GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 221 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 121 171 211 219 220 221 222 223 231 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.601 - 6.630 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6601
    Joo vähän yllätyin ettei ole niin pallot kuin ajattelin. No ei haittaa voi heittää hyvin nämä myös täpärin alle.

    Paino epävirallisessa henkilö vaaka punnituksessa 14.7kg ilman polkimia.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  2. #6602
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Kiitos kuvasta. Liikaa ei näytä tilaa olevan.

  3. #6603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Kiitos kuvasta. Liikaa ei näytä tilaa olevan.
    Juu riittävästi kuitenkin. 2.8 en lähtis kyllä tarjoon. Eikä semmoselle kyllä ole edes tarvetta. Jopa tuo 2.6 kuulostaa isolta kun ajelee muuten 2.35-2.4 renkailla.

    Muutama pikku juttu pitää varmaan vielä muokata kun koeajot vedetty. Keulan kaulaputki jäi varmaan liian pitkäksi, hissitolpan kaapeli liian pitkä ja etujarruletku ehkä liian pitkä, sitä en edes lyhentänyt kun otin paketista.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  4. #6604
    Ylimääräisen etuhaarukan hyötykäyttöä, Ribble-Propel!
    satula varmaan vielä vaihtunee ennen maantiekautta ja Ultegran lyhyemmät kammet. Etuvaihtaja joutanee pois




  5. #6605
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PunainenTäysjoustoFatbike Katso viesti
    Välillä projektia mihin ei uppoa montaa tonnia rahaa:

    Semmonen siitä nyt tuli.

  6. #6606
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    ^ Huikeen näkönen peli. Siinä riittää porukalla ihmeteltävää, kun tööttää tolla kahville paikalliselle torille.

  7. #6607
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    61
    Joo, ja ku ajat sopivan rotvallin tai maasto möykyn yli niin siinä kans porukalla pokerissa pitelemistä ku toi keskellä oleva "jarru" nappaa kiinni maahan...pysähtyy ku seinään.

  8. #6608
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Tää pitäs kyl lähettää Sam Pilgrim:lle "koeajoon"

    Komee laitos kyllä.

  9. #6609
    Löytyisikö täältä neuvoa ja vinkkejä...

    Mulla on vuoden 2016 Specialized Secteur Sport Disc suurin piirtein tällaisilla komponenteilla varustettuna...

    Työmatkapyöräilyn ja satunnaisemman kevyen retkipyöräilyn luonne tulee nyt muuttumaan siten, että työmatkan pituudeksi tulee 25km suunta entisen alle kympin sijasta ja työmatkan varrelle tulee myös pieni pätkä soraa, joten se asettanee pyörällekin päivitystarpeita.. Renkaiden päivittäminen soraa kestäviksi on ihan ensimmäinen toimenpide, mutta olisiko arvon palstalaisilla hyviä vinkkejä, mitä muuta kyseiseen pyörään kannattaisi päivittää/vaihtaa, kun satulassa tulee vietettyä tästedes huomattavasti pidempi aika? Oman työmatkapyöräily rajoittuu sulanmaan aikaan, eli talvella en pyöräile, mutta puolet vuodesta aktiivisesti ja satunnaisia lenkkejä työmatkapyöräilyn päälle. Vuosittainen kilometrimäärä pyörän selässä asettunee jonnekin 4000-5000km välille.

    Pyörää en ole halukas vaihtamaan, mutta tähän nykyiseen voisin kyllä uhrata joitakin satasia osien päivittämiseksi, jos sillä saa merkittävää hyötyä käytettävyyden ja ajomukavuuden parantamiseksi? Mutta mistä lähteä liikkeelle ja mitä osia hankkia? Vanha - varmaan vieläkin paikkansapitävä - neuvo on päivittää liikkuvaa osaa, kiekot, kammet jne.. mutta mitä muuta? Pyörän alkuperäiset/nykyiset komponentit eivät mitään huippulaatua ole, pikemminkin päinvastoin, mutta kuitenkin toimivaa kamaa. Antakaa vinkkejä, mistä kannattaisi aloittaa ja mitä osia suosittelette, kun allekirjoittaneella ei ole kovin syvällistä ymmärrystä näistä ja se vähäinenkin ymmärrys enemmän maastopuolelta.

  10. #6610
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    ^Henkkoht vaihtaisin ne renkaat, ja jos satulassa on valittamista niin sitten sen sopivaksi. Pyörän hintaluokka huomioiden ei tosiaan kovinkaan monen satasen remonttia kannata alkaa tekemään, osasarjat kuitenkin kustantavat +600€ eikä niitä taida juuri nyt mistään saadakaan. Ehkä tubeless kiekot voi laittaa jos oikein haluaa hifistellä, ja sopivaan hintaan löytää moiset.

  11. #6611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ^Henkkoht vaihtaisin ne renkaat, ja jos satulassa on valittamista niin sitten sen sopivaksi. Pyörän hintaluokka huomioiden ei tosiaan kovinkaan monen satasen remonttia kannata alkaa tekemään, osasarjat kuitenkin kustantavat +600€ eikä niitä taida juuri nyt mistään saadakaan. Ehkä tubeless kiekot voi laittaa jos oikein haluaa hifistellä, ja sopivaan hintaan löytää moiset.
    Kiitti Aakoo vastauksesta... unohtui mainita, että noita renkaita lukuunottamatta millään päivityksellä ei ole mikään tulenpalava kiire, kun kaikki kuitenkin toimii.. Jos tarjoushintaisia tuotteita sattuisi löytymään - tai käytettynä - niin aina parempi...

    Uusi satula on hankintalistalla, aivan ehdottomasti. Siltä osin vinkkejä otetaan vastaan jostain hyväksihavaitusta penkistä kuitenkin kohtuurahalla (lue; suurinpiirtein satasen luokka voisi vielä kustantaa...)

    Noita tubeless kiekkoja olen vakavasti harkinnut ja niistä varmaan saisi ihan konkreettistakin hyötyä, mutta olisiko heittää vinkkejä esimerkin omaisesti jostain käyttööni ja pyörääni järkevistä (hinta-laatu) tubeless-kiekoista, joita voisi alkaa katselemaan?

    Samoin olisin kysynyt neuvoa järkevänhintaisen hiilari satulatolpan ja uusien pedaalien hankintaan? Tolpan osalta olen lukenut, että hiilikuitu toisi kenties käyttömukavuutta... Painolla ei näillä mun välinehankinnoilla ole niin suurta arvoa, kun kuskista pystyy keventämään - helposti - koko pyörän verran painoa :-)
    Miten uusien poljinten kanssa... mitä suosituksia sillä saralla?

    Kannattaako uhrata rahaa tai edes ajatuksia keskiön ja kammen vaihdon suuntaan?

    Saatavuus tietenkin on mitä on tähän maailmanaikaan, mutta leikitään nyt ajatuksella...

  12. #6612
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Jos pyörän ajettavuus tuntuu hyvältä, vaihtaisin renkaiden lisäksi (sekin tarve riippuu nykyisistä renkaista) vain ne osat, jotka toimii huonosti tai tuntuu epämukavilta. Osat sinänsä on ihan kohtuuluokkaa ja mitään mullistavaa parannusta niiden vaihdolla tuskin saa aikaan.

  13. #6613
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Varusteista tietysti lokaria yms. kannattaa miettiä, ellei sellaisia ole.

  14. #6614
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.916
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hapan korppu Katso viesti
    Uusi satula on hankintalistalla, aivan ehdottomasti. Siltä osin vinkkejä otetaan vastaan jostain hyväksihavaitusta penkistä kuitenkin kohtuurahalla (lue; suurinpiirtein satasen luokka voisi vielä kustantaa...)
    Satulat ovat niin perskohtaisia asioita, että vaikea antaa tähän vinkkiä. Itse pidän Selle Italia SLR:stä, mutta ei se välttämättä sovi sinulle lainkaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hapan korppu Katso viesti
    Noita tubeless kiekkoja olen vakavasti harkinnut ja niistä varmaan saisi ihan konkreettistakin hyötyä, mutta olisiko heittää vinkkejä esimerkin omaisesti jostain käyttööni ja pyörääni järkevistä (hinta-laatu) tubeless-kiekoista, joita voisi alkaa katselemaan?
    Jotkut tuollaiset voisivat olla sopivat: https://www.bike-components.de/en/Fu...-Model-p59167/. Mutta näitä on monia vaihtoehtoja, katso vain että akselit on sopivat tai konvertoitavissa sopiviksi. Jos nykyiset levyt on 6 pultti -mallia, tarvitset niille adapterit.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hapan korppu Katso viesti
    Samoin olisin kysynyt neuvoa järkevänhintaisen hiilari satulatolpan ja uusien pedaalien hankintaan? Tolpan osalta olen lukenut, että hiilikuitu toisi kenties käyttömukavuutta... Painolla ei näillä mun välinehankinnoilla ole niin suurta arvoa, kun kuskista pystyy keventämään - helposti - koko pyörän verran painoa :-)
    Miten uusien poljinten kanssa... mitä suosituksia sillä saralla?
    Jos haluat lukkopolkimet, niin joku Shimanon SPD malli, PD-M520/PD-M530 lienee aika varma valinta. Satulatolpan vaihdolla ei juurikaan merkitystä mukavuuteen, jos laitat leveämmän renkaat ellei sitten ota kunnolla "joustavaa" tolppaa.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hapan korppu Katso viesti
    Kannattaako uhrata rahaa tai edes ajatuksia keskiön ja kammen vaihdon suuntaan?
    