa joku tumma colnago tai joku.. ainaki oli komee pyörä ja se pyörä valehtelematta lensi itseni ohi.. toki olin jo loppumatkassa eikä puhti enää riittänyt edes polkemiseen :D

mutta asiaan eipä tullu morjestettua.. ku ei oikein tiedä kuuluuko se edes tapoihin :seko: ja toisaalta jos ajelee fitness pyörällä niin on tuskin turha odottaa keneltäkään oikealta maantiepyöräilijältä morjestelua :eek:

Reino Hoo
23.04.2008, 18.32
Tämän keväisillä maantielenkeillä en ole saanut yhdeltäkään vastaantulleelta fillaristilta vastatervehdystä, hölmistyneitä katseita kylläkin (maastolenkillä tänään en nähnyt yhtään fillaristia). Täytynee vaan jatkaa tapakasvatusta...:rolleyes:

tienlaita
23.04.2008, 18.36
Mitä väliä koko moikkailulla on? Ja moikkaamatta jättämisestä loukkaantuminen, voi-voi miten pikkusieluista toimintaa.

Ensimmäiseltä sivulta poimin tämän ja vain tähän asti luin.

Tuli vain mieleen kun kaverin kanssa aikoinaan (80-luvulla) naureskelimme että kaikki Lada-kuskit voisivat aina moikata toisen nähdessään. Joka kolmas auto taisi siihen aikaan olla Lada. Vitsinä sitten välillä ajaessani niin teinkin ja hauskojakin reaktioita näkyi toisissa Ladoissa. Sitten jo suunnittelimme jonkinlaista automaattikättä siihen hommaan.

Mutta aiheeseen. Mikäs siinä, jos moikatuttaa tai ei, siitä vaan. Kävellessäkin ihmiset yleensä kuulemma alkavat tervehtiä kun tarpeeksi monta kertaa saman vieraan näkee. Itse teen sitä kyllä usein hetikin jonkun uuden ihmisen kohdatessa, jos tilanne on otollinen tai ikäänkuin sitä vaatii - ja yhtä lailla usein sellainen jää tekemättäkin, vaikka kummatkin aivan varmasti toisensa tunnistavat.

Vastatervehdyksen jättäminen on toki outoa, mutta siihen voi olla myös hyvät syynsä. Ajattelee omiaan tai muuten vain on liian hidas reagoimaan. Sketsin ainestakin siinä on, jos kaikki pyöräilijät (ja autoilijat ja kävelijät) tervehtisivät toisiaan aina joka tilanteessa. Tai siinä kun yksi alkaa haastaa riitaa ja pilkata sitä omissa maailmoissaan kulkijaa.

Uutena foorumilaisena on jännä huomata että maantieporukkaa näytetään niin yleisesti pilkattavan. Liekö siihen hyvää syytä heissä itsessään, tohdin epäillä. Antaa kaikkien polkea niin kuin tykkää. Itse tykkään nimenomaan maantiepyöristä - varsinkin vanhemmista teräksisistä. Yleispyöränä sellainen...

Ja kyllä nyt ainakin haluan tervehtiä! Moikka pyöräilyväki! Tämä on jo toinen juttuni tällä foorumilla. :) Tienlaidalta tielle päin.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=30892

terveisin Kimmo, etelän ruuhkasta, kaupungin ja maaseudun rajoilta

kebne
23.04.2008, 21.16
Just kotiin polkiessa ajattelin että tästä täytyy tänään jauhaa;)

Minä kannatan reilua huomioimista, varsinkin kun vastaan tulee "tosimielellä harrastaja". Jos nyt en ole niin kovasti huiskutellut, niin ainakin luon katsekontaktin ja hymyn.
Nyt lupaan kyllä moikkailla oiken senkin edestä... Tossa kotiin tullessa oli nimittäin mennä suorilta vartaloilta kyljelleen! Oopperan kohdalla vastaan polki mukavan näköinen nuori mies, katsekontakti ja hymy. Ja sitte ku herra oli mun kohdalla, nii huomasin että allahan taisi olla oranssi Cännärin Rush!!!! Jaiiikkkss! Olis tehny mieli pysäyttää tuo kiitäjä:D Tunnen nimittäin vaan yhden Rush kuskin, enkä muita ole edes nähnyt liikkeellä.
Ja sitten kotimatkalla hiljaisella Manskulla kaksi Rushia kohtaa... Meinasi tyttö niin tippua pyörän selästä:D Kuikuilin perään, mutta niin kovaa meni etten enää voinu kääntyä perään:o
"nimim. Punainen Rush Töölössä"

Hyuga
23.04.2008, 21.58
"nimim. Punainen Rush Töölössä"

Jaha, maailma voikin olla sitten ehkä pieni (tai sitten kaikki vaan on täällä foorumilla).. Olin shoppailemassa Sellossa (piti sinne asti mennä etsimään trangiaan uutta poltinta & makuupussiin uusi sisälakana) ja pyöräilin sieltä takas töölöä pitkin ruoholahteen kotiin.. Joku ihmetteli kyseistä pyörää Töölön kohdalla paikallaan että jäin miettimään että olikohan jossain jotain vikaa ja pitääkö pysähtyä (mulla kun työkalut on aina mukana).. Mutta päätin jatkaa kun lähti liikkeelle juuri kun olin menossa ohi :)

Mutta takas aiheeseen, ainakin ruoholahti-keilaniemi välillä ihmiset hyvin aktiivisesti morjestaa kun morjestaa niille vain ensin.. Nuoremmat kuskit tuntuu olevan vähän passiivisia yleensä vain.. Rautatieasemalta kun lähtee pohjoseen niitä pyöräteitä pitkin niin niissä on kanssa aika aktiivisia morjestajia mutta sit kaupungilla niitä ei ole yhtään :(

Viimekesänä oli tosi outoa kun lähdin ahvenanmaalle, siellä kaikki morjestaa pyöräilijöille, jopa autoilijat. Eipä moista tullut yleensä tavattua kuin eteläsaksan piekkeillä :) Suorastaan pelottavaa!

ketju44
23.04.2008, 22.09
Viimekesänä oli tosi outoa kun lähdin ahvenanmaalle, siellä kaikki morjestaa pyöräilijöille, jopa autoilijat. Eipä moista tullut yleensä tavattua kuin eteläsaksan piekkeillä :) Suorastaan pelottavaa!

Taitaa olla 10 vuotta , kun hollantilainen rekka vastaan tullessa vilautti lisäpitkiä ja ikkunasta nousi käsi tervehdyseen :seko:!! Omituinen...............

kebne
23.04.2008, 22.47
Jaha, maailma voikin olla sitten ehkä pieni (tai sitten kaikki vaan on täällä foorumilla).. Olin shoppailemassa Sellossa (piti sinne asti mennä etsimään trangiaan uutta poltinta & makuupussiin uusi sisälakana)

Joku ihmetteli kyseistä pyörää Töölön kohdalla paikallaan että jäin miettimään että olikohan jossain jotain vikaa ja pitääkö pysähtyä (mulla kun työkalut on aina mukana).. Mutta päätin jatkaa kun lähti liikkeelle juuri kun olin menossa ohi :)

PAHUS, Onkohan Töölössä ollu jotku Rushien kokoontumisajot?!?! Ei mulla mitää käyny ja pyöräkin kondiksessa, olin vaan pirun yllättyny moisesta sattumasta!
Olisinhan mäki voinu myydä sulle noi retkikamppet ;)
Ja nyt kaikki tietää kuka säheltäjä suhaa kaupungissa punaisella Rushilla:o

Norjassa kaikki ohiajavat autot huiskuttaa rinkkaselkäretkeilijöille...

pavel
24.04.2008, 08.06
Joo itse tulee usein morjesteltua kun keskusta-Itähelsinki-suunnalla pistän menemään maasturillani ja usein nyökkäillään takasinkin, mutta annas olla jos vaihdan alle kaupunkicruiserin niin ei olla huomaavinaankaan..No sehän onkin vain sellainen makeilupeli :p

esko74
24.04.2008, 08.14
Aina vain tumppua pystyyn, kun oikein iloinen pyöräilijä tulee vastaan. :)

Jos olen maantiepyörällä, moikkaan kaikkia maantiepyöräilijöitä. Maastopyörällä moikkailen maastopyöräilijöitä. Moikkailut jää kyllä tekemättä jos vauhtia alkaa olla turhan paljon tai on muuten paha paikka.

Ihan kaikki ei tuohon leikkiin lähde mukaan, vaan karttavat katsekontaktia viimeiseen saakka tai katsovat kuin vierasta sikaa.

Eikös siitä saisi hyvät jututkin aikaiseksi kun moikkais ja samalla menis puuta päin tms.?

Kyllä täällä pohjois uudellamaalla maantiellä morjestetaan käden nostamisella, joskus jopa joku sanoo "moi".

nakamura
24.04.2008, 09.15
Pitäisi varmaan ottaa matkailuautoilijoista oppia.(eli vain toisen maantiepyöräilijän näkeminen nostattaa käden ilmaan).

kmw
24.04.2008, 11.38
Suomessa ohi katsomisen kulttuuri on syvällä. Se korostuu kun on kävellen liikkeellä metsässä. Vastaantulija on näkyvissä paljon ennen kohtaamista, kun vedän henkeä sanoakseni moi tms. toinen katsoo pois päin. Fillarilla vähän sama. Oma kokemus on että maantiepyöräilijää tervehdittäessä ne hölmistyy että mikä toi on?!? Ehkä se on keskittymistä vaativaa ettei kadenssi mene sekaisin?

Minä moikkailen ja välillä säikyttelen näitä ohi katsojia tervehtimällä:)

Ines
24.04.2008, 18.38
vastaantulija ei tervehtinyt mutta suuteli...pienellä metsätiellä

ellmeri
24.04.2008, 18.44

:eek:Häh!!
Tuo on mulla kyllä kokematta.

Ines
24.04.2008, 18.46
taisin itse aiheuttaa tilanteen...ajoin ihan lähelle ja jouduin pysähtymään...

ketju44
24.04.2008, 21.28
....joskus jopa joku sanoo "moi".

Melkoisia lörppöjä teilläpäin :seko:.....:D

Reino Hoo
25.04.2008, 22.31
Tänään tuli kolmen maantiefillaristin ryhmä vastaan, joita en edes viitsinyt yrittää morjestaa:o...

mk
26.04.2008, 13.43
Tänään tuli maantiepyöräilijä vastaan 13-tiellä, jota morjestinkin ... Oli vissiin ujoa sorttia kun ei malttanut pysähtyä :D Liekö palstalaisia :p

Hupilisti
26.04.2008, 14.02
Tänään tuli taas husittua ilmaan enemmän ja vähemmän vastakaikua saaden. Maantiefillaristi morjesti takaisin,tavallisilla konkeleilla veivanneet eivät.

ellmeri
26.04.2008, 14.41
Kuriiritiellä stidilässä ja paloheinässä ja vaikka missä tuli succistelioita vastaan,kättä heiluttiwat tämmöselle lökäri-housuselle papalle ;)..

jorma
26.04.2008, 17.19
Tässä kevään 145 kilometrin aikana on tullut yhteensä 3 maantiepolkijaa (=maantiepyörä), tervehtimisprosentti 66,7%...

ketju44
26.04.2008, 18.05
4 vastaantulijaa maaantiepyörillä ; Kaikki moikkas :seko:...... Auringon pistoksen saaneita varmaan ;)

drop
27.04.2008, 21.28
Oli outo päivä... Näin neljä maastopyöräilijää moikkailuetäisyydeltä tänään Hallainvuorella ja kaikki tervehtivät. Vielä oudompaa oli että kaikki tuijottavat mummot ja papatkin tervehtivät. Tais linnunlaulu ja aurinko pehmittää muidenkin päitä. :)

xs2jammu
27.04.2008, 21.55
Eilisellä länsi-uudenmaan lenkillä minkä itse tein hybridillä moikkasin kolme kertaa ja kerran sain vastauksen. No yksi oli kun menin ohi ja siihen huikkasin vaan että moi. Snappertunan tiellä tuli maantiefillaristi vastaan ja oli melkein kuin suu auki kun nostin lapaa ja sanoin moi, ei vastausta.

ketju44
27.04.2008, 22.26
4 vastaantulijaa maaantiepyörillä ; Kaikki moikkas :seko:...... Auringon pistoksen saaneita varmaan ;)

Mitä helv.....:mad:!! Sama outo käyttäytyminen jatkui tänäänkin :) :)

Batti
27.04.2008, 22.48
Selinkin antoi oman kannanottonsa aiheeseen päivän lähetyksessä.
Alkaa muuten sään lämmetessä Peter päästä vauhtiin. Tänään oli jo monta hyvää heittoa - Giroa odotellessa.

Kemppis
28.04.2008, 09.16
Mitä Selin kommentoi?

Ajoin eilen Tuusulantiellä sinkulalla ja vedin peräkärryä. Ruskeasannan kulmalla yksi maantiepyöräilijä tervehti vaikka minulla oli tuulihousut jalassa :eek:

:)

xs2jammu
28.04.2008, 10.35
Selinkin antoi oman kannanottonsa aiheeseen päivän lähetyksessä.
Alkaa muuten sään lämmetessä Peter päästä vauhtiin. Tänään oli jo monta hyvää heittoa - Giroa odotellessa.
Se oli ihan aiheellinen kommentti siitä vasemman kyynärpään viipeltäjistä. Luulen vaan että ne joille viesti oli tarkoitettu eivät sitä kuulleet, valitettavasti.

