FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 20 / 140 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 4198

Aihe: Tee-Se-Itse valot

  1. #571
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Ja ihan ite oot suunnitellu tuon?
    Aikas hifi värkki. Vaikka itse olisin portaattoman säädön kannalla
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  2. #572
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    116
    Kyllä, omaa suunnittelua tuo. Portaaton himmennyskin varmaan onnistuisi mutta säätötapa pitäisi sitten ehkä miettiä uusiksi. Mutta en tiedä sitten onko siitä portaattomuudesta käytännössä niin paljoa iloa kuin äkkiseltään tuntuisi. Olen yrittänyt pitää systeemin suhteellisen yksinkertaisena. Liiallista rönsyilyä on syytä välttää kun muuten projekti tahtoo venyä ja venyä.

    t. Janne

  3. #573
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jehu Katso viesti
    Kyllä, omaa suunnittelua tuo. Portaaton himmennyskin varmaan onnistuisi mutta säätötapa pitäisi sitten ehkä miettiä uusiksi. Mutta en tiedä sitten onko siitä portaattomuudesta käytännössä niin paljoa iloa kuin äkkiseltään tuntuisi.
    Mä kannatan täydellistä säätämättömyyttä. Siis napista täysteho kehiin ja sitten ajetaan. Viime talven kypärälampussa oli täysteho ja puoliteho, mutta ei sille puolen tehon asetukselle mitään käyttöä ollut. Nyt speksasin pienen trimmerin takaisinkytkentään, mutta sen tarkoitus on vain tulla säädetyksi koekäytön aikana ja joutua sitten piiloon koteloon.

    Kypärälamppu taitaa olla laiton katukäytössä. Katusiirtymiä varten voi käyttää jotain heikkotehoista lamppua ja näin päästä pidempään valaistuun ajoaikaan.

    Jehun akkukotelo on aika pieni. LiPo:jako sinne on tulossa? 4s 1p konfiguraatiollako? Saattaisi riittää kahdeksi tunniksi...

  4. #574
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Mä kannatan täydellistä säätämättömyyttä. Siis napista täysteho kehiin ja sitten ajetaan. Viime talven kypärälampussa oli täysteho ja puoliteho, mutta ei sille puolen tehon asetukselle mitään käyttöä ollut. Nyt speksasin pienen trimmerin takaisinkytkentään, mutta sen tarkoitus on vain tulla säädetyksi koekäytön aikana ja joutua sitten piiloon koteloon.

    Kypärälamppu taitaa olla laiton katukäytössä. Katusiirtymiä varten voi käyttää jotain heikkotehoista lamppua ja näin päästä pidempään valaistuun ajoaikaan.

    Jehun akkukotelo on aika pieni. LiPo:jako sinne on tulossa? 4s 1p konfiguraatiollako? Saattaisi riittää kahdeksi tunniksi...
    Tuo säätö on pelkästään softalla toteutettu ominaisuus, joten mitään ylimääräisiä kompoja ei oikeastaan ole. µC hoitaa UVLO:n, sytytyksen ja sammutuksen, PWM on vaan pieni softanpätkä. Tai no, tuon napin debouncaus on varmaan suurin osa koodista.

    Akkukonfiguraatio on hivenen avoinna vielä, noin tuntikin riittää 100% pulssisuhteella 1 A ledivirralla, ledien jännite on jotain 10.9 volttia tuolla virralla. 2200 mAh 2s1p:llä kokeillaan. Pakkaskäyttäytymisestä tuntuu huonosti löytyvän kelvollista numeerista dataa, joten pitänee itse testata. Optimaalista worst-case-suunnittelua aika hankala tehdä ilman.

    Tämä on ikään kuin jatkuva prosessi, valmiiksi se tuskin ikinä tulee. Katsotaan mitä tulee ja säädetään sitten lisää.

    t. Janne
    Jehu muokkasi tätä : 16.09.2007 at 21.02

  5. #575
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Kypärälamppu taitaa olla laiton katukäytössä. Katusiirtymiä varten voi käyttää jotain heikkotehoista lamppua ja näin päästä pidempään valaistuun ajoaikaan.
    No sehän on vähän sama asia kuin ajat autolla pitkät päällä toista vastaan

    Ei ole poliisit vielä mitään sanonu kun oon porhaltanu sivukatuja metsään päin
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  6. #576
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    pystyisikö jossakin 20w halogeenissa (tms) hyödyntämään LIPO akkuja ??
    ja mitä vaatimuksia ko akkujen käyttö vaatii ? (erikoiset laturit tms?)

