GarminHephaGiantElectrobike
Sivu 5 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 15 55 105 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 7507

Aihe: Dopingpaukku

Marko Kovanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MunkkiPuolikas Katso viesti
    Jos te nyt välttämättä haluatte niitä hormooneita käyttää, niin käyttäkää sitten vaikka kilpirauhashormooneita.Ei ole kiellettyjä ja varmasti saatte terveen elimistönne sekaisin .Vaatii reseptin,mutta näyttää täällä sen verran kieroa sakkia olevan,että eiköhän se onnistune.
    Kuka täällä on halunnut itse käyttää hormooneja tai dopingia muutenkaan?

MunkkiPuolikas Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marko Kovanen Katso viesti

Kuka täällä on halunnut itse käyttää hormooneja tai dopingia muutenkaan?
    Olette siis halunneet, että vain muut käyttää

Tässäpä tämä tuli. Minä kun ajan edelleenkin kilpaa enkä halua alkaa käyttämään douppingia, niin minä en halua dopingia sallituksi.

Marko Kovanen Guest
    Ei nyt ihan niinkään. Ollaan vaan kyseenalaistettu dopingin kieltämisen järkevyys. Mulle on edelleenkin aivan sama mitä muut käyttää. Kun aineita kuitenkin käytetään olisi järkevää tehdä se lailliseksi, että se saataisiin jollain tavalla kontrolliin ja saataisiin käyttäjille oikeaa tietoa aineiden vaikutuksista.

Marko Kovanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tässäpä tämä tuli. Minä kun ajan edelleenkin kilpaa enkä halua alkaa käyttämään douppingia, niin minä en halua dopingia sallituksi.
    Huipulla käytetään aineita oli se kiellettyä tai ei. Kyllä Suomessakin viivalle tulee aineiden käyttäjiä. On itsensä pettämistä jos väittää muuta. Ei sun ole pakko alkaa käyttää aineita vaikka se olisi sallittua.

MunkkiPuolikas Guest
    Huipulla käytetään aineita oli se kiellettyä tai ei. Kyllä Suomessakin viivalle tulee aineiden käyttäjiä. On itsensä pettämistä jos väittää muuta. Ei sun ole pakko alkaa käyttää aineita vaikka se olisi sallittua.
    Kerro kuka käytti esim. sipoossa tänään.Muuten syyllistät kaikki viivalla olleet.Muussa tapauksessa parempi vaan katsoa telkkaria ja olla hiljaa.
    Kyllähän minäkin voisin väittää, että naapurin Lasse käy kuksimassa sinun mummuasi,mutta siinä tapauksessa minun täytyisi pystyä todistamaan se.Muuten syyllistyisin panetteluun ja sinä voisit haastaa minut raastupaan.Eikö niin.Siitä syystä en ala väittämään , että naapurin Lasse käy kuksimassa mummuasi.

..., että se saataisiin jollain tavalla kontrolliin ja saataisiin käyttäjille oikeaa tietoa aineiden vaikutuksista.
    Kyllähän se jo tiedetään, että miten niitä pitää käyttää. Kasvuhormooneja ja epoa (muistetaan sitten nousta yöllä jaloittelemaan kun sykemittari pippaa) sopivina kuureina ja amfetamiinia kisapäivien aamuina. Kyllä lähtee ja kulkee.

Edit: Tuupataan nyt vielä videolinkki kauniin kevätpäivän kunniaksi.
    Mika Nieminen muokkasi tätä : 06.05.2007 at 17.41

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ironi Katso viesti
    3. Dopingia ei voida millään muotoa sallia urheilussa. Tästä ei hyödy kukaan.
    Salliminen ja aktiivinen testaaminen on kaksi eri asiaa, kuten voidaan huomata esim. amerikkalaisen ammattilaisurheilun tapauksessa, missä testejä käytännössä ei järjestetä. Ammattilaisurheilussa monissa lajeissa tuntuu olevan sekä halua että keinoja aineiden käyttämiseen ilman, että niistä jäädään kiinni testaamisesta huolimatta.