Juha Lehtinen
28.04.2008, 10.39
Mitä helv.....:mad:!! Sama outo käyttäytyminen jatkui tänäänkin :) :)
Ei muuta kuin vaihtamaan lajia, vaikkapa shakkiin :D ;)

Velootti
29.04.2008, 01.49
Mä vain hymyilen aina, mutta mulla onkin kauniit hampaat. :D

Soolo
29.04.2008, 02.35
itse aina moikkaan tai vain nyökkään jos olen kovilla, joskus tulee vastaus, joskus ei, riippuen missä ajelee, pyörästä riippumatta...
Naapuritkin mukavia ihmisiä täällä Helsingissä, tulee aina moikkailtua, jopa juteltuakin.
Rento asenne elämään ihmiset!:) Tekee elämän mukavammaksi!

Ciclismo
29.04.2008, 19.11
Mä oon samaa mieltä kuin Soolokin. Ei kun vaan vaikka liioitellun rennosti tervehtimään. Aivan sama, vaikka tervehdyksen kohde ei vastaisikaan. So what....

TimoF
29.04.2008, 19.30
Mä vain hymyilen aina, mutta mulla onkin kauniit hampaat. :D

http://www.ridersroost.com/Roost%20Pics/biker.jpg

Poku
29.04.2008, 19.34
Aika hyvin on tervehditty Berliini - Praha - Bratislava reitilla.

Saksassa kun satoi yhden paivan vetta ihan kunnolla ja 6 astetta lamminta, niin rekkakuskitkin nosti saalista katta. Jossain pikkukylassa kahvilan pitaja ei suostunut ottamana kahvista rahaa, kun vetta valuvana tuli kaffeelle. Varsinkin Tsekeissa oli paljon fillaristeja ja lukuunottamatta vanhimpia mummoja kaikki kylla moikkalivat. Mummut ei ehka uskaltanu irrottaa katta stongasta. Huomenna sit selviaa, kuinka Unkarissa moikkallaan.
Onneks nyt aurinko paistaa taallakin.

S.T.T
01.05.2008, 18.53
Tänään maantiepyörällä totutus ajoa ajaessani muutama vastaan tullut maantiepyöräilijä moikkas.:eek: Moikkasin kyllä takaisin. Meikäläisellä oli kuitenkin sinisalon crossi shortsit, puuvilla paita, maastolukkikset ja popot. Niin ja juomareppu selässä. En siis todellakaan tainnut näyttää maantiepyöräilijältä. Eihän mun vaatekaapista löydy maantie vaatteita, kun aina harrastanut maastopyöräilyä. Allergian takia kun en voi käyttää mitään ajopaitoja niiden ihme materiaalien takia.

Fin-76
01.05.2008, 23.03
Tänään keinutuolilla lenkkeillessa vastaantulijoilla maantiejyrillä nousi lapa pystyyn erittäin ilahduttavasti, liekö syy keltaisen kanuunapaidan :)

AimoS
01.05.2008, 23.27
Tänään kävelimme kaupungilla, paljon porukkaa ja kaikki tervehtivät, vaikkei ollut pyörääkään.
Mikä tähän kansaan on tullut? ai niin........vappu:rolleyes:

Papu
02.05.2008, 08.47
Vappupäivä Oulussa, Kuivasjärveltä pohjoiseen. Käväisin maantiepyörää ulkoiluttamassa. 4 maantiefillaria tuli vastaan, puolet moikkasi.

Tero79
03.05.2008, 21.22
Kaveria oli "tervehtinyt" tänään pari tosipyöräilijää. Teami-succicsissa pyöritelleet voittajat olivat "keskenään" kommentoineet kumin totaalituhoutumisesta johtunutta, lievästi vaikean näköistä pyörästä irtautumista jokseenkin seuraavasti: "Taas noita tosipyöräilijöitä. Ekaa kertaa lukkopolkimilla..."

Jätkät on varmaan tosi nopeita, kun uskaltavat ohi ajaessaan vittuilla kahdestaan yksin olleelle rengasrikkoiselle. No, kai sitä vuorovedolla just ja just pääsis karkuun.

Teemu Kalvas
03.05.2008, 21.48
Eilen joku sukkiksissa tervehti, kun olin pojan kanssa kävelyllä. En vain tunnistanut sitä, kun minulla ei ollut pyöräilyvaatteita päällä. Vastasin toki hyvin kasvatettuna tervehdykseen siitä huolimatta.

hprun
03.05.2008, 22.43
Tuli käytyä Haukipudas-Kiiminki-Yli-ii ja takas Haukiputaalle..

Haukipudas-Kiiminki väli 2 maantiepyöräiliää tuli vastaa...hyvin nousi käsi molemmilta..kuten myös...

Seuraavaks pari kaveria Kiimingistä eteen päin, samaa suuntaa meno ja moikattii siinä ohimennen...

Todella hieno huomata näin alotteliana...ett maantiepyöräilyssä on tuollanen tapa tervehtiä...kyllä se aina piristää siinä ajaessa...ku kyyryssä saa päästellä...:D

Tosi hieno tapa!!:)

Epic
03.05.2008, 22.55
Kyllähän se aika siisti tapa on moikkailla; en sitten tiedä onko täälläpäin niin paljon uusia harrastajia vai ovatko niin keskittyneitä ajamiseen kun eivät aina tervehdi (ihmettelin kyllä itsekin ekoja kertoja muutama vuosi sitten kun vastaantulevat tervehtivät...) Tiistai-illalla joskus seitsemän jälkeen tuli kyllä kerran sellainen "mikäs hullu toikin on" -ilme yhdeltä vastaantulijalta... En tiedä, ehkä jäi kaikilta kolmelta vastaantulijalta tervehdykset väliin ihan vaan siitä syystä että niillä oli liian kuuma. Itse uskaltauduin ihan lyhyissä housuissa&paidassa (~19,5 astetta) mutta vastaantulijoilla oli kaikilla pitkät ajovaatteet :D

Ines
04.05.2008, 15.24
tälleen hitaana ja "hitaana"..perjantaina vastaan pyöräili hieman harmaantunut herra, jonka olen nähnyt viime vuonnakin useita kertoja fillaroimassa milloin missäkin päin...hän tervehti ja HUOM ... kyllä minä vastasin , vaikka en edes itse kuullut ääntäni...oli kurkku täynnä pölyä/hiekkaa edelllisen ohittaneen auton jäljiltä..

taimela
04.05.2008, 20.38
Mulla on sillee et usein jotkut tyypit kävelijät tai autoiliat moikkailee ja mul ei oo hajuukaa ketä ne on ihmetyttää joskus.

polkupyöräilijä
04.05.2008, 20.48
En muista olenko avautunut aikaisemmin, mutta kommentoin kuitenkin, että hauska tapahan tuo tervehtiminen on. Itsekkin tervehdin Oikeita Pyöräilijöitä(n. 4 henkeä paikkakunnalla) aina kun vastaan tulevat. Viime maantielenkillä ei tullut yhtään oikeaa pyöräilijää vastaan, joten piti laajentaa kädennostoa semi-oikeisiin pyöräilijöihin (1kpl) (kypärä ja tribar) ja sekin oli muuten tuttu.
Käsiä nousi kuitenkin muutama kappale. Jotakin skootterityttöjä olivat, joten vilkutin takaisin, tietenkin.

Janu
05.05.2008, 18.21

Et kai vaan ollu siellä Laakson sairaalan takana metsässä tahi kallioilla? :D

Ines
08.05.2008, 17.48
Et kai vaan ollu siellä Laakson sairaalan takana metsässä tahi kallioilla? :D

no en vaan ollut:)......vaan jossain ihan muu..alla

Oatmeal Stout
08.05.2008, 18.07

Siis vuodesta 2005 asti tämä säie ollut asiallinen, bene bene, kunnes nyt kaksi vuotta ja yksitoista kuukautta myöhemmin joku saattaa degeroida sen. Pitäisi kyllä tarjota pitkää banaania ja poikittaista perään.

Kaitainen
09.05.2008, 01.55
Kaveria oli "tervehtinyt" tänään pari tosipyöräilijää. Teami-succicsissa pyöritelleet voittajat olivat "keskenään" kommentoineet kumin totaalituhoutumisesta johtunutta, lievästi vaikean näköistä pyörästä irtautumista jokseenkin seuraavasti: "Taas noita tosipyöräilijöitä. Ekaa kertaa lukkopolkimilla..."

Jätkät on varmaan tosi nopeita, kun uskaltavat ohi ajaessaan vittuilla kahdestaan yksin olleelle rengasrikkoiselle. No, kai sitä vuorovedolla just ja just pääsis karkuun.

Tämän tapainen käytös on nykyään yleistynyt.
Itsekin ajelin Turun suunnalla kesän ensimmäisen maantielenkin ja huiskuttelin vastaantulijoille,mutta vain yksi vastasi,pudistamalla päätään.
Se varmaan piti vähän tyhmänä,kun olin ajamassa pää hiestä märkänä kohti Turkua.;) Mutta täytyy sanoa ettei ne maantiellä muuallakaan suomessa yleensä paljon heiluttele.

janne kuivakangas
09.05.2008, 17.22
Tänään näin parikin pyöräilijää Toinen morjesti kunnolla oli maastopyärällä kuten minäkin :p Toinen oli maantiepyörällä hiilikuitua näytti olevan joku P :lä alkava sika hieno mä morjestin se ei ..eipä tainut nähdä polkivaan etiä päin ..

ZT
22.06.2008, 21.16
Tyypilliseen tapaan minä, tuo pyöräilijän irvikuva hien piiskaamassa t-paidassa ja verkkarin lahkeet lepattaen, rullailin loivaan alamäkeen kun vierelle kevyesti tullut ja ohi pyrkivä Trek-kuski moikkasi ihan ääneen. Kerta se ensimmäinenkin, ei siis ohitetuksi tuleminen vaan ääneen tervehtiminen.

Kättä on kyllä nosteltu useaan otteeseen vastaantulijoiden kanssa joten ei täällä Kuopion korkeudella tervehtiminen tunnu ainakaan varusteista olevan kiinni.

Tarinan voisi melkein laittaa myös tuonne "mikä sai sinut hyvälle tuulelle" -keskusteluun, mutta olkoon nyt täällä.

Mika Björkholm
22.06.2008, 21.30
Tänään morjesti aamulenkillä joku iäkkäämpi, ilmeisesti 80-luvun retkipyörällä vastaantullut mies, lämmitti mieltä vaikka olikin siinä vaiheessa aikalailla veto pois itseltäni. Morjestin toki takaisin. Vastaantullut pariskunta kirkkaissa ajopaidoissansa ja maastureinensa ei tervehtinyt yrityksestäni huolimatta.

Reino Hoo
22.06.2008, 22.08
Eilisellä maantielenkillä ainut vastaantullut tekstiilifillaristi (kuten minäkin) vastasi morjestukseen välittömästi. Samalla lenkillä noteerasin moottoripyöräilijöidenkin pitävän keskenään samaa tapaa yllä...

Vepa
22.06.2008, 23.19
Tänään ajellessa oli niin hyvä fiilis, että morjestin lähes kaikkia pyöräilijöitä ja jäin juttelemaan lenkkeilijöiden ja rullaluistelijoiden kanssa. Ajelin Sorilan, Aitolahden, Kangasalan muuntoaseman ja Lamminrahkan alueella. Matkaa mittariin tuli 70 km, josta puuttuu metsässä pyörää kannetut kilometrit :)

nöösi-Veijo

Makke
23.06.2008, 02.46
Tervehtiminen tosiaan taitaa olla enemmänkin vaatetuksesta kuin pyörästä kiinni. Viimekesänä hommasin maantiepyörän ja ajelin yleensä juoksupaidalla ja lyhyillä trikoilla juoksureppu selässä. Ainoa joka koko kesänä morjesti oli yksi tandem kuski vaimoineen:) Nyt tuli keväällä hankittua ensimmäinen ajopaita ja oikeen pyöräilytrikoot, että vähän näyttisi pyöräilijätä (onhan ne toimivammat kyllä päälläkin). Ja eikös ekasta lenkistä lähtien ole ole vastaantulevilla kilpuri kuskeilla lapa noussut. Olihan se kivaa ja tuli fiilis, että nyt mut hyväksytään porukkaan ja keskivauhtikin nousi heti pari kilometriä tunnissa:)

hannupulkkinen
23.06.2008, 10.29
Tämän tapainen käytös on nykyään yleistynyt.
Itsekin ajelin Turun suunnalla kesän ensimmäisen maantielenkin ja huiskuttelin vastaantulijoille,mutta vain yksi vastasi,pudistamalla päätään.
Se varmaan piti vähän tyhmänä,kun olin ajamassa pää hiestä märkänä kohti Turkua.;) Mutta täytyy sanoa ettei ne maantiellä muuallakaan suomessa yleensä paljon heiluttele.Se oliki Turuus;):D

Batti
25.06.2008, 16.43
Tervehtiminen tosiaan taitaa olla enemmänkin vaatetuksesta kuin pyörästä kiinni. Viimekesänä hommasin maantiepyörän ja ajelin yleensä juoksupaidalla ja lyhyillä trikoilla juoksureppu selässä. Ainoa joka koko kesänä morjesti oli yksi tandem kuski vaimoineen:) Nyt tuli keväällä hankittua ensimmäinen ajopaita ja oikeen pyöräilytrikoot, että vähän näyttisi pyöräilijätä (onhan ne toimivammat kyllä päälläkin). Ja eikös ekasta lenkistä lähtien ole ole vastaantulevilla kilpuri kuskeilla lapa noussut. Olihan se kivaa ja tuli fiilis, että nyt mut hyväksytään porukkaan ja keskivauhtikin nousi heti pari kilometriä tunnissa:)
Minä veikkaan, että johtuu ennemminkin siitä repusta. Kovassa vauhdissa alta kulmien vilkuillessa ei paljon vastaantulijan kuoseja ehdi arvioida, mutta reppu varmasti näkyy. Ja jos pyöräilijällä on reppu, niin se ei todennäköisesti ole lenkillä, vaan työmatkalla tai retkeilemässä tms. Jotenkin noin se ajatuksenjuoksu voisi mennä. :)
Sama selittänee keskivauhdin nousun...

