HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 21 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Onko Hammerilla kenties huono kolvi tai huono tinalanka?
    Tinaukset näyttää kerrassaan hirveiltä
    Tietenki pääasia että toimii, mutta kyllä ainaki itsellä alkas häiritteen mielessä

Liikaa tinaa pistetty noihin tinauksiin, tai sitte on jotain halppislankaa..

Multicorea peliin niin johan muuttuu jälki, maksaa vaan kohtuu paljon!
    Eiköhän tuo juottajan käsi ja kokemus ole se mikä ratkaisee kuitenkin lankaa enemmän. On kuitenkin huomioitava, että uudet Rohs -direktiivin mukaiset (uudet ja uudet, direktiivi on ollut noin vuoden käytössä) juottuvat erittäin huonosti ja hyvän kostutuksen aikaansaanti on paikoitellen todella vaikea. Näissäkin on tosin eroja.

Juotoksen jäljestä en sano mitään, kunhan toimii.

Mitä tulee juotosten tarkkuuteen hakkuri vs. audio, on hakkuri myös hurja emi-lähde Mutta ehkä tässä nyt riittää tuo toimivuus. Kun vain itsekin saisi aikaiseksi!

Omat projektit seisoo akkuteknologian takia, aivan liian kallista mielestäni.
    - Living is so much easier with your eyes closed -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Yleisön pyynnöstä kuvia tuotannossa olevasta kypärä versiosta .

Noita on nyt tehty yhteistyössä troh:n kanssa 2 kpl joten eiköhän se ole = tuotannossa.

http://www.codershouse.com/pictures/led_kyparavalo/

Tuotekuvausta tarvii näemmä vielä harjoitella.
    Mitähän tuommosen värkin hinnaksi suunnilleen tulee?? Ja millä tuota saa ladattua? Itseä houkuttelisi ratkaisut joissa voisi käyttää tavallisia ladattavia paristoja niiden edullisuuden ja olemassa olevan laturin vuoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Onko Hammerilla kenties huono kolvi tai huono tinalanka?
    Tinaukset näyttää kerrassaan hirveiltä
    Hammerin kolvissa ei liene mitään vikaa. Minä tuon hakkurin juottelin kasaan. En arvannut, että Hammeri julkaisee makrokuvia tästä "ei niin suurta ylpeyttä" tuottavasta juotostyöstä. Homman nimi on kuitenkin se, että tuo mikropiiri on SO8 ja se on juotettu paikoilleen ilman suurennuslasia, fluksia, tai muutakaan ammattilaisten suosimaa apua. Ihan kotona. Myös piirilevy on tehty kotona. Fluksia ja tinaimusukkaa kun kävisi kaupasta hakemassa, saisi juotokset siistittyä. Itsetehdyn piirilevyn epäideallisuuksille ei kotikonstein mahda oikein mitään. Dremeliä tuo levy on jo saanut aika rankalla kädellä. Se kun oli mun ensimmäisiä syövytyskokeiluja kotona. Mitä juottajan kokemukseen tulee, on siitä ainakin joskus viimevuosituhannella ollut ihan laatujärjestelmän mukainen track record. Olin ihan tasokas SMD-juottaja kyseisessä firmassa, eli en pelkkä ladontakoneen käyttäjä, vaan työskentelin käsityölinjalla. Tämä tosin vain lisää tuskaa.

Mitä tulee tuon lampun rakennuskuluihin... Pitää laskea jossain vaiheessa. Tuo kahden hakkurin sarja on syntynyt eko-osista, eli jostain muusta laitteesta puretuilla osilla ne kasasin. Hammer taitaa nyt ajatella maksaneensa ylihintaa, kun ihan neitseellistä alumiinia ja kangasta käytti vaihtokaupassa, tai niin mä ainakin luulen.

Ja erityisen pettynyt olen kun räjäytin täysin toimivan PC:n powerin noiden jäähyjen takia

Ompelutyön laadusta ei kukaan kuitenkaan urputtanut. Onko tämä tulkittava niin että mun kannattais vaihtaa ammattia?
    Hammer muokkasi tätä : 20.09.2007 at 09.54
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

-- mtbSeikkailu 2016 --

Kymysys Lataus aika pienillä lyijyakuilla.

moi !nyt on testattu itse tehtyä lamppua hyvältä vaikutti ja näkee riittävästi..mut akun kesto kun on rajallinen. niin nyt on latauksessa ollut yön yli elikkä kauanko ladataan tollasia pieniä lyijyakkuja ja yleismittari löytyy et mitä lukemia pitäs näyttä kun on täynnä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti janne kuivakangas Katso viesti
    moi !nyt on testattu itse tehtyä lamppua hyvältä vaikutti ja näkee riittävästi..mut akun kesto kun on rajallinen. niin nyt on latauksessa ollut yön yli elikkä kauanko ladataan tollasia pieniä lyijyakkuja ja yleismittari löytyy et mitä lukemia pitäs näyttä kun on täynnä.
    12V lyijyakku on täynnä, kun laturiin kytkettynä jännite saavuttaa 14.4V. Vapaassa tilassa jännite tippuu kai 13.6V tasolle.

Eihän Hammer vaan hukannut niiden räjäytettyjen powerien komponentteja? Just in case we still do some business...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Hmmh... mistä hitsistä noita Lion akkuja saa, kotimaasta? Mä en ainakaan löydä Jos semmosen haluaa niin pitääkö ostaa läppärin akku? Niissähän varmaan muuten on kaikki tarvittavat suojauselektroniikatkin?
    Ilmeisesti kellään ei ole tietoa aiheesta?

Viesti

Ilmeisesti kellään ei ole tietoa aiheesta?
    Ei mulla ainakaan, mutta äkkiseltään kokeilemalla löytyi esim tällainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Ei mulla ainakaan, mutta äkkiseltään kokeilemalla löytyi esim tällainen.
    Olenko puusilmä kun en löydä tuolta LiIon akkuja, vain LiPoja?

Viesti

Olenko puusilmä kun en löydä tuolta LiIon akkuja, vain LiPoja?
    Kyllä se puusilmä taitaa istua kaapelin tässä päässä. En tarkastanut mitä kaikkea tuolta tarkalleen löytyikään (vaikka otsakkeessa puhuttiinkin sekä Li-Ioneista että Li-Poista), eikä toisaalta käynyt mielessä, että polymeerit eivät kelpaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viesti
    Kyllä se puusilmä taitaa istua kaapelin tässä päässä. En tarkastanut mitä kaikkea tuolta tarkalleen löytyikään (vaikka otsakkeessa puhuttiinkin sekä Li-Ioneista että Li-Poista), eikä toisaalta käynyt mielessä, että polymeerit eivät kelpaisi.
    Käy ne LiPot toki muuten, mutta olen antanut itseni ymmärtää ettei ne oikein siedä pakkasta.

Käy ne LiPot toki muuten, mutta olen antanut itseni ymmärtää ettei ne oikein siedä pakkasta.
    Suosittelen, että suot itsellesi ymmärryksen, ettei LiPot mitenkään erityisen pakkasarkoja ole. Minun rakennelmissa ei ainakaan ole esiintynyt ongelmia.

RC-kauppoja on medasec, rc-piste, racing factory, Atala-RC, jne. www.rc10.fi palstalta voi löytää lisää. Noista kaupoista saa myös latureita, joilla lataaminen on turvallista. Partcossa oli taannoin kahden 18650-LiPo -kennon paketti myynnissä; tosin sikahintaan ja nyt poistunut valikoimista. Ja sitten on vielä ne videokameran akut, joista Canonin ismoimman piraattiversiot on ihan hyviä kennolähteitä.

Led-techin tavaroita tarvitsevia Helsingissä?

Tilasin just led-techistä ledejä ja muuta roinaa, mutta nyt sitten huomasin hukanneeni jo yhden 3,5-wattisen Seoul P4:n (käsittämätontä kun ottaa huomioon miten siistinä aina tyohuonettani pidän.. ) .

Kun en muuta nyt just tähän hätään tarvitsisi, tuntuu tuo 10 euron toimitusmaksu 8,20 euron ledistä aika rapealta joten ajattelin kysäistä olisiko muilla pieniä (tai miksei isompiakin) tarpeita led-techistä?

Voisin hoitaa kimppatilauksen, toimittaen tavarat sopimuksen mukaan Helsingin keskustan alueelle (myos Ruoholahti - Pitäjänmäki -akseli tietyin ehdoin), postittelussa muualle Suomeen ei varmaankaan suurempaa järkeä ole.

