Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilijöiden tervehtiminen

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Shimaani
22.07.2005, 12.05
... Paitti sen verta, ettei siinä saa olla moottoria..
Tunturilla ajaville ei siis lapa nouse? :D

Mainoksesta poimittua: Tunturi - moottori olet Sinä :)

Fat Boy
22.07.2005, 13.40
Tunturilla ajaville ei siis lapa nouse? :D

Paha kysymys.. Jos se pärisee ja kuski ei polje, en morjensta. Jos se pärisee, mutta tiukassa paikassa kuski myös polkee.. Saatan morjenstaa. Jos kyseessä on rehellinen Tunturi polkupyörä, morjenstan..

XC-JT
22.07.2005, 14.04
Tervehdin jos toinen moikkaa ekana. Ilman kypärää ajavia en tervehdi(ellei oo ihan pakko).:p

ankaju
22.07.2005, 14.38
Meikä kyllä moikkailee myös kypärättömille. Nämä living_on_the_edge-kaiffarit vaan näyttää lähestyessään jotenkin oudoilta. Ikäänkuin yks vakiovaruste puuttuu. Siinä saattaa mennä hämilleen ja jää käsi nostamatta. Onneksi näitä tapaa harvoin.

Viimeisen parin viikon lenkeillä on taas morjestelu mennyt hyvällä prosentilla. Morjestelen maanteillä lenkkiä ajavan näköisiä ja arviolta 2/3 on moikannut takaisin (kaikilla kypärät).

Hattara
22.07.2005, 18.15
Edit: Asiattomuuksia.

PPi
22.07.2005, 18.42
Pitänyt oikein rekisteröityä tätä avautumista varten näköjään :D :D :D

OJ
22.07.2005, 19.28
No ilmankos mulle ei hirveesti moikkailla takasin kun olen yrittäny morjestella vastaantulevia pyöräilijöitä. On ihan mukava huomata, että kahdella pyörällä liikkuu ihan kiitettävä määrä kanssaihmisten holhoamista yrittäviä poliisin pikkuapureita.

EDIT: Mulla on taas semmonen lajittelu, että morjestelen vain hoikkia pyöräilijöitä koska ne harrastaa ainakin vähän.

munamangeli
22.07.2005, 19.43
.....EDIT: Mulla on taas semmonen lajittelu, että morjestelen vain hoikkia pyöräilijöitä koska ne harrastaa ainakin vähän.

No nyt tiedän miks ainaki osa jättää moikkaamatta. Tai ainakin voin sen kaljamahallani itselleni selittää.... :)

OJ
22.07.2005, 21.18
Kyllä minäkin alan tukevampiakin morjestelemaan kunhan pääsen itse samoille metriluvuille(tällä tahdilla jo ensi kesänä).

china
22.07.2005, 21.48
No ilmankos mulle ei hirveesti moikkailla takasin kun olen yrittäny morjestella vastaantulevia pyöräilijöitä. On ihan mukava huomata, että kahdella pyörällä liikkuu ihan kiitettävä määrä kanssaihmisten holhoamista yrittäviä poliisin pikkuapureita.

Kyllä minusta ainakin vastaantulevan "tosikuskin" tunnistaa parhaiten juuri kunnollisesta kypärästä ja oikeista ajolaseista, eli ei se välttämättä mistään holhoamishalusta ole kiinni jos morjenstusta ei irtoa.

Punainen Pilvi
22.07.2005, 21.57
Kokeilkaapas varsin kun vastaan ajaa autolla tosikuskit (ts. muutama pyörä katolla) ja itsekin olette autolla liikenteessä - mutta ilman pyöriä katolla.

Aina nousee vastaantulijan räpylä kun itse nostaa :D . Olen testaillut tämän topicin innoittamana kun päivittäin tulee nelostietä autolla mittailtua.

Kaikkea pitää kokeilla. Paitsi sitä pikiöljyä.

Hattara
22.07.2005, 22.49
Edit: Lisää asiattomuuksia.

Punainen Pilvi
22.07.2005, 23.17
Yksi hyvä topic liukumassa...kliks lukkoon - pahalta näyttää.

Mr.Auer
22.07.2005, 23.42
Hohhoh :D elä hattara herpaannu.."tosissaan" on niin suhteellinen ilmaisu. Sie ainakin näyt olevan varsinkin tosissas, ehkä hiukka huumormieltä vois jopa helpottaa oloa. Yleisesti ottaen, "tosissaan" meinaa minulle ainakin jokaista joka näyttää nauttivan polkemisesta, oli sitten ihan minkälainen peli tahansa alla.

Ja viimeksi moikkasin toisenlaiselle tosikuskille: Kaveri tuli vastaan Kausalan jälkeen lahdentiellä, poljin kovaa kohti Kuusankoskea kun huomasin tien toisella puolen kunnon sissin. Äijällä oli muheva täysparta ja matching rehuletti, pyörän päälle koottu koko maallinen omaisuus, pyörä mallia SA-Int. Naamalla onnellinen hymy ja kevyttä pilkettä kulmissa. En ehtinyt enää kättä irrottaa tervehdykseen, mutta nyökkäsin niin paljon kuin niska antoi myöden. Asiaäijjä. Näytti aika kovasti Sheldon Brownilta, ei varmaan kuitenkaan ollut hän. Ehkä kaksoisveli? :D

dt
23.07.2005, 01.41
Hei.
Tekisi mieli taas jaotella "true" ja "ei-true" ajelijoita, mutta suomi on liian pieni maa sellaiseen. Mielestäni tuo kypärä-kommentti oli aivan turha. N. fidi-fidi vastaantulevista pyöräilijöistä eivät moikkaa ja ovat sitten ihmeissään, kun joku olkalaukkuinen radioon puhuva ammattipyöräilijä nostaa kättään. *****, on niin recordia ja vitun hiilikuitua pyörässä ja NIIN sieltä toimistotuolin pohjalta keulitaan.. Ei töihin tulla kaatuilemaan. Hattaran kuvaus elitisteistä oli aika osuva. Kuinka monen saan huomenna nähdä lähtöviivalla pitämässä hauskaa senaatintorilla vai onko kisailu NIIIIIN vakavaa.

Edelleenkin käteni mahdollisuuksien mukaan nousee kaikille jotka vastaan tulevat ymmärryksen ilme kasvoilla. Jos on jotain itkemistä miten meikäläiset ajelevat voi yrittää pysäyttää ja selventää, mutta älkää kuvitelko ymmärtävämme aina.

Toisekseen, miten suhtaudutte pyöräilijöihin ennen kypäräsääntöä tai suomen kypärälakia??

Uskomaton asenne, eikä salettiin ollut edes huumoria!

TimoF
23.07.2005, 03.10
Mistä tuo ojien skannaaminen nyt sitten johtuu?
Jos ne kerää tyhjiä pulloja? ;)

Ville Kangasmetsa
23.07.2005, 05.13
Yksi hyvä topic liukumassa...kliks lukkoon - pahalta näyttää.Ei vielä ;) (mutta katsotaan mitä "huominen" tuo tullessaan...)

XC-JT
23.07.2005, 07.47
Hei.
*****, on niin recordia ja vitun hiilikuitua pyörässä ja NIIN sieltä toimistotuolin pohjalta keulitaan.. Ei töihin tulla kaatuilemaan. .

Toisekseen, miten suhtaudutte pyöräilijöihin ennen kypäräsääntöä tai suomen kypärälakia??

Heh heh... Tää on paras. Jotenkin musta tuntuu, että oot lähetti.. Buhahahaa!!

samooja
23.07.2005, 08.39
Hei.
Tekisi mieli taas jaotella "true" ja "ei-true" ajelijoita, mutta suomi on liian pieni maa sellaiseen. Mielestäni tuo kypärä-kommentti oli aivan turha. N. fidi-fidi vastaantulevista pyöräilijöistä eivät moikkaa ja ovat sitten ihmeissään, kun joku olkalaukkuinen radioon puhuva ammattipyöräilijä nostaa kättään. *****, on niin recordia ja vitun hiilikuitua pyörässä ja NIIN sieltä toimistotuolin pohjalta keulitaan.. Ei töihin tulla kaatuilemaan. Hattaran kuvaus elitisteistä oli aika osuva. Kuinka monen saan huomenna nähdä lähtöviivalla pitämässä hauskaa senaatintorilla vai onko kisailu NIIIIIN vakavaa.

Edelleenkin käteni mahdollisuuksien mukaan nousee kaikille jotka vastaan tulevat ymmärryksen ilme kasvoilla. Jos on jotain itkemistä miten meikäläiset ajelevat voi yrittää pysäyttää ja selventää, mutta älkää kuvitelko ymmärtävämme aina.

On se tsubu hyvä olla olla daijun kuorena. Vanha Mettini halkesi kahtia kun auto vaan hiukan hipas ja horjahdin ja kaaduin ja ihan omaa sokeuttani kämmäsin...

Tosin en luota omiin ajotaitoihini, enkä muidenkaan, että uskaltaisin ajaa kypärättä.

MikkoVee
23.07.2005, 10.03
On se tsubu hyvä olla olla daijun kuorena. Vanha Mettini halkesi kahtia kun auto vaan hiukan hipas ja horjahdin ja kaaduin ja ihan omaa sokeuttani kämmäsin...

Tosin en luota omiin ajotaitoihini, enkä muidenkaan, että uskaltaisin ajaa kypärättä.

Meillä tuo ipanakin (5v) on sisäistänyt tuon kypärän käytön. Jopa niinkin hyvin että kun ollaan kävellen liikenteessä huomauttelee jos sattuu tulemaan pyöräilijä ilman kypärää vastaan "Katso äiti/isi, tuolla ei ole kypärää/Kypärä päähän!". Kieltämättä päät kääntyvät =)

- Mikko

dt
23.07.2005, 10.39
Ei ole mikään syy olla nostamatta kättään taistelutoverille. Jokaisen oma valinta on arvioida päänsä kovuutta verrattuna tonttiin.. ei siis mikään syy olla kunnioittamatta.

Oli aika härskiä editoida Hattaran kommentit pois, koska ne antoivat inspiraatiota meikän avautumiselle.. sen lisäksi, ei mielestäni sisältänyt kuin raa´an totuuden, joka ilmeisesti oli liikaa. En mielestäni säästellyt yhtään enempää tai ole ikinä säästellyt missään ja kommentit editoitiin pois.. johtuuko siitä, että mies oli rekisteröitynyt VAIN vastatakseen täysin kummalliseen väitteeseen tosipyöräilijöistä ja oli "rookie" tällä palstalla.

Välillä sylettää ja kovasti.

Antti Salonen
23.07.2005, 10.41

Niin, jotain erikoista tässä kyllä on. En tiedä onko tässä kyse vain orjallisesta lainkuuliaisuudesta ja muiden kyttäämisestä vai sitten ihan vain puhtaasta jeesustelusta. Jättävätköhän samat kaverit moikkaamatta niitä pyöräilijöitä, jotka ajavat kevyen liikenteen väylillä joskus päin punaista? Tämähän on myös Laitonta ja Hengenvaarallista.

Terveisin nimim. Vaadin fullface-kypärän pakolliseksi autoilijoille, koska sillä säästettäisiin vieläkin enemmän ihmishenkiä kuin pyöräilykypärällä.

Antti Salonen
23.07.2005, 10.50
Meillä tuo ipanakin (5v) on sisäistänyt tuon kypärän käytön. Jopa niinkin hyvin että kun ollaan kävellen liikenteessä huomauttelee jos sattuu tulemaan pyöräilijä ilman kypärää vastaan "Katso äiti/isi, tuolla ei ole kypärää/Kypärä päähän!". Kieltämättä päät kääntyvät =)

Ipanoilta tuon tosiaan vielä ymmärtääkin, mutta jossain vaiheessa kasvuiän kuluessa ihmisten luulisi oppivan huolehtimaan ensisijaisesti omista asioistaan.

ketju44
23.07.2005, 12.03
Perussuomalainen mottohan on ; älkää tehkö niin kuin minä teen,vaan kuten MINÄ haluan teidän tekevän. Kypärän käyttö on suomessa suositus ja kaikilla oikeus valita. Eniten naurattaa nämä "harraste" pyöräilijät jotka ovat Eurosportkanavalta opetelleet tämän ammatilaisten eteenpäin tuijottavan , kovasta rasituksesta ja keskittymisestä kertovan katseen. Nämä "harrastajat" eivät viitsi fiilistään pilata tervehtimisellä. Se heille suotakoon.

Punainen Pilvi
23.07.2005, 12.16
nämä "harraste" pyöräilijät jotka ovat Eurosportkanavalta opetelleet tämän ammatilaisten eteenpäin tuijottavan , kovasta rasituksesta ja keskittymisestä kertovan katseen. Nämä "harrastajat" eivät viitsi fiilistään pilata tervehtimisellä. Se heille suotakoon.

Hei tuo on epäreilua!
Minä näytän jo ihan kohta kun kotipiha on jäänyt taakse juuri tuollaiselta. Eikä tarvi näytellä :D

Singer
23.07.2005, 13.46
Näyttääpi siltä, etten näytä tarpeeksi vakavalta harrastajalta ilman kypärää, mutta ei sitten tartte saada edes sitä kipeytynyttä kättä tervehtimisen takia ;)

samooja
23.07.2005, 18.38
Ei ole mikään syy olla nostamatta kättään taistelutoverille. Jokaisen oma valinta on arvioida päänsä kovuutta verrattuna tonttiin.. ei siis mikään syy olla kunnioittamatta.

Oli aika härskiä editoida Hattaran kommentit pois, koska ne antoivat inspiraatiota meikän avautumiselle.. sen lisäksi, ei mielestäni sisältänyt kuin raa´an totuuden, joka ilmeisesti oli liikaa. En mielestäni säästellyt yhtään enempää tai ole ikinä säästellyt missään ja kommentit editoitiin pois.. johtuuko siitä, että mies oli rekisteröitynyt VAIN vastatakseen täysin kummalliseen väitteeseen tosipyöräilijöistä ja oli "rookie" tällä palstalla.

Välillä sylettää ja kovasti.

Nyt meni ohi, kuten yleensä mulla, siis niinku tä?

Minä tervehdin kaikkia paitsi kypärättömiä. Ei siinä ole mitään outoa tai väärää?

Minusta kypärä on hyvä ja JÄRKEVÄ varustus. Halpa henkivakuutus, jos sillä nyt on mitään merkitystä.

Se etten luota muiden ajotaitoihin, viittaan sillä AUTOIHIN, enkä tosiaan PYÖRÄILIJÖIHIN, tosin tänään lenkillä oikaisin pöpelikön kautta kun joku salkkusakke kiemurteli kännykkä kädessä sen verran uhkaavasti koittaen selvitä ylämäestä, että en voinut luottaa, että se pysyy suorassa linjassa. Ja hyvä että oikaisin ois tullu kolari ja tällä luonteella sen päivä ja kännykkä ois ollut pilalla :) (sen hanurissa)

Ville Kangasmetsa
23.07.2005, 21.35

Välillä sylettää ja kovasti.Raa'an totuudenkin voisi esittää asiallisesti...