Trike-Man
25.06.2008, 21.39
No-niin...
Eiköhän minunkin kuulu kertoa/kirjoittaa painava mielipiteeni tästä asiasta:
Kyllä se on uskomaton hyvän-olon-tunne, kun vastaantuleva pyöräilijä vastaa heilautukseeni. Varsinkin, jos hänellä näkyy reppu...
Siinä tapauksessa saavat pornohousujen peittämä hanurini ja pohjaanpalaneet reiteni lisää virrrtaa loppukilometreille.

Siis oma moga, jos joku ei vastaa siihen moikkaukseen.

Mutta jos huomaa haverin tai pelkästään rengasrikon tapahtuneen toiselle, niin mielestäni jokaisen pyöräilijän kuuluu vähintään hiljentää ja kysyä tarvitaanko ko tilanteessa apua. Jos itselle tapahtuisi vastaavaa, (ainakaan renkaani eivät voi IKINÄ puhjeta ja tuskin tulen IKINÄ kaatumaankaan...) niin kyllä silloin arvostaisi toisen apua.

Trike-Man

Luumis
26.06.2008, 19.45
Tuon sortin "sunnuntaipyöräilijä" -vittuilu on täysin asiatonta ja ihan järjettömän typerää. Kyllä jengi varmaan ajaa arkenakin saakeli. Ja kyllähän nyt kaveria, vaikka sitten tuntematonta, jeesata kumin vaihdossa/muussa operaatiossa tai edes tarjota apua.

Itse olen kerran jättänyt auttamatta, kun polkupyöräpoliisilta puhkesi rengas. Siinä oli sällit monttu auki ja tuumaili että mitä tehä. Soittivat sitten maijan noutamaan itsensä kyytiin.

oopee
26.06.2008, 22.30
Täällä Sveitsissä vastaantulijaa moikataan kohteliaasti sanomalla "bonjour". Mutta täällä toisaalta moikataan toista julkisessa wc:ssäkin :D

Grüezi mitenand!

Saksassa sama tapa ja aina kun silmät kohtaavat...tervehdys on vain riippuvainen paikasta ja päivän ajankohdasta...

Dezen
27.06.2008, 00.27
Meiksi asuu niin perämetsissä, että aika kauan saa polkea, ennen ku joku toinen harrastaja tulee vastaan. Kulkupeleinä toimii sekä maantie- että maastopyörä. Silloin harvoin mulla ainakin on naama ku naantalin aurinko ja koko käsi olkapäästä asti pystyssä. Aina ovat takaisin moikanneet, tosin hieman pöllämistynyt ilme kasvoilla :)

juminy
27.06.2008, 09.23
Sepolta motivaatiota kehiin, niin kohta nousee lapa joka jannulla:

"Vittuillakseni heilutin."
(lähde: http://fi.wikiquote.org/wiki/Seppo_R%C3%A4ty)

Itse olen kerran jättänyt auttamatta, kun polkupyöräpoliisilta puhkesi rengas. Siinä oli sällit monttu auki ja tuumaili että mitä tehä. Soittivat sitten maijan noutamaan itsensä kyytiin.Valitettavaa, että poliisiin suhtaudutaan negatiivisesti. Pahoittelen jeesustelua väärässä paikassa.

ketju44
27.06.2008, 09.43
Itse olen kerran jättänyt auttamatta, kun polkupyöräpoliisilta puhkesi rengas. Siinä oli sällit monttu auki ja tuumaili että mitä tehä. Soittivat sitten maijan noutamaan itsensä kyytiin.

Ajoko ne kaks`päällä :seko:

Lähden tuossa kahden tunnin sisään lenkille ja tervehdin tässä etukäteen kaikkia niitä joita en enää väsymyksen vuoksi jaksa tervehtiä tienpäällä :)

Lasse
27.06.2008, 11.11
En tervehtinyt tänään vastaan tulevaa fillaritia kun ajoin putkelta ylämäkeen sykkeet tapissa:o.
Pakko oli avautua tänne.:D

Jekkujätkä
27.06.2008, 20.28
Tänään työmatkalla morjenstin Näätämössä kolmea maantiepyörällä liikkeellä ollut heeboa. Etelään olivat matkalla ja kehuivat tien kuntoa. Merckxiä, Bianchia ja Fortia oli retkueella alla.

Stypid
08.07.2008, 09.03
Pakko vissiin pistää vielä tännekkin maininta.

Tossa perjantaina pientä pyörälenkkiä CC:llä polkiessani morjestelin jokaista vastaantulevaa lajin harrastajaa ilman mitään vastakaikua. Lopulta kuitenkin joku itseäni paljon ammattilaisemman näköinen heebo polki vanhalla Porvoontiellä vastaan ja jo kaukaa käsi pystyssä ja naama virneellä.

Saipahan vastata tervehdykseen ja kyllähän se amatöörin pyörän nopeuskin hetkeksi nousi, kun kerrankin joku laski mutki pyöräilijäksi. :D

Eipä kyllä ymmärrä miksi on niin vaikea aina vastata, ko joku tervehtii lenkillä. Kai pitäs vielä noihin liikuntavarusteisiin pistää rahaa..jos sitä sitten.

kaierkki
08.07.2008, 13.12
Jälleen tänään ihmetytti kun lenkillä vastaantulleista "tosipyöräilijöistä" tasan YKSI vastasi tervehdykseen. Vastaan tuli kuitenkin vähintään kymmenkunta joita kaikkia tervehdin kohdatessa kättä kohottamalla. Ei niin mitään reaktiota, korkeintaan tuijotetaan, että mikä hullu toi on.

Niin, olin siis nimenomaan succistelemassa ja vastaantulijat olivat myös succicsia. Maastopyöräilijät tuntuvat olevan paljon ystävällisempää ja rennompaa sakkia; joskus on jo kymmenien metrien päästä kuulunut iloista kailotusta ja näkynyt käden heilautus. Myöskin jos sattuu pysähtymään samaan kohtaan (valoihin tms.) niin maastokuskit usein muutaman sanasen vaihtavat, succistelijat lähes poikkeuksetta tuijjottavat johonkin kaukaisuuteen mitään pukahtamatta.

Mitä tää tämmönen meininki on, hä?

Peesaus, ihmettelen tätä itsekin. Vanhemmat pyöräilijät kyllä moikkaa, mutta jostain syystä nuoremmat ei. On tosiaan vähän ihme fiilis kun itse ajan lapa pystyssä jos joku tulee vastaan ja vastaantulijat on kuin e olisikaan maantiellä.

Ja heti off topic perään. Mulla on myös toinen aikaa vievä harrastus - rakentelen -77 Corvetttea ja juuri käytiin alan palstalla keskustelua, miksi vette kuskit moikkaa vain vetteä GM tuotteilla ajavat ei moikkaa Mopar miehiä ja päin vastoin - joopa joo, meidän isä voitttaa teidän isän ja mulla on paremmat Pokemon kortiti kuin sulla.

Aurinkoista ja turvallista pyöräilykesää kaikille :)

Moppe
19.07.2008, 22.57
Tänään olin yhden aikoihin ajelemassa Messilään vievää polkua, kun takaa yhtäkkiä suhahti tyylikkäällä Meridalla ajeleva maastokuski. Ohiteltiin siinä muutamaan otteeseen, muttei tullut sanaakaan vaihdettua.:o:mad:

Tunnustan tähän samaan, että en ole moikannut yhdellekään maasto-tai maantiekuskille vielä.:o Syynä osittain se, että minuakaan ei ole tervehditty. Syitä ehkä liian alhainen nopeus (tiellä n. 20 km/h, maastossa 13 km/h), puuttuvat trikoot ja pyöräilykengät, xc-pyörän liiallinen varustelu:seko: (lokarit, joustotolppa, satulalaukku), alhainen ikä ja sukupuoli. Ehkä sitten joskus.:rolleyes:

xs2jammu
20.07.2008, 09.11
Tänään olin yhden aikoihin ajelemassa Messilään vievää polkua, kun takaa yhtäkkiä suhahti tyylikkäällä Meridalla ajeleva maastokuski. Ohiteltiin siinä muutamaan otteeseen, muttei tullut sanaakaan vaihdettua.:o:mad:

Tunnustan tähän samaan, että en ole moikannut yhdellekään maasto-tai maantiekuskille vielä.:o Syynä osittain se, että minuakaan ei ole tervehditty. Syitä ehkä liian alhainen nopeus (tiellä n. 20 km/h, maastossa 13 km/h), puuttuvat trikoot ja pyöräilykengät, xc-pyörän liiallinen varustelu:seko: (lokarit, joustotolppa, satulalaukku), alhainen ikä ja sukupuoli. Ehkä sitten joskus.:rolleyes:

Mikset moikkaa, ei se trikoista kiinni ole. Itse moikkailen työmatkallakin työmatkalaisia vaikka millaisella mummonpyörällä olisivat liikkeellä silti voi aina hyvät huomenet toivottaa ohi mennessään.

mk
20.07.2008, 12.08
hyvin nousi tänään käsi tervehdyksiin, kun moikkailin kaikkia vähänkään harrastajan näköisiä ja muutama ehti ensinkin. Näinpäs jopa yhden maantiepyörälläkin liikkuneen , mikä on varsin harvinainen näky täälläpäin sekä yhden nojakin :eek:

Reino Hoo
20.07.2008, 16.12
Tämän päiväisellä maantielenkillä kaikki vastaantulleet (3 kpl) "tekstiili"fillaristit vastasivat tervehdykseen...:D

Teemu Kalvas
20.07.2008, 19.02
Mikset moikkaa, ei se trikoista kiinni ole. Itse moikkailen työmatkallakin työmatkalaisia vaikka millaisella mummonpyörällä olisivat liikkeellä silti voi aina hyvät huomenet toivottaa ohi mennessään.

Työmatkalla (ja muutenkin kehä ykkösen sisäpuolella) on tapana moikata vain oikeasti tuttuja vastaantulijoita, tai tuntemattomia siinä tapauksessa että näillä on Prologi ry:n ajovaatteet päällä (missä tapauksessa tosin herää kysymys miten ne ovat tuntemattomia, mutta näinkin on tapahtunut). Keskimääräisellä keskustatyömatkalla tulee nimittäin aika monta pyörää vastaan vaikka sataisi räntää vaakasuoraan.

Oikeastaan vasta sitten kun tuntee jotenkin olevansa maaseudulla (kehä 3 ehkä noin summittaisesti rajana, mutta esim. Tikkurila ei ole maaseutua), käsi nousee refleksinomaisesti ilman että siinä on mitään harkintaa mukana.

Highlander
20.07.2008, 21.19
Oikeastaan vasta sitten kun tuntee jotenkin olevansa maaseudulla (kehä 3 ehkä noin summittaisesti rajana, mutta esim. Tikkurila ei ole maaseutua)
Et kai vaan ole sitä "jättekiva" porukkaa? :D

Sarvis
21.07.2008, 13.09
Pakko itsekin kommentoida tähän tervetimisjuuttuun. Tein emännän kanssa juuri emppiirisen tutkimuksen ajamalla Lammilta-Vuotsoon ja vastakaikua ei juuri morjesteluun tullut. Ainoa tervehdys oli kuitenkin sitäkin parempi. Auttin ja Pirttikosken välillä vastaan tuli ulkomaalainen pariskunta ja etummaisella kaverilla oli kunnon sirkustorvi, jota alkoi soittamaan jo 50 m päästä. Oli siinä kiva nosta räpylää vastaukseksi. Muuten ainoat tervetimiset ovatkin tulleet motoristeilta...

lindeju
21.07.2008, 13.15
Sama heppu tullut nyt parin päivän sisällä vastaan sekä maastossa että maantiellä eikä tyyppi vastaa tervehdykseen, yrmeilee vaan eteenpäin. Höh. No, kaverin naaman tunnistaa helposti joten enpä enää jatkossa haaskaa vähäisiä voimiani...

mackeri
21.07.2008, 19.03
Sama heppu tullut nyt parin päivän sisällä vastaan sekä maastossa että maantiellä eikä tyyppi vastaa tervehdykseen, yrmeilee vaan eteenpäin. Höh. No, kaverin naaman tunnistaa helposti joten enpä enää jatkossa haaskaa vähäisiä voimiani...

