Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
Sinulla ei siis tapahtuman nettisivulla Finnish Independence Day Ride by FZRnäkynyt sitä liittymispainiketta (oranssi plussa)? Siinä tapauksessa on ehkä sitten niin, ettei sitä liittymismahdollisuutta ole, jos ei kuulu clubiin. Se nyt on muutenkin huonosti toteutettu toiminto Zwiftissä, joten en ihmettelisi.

Eikä näitä clubiajoja näy myöskään ZP:ssä. Ihan kuin en olisi eilen ajanutkaan... jaa mutta jalat kyllä kertoo toista. Tein paljon sweeperin hommia, joten tehopätkiä kyllä riitti pääjoukkoa takaa ajaessa.

Esitin asian ilmeisesti epäselvästi, mutta itse tapahtumaan ilmoittautuminen onnistui sen fiberin antaman linkin kautta, liityin myös FZR:ään ja kaikki näytti hyvältä, ei muuta kuin odottelemaan 6.12, klo 10:05 105km. MUTTA sitten alkoi ongelmat, kirjauduin zwiftiin hyvissä ajoin n. puoli tuntia ennen lähtöä, jotta voisin fixailla jos jotain yllättävää sattuu. No, mistään en löytänytkään tämän tapahtuman ilmoitusta, josta liitytään "Start Ride" komennolla lähtökarsinaan, kuten zwiftissä on muissa ryhmäajoissa aina ollut. Kelasin kaikki eventsit yms. Kello läheni jo lähtöaikaa ja paniikki+v..tus kasvoi. No, sitten ajattelin, olkoon koko homma sitten ja ajan itsekseni tuon reitin "Sand And Sequioas" ja 105km. Kun olin valinnut tuon reitin, niin samalla lävähti "Joint Event" ! Yes, olin ihan vahingossa lähtöviivalla muiden kanssa, pari min. lähtöön ja sykkeet valmiiksi tapissa, mutta ei polkemisesta. Homma siis viime tipassa ok. Ei, sillä lähdön hetkellä trainerista katkesi yhteydet ja seisoin lähtöviivalla yksin muiden kadotessa horisonttiin. Näytössä vilahteli kaikki 500-1200W:n badgetkin samalla!? Yhteyksien uudelleen parituskaan ei onnistunut heti, kun laitetta ei löydy jne. Muutaman kerran kun sen tein, niin vihdoin kaikki yhteydet kunnossa ja "hullun lailla" toisten perään, jotka painelivat jo lähes 5min päässä. Yksinajelu tästä sitten tuli kuitenkin ja vähän rankempi keikka, mutta 105km tuli täyteen. Sen verran vielä tuosta lähtöhetken paritusongelmasta, että oli ensimmäinen kerta koko zwift urani aikana ja olen ollut useissa ryhmäajoissa mukana, joissa osanottajia on ollut useita satoja.