Pelotón
24.07.2005, 10.35
Rupesitte sitten täällä oikein kesäkeittoa kokkaamaan...

Ville Kangasmetsa
24.07.2005, 15.04
Sellaista se on. Kun yhden sopan saa lattialta siivottua, niin toinen on kiehumassa yli.

Pelotón
24.07.2005, 18.58
Sun pitää hommata tällainen:

http://www.euromec.co.uk/components/news_pages/EUR342.jpg

flugfiske
25.07.2005, 02.13
Sun pitää hommata tällainen:

http://www.euromec.co.uk/components/news_pages/EUR342.jpg

Ei kun tällanen:
http://www.hako.fi/userFiles/Products/4976/10381/B1100.bmp
Mul on tällanen ja se on paaaljon parempi kuin tuo sun mainitsema... :p

YT
06.08.2005, 17.18
Äsken maantielenkillä tuli kaksi BMX kuskia vastaan ja ne vieläpä kerkesivät tervehtiä ensin! Hyvä hyvä BMX kuskit!

kanttiinin tollo
06.08.2005, 19.06
Jos ne kerää tyhjiä pulloja? ;)

Ne tyhjät pullothan ovat pyörätiellä eikä ojissa. Eikä niitä ole helppo kerätä kun ovat niin monessa osassa, ja pulloin parhaat palat kuljetan renkaissa kotiini.

Pekka Ässä
19.08.2005, 15.51
Eilen ohitin kaksi rinnakkain pyörätietä ajellutta kaverusta. Mentiin siis kaikki samaan suuntaan. Täyttivät sen noin 3,5 metriä leveän väylän kokonaan, joten menin kohtuullisen hyvin nurmen kautta....
Ja tervehdys oli: "Kyllä sitä kelloa vois soittaa".

drop
28.08.2005, 12.36
Ei kyllä itsekään tule aina pyöräilijöitä kädellä tervehdittyä, mutta kyllä pyrin aina hymyilemään ja nostamaan silmänkulmaa jos on oikein siisti pyörä.

Matias karppinen
23.09.2005, 22.34
Sitkeästi vaan kättä ylös. Huomasin täällä Kuopion suunnalla, että mitä parempikuntoisemman näköinen kaveri sitä epätoidennäköisempää, että vastauksen saa räpylänsä nostoon. Nyt on vähän ehkä muutosta parempaan tapahtunut. Lähes kaikki jo moikkaavat kun itse aina nostaa käpälää.

Kännyn nostossakin on eri tyylejä: jotkut nostavat iloisesti, toiset vähän lepuuttajalta vilauttavat ikäänkuin salaa, jotkut jämäkästi. Tyylillä ei ole väliä kunhan vain jotenkin reagoi toisen aloitteeseen. Siitä koetan pitää kiinni, että ehdin itse ensin. :)

Tuosta hannun jutusta tulikin mieleen että olisi se ihan hyvä tervehtiä vastaan tulevia saman lajin harrastajia, vaikka ne nyt tuota eri alalajia harrastaisivatkin. Niin ei siinä mitää pelottavaa ole moikata.

Paitsi yhtä "maantie" tyyppiä kerran haukkuin minua ja kavereitani kusipäiksi ohiajaessaan . Ihmetyttää mikä tätä miestä oikeen vaivaa.

Jos nyt asiasta toiseen niin yleisen ihmetelemisen kannalta voisin kertoa pikku seikan tästä miehestä. tämä kyseinen mies sitten seraavana päivänä haukkui minun kaveretani samalla tavalla.

Ja sillon seisoin kavereitteni kanssa kiltisti siinä tien reunassa ja siitä mahtui menemää tosi hyvin ohitse niin tämä huuti meille, "Vitun kusipäät älkää seisoko keskellä tietä!" Ja sama jatkui viisi kertaa toistaen samalla tavalla. Sitten minua alkoi vituttamaan kun mies lähti ja huusi perässään "Vitun kusipäät!" niin minä huusin perään lähtiessäni, "Mikäs vitun homo se sinä sitten olet saatanan homo!" ja sitten lähdimme siitä iha rauhallisesti kunes kyseinen mies henkilö lähti meidän peräämme. Niin että mikä tätä miestä vaivaa? :(

Matias karppinen
23.09.2005, 22.41
Äsken maantielenkillä tuli kaksi BMX kuskia vastaan ja ne vieläpä kerkesivät tervehtiä ensin! Hyvä hyvä BMX kuskit!

Minkälaiset pyörät ja missä päin suomee jos oli toisella punainen felt ja toisella musta trek ja kuopion suunnalla niin minä ja panu ilmeisesti me yleensä morjestetaan kaikille pyöräilijöille! :D :D

hannupulkkinen
23.09.2005, 22.43
Niin että mikä tätä miestä vaivaa? :(
Pissipää mikä pissipää.
Ajoiko se kilpapyörällä vai oliko sillä sellainen lisätanko hybridissä. Nämä lisätankomiehet ovat usein aika kireitä.:D

Matias karppinen
23.09.2005, 22.49
Kilpapyörä mikä Kilpapyörä! ;) huomenna ajelemaan muuten kuopioon päin moikataan jos satutaan vastakkain tai takaa päin! :)

samooja
24.09.2005, 10.57
Terve, kuinka hyrränne rullaa?

ketju44
24.09.2005, 11.01
Terve, kuinka hyrränne rullaa?
Ei tiedä kuinka rullaa , mutta menen kokeilemaan n.2 tunniksi tuosta tulehduksesta huolimatta.

Tomos
24.09.2005, 13.23
Eipä ole kellään räpylä noussut kun on lenkillä täälläpäin käynyt. Ei vissiin sitten naama miellytä tai en näytä kyllin prolta ;)

nämä "harraste" pyöräilijät jotka ovat Eurosportkanavalta opetelleet tämän ammatilaisten eteenpäin tuijottavan , kovasta rasituksesta ja keskittymisestä kertovan katseen. Nämä "harrastajat" eivät viitsi fiilistään pilata tervehtimisellä. Se heille suotakoon.

Mieluummin näin kuin savolaisittain töllöttäminen. Missään muualla suomessa en ole huomannut samanlaista mölläyskulttuuria kuin kuopion tienoilla ;) Ainakin mulla silmät kääntyy kuopissaan, ei ole pakko niitä niskoja venytellä jos joku vastaan tulee. Ja muutenkin tuntuu kohteliaammalta olla möllöttämättä.

Ja rasituksesta vielä: vaikka ei fillari irtoakaan lentovauhtiin niin ei se silti automaattisesti tarkoita sitä etteikö siinä saatettaisi mennä omaa kovaa. Toisilla voipi olla vaan niin huono kunto että se ei kovalta näytäkään vaikka siinä vedetään täysiä :D

ketju44
24.09.2005, 16.00
Eipä ole kellään räpylä noussut kun on lenkillä täälläpäin käynyt. Ei vissiin sitten naama miellytä tai en näytä kyllin prolta ;)

Ja rasituksesta vielä: vaikka ei fillari irtoakaan lentovauhtiin niin ei se silti automaattisesti tarkoita sitä etteikö siinä saatettaisi mennä omaa kovaa. Toisilla voipi olla vaan niin huono kunto että se ei kovalta näytäkään vaikka siinä vedetään täysiä :D

Omalla tasollaan jokainen ajaa. Itsekin vain kuntopyöräilijä eli vauhdit ei pro tasoa. Välillä vaan tuntuu että toiset luulee uskotavuuden kärsivän tervehtimällä. Tampereenseudun eräs pyöräkauppias ei vastaan tullessaan moikkaa koskaan. Ei kukaan siitä porukasta.

hannupulkkinen
24.09.2005, 16.14
Mieluummin näin kuin savolaisittain töllöttäminen. :D
Minusta on kohteliasta katsoa päin ja hymyillä. Vaikka en savolainen olekkaan niin töllötän mielelläni.

Heikki Vierelä
25.09.2005, 18.26
Ja jälleen yksi turha tilitys, ajoin puoltoista tuntia issekseni Vuosaaresta Porvoon suuntaan ja takas, piruuttani moikkasin kaikkia pyöräilijöitä, yksikään ei vastannut. Turussa ei tosin tarvi moikkailla kun siellä ei kukaan aja pyörällä.

Vilhelm V
25.09.2005, 21.16
Risteyksessä vastaan tullut vanhempi rouva tervehti tänään iloisesti ja kiitti kun olin tilannut hänelle valot vihreäksi. Kiitoksia vaan kiittäämisestä. Tästä positiivisesti yllättäneestä kohtaamisesta jäi hyvät fiilikset koko loppulenkille.

droppailija
26.09.2005, 14.31
Tämä kyllä kummallista. Itse pyrin aina vähänkään harrastajan näköistä pyöräilijää moikkaamaan vastaantullessa ja usein ei tämä reagoi mitenkään. Ei luulis sen käden noston tai moi -lausahduksen paljoa vaativan.

mistäs tietää, jos vaikka ne kuuroja tai mykkiä, tai kädet ovat halvaantuneet? :) tai sitten ne tuijottaa sen takia, että ne luulee nähneensä sut jossain :eek: :eek:

StantheMan
26.09.2005, 14.36
Tervehtiminen ei niin suomalaista kulttuuria ole. Itsellä tulee mieleen, jos joku aiheetta hymyilee, että hulluko tuo on! :D

Ihan kotinurkilla en tervehdi kuin tutumpia :cool: ja sitten syvällä petojen parissa maaseudulla tulee tervehdittyä tutummannäköisiä liikennemerkkejäkin - luo turvallisuuden tunnetta . :D

Olli_Pekka Manninen
26.09.2005, 14.55
Itse olen ottanut työmatkalla tavaksi hakea katsekontaktia vastaantulevien naisten kanssa. Viime hetkellä sitten kääntää katseen pois jotta ei ole liian ilmiselvää. Vähän ovelaa. Näin, kun tyttö näkee miut paarissa, se tulee juttelemaan, että "sä olet se kaveri joka ajaa aina sinne rantakylään päin".

elasto
27.09.2005, 02.12
Ai se muuttuu naisesta tytöksi sinne baariin astuessaan? :D Sitä se viina teettää... 40v yh-äiti muuttuu yllättäen pinceeX 18v tytteliks.

Oatmeal Stout
27.09.2005, 09.12
Ai se muuttuu naisesta tytöksi sinne baariin astuessaan? :D Sitä se viina teettää... 40v yh-äiti muuttuu yllättäen pinceeX 18v tytteliks.:D Niin se maailma muuttuu kun ei käytä ajolaseja

hannupulkkinen
27.09.2005, 09.49
Eilen ajoin maantielenkin pitkästä aikaa. Moikkasin kaikkia paitsi yhtä maastopyörävermeissä vastaan tullutta. Kaikista vaikeinta oli moikata näitä lisätankomiehiä. Jotenkin lisätankoilu on mielestäni epäpyöräilyä. Ohajustanko on mahdollisimman ylhäällä ja satula edessä. Sitten poljetaan ja nojaillaan.

Kyllä ne nojailijat vastasivat tehvehdykseen ja myös kaksi vastaantullutta kilpapyöräilijää kun kohtasin heidät ensimmäisen kerran lenkillä. Toisella kertaa en sitten enää lapaa nostanut - menisi varmaan liioitteluksi.
Maastopyöräilijää katsoin silmiin ja meinasin moikata, mutta kun käänsi päänsä pois niin en viitsinyt.

ketju44
27.09.2005, 16.00
Eilen ajoin maantielenkin pitkästä aikaa. Moikkasin kaikkia paitsi yhtä maastopyörävermeissä vastaan tullutta. Kaikista vaikeinta oli moikata näitä lisätankomiehiä. Jotenkin lisätankoilu on mielestäni epäpyöräilyä. Ohajustanko on mahdollisimman ylhäällä ja satula edessä. Sitten poljetaan ja nojaillaan.

Kyllä ne nojailijat vastasivat tehvehdykseen ja myös kaksi vastaantullutta kilpapyöräilijää kun kohtasin heidät ensimmäisen kerran lenkillä. Toisella kertaa en sitten enää lapaa nostanut - menisi varmaan liioitteluksi.
Maastopyöräilijää katsoin silmiin ja meinasin moikata, mutta kun käänsi päänsä pois niin en viitsinyt.
Koita moikata joskus näitä lökäpöksypoikia. Jos moikkaa takas niin mene tekeen lotto!

KestreL
27.09.2005, 21.29
Ai se muuttuu naisesta tytöksi sinne baariin astuessaan? :D Sitä se viina teettää... 40v yh-äiti muuttuu yllättäen pinceeX 18v tytteliks.

Nyt mä alan ymmärtää spurguja... Nehän näkee koko ajan hito kauniita naikkosia! :D

Punainen Pilvi
27.09.2005, 21.33
Nyt mä alan ymmärtää spurguja... Nehän näkee koko ajan hito kauniita naikkosia! :D

Siksi minäkin juon.

StantheMan
27.09.2005, 21.36
Siksi minäkin juon.

Siksi minä lopetin, koska niiitä vain näki! :D :D

(Ei nyt sentään)

ketju44
27.09.2005, 21.55
" vaikken koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa,niiden vierestä oon herännyt "

Radler
27.09.2005, 22.19
En tiiä, mutta tuntuu että autoilijoilla on kova tarve moikata aina kun näkee mut liikenteessä.
Usein tervehtiminen ei jää pelkkään käden heilautukseen vaan autoilija saattaa myös huutaa:
-Kävelytielle siitä!
-Onko sulla mitään itsesuojeluvaistoa! tai
-Opettele ajamaan jossain muualla!

munamangeli
28.09.2005, 01.46
" vaikken koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa,niiden vierestä oon herännyt "

Ne kömpii viereen kun sitä vähiten odotat. Lisäksi se illan kaunis vie rahat taskusta, aamulla on jäljellä vaan kolikoita, paha maku suussa ja huonolla tuurilla vieläpä puolikas hodari taskussa....

-hz-
28.09.2005, 08.12
Ne kömpii viereen kun sitä vähiten odotat. Lisäksi se illan kaunis vie rahat taskusta, aamulla on jäljellä vaan kolikoita, paha maku suussa ja huonolla tuurilla vieläpä puolikas hodari taskussa....Noinko se meneekin.. Mä kun oon aina luullut että se on se Krapulakeiju™, joka jossain vaiheessa aamuyöstä käy viemässä kaikki setelit, täyttää lompakon kolikkotaskun pikkuhiluilla, kalauttaa nuijalla päähän ja vielä kusee suuhun. :eek:

Kiovan Dynamo
28.09.2005, 16.02
Loefflerin ajotakeissa on jotakin jäykistettä ilmeisesti. Ainakin siniseksi värjätyt näyttävät tämän loppukesän tutkimusten perusteella haittaavan moikkaamista kummasti.