Käsittääkseni doping-testaus (eli käytännössä WADAn toiminta) pyörii aika isoilta osin eri maiden veronmaksajien rahoilla. Yhtä positiivista testitulosta kohden kulutetaan rahaa luultavasti vähintäänkin viisinumeroinen määrä euroja, joskin tämä on puhdasta mutua. Peruskysymys on siis se, että mikä on investoinnilla saavutettu yhteiskunnallinen hyöty? Rahalle olisi varmasti muutakin käyttöä, eli hyvä vastaus pitäisi olla.

Amatööriurheilu on sitten ihan oma asiansa, mutta uskoakseni doping-testauksen painopiste on tällä hetkellä ammattilaisurheilussa.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Ei tule pyöräilyssä nykyisin ainakin jos tuloskuntoa katsoo, tai sitten on sangen lahjaton tai laiska treenaamaan ja sillä verukkeella lääkitsee itseään. Järki käteen.
    "To avoid hitting the bumper of the car in front, I struck the pedestrian."

Tätä kun lukee niin Roopekin sitä ihmettelee...

Kaar ittelles vaa

Jos lääkäri määrää astman hoitoon klenbuterolia...Ja mä nyt vaan satun hyrräilee, siis en mä vaan tää kaveri täs esimerkis! Niin onko se aineiden käyttöä?

Mutta oikeesti, kyse on kestävyysviihteestä, ja palautumisen takia sitä ainetta vedetään.
    skeptinen realisti

Jos aine on kiellettyjen listalla niin lääkäri joutuu perustelemaan urheilijan erivapauden kohdalla, miksi tätä einetta eikä tuota. Siellä on lääkäri ADT:kin puolella arvioimassa että onko toimittu oikein reseptitilanteessa. Ei se ihan niin mene että määrätään vaan 'jotain kivaa, mistä on hyötyä pyöräilyynkin'.

(edit: aha Tilli oli nopeempi)

Kyllähän dopingin (suoritusta parantavan aineen tai menetelmän) kieltäminen on ihan selkeä sikäli, että asia ei poistune ainemenetelmien sallimisella; geenimenetelmät tuntuvat jo kolkuttelevan jossain määrin ovella. Siis sallimisen jälkeen olisi ongelmana että varakkaamat tahot hankisivat 'seuraavan sukupolven' menetelmää. Kusetus ei siis suinkaan poistuisi. Kusetus (menetelmä) pitää kieltää.

Antidopingissa on selkeä järki vaikka se laahaa perässä, eihän se voi muuta. Lääkeaineissa on kuitenkin kyse ensisijaisesti normaaliin terveydenhoitoon suunnitelluista aineista. Designhormonit ovat oma systemaattinen rikollisuudenlajinsa.
    Markku Silvenius muokkasi tätä : 06.05.2007 at 20.33

Marko Kovanen Guest
    Kerro kuka käytti esim. sipoossa tänään.Muuten syyllistät kaikki viivalla olleet.Muussa tapauksessa parempi vaan katsoa telkkaria ja olla hiljaa.
    Kyllähän minäkin voisin väittää, että naapurin Lasse käy kuksimassa sinun mummuasi,mutta siinä tapauksessa minun täytyisi pystyä todistamaan se.Muuten syyllistyisin panetteluun ja sinä voisit haastaa minut raastupaan.Eikö niin.Siitä syystä en ala väittämään , että naapurin Lasse käy kuksimassa mummuasi.
    Jospa yritetään välttää kiihkoilua. Mä en ole missään vaiheessa puhunut pyöräilystä. Onhan näitä doping käryjä nähty, missä suomalaisissa kisoissa käyneet kilpailijat ovat jääneet kiinni. Esimerkiksi Tiisanoja ei tainnut viime vuonna kilpailla missään muualla kuin Suomessa. Kärähtäneet suomalaishiihtäjät ovat kilpailleet myös kotimaassa. Eli on noita tapauksia joissa dopingia käyttäneitä on ilmestynyt viivalle. Jos tätä on tapahtunut ennenkin mikä estää sitä tapahtumasta uudelleen ja mikä estää sitä tapahtumasta muissakin lajeissa?