    tälläisiä löytyy suomesta ainakin...
    14.8V 2000mah
    - paino 208g
    - mitat 35x102x34mm
    Hinta: €64.00


    tai jenkkilästä suoraan ->
    Lipo 5000MAH 14.8V
    5000mah Capacity
    14.8 Volts
    45mm X 138mm X 34mm
    20C Constant(100 amps)
    30C Sustained(150 amps)
    50C Burst(250 amps)
    450 grams
    141€ + varmaan jotakin veroa + postit
    http://maxamps.com/products.php?cat=59

    (niin ja juu... keskustelua on ko. lioneista ja lipoista jo aiemminkin tässä topikissa)
    fsol77m muokkasi tätä : 17.09.2007 at 01.58
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

  7. #577
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    pystyisikö jossakin 20w halogeenissa (tms) hyödyntämään LIPO akkuja ??
    ja mitä vaatimuksia ko akkujen käyttö vaatii ? (erikoiset laturit tms?)

    tälläisiä löytyy suomesta ainakin...
    14.8V 2000mah
    - paino 208g
    - mitat 35x102x34mm
    Hinta: €64.00


    tai jenkkilästä suoraan ->
    Lipo 5000MAH 14.8V
    5000mah Capacity
    14.8 Volts
    45mm X 138mm X 34mm
    20C Constant(100 amps)
    30C Sustained(150 amps)
    50C Burst(250 amps)
    450 grams
    141€ + varmaan jotakin veroa + postit
    http://maxamps.com/products.php?cat=59

    (niin ja juu... keskustelua on ko. lioneista ja lipoista jo aiemminkin tässä topikissa)

    Tarvitset latausta varten Lipoille tarkoitetun laturin sekä balancerin. Sekä suojauspiirin käyttöä varten, joka vahtii ettei kennojännitteet pääse tippumaan liian alas vaan pistää homman poikki ennen sitä. RC käyttöön tehdyissä akuissa tätä harvoin on akkussa valmiina, koska autojen/helikopterien vastareista löytyy tämä ominaisuus. Virtaa nuo RC Lipot puskee ihan kivasti ulos.

    Itseäkin nuo Lipot himottaisi. Saisi tiputettua akun painosta noin 600g pois. Tosin nykyinen Nimh on 4000mAh, mutta uskoisin tuolla 2000mAh:n Lipolla saavuttavan tarpeeksi pitkän paloajan (noin 2h).

    Onko kenelläkään tietoa mistä saisi noita suojauspiirejä vaikka tuollaiselle 4s1p satsitlle? Tai kenties tietoa kuinka sellaisen tekisi?
    Tmh muokkasi tätä : 17.09.2007 at 09.07

  8. #578
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Onko kenelläkään tietoa mistä saisi noita suojauspiirejä vaikka tuollaiselle 4s1p satsitlle? Tai kenties tietoa kuinka sellaisen tekisi?
    MAX1924 kun laittaa googleen hakusanaksi, niin sieltä löytyy tarvittavat ohjeet suojapiirin tekoon. Jonkin verran rakentelutaitoja täytyy löytyä, että saa paketin kasaan. www.batteryspace.com myy suojapiirejä. Toimitusvarmuudesta en tiedä.

    Yksi keino on ottaa suojapiiri esim. Nokian kännykän akusta. Akusta tulee samalla entinen, mutta kierrätyskorit on yleensä täynnä vanhoja Nokian akkuja. 4s1p tarvitsee jokaiselle kennolle oman suojapiirinsä.

  9. #579
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    Kypärälamppu taitaa olla laiton katukäytössä.
    Mihin tämä arviosi perustuu?

    Tietysti pyörässä täytyy olla tieliikennelain mukainen valo, kun valaistus- tai sääolosuhteet sitä vaativat. Mutta mikä kieltää pyöräilijään itseensä kiinnitetyn valon käyttämisen (polkupyörään kiinnitetyn valon lisäksi)?