Iisiraireri
28.09.2005, 18.01
Tervehtiminen ei niin suomalaista kulttuuria ole.
No ei kyllä pyöräilykään. Ehkäpä niinkin omituiset, kuin pyörähullut, omaksuu helpommin eteläisempiä tapoja :)

supertele
28.09.2005, 23.00
mitä muuta voi suomalaiselta odottaa.
Itse kyllä vastaan tervehdykseen ihan varmasti jos silleen sattuu et on mahdollisuus, harvemmin tuolla kenenkään vaan näkee mitään elettä osoittavan.

Stenari
29.09.2005, 13.36
Minä kun en meinaa keretä edes autoilijoita kiittämään, kun tietä antavat, kun on niin paljon vaihteita ja jarruja hoidettavana.

samooja
29.09.2005, 18.38
Autot jotka antavat tietä heidän kohdallaan heittäydyn polvilleni huudellen nöyriä kiitoksen sanoja samalla kun asennan räjähteen puskurin alle...

TJ
30.09.2005, 00.28
Autot jotka antavat tietä heidän kohdallaan heittäydyn polvilleni huudellen nöyriä kiitoksen sanoja samalla kun asennan räjähteen puskurin alle...huonoo huumorii, sori vaan...:rolleyes:

munamangeli
30.09.2005, 01.17
Noinko se meneekin.. Mä kun oon aina luullut että se on se Krapulakeiju™, joka jossain vaiheessa aamuyöstä käy viemässä kaikki setelit, täyttää lompakon kolikkotaskun pikkuhiluilla, kalauttaa nuijalla päähän ja vielä kusee suuhun. :eek:

Äitisi huijasi tämän, aivan kuten sen haikaratarinan. Ei niitä lapsia oikeesti haikarat tuo, se vaatii monta tuoppia ja vähintään yhtä monta iskuyritystä. Sori vaan....

-hz-
30.09.2005, 08.15
Äitisi huijasi tämän, aivan kuten sen haikaratarinan. Ei niitä lapsia oikeesti haikarat tuo, se vaatii monta tuoppia ja vähintään yhtä monta iskuyritystä. Sori vaan....Hahahaa... Seuraavaksi varmaan väität ettei joulupukkiakaan ole olemassa. :p

Sisu
02.10.2005, 14.15
Eilisellä lenkillä succistelijat eivät tervehdyksiin paljoa vastailleet, mutta metsässä maastopyöräilijät vastasivat kaikki ja lenkin lopuksi vielä samassa rapussa tuli vaihdettua pari sanaa DH-kuskin kanssa.

munamangeli
02.10.2005, 14.22
Hahahaa... Seuraavaksi varmaan väität ettei joulupukkiakaan ole olemassa. :p

En toki, tässä pukki punanuttu viime jouluna eräässä lauttasaarelaisessa ravitsemusliikkeessä:

http://80.81.189.227/i//00/32/55/16/5921389.jpg

Sisu
03.10.2005, 20.43
Taas tuli lenkillä todettua, että succiskuskit ei paljoo tervehdyksiin vastaile. Tietysti ku kilometri toisensa jälkeen tuijottaa tasasta asfalttia, niin ei siinä iloista maastopyöräilijän tervehdystä huomaa...

Roenick
05.10.2005, 13.12
moikkailu on cuulia!
:D

tate
12.06.2006, 15.24
Haluaisin palata tähän aiheeseen, koska haluaisin vähän saada selvennystä tähän tervehdys etikettiin. Minä nimittäin ostin tänä kesänä maantiepyörän ja ilokseni :D ja ihmetyksekseni huomasin, että osa käyräsarvisella ajavista alkoi tervehtiä minua. No kun olen sosiaalinen laumaeläin, niin kyllähän minä nostan kättä takaisin.

Tapana tämä on mielestäni loistava. En kuitenkaan halua jäädä pelkäksi perässä hiihtäjäksi, ja siksi kaipaisin vähän selvennystä tähän etikettiin :D :seko: . Eli koska kuuluu tervehtiä toista pyöräilijää? Esim tyyliin:

Olmo kuski tervehtii toista Olmo kuskia, jos molemmilla on succikset päällä.

tai

Tervehdi kaikkia, joilla on menevän näköinen maantiepyörä.

kalasatu
12.06.2006, 15.40
Aina vain tumppua pystyyn, kun oikein iloinen pyöräilijä tulee vastaan. :)

Jos olen maantiepyörällä, moikkaan kaikkia maantiepyöräilijöitä. Maastopyörällä moikkailen maastopyöräilijöitä. Moikkailut jää kyllä tekemättä jos vauhtia alkaa olla turhan paljon tai on muuten paha paikka.

Ihan kaikki ei tuohon leikkiin lähde mukaan, vaan karttavat katsekontaktia viimeiseen saakka tai katsovat kuin vierasta sikaa.

Talisker
12.06.2006, 16.16
Kanuunat tervehtii kaikkia retkipyöräilijöitä, maantie- ja maastokuskeja,
pikkumukuloita, mummoja, pappoja ja harrikkakuskeja.
Joskus kyllä kypärättömiä vähän moitiskellen.

mies jostain
12.06.2006, 20.35
Kyllä miekin moikkailen kaikkia kanssakuskeja, se tuo ees hiukkasen yhteenkuuluvuudentunnetta kun maastolenkillä joku vinkaa kättä.

Tosin tänään jäi käsinostamatta kun tuli vastaan uudennäköstä porukkaa ja siinä ajattelu sekos sen verran etten älynny moikata. :o

Tapana tämä käden nosto on kuitenkin varsin hyvä.

supertele
12.06.2006, 20.54
kyllä tulee tervehdittyä vastaantulevia pyöräilijöitä. Pyöräilijäksi ymmärrän pyöräilyä harrastavan (ainakin sen näköisen) ihmisen.
Käden noston sijaan useammin tulee nyökättyä tervehdykseksi, mutta sen verran selvästi että toinen saattaa jopa huomata tervehdykseni :eek:
Ilokseni olen huomannut että (pk-seudulla) lähes aina tervehdykseen vastataan. Vastaus tervehdykseen on aina mukava nähdä, se on kuin joku ystävä jonka kanssa voin jakaa reisissä polttelevan tuskan. tiedän että en ole yksin tässä maitohappoisessa maailmassani :D

Alex
12.06.2006, 20.54
Täällä Sveitsissä vastaantulijaa moikataan kohteliaasti sanomalla "bonjour". Mutta täällä toisaalta moikataan toista julkisessa wc:ssäkin :D

Punainen Pilvi
12.06.2006, 21.08
Minulla on onni asua tässä Suomen pisimmän pääkadun pientareella, ts. aitiopaikalla... usein huidon pikku-huppelissa halkoja tuossa tienposkessa tai sitten törrään muuten vaan siinä. Ja huiskutan taatusti jokaiselle ohikulkevalle pyöräilijälle (kriteerinä kypärä)

Nyt on jo tällekin vuodelle alkanut retkipyöräilijöitä tarpoa ohi ihan kiitettäviä määriä, eikä kukaan ole vastannut tervehdykseen :mad: .

Telttapaikkoja - ja joskus löylytkin - riittäisi - puhumattakaan Luciferpallogrillistä - (heinäkuussa ei mutta muutoin ympäri vuoden)

"viiva halkoo maisemaa... nelostie - valtatie"

Kristian Ovaska
12.06.2006, 21.25
Täällä Sveitsissä vastaantulijaa moikataan kohteliaasti sanomalla "bonjour". Mutta täällä toisaalta moikataan toista julkisessa wc:ssäkin :D
Suomessa tulkitaan homoseksuaaliksi jos menee viereiselle pisuaarille vaikka kauempana nurkassa olisi vapaa.

Liittyen pyöräilyyn... Vakioreitilläni on pari blondia koiraa, jotka monesti tulevat aidan taakse haukkumaan kun ajan ohi. Yhdessä vaiheessa olivat niin täsmällisiä, että tulivat siihen joka kerta. Haukkuminen kestää, kunnes pyörä on sadan metrin päässä. Mietin, että pitäisikö ruveta nostamaan kättä kun minua aina tervehtivät, mutta en ole vielä kehdannut.

Reino Hoo
12.06.2006, 21.52
Kanuunat tervehtii kaikkia retkipyöräilijöitä, maantie- ja maastokuskeja,
pikkumukuloita, mummoja, pappoja ja harrikkakuskeja.
Joskus kyllä kypärättömiä vähän moitiskellen.

Eipä sitten ole tullut yhtään Kanuunaa vastaan toistaiseksi....

brewster
12.06.2006, 23.38
TERVE minä tervehdin nyt kollektiivisesti
........................................
...................xx.xxx............
.................x.x.x..xx...........
...............x.x.x.x.xxx..........
.............x..x...xx.xxxx........
....x.x.....x.x.x..x.x..xxx.......
...x.xx.....x.x.xxx..xx.x.x.....
...xx.xx...xxxx..x.xx..xxx....
...x.x.x...xxx.x.x.xxxxxxx...
...xxxxx..xxx..xx.x.xx..xx...
...x.x.x.x.xxxx.xx.x.x.x.xx..
....xxxxxx..x.x.x..x.x.x.x.x..
.....x.x..x..x.x.x..x.xx.x.x...
......xx.x.x.x.x.x.xx.x.x..x...
........xxx.x.x.x.x.x.x.x.xx...
.........x.xx.x.x.x.x..x.x..x...
..........xx.x.x.x.x..x.x.x.x...
............xxx.x.x.x..x.x..x....
.............x.x.x..x.x.x.x.x....

GTMile
13.06.2006, 00.22
Eipä sitten ole tullut yhtään Kanuunaa vastaan toistaiseksi....
Juu, eipä ollut Kanuuna, jonka tänään Kaupissa näin. Lapa pystyssä ajoin vastaan, mutta ei... ;)

GTMile
13.06.2006, 00.27
Suomessa tulkitaan homoseksuaaliksi jos menee viereiselle pisuaarille vaikka kauempana nurkassa olisi vapaa.
Aivan totta. Täällä saa omituisen (tai homon) leiman, jos ihan vieraita alkaa moikkailemaan.

Saksassa, jossa viime vuonna asuin, aivan ventovieraatkin toivotteli hyvät viikonloput toimistolta perjantaina lähtiessä ja fillarilenkilläkin yksi kanssapyöräilijä oikein hallot huuteli. Mukavan välitöntä, eikä tarvitse miettiä, pitäskö/voiko/uskaltaako tervehtiä.

SuperMonza
13.06.2006, 00.41
Liittyen pyöräilyyn... Vakioreitilläni on pari blondia koiraa, jotka monesti tulevat aidan taakse haukkumaan kun ajan ohi. Yhdessä vaiheessa olivat niin täsmällisiä, että tulivat siihen joka kerta. Haukkuminen kestää, kunnes pyörä on sadan metrin päässä. Mietin, että pitäisikö ruveta nostamaan kättä kun minua aina tervehtivät, mutta en ole vielä kehdannut.

Heh, heh... aikoinaan naapurin valkoinen pieni koira räkytti aina, kun ajoi ohi siitä. Se piski tuli siis omakotitalon pihasta tielle haukkumaan. No, kerran sitten olin ajamassa paikan ohi ja kuinka ollakkaan, rakki kyykötti tien pielessä vääntämässä jöötiä. Paikassa on loiva alamäki, joten kelasin mäen päältä niin paljon vauhtia, kuin pohkeista lähti. Kaahasin suoraan kohti koiraa tarkoituksena säikäyttää se. Säikkyihän se, koira lähti niiltä sijoiltaan karkuun, viimeiset pökäleet vielä persiistä roikkuen, luontokappale juoksi pusikoiden läpi omaan pihaan turvaan. Ette arvaa, miten hyvä olo oli loppupäivän, kun kerrankin sai maksaa samalla mitalla takaisin. Oli nimittäin pidemmän aikaa suututtanut se piskin ainainen väy-väy-vou-vou-jollotus, kun siitä ohi ajoi. Tästä on aikaa jo useampi vuosi, joten en muista, tuliko koira kertaakaan tämän jälkeen tielle haukkumaan ohikulkijoita.

Leku
13.06.2006, 08.52
Heh! Siitä sai eno-elmeri ikuisen trauman. :D

mies jostain
13.06.2006, 11.21
Säikkyihän se, koira lähti niiltä sijoiltaan karkuun, viimeiset pökäleet vielä persiistä roikkuen, luontokappale juoksi pusikoiden läpi omaan pihaan turvaan.

Heh heh... Eikös tuosta vois antaa tuomion eläinrääkkäyksestä :D

SuperMonza
13.06.2006, 12.24
Ei koiralle käynyt kuinkaan, säikkyipähän vaan pahanpäiväisesti. Minkäs minä sille voin, että siltä jäi työn teko kesken.

tempokisu
14.06.2006, 18.50
No, eilen lenkillä moikkailin testimielessä sitten kaikkia succiksia, viittä henkilöä. Kukaan ei moikannut takas. :rolleyes:
Ainoastaan Myyryläisen Kyösti moikkasi työmatkalla..

YT
14.06.2006, 19.32
Eilen ja toissapäivän kaikki, joille morjestin, moikkasi takaisin. Ja niitä oli ainakin yhteensä 15. Yksi kerkesi nostaa käpälän ennen minua.

Reino Hoo
14.06.2006, 20.56
Eilisellä lenkillä ensimmäisen puskista tulleen fillaristin morjestus pääsi yllättämään, mutta parille sen jälkeen ehdin jopa vastata. Ihan mukavaa vaihteeksi...

SuccessFactor
14.06.2006, 21.39
Tänään porvoonpätkällä tuli useampi jäyhä jököttäjä vastaan katse tiukasti tien oikeassa laidassa, mutta heti kun pääsi takaisin itä-helsingin kotoisaan gettoon ensimmäinen vastaantullut vitjis moikkasi heti innostuneen ystävällisesti. Wanhukset ei osaa tapoja :|

Toyovoima
14.06.2006, 22.01
Yleensä on kyllä tapa moikkailla kaikkia maastopyöräilyhenkisiä vastaantulijoita, mutta ajan kyllä niin syrjissä alueissa etten pahemmin tapaa ketään...

Tänään porvoonpätkällä tuli useampi jäyhä jököttäjä vastaan katse tiukasti tien oikeassa laidassa, mutta heti kun pääsi takaisin itä-helsingin kotoisaan gettoon ensimmäinen vastaantullut vitjis moikkasi heti innostuneen ystävällisesti. Wanhukset ei osaa tapoja :|

Missäpäin Porvoota ajelet? Ei muuten, mutta uudet reitit kiinnostaa...

samooja
14.06.2006, 22.13
No voi nunnunnuu...