Sovitaan nyt tilauspäiväksi 1.10., eli laita privaa ennen sitä jos kiinnostaa.

Seagull Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoTM Katso viesti

Kun en muuta nyt just tähän hätään tarvitsisi, tuntuu tuo 10 euron toimitusmaksu 8,20 euron ledistä aika rapealta joten ajattelin kysäistä olisiko muilla pieniä (tai miksei isompiakin) tarpeita led-techistä?
    Mulla saattais olla tarvetta muutamalle linssille led-techistä, ilmoittelen mahdollisesti ennen tuota päivämäärää.

Ellei sitten joku osaa kertoa, että löytyykö näitä Ledil:in P4:lle tarkoitettuja linssejä jostain nettikaupasta?

Jenkeissä taitaa olla joku paikka, josta kyllä ilmeisesti saa vain puhelimella tilattua. Ja muutenki hassua tilata maailman toiselta puolelta linssejä, jotka valmistetaan muutaman sadan kilometrin päässä. Ellei sitten joku voi tilata tuolta yritystunnuksella?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seagull Katso viesti
    Mulla saattais olla tarvetta muutamalle linssille led-techistä, ilmoittelen mahdollisesti ennen tuota päivämäärää.

Ellei sitten joku osaa kertoa, että löytyykö näitä Ledil:in P4:lle tarkoitettuja linssejä jostain nettikaupasta?

Jenkeissä taitaa olla joku paikka, josta kyllä ilmeisesti saa vain puhelimella tilattua. Ja muutenki hassua tilata maailman toiselta puolelta linssejä, jotka valmistetaan muutaman sadan kilometrin päässä. Ellei sitten joku voi tilata tuolta yritystunnuksella?
    http://www.dotlight.de/shop/

Ja halvemmat toimituskulut kuin Led-techissä. Ja nopeampi toimitus. Kumpikin Led-Tech ja Dotlight olleet hyviä paikkoja tilata tavaraa.

Juuri noita linssejä P4:lle sieltä ei kylläkään löydy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Juuri noita linssejä P4:lle sieltä ei kylläkään löydy...
    Eikös P4:n kanssa voi käyttää samoja linssejä, kuin K2-Luxeon:n kanssa? Polttopiste ja primäärilinssin valonjakama on hyvin samanlaisia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Eikös P4:n kanssa voi käyttää samoja linssejä, kuin K2-Luxeon:n kanssa? Polttopiste ja primäärilinssin valonjakama on hyvin samanlaisia.
    Jep voi käyttää. Itsekin laitoin ja en muistanut enää... sama pää kesät talvet.

Nyt kun muutama testilenkki rakennelmalla on tullut ajeltua, voi sanoa ettei (ainakaan meikäläinen) enempää valoa oikeastaan tarvitse.

3 kpl Seoul P4 3.5W sarjassa, etuvastuksena 1.5ohmia. Linsseinä 2 x 6astetta ja 1 x 15astetta. Tehonlähteenä Bilteeman 4.5Ah:n lyijyhyytelöakku.

Rakennelma noudattaa mukaillen tätä http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=248012 . Kovinkaan kaunis rakennelma ei ole, mutta toimiva.

Kilkkeet tuli tilailtua led-techistä. Sopivaa profiilia (25mm neliöputki + 25 x 2mm lattaa) saa bauhaussista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tessu- Katso viesti
    Nyt kun muutama testilenkki rakennelmalla on tullut ajeltua, voi sanoa ettei (ainakaan meikäläinen) enempää valoa oikeastaan tarvitse.

3 kpl Seoul P4 3.5W sarjassa, etuvastuksena 1.5ohmia. Linsseinä 2 x 6astetta ja 1 x 15astetta. Tehonlähteenä Bilteeman 4.5Ah:n lyijyhyytelöakku.
    Kiitos! Jotain tällaista perusspeksiä ja palautetta sen toiminnasta juuri kaipailinkin - jotakin vastaavanlaista pitäisi koittaa kötöstellä. Kuinka pitkä ajoaika tällaisella kombinaatiolla on odotettavissa? Milläs latailet tuota akkua?

