Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
Ei se takavaihtaja siirrä ketjulinjaa mihinkään. Jos linjasta on epävarma kannattaa hommaa semmoset kammet joissa on ns. spideri mihin eturatas kiinnitetään esim neljällä pultilla. Näin pystyy sitten pulttien väliin prikkoja lisäämällä muuttaa ketjulinjaa.

Onko muuten nykyisissä kammissa rattaa pulteilla kiinni vai niitattu? Jos pulteilla ni siihen vaan sitten NW (narrowide) ratas vanhojen tilalle.
Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli L Katso viesti
Vanhassa ja kulahtaneessa hybridissä on varmaankin nelikanttikeskiö? Noissa kammet on suunniteltu tietyn pituisille akseleille. Osia sekoittamalla voi saada kammen osumaan kammen kiinnityskohdasta tai polkimen kohdalta runkoon, tai sitten polkimet tulevat turhan leveälle.

En ymmärrä tuota 1x 8 viritystä, mutta jos sellaisen haluaa, tuo Kuminauhan mainitsema rattaan vaihto lienee järkevin (jos siis ei ole niitattu vanhat).
Eli vanhoissa kammissa tosiaan niitattu ne rattaat et sillä ei tee mitään. Internetin ihmemaasta löysin tälläisen . Tuossa siis NW ja menee nelikanttikeskiöön. Varmaan menee myös tuo keskiö uusiksi kun on näköjään rahiseva ruostekasa se myös. Uuden kun saa kympillä niin varmaan kannattaa. Mites sen ketjulinjan kanssa jos lähtee sitten tolla keskiöllä säätämään. Eli nyt tuossa on 122/68mm niin varmaan 113/68mm kävisi siis uusien kampien kanssa paremmin.

Olenko ihan kujalla?