MORO KAIKKI

ja nyt voikin ajaa taas lenkillä keskittyneesti :p

SuccessFactor
14.06.2006, 22.17
Missäpäin Porvoota ajelet? Ei muuten, mutta uudet reitit kiinnostaa...

No juu, ei tule tuolla hirveän paljon itsekään ajettua, mutta tarkoitin ihan tätä Hki-Borgå välistä pyörätietä.

M. Ouvinen
14.06.2006, 23.38
Vitjis! :D

Lade
14.06.2006, 23.57
Emmie ainakaan kaikille pyöräteillä heiluttele, mutta lenkillä jakelen nyökkäyksiä vastaanottavaisen oloisille kanssaharrastajille. Mitä pidemmällä lepikossa tai maantiellä mennään, niin sitä varmemmin..

PeeHoo
15.06.2006, 00.08
Espoo-Porvoo-Espoo välillä lauantaina melkein kaikki maantiepyöräilijät moikkasivat takaisin. Yhdelle en ehtinyt vastata, kun oli vähän ahdas mutka.

VesaP
15.06.2006, 08.00
Liittyen pyöräilyyn... Vakioreitilläni on pari blondia koiraa, jotka monesti tulevat aidan taakse haukkumaan kun ajan ohi.

Vanhan porvoontien pyörätien kohta helsingin päässä missä pyörätie siirtyy valtatien eteläpuolelta pohjoispuolle ja eka mäki siitä ylös? Siellä ainakin 2 valkeaa piskiä räksytti minulle AINA kun ohi siitä menin. Vaikka sen tiesi että ne siellä on, aina se säikäytti. Luulisi ärsyttävän niitä ihmis-asukkaitakin siellä jos minuutin välein kun joku kulkee ohi siitä niin hurtat pitää semmosta mekkalaa ettei mitään rajaa.

Kristian Ovaska
15.06.2006, 09.46
Vanhan porvoontien pyörätien kohta helsingin päässä missä pyörätie siirtyy valtatien eteläpuolelta pohjoispuolle ja eka mäki siitä ylös? Siellä ainakin 2 valkeaa piskiä räksytti minulle AINA kun ohi siitä menin. Vaikka sen tiesi että ne siellä on, aina se säikäytti. Luulisi ärsyttävän niitä ihmis-asukkaitakin siellä jos minuutin välein kun joku kulkee ohi siitä niin hurtat pitää semmosta mekkalaa ettei mitään rajaa.
Sepä juuri.
Minuakin ensin häiritsi, mutta ajan mittaan räksyttäminen rupesi tuntumaan hieman huvittavaltakin...

Hylje
15.06.2006, 12.01
Mä ihmettelin männä viikonloppuna samaa tervehtimisjutskaa, iln Piäkaupungissa päin sukuloimassa ja ajelin vanhaa Porvoon tietä ja yritin innokkaasti morjestella. Ei saanut vastakaikua, mutta järkeilin että vika on minussa: ylipainoa, maasturi ja vielä kotimainen, hiihtotakki ja ilmiselvästi maaltakin vielä.

Ettet vain olisi ollut Vantaalla? Täällä ei nimittäin tervehditä.
Muu kuvaus sopii hyvin meihin vantaalaisiin. Ei se tervehtimättömyys habituksesta ollut kiinni.

VesaP
15.06.2006, 12.17
Ettet vain olisi ollut Vantaalla? Täällä ei nimittäin tervehditä.
Muu kuvaus sopii hyvin meihin vantaalaisiin. Ei se tervehtimättömyys habituksesta ollut kiinni.

Mää olen Vantaalta, ja tervehdin kaikkia kilpapyöräilijöiden näköisiä vastaantulijoita! Siis silloin kun ajan itsekin treenilenkkiä. Eli ei pidä yleistää!

Hans Opinion
15.06.2006, 12.29
Em'mie kaikkia tunne - joskus joku moikkaa ja mie kans - hälläwäliä...

Hupilisti
15.06.2006, 12.33
Hybridi- ja maasturikuskit voi kokea itsensä väliinputoajiksi. Kilpuri- ja nojakkikuskeille kyllä tulee morotettua automaattisesti. Mistäs sitä aina tietää,onko vastaabtulija lenkillä vai kaljalle menossa/ tulossa? No, takaisin morjestan aina.

samooja
15.06.2006, 14.59
Kyllä minäkin haukkuisin jos näkisin ihokkaaseen puetun koiran leijuvan kahden renkaan päällä... :seko:

Ai nii TSAU!

M. Ouvinen
15.06.2006, 15.22
Mä morjestan kaikkia harrastajan näköisiä. Niin maasto- kuin maantiekuskeja. Tai ainakin yritän. Joillekin saatan jopa huutaa succis tai vitjis. ;)

TJ
15.06.2006, 19.47
jos sillä on kypärä ja jotain tuulipukua urheilullisempaa päällä ja keskimäärin kaksi rengasta allaan, niin sitä tervehditään...

Niko
15.06.2006, 21.08
jos sillä on kypärä ja jotain tuulipukua urheilullisempaa päällä ja keskimäärin kaksi rengasta allaan, niin sitä tervehditään...

Wooot? Onko Muka olomessa urheilulisempaa asustetta kuin tuulipuku, varsinkin jos niitä kantaa yllään kaksi keskiiän ylittänyttä ihmistä sauvat kädessä heiluen?

Olisin kyllä kovin otettu jos minua joku joskus täällä idässä morjestaisi kun fiksillä ajelen, siis jos näet jossain idässä tuskaisen näköisen pojan puskemassa fiksillä niin moikkaa vain, siitä tulee hyvä mieli jollekin pitkäksi aikaa:)

brewster
15.06.2006, 21.32
Eilen tervehdin vieressä istuvaa kanssamatkustajaa lentokoneessa. Ja mitä siitä seuras, voivoi. Juteltiin koko matka.
Pyöräillessä pitää siis varoa tervehtimästä. Menee koko matka jutteluks.

samooja
15.06.2006, 21.40
Minä juttelen vain tytöille lenkillä, kuten tänään... :cool:

sitten kun ne saavat osoitteen selville, ne lähettää rahaa ja pikkuhou..jaan :eek: nomitänyt-taas!? :rolleyes:

YT
15.06.2006, 21.44
Minä en voi jutella kellekkään, kun nopeusero on liijan suuri.

Pyöräpummi
15.06.2006, 23.05
Ai nii TSAU!

Italiassa sanassa "tsau" on paino sanan lopussa ja muuten ääntämys on soinnillinen ja ystävällinen.

Suomessa ääntymys on aika jämäkkä, vaikka sen pitäisi olla yställisen kuuloinen.

Italiassa monet pyöräilijät tervehtivät ventovierastakin varsinkin kun ollaa taajamien ulkopuolella rauhallisilla teillä.

supertele
15.06.2006, 23.35
Minä en voi jutella kellekkään, kun nopeusero on liijan suuri.

kukaan ei jää odottelemaan sua? :(

samooja
16.06.2006, 10.41
Italiassa sanassa "tsau" on paino sanan lopussa ja muuten ääntämys on soinnillinen ja ystävällinen.

Suomessa ääntymys on aika jämäkkä, vaikka sen pitäisi olla yställisen kuuloinen.

Italiassa monet pyöräilijät tervehtivät ventovierastakin varsinkin kun ollaa taajamien ulkopuolella rauhallisilla teillä.

Madré!

Ethän sinä tiedä miten minä puhuessani käytän ääntäni, vai tiedätkö :seko:

Italiassa tehdään parempaa kahvia myös, kuin suomessa. Ja italilaiset naiset on tummempia kuin suomalaiset naiset, en sitten tiedä kivempia vai ei?

majis
17.06.2006, 11.50

Ostin maantiepyörän ja eka kertaa ajaessani Sipoosta Porvooseen ihmettelin kuka toi pyöräilijä oli joka moikkasi. Jtkoin ajamista ja vastaan tuli toinen moikkaaja, silloin tajusin että nehän moikkaa muille pyöräilijöille eikä tutuille. Enää en meinaa kaatua joka kerta moikatessa vaan yritän kehittää mahdollisimman coolin moikkaustyylin enkä enää moikkaa Samboo moikkaustavalla. Kiva tapa on kiva yllätys

Jarski
17.06.2006, 12.06
Mä en taas oikein tajua, minkä takia pitäisi tuntemattomille ihmisille huitoa. Tuttuja mä kyllä moikkaan ja huitojia ehkä nyökkäämällä.

Aikaisemmissa moikkaus-keskusteluissa on ollut kaikkea hauskaa, mm. että jos joku tulee ilman kypärää vastaan, niin sille näytetään keskisormea tai vedetään turpaan!:p

Sisu
17.06.2006, 17.16
Olihan se kiva tänäänkin keskuspuistossa, kun samanhenkiset kuskit moikkaa ja tulipa vaihdettua pari sanaa yhen Turner-kuskin kanssa, samalla sai hyvän vinkin rikotuista pulloista polulla.

samooja
17.06.2006, 18.50
Minä moikkaan kyllä melkein kaikkia. Olen sanonut, etten kylläkään tervehdi KYPÄRÄTÖNTÄ. Mutta mitään käsimerkkejä tai uhkausta, en näytä tai käytä. Sillä kun näen turvattomasti ajavan pyöräilijän muuttuu hän näkymättömäksi minulle. Tuo kypärättä ajaminen on vaan MUN mielestä tyhmää ja se on mun mielipide eikä sillä ole mitään arvoa.

Muuten on ihan sama millainen pyörityslaite on alla. Mummopyörä vai pikikiitäjä.

Aja varovasti, sanoo vaimo kun lähden lenkille, minä vastaan aina: toivottavasti muutkin ajaa.

brewster
17.06.2006, 18.52
70 ja 80 luvuilla moottoripyöräiliijat olivat maantien masaita. Sellaista kohtaontoveria oli luontevaa tervehtiä käden nostolla. Nyt kaikenmaailman tavikset ja perheenisät ja yritysjohtajat etsii menetettyä nuoruuttaan ostamalla moottoripyörän. No eihän sillä mitään nuoruutta takasin saa. Mielestäni ei ole mitään syytä tervehtiä enää mootoripyöräilijöiden kesken.

Vaikuttaa että polkupyöräilykin on tulossa vähän liian in niin että tuntisi jotain erityista yhteenkuuluvaisuutta kaikkien kanssa jotka kulkevat pyörällä tien viertä. Saa vaapaasti mielestäni katsoa minne tahtoo ja huomata muut tai olla huomaamatta.

mandello
17.06.2006, 19.28
Mielestäni ei ole mitään syytä tervehtiä enää mootoripyöräilijöiden kesken.
Kipakka kanta. Onhan se tervehtiminen muuttunut epämääräisemmäksi porukan määrän kasvaessa viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Kyllä minusta on edelleen mukava tervehtiä, mutta paremminhan se sopii hiljaisella maantiellä kuin ajaa lapa pystyssä kehä III:n ruuhkassa. Jos porukka kasvaa, niin muodostuu pienempiä ryhmiä massojen sisälle. Eiköhän brittiporukka, italopyörät ym pienemmät jengit jatkossakin tunnista porukkansa ja tervehdi.

Sama voi tapahtua polkupyöräilyssäkin, hybridit keskenään ym...
Tervehdin jatkossakin sitä joka tervehtii ja yleensä tervehdin oma-aloitteisestikin polkiessa, jos katsekontakti syntyy.

tempokisu
17.06.2006, 19.50
Tänään kyllä huomasi, että ajaessa ala-otteelta en ainakaan uskalla irroittaa kättä tangosta. Jos joku ei sitä sormienojennusta tai nyökkäystä huomaa, niin ei mahda. Aina ei todellakaan voi lapaa nostaa.

brewster
17.06.2006, 20.32
Kipakka kanta.
Tervehdin jatkossakin sitä joka tervehtii ja yleensä tervehdin oma-aloitteisestikin polkiessa, jos katsekontakti syntyy.

Joo, taitaa liittyä ikääntymiseen ja kyynistymiseen.

Kyllä minäkin tervehdin auka helposti polkijoita.

Olenko oikeassa jos arvelen että sinulla on Guzzi. Minullakin oli. Möin käytön puutteessa pois tänä keväänä.

di luca
17.06.2006, 21.54
Tervehtiminen kuuluu mielestäni mutkatankoisella ajavien sivistykseen, kun vaan ei liikenneturvallisuus vaarannu. Uunoja ne, jotka ei tervehdi.

TJ
17.06.2006, 22.00
Aina ei todellakaan voi lapaa nostaa.Voi. Kaikki ei vaan halua tai osaa...

nakamura
17.06.2006, 22.16
Täälläpäin kuulkaas autostakin päin tervehditään.Nimittäin jos kuski on joku pyöräilyä harrastava.Mukavaltahan se tuntuu kun näkee käden nousevan auton sopukoista.Retkipyöräilijöitä arvostan sen verran,että heille pitäisi aina nostaa kättä.

hannupulkkinen
17.06.2006, 22.19
Joo, taitaa liittyä ikääntymiseen ja kyynistymiseen.

Näin vanhempana voin lohduttaa, että kyllä se menee ohi.;)

Punainen Pilvi
17.06.2006, 22.26
Näin vanhempana voin lohduttaa, että kyllä se menee ohi.;)

Siis se kyynisyys.

YT
17.06.2006, 22.51
Jos joku ei sitä sormienojennusta tai nyökkäystä huomaa, niin ei mahda.
Ei näillä silmillä.

hannupulkkinen
17.06.2006, 22.53
Siis se kyynisyys.
Niin ainakin se.

bartagma
18.06.2006, 00.26
Tervehdin aina pyöräilijöitä eli ja luokittelen sen niin että kalliimmat pyörät sekä tutut saa käden ojennuksen muut menee sulavana massana ohi tai tulee perse edellä vastaan. Pyöräily on hauskaa ilman stressiä.

:D

tempokisu
19.06.2006, 19.27
Täälläpäin kuulkaas autostakin päin tervehditään..

Joo. töötätään juuri niskan takaa ( maantiellä). huh!
Mulla on huono tasapaino. Tarviin yleensä kaksi kättä ajamiseen, sori, jos ei aina voi irrottaa otettaan...

wisko
19.06.2006, 22.06
Lueskelin tätä topikkia eilen ja tänään kun kävin vähän pyörittelemässä kampia niin tuli tarkkailtua tota moikkailua. Vetelin ihan pyöräteitä ja maastoa, maastossa ainoat vastaantulijat oli keski-ikäinen sunnuntaipyöräilijäpariskunta jotka ajoivat metsäautotietä; molemmat moikkasivat heti.