Mullakin aina sama heppu bianchin haalareissa ajelee vastaan kehäkolmosella arkisin siinä 16:10-16:30 öbauttiarallaa. Itse moikkaan joka kerta, vielä ei ole vastausta tullut. Optimistisesti nostan sille räpylää vastakin, uskon että hän vielä oppii tavoille:D

Perugia
21.07.2008, 20.57
Minkälainen meininki moikkaamisesta on Suomen rajojen ulkopuolella? En jaksanut alkaa rullaamaan 28 sivua taaksepäin (joku on saattanut jo skrivata asiasta pitkät stoorit)... Oma kantani moikkaamiseen on, että ei ole suuri vaiva heilauttaa lapasta vastaantulijalle.

Markku N
22.07.2008, 08.20
Minulla on tapana vastaantulijoiden lisäksi moikkailla samaan suuntaan meneviä, ohittajia ja ohitettavia, ja vaihtaa muutama sana, jos ei muusta niin ajokelistä, jos se vaan vauhdin puolesta käy päinsä. Joskus ohitttajat kyllä menevät ohi niin äkkiä, että hyvä kun ehtii huomata. Jos edellä menee joku suurin piirtein samaa vauhtia, niin usein ajan kiinni moikkamaan, jos vaan pystyn. Jos huomaan jonkun tulevan takaa niin usein vähän odottelen. Jos huomaan jonkun jotain vetoja ajelevan niin en sitten häiritse.

Sattui tässä sitten tälläinen. Samaan risteykseen tuli toisesta suunnasta toinen maantiepyöräilijä, ehdin itse risteyksestä ensin, mutta huomasin tämän toisen tulevan perässä samaan suuntaan. Löysäsin vauhtia ja odottelin vähän, mutta kaveri ei tullut kiinni, löysäsin edelleen, ajattelin että jos on pitkästä lenkistä väsähtänyt tai on jotain ongelmaa, mutta ei se tullut. Luulin kaverin jo kääntyneen vähän matkan päässä seuraavasta risteyksestä eri suuntaa, mutta ei siinä se tuli kymmenen metriä perässä vaan koko ajan. No ei sitten ei taiinnut olla sosiaalisella päällä.

Glaciesvir
22.07.2008, 08.35
Kertaakaan en ole moikannut, eikä minua ole kertaakaan moikattu. Tosin työmatka kulkee kehä 1:sen sisäpuolella ja vastaantulijoita on tarpeeksi. Vapaa-aikana suhailen sitten Sipoon seudulla, jossa vastaan tulee selvästi lajin harrastajia.

mk
27.07.2008, 12.30
Olipas yllättävän paljon pyöräilijöitä liikkeellä tänään heti aamusta. Ullavassa tais tulla Kälviän Tarmon porukkaa vastaan. Ja hetken päästä pari heppua reput selässä maantiepyörillä, liekö pitkämatkalaisia. Moi moi, olin se "quickstep -tiimiläinen" Hienosti kaikki ehti tervehtimään :)

Kaitainen
15.08.2008, 03.35
Olen tämänkin kesän aikana morjestanut jokaiselle vastaantulevalle hiemankaan aktiivista harrastajaa muistuttavalle polkijalle.
Takaisin on morjestettu noin kymmenen kertaa ja näistäkin suurinta osaa edustaa sama Bianchilla liikkuva pyöräilijä. Vastaantulijoita on ollut silti paljon. Yleistä on että vastaantuleva kyllä katsoo suu auki kuin H.Moilanen,mutta muuten ei ilme juurikaan muutu. No olinpa tuossa muutama päivä takaperin pienellä pyrähdyksellä kun vastaan ajoi jälleen yksi sukkahousushortseihin pukeutunut. Itse morjestin tavan mukaan,mutta eipä taaskaan tullut vastakaikua. Ajattelinkin että turhaan tuhlaan vähäisiä energiavarantojani ja päätin lopettaa moisen morjestelun.
Hetkeä myöhemmin tuli vastaan jälleen maantiepyöräilijä. Emme tervehtineet. Sitten tuli vastaan yllättäen toinen vanhempi mies,joka tervehti! En tajunnut ensin että tulin tervehtimisen kohteeksi,enkä saanut lapaa järkytykseltäni ylös ja tämän takia oli pakko nopeasti öristä jotakin kun olimme kohdakkain. :o (tapahtui Tevaniemellä,jos joku tuntee piston)

kesän aikana olenkin tullut siihen tulokseen,että parempi pitää ne kätöset kiinni tangossa,niin ei aina vastaantulijat katso kuin hullua. Itse olen lähes poikkeuksetta liikkeellä maantiepyörällä,cc:llä tai maasturilla ja pukeutunut aktiivisen pyöräilijän tavoin eli minutkin pitäisi olla helppo tuntea kohtalon toveriksi. Maastossa harvoin olen edes törmännyt muihin pyöräilijöihin,mutta vain kerran on sielläkään morjestettu,vaikka vastaantulijoita on ollutkin enemmän.

Liikennevaloissa odotellessa on muilla sukkiksilla yleensä tapana katsella johonkin muualle esim. maahan,kuten joku täälä jo aiemmin kirjoittikin. Itse aloitin kerran puhumisen eräälle maantiekuskille valoissa ja vastaukset olivat tyyliin: "ömph","mhöuöummm". Yhdesti olen täällä päin törmännyt toiseen ajuriin,joka jutteli takaisin. Sama kuski myös tervehtii vastaan tullessaan.

Olen myös huomannut että Lieto-Turku-Rauma-akselilla tervehditään Tamperetta herkemmin. En tiedä mistä johtuu? Ehkä ihmiset ovat tuolla seudulla jotenkin sosiaalisempia kuin tampereella.

Saattaa olla että aika kultaa muistot,mutta sellainen muistikuva on päähäni jäänyt,että kymmenenkin vuotta sitten kaikki pyöräilijät tervehti toisiaan herkemmin.Tapani morjestaa lieneekin jokin jäänne tuolta ajalta.

Enpä siitä morottamatta jättämisestä nyt tätä viestiä suurempia itkuja aio ottaa,mutta ikävää huomata,että nykyään aktiivienkin ajatus on tervehtiä vain tuttuja. Ehkä olen sosiaalisemman ajan reliikki,mutta minusta tuntuu oudolta kohdata muuten tyhjällä tiellä toinen pyöräilijä ja olla heilauttamatta kättä.:(

ketju44
15.08.2008, 06.29
Ehkä olen sosiaalisemman ajan reliikki,mutta minusta tuntuu oudolta kohdata muuten tyhjällä tiellä toinen pyöräilijä ja olla heilauttamatta kättä.:(

Täälä k-alan suunnala kohtailen silloin tällöin kaksi +20 kuskia jotka tervehtivät AINA oikein "isolla kädellä" :). Sen sijaan on montakin ajajaa +40 sarjassa joilla on vain luulo omasta kovasta vaudista jolloin eivät uskalla päästä kahvasta irti :D.

yedi
15.08.2008, 07.54
Työmatkalla (ja muutenkin kehä ykkösen sisäpuolella)...

Oikeastaan vasta sitten kun tuntee jotenkin olevansa maaseudulla (kehä 3 ehkä noin summittaisesti rajana, mutta esim. Tikkurila ei ole maaseutua), käsi nousee refleksinomaisesti ilman että siinä on mitään harkintaa mukana.

Et kai vaan ole sitä "jättekiva" porukkaa? :D

Joo, tai niitä mä olen KAUPUNKILAINEN tzadista. :D

yedi
15.08.2008, 07.57
Olen myös huomannut että Lieto-Turku-Rauma-akselilla tervehditään Tamperetta herkemmin. En tiedä mistä johtuu? Ehkä ihmiset ovat tuolla seudulla jotenkin sosiaalisempia kuin tampereella.

Melko varmasti totta! Tampereella maahan tuijottaminen yksi yleisimpiä harrastuksia kyräilyn lisäksi, miten siitä sitten tervehdit vastaantulijoita? :D

Stayer
15.08.2008, 08.54
Kesän hienoimpiin hetkiin kuului, kun vanhempi pyöräilyherrasmies, selvästikin entinen kilpatason menijä tervehti: ensinnäkin se tapahtui hemmetin tyylikkäästi otetta irrottamatta sormet nostamalla ja toiseksi uskalsin tulkita että tervehdys tarkoitti että koska olin käynyt ulkoiluttamassa pyörää sen verran ahkerasti että hahmoni oli tullut tutuksi olin tullut luetuksi aktiiviharrastajien heimoon kuuluvaksi.

syte
15.08.2008, 09.32

No me hämäläiset nostetaan kättä vasta kun tilanne on jo ohi...

Ei sentään. En tiennyt koko moikkaamiskulttuurista mitään ja uutena maantiepyöräilijänä tie 12:lla (eli Lahti-Tre) Hollolan kohdalla vastaan tuli joku pro jonka ilme ei värähtänytkään kun kohdattiin. Oli katse tuimasti kiinni ohjaustangossa / eturenkaan navassa.

Vastaavasti sitten Ala-okeroisten tiellä lasitehtaalta itään päin niin pyöräilijä moikkas hyväntuulisesti ja häkellyin, kerkesin (hämäläisyydestä huolimatta) kuitenkin moikata takasin.

Jatkossa moikkaan aina vähintäänkin takaisin. Aktiivisesti moikkaan aktiivisen näköisiä.

kml
15.08.2008, 10.25
On ollut pakko rajoittaa tuota moikkailua aktiiviharrastajalta näyttäviin, koska muuten pitäisi harjoitella ajamaan koko työmatka yhdellä kädellä :P.

Tähän mennessä 1/10 on tuottanut tulosta, ylämäestä väsynyt herrasmies nyökkäsi mäen päällä takaisin, kun moikkasin. Muut yleensä vaan tuijottavat kuin hullua, yleensä suu auki. Yrittääkö ne pyydystää kärpäsiä ja pikkulintuja, vai mikä ton suu auki "moikkauksen" tarkotus on ?

Kaitainen
19.08.2008, 08.11
Melko varmasti totta! Tampereella maahan tuijottaminen yksi yleisimpiä harrastuksia kyräilyn lisäksi, miten siitä sitten tervehdit vastaantulijoita? :D

Lauantaina (vai oliko sunnuntai) satuin samoihin punaisiin kuin eräs naismaantiepyöräilijä. Tervehdin ja kehuin kaunista:rolleyes: ajosäätä. Neito ei vastannut mitään takaisin,katsoi vain kummasti. Se varmaan pelästy minua,kun iso mies hyppii sukkahousut jalassa keskellä päivää ja kehuu sadeilmaa kauniiksi:D

No me hämäläiset nostetaan kättä vasta kun tilanne on jo ohi...

Me todella ollaan hitaita. Todistin tätä omalta kohdaltani,kuten ylempää voi lukea. Örisin kuitenkin luolamies tyyliin.

Muut yleensä vaan tuijottavat kuin hullua, yleensä suu auki. Yrittääkö ne pyydystää kärpäsiä ja pikkulintuja, vai mikä ton suu auki "moikkauksen" tarkotus on ?

En kanssa ymmärrä tuota suu auki ajoa. Itse pidän suun kiinni jo ilmanvastuksenkin tähden. Muutaman kerran olen moikannut vastaantulevaa sunnuntaipyöräilijää,jotka hekin ovat katsoneet suu auki. Kerran eräs ikäiseni herra Bianchinsa päältä (yllätys. Tampereen seudulla joka toinen pyörä Bianchi:rolleyes:) naurahti ja katsoi sitten suu auki:seko: Ei moikannut kuitenkaan. Katsoi kuin olisin tullut vastaan ilman vaatteita.

Eilen sattui jotakin täysin odottamatonta: vastaan ajanut hevostyttö heilautti kättä ja manasi sadetta.

Makke
20.08.2008, 02.48
Olin metsässä koluamassa maastopyörällä kun näin pari maastopyöräilijää edellä. Otin heidät kiinni kysyäkseni reitti ohjetta, mutta tämä oli jotenkin ihan liikaa kavereille, jotka juuri ja juuri saivat sanan kaksi kakistettua kurkusta. Jatkoin sitten matkaa sen pitemmittä puheitta, jotta kaverit pääsivät taas hengittämään.

Tiedä mistä sitten johtui. Ehkä olivat juuri katsoneet videolta kauriinmetsästäjän ja pelkäsivät joutuvansa samanlaisen kohtelun kohteeksi koto Suomessa:)

Uomo
20.08.2008, 09.59
Leppävaara - Munkkiniemi -akselilla on alkanut näkyä yhä enemmän tervehtijöitä. Näillä on yleensä yhteistä ammattilaisemman näköinen ajoasu ja pyörä. Valtaosa kuitenkin pyöräilee samaan suuntaan, joten sekin on omiaan vähentämään ainakin omalla osalla moikkauksia.

Katila
20.08.2008, 11.00
Ilokseni olen huomannut tässä maantie"urani" :rolleyes: alkutaipaleella, että pyöräilijät tosiaan tervehtivät toisiaan :)

Olin ekasta moikkauksesta (kaksi sormea alatangolta) aivan hämilläni, mutta ymmärsin sentään vastata kaverille samalla metodilla. Ekalla lenkilläni taisin saada peräti kolme tervehdystä Vanhan Hämeenlinnantien varrella (siellä taitavat VP:n kilpurit käydä treenaamassa, luulivatko minuakin sellaiseksi ;)), mutta Espoossa päin on ollut vähän nihkeämpää. Tosin Oittaalla viimeksi moikkasi kahden äijän hybridiseurueesta (tai vastaavasta) toinen oikein isolla kädellä.