    Varsin harvalla tätä foorumia lukevalla taitaa valojen ja heijastimien osalta täsmälleen lain kirjanta noudattava polkupyörä - pääasia on kuitenkin näkyä ja itse nähdä tuolla pimeillä kaduilla. Omia, selvästi tieliikennelain vastaisia valaistusratkaisujani poliisi on kommentoinut sanoilla "onpas hyvä valo" ja "luulimme moottorikelkaksi, hyvää illanjatkoa"

    - Tomi

  10. #580
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomibert Katso viesti
    Mihin tämä arviosi perustuu?
    Finlex:stä löytyy ainakin tämä kohta, joka määrittelee valoja. XC-asennossa maasturilla ajelevan kypärälamppu saattaa olla alle 1.3m korkeudella, mutta lienee kuitenkin aika harvinaista. Lisäksi olisi kovin epäsopivaa katsoa kypärälampun kanssa taaksepäin. Sinne kun saa näyttää vain punaista valoa. Vaikka heijastimille vaaditaan hyväksynnät, ei valaimien kohdalla mainita mitään standardia hyväksyntää. Mun pyörästä taitaa puuttua pinnaheijastimet, eikä etuheijastimessa ole tuota hyväksyntää. Kadulle ei siis ole asiaa.

    20 §
    Valaisimet

    1. Ajettaessa tieliikennelain 36 §:n 2 momentin mukaisissa olosuhteissa tulee polkupyörässä olla eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävä valaisin. Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin. Valaisimet saavat olla sijoitettuina leveyssuunnassa polkupyörän keskilinjasta poiketen.
    2. Valaisimien tulee olla vähintään 0,30 metrin ja enintään 1,30 metrin korkeudella tiestä.

  11. #581
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    juuri tässä ja nyt
    Viestit
    403
    Niin pyörässä pitää olla noilla alueilla valo. Sillä valolla ei tarvitse nähdä, voi olla vaikka ledvalo joka kertoo jonkun olevan liikkeellä. Sellaisia on valkoisenakin, muuten samanlainen kuin takaledivalo. Itselläkin sellainen ettei autoilijat ajaisi päälle niin helposti. Kannattaa käyttää pilvisellä säällä ja ajoissa hämärtyessä, vaikka varsinaista ajovaloa ei vielä tarvisikaan.

    Varsinainen valo jolla näkee ajaa, voi olla sitten siellä kypärässä.

    Pyöräilijässä kiinni oleva valo, esim kypärässä, taas saa olla korkeammallakin.
    Samoin kuin pyöräilijässä / repussa tms kiinni oleva punainen takaledi saa vilkkua.

    Pyörässä kiinni oleva valo ei saa vilkkua, vaikka monet sellaista käyttääkin. Lisäksi vilkkuvana se hankaloittaa paikannusta ja ei pysty arvioimaan etäisyyttä valoon (ja pyörään) niin hyvin.

  12. #582
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti troh Katso viesti
    20 §
    Valaisimet

    1. Ajettaessa tieliikennelain 36 §:n 2 momentin mukaisissa olosuhteissa tulee polkupyörässä olla eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävä valaisin. Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin. Valaisimet saavat olla sijoitettuina leveyssuunnassa polkupyörän keskilinjasta poiketen.
    2. Valaisimien tulee olla vähintään 0,30 metrin ja enintään 1,30 metrin korkeudella tiestä.
    Ei ne poliisitkaan kaikkia pykäliä muista ulkoa

    Eikä ne nyt varmaan ala sakottamaan jonkun lampun takia..




    Siis se suojauspiiri estää sen että akun jännite ei pääse laskemaan liian alas... Meneekö akku vaihtoon jos sitä suojapiiriä ei kennoissa ole?
    Puhelimien akuthan pitää aina välillä käyttää nollassa (n.1kk välein) jotta akkuihin ei tule "pykälää" joka heikentää akun kapasiteettia. Näin ole kuullut
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  13. #583
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Siis se suojauspiiri estää sen että akun jännite ei pääse laskemaan liian alas... Meneekö akku vaihtoon jos sitä suojapiiriä ei kennoissa ole?
    Puhelimien akuthan pitää aina välillä käyttää nollassa (n.1kk välein) jotta akkuihin ei tule "pykälää" joka heikentää akun kapasiteettia. Näin ole kuullut
    LiPo-akkujen käyttöikään vaikuttaa oleellisesti, ettei niitäpureta liian tyhjäksi, eikä ladata liian täyteen. Halvoilla kennoilla myös purkausvirran rajoittaminen auttaa kennoja säilymään pitempään. RC-LiPo:t kestää niin suuria purkausvirtoja, ettei pyöränlampussa ole ongelmaa liian suuresta virrasta. Tosin, jos ei ole ylivirtasuojaa, kannattaa olla sulake.