Pyörätiellä tuli vastaan yhteensä 5 maantiekuskia joista yksi moikkasi ja yhdestä ei tietoa kun kaivoin juuri puhelinta taskusta ja huomasin vasta ihan kohdalla että joku tulee lujaa vastaan.

Ite en moikkaile tuntemattomia ekaksi vain siksi että niillä on hieno pyörä, mutta tervehdykseen vastaan aina. Ei varsinaisesti liikauta mun päivää suuntaan eikä toiseen että moikkaako joku tuntematon mulle vai ei, mutta huvittaa vähäsen kun about kaikki tässä topikissa on vakuutelleet moikkailevansa suunnilleen kaikkia :)

edit: Voi tietty olla että oon vaan pelottava tai jotain vastaavaa...

samooja
19.06.2006, 22.12
Minä en tervehdi kypärätöntä kuskia. Ajoi hän vaikka platinahiilariiridiumtimantti-ihmeellään.

Jarski
19.06.2006, 22.30
Minä en tervehdi kypärätöntä kuskia. Ajoi hän vaikka platinahiilariiridiumtimantti-ihmeellään.
Mixet?

samooja
19.06.2006, 22.37
Mixet?

Johonkin se raja pitää vetää.

T: Great The Nobody

Hans Opinion
21.06.2006, 12.37
Tuossa öilis ehtoona... vai oliko-se toissa öilennä... no-joka-tapauksessa, olin joka-päiväisen-lenkkini loppuvaiheissa ja vastaan tuli mutkan takaa yllättäen iso revohka pyöräilijöitä jotka vaikuttivat siltä etteivät kuulu aborginaaliin väestöön vaan että kotiseutu löytyy jostain kauempaa idästä.
Kaikilla lapa pystyssä ja naama positiivisesti hangonkeksillä, taisivat vielä sanoakin jotain, joka sekin vaikutti positiiviselta.
Hans hämmästyi siinä määrin tällaisesta kansainvälisen toveruuden purkauksesta että katselin mykistyneenä toimintaa suu auki ja käsi tiukasti tangossa kiini.
Tuli jotenkin niin isänmaalinen olo ja pamautin oitis terassille ottamaan pitkät.

dvlrnr
21.06.2006, 13.17
Tervehdin eilen junassa retkipyöräilijää joka oli parkkeerannut mankelinsa laukkuineen IC2-vaunun pyöräkoukuista keskeisimmälle ettei mun pyörä millän mahtunut. Pikaisten takertuvien englanninkielisten neuvottelujen jälkeen otetiin sen pyörä alas, purettiin siltä laukut ja ripustimme molemmat pyörät omille paikkoilleen.

Istahdin vielä retkeiljän viereen ja esittelin itseäni ja juteltetiin seuraavan tunnin aikana (Helsinki-Karjaa). Selvisi että se oli Itvävallasta ja oli polkenut Slovakian, Tšekin, Puolan, Liettuan, Latvian ja Viron kautta (2300 km), tullut Suomeen laivalla ja viettänyt pari päivää pääkaupungissamme. 30 päivää oli matka kestänyt, mutta kun loma loppui niin täytyi lähteä kotiseuduille takas. Suunnitteli palaavansa Suomeen ensi vuonna ja jatkamaan matkaa kohti Nordkappia.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainitsi vielä ettei ollut kokenut yhtään rengasrikkoa koko matkalla :seko: . Kaiken kaikkiaan todella mukava junamatka.

Pikke
21.06.2006, 20.27
Mun eilisellä lenkilläni tuli aika monta Pyöräilijää vastaan, muttei tainnut yksikään vastata tervehdykseen, vaikka mä kohtaamistilanteesta riippuen vähintäänkin hymyilin ja katsoin silmiin. Pöh!

Shimaani
21.06.2006, 20.30
Hahaa,
mää olin tänään liikkeellä mun täysjäykällä Hibriidihärnäimellä™ tossa yhden jälkeen Vihdintien laitaa etelään päin normaalit ajotamineet (succikset, ajopaita, kypärä ja kypäränalusrätti plus hanskat) päällä kun vastaan tuli kaks maantiefillareilla etenevää vesseliä näköjään lenkille lähdössä kun oli pullot täynnä ja paidat kuivina.
Automaattisesti nostin käpälää (maantietyyliin) ja ylläri - molemmat vastas vaikka mulla oli alla täysjäykkä maasturi.
Olisko tuo johtunna siitä että painoin alamäkeen pyörittämällä nuin 180 kampikierrostahtiin piiiiitkillä välityksillä.....? Enkä spiidannu kun siinä kohtaa on viidenkympin rajoitus mut liki oli.:o

No,
niin tai näin - aina vaan lapaa pystyyn kun vastaan tulee villaristin oloista otusta. Ja offaria:
kun fillaristi on tien laidassa niin kannattaa pysähtyä ja kysyä onko semmoinen hätä jossa voi auttaa.

HMK
21.06.2006, 20.37
Täällä ei tätä ongelmaa tarvitse pohtia. Ei ole vielä koko kevään aikana tullut vastaan yhtään harrastajan näköistä pyöräilijää. Pari kertaa olen jotakin hieman lenkillä olevan näköistä helkama-hemmoa morjestanut.

Tänään kuulin että joku oli nähnyt jonkun ajavan yksipyöräisen peräkärryn kanssa retkivarusteissa lähistöllä. Terve hänelle sitten tätä kautta, jos joku palstaa lukeva oli.

samooja
21.06.2006, 22.04
MOI

Noin ja taas saa ajaa lenkillä käet stongassa

TJ
22.06.2006, 00.19
Ei varsinaisesti liikauta mun päivää suuntaan eikä toiseen että moikkaako joku tuntematon mulle vai ei, mutta huvittaa vähäsen kun about kaikki tässä topikissa on vakuutelleet moikkailevansa suunnilleen kaikkia :)

edit: Voi tietty olla että oon vaan pelottava tai jotain vastaavaa...Saattaahan siinä tietysti olla sekin, että aktiivisesti foorumilla notkujat ovat vain pisara meressä kaikkien harrastajien seassa?

wisko
22.06.2006, 00.36
Saattaahan siinä tietysti olla sekin, että aktiivisesti foorumilla notkujat ovat vain pisara meressä kaikkien harrastajien seassa?

Pöyristyttävä väite :eek:

reima sparf
22.06.2006, 10.59
olen pyöräillyt Vaasan suunnalla ja valtaosin kuntopyöräilijät tervehtivät.

Jambo
22.06.2006, 11.00
MOI

Noin ja taas saa ajaa lenkillä käet stongassa

vai niin:rolleyes: ...no viime lenkillä ainkin moikkailit, tosin valikoivasti:D

zippo
22.06.2006, 11.28
syketä lisää ja "keskari"ylös

ellmeri
22.06.2006, 12.32
syketä lisää ja "keskari"ylös

Tarkotikko sykettä lissää ja kaliapullua ylös moikatessa.:D No moi sitten!;)

StantheMan
22.06.2006, 13.53
Kyllä kaikki kippurasarvet vastaavat tervehdyksiin näillä seuduilla, jos vain saa "katsekontaktin" luotua ja vähän ;) . Niin jopas käsi nousee!

reima sparf
22.06.2006, 15.44
Jep, oikeaa toimintaa pysähtyä. Minulla on aina kännykkä mukana, että voidaan soittaa kotiin jos menee reissussa pidempään tai on tullut teknisiä ongelmia. Avun voi siis antaa kaverille myös. Joskus voi olla niin pienestä kiinni että rengas puhki ja ei ole sisärengasta mukana. Kävi myös itselle ja sitten tultiin taksilla kotiin!

samooja
22.06.2006, 16.56
vai niin:rolleyes: ...no viime lenkillä ainkin moikkailit, tosin valikoivasti:D

No joo mut se oli se aito samooja se.

Yksin kun ajan, liitää pikitien yllä tuima ja armoton. eli kohta puoleen jälleen...

Zei
26.07.2006, 23.02
Luin joskus alkukesästä tätä keskustelua ja päätin siinä samassa alkaa moikkailemaan kaikkia ns. "harrastajapyöräilijän näkösiä" ketkä tulee vastaan (ja muitakin välillä, eli ei nyt ihan keskustassa, mutta jos on hiljaista jossain metsätiellä jne.)

Oma hupaisa kokemukseni on, että yksikään vastaan tullut maantiepyöräilijä ei ole moikannut takaisin! :seko:

Tämä siis pääkaupunkiseudulla, laajasti ottaen.

Itse ajelen yleensä suht järeällä traili/free pyörällä, polkuja metsässä, mutta usein tulee myös tehtyä kohtuu pitkiä siirtymiä. Luccikset on useimmiten jalassa ja satulakin ns. järkevillä korkeuksilla. Keväämmällä tuli myös sinkulalla suhailtua aika paljon.

En omista oikeastaan juuri pyöräilyasuja, kun rahaa menee (yllätys) ihan tarpeeks jo muutenkin osiin. Päällä on siis yleensä jotain sekalaista ns. normaalia vaatetta, tyyliin lökäsortsit ja t-paita. (Voisko tuollainen seikka tosiaan vaikuttaa jengin asenteisiin noin paljon?)

Poluilla sen sijaan jos törmää ihmisiin ihan millä kalustolla vaan, niin kaikki ovat moikanneet...usein on juteltukin ja jopa pari kertaa ajettu joku pätkä yhdessä. Suomalainen on ilmeisesti sosiaalisimmillaan metsässä? :D

No, jatketaan moikkailua silti...ei se mitään maksakaan

[ps. en jaksanut lukea koko ketjua läpi, eli voi olla, että muitakin vastaavia kokemuksia löytyy...]

ketju44
26.07.2006, 23.17
Luin joskus alkukesästä tätä keskustelua ja päätin siinä samassa alkaa moikkailemaan kaikkia ns. "harrastajapyöräilijän näkösiä" ketkä tulee vastaan (ja muitakin välillä, eli ei nyt ihan keskustassa, mutta jos on hiljaista jossain metsätiellä jne.)

Oma hupaisa kokemukseni on, että yksikään vastaan tullut maantiepyöräilijä ei ole moikannut takaisin! :seko:

Tämä siis pääkaupunkiseudulla, laajasti ottaen.

Itse ajelen yleensä suht järeällä traili/free pyörällä, polkuja metsässä, mutta usein tulee myös tehtyä kohtuu pitkiä siirtymiä. Luccikset on useimmiten jalassa ja satulakin ns. järkevillä korkeuksilla. Keväämmällä tuli myös sinkulalla suhailtua aika paljon.

En omista oikeastaan juuri pyöräilyasuja, kun rahaa menee (yllätys) ihan tarpeeks jo muutenkin osiin. Päällä on siis yleensä jotain sekalaista ns. normaalia vaatetta, tyyliin lökäsortsit ja t-paita. (Voisko tuollainen seikka tosiaan vaikuttaa jengin asenteisiin noin paljon?)

Poluilla sen sijaan jos törmää ihmisiin ihan millä kalustolla vaan, niin kaikki ovat moikanneet...usein on juteltukin ja jopa pari kertaa ajettu joku pätkä yhdessä. Suomalainen on ilmeisesti sosiaalisimmillaan metsässä? :D

No, jatketaan moikkailua silti...ei se mitään maksakaan

[ps. en jaksanut lukea koko ketjua läpi, eli voi olla, että muitakin vastaavia kokemuksia löytyy...]

Sanoisin mieluumin että ainakin tampereen lähiseudulla asiat on juuri päinvastoin. Tosin on kyllä maantifillarillakin tullut vastaan niitä joilla käsi ei nouse. Minä moikkaan aina :)

Tupe
27.07.2006, 08.27
Eilisellä lenkillä täällä Turun suunnalla tuli vastaan noin viisi ajoasuista maantiekuskia, joista yksikään ei tervehtinyt takaisin. Hävetkää!

Tosin osa heistä oli h-hetkellä tiukassa kurvissa, joten käsiä ja muuta huomiokykyä tarvittiin ilmeisesti kipeämmin muualla kuin käsien heilutteluun jollekin amatöörille... :)

KaisaTheKissa
27.07.2006, 08.52
Minä en koskaan itse tervehdi maastopellejä. Hiton puuhelmipellet! Ajaisitte oikeilla pyörillä ja kunnon ajovehkeissä ettekä missään t-paidassa. PELLET! Kuka teitä nyt haluaisi tervehtiä!

Oatmeal Stout
27.07.2006, 09.02
Minä en koskaan itse tervehdi maastopellejä. Hiton puuhelmipellet! Ajaisitte oikeilla pyörillä ja kunnon ajovehkeissä ettekä missään t-paidassa. PELLET! Kuka teitä nyt haluaisi tervehtiä!Ilmeisesti KaisaTheKissa, kun ehdottelee:

Ajaisitte oikeilla pyörillä ja kunnon ajovehkeissä ettekä missään t-paidassa.

Paavola
27.07.2006, 09.38
Omien havaintojen mukaan maasturilla ajavaa ei maantiepyöräilijä moikkaa. Kierosarvisella ajaessa taas joku maantiekiituri ehtii silloin tällöin nostamaan hanskaa. Joskus olen ristiin erehtynyt yrittämään tervehtimistä... kauheta rasismia puolin toisin. Maastossa taas ei usein tule tervehdittäviä vastaan, vain selkä edellä :D

Pyöräilijän tyypistä riippumatta voisi "harrastajan näköisiä" pyrkiä moikkaamaan. Tusinatyömatkamatelijaa ei kyllä jaksa tervehtiä :rolleyes:

VesaP
27.07.2006, 09.56
Muutaman viimelenkin otannalla ehkä noin 70% maantiekuskeista morjestanut takaisin kun olen kaikille vastaantulijoille itse ensin huitonut käpälääni. Se hienoin morjestusfiilis on kun ohittaa jonkun ja saa huitaista kädellä siinä ohimennessä että "moi, jääpä haistelemaan sinne pölyjäni" :D Tosin muutamaan kertaan olen itsekin jäänyt pölyjä haistelemaan, kun olisko aina sama(?) Liquigas Bianchin ajopaidalla ajava sälli vetää ohi tuhatta ja sataa... Kuka tunnustaa olevansa moinen raketti...:seko:

Jani Mahonen
27.07.2006, 09.57
Tänä kesänä on yllättävän moni tervehtinyt! Kehitys on positiivista :) :) :)

hannibaali
27.07.2006, 10.10
Minä en koskaan itse tervehdi maastopellejä. Hiton puuhelmipellet! Ajaisitte oikeilla pyörillä ja kunnon ajovehkeissä ettekä missään t-paidassa. PELLET! Kuka teitä nyt haluaisi tervehtiä!