Mukavaa, kun moikataan! Itsekin teen jo ujosti aloitteita...

http://smileys.smileycentral.com/cat/15/15_1_70v.gif

holapeelo
20.08.2008, 12.56
Pyöräretkellä tuli pari tanskalaista pyöräilijää vastaan. Juuri samalla hetkellä sain jonkun öttiäisen silmääni ja viuhdoin hurjasti toisella kädelläni hätistääkseni luonnonelävän pois. Noh, iloiset tanskalaiset sitten vilkuttelivat minulle takaisin. :D

p bonk
20.08.2008, 14.35
Miun lapa se ei helepolla nouse.

Lenkillä (yleensä maantie) moikkaan tilanteen mukaan. Työmatkalla en juurikaan vaikka ehkä pitäisi kun vastaan tulee aika lailla vakioporukkaa.

plehti
20.08.2008, 20.01
Tervehdin säännönmukaisesti kaikkia maantie- ja cc-pyörällä vastaantulevia ja näin se tuntuu menevän monilla muillakin niin Suomessa kuin muuallakin missä olen pyöräillyt.

/ Panu.

Nikolas Ojala
20.08.2008, 20.50
Jos tuttavia näen liikenteessä, moikkaan riippumatta siitä, millä ovat liikkeellä.

Jos tuntemattomia näen, en ehkä moikkaa.

p bonk
21.08.2008, 09.02
Tervehdin säännönmukaisesti kaikkia maantie- ja cc-pyörällä vastaantulevia ja näin se tuntuu menevän monilla muillakin niin Suomessa kuin muuallakin missä olen pyöräillyt.

/ Panu.

Pääsääntöisesti noin. Mutta jos vastaan tulee erään helsinkiläisen seuran ajoasussa olevia kuskeja ilman kypärää, en ehkä oma-aloitteisesti tervehdi. Ne on osa kai niin ammattilaisia, ettei ne moikkaa takas amatöörille.

.jon
21.08.2008, 14.01
Tänään olin ekaa kertaa upouudessa yönmustassa SUCCISasussa liikenteessä, mikä korosti upeesti mun SAIRAAN KOVIA reisiä, mutta kukaan ei vieläkään vetänyt kättä lippaan. Vaikka näytin varmasti TOSIPYÖRÄILIJÄLTÄ!!!! Ehkä ne tavikset vaan VAPISI kunnioituksesta kun näki että tolla on vähän enempi kilsoja alla! Loin niihin jäätäviä katseita mun KELTASTEN (näytän ihan tarkka-ampujalta niiden kanssa, kelatkaa!!) ajolasien takaa, tajus ainakin antaa kunnolla tietä!!

Rullailemisiin, tikkupohkeet!!

Pellonpekko
21.08.2008, 14.43
Heh, tämähän on hauska ketju. Sen innoittamana piruuttani testasin naapurin pyöräilevän rouvan reaktiota aamuvarhaisella. Ajoin sen kiinni, ja kohdalla toivotin (teko)pirteästi hyvät huomenet. Jos katse voisi tappaa, niin siihen paikkaan olisin jähmettynyt suolapatsaaksi. Ja tämä ulkomailla, joten kyllä sielläkin osataan.

kinde
06.12.2008, 21.42
On tämäkin. Eilen illalla kävin ajamassa parin tunnin lenkin ja vain yksi pyöräilijä tuli vastaan vaikka pyörin pääkaupunki seudulla. Itse kyllä moikkasin vastapuoli vain toljotti ihmeissään.

Ram.
07.12.2008, 14.38
En ole muuten täällä maalla huomannu, että mitään morjestelu kulttuuria olis heräämässä.

Toooista see oli silloo ennen....
Ku seiskyt luvulla pakaasit päällä polettiin pitkinpoikin Suomea, nii kyllä moikattiin.
On tainnu siirtyä tämä kulttuuri tuonne prätkä puolelle...

Hebe
07.12.2008, 15.18
Niin se käy, 70-luvun nuoret alkavat kärsiin 5-kympin villityksestä.

brewster
07.12.2008, 15.37
periaate on että tervehditään

aksu08
07.12.2008, 16.48
Kesällä nostan pienemmillä paikkakunnilla lapasta muille kippurasarvisille rikookuskeille. Viime kesänä olin itse aloitteellinen osapuoli joka kerralla, mutta noin 95% vastasi tervehdykseen.
Maasturilla, talvella ja suuremmissa kaupungeissa ei maksa vaivaa, saa vain pervon maineen. (Tähän voi lisätä haluamansa hymiön.)

brewster
07.12.2008, 20.45
Kesällä nostan pienemmillä paikkakunnilla lapasta muille kippurasarvisille rikookuskeille. Viime kesänä olin itse aloitteellinen osapuoli joka kerralla, mutta noin 95% vastasi tervehdykseen.
Maasturilla, talvella ja suuremmissa kaupungeissa ei maksa vaivaa, saa vain pervon maineen. (Tähän voi lisätä haluamansa hymiön.)

maasturilla kaupungeissa talvella ajeleva ansainnee maineensa

ketju44
07.12.2008, 20.55
Joo !! Pervoja ne on :D :D

Pexi
07.12.2008, 22.14
Monet hyvät naurut tästä treadissa....

:D Lukenut tuon lauseen nyt jo vaikka kuinka monta kertaa. Joka kerran ja edelleen naurattaa aivan ratketakseen! Legenda!

Minkälainen meininki moikkaamisesta on Suomen rajojen ulkopuolella? En jaksanut alkaa rullaamaan 28 sivua taaksepäin (joku on saattanut jo skrivata asiasta pitkät stoorit)... Oma kantani moikkaamiseen on, että ei ole suuri vaiva heilauttaa lapasta vastaantulijalle.

Täälläpäin (Etelä-Ranskassa, kaakossa) maantiefillaristit sanoo takamailla bonjourit valtaosin ja pääsääntöisesti ohitustilanteessa, puolin ja/tai toisin. Joskus vaihdetaan muutama sana, jos vauhdit ei ole liikaa eri hehtaarilla. Toki on poikkeuksia, useimmiten kai jotain pro-jätkiä, jotka ei amatöörille vaivaudu suutansa avaamaan... tai sitten niillä on muita, isompia ongelmia. Kai ne moikkaamattomat on pariisilaisia. Tai ulkomaalaisia :o

Vastaantulijoita moikataan selvästi harvemmin. Paras (vai lieneekö ..ttumaisin :seko:) vastaantulijan minulle huutama tervehdys on "courage!", kun ähisin ylöspäin toistakymmentä kilometriä pitkää nousua. Tänään tien viereen pysähtynyt naiscyclisti huusi "Bonne route!", sain kuitenkin huudettua kohteliaan vastauksen. Aloin kuitenkin funtsimaan, että kai mä näytän siltä, että kaipaan kannustusta :( :seko:

aksu08
07.12.2008, 22.59
maasturilla kaupungeissa talvella ajeleva ansainnee maineensa
Uusin Fingerpori kuvastanee tilannetta.

http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1135241691357.gif

kebne
31.03.2009, 22.44
Oletko aloittanut jo kampanjan tältä keväältä?
Tämän päivän saldo kaksi.

Sakkeri91
31.03.2009, 22.53
Meikäläinen on siis pervo...

Oon nostellu aina sillontällön sunnuntaisin kättä läpi talaven niille, jotka ovat harrastajilta näyttäneet.
Ei ole kukaan vielä säikähdyksestä kaatunut kun joku poijjankloppi maasturilla, kaupungissa, talvella nostaa kättä ja vieläpä ilman kypärää. (Sori, olen myös pervon lisäksi huono ihminen, en ole saanut aikaiseksi hankittua kypärää joka mahtuu pipon päälle.)

A.M.®
31.03.2009, 22.55
Mä aloitan viittilöimisen heti kun pääsen tien päälle :)

walesi
31.03.2009, 23.00
Minoon hosunu koko talaven, helepottaa pystysä pysymistä ihimeesti.

Nappulakenka
31.03.2009, 23.03
ole saanut aikaiseksi hankittua kypärää joka mahtuu pipon päälle.
Tulee halvemmaksi virkata pipo kypärän päälle :D onko syntiä moikata cc- ja maatiekuskeja vaikka ajan vain maasturilla?

lynxlynx
31.03.2009, 23.17
Tulee halvemmaksi virkata pipo kypärän päälle :D onko syntiä moikata cc- ja maatiekuskeja vaikka ajan vain maasturilla?
Tuntuu olevan, tai ainakaan käsi ei nouse, etenkään talviaikaan. Talvella on huono tervehtiä, kun ei voi tietää et se tuulipuvussa ajava maasturimiäs onki kesällä mitä tyylikkäin siilikoipi succistelija.:D:D:D:D

Hupilisti
31.03.2009, 23.54
Taitaa jyvässeudun fillaisteilla olla vielä käsivarret jäässä,sen verran vaivaista on tervehtiminen. Vai pitäisikö minunkin vain keskittyä ajamisen joutavan husimisen sijaan..

Eros
01.04.2009, 00.52
yleensä moikkaan ellei ole tiukka paikka sitten juuri, harvemmin. siis lenkillä pyöräilöitä. harvakseltaan moikkaavat. kaupungissa jos moikkaa niin katsotaan kuin hullua takasin. ja toisaalta niitä moikattavia voi sitten ollakin aika tavalla..

TimoF
01.04.2009, 01.12
onko syntiä moikata cc- ja maatiekuskeja vaikka ajan vain maasturilla?
Ei, kunhan muistat liittää siihen moikkaukseen huudon SUCCIS!!!

Smo
01.04.2009, 05.51
Ei, kunhan muistat liittää siihen moikkaukseen huudon SUCCIS!!!

Tai joillekkin piireille TÄYSI1I1!!

scf_
01.04.2009, 10.52
Eilen kahdelle nostin kättä ja molemmat morjestivat takaisin.

Katila
01.04.2009, 13.29
Työmatkoilla ei ole tapana hosua, minulla tai kanssapolkijoilla. Sitten, kun tulee taas tykki perssiin alle, niin asia on toinen.

brewster
01.04.2009, 13.49
Arvonsatuntevan maantiepyöräilijän pitää pyrkiä parantamaan näkökenttänsä laita-aueiden tarkkuutta. Ei ole soveliasta katsoa suoraan kohti kanssapyöräilijää arvioidessaan onko hänella tervehtimisen arvoiset välineet.
Tien päällä olessaan on tärkeä ettei riko yhteisön kirjoittmattomia etikettisääntöjä vaan käyttäytyy kaikin puolin arvokkaasti. Kaikenlainen avoin muiden töllistely ja henkilökohtaisuuksiin meno erilasin tarpeéttomin tervehdyksin on erittäin ei toivottavaa jollei ole varma että toisen kasti täsmää oman kastin kanssa.
Koirat roikkuvat flexeissään kieli pitkällä havaittuaan kaltaisensa. Ihminen, tai ainakin maantiepyöräilijä säilyttää aina arvokkuutensa.
Kerrankin todistin jonkun saksalaisen ali-ihmisen erittän sopimatonta käytöstä. Olimma ajamassa tuollaista 7% pitkää nousua pois Moselin laaksosta kun kyseinen ali-ihminen tuli täyttä 7% alamäen vauhtia meitä hitaasti vastamäkeen ponnistelevia vastaan. Hän pysähtyi meidät havaittuaan jarrut kirskuen meitä tervehtimään ja vaihtamaan mitättömiä tyhjänpaiväisiä ajatuksiaan.

mk
01.04.2009, 16.49
kas .. tuli eka harrastajan näköinen kaveri vastaan äskeisellä maasturinulkoilutuslenkillä ja hyvin nousi lapa tervehdykseen. Talvisaikaan vastaan onkin tullut vain muutama mummo/pappa/tenavia, joita ei viitsi alkaa tervehtimäänkään :rolleyes:

geeni
01.04.2009, 17.02
Insera-kuskeja ei tarvitse tervehtiä. Vähän voi virnuilla ja osoitella sormella. Yosemitella polkevalle voi jo nauraakin.

tempokisu
05.04.2009, 18.13
Morjestanut kaikkia pyörällä lenkkeileviä. Jotkut maasturistit ei morjensta.

Morjenstin myös "monivärimakkara-päätä" :D se ukko oli kyllä niin täydellisen keskittynyt omaan tekemiseensä, että tuskin mitään muuta huomaakaan...

majis
05.04.2009, 18.26
Insera-kuskeja ei tarvitse tervehtiä. Vähän voi virnuilla ja osoitella sormella. Yosemitella polkevalle voi jo nauraakin. Kun aloitin harrastuksen Inseralla, niin jotkut jopa moikkaili Inserasta huolimatta. Toivottavasti näiden ihmisten henkilöllisyys pysyy salassa jotteivat joudu ääri-fillarifoorumilaisten vainon kohteeksi.

haedon
05.04.2009, 18.33
Eipä näkynyt pyöräilijöitä Lohjansaaressa tänään, mutta eräs maatalon pariskunta heilautti kättään iloisesti, kun ajoin ohi. Näytti olevan rännien puhdistus heillä käynnissä. Heilautin takaisin.

Galahad
05.04.2009, 19.15
Talman kohdalla tuli pari hemmoa vastaan maantiepyörillä, heilauttivat iloisesti kättään.

lansive
06.04.2009, 10.38
Kun aloitin harrastuksen Inseralla, niin jotkut jopa moikkaili Inserasta huolimatta. Toivottavasti näiden ihmisten henkilöllisyys pysyy salassa jotteivat joudu ääri-fillarifoorumilaisten vainon kohteeksi.