Mä oon perustellu väitteeni. Olisi kiva kuulle millä perusteella olisin syyllistänyt kaikki pyöräilykisassa olleet? Onko sinulla epäilyksiä, että joku siellä olisi käyttänyt aineita ja toivoit minun tietävän asiasta? Vai...?

Kymysys

Kun aineita kuitenkin käytetään olisi järkevää tehdä se lailliseksi, että se saataisiin jollain tavalla kontrolliin ja saataisiin käyttäjille oikeaa tietoa aineiden vaikutuksista.
    Ei mitään henk.koht. , mutta mitä helvetin hyötyä sulle siitä oikeesta ja kontrolloidusta käytöstä on ? Terveyskeskuksetko tukitaan matti meikäläisillä jotka haluaa lauantailenkillä loistaa ?
    Kilpaurheilussa , mikäli mitään kontrollia ei olisi , mentäisiin niin kovaa ettei noi VIDEON tapahtumat olisi mitään harvinaisuuksia. Käyttö alotettaisiin aina vain aikaisemmin.
    Mitä pidät muuten suomipojasta joka 21v penkkaa 250kg ?
    "Armeijan johdon tulee asettaa asevelvolliset edestäpäin tulevan todennäköisen ja takaa tulevan varman kuoleman väliin.”

Marko Kovanen Guest
    Jos tota hommaa kontrolloitaisi, käyttäjät kävisivät lääkärin tarkastuksissa niin, että lääkäri tietäisi dopingin käytöstä, tulisivat ongelmat aikaisemmin esille ja niille voisi tehdä jotain ennen kuin ne tappavat ihmisiä. Jos lääkäri huomaa, että on ongelmia hän voisi esimerkiksi ilmoittaa lajiliittoon ja kertoa, ettei urheilija voi kisailla ja urheilija joutuisi kilpailukieltoon siihen asti, kunnes hän on taas kilpailukunnossa. Nämä lääkärin tarkastukset voisi olla pakollisia.

Tällä saataisiin se lopputulos mihin nykyisellä anti-doping toiminnalla pyritään. Tulokset vaan saattaisi olla paremmat kuin nykyisillä menetelmillä. Mä en pyrkimässä järjestelmään jossa urheilijat tappavat itsensä aineilla vaan päin vastoin. Mun järjestelmä olisi sellainen missä käyttäjät kustantaisivat lystin ja joka olisi enemmän kontrolloitu kuin nykyinen järjestelmä.

Taisinpahan tänään nähdä d-testaajat pesiksen harjoituspelissä... Ja olin hyvilläni...

Niin. Dopingista ei hyödy lääketiede. Joku viittasi d-laboratorioihin... Jos niistä tulee jotain ulos, niin ei ainakaan ihmislääketieteen hyväksi lääkekäyttöön... Ja mm. apteekissa työskennelleenä, jo vitamiinien myyminen oli minulle lähtökohdaltaan välillä hankalaa, kun kyse oli bisneksestä, eikä todellisen tarpeen tyydyttämisestä. Ja lihasneuloja oli pakko myydä, kun ei aina voinut kysellä, et mihis nää menee, vaikka kaveri oli 130 kiloinen kävelevä pihvi...

Niin... korjaan aiempaa kantaani, että kukaan ei hyödy dopingin käytöstä; urheilija tai kuntoilija itse. Mutta kestääkö monenkaan kuntoilijan, joka aineilla pääsee urheilijaksi, kantti tulla käryn jälkeen viivalle? Yhden tapauksen tiedän triathlonin piiristä, ja kyllä kaveri varmaan tietää mitä hänestä ajatellaan... Jos muun muassa siihen on valmis, niin kai se urheilija voittaa sitten aina. Jopa jäätyään kiinni.