Laji ylpeys kunniaan:D

Itte maasturilla ajaessa, kyllä morjestan kaikki kellä on "ajokamppeet" päällä...Takaisin tulee sitten vaihtelevalla prosentilla...

fleGsuz
27.07.2006, 10.12
Täällä ei. Joka arkipäivä sama reitti töihin ja takas. Matkan varrella tulee usein succiksia ja vitjamunia vastaan. Yhdelläkään ei käsi nouse. En sitten tiedä mistä se on kiinni; jarrujen puutteesta (tuijottavat usein mun stongaa) vai siitä, että Campan paita, lukkiskengät, jne. jättävät liikaa erehtymisen varaa ei-harrastajaan. ;)

Toisaalta, aivan sama. :D

Johan
27.07.2006, 10.23
Liquigas Bianchin ajopaidalla ajava sälli vetää ohi tuhatta ja sataa... Kuka tunnustaa olevansa moinen raketti...:seko:[/quote]

Jos se ajaa Bianchilla niin se on varmaan Carlström, sehän ajaa lujaa

Zei
27.07.2006, 10.40
Hiton puuhelmipellet!

No huh, ton vois melkein ottaa loukkaavasti. (Tosin myönnän että joskus ysiysi oli pari kertaa puuhelmet kaulassa...mutta tuo menköön nuoruuden tyhmyyden piikkiin:p)

Oikeat pyörät? Kunnon ajoVEHKEET? --> onneks ei tiedä moisista, niin on yks huolehtimisen aihe vähemmän...

(joo ja oikeesti maantiepyörä tai cc on himottanut jo pitkään, että ei siinä mitään...)

Jarski
27.07.2006, 11.05
Toisaalta, aivan sama. :D
Nimenomaan. Ihme ruikutusta kun ei ventovieraat ihmiset vilkuta. En mä ainakaan jaksa jokaiselle vastaantulijalle huitoa. Joku nyökkäys ehkä on joskus paikallaan.

Tutuissakin on jo ihan tarpeeksi bongaamista ja moikkailua. Sitten voi huolestua kun tututkaan ei ole huomaavinaan.

Janu
27.07.2006, 16.19
Arvasin oikein, että Jarski on stadista :D Täällähän tunnetusti muut ihmiset ovat vihollisia ja esteenä MINUN tielläni. Muita ihmisiä tulee vihata ja väheksyä. Ehdottomasti vähin mitä kuuluu tehdä on olla huomioimatta heitä mitenkään! Ja jos se muu ihminen on vielä pyöräilijä niin sehän on mun kilpailija! Häiritsee MUN harjottelua, varmasti ihan tahallaan! Koittaa vaan tervehtimällä hämätä voidakseen tehdä jotain konnuuksia!

Tänä kesänä en olekaan tervehtinyt ensimmäistäkään pyöräilijää! Hah! Siitäs saivat mokomat ruikuttajat! Ja lisää on tulossa! En aio tervehtiä jatkossakaan, ainakaan ennen syksyä!

Hiillosmakkara
27.07.2006, 17.28

...sanoo insinööri-sairaanhoitaja. Ei saatana...

izmo
27.07.2006, 17.55

maastopyörä on paras pyörä joka käyttöön ja sillä sipuli!!!!

izmo
27.07.2006, 17.59
semmonen nuori mies joka taitaa ajaa Rabobank tallissa niin se kyllä vastaan tullessaan tervehtii vaikka tulisin maasturilla vastaan:)

YT
27.07.2006, 18.03
Mullekin morjestaa rabobank-ukko, mutta ei se varmaan oo sama. Tämä on nimittäin kaakana.

KMH
27.07.2006, 19.19
ja morjestaa. Saa mielellään morjestaa myös takaisin. Eli ei kannata jurottaa, ei kai tää niin vakavaa touhua ole.

Itse ajelen maasturilla ja moikkailen kyllä kaikille jos edes harrastajan näköinen .. Jos ei moikkaa takaisin niin ei se ole tehnyt kauhean kipeää yleensä. Kova umpi luupääni kestää kyllä.

Parempi vielä jos saa suupielet vielä vääntymään ylöspäin = hymyilee. Tosin siinä on jo kaksi samanaikaista asiaa tehtävänä :)

mk
27.07.2006, 20.24
j
Itse ajelen maasturilla ja moikkailen kyllä kaikille jos edes harrastajan näköinen .. Jos ei moikkaa takaisin niin ei se ole tehnyt kauhean kipeää yleensä. :)
kutakuinkin näin täälläkin ... tänään jopa yksi nätti nainen maantiefillarilla moikkas takaisin niin että käsi nousi oikeen reippaasti ylös.... Kyllä lämmitti mieltä :D
Aika hyvin on tervehdyksiin tänä kesänä vastattukkin .. ei kovin montaa vastaatulijaa ole ollut joka ei olisi vastannut kädennostoon tai nyökkäykseen. Tosin on enenpi tullut vietettyä aikaakin tuolla maantiellä joten kohtaamisiakin on reilusti enenmpi kuin maastossa kierrellessä, mutta silti.

Reino Hoo
27.07.2006, 20.43
Tänään recumbenttilenkillä tuli kesän ensimmäinen "vapaaehtoinen" (siis minä en tehnyt aloitetta) tervehdys yllättävältä taholta eli vastaantulleelta nuorelta mopedistilta. Mieltä lämmitti ja usko nuorisoon vahvistui...:D

mk
28.07.2006, 17.19
Päivän saldona yksi vastaantullut harrastaja / yks vastattu tervehdys .. Vähän empien tämä vastaantullut maantiefillarilla liikkunut herra nosti kättä, mutta silti :D
Ehkä seuraavalla kerralla jo osaa paremmin :)

Shimaani
28.07.2006, 18.13
Äh.
Aina vaan kättä ylös kun fillaristi vastaantulee, koskaan ei voi tietää etttä onko tuo se kamu jolta apuasaa kun tarvii paikkaa/vararengasta/muuta että ite pääsee haverin jälkeen kotiin. NinQ edellä totesin, vaikka olisin maasturilla liikkeellä ni maantievesselitkii vastaa,kun tarpeeks huomattavasti heiluttelloo lappaa.
Kaikki me hävitään päälleajavalle avtolle.

Mikrometri
28.07.2006, 18.20
Tänään tuli harmaantunut vanhempi herrasmies succiksissa ilman kypärää käyriksellä vastaa pyöräteiden kulmauksessa jossa voi maastiksella oikaista vähän soran puolelta.Minä luulin ensiksi että hän tervehtii mutta siitä muodostuikin hänen osaltaan upea suuntamerkin näyttö jotta tiedän hänen kääntyvän.Ihmetteli varmaan että miksi tuo ei voi pysyä pyörätiellä vaan on pakko oikaista.

bartagma
29.07.2006, 00.28
mä morjestan kaikille ja jos kuski ei tervehdi ja omistaa sukkikset niin päästän ilmoille niin ihanan "succis" huudon ja sit kun omistan maantiepyörän korvaan tervehdyksen (keski)sormen ojennuksella.

Fin-76
29.07.2006, 09.36
mä morjestan kaikille ja jos kuski ei tervehdi ja omistaa sukkikset niin päästän ilmoille niin ihanan "succis" huudon ja sit kun omistan maantiepyörän korvaan tervehdyksen (keski)sormen ojennuksella.Tossa on asennetta :D

KaisaTheKissa
29.07.2006, 13.10
päästän ilmoille niin ihanan "succis" huudon

Itse olen ottanut tavaksi vastata succis-huutoihin huutamalla takaisi "HOMO!"

Johan I
29.07.2006, 13.24
Tossa on asennetta :D

Aivan. Väärää.

westside
29.07.2006, 13.27
Itse olen ottanut tavaksi vastata succis-huutoihin huutamalla takaisi "HOMO!"

Joo ole ylpeä ittestäs vaan. Tällane käyttäytyminen luo pyöräilijöistä hyvän yleiskuvan ja auttaa täten vastedes pyöräilijöiden edun ajamista esim. kun tarvitaan lupia harrastuspaikoille jne.

izmo
30.07.2006, 13.49
Joo ole ylpeä ittestäs vaan. Tällane käyttäytyminen luo pyöräilijöistä hyvän yleiskuvan ja auttaa täten vastedes pyöräilijöiden edun ajamista esim. kun tarvitaan lupia harrastuspaikoille jne.

metsä vastaa rumennin takas kun sinne huudetaan:)

westside
30.07.2006, 21.20
metsä vastaa rumennin takas kun sinne huudetaan:)
Rumennin? Joku uus laite?

KaisaTheKissa
30.07.2006, 21.49

Miten tämä lupien saantiin vaikuttaa? Tämä on vähän sama asia, jos tummaihoista kaveria sanoo neekeriksi. Eihän siinä mitään jos itse on sitä mieltä jos se on ok, mutta se tummaihoinen kaveri määrittelee, onko sana neekeri loukkaava vai ei. Tätä samaamieltä minä olen näistä jotka huutavat "succis". Ja siihen vastataan sitten samalla mitalla. Vituttaa tyypit jotka muutenkin huutelevat muille. "Läski", "Rillipää", "Vammanen" ja muuta niinkusta tuntemattomille ihmisille. Joku roti. Tosin en suuta, jos joku tuttu huutaa "succis" koska se on nyt sitten sellaista normaalia ihmisten välistä kommunikaatiota.

Itse olen muuten tehnyt aivan riittävästi pyöräilyn yleiskuvan ja näkyvyyden parantamiseksi ja olen kuule tullut siihen tulokseet, että ei se kuule ketään kiinnosta.

Fin-76
30.07.2006, 22.39
Ei suinkaa Kaisalla vain kiuas käy kuumana. Tehräänkö silleen, että se on fiksumpi joka morjestaa ja se joka ei morjesta takas väärän ajoasun tai -pyörän tai -lajin vuoksi voi jatkaa matkaansa minne lystää kummankaan perään huutelematta.

Ja minä puolestani lupaan itekseni lenkkeillessä morjestaa kaikkia konkelien kuljettajia, jotka vähänkään näyttävät lajiin vihkiytyneeltä, koskee myös sinua Kaisa, vaikka tuskin samoilla baanoilla ajellaan. En pahastu, vaikka et viitsisi lapasta liikauttaa löysien ajoshortsinien tai 2.3 tuumaisten traktorin kumieni vuoksi, sehän on sinun asiasi, vai mitä. :)

Kotona kerran muakin opetettiin olemaan kohtelias. No eräs hieman asioista kanssani erimielinen henkilö soitti ja sanoi ystävällismielisen keskustelun päätteksi, että haista v..tu. Sanoin hänelle ystävällisesti ja kohteliaasti, että "Kiitos samoin, kuulemiin." Toiminko siis hyvien tapojen mukaisesti?

munamangeli
31.07.2006, 00.31
....No eräs hieman asioista kanssani erimielinen henkilö soitti ja sanoi ystävällismielisen keskustelun päätteksi, että haista v..tu. Sanoin hänelle ystävällisesti ja kohteliaasti, että "Kiitos samoin, kuulemiin." Toiminko siis hyvien tapojen mukaisesti?

Itse vastaisin tuohon, että tavoitteena vielä tänään. Olenko itsekäs kun en toivota mitn takaisin?

Elmiira
06.08.2006, 17.55
Se on jännää, että ollessani ajamassa jonkun miespuolisen kaverin kanssa (naispuoliset kaverini ei aja..) niin kyllä sillon vastaantulevien fillaroitsijoiden käpälät irtoaa stongasta tervehdykseen. Mut tänään kävin ajamassa itekseni ja vastaan tulevat succistelijoista (about 5) yksikään ei morottanut, vaikka kovin sievästi niitä tervehdin. Mut sit ne vaan toljotti ku sonnit uutta porttia.

Joten ei oo pakko, jos ei taho, en minä moisella päivääni pilaa :)

freerider70
06.08.2006, 20.48
Olikohan viime keskiviikkona palailin omalta lenkiltäni raviradan harjulta, alkoi siinä valumaan vastaan ilmeisesti yhteislenkille menossa olevaa porukkaa. Tuli siinä sitten mieleen alkaa tervehtimään porukoita pienellä pään nyökkäyksellä, jopa jotkut vastasivat hölmistyneen ilmeen kera :)

En tiä, jotenkin ei tunnu yhtä luontevalta kuin liikkuessa moottoripyörällä, lapanen lentää sivuun joka kerta kun toinen motoristi tulee vastaan. Tottumiskysymys kait...

ketju44
13.08.2006, 13.10
Viime perjantaina 9 pyörää tuki vastaan . 1 maasto,ei vastannut tervehdykseen. 3 hybridiä,ei vastausta. 5 maantie pyörää,1 vastasi.

Shimaani
13.08.2006, 16.52
Tänään tuli meidän kahden miehen letkaa (:D :D ) vastaan vaikka kuinka monta maantiefiilaristia. Kaikki joita tervehdittiin vastasi iloisesti käpälää heiluttamalla. Kypärättömiä tää ei tervehdi.

hansu65
13.08.2006, 17.01
Tänään tuli meidän kahden miehen letkaa (:D :D ) vastaan vaikka kuinka monta maantiefiilaristia. Kaikki joita tervehdittiin vastasi iloisesti käpälää heiluttamalla. Kypärättömiä tää ei tervehdi.

Mix et tervehdi kypärättömiä?

HMK
13.08.2006, 17.03
...kahden miehen letkaa (:D :D )...

Jos letkan naamat näyttää tuolta, niin kyllä siinä jo yrmympikin vastaantulija huomaa tervehtiä.

Shimaani
13.08.2006, 17.27
Mix et tervehdi kypärättömiä?

Tyhmiä ei tartte.

ketju44
13.08.2006, 17.30
Tyhmiä ei tartte.
Jeesustelua....

Shimaani
13.08.2006, 17.31
Eiku taloudellisuutta - ekan mällin jälkeen se kypärätön on hengettä tai vihannes. Menee hyvä moikkaus ihan hukkaan.

ketju44
13.08.2006, 17.45
Eiku taloudellisuutta - ekan mällin jälkeen se kypärätön on hengettä tai vihannes. Menee hyvä moikkaus ihan hukkaan.
No six mulle viimeks varmaan ei oikein morjesteltu,vaikka kypärää käytänkin,niin pitävät vihanneksena:D

Fin-76
17.08.2006, 22.24
Kuten aiemmin lupailin, olen ryhtynyt tervehtimään vastaantulevia harrastajan näköisiä fillarin ulkoiluttajia ja täytyy ilokseni todeta, että kyllä Mansessa lapa nousee pyöräilylajista riippumatta /forum/images/icons/icon14.gif Hyvä Tampere ja meiän kuskit

cujo
17.08.2006, 22.56
En tiedä loukkaako se maantiekuskeja, mut viime viikolla oli pakko ohittaa maasturilla kaksi kertaa sama maantiekuski. Kiltisti ajoin vierelle ja sanoin päivää. Sit hetken "johdossa" :) ajettuani jouduin pysähtymään hetkeksi epäillessäni ns.teknistävikaa ja taas kohta jouduin saman kuskin ohittamaan. Ystävällisesti se kyllä moikkas takaspäin. Ohitukseni ei johtunut mun äärettömästä nopeudestani...:D vaan tais toisella olla pk lenkki ja mulla vauhtikestävyys räpellys.