Eilen ja tänään ajoin Insera "krossarilla" ja kyllä minuakin tervehdittiin. Ilmeisesti vainottavia voisi olla yllättävän paljon.:D

kosmonautti0
06.04.2009, 10.50
Talvi meni hyvin kun ei lenkkeilijöitä paljoa maantiellä näkynyt. Nyt sitten pitää taas alkaa moikkailee ja kattoo ketä moikkaa. Aikas ärsyttävää kun moikkaan aina vääriä tyyppejä. Oltaisiin vaan suomalaisia. Turpa kiinni ja "minä en ainakaan moikkaa". heh

Nappulakenka
06.04.2009, 11.39
Perjantaina aloitin tervehtimisen ja tuolloin moikkasin kahta maastokuskia. Toinen oli ihan omissa maailmoissa kun katseli Ison Omenan seiniä :D ja takas tullessa samassa taloyhtiössä asuva kuski oli lähdössä lenkille ja hän vastasi tervehdykseeni. Saldo siis 2-1

Antti Ukkonen
06.04.2009, 13.02
Minä olen nyt polkenut viime elokuun lopusta pikkasta vajaa 3000 km työmatkoja ja olen sen verta putkiaivo etten edes kavereille moikkaa kun ajelen.

Muutenkin on välillä sellanen tappamisen maku siinä hommassa (Paino tällä hetkellä 107 kg. Nousee vaan mitä enemmän pyöräilen :F) että saa taistella kaikkien jalankulkijoiden ja niiden narunjatkona kulkevien karvatuppojen kanssa, että saa hillitä keskisormea nousemasta. Ja ne prkl rullaluistelusauvahiihtäjät!

wanderer
06.04.2009, 13.33
Hallo eiku moro, vai mitensenyoli.

Sakkeri91
06.04.2009, 22.46
Tänään ja eillen tuli lenkeillä yhdet maantiepyöräiliät vastaan, nostin reippaasti kummallekkin kättä ja kumpainenkin nosti takaisin. :p

Sakari Kyrö
07.04.2009, 22.36
Jos tie on tarpeeksi kapea eikä tarvitse huutaa, olen huomannut että suurin osa vastaantulevista (käyräsarvi)pyöräilijöistä nyökkää/tervehtii kädellä + sanoo "bonjour".

Maastopyörällä kun on liikkeellä, hyvä että jo tutut käyräsarvistit edes tervehtivät. Rajansa kaikella! ;)

Shimaani
07.04.2009, 22.42
Tänään ajoin siirtymätki täpärillä ja kolmesta vastaantulleesta käyräsarvettajasta yksi vastasi tervehdykseen. Ihme tiukkapipoja.... :D

Eepu
07.04.2009, 22.44
Riippuu varmaan ajan koostakin, minä hihkaisen kaikille kilpurimiehille/naisille: ale ale ale, kerran nousi keskari takaisin.

Vanhat jermut jotka tuntevat entisen kilpakamun pysähtyvät rinnalle ja vaihdetaan kuulumiset.

p bonk
07.04.2009, 22.49
Miun lapa se ei helpolla nouse.

Maantiellä tulee nostettua kättä toisille pyöräilijöille (maastossa en koskaan tapaa ketään), muttei juuri arkiliikenteessä. Sehän olisi sama kuin tervehtiä toisia autoilijoita jossain hämeentiellä.

Sakari Kyrö
07.04.2009, 22.49
Tänään ajoin siirtymätki täpärillä ja kolmesta vastaantulleesta käyräsarvettajasta yksi vastasi tervehdykseen. Ihme tiukkapipoja.... :D

Mitäs kajosit täysjoustoon!? :eek: :D

kebne
08.04.2009, 15.26
Olisikohan ollu foorumilaisia liikkeellä tänään, kaksi kolmesta fillaristista moikkasi iloisen hymyilevästi kun kohdattiin. Voi että tuli hyvä mieli :)!
Siinä puolenpäivän jälkeen keskuspuistossa. Meni mukavaksi kuntoajoksi kolmituntinen, kun alusta on aika pehmeää ja kuraista, jeeee :D Silloin musta muuttui ruskean harmaaksi. Paloheinän kieppeillä oli vielä lumi-jää sohjoa.
Ja tietysti paluumatkalla silmukka Velosporttiiin kuolaamaan yltä päältä kurassa, hiihiiii.

tempokisu
08.04.2009, 17.27
Tänään Säijän lenkillä vastaan 2 maastopyöräilijää - ei vastatervehdystä. Yksi kilpuristi, Säijän mäen päällä keltainen takki, musta pipo ja lasit, mustat housut ja pyörä. Ei morjenstanut.
Uimonen sensijaan tervehti :)

mk
08.04.2009, 17.50
Tänään Säijän lenkillä vastaan 2 maastopyöräilijää - ei vastatervehdystä. Yksi kilpuristi, Säijän mäen päällä keltainen takki, musta pipo ja lasit, mustat housut ja pyörä. Ei morjenstanut.
Uimonen sensijaan tervehti :)

virtuaalimorjestus kisulle , kelpaaks tää :)
http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/c1/2/AAAAAsibR-YAAAAAAMErmQ.jpg

Puukäsi
08.04.2009, 17.53
Tuo morjestelu on kyllä mukava tapa. Vieläkin muistan yhden täpärillä vastaan ajaneen viime kesältä. Heitti kättä pystyyn ja piristi muuten huonoa päivääni. Tervehdin ainakin itse jos kohdalle sattuu..

Juha Lehtinen
08.04.2009, 18.57
Miun lapa se ei helpolla nouse.
Eihän se keiku helepolla miunkaan käs :D

brewster
08.04.2009, 19.13
Te ootte kuvistanne päätellen pääosin niin rumia että en kehtaa tervehtiä. Joku luulee vielä että tunnen teiät. Kebnea kyllä tervehtisin ujosti mutta en juuri ajele samoilla suunnilla. Vaikka vaimo on kyllä kieltänyt kaiken kanssakäymisen naiseläjien kanssa. Joten en siis ketään. Niih.

scf_
08.04.2009, 23.38
Orimattila-Lahti välillä tuli morjestettua yhtä ja Haltonin risteyksen tienoilla kahta pyöräilijää, tervehtivät takaisin.

tempokisu
09.04.2009, 13.29
Maantiellä tulee nostettua kättä toisille pyöräilijöille (maastossa en koskaan tapaa ketään), muttei juuri arkiliikenteessä. Sehän olisi sama kuin tervehtiä toisia autoilijoita jossain hämeentiellä.

Eikös tämä ole lajikumppanien välinen juttu.
Rekkakuskit morjenstaa toisiaan, motoristit samoin, ja linja-autokuskit ( ainakin saman firman toisiaan). Maantiepyöräilijät ( pyörä voi silti olla cc tai maasto tai muu..) tervehtii toisiaan.
Autoillessa moikkaan kyllä jos vastaan tulee toinen punainen mazda 323F ;) ja itse samanlaisella liikenteessä.

>>mk kiitos :)

Kal Pedal
09.04.2009, 16.12
Ne muutamat joita olen tänä keväänä moikannut ovat vastaneet tuijotuksella, eikä taida yllä yhtäkään joka olisi moikannut takaisin. Ei tätä jaksa täällä sarvikuonojen maassa. Mutta lupaan täten vastata jakaiseen moikkaukseen kyllä.
Kellun kesälomalla sen lenkit menee täälläpäin. Sitä aion moikata kyllä.:)

Timi
11.04.2009, 09.37
Vanhalla Lahdentiellä tuli eilen vastaan yksi pyöräilijä, morjestin ja vastaus tuli toiselta puolelta.

kmw
11.04.2009, 11.25
Eilen ekaks Velskolantiellä ja tunnin kuluttua Takkulantiellä moikkasin samaa maastopyöräilijää ja nii hääki tek :)

xs2jammu
11.04.2009, 21.05
Kolmea aktiivia moikkasin jotka vastaan tulivat, ai niin ja sitten yhtä jonka ohitin. Kahdelta tuli vastaus takaisin.

higgins
11.04.2009, 22.07
Ne mitään moikkaa;( Mutta ei luovuteta, Higg

ketju44
11.04.2009, 23.13
MOOOooooiiiii :)

kebne
11.04.2009, 23.18
HiiiiiHoi sinnekin! :D

higgins
11.04.2009, 23.43
MOOOooooiiiii :)

Ai kato joku kuitenkin :)vielä kun tien päällä, Higg

majis
11.04.2009, 23.53
tänään ei sipoo helsinki vantaa helsinki sipoo lenkillä ollut paljon moikattavia, yhdelle hybridiheebolle moikkasin , oli varmaan liian käkenä moikkaamaan takaisin

kmw
12.04.2009, 08.03
Seutulan t-risteyksessä moikkasin hyrpiigikuslia. Se mulkaisi hämmästyneenä, mutta heilautti vasenta kättä saman tien - ja kääntyi vasemalle:)

Lotum
12.04.2009, 09.33
Eilen tuli noin parinkymmenen ajajan peloton vastaan Myrskylän ja Artjärven välillä, ja niistä varmaan yli puolet heilautti kättään ihan spontaanisti. Olin ihan äimän käkenä; yleensä nää succishiilikuituolmoilijat pitää mun filojani niin agraarisina, ettei niistä saa minkäänlaista reaktiota irti, spontaanisti tai ei-spontaanisti.

Teesaa
12.04.2009, 09.46
Toissapäivänä ja eilen vastaan tuli yhteensä 6 kanssafillaroitsijaa, yksikään ei moikannut takaisin. Espoo-Kirkkonummi. Johtuu varmaan pärstäkertoimestani.

ellmeri
12.04.2009, 10.08
Siuntion liikuntakeskuksen lähellä eilen 7:män porukka meni eikä tervehtiny mua vaikka mummon Citroenilla köröttelin takana ja jatkoin lohjan kautta vantaata kohden :cool: .

tempokisu
12.04.2009, 12.37
Tänään vastaan tuli paljonkin lajitovereita. Useimmat moikkasi.
Ihme vaan ettei Laurilan Maija sitten vaivautunut moikkaamaaan, ajeli yksin Säijässä. Mitään tapoja nuorilla.

lansive
12.04.2009, 17.41
Kyllä tänään ainakin välillä Herunen-Rajamäki maantiekuskit moikkasivat takaisin kurapyöräilijälle.

Kaitainen
12.04.2009, 17.52
Tänä kautena ei ole vielä kukaan vaivautunut moikkaamaan takaisin. Varmaan on kädet vielä pojilla sen verran kohmeessa.

brewster
12.04.2009, 18.01
Eilen tuli noin parinkymmenen ajajan peloton vastaan Myrskylän ja Artjärven välillä, ja niistä varmaan yli puolet heilautti kättään ihan spontaanisti. Olin ihan äimän käkenä; yleensä nää succishiilikuituolmoilijat pitää mun filojani niin agraarisina, ettei niistä saa minkäänlaista reaktiota irti, spontaanisti tai ei-spontaanisti.

Lotumin madon luvut ajassa eläville nykypyöräilijöille.

brewster
12.04.2009, 18.03
Tänään tuli vastaan useampia polkupyöräilijöitä. Itse menin niin kapeilla marginaaleilla että ei ollut varaa nostaa kättä. Suuta soitin kyllä. Kyllä ääntä korotin.

px
12.04.2009, 20.10
Yhteislenkin lisäksi omilla sooloreissuilla tuli tänään parikymmentä tyyppiä vastaan Säijän lenkillä ja Lempäälä-Valkeakoski-Kangasala-Tampere -välillä. Kaksi ei moikannut takaisin, joten ihan hyvä saldo o/

nga
12.04.2009, 23.00
Tästä on varmaan puhuttu jo tässä ketjussa liekkeihin asti, mutta miksi tuntemattomia pitäisi moikata? Tästä threadista saa sen käsityksen, että on tosikko tai epäkohtelias jos ei käsi heilahda. Omasta mielestäni tuntuisi tosi oudolta jos esimerkiksi juostessa tai vaikka ... uidessa ... moikkailtaisiin kaikkia.

brewster
12.04.2009, 23.13
Ihminen huomioi toisen ihmisen. Robotti huomioi ihmisen jos se on ohjelmoitu tekemään se. Itseä säälittää ihmiset jotka joko niin pelkäävät tai ovat itseään niin täynnä että eivät toisen ihmisen kohdatessaan ole huomaavinaankaan. Jotakin on ihmisyydessä silloin joka tapauksessa rikki.

majis
12.04.2009, 23.17
Tästä on varmaan puhuttu jo tässä ketjussa liekkeihin asti, mutta miksi tuntemattomia pitäisi moikata? Tästä threadista saa sen käsityksen, että on tosikko tai epäkohtelias jos ei käsi heilahda. Omasta mielestäni tuntuisi tosi oudolta jos esimerkiksi juostessa tai vaikka ... uidessa ... moikkailtaisiin kaikkia.

Ihan sama, moikkaa tai ei. En mä loukkaannu. Moikkaan ihimisiä joita sama kärpänen on puraissut.

A.M.®
12.04.2009, 23.18
Tänään tuli tervehdittyä puhelimitse :D

higgins
12.04.2009, 23.19
Itseä säälittää ihmiset jotka joko niin pelkäävät tai ovat itseään niin täynnä että eivät toisen ihmisen kohdatessaan ole huomaavinaankaan.

