Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
Jos olisi mun ja aikaa ja osaaminen löytyisi, niin tekisin kunnolla: kuoret kuluvat ja uusi kuori ja siihen sopiva vaijeri on pitkäikäisin vaihtoehto. Vanha kuori ja uusi vaijeri voi alkaa ahdistaa silloin, kun kuoren vaihtoon ei olisi oikein aikaa.

Mä kannatan ennakkohuoltoja, niin alla on aina toimiva peli. Mut se on mun nykyinen tyylini -joku toinen fiksaa, kun pettää.
No, tuli sitten käytettyä tuntu-puolitoista aikaa moottorin pois tiputtamiseen ja takaisin laittoon ja vaihdettua myös tuo kuori myös. Ei tuota olisi saanut ilman moottorin poistoa vaihdettua kun sitä alkoi lähemmin tutkimaan.
Nyt on "vintage" 9v. Xt vaihtaja + slx vipu päivityksenä (Deore+Alivio entiset) ja kyllä vain vaihtaa ihan toisella tavalla kuin vanhalla vaihtajalla.
On muuten aika haastavaa nykyään löytää uusia paremman tason (slx/XT/XTR) 9v. vaihteisto-osia, ovat kiven alla kun niitä ei ole tainnut Shimanolta tulla tehtaalta enään moniin moniin vuosiin (paras 9v. takavaihtaja mitä tekevät uutta on Deore ja sitten Alivio vaihdinvipu) ja kaikki paikat ovat myyneet pikkuhiljaa kaikki varastonsa tyhjiin. Jos/kun löytää niin noista saa maksaa enemmän kuin uudempien osasarjojen vastaavan tason osista. Tästäkin projektista jäi yli yksi tehdasuusi 9v. XT vaihtaja joka pitää varmaan laittaa myyntiin...(ostin ensin tuon pelkän XT takavaihtajan mutta en löytänyt alivoa paremman tason vaihdinvipua ja sitten tuli slx vaihdinvipu + XT vaihtaja eteen niin piti ostaa molemmat että sai...)
Halvemmalla olisi tehnyt vaikka 10s. XT päivityksen takapakkoineen, mutta ihan omaksi ilokseni halusin pitää tuona 9s. systeeminä.