Kysymyksiä, joihin miettisin vastauksia ja laittaisin ne lopulta tärkeysjärjestykseen.
1. Mihin minä tarvitsen taittopyörää: onko se oleellinen osa työmatkaa, kiva vaihtoehto, säästää säilytystilaa, varkaiden pelossa tuon sisälle….
2. Kuinka usein tarvitsen sitä: Päivittäin, viikottain, lomilla…
3. Missä kuljetan pyörää: Juna, bussi, auton takakontti, en kuljeta…
4. Kuinka usein SAAN taittaa pyörää: Yli 10 kertaa päivässä, enemmän vai vähemmän. Minä taitan noin 7-10 kertaa päivässä.
5. Millaisissa olosuhteissa ajan 80 % ajasta? Tuleeko se vakioreitille vai ajanko aina eri reittiä pitkin. Siedänkö 20 % hankalampaa etenemistä, jos 80% menee hyvin vai pitääkö pyörän paras kaikissa olosuhteissa?
6. Kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Säästääkö taittopyörä rahaa tai aikaa tai molempia? Onko se luksusta?
1. Mihin minä tarvitsen taittopyörää: onko se oleellinen osa työmatkaa, kiva vaihtoehto, säästää säilytystilaa, varkaiden pelossa tuon sisälle….
2. Kuinka usein tarvitsen sitä: Päivittäin, viikottain, lomilla…
3. Missä kuljetan pyörää: Juna, bussi, auton takakontti, en kuljeta…
4. Kuinka usein SAAN taittaa pyörää: Yli 10 kertaa päivässä, enemmän vai vähemmän. Minä taitan noin 7-10 kertaa päivässä.
5. Millaisissa olosuhteissa ajan 80 % ajasta? Tuleeko se vakioreitille vai ajanko aina eri reittiä pitkin. Siedänkö 20 % hankalampaa etenemistä, jos 80% menee hyvin vai pitääkö pyörän paras kaikissa olosuhteissa?
6. Kuinka paljon rahaa on käytettävissä? Säästääkö taittopyörä rahaa tai aikaa tai molempia? Onko se luksusta?

Ei sitä kyllä meikäläinen samalla lailla rennosti yhdellä kädellä heiluttele kun miehet videoissa, mutta ehkä mun ei tarvii heilutella...Hinta ratkaisi, 500e tuntu yllättävän pieneltä summalta laittaa pyörään kun oli ensin bromptonia katsellut. ( jos joku olis mulle sanonut pari vuotta sitten, että tuhlaan tuollaisen summan pyörään, niin en olis uskonut)
Comment