Joo totta säälittävää, Higg

Halimon
12.04.2009, 23.33

Kulttuurieroja nämäkin vrt. Keski-Eurooppa ja Suomi. Etelämmässä on oikeasti epäkohteliasta, jos jättää tervehtimättä esimerkiksi puistossa vastaantulevaa. Eipä se moikkaaminen mitään maksa. No Suomessakin on paikkoja jossa ei tervehditä naapuriakaan kun muutaman vuoden kuluttua...

nga
13.04.2009, 08.24
Itseä säälittää ihmiset jotka joko niin pelkäävät tai ovat itseään niin täynnä että eivät toisen ihmisen kohdatessaan ole huomaavinaankaan. Jotakin on ihmisyydessä silloin joka tapauksessa rikki.

Eli ihmisyydessäni on jotain rikki, kun en jaksa moikata jokaista vastaantulevaa maantiepyöräilijää lenkeilläni? Tai jos se ei ole rikki niin olen vähintäänkin itseäni täynnä? Ovatko ne mukaani tulleet lenkkiseuralaisetkin rikki vain sen vuoksi että viihtyvät seurassani vaikka olisin ainoa, joka ei vilkuta vastaantulijoille?

Olisin ketjun pituudesta ja aiheen suosiosta johtuen halunnut selvittää itselleni, miksi toisille vilkuttelu herättää tällaisia ehdottomia mielipiteitä. Omasta mielestäni yllä esitetty quote nimenomaan edustaa omaa itseään täynnä olemista ja vain omien näkemysten ja arvojen hyväksymistä. Tällainen suhtautuminen ei-moikkailijoihin hämmentää.

Vai viittasitko ihmisyyden rikkinäisyydellä objektiivisesti ihmisiin yleensä? Sen rikkinäisyyshän nyt todistuu jo sodilla ym. Ei siihen tarvita maantiepyöräilyä.

colli
13.04.2009, 08.31
Kulttuurieroja nämäkin vrt. Keski-Eurooppa ja Suomi. Etelämmässä on oikeasti epäkohteliasta, jos jättää tervehtimättä esimerkiksi puistossa vastaantulevaa. Eipä se moikkaaminen mitään maksa. No Suomessakin on paikkoja jossa ei tervehditä naapuriakaan kun muutaman vuoden kuluttua...

Ja paikkoja joissa ei enää muutaman vuoden jäkeen tervehditä naapuria.

Lasse
13.04.2009, 08.41
Eli ihmisyydessäni on jotain rikki, kun en jaksa moikata jokaista vastaantulevaa maantiepyöräilijää lenkeilläni? Tai jos se ei ole rikki niin olen vähintäänkin itseäni täynnä? Ovatko ne mukaani tulleet lenkkiseuralaisetkin rikki vain sen vuoksi että viihtyvät seurassani vaikka olisin ainoa, joka ei vilkuta vastaantulijoille?

Olisin ketjun pituudesta ja aiheen suosiosta johtuen halunnut selvittää itselleni, miksi toisille vilkuttelu herättää tällaisia ehdottomia mielipiteitä. Omasta mielestäni yllä esitetty quote nimenomaan edustaa omaa itseään täynnä olemista ja vain omien näkemysten ja arvojen hyväksymistä. Tällainen suhtautuminen ei-moikkailijoihin hämmentää.

Vai viittasitko ihmisyyden rikkinäisyydellä objektiivisesti ihmisiin yleensä? Sen rikkinäisyyshän nyt todistuu jo sodilla ym. Ei siihen tarvita maantiepyöräilyä.
No on se...:D En nyt ihan ymmärrä jos et haluu moikkaa et moikkaa :cool:
Mutta miksi vouhottaa siitä täällä?
Moikkaus on tosiaan tapa joka on Euroopassa paljon yleisempi kuin Suomessa.
Tapaa esiintyy myös esim. moottoripyöräilijöiden ja rättäristien keskuudessa.
Tavalla halutaan korostaa yhteisöllisyyttä eli tietyn tyyppiseen ihmisryhmään kuulumista. :)
Ei osallistumis velvoitetta, tee mitä lystää, irvistä vaikka moikkaavalle, saat lisää ystäviä.;):cool:

xs2jammu
13.04.2009, 08.53
Moikkasin eilen autosta ja pyöräioljä katsoi ihmeissään.

xs2jammu
13.04.2009, 08.59

En tiedä oletko rikki vai itseesi täynnä, todennäköisesti et kumpaakaan. Kuitenkin jos yleistetään kuten usein tehdään ja niin myös tässä jutussa. Itse olen huomannut että monasti toisten on vaikea katsoa vastaantulijaa kävellessä, fillaroidessa tai vaikkapa autolla ajaessa ja varsinkin liikennevaloissa seisoessa. Nökötetään vaan omissa oloissaan ja mieluummin käännetään pää poispäin jurottomaan kuin että vois hymyillä.
Ketään ei kuitenkaan pidä pakottaa mihinkään moikkausriittiin, jokainen tehköön niin kuin haluaa. Kuitenkin täytyy sanoa että kun on ollut pari tuntia lenkillä yksikseen ja sitten tulee joku samanhenkinen vastaan ja vastaa tervehdykseesi niin se lämmittää kummasti ja saa tunteita aikaan joilla jaksaa vielä polkea jonkun aikaa ennen kotiin tuloa. Hyvän fiiliksen saa niin pienestä, moikataan kun tullaan vastaan :)

Izoard
13.04.2009, 09.30
Kuitenkin täytyy sanoa että kun on ollut pari tuntia lenkillä yksikseen ja sitten tulee joku samanhenkinen vastaan ja vastaa tervehdykseesi niin se lämmittää kummasti ja saa tunteita aikaan joilla jaksaa vielä polkea jonkun aikaa ennen kotiin tuloa. Hyvän fiiliksen saa niin pienestä, moikataan kun tullaan vastaan :)

Tämän allekirjoitan täysin. Lisäisin keskusteluun vielä sellaisen näkökulman, että maantiellä kuka tahansa meistä voi joskus olla riippuvainen toisen harrastajan avusta. Minusta tervehtiminen on merkki kulttuurista, jossa välinerikkojen tms. sattuessa apua on helppo sekä pyytää että tarjota.

brewster
13.04.2009, 09.43

Tuossa olen vaan ilmaissut tunnereaktioni pelon vallasso olijiohin ja noihin toisiin. On varmaan olemassa muitakin kategorioita tervehtimatta jättäjiä, vaikkapa itseni jota vaan väsytti niin että näkökentästä oli jäljellä vajaat 5 astetta (viimekesän vakioreitti ei mennyt totutulla nesteytyksellä ja ravinnolla lähes nollakelissä ja talven jälkeisessä rapakunnossa) ja vaikka sinunlaisesi joka vaan pitää tervehtimistä hölmönä jostain ihmesyystä mutta ei tunnusta kuuluvansa noihin nimeämiini kategorioihin (elääkö denialissa). Jotenka ajattelisin että ei välttämättä erityisen rikki aina ja joka tapauksessa. Ja toisaalta onhan tuossa tuo ihmisyyden universaali taparikkokin jota ehdotat.

bere
13.04.2009, 12.02
nga kans, enemmän lavan heiluttelua ja vähemmän foorumilla murjotusta. Itselle ainakin tulee ihan hyvä fiilis moikkailusta, joskin ei mullekkaan lapa nouse keneltäkään paitsi silloin kun olen maantiepyörällä liikkeellä. Silloin tuntuu lavat nousevan helpommin, ei työmatkapyöräilijän näköistä jamppaa vanhalla pyörällä kukaan moikkaa.

Maastopyörällä taas päätyy juttelemaan helpommin metsäpolulla.

plehti
13.04.2009, 12.09
Sen mitä vähän olen päässyt herkuttelemaan Etelä-Ranskan ja Pohjois-Italian maanteistä pyörällä, niin aina on yhtä hauskaa kun kaikki vastaan tulevat tervehtivät iloisesti, vaikka välillä pyöräilijöitä on varsin paljon liikkeellä erityisesti viikonloppuisin. Suomen oloissa ei tuppaa noita pyöräilijöitä tulemaan liikaa vastaan maantie-, tempo- tai cc-pyörällä, mutta kaikkia vastaantulevia kyllä moikkaan ja aikas useat moikkaavat takaisin kuten tänäkin aamuna ainoa vastaantullut pyöräilijä teki.

/ Panu.

haedon
13.04.2009, 17.24
Tänään kun oli niin hiljasta niin moikkasin kaikkia vastaantulleita (4kpl) pyöräilijöitä maaseudulla. Kukaan ei kyllä moikannut takaisin, kattoivat vaan suu auki et kuka toi on:eek:. Mut ei se mitään, toivottavasti niille tuli edes vähän positiiviset fiilikset siitä:).

nga
13.04.2009, 17.58
nga kans, enemmän lavan heiluttelua ja vähemmän foorumilla murjotusta.

Joo, myönnän. Syyllistyin haastamiseen. Kyllä se lapa oikeasti tänäänkin, päivänä muiden joukossa, heilui aina takaisin, ei hätää. Ihmetyttää vain ei-moikkailijoiden tuomitseminen foorumilla jollain tavalla epäkelvoiksi ihmisiksi.

drop
13.04.2009, 20.17
Törmäsin kolmeen vastaantulijaan täänään keskuspuistossa, kaikki tervehtivät. Yksi kuski jäi kyllä mieleen, virne korvasta korvaan laski alas rinnettä, ilme lämmitti pitkään.

tuntematon
14.04.2009, 08.48
Eilen tuli noin parinkymmenen ajajan peloton vastaan Myrskylän ja Artjärven välillä, ja niistä varmaan yli puolet heilautti kättään ihan spontaanisti.

Ryhmässä ajettaessa vain vetomies moikkaa. Eihä siinä oo *ttu mitää järkeä, että pitäs ajaa tuntikaupalla lapa pystyssä aina, kun sattuu tulemaan vastaan vähän isompi porukkalenkki.

Lotum
14.04.2009, 10.06
Ryhmässä ajettaessa vain vetomies moikkaa. Eihä siinä oo *ttu mitää järkeä, että pitäs ajaa tuntikaupalla lapa pystyssä aina, kun sattuu tulemaan vastaan vähän isompi porukkalenkki.
Kerro se *ttu niille, älä mulle.

Lasse
14.04.2009, 10.10
Huh, huh onhan se rankkaa, hikihän tässä tulee pelkästä ajatuksestakin..:eek:

NHB
14.04.2009, 10.30
Moikkaatko kävellessäkin jokaista vastaantulevaa kävelijää? Entäpä nouseeko hanska autoillessa jokaiselle autoilijalle? Jos ajaa japsimopolla, niin onko sallittua moikata H-D:llä ajavia? Mikä sitoo moikkaamisen kulkuvälineeseen? Onko väärin moikata pyöräilijää jos itse kävelee? Oma käsi nousee aivan muista syistä kuin omasta tai vastapuolen kulkuvälineestä.

Katila
14.04.2009, 10.49
Voi tervehtiä, jos haluaa. Ei ole pakko tervehtiä, jos ei halua. Mikä tässä on niin vaikeeta? Kaikkee ei vanha ihminen jaksa ymmärtää.

Proj.nro
14.04.2009, 11.11
Jossei taho, ei o pakko.
Se vaan tuntuu erittäin mukavalta, kun kaukaisella tiellä vastaantuleva cykkelisti moikkaa takaisin. Samoin on mukava moikkailla vaikkapa metsässä vastaantulevaa ihmistä. Tai iihan ketä vaan. Toisaalta, kyllä hiljaa jurottaminenkin herättää hilpeyttä, eritavalla tosin :)

ellmeri
14.04.2009, 11.15
Jossei taho, ei o pakko.

Toisaalta, kyllä hiljaa jurottaminenkin herättää hilpeyttä, eritavalla tosin :)

Olemme JUROTTAJIEN maasta.:D

:eek:*prkl*

tuntematon
14.04.2009, 12.13
Kerro se *ttu niille, älä mulle.

Öö, niinhän mä just kerroinkin. Missä vika?

Ines
14.04.2009, 12.42
kuraa korviin asti ja vesi sade iski päälle...takaa ohittanut traktori ajoi vähän edelleni ja kuski hymyili "kuin Hangon keksi" ja heilutteli iloisesti...hymy kasvoi myös omiin korviin

japoo
16.04.2009, 21.04
Tänään jalkojenavauslenkillä välillä Itäsalmi-Sotunki 1 maantiefillaristi vastaan ja tervehdys. Itä-hakkilassa 3 kpl Zeusin paidat päällä olevaa kaveria ja taas tervehdys. Eli torstai-illan saalis 4 kaveria ja 4 morjestusta, joten aika hyvin...

Toki ei aina ihan näin mene. Itse pyrin kyllä morjestamaan tai nyökkäämään (ainakin melkein kaikille).

Lasse
16.04.2009, 21.22
Hyhm, mä luulin että kukaan ei tiedä kuka olen, mutta niin vai kävi että tietty Porvoolainen pyöräilijä moikkas vaikka tulin Hiluxilla vastaan..:eek:

blondi
16.04.2009, 21.29
Tänään jalkojenavauslenkillä välillä Itäsalmi-Sotunki 1 maantiefillaristi vastaan ja tervehdys. Itä-hakkilassa 3 kpl Zeusin paidat päällä olevaa kaveria ja taas tervehdys. Eli torstai-illan saalis 4 kaveria ja 4 morjestusta, joten aika hyvin...