Fin-76
17.08.2006, 23.10
En tiedä loukkaako se maantiekuskeja, mut viime viikolla oli pakko ohittaa maasturilla kaksi kertaa sama maantiekuski...Joskus vaan on semmoinen päivä, ettei yksinkertaisesti pysty hillitsemään räjähtävää voimaansa. Se on kyllä tosiasia, että kyllä se maantiekuski ajaa ennemmin tai myöhemmin maasturin ohi, yleensä heti seuraavassa ylämäessä, kun täpärillä putkelta runttaaminen ei oikein hyvin onnistu. Se on kanssa kivaa peesatessa, kun maantiekuski toteaa, että freerideri 2.3" trailikumeilla on perässä kuin takiaispallo eikä irtoo sitten millään. Siinä imussa pääsee hieman lähemmäksi maantiefilon nopeutta pitkällä matkalla. Eilenkin poljin maksimivauhdiksi 52 km/h melkein tasaisella kevyeen myötätuuleen, mutta reilun puolenkilsan jälkeen oli takki aikas tyhjä ja syke korkeella.

Zimbo
17.08.2006, 23.45
Ohitukseni ei johtunut mun äärettömästä nopeudestani...:D vaan tais toisella olla pk lenkki ja mulla vauhtikestävyys räpellys.

Kestävyys on yksi asia, mutta olen ainakin itse huvittunut aina kaupungin läpi hiljakseen pyöritellessä (siis maantiekilpurilla), että silloin työmatkapyöräilijät ja maasturistit kelaavat niska punaisena ohitse ja ovat tyytyväisiä, kun ovat onnistuneet ohittamaan "oikean" pyöräilijän. Sen verran usein on kaupunkialueella pyöräteillä tullut yllättäen eten kaikenlaista kulkijaa, ettei huvita alkaa kiihdyttelemään kuin vasta vanhan Porvoon tien alussa Mellunmäessä - tai muualla tien kunnolla alkaessa. Sitten jäävät sunnuntaifillaristit kyllä kuin seinään ihmettelemään!

deG
18.08.2006, 01.32
Itsellä on tästä moikkailusta sellasta kokemusta että kun alla on rullaluistimet ja kädessä sauvat niin lähes poikkeuksetta laji toverit moikkaukseen vastaa ja juoksu lenkillä olen huomennut että tuolla maastossa juostessa menee about näin että mitä kovempaa juoksee niin vastaan tulijat tervehtivät vaikka en itse ehtisi kättä kovan harjoituksen aikana heiluttelemaan. Jotkut paikalliset jopa kannustavatkin kesken treenin ja palautuksen aikana tulee kyselyjä, että koska on seuraava kisa startti ja mitä mieltä edellisestä. Se kyllä piristää mutta fillari puolelta ei ole vielä kokemusta koska se pirun fillari notkuu sielä kaupan hyllyllä tasan niin kauan kun mun luottokortti notkuu pankin hyllyllä...

AnttiL
18.08.2006, 09.43
Eilen tuli maastossa pyöräilijä vastaan julmetussa mäessä.
itse puuskutin mäkeä ylös ja kaveri vastaan hurjaa kyytiä, huikkasi moro ja minä siinä takas kanssa.
kuka lie :rolleyes:

vitikainen
18.08.2006, 11.27
Jyväskylän seudulla tulee harvemmin sellaisia kuskeja vastaan, joita edes voisi harkita morjestavan. Kaverit kattelevat pilviä taivaalla tai jotain vastaavaa. Katse ei vahingossakaan käy vastaantulijassa. Turha siinä on sitten alkaa tervehtimään. Etenkin sellaiset +40v-kuskit tuntuvat olevan ylempää kastia, kuin tällainen parikymppinen pyörittelijä. Toki poikkeuksiakin löytyy, valitettavan harvoin tosin..

Pekka Sirkiä
18.08.2006, 11.51
Eilen lenkillä, btw, kaatosateessa eli muuten pyöräilijöistä täysin tyhjällä tieosuudella, tuli vastaan kuski, jota moikkasin hyväntuulisesti :)

Joten kyllä me 4-kymppiset veteraanitkin osataan tervehtiä... :D

j.k. Jos vauhtia on porukassa ajellessa +30-40 km/h, voi räpylän irrottaminen (ohjaustangosta) tervehdykseen olla jopa turvallisuusriski, ja ylimääräinen huutelukin saattaa hermostuttaa muita, ajamiseen keskittyneitä kavereita.

j.j.k. Toteaisin myös, että tervehdykseen vastaaminen, etenkin näillä maantien vauhdikkaammilla nopeuksilla, on myös kiinni siitä, että kuinka yllättäen ko. tilanne tulee eteen. Moni, lähes "transsissa" ajava saattaa vasta satojen metrien päässä oivaltaa, että "Mitä ihmettä...?!? Sehän tervehtiä minua! Olisi pitänyt varmaan vastata..."

china
18.08.2006, 12.30
j.k. Jos vauhtia on porukassa ajellessa +30-40 km/h, voi räpylän irrottaminen (ohjaustangosta) tervehdykseen olla jopa turvallisuusriski, ja ylimääräinen huutelukin saattaa hermostuttaa muita, ajamiseen keskittyneitä kavereita.

Kaveri, joka ei tuossa vauhdissa kykene irroittamaan toista kättä tangosta, on kyllä takuuvarmasti turvallisuusriski... :rolleyes:

Pekka Sirkiä
18.08.2006, 12.38
Hyvä testi oman ajotaidon arvioimiseksi on tiukassa peesissä (+40 km/h) juominen... rauhallisesti, sähläämättä ja - etenkin - kaatumatta ;) Jos se onnistuu, niin voi kyllä alkaa morjestella kavereita melkein missä vauhdissa tahansa :D

j.k. Itse olen viime aikoina heittänyt nurin lähes pelkästään sellaisissa tilanteissa, joissa huomioni on kiinnittynyt johonkin epätavalliseen, ajamisen ulkopuoliseen asiaan. Keskittyminen ajamiseen on - ainakin maantiellä ja tiiviissä porukassa - ensiarvoisen tärkeää.

Juha Lehtinen
18.08.2006, 12.38
Kaveri, joka ei tuossa vauhdissa kykene irroittamaan toista kättä tangosta, on kyllä takuuvarmasti turvallisuusriski... :rolleyes:
Ja samalla myös juominen muuttuu hankalaksi jos toisen käden irroittaminen on ylivoimainen tehtävä :eek:

VesaP
18.08.2006, 12.47
j.k. Itse olen viime aikoina heittänyt nurin lähes pelkästään sellaisissa tilanteissa...clip..

Pekka, miten sinä kaatuilet kokoajan ajaessa jos oikein monikossa voit tuolleen sanoa :seko: Kyllähän sitä yleensä pystyssä pysytään, vaikka ryhmässä ajaisikin, vai kuinka? Olenko käsittänyt tämän ajamisen ideologian väärin...:D

Elmiira
18.08.2006, 12.48
Eilen tuli maastossa pyöräilijä vastaan julmetussa mäessä.
itse puuskutin mäkeä ylös ja kaveri vastaan hurjaa kyytiä, huikkasi moro ja minä siinä takas kanssa.
kuka lie :rolleyes:

Lepuskissa tuli joku succispoika liikennevaloissa vastaan, sanoin "morooo" ja se oli hiljaa. Ei tainnut olla sama tyyppi :].

Ineptomi
18.08.2006, 13.10

Nih! Minä en vielä edes vaivaudu laittamaan käsiä ohjaustangolle tuommoisessa vauhdissa ;).

AnttiL
18.08.2006, 13.15
Lepuskissa tuli joku succispoika liikennevaloissa vastaan, sanoin "morooo" ja se oli hiljaa. Ei tainnut olla sama tyyppi :].

en, tuolla tiirismaan maastossa huhkin.

Pekka Sirkiä
18.08.2006, 13.25
Moikka, Vesa :D

Yhden kerran olen "ajanut ojaan" tänä kesänä - mutta sitäkin railakkaammin. Siinä oli yksi kerta liikaa... :mad: Toinen tapaus oli ihan alkukaudesta, kun kesken kiihdytyksen kenkä irtosi polkimesta... :eek: mutta onneksi en silloin kaatunut.

Olen itsekin huomannut, että "läheltä piti" -tilanteita porukkalenkeillä on tullut lisää sitä mukaa, kun olen keskaria nostanut. Yksin ajellessa ja hitaammilla vauhdeilla ryhmässä ei ole ollut tässä suhteessa ongelmia. - Vanhana joukkueajajana minulla on myös sellainen "tapa", että roikun hyvin lähellä edellä ajavan takarengasta. Välillä kuuluu "vvuuuih", kun renkaat hipaisevat. Nuorempana tästä ei ollut haittaa, kun osasin ajaa paremmin (= refleksit pelas(t)ivat ;) ) Nyt tuntuu, että ajotavassani on aiempaa suurempi riski tässä suhteessa, vaikka kuinka tarkkana yritän olla...

j.k. Jos en joskus vastaa tervehdykseen, niin edellinen on tähän yksi selitys. Voi olla muillakin porukkalenkkeilijöillä sama juttu.

holapeelo
18.08.2006, 15.24
Minuakin tervehdittiin tänä aamuna työmatkalla Sörnäisten Rantatiellä, oli varsin komea nuori mies. ;) Itse olin sen verran hämmentynyt tilanteesta etten ehtinyt tassuani irroittaa tangosta, nyökkäsin hänelle kuitenkin vastaukseksi, toivottavasti huomasi. :)

Elmiira
18.08.2006, 17.02
Minuakin tervehdittiin tänä aamuna työmatkalla Sörnäisten Rantatiellä, oli varsin komea nuori mies. ;) Itse olin sen verran hämmentynyt tilanteesta etten ehtinyt tassuani irroittaa tangosta, nyökkäsin hänelle kuitenkin vastaukseksi, toivottavasti huomasi. :)

Kehä1:llä on myös tuollainen komea nuori mies moikkailemassa :). Tosin se moroottaminen rajoittuu kummallakin sormien nostamiseen stongasta irti...

china
18.08.2006, 22.09
Olen itsekin huomannut, että "läheltä piti" -tilanteita porukkalenkeillä on tullut lisää sitä mukaa, kun olen keskaria nostanut. Yksin ajellessa ja hitaammilla vauhdeilla ryhmässä ei ole ollut tässä suhteessa ongelmia. - Vanhana joukkueajajana minulla on myös sellainen "tapa", että roikun hyvin lähellä edellä ajavan takarengasta. Välillä kuuluu "vvuuuih", kun renkaat hipaisevat. Nuorempana tästä ei ollut haittaa, kun osasin ajaa paremmin (= refleksit pelas(t)ivat ;) ) Nyt tuntuu, että ajotavassani on aiempaa suurempi riski tässä suhteessa, vaikka kuinka tarkkana yritän olla...

Herranjumala sentään, onneksi ei ajeta samoilla porukkalenkeillä... :eek:

mutanaama
18.08.2006, 23.37
Kehä1:llä on myös tuollainen komea nuori mies moikkailemassa :). Tosin se moroottaminen rajoittuu kummallakin sormien nostamiseen stongasta irti...

No mutta eikös toi riitä, pieni nyökkäys, sormet nousee stongasta. Mitä väliä? Pääasia että toinen huomaa.

Elmiira
19.08.2006, 02.01
No mutta eikös toi riitä, pieni nyökkäys, sormet nousee stongasta. Mitä väliä? Pääasia että toinen huomaa.

joo. ei olekaan mitään väliä. oli turha säie.

Highlander
24.08.2006, 23.13
Kiitokset vielä sille Corona-asuiselle maantiekaverille joka pysähtyi auttamaan minua Ylöjärven suunnalla keskiviikkona illalla. Renkaan puhkeamisesta ehti kulua puoli minuuttia :). Ja minulla ei ollut paikkausvälineenä muuta kuin kännykkä :o

Häneltä kuitenkin löytyi pumppu sekä sisäkumi jonka auliisti lahjoitti pois ja auttoi jopa renkaan vaihdossa. Perästä kuuluu ;)

VesaP
25.08.2006, 07.47
Herranjumala sentään, onneksi ei ajeta samoilla porukkalenkeillä... :eek:

Eikä mun ZIPPejä ole edes vakuutettu vaikka Pekka samoille lenkeille välillä eksyykin. :eek: :D Nooh, rapatessa roiskuu! Jos ei aja, ei tapahdukaan mitään. Ja eikös se yleensä se edessä ajava pysy sentään pystyssä ja välineet kunnossa vaikka takanatullut vähän pölyjä takarenkaasta pyyhkiskin. :D

Ketjut kireälle vaan!

Yuga, UBC
25.08.2006, 08.50
Olen itsekin huomannut, että "läheltä piti" -tilanteita porukkalenkeillä on tullut lisää sitä mukaa, kun olen keskaria nostanut.

Meidän kerhossa on havaittu ihan sama asia. Muutaman tuopin kun nostelee, niin onnettomuusriski heti kasvaa. Pitäisi aina muistaa: "Jos otat, et aja. Jos ajat, et ota.":)

Wolfhound
25.08.2006, 13.28
Ja joissain piireissä keskarin nostamiseen vastataan nyrkillä :p

tya
25.08.2006, 14.15
Ja joissain piireissä keskarin nostamiseen vastataan nyrkillä :p

Jos topicin mukainen "pyöräilijöiden tervehtiminen" hoidetaan "keskarin nostamisella", en ihmettele että "läheltä piti -tilanteet porukkalenkeillä lisääntyvät" ;)

hannupulkkinen
25.08.2006, 14.23
Pitäisi aina muistaa: "Jos otat, et aja. Jos ajat, et ota.":)
Minä taas ajattelen, että jos en aja en voi ottaa. Säilyy elämä kuivempana.;)

Reino Hoo
25.08.2006, 21.34
Minua on fillarilenkeillä morjestanut oma-aloitteisesti tänä kesä yksi nuori mopedisti (n. 15 v.) ja yksi eläkeläispyöräilijä (n. 70 v) eli keskimäärin ottaen kohtuullisen mukava ikäjakauma...:rolleyes:

TJ
27.08.2006, 23.53
Tuossa tänään autoillessa pohdiskeltua:

Itse kun ajaa pyörällä, niin sitä käsi heilahtaa kyllä kiitoksen merkiksi kaikille autoilijoille, jotka ottavat pyöräilijän huomioon ja jättävät tilaa. Tunnenpa muutaman muunkin, jotka näin tekevät. Mutta kovin harvoi sellaisia sattuu autolla ajessa omalle kohdalle. Tänäänkin tuolla Siuntion suunnalla kun ajeli, niin eipä yhdenkään pyöräilijän lapa heilahtanut tahi käsi avautunut kahvojen ympäriltä kiitokseen, vaikka hidasti, väisti reippaasti, tahi muuta. Sen sijaan pari hevostelijaa kiittelivät kyllä, vaikken mielestäni nyt edes kovin hyvin heitä väistänyt. Ja samalla kyllä paransivat omaa mieltänikin. Eli kirjoituksen epämääräinen pointti on se, että onko sitä tapana moikkailla autoilijoita tuossa tilanteessa, ja jos ei, niin miksi? Tuolla tavallahan saamme autoilijat paremmin huomiomaan itsemme tuolla pikkuteilläkin, kun kokevat ystävällisen (joskin tieliikenteeseen kuuluvan
) elkeensä tulevan huomatuksi...