    12V halogeenin polttaminen LiPo-akusta onnistuu joko helposti, tai sitten vaikeammin. 3s1p paketin jännite täytenä on 3*4.2V=12.6V.Tyhjänä jännite on 3*3V=9V, jolla halogeeni on jo niin selvästi hyytynyt, että sen kyllä huomaa. Käyttäjän tulee tietää, mitä tekee, niin ongelmia ei pääse syntymään.

    Vähän vaikeampi menetelmä on rakentaa hakkuriregulaattori, joka osaa hoitaa jännitteensäädön. Sama laite kannattaa laittaa myös valvomaan akkujännitettä ja estämään syväpurku.

    Jos ajoaika 3s1p paketissa jää liian lyhyeksi, voi laittaa tuplakennot, eli 3s2p. LiPo-kennoja ei sitten tarvitse purkaa tyhjäksi. Jutut tyhjäksi päästämisen edukkuudesta on ajalta NiCd-akkujen.

  14. #584
    Liittynyt
    01/2003
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Puhelimien akuthan pitää aina välillä käyttää nollassa (n.1kk välein) jotta akkuihin ei tule "pykälää" joka heikentää akun kapasiteettia. Näin ole kuullut
    Tämä lienee jäänne NiCd-ajalta, litiumakuille tuo on jopa haitallista. Sen sijaan akku kannattaa pitää mahdollisimman täyteen ladattuna.

    t. Janne

  15. #585
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    No hyvä kun kerroit, pitää sitte paivittää vähän muillekki
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  16. #586
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    1.101
    Puhelinkauppiaat elävät vielä selvästi Nicd ajassa. Vielä tänäkin päivänä kuulee kun kauppias kehottaa lataamaan puhelinta ensimmäisen kerran sen reilut 12 tuntia ja käyttämään akun aina mahdollisimman tyhjäksi ennen latausta. Vaikka puhelimissa on Lipo tai LiIon akku. Näin kävi ainakin itselle kun ostin uuden SE:n puhelimen jossa on Lipo akku.

    Kumma kun eivät sentään neuvo tyhjäämään akkua H3 polttimolla ennen lataamista. Saisivat uusia akkuja kaupaksi luultavasti paremmin...

  17. #587
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Sustahan tulis oikea myyntitykki
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  18. #588
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Hmmh... mistä hitsistä noita Lion akkuja saa, kotimaasta? Mä en ainakaan löydä Jos semmosen haluaa niin pitääkö ostaa läppärin akku? Niissähän varmaan muuten on kaikki tarvittavat suojauselektroniikatkin?

    Lisäystä vielä: laittakaa ny kuviakin niistä ledivaloistanne! Kiinnostaa!

    Oma halogeenivalo hajosi sopivasti Lohjalla kun piti yöllä lähteä ajamaan. Tai ei se nyt varsinaisesti hajonnut, mutta polttimo oli särki. Nyt ois oiva tekosyy ja hetki siirtyä nykyaikaan ja ledeihin..
    Janu muokkasi tätä : 18.09.2007 at 13.00 Syy: Lisäys

  19. #589
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Toi Janun lamppu on edelleen mun mielestä hienoin TSI-ratkaisu mitä täällä on esitelty.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  20. #590
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Yleisön pyynnöstä kuvia tuotannossa olevasta kypärä versiosta .

    Noita on nyt tehty yhteistyössä troh:n kanssa 2 kpl joten eiköhän se ole = tuotannossa.

    http://www.codershouse.com/pictures/led_kyparavalo/

    Tuotekuvausta tarvii näemmä vielä harjoitella.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  21. #591
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Yleisön pyynnöstä kuvia tuotannossa olevasta kypärä versiosta.
    Tuo on komea setti!
    Mistä noita voi tilata ? Paljonko on akun kesto vaikkapa -5*C:ssa, kun akku on takin alla?
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  22. #592
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Viimetalven testien perusteella akku kestää yli 4h. Tarkkaa tietoa ei ole kun se ei ole vielä kertaakaan hyytynyt. Tiedän tiedän liian lyhyitä lenkkejä

    Pakkasraja kuskille on -10 joten sen kylmemmässä ei testejä ole tehty.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  23. #593
    Liittynyt
    03/2006
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hammer Katso viesti
    Viimetalven testien perusteella akku kestää yli 4h. Tarkkaa tietoa ei ole kun se ei ole vielä kertaakaan hyytynyt. Tiedän tiedän liian lyhyitä lenkkejä
    Ilmeisesti myöskään kosteus ei ole aiheuttanut ongelmia? Vai onko valaisinta koetultu vain kuivalla kelillä?