Toki ei aina ihan näin mene. Itse pyrin kyllä morjestamaan tai nyökkäämään (ainakin melkein kaikille).

MIKÄ on jalkojenavauslenkki? Reps. Pitäisköhän munkin ruveta harrastamaan, kuulostaa tosi kivalle?

Mä saatan moikata tai olla moikkaamatta, riippuu lähinnä siitä mihin keskityn...

H. Moilanen
16.04.2009, 21.34
Avauslenkki tunnetaan myös herkistelynä. Siis rasitukseltaan erittäin kevyt, kohtuullisen pitkäkestoinen lenkki.

blondi
16.04.2009, 21.46
Kiitos tiedosta! Blondille tuli aivan muuta mieleen...

japoo
16.04.2009, 21.46
Avauslenkki tunnetaan myös herkistelynä. Siis rasitukseltaan erittäin kevyt, kohtuullisen pitkäkestoinen lenkki.
Kutakuinkin näin. Ainut mutka matkassa oli se, että varpaille tuli kylmä ja kotiin oli päästävä aiemmin kun oli ajatus...:(

Johan Moraal
16.04.2009, 21.50
Hyhm, mä luulin että kukaan ei tiedä kuka olen, mutta niin vai kävi että tietty Porvoolainen pyöräilijä moikkas vaikka tulin Hiluxilla vastaan..:eek:
Ei sitä tiedä. Minua moikkaavat itse asiassa suht paljon autoilijoita, vaikka en takuulla tunne noita ihmisiä. Ne luulevat että minä olen se joku muu, mutta ei ne mitään tiedä, koska miulla on makea pyörä ja toisista en mene sanomaan.:p

Eräilla se jalkojen avauslenkki on se että vedetään pari mäkeä ihan tapissa. Lakkaavat nekin inisemästä.:)

kebne
17.04.2009, 19.55
Tänään oli hauska paikka. Tullessani sörkan rantatien ja itäväylän risteykseen, oli valoissa edellä kaksi pron näköistä kuskia. ...ja toisella oli alla cännärin bad boy (mun ihastus, ja märkä päiväuni). Ryhmityin siinä kolmanneksi letkaan, mutta pojilla oli niin paljon juttua etten päässy väliin kyselemään ajokista :D Seuraavista valoista lähtivät eri suuntaan, joten pääsin vaan soittamaan kelloa ja huiskuttamaan iloisesti perään. Ja aijemin päivällä samalla lenkillä tuli tuttu vastaan. Ja hänkin niin kovaa kyytiä, että tunnistin vasta kohdalla eikä kumpikaan kerenny reagoimaan tai jäämään vääntämään juttua. Sellainen hassu, nopea ahaa-elämys. Hauskaa.

Teemu H
17.04.2009, 20.11
Viimeksi vain vastaan tullut tuntematon mopo-poika moikkasi oma-aloitteisesti :)
Maantiepyörää farkut jalassa ja ilman kypärää ajanut kaveri katsoi vain omituisesti, vai minäkö häntä ihmeissäni toljotin?

mutanaama
17.04.2009, 21.07
Metsässä kaikki moikkaa, joskus ehtii jopa turisemaan. Mutta mää vaan niitä slo-mo lenkkejä ajelen.

Galahad
17.04.2009, 21.15
3 kpl Zeusin paidat päällä olevaa kaveria ja taas tervehdys.

Joka kerta tänä keväänä, kun on Zeuksen kavereita tullut vastaan, niin ovat kättä heilauttannet. Mukavaa porukkaa.

Nappulakenka
26.04.2009, 18.17
kohtasin tänään 7 maastokuskia poluilla ja viittä heistä tervehdin ja neljä vastasit tervehdykseen :) ja yksi katosoi monttu auki. Niitä kahta ei tullut sen takia tervehditty kun vaikuttavat olevan huonolla päällä.

Paluu matkalla moikkasin vielä yhtä cycloni kuskia joka vastasi tervehdykseen eli kokonaisuuten hyvä reissu :D

Omppu
26.04.2009, 19.01
Tämäntakia en enää itsekkään tee aloitetta, tietenkin vähintään nyökkään takaisin jos vastaantulia moikkaa.

keluri
26.04.2009, 21.32
Eilen ihan oikea maantiepyöräilijätär nosti iloisesti kättä, vaikka itse en pyöräilijältä näytäkään. Eilenkin liikenteessä bigfootilla maantiellä, oulun kansallispuku päällä ja lasten kärry perässä (loksujen muttei kypärän puuttuminen olivat ainoat pyöräilijän tunnusmerkit).

kebne
27.04.2009, 08.56
Onkohan täällä topiccia tälle, mutta tervehdin varoittamalla... (joku voi nyt sanoa et täysin turhaa toimintaa, mutta)
Sturenkadulla siinä ongelma-bussipysäkin ja ammattikoulun kohdalla on katu täynnä lasia. Kiertämään pääsee ehkä autokauistojen puolelta, jos ei ole ruuhkaa. Eli varovaisesti siellä!

kmw
27.04.2009, 09.34
Oli eilen jonkin verran vastaantulijoita, jotkut moikkasi takaisin, jotkut ei. Joukkueellinen "oikeita" maantiepyöräilijöitä tuli myös vastaan. Ilmeisesti tuntevat arvonsa ja/tai kadenssiin keskittymiseltä ei ehdi/pysty..... :)

ToniR
27.04.2009, 12.37
Eilen tuli vain outoja katseita maantiepöyräilijältä, kun olin menossa maasturilla metsään.

Ainoa tervehtiminen tuli vanhemmalta mieslenkkeilijältä pururadalla ja samalla hän totesi: "On taas kesälajit alkaneet!"
Molemmat painelimme märkää ja lumista pururataa, toinen juosten, toinen pyörällä. Itse olin jonkin verran enemmän kurassa...

kebne
27.04.2009, 22.48
Oi oi oi, tulipa niin hyvä mieli!
Käväisin iltasella pyörähtämässä kekustassa. Kolme vastaan tullutta maasturikuskia moikkasi tosi iloisesti takaisin, kolmannen kanssa ehdittiin vähän turistakin siinä pyöristä. Olisivatkohan olleet foorumilaisia?! Tuli oikeesti tosi iloinen fiilis, aijemmin koulumatkalla manasin niitä kahta "sunnuntaipolkijaa" jotka seilasivat laidasta laitaan niin että meinasi tulla kummankin kanssa kolari. Mutta nämä iloiset tervehdykset piristivät illan!

Elmiira
27.04.2009, 23.10
Oli eilen jonkin verran vastaantulijoita, jotkut moikkasi takaisin, jotkut ei. Joukkueellinen "oikeita" maantiepyöräilijöitä tuli myös vastaan. Ilmeisesti tuntevat arvonsa ja/tai kadenssiin keskittymiseltä ei ehdi/pysty..... :)

Mää olin siellä ja kyl mun lapa antoi sen verran myöten et sain käden irti stongasta. Ukon peesi oli sen verran hyvä, ettei ihan kaikkia ehtinyt morottamaan... En toki tunnistanut sua, mutta epäilen, ettet ollut se tyyppi, joka tunkkas vastatuuleen kypärämyssy päässä Porvoosta :).

lynxlynx
27.04.2009, 23.12
Maantiekauden päästyä vauhtia näkyy iloisia tervehdyksiä lenkillä kuin lenkillä :D Jos on tiukka paikka ollut niin ainakin on nyökätty, Asiaa :D

Kaitainen
27.04.2009, 23.22
Maantiekauden päästyä vauhtia näkyy iloisia tervehdyksiä lenkillä kuin lenkillä :D Jos on tiukka paikka ollut niin ainakin on nyökätty, Asiaa :D

Siis missä te oikein niitä lenkkejä ajatte, kun kaikki vastaantulijat morjestaa? Minä olen nostanut räpylät pystyyn aina, mutta olisko tämän vuoden puolella kerran joku vaivautunut takaisin heilutteleen.

EePee
27.04.2009, 23.34
Eilen sunnuntaina kehä III:n varressa ja Vihdintiellä morjesteltiin takaisin ihan hyvin. Pientä jäykkyttä tuntuu olevan, vieköhän ajaminen vielä niin paljon huomiota..

lynxlynx
27.04.2009, 23.37
Siis missä te oikein niitä lenkkejä ajatte, kun kaikki vastaantulijat morjestaa? Minä olen nostanut räpylät pystyyn aina, mutta olisko tämän vuoden puolella kerran joku vaivautunut takaisin heilutteleen.
Vantaa-Tuusula-nurmijärvi-sipoo välillä lähinnä, hiljaisia maanteitä. Ei nyt kaikki mut 8/10 on aika lähellä totuutta.

Oatmeal Stout
28.04.2009, 11.36
Eilen tuli vain outoja katseita maantiepöyräilijältä, kun olin menossa maasturilla metsään.
Kokeile mennä maantiepyörällä metsään niin huomaat ketkä kaikki luovatkaan outoja katseita.

J.F
28.04.2009, 12.50
Entäpä nouseeko hanska autoillessa jokaiselle autoilijalle?

Land Rover kuskina voin todeta että Lantikka-kuskit kyllä moikkaavat toisiaan ( mutta ei Range Rover kuskeja tietenkään). ;)

Sirkkusofia
28.04.2009, 13.05
Moikkaatko kävellessäkin jokaista vastaantulevaa kävelijää? Entäpä nouseeko hanska autoillessa jokaiselle autoilijalle? Jos ajaa japsimopolla, niin onko sallittua moikata H-D:llä ajavia? Mikä sitoo moikkaamisen kulkuvälineeseen? Onko väärin moikata pyöräilijää jos itse kävelee? Oma käsi nousee aivan muista syistä kuin omasta tai vastapuolen kulkuvälineestä.
Moikkaaminen on mulla sidottu vastaantulijan statukseen, paikkaan ja mielentilaan eikä niinkään siihen, millä liikun. Moikkailen siis tuttuja aina kun huomaan ja tuntemattomia joskus ihan huvikseni :p Kotosalla ja mökkipitäjässä liikuskellessa käsi siis nousee useammin kuin työmatkalla. Lancialla ajaessa moikkailen vain lancisteja :o

brewster
28.04.2009, 13.07
Tuli niin hyvä mieli. Tunne oli valtava. Päivä oli pelastettu ja aurinko tuli pilviverhon takaa. Vastatuuli lakkasi puhaltamasta. Syy olemassaololleni selvisi. En ole turha. Pehmeä lämpö ympäröi minua joka puolelta. Olen universumi (valaistunut). Tuntematon trikoomies tervehti minua. Pyöräilyllinen tavoitteeni on saavutettu.

ToniR
28.04.2009, 14.21
Kokeile mennä maantiepyörällä metsään niin huomaat ketkä kaikki luovatkaan outoja katseita.

Tuollainen näky jos tulisi vastaan, niin aivan varmasti olisi minulla käsi pystyssä! ;)

Jep, ei täällä kulmalla yleensäkään pyöräilijät paljon toisilleen kai moikkaile.
Parin vuoden aikana saldo taitaa olla kaksi tai kolme tapausta.
Mutta ei pidä luovuttaa...

pavel
03.05.2009, 15.56
Onko pyöräilevä kansa herännyt koloistaan ja toipunut vappukrapulasta, kun yllättävän paljon tuli pyöräilijöitä vastaan pikku lenkillä Vanhankaupunginkoskella, Viikin metsäpoluilla ja Hertsissä..

Vastaan tuli karkeasti arvioiden 30-40 innokasta ja en sentään ihan jokaiselle jopomummelille ylävitosia heittänyt, mutta usein nyökkäilin ja morjestin eikä kukaan antanut vastakaikua..höh..en ole sitten vissiin itse tarpeeksi raflaavan näköinen..

Offaria; Kyllä muutaman viimeisen lenkin perusteella voisi pyöräilijöille pistää lakialoitteen handsfree-pakosta..kohtuullisen rasittavaa kun vastaantuleva lähettää varmaan jotain tekstiviestiä ja harrastaa samalla suurpuikkaa naama näytössä kiinni. (tiedän että handsfreella ei voi laittaa tekstiviestiä, nokkelimmille tiedoksi, mutta you got the point ;) )

majis
03.05.2009, 17.00
Viime viikolla Espanjassa ja Ranskassa vastaantulevat fillaroijat moikkaili eri innokkaasti, välillä jopa tien varrella kävelevät ihmiset. Voidaan me finskit olla moikkaamatta jos siltä tuntuu. Mulle lavan heilutus tuo vaan iloa.

luonto
03.05.2009, 18.17
Maantiehifistit moikkaili tänään vaikka olin cyclocross-retkuna liikenteessä. On se maailma ihmeelliseksi mennyt :-P

Nappulakenka
03.05.2009, 18.37
Maantiehifistit moikkaili tänään vaikka olin cyclocross-retkuna liikenteessä. On se maailma ihmeelliseksi mennyt :-P
No toivotaan, että saat nukuttua ensi yön :D

luonto
03.05.2009, 19.01
Jep. Itsehän en moikkaa muita kuin Italiassa käsin tehdyllä maantiepyörällä liikkuvia eurocyclistejä kun maantiellä mennään

yypy
04.05.2009, 12.04
Neljä viidestä moikkas takasin lauantain lenkillä.

Nebulus
04.05.2009, 13.53
Mulle taas maantiepyöräilijä nosti lapasta, vaikka olin nojapyörällä liikkeellä! Näin Oulussa!