Liikaa ihmisiä. Liikaa kulutusta. Liikaa ainaisen taloudellisen kasvun ja voiton tavoittelua. Ne perimmäiset syyt on jossain aivan muualla, kuin sen taviksen duunarin jolla arkielämä on sitä perusselviytymistä, jolta ei jaksa enää lohkaista palaa vielä tällaiselle ilmastomurheelle.
Täytyy olla oikeasti selkärankaa vähentää omaa kulutusta, ja kuten joku totesi niin keppi on useimpien ihmisten tapauksessa se toimivin ja tehokkain tapa. Harmi vain, että nykyiset keppimallit tekevät vain entisestään ihmisten elämästä kurjempaa, kun rahaa kohta jää muuhun kuin niihin kaikkein halvimpiin alelaarin eineksiin. Onneksi on vielä Hurstin leipäjono.
Foorumin hengessä autolla liikkumista olen itse korvannut sähköpyörällä, jolla liikun lyhyemmät matkat. Jokusen co2-kilon säästänyt, tosin ei hajuakaan olenko jo plussalla mitä pyörän, varusteiden jne. valmistuksessa on mm. co2-töhnää tuotettu - tuskinpa. Varmaan enempi on hoidettu omaa mielenrauhaa kuin jos olisin viettänyt saman ajan autonratin takana.
Samoin olen ottanut tavaksi miettiä vielä pari päivää lisää, tarvitsenko oileasti jotain. Aika monasti auttanut, kun huomannut että hyvinhän sitä pärjää ilman tai vanhallakin vielä.
Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit