Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
Jos se on levy on tollanen HS2, niin se on sitten paksumpi kuin Centerline. Laitoin toisiin kiekkoihin tuollaiset ja ihmettelin, kun jarrut tuntuu ihan erilaisilta. Kahvan liike käytännössä puolittui. Paljon myöhemmin tajusin, että ne on paksummat kuin Centerlinet.
Hyvä tietää. Tuostahan olisi vain apua koska kaikissa jarruissa kahva tuntuu pikemminkin liian pitkälle kuin jäävän liian kauas vaikka RSC kahvoissa pääseekin säätämään myös tyjän liikkeen määrää. Käytännössä itsellä aina molemmat säädöt tapissa niin että kahva jää mahdollisimman kauas. Muuten kahva osuu ikävästi keskisormeen jarrutettaessa (vain etusormi jarruttaa). Joskus olen ihmetellyt että miten noita on suunniteltu käytettäväksi. Ainakin itsellä se kohta mihin halua tartuntapisteen on niin että rystysestä seuraava etusormen nivel on ehkä 110 astetta jolloin jarrua hiukan painaessa ollaan 100 asteen tuntumassa ja sormen liike optimaalinen tarkkuuden ja voiman suhteen. [IMO].
Nyt kuitenkin vaihdoin ensialkuun vain palat. Sikäli ihmeellistä että palojen ja levyn paksuus vaikuttaisi pitopisteen asemaan kahvaliikeessa. Kahvanhan pitäisi nimenomaan automaattisesti lisätä nesteen määrää niin systeemissä niin että palojen/levyn kuluminen kompensoituisi ja niinhän on toiminutkin kunnes palat oli loppu.