Se mitä niillä rahoilla voisi tehdä, jotka menee dopingin vastaiseen duuniin, niin keksisin monta käyttökohdetta. Yleisesti kaikki tietää, että terveydenhuolto on pohjaton suo rahan suhteen. Kaikki menee mitä saadaan. Kyllä jokainen käry, olkoon 1 tuhannesta on esimerkkinä, ja voitto puhtaan urheilun ja moraalin puolesta. Siis miksi ne panokset, kokonaisuudessa olemattomat, ei voitaisi jatkossakin laittaa dopingin vastaiseen työhön... Olisiko tilanne toinen, jos antidoping työ tuottaisi taloudellista tulosta? Voi V**** että jaksankin selittää tässä koko asiaa, koska ymmärtämättömät voisi mun puolesta mennä vaikka nypläämään puutarhaan tai jotain... S*****!
    pain is only weakness leaving body

Marko Kovanen Guest
    Joku kyseli täällä Sipoon ajoista. Jokainen joka katsoo lähtölistoja ja tuloslistoja voi huomata siellä ainakin yhden ihmeellisyyden. Mieleen tulee onko tämä sattumaa vain tarkoituksellista. Vielä toistaiseksi pidän asiaa sattumana vaikka se kieltämättä vaikuttaa joltain muulta. Itse olisin kävisin vastaavassa tilanteessa aika kuumana. Niin siellä oli eräs puhdas ajaja, jota ei eräiden ihmisten toiminnan seurauksena päässyt edes viivalle asti. Jos tämä on teidän tapanne toimia niin pitäkää tunkkinne. KELE!!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Yleisö kokee douppauksen vastenmieliseksi ja katoaa. Kun yleisö katoaa, katoavat sponsorit. Kun sponsorit katoavat, katoaa rahat.
    Sen verran mitä saksalaisesta lehdestä luettuna ymmärsin, on tänä vuonna jo näkynyt sponsorikatoa erinäisissä kisoissa...
    ...väliaikaista kaikki on vain...

katsoo lähtölistoja ja tuloslistoja
    Noi listathan on puutteelliset. Tiedätkö nyt yhtään mistä puhut?

Ja toisekseen. Virallinen valitustie on olemassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Yleisö kokee douppauksen vastenmieliseksi ja katoaa. Kun yleisö katoaa, katoavat sponsorit. Kun sponsorit katoavat, katoaa rahat.
    Ja kun rahat katoaa, katoaa doping. Näin ollen sallimalla doping voidaan doping poistaa kilpaurhelusta, mutta vain hetkeksi. Dopingin poistuessa palaa yleisö, rahat ja lopulta rahojen myötä doping.

No kusetus kilpailussa on ikuista, sitä ei voitane estää. Pyrittäiseen vain minimoimaan taudin leviäminen ammattilaisurheilusta alemmalle tasolle. Kyllä ne ammattilaisdouppaajat saa kustannettua itselleen uudet sisuskalut kuvernöörinä olleessaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti buhvalo Katso viesti
    Ja kun rahat katoaa, katoaa doping. Näin ollen sallimalla doping voidaan doping poistaa kilpaurhelusta, mutta vain hetkeksi. Dopingin poistuessa palaa yleisö, rahat ja lopulta rahojen myötä doping.

No kusetus kilpailussa on ikuista, sitä ei voitane estää.
    Joo, ei tässä mitään uutta ole. Aikaisemmin kierre oli vain vähän hitaampi. Keisari Theodosius I lopetti korruptoituneet, vilpillistynnet ja dopingin mustaamat Antiikin olympiakisat vuonna 393. 1500 vuoden huilitauon jälkeen saatettiin aloittaa taas amatööripohjalta vuonna 1896.
    "Keep your distance and don't follow me"

Marko Kovanen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Silvenius Katso viesti
    Noi listathan on puutteelliset. Tiedätkö nyt yhtään mistä puhut?

Ja toisekseen. Virallinen valitustie on olemassa.
    Joo tiedän. Kyseessä ei ollut järjestävän seuran toimiminta vaan ajajan oman seuran toiminta, jonka ansiosta mies ei päässyt edes viivalle asti. Asianomaiset tietävät mistä puhun. Meni hieman offtopiciks ja ton purkauksen olis varmaan voinut jättää väliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TURISTI Katso viesti
    Tuo on vähän pelottava linja, joka useilla nettipalstoilla nousee nykyään esiin. Eli jokaisen tulisi vastata omasta terveydestään ja maksaa omat toilailut. Verorahojen "korvamerkitsemistä" (en halua maksaa autoteistä ajan vain pyörällä, en halua maksaa julkisesta terveydenhuollosta käytän vain yksittyistä, en halua maksaa röökaamisesta johtuvien sairauksien hoidosta koska en polta jne.) on monilla eri palstoilla ja monissa eri keskusteluissa peräänkuulutettu.
    Noinhan asia käytännössä nykyään on.

Autoilun veroista joskus taannoin kerrottiin, että vain 1/6 menee tieverkoston rakentamiseen ja ylläpitoon, loput jonnekin aivan muualle. Sen takia ei autoverostakaan olla halukkaita luopumaan koska sillä todellisuudessa katetaan paljon muutakin kuin vain autoilun kustannukset. Nyt ollaan vielä huomattu, että ympäristöselityksillä voidaan autoilun verotusta kiristää entisestään, autoilijoita vedätetään aivan täysillä. Onneksi en omista autoa

Jos käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, kuten esim. minä käyn yksityisellä hammaslääkärissä, maksan siitä jotain ja saan KELAlta osan takaisin, eli sen osan mikä kelan lähemmäs 20 vuotta vanhan taulukon mukaan on ko. operaation hinta. Eli siis käytännössä en maksa siitä julkisesta hammashuollosta juuri sillä hetkellä kun maksan yksityisestä.

Tupakoitsijat maksavat haittaveroa ostaessaan tupakkaa ja siten maksavat sen aiheuttamat haitat.

Jos tälle linjalle lähdetään, niin ok, mutta luvassa voi olla aika loputon kierre. Mitä jos sitten joku toteaa maastopyöräiyn (XC) vaaralliseksi ja siinä aiheutuneita vammoja joutuu jokainen paikkailemaan omalla lompakollaan, terkkarissa lyötäisiin ensiavussa ekaksi 200€:n lasku kouraan ja sitten vasta sais tikit polveen. DH/Freeride olis sitten luultavasti jo lähes itsemurhaan verrattavia syntejä.
    Ero urheilussa ja esim. tupakanpoltossa on se, että toisesta on pelkkää haittaa terveydelle, toisesta taas hyötyä, ellei satu tapaturmaa. Kuten tältäkin palstalta on saanut joskus lukea niin pyöräilytapaturmaan saa parasta hoitoa vain maksamalla siitä itse. Omakohtaista kokemusta ei ole kun olen toistaiseksi pysynyt ehjänä

Kävelijöille kypärät päähän.
    Kaurismäkihän ennusti, että täällä vielä istutaan kypärät päässä saunassa

Mun mielestäni toimiva malli (nykyinen) on se, että haitallisten tuotteiden (viina, tupakka, bensa) hinnassa on aika roima "haittavero", jolla katetaan tuotteiden käytöstä koituvat yhteiskunnalliset kustannukset.

En ole koskaan nähnyt laskelmaa siitä, että kattaako tupakka tuotteiden myynnistä saatava verotulo tupakoinnista johtuvien sairauksien hoitamisen, linkkiä kehiin jos tällaista laskelmaa jostain löytyy...

Tässä mallissa on se hieno puoli, että ihmisiä haittaverotetaan täysin käytön perusteella, joten esim. kilometrimäärään perustuva yksityisautoilun (lisä)verotus (mitä helvettiä ne niistä GPS-systeemeistä puheli viikko sitten?) on täyttä pelleilyä, koska kyseinen malli on jo käytössä.
    AIVAN! Ja juuri samaan tapaan haluaisin, että dopingin käyttäjät maksavat sen aiheuttamat haitat. Se ei toteudu ikinä jos doping on laitonta ja sen käyttöä piilotellaan.

Ja ne juopot ei aja autolla (kännissä kun kerran ovat aina), joten eivät saastuta ja aiheuta astmaatikoille tai helsingissä asuville ihmisille keuhkosairauksia yms. joten pitäistkö niille tämän perusteella myöntää jotain verohelpotuksia? Jokaiselle henk. koht. päästöoikeudet?
    Jos ei aja autolla niin ei siitä tarvitse mitään maksaakaan, vai tarvitseeko? Jos juo viinaa niin maksaa viinasta haittaveroa, eikö? Kun nämä kaksi asiaa tiedetään niin miten tuo logiikkasi oikein toimii?

Oletan olevani tämä mainuttu Jannu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ironi Katso viesti
    Muutama kommentti, joista Jannulle omistettu muutama.

1. Lähes kaikki doping aineet ovat lääkekäytössä. Ne ovat reseptillä ja hinnat vaihtelee. Siis ei ole hintakysymys missään muotoa ja saatavuus, kuten tiedämme, ei ole haluavalle ongelma. Annostukset vaan ei kaikissa ole samat "D" käytössä kuin lääkekäytössä.
    En nyt ihan tavoittanut pointtia.. ? Vai tarkoituksena vain joidenkin faktojen esittäminen?

2. Sanokaa mulle se/ne tohtorit ja millä mittareilla esim. alkoholin aiheuttamat terveydenhuolto yms. kustannukset erotetaan ns. normaaleista sairauksista. Esimerkkinä masennukseen liittyvät kustannukset. Siis mitä v****** on noi puheet, että maksuja aletaan luokittelemaan.
    Eiköhän alkoholismin aiheuttamat terveyshaitat eroa esim. masennuksesta aika tavalla? En ole terveydehoitoalalla, mutta silti kuvittelisin lääkärin tunnistavan potilaasta sangen helposti alkoholin aiheuttamat vaivat.

En tiedä mihin maksujen luokitteluun viittaat.

3. Dopingia ei voida millään muotoa sallia urheilussa. Tästä ei hyödy kukaan.
    Miksi sitä sitten käytetään?

4. Ymmärrän, ja tiedän, että kaikilla ei ole kyky tehdä terveyteensä liittyviä valintoja "oikein". Antaa siis niiden jotka aineita käyttää pilata terveytensä ja kärsiä siitä. Kyse on etiikasta, ihmisarvon kunnoittamisesta jne.... Lisää voi lukea esim. http://www.etene.org/dokumentit/EteneFIN.pdf Kohta 3 esimerkiksi hyvänä vinkkinä Jannulle.
    Minä taas en ymmärrä mitä vinkkiä yrität antaa. Eikö täysin oikeustoimikelpoinen henkilö saisi itse päättää itseään koskevista asioista? Eikö tuossa juuri niin sanota? Enkö minä ole juuri sitä halunnutkin?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Noinhan asia käytännössä nykyään on.
    ....
    Jos käyttää yksityistä terveydenhuoltoa, kuten esim. minä käyn yksityisellä hammaslääkärissä, maksan siitä jotain ja saan KELAlta osan takaisin, eli sen osan mikä kelan lähemmäs 20 vuotta vanhan taulukon mukaan on ko. operaation hinta. Eli siis käytännössä en maksa siitä julkisesta hammashuollosta juuri sillä hetkellä kun maksan yksityisestä...
    Hammas- ja yleislääkärin taksat ovat suolarahoja kun vertaat niitä sairaanhoidon kustannuksiin - vaikka vuorokausi teholla, isot leikkaukset, elinsiirrot ym. Niitä ei yksikään taho Suomessa tee yksityisesti vaan ne hoidetaan julkisella puolella. Sydänleikkauksia kyllä tehdään yksityisesti, mutta niistäkin vaikeimmat siiretään yliopistollisiin sairaaloihin esimerkiksi silloin kun leikkauksessa tulee jotain komplikaatioita.
    A Gentleman will walk but never run

Eikö täysin oikeustoimikelpoinen henkilö saisi itse päättää itseään koskevista asioista? Eikö tuossa juuri niin sanota? Enkö minä ole juuri sitä halunnutkin?
    Minun lusikkani tähän soppaan. Täysin oikeustoimikelpoinen saa itse päättää omista asioistaan, mutta siitä ei saa tulla kustannuksia minun tai muiden ihmisten maksettavaksi.
    Jos D hyväksyttäisiin, niin sille pitäisi ranketaa kokonaan oma yksityinen terveydenhuoltojärjestelämänsa, joka ottaisi douppaajan huostaansa kehdosta hautaan tai sitten jonkinlainen vakuutusjärjestelmä, joka takaisi sen, että julkisista varoista ei mene senttiäkään.
    Kun on pilannut oman terveytensä douppaamalla niin vaikutukset tulevat joskus ikääntyneenä tai aikaisemmin verorahoilla maksettavaksi.
    Kiitos ei minun maksamilla.