Fin-76
28.08.2006, 00.07
Kyllä lapa heilahtaa. Toivon, että autoilijat muistavat myöhemminkin ystävällisen kiitoksen huomaavaisuudesta esim. suojateillä ja saahan siitä heti hyvän mielen.

(btw. pitääkö pyörää lain mukaan taluttaa vai saako ajaa suojatien yli??)

dvlrnr
28.08.2006, 00.10
onko sitä tapana moikkailla autoilijoita tuossa tilanteessa ... ? Tuolla tavallahan saamme autoilijat paremmin huomiomaan itsemme tuolla pikkuteilläkin, kun kokevat ystävällisen (joskin tieliikenteeseen kuuluvan) elkeensä tulevan huomatuksi... On, on. Ihan tuosta mainitsemastasi syystä. Jos vaarallisesti ajaville autoilijoille jaksaa nyrkkyä heiluttaa niin olen sitä mieltä et väistäviä pitää myös muistaa kiittää.

JON42
28.08.2006, 10.35
Kyllä lapa heilahtaa. Toivon, että autoilijat muistavat myöhemminkin ystävällisen kiitoksen huomaavaisuudesta esim. suojateillä ja saahan siitä heti hyvän mielen.

(btw. pitääkö pyörää lain mukaan taluttaa vai saako ajaa suojatien yli??)Suojatien yli pitää taluttaa, kevyenliikenteenväylän jatkeen yli saa ajaa. Käsittääkseni.

Oatmeal Stout
28.08.2006, 11.41
Olipa tylyä väkeä kerääntynyt Myllynpyöräilyn lähtöön, kun eivät kaikki tervehtineet kaikkia, vaikka tilaisuus olisi ollut erittäinkin hyvä :D

MtB
28.08.2006, 20.34
Ajelin joku 3-viikkoa sitten kaverin kanssa Kuortin ABC:ltä kotia kohti kun joku pyöräilijä heppu ajoi vastaan.
Toisiamme mulkoilimme mutta emme morjestaneet:):D:(:mad:

Pendo
05.09.2006, 21.36
Tänään metsäreissulta kotio polkiessa Turun Oharin Runosmäen liittymän kohdalla vastaan tupsahti lauma maantiekiitureita. Ensimmäinen tokaisi jotain, en saanut selvää, ja nosti vasenta käpälää jota seurasi perässä tulevien ketjureaktiomainen vastaava käden-tangosta-irroitus.
Hetken luulin että kaikki ovat kääntymässä samaan suuntaan kuin minä, mutta jatkoivatkin samaan suuntaan mistä minä tulin.
Tuli kyllä hyvä mieli kun ensimmäistä kertaa joku, ja vielä moni, morjenstaa kunnolla vastaan tullessa. :D
Itse morjenstin tietysti takaisin.

Tyhjäpuntti
06.09.2006, 08.51
Minä en moikkaa oma-alotteisesti ketään. Vastaan kyllä tervehdykseen.
Intissä tuli opittua, että alempiarvoinen nostaa käplän ensin lippaan ja ylempiarvoinen vastaa. :)

Jusa
06.09.2006, 09.32
Suojatien yli pitää taluttaa, kevyenliikenteenväylän jatkeen yli saa ajaa. Käsittääkseni.

Kun ajetaan kevyen liikenteen väylää, niin suojatien saa ylittää pyöräillen. Käytännössä tuo taluttamissääntö koskee vain tiitiäisiä, jotka saavat ajella jalkakäytävällä. Tosin pyörää taluttaessa on helpompi tervehtiä - ja silloinhan on yleensä kumi puhki tai vast., joten eiköhän sääliterkkuja tule takaisinkin.

Hans Opinion
06.09.2006, 13.14
Intissä tuli opittua, että alempiarvoinen nostaa käplän ensin lippaan ja ylempiarvoinen vastaa. :)

Juuri näin. Jatkakaa!

reima sparf
06.09.2006, 14.11
No siihenhän kiteytyy ne suomalainet hyvät tavat....Sivistysmaissa känny on pystyssä iloisen ilmeen kera:)

Henki Hieveri
29.10.2006, 18.23
Teennäiset ulkomaanpellet heiluttelee yläraajojaan, mutta täällä tiedetään, että lenkin jälkeen tuntuu reisissä enemmän kuin käsivarsissa.

Vakavammin, en tykkää sanoa huomenia silloinkaan kun olen duunissa. Kun tervehditään, ollaan avoin keskustelulle ja kiinnostukselle toista kohtaan. Minua ei totta puhuen kiinnosta ruveta jauhamaan jonkun tuntemattoman lenkillä tapaamani ihmisen kanssa.

Mutta nyt illat pimenevät ja huomaan, että vakavampi porukka liikkuu pyöräteillä.

xc driver
29.10.2006, 20.19
enpä ole ihan rehellisesti ennen kuullutkaan tavasta tervehtiä toista polkupyöräilijää.. :o

Patron
29.10.2006, 21.40
Taitaa olla tämä tervehtimättömyys vähän elitismin tavoittelua, suomalaista juroutta ja ennen kaikkea huonoa itsetuntoa.

Ei kait se suu siitä tervehtimisestä kulu tai käsi heiltuksesta puudu?

Hyvät tavat kunniaan!

cuppis
29.10.2006, 22.06
Tervehdin aina kun maantiellä tulee aktiivipyöräilijän näköinen henkilö vastaan. Kaikki yhtä lukuun ottamatta ovat tervehtineet takaisin. Jostain kumman syystä tämä yksi, joka ei koskaan tervehdi aiheuttaa enemmän säälin kuin alemmuuden tunteen pienessä päässäni.

Poku
11.11.2006, 17.35
Tänään Keskuspuisto-Paloheinä kierroksella 50% eli kaks vastaantullutta pyöräilijää moikkas komiasti ja hyvä fiilis vaan lisääntyi.
Ei ollut ruuhkaa pyöräilijöistä, hevosista eikä pahemmin sauvakävelijöistäkään. Toki kaikki jalankulkijat käveli rinnakkain, mutta loikkasivat polun sivuun kun soitteli kelloa ajoissa.

Loistava keli ajella ja reititkin olivat mukavan vaihtelevassa kunnossa. Vielä ehtii ajeleen monta lenkkiä, ennenkuin skimbakausi vie voiton viikonloppuisin.

Tervehditään jatkossakin, sillä saa hyvän mielen huonollakin kelillä.

-poku-

-OTSO-
23.11.2006, 23.26
enpä ole ihan rehellisesti ennen kuullutkaan tavasta tervehtiä toista polkupyöräilijää.. :o

Ja nyt provosoidun ja minäkin!

Muinoin jo 70-luvulla pyöräilytavoille oppiessani, muistan ainkin Stadissa olleen yleistä tervehtiä vastaantulevaa putkikamelin kuskia. Yleensä moikka tuli jokaiselle, joka jotenkin muistutti aktiivista tai edes harrastelijaa (maantie/retkipyörä). ...Jollei tullut säälistä...

Sirkiän Pekka tahi muu "seniili" voinee jatkaa tätä "wanhojen aikojen hywien muistojen" kertailua.

Tassu ylös tarvittaessa on edelleen hyvä tapa!

Mika M
24.11.2006, 14.43
Minä en ainakaan automaattisesti tunne minkäänlaisia yhteenkuuluvuudentunteita muita vastaantulevia fillaristeja kohtaan. Miksi siis pitäisi tervehtiä vain sen takia, että joku muukin on hoksannut hankkia fillarin ja tulee sillä nyt mua vastaan? Tuttuja tervehdin, jos tiedän ne mukaviksi ihmisiksi. Muita en.

J Panula
24.11.2006, 14.59
Minä en ainakaan automaattisesti tunne minkäänlaisia yhteenkuuluvuudentunteita muita vastaantulevia fillaristeja kohtaan. Miksi siis pitäisi tervehtiä vain sen takia, että joku muukin on hoksannut hankkia fillarin ja tulee sillä nyt mua vastaan? Tuttuja tervehdin, jos tiedän ne mukaviksi ihmisiksi. Muita en.

No ei varmaan jokaista pyörälläliikkujaa olekaan mielekästä morjestaa, mutta ainaakin itse tervehdin mielestäni harrastaja-kilpailija tason fillaroitsijoita, ja koen lievää yhteenkuuluvaisuutta lähinna siksi, että joku muukin on ajautunut tällaiseen outoon harrastukseen... :D (mm. sää ja sen armoilla oleminen jne.)

Pyrin jopa pysähtymään (lähinnä maastossa) vaihtamaan muutaman sanan, jos näen jonkun pysähtyneen harrastajan, lyhyessäkin keskustelussa saa esim. uudenlaisia näkökulmia ajeluun jne. :D

tonis
24.11.2006, 19.13
itse tervehdin mielestäni harrastaja-kilpailija tason fillaroitsijoita ... Pyrin jopa pysähtymään (lähinnä maastossa) vaihtamaan muutaman sanan, jos näen jonkun pysähtyneen harrastajan, lyhyessäkin keskustelussa saa esim. uudenlaisia näkökulmia ajeluun jne. :D Täällä Tampereella kun on niin lyhyt matka poluille mistä vaan että kovin harvoin sitä vastaan aktiiveja tulee pyöräteillä ja nekin harvat tuttuja (jolloin moro), vaikka oon vasta reilut vuoden harrastanut lajia. Mettässä sitten tulee rupateltua vastaantulijoiden kanssa.

VesaP
24.11.2006, 22.25
Äsken ei tarvinnut kertaakaan kättä tervehdyksen merkiksi nostaa ylös vaikka koko illan tien päällä olikin. EI AINUTTAKAAN polkupyöräilijää näkynyt missään!!! Tai no, jonkun teinipimatsun ohi ajoin Tikkurilassa kun kotia tulin lenkiltä. Ei näyttänyt olevan treenilenkillä. Tai sit tiukat farkut puoliperseessä roikkuen ja persvako vilkkuen on uusi ajoasutrendi.

Autoilijoille kyllä piti nyrkkiä ja keskaria näyttää useaan otteeseen. Tuntuu pimeä/sade olevan semmoinen yhdistelmä että edes Lupinen valot ei riitä kiinnittämään huomiota noihin autoihin vaan törttöilevät miten sattuu. Yksikin Volvo painoi varmaan töötin rikki mun kohdalla protestiksi vaikka helvetti ajoin aivan tien reunaa kohdassa missä EI OLLUT edes pyörätietä. Missä mun olis pitänyt ajaa. Vissiin leijailla ilmassa helvetti. Pässit!

Mika Nieminen
24.11.2006, 22.36
Äsken ei tarvinnut kertaakaan kättä tervehdyksen merkiksi nostaa ylös vaikka koko illan tien päällä olikin. EI AINUTTAKAAN polkupyöräilijää näkynyt missään!!!Tuttu tunne. Ei täälläkään ole viime aikoina pahemmin tarvinnut käpälää nostella. http://www.vvdrienerlo.nl/smileys/thumbdown.gif

TJ
24.11.2006, 22.44
Yksikin Volvo painoi varmaan töötin rikki mun kohdalla protestiksi vaikka helvetti ajoin aivan tien reunaa kohdassa missä EI OLLUT edes pyörätietä. Missä mun olis pitänyt ajaa. Vissiin leijailla ilmassa helvetti. Pässit!Se oli varmaan sporttimalli...;)

Ja sun olisi pitänyt ajaa keskellä kaistaa tietty...:D

EI vaineskaan. Kaikkia ei vaan voi aina miellyttää, ei sitten millään. Mutta itse olen joskus vastaavassa tilanteessa kattonut rekkarin ja kaivanut sen perusteella kuskin nimen ja osoitteen ja sitä kautta edelleen puhelinnumeron ja soittanut perään... Ei enää se auto sen jälkeen työmatkalla tööttäillyt.

Namma
25.11.2006, 19.37
No ei varmaan jokaista pyörälläliikkujaa olekaan mielekästä morjestaa, mutta ainaakin itse tervehdin mielestäni harrastaja-kilpailija tason fillaroitsijoita, ja koen lievää yhteenkuuluvaisuutta lähinna siksi, että joku muukin on ajautunut tällaiseen outoon harrastukseen... :D (mm. sää ja sen armoilla oleminen jne.)

En tule hybridilläni koskaan näyttämään yhtään enempää harrastajalta kuin nytkään... eli ilmeisesti mua ei tule koskaan kukaan tervehtimään :rolleyes:

Noh, ehkä sitä sitten muutaman vuoden päästä ostan jonkun fillarin josta
muutkin näkee että tykkään pyöräilystä niin paljon että se on harrastus...

Sinänsä en moikkaile vieraita ihmisiä muidenkaan harrastusten parissa joten en tiedä miksi pyöräily olisi jotenkin erikoisasemassa. Tuttuja, ja myös naamatuttuja, tottakai tervehdin.

Smo
26.11.2006, 04.52
Kyllä mä moikkaan jos jossain umpimetässä polulla tulee tyyppi vastaan (jos vaan pystyy)..

Nikolas Ojala
26.11.2006, 06.10
Näitä juttuja aina vaan ja uudestaan.

Kenen kuuluisi tervehtiä minua, kun minä ajan fillarillani vastaan jossain pyörätiellä? ;)

Rohkeasti vaan niitä vastauksia...

Smo
26.11.2006, 06.22
Näitä juttuja aina vaan ja uudestaan.

Kenen kuuluisi tervehtiä minua, kun minä ajan fillarillani vastaan jossain pyörätiellä? ;)

Rohkeasti vaan niitä vastauksia...

Joopajoo. Kenenkään ei varmaankaan kuulu mutta kuka tahansa saa. Kyse taisi olla siihen tervehdykseen vastaamisesta..