Edit: Löytyyköhän vanhalta mantereelta jostakin tällaisia http://www.taskled.com/bflex.html valmiita drivereita akkukäyttöisille valoille? Tattis vastauksista.
    Sandels muokkasi tätä : 25.09.2007 at 16.55

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sandels Katso viesti
    Edit: Löytyyköhän vanhalta mantereelta jostakin tällaisia http://www.taskled.com/bflex.html valmiita drivereita akkukäyttöisille valoille? Tattis vastauksista.
    Kiinnostaa myös minua. Olen tässä ihan hilkulla tilata juurikin tuon bFlexin, tai itseasiassa kaksi.

Edittiä: jatketaas tähän samaan..

Onko noi LiPot oikiasti noin tuhottoman hangalat? Ne RÄJÄHTÄÄ ku lataa tai lyö niitä kirveellä! Pitää olla kennot balanssissa ku häkkisen vormula konsanaan! Latausvirta saa olla max. sitä ja tätä! Mitämitä? Ku mie vaa haluaisin lyödä akun kiinni laturiin ladatakseni ja ku akku o täynnä ni lyödä sen kiinni valopäähän (en itseeni vaan siihen valaisimeen). Onko taas liikaa vaadittu, että olis nuinkin yksinkertasta? Pitääkö tässä jatkaa kivikautisella NiMH -akulla ja laturilla?
    Janu muokkasi tätä : 25.09.2007 at 19.23

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SS-mies Katso viesti
    Kiintolevyn uumenista löytyi sattumalta httrackilla taannoin imuroitu kopio viime talven lampputestistä .
    Kiitos SS. Kopioin fileet tänne:
    http://www.kolumbus.fi/~z638518/Fill...sti/index.html

SS-mies Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sandels Katso viesti
    Edit: Löytyyköhän vanhalta mantereelta jostakin tällaisia http://www.taskled.com/bflex.html valmiita drivereita akkukäyttöisille valoille?...
    Olen jokusen Fatmanin ja nFlexin tilannut suoraan valmistajalta, onnistuu helposti sähköpostin välityksellä. Maksu hoituu PayPalilla, ja tavara on tullut kirjekuoressa suoraan lähipostiin (gift... kop kop).

Hyllyssä on yksi ylimääräinen nFlex, josta voisin luopua 25 € hintaan + postikulut, jos kiinnostaa.

Noiden step-down-säätimien (nFlex, bFlex) kanssa pitää muistaa lisätä ledien jännitteen päälle 1,5 volttia. Eli esim. 12 voltin akku ei riitä kolmen ledin kanssa: 3 x 3,7 + 1,5 = 12,6 V.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SS-mies Katso viesti
    Noiden step-down-säätimien (nFlex, bFlex) kanssa pitää muistaa lisätä ledien jännitteen päälle 1,5 volttia. Eli esim. 12 voltin akku ei riitä kolmen ledin kanssa: 3 x 3,7 + 1,5 = 12,6 V.
    3x Luxeon Rebel @ 0.7A näytti tarvitsevan 10.6V jännitettä. Lämpöjen noustessa kynnysjännite vielä tippui jonkin verran. Tästä ei kuitenkaan taida olla paljoa apua.

SS-mies Guest
    Ok, poistan tuon nyt omilta sivuiltani.

3x Luxeon Rebel @ 0.7A näytti tarvitsevan 10.6V jännitettä. Lämpöjen noustessa kynnysjännite vielä tippui jonkin verran. Tästä ei kuitenkaan taida olla paljoa apua.
    Mulla ois suunnitteilla 3 x P4 @ 1A. Akku ois varmaankin enshätään 14,4V NiMH. Ois roinalaatikossa pari lisäkennoa tohon nykyseen 12V akkuun. Mennee vaan laturi uusiks kun tuo nykynen ansmanni ei osaa laskea ku kymmeneen. Laskeskelin, että bFlex ois tuon 14,4V kanssa OK. Tosin mennee sitten akkujen tyhjetessä direct drivena vaan haitanneeko tuo.. sen näkee. Joku litium-akku ois tarkotus hommata kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin.

Tuossa kun just vaihdoin uuden polttimon mun halogeenivaloon niin voin todeta, että 20W lämmittää melkolailla; antaa valon palaa muutaman minuutin pöydänkulmalla niin ei kärsi enää koskea. Melkosesti menee energiaa hukkaan.