    Itse olen haeskellut sopivaa tiivistä koteloa johon tuommoisen star-ledin linssinpidikkeineen upottaisi mutta ehkä se liekin turhaa?

  24. #594
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Onko Hammerilla kenties huono kolvi tai huono tinalanka?
    Tinaukset näyttää kerrassaan hirveiltä
    Tietenki pääasia että toimii, mutta kyllä ainaki itsellä alkas häiritteen mielessä

    Liikaa tinaa pistetty noihin tinauksiin, tai sitte on jotain halppislankaa..

    Multicorea peliin niin johan muuttuu jälki, maksaa vaan kohtuu paljon!
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  25. #595
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    159
    No ei ne nyt mitään taideteoksia nuo kolvaukset näytä olevan mutta teknisesti ihan pätevän oloisia. Audiopuolella on sitten tuon tinan määrän kanssa vähän tarkempaa.

    edit. ei multicore mitään kallista ole.

  26. #596
    Pyöräkaistapää Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaripoika Katso viesti
    Liikaa tinaa pistetty noihin tinauksiin, tai sitte on jotain halppislankaa..
    Tosta piiristä oikeelle ainakin liian vähän tinaa... Mutta ei kylmäjuotoksia, joten ei muuta kuin kosmeettista vaikutusta.

    Aika hyvä vitsi toi "audio(mieli)puoli"... Onko sullakin kaiutinkaapelit lego-palikoilla ilmassa?

  27. #597
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.501
    Siis hienohan tuo projekti on mun mielestä, mutta pisti vaan silmään nuo tinaukset.

    Multicorea on monenlaista. Tuo mitä mulla on ei näköjään oo kovin kallista: Multicore crystal clear 250g 0.56mm 28e rulla.
    On ihan loistavaa tinaa!

    Ite oon aika paljon joskus korjaillu laitteita yms. tinaillu niin jääny jotenki takaraivoon miten saa hyviä juotoksia
    Specialized enduro expert ja Kona dew plus
    - Maastopyöräilyä vuodesta 2002 alkaen -

  28. #598
    SS-mies Guest

    Lampputesti 2006

    Kiintolevyn uumenista löytyi sattumalta httrackilla taannoin imuroitu kopio viime talven lampputestistä .
    Laitoin sen väliaikaisesti tuonne:
    (edit 25.9.2007: linkki poistettu, lampputesti löytyy nyt trohin sivuilta:
    http://www.kolumbus.fi/%7Ez638518/Fi...sti/index.html )

    Älkää linkittäkö tätä versiota mihinkään, poistan sen kunhan jutun kirjoittaja eli troh on saanut siirrettyä sen omille sivuilleen. Tuosta kopiosta puuttuu yhden lampun kuva (troh 5W luxeon).

    On tullut viime aikoina seurattua heikosti tätä keskustelua, täällähän rakennellaan jo kovaa vauhtia uusia lamppuja! Omat tulevat lamppuprojektit odottavat vielä toteuttamista, aikeissa olisi mm. rakennella 4xAA-käyttöinen "low-tech" (=etuvastus) työmatkalamppu parilla SSC P4:llä. Lisäksi maastofillarin ohjaustankoon olisi toiveissa saada lisää lukseja (4 x Cree XR-E tms.). Ans kattoo ny kuinka muilta kiireiltä kerkiää...
    SS-mies muokkasi tätä : 25.09.2007 at 20.13 Syy: linkin korjaus

  29. #599
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoTM Katso viesti
    Ilmeisesti myöskään kosteus ei ole aiheuttanut ongelmia? Vai onko valaisinta koetultu vain kuivalla kelillä?

    Itse olen haeskellut sopivaa tiivistä koteloa johon tuommoisen star-ledin linssinpidikkeineen upottaisi mutta ehkä se liekin turhaa?
    Suoraa sukellus treeniä lampulla ei ole tehty. Eikä ole sellaiseen tarkoitettukkaan

    Mutta vesisateella ajelua kestää oikeen hyvin. Kriittinen paikka on juurikin toi hakkuri elektroniikka. se on syytä pitää takin alla vesisateessa.
    Meille jotka kulkevat omia polkujaan

    -- mtbSeikkailu 2016 --

  30. #600
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    turgu
    Viestit
    1.721
    tänään ilmestyi prosessori lehti jossa on nimenomaan oma juttunsa hid ledeistä ja niiden vaatimista virtakytkennöistä sekä ainakin viisi piirikytkentää yms yms yms kannattaa katsoa jos jostakin löytää...
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •