Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
No jopas on. Edellisellä työmatkajuhdalla ajoin kymmenen vuotta, ketjuja pidän rasvassa ja tarvittaessa vaihdan ne ja/tai rattaat. Muuten tarpeen mukaan jotain, eli eipä juuri. Nykyisellä pyörällä ei tarvi edes renkaanvaihtoa, eli pelkkä ketjujen rasvaus ym riittää. Ajelen juurikin pahimmissa suolareiteissä. Ei tämä noin vaikeaa ole.
Eli selvennyksenä: talvella lisäät vaan ketjuihin öljyä etkä pese pyörää koko talvena? Mikä pyörä pysyy ajokunnossa ja minkälaisesta työmatkasta puhutaan? Sinkula? Pelkkää suolattua asfalttibaanaa? Itsellä ei normityömatkalla ole suolaa kun tien ylityksissä ja vaimo taas ajaa suolabaanaa ja kyllä sen pyörä on aivan karmeassa kunnossa talven jälkeen verrattuna omaani vaikka mulla on pidempi työmatka.