Ja laitetaas vielä pari kuvaa ku tein pienen vertailutestin; vasemmalta oikealle: toi oma 20W halogeeni, Ledlenser V2 (1,25W), Maglite 3D LED (3W):

Manuaalivalotus, tietty samat arvot kaikille valoille. Ekassa valotus mitattu sinnepäin(tm) halogeenista, tokassa Ledlenseristä. Valaistu valkosta seinää n. 3m päästä. Eipä nuo kuvissa ihan samalle näytä ku paljaalla silmällä, mut suuntaa-antavia kuitenkin. Ulkokuvat ois ehkä valaisevampia.

Tosta halogeenista kyllä lähtee näistä määrällisesti selkeästi eniten valoa, ruman kellertävää sellaista.

Maglite kärsii sangen spottimaisesta kuviosta, joka on kyllä sitten kyllä aika kirkas.

Ledlenser on hämmentävän tehokas moiseksi pikkupatukaksi, käytännössä valoa riittää esim. pimeässä metsässä kävelyyn oikein hyvin ja näkee pidemmällekin. Fillarilla loppuu kyllä auttamatta kesken jos on vähänkään vauhtia. Liikenteessä näkymiseen riittänee kyllä varmaan ihan hyvin.
    Janu muokkasi tätä : 26.09.2007 at 00.08

Kiinnostaa myös minua. Olen tässä ihan hilkulla tilata juurikin tuon bFlexin, tai itseasiassa kaksi.

Edittiä: jatketaas tähän samaan..

Onko noi LiPot oikiasti noin tuhottoman hangalat? Ne RÄJÄHTÄÄ ku lataa tai lyö niitä kirveellä! Pitää olla kennot balanssissa ku häkkisen vormula konsanaan! Latausvirta saa olla max. sitä ja tätä! Mitämitä? Ku mie vaa haluaisin lyödä akun kiinni laturiin ladatakseni ja ku akku o täynnä ni lyödä sen kiinni valopäähän (en itseeni vaan siihen valaisimeen). Onko taas liikaa vaadittu, että olis nuinkin yksinkertasta? Pitääkö tässä jatkaa kivikautisella NiMH -akulla ja laturilla?
    Kyllä sinä helpommalla pääset niillä NiMH akuilla. Jos LiIon / LiPo akkuja laitetaan sarjaan on niillä oltava häkkisen balansseri tai muuten homma menee helposti rakettitieteeksi. Samoin purkaus on oltava tietyissä rajoissa eli suojapiiri helpottaa. Mutta mutta ei ne niin isoja mörköjäkään ole. Asiallinen suojauspiiri per kenno niin homma toimii.

-- mtbSeikkailu 2016 --

Keräilin kaupungilta viimeiset puuttuvat palaset HammerStar Mark II:seen. Koriin tarttui 2 kpl hakkureita ja juomapullon muotoinen kasa akkukennoja. Lisäksi valopää sai viila / dremel / porakonehoitoa jyrsinnän jälkeen.

Seuraa kokoonpano vaihe.

Speksit ovatten seuraavanlaiset.
    LED: 6x luxeon K2
    Optiikka: 3 x 6 ast, 2 x 15ast ja yksi soikea 6x25ast.
    Akku: LiIon noin 25Ah 3,7v, paino noin 700gr
    Elektroniikka: 2x Step up hakkuri
    Odotettu paloaika noin 3-4h

Verrattuna HammerStar valoon muutos on siis lähinnä raju painon pudotus joka on saatu aikaan vaihtamalla akku teknologiaa. Lisäksi valopää on pienempi ja sirompi. Kuvatuksia pusketaan nettiin taasen kokoonpanotyön ja koeajolenkin jälkeen.

-- mtbSeikkailu 2016 --

Jatt Guest

bFlex

Moro

Itse olisin myös kiinnostunut tilaamaan bFlexin.Ongelma vain on
    se että en viitsi yhden ostoksen takia availla paypal accountia eli jos joku moisen accountin omaava on aikeissa tilata tuotteita Tasklediltä niin otatathan yhteyttä.

Oma "valmis"projekti 3 x SSC P4 + NiMh akkusetti virtaa antamassa.

Viesti

Minuakin saattaisi ehkä yksittäinen sirulätty kiinnostaa, eikä mitään piupali-Paypali -accountteja ole...

TimoTM, saitko viestini?

-> Hammer

Valitsitko Luxeon K2:n koska sinulla niitä oli jo, vai onko siihen joku muu syy?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •