Lainaus Alkujaan tämän lähetti petebiker Katso viesti
Kysymys,
Hydraulisten jarrujen kahva liian kireällä, liikkuu vain 3-5 milliä kun kahvaa painaa, vaihdoin uudet jarrupalat ja tarkistin samalla että männät liikkuu hyvin ja ovat oikean näköisesti paikallaan. Pyörä on lämpimässä joten jäätyneetkään ei ole. Kahvan paineleminen toistuvasti paljonkaan ei auta. Kahva oli mielestäni melko tiukalla jo kuluneillakin paloilla ja ns. klappia/tyhjää ei juurikaan ollut. Nyt uusilla jarrupaloilla rengas vaivoin pyörii kun jarrut laahaa voimakkaasti, molemmat palat makaa kiinni levyssä, hakeutuvat käytettäessä kiinni levyyn.
Painoin männät sisään ennen uusien palojen laittoa.
Tuntuisi että ilma ei ole ongelma ja mistä sinne vettä olisi mennyt.
Pyörä ei ole ollut ylösalaisin.
Kahvan-männän säätöruuvi on noin keskikohdalla kierrettä ja samassa kohdassa kuin etujarruissakin joissa reiluhkosti liikevaraa, eli se olisi ok.
Saako hydraulisiin jarruihin jotenkin lisää löysää/välystä?
Tuossa kun shimanoihin vaihdoin palat niin etujarrulle kävi vähän noin, pienen ajon jälkeen palasivat vanhaan asemaaneli eivät palaudu jolloin liikevara jää puoleen. Takajarruissa harrastin better practisea ja putsasin ipalla satulan sisäpuolen. Siellä toiminta on ihan normaalia. Eli voi olla ihan likaa siellä välissä niin männät ei palaudu entiseen malliin.


Mä olen kyllä lyhentänyt tuota liikettä shimanoissa sillä tavalla että painaa pari kertaa tyhjänä kahvaa jolloin männät ovat vähän lähempänä. Bitepoint on pysynyt pääosin paikoillaan ja en ole ylitäyttänyt järjestelmää (ei mene mitään rikki jos pitää painaa mäntiä sisäänpäin). Nyt en tuota tehnyt ja takajarrussa kahvan pidempi liikerata pääsi yllättämään.

Ilmauksesta vierähtänyt kohta pari vuotta mutta silti toimii, viime keväänä olin laiska.