Muutenkin on epähumaania sallia lähimmäisen pilaavan oman terveytensä.
    Niinhän teemme jo alkoholin suhteen ja julkinen terveydenhuolto maksaa enemmän kuluja kuin Alko-tuottaa tuloja.
    Jos et aja et voi ottaa!

Peukalo ylös

Joo tiedän. Kyseessä ei ollut järjestävän seuran toimiminta vaan ajajan oman seuran toiminta, jonka ansiosta mies ei päässyt edes viivalle asti. Asianomaiset tietävät mistä puhun. Meni hieman offtopiciks ja ton purkauksen olis varmaan voinut jättää väliin.
    Kerrotko vielä tapahtuiko tämä herran vuonna 2006 vai 2007?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Minun lusikkani tähän soppaan. Täysin oikeustoimikelpoinen saa itse päättää omista asioistaan, mutta siitä ei saa tulla kustannuksia minun tai muiden ihmisten maksettavaksi.
    Jos D hyväksyttäisiin, niin sille pitäisi ranketaa kokonaan oma yksityinen terveydenhuoltojärjestelämänsa, joka ottaisi douppaajan huostaansa kehdosta hautaan tai sitten jonkinlainen vakuutusjärjestelmä, joka takaisi sen, että julkisista varoista ei mene senttiäkään.
    Kun on pilannut oman terveytensä douppaamalla niin vaikutukset tulevat joskus ikääntyneenä tai aikaisemmin verorahoilla maksettavaksi.
    Kiitos ei minun maksamilla.

Muutenkin on epähumaania sallia lähimmäisen pilaavan oman terveytensä.
    Niinhän teemme jo alkoholin suhteen ja julkinen terveydenhuolto maksaa enemmän kuluja kuin Alko-tuottaa tuloja.
    Et ole tainnut seurata tätä keskustelua kovinkaan tarkkaan. Jos olisit niin tietäisit, että minä nimenomaan olen halunnut douppaajien maksavan itse mahdollisesti pilatun terveytensä kustannukset.

Ylivoimaisesti helpoin se olisi toteuttaa samoin kuin juuri tällä sekunnillakin on tupakoitsijoiden ja alkoholinkäyttäjien kohdalla voimassa; haittavero. Mitä ihmeen järkeä olisi kehittää erillinen sairaanhoitojärjestelmä muutamaa hullua varten? Järjetön ajatus.

Julkinen terveydenhuolto taatusti maksaa enemmän kuin Alko tuottaa, eiköhän se ole itsestään selvää. Itsestään selvää luulisi olevan myös sen, että suurin osa julkisen terveydenhuollon kuluista ei tule alkoholistien hoidosta.

Haittaverojen tulee toki olla suhteessa todellisiin kuluihin. En tiedä onko nyt tupakan ja viinan kohalla niin, mutta ainakin niin pitäisi olla. Jos ja kun douppaaminen on laitonta siitä ei voida periä mainittua haittaveroa ja sen seurauksena sen aiheuttamat kustannukset tulevat kaikkien veronmaksajien maksettavaksi. Tämä on se tilanne mikä vallitsee juuri nyt.

Haittaverojen tulee toki olla suhteessa todellisiin kuluihin. En tiedä onko nyt tupakan ja viinan kohalla niin, mutta ainakin niin pitäisi olla.
    Ehkä pitäisi, mutta ei tuota voida välttämättä toteuttaa vain omaa verotusta säätämällä. Jos haittaveroa nostetaan liikaa kasvaa laillinen tuonti naapurimaista ja laiton myynti kotimaassa, jolloin veron tuotto ei enää kasvakaan. Käytännössä ainakin alkoholiveron tapauksessa valtio voi vain yrittää maksimoida verotuoton ja toivoa, että se kattaa mahdollisimman suuren osan terveydenhuollon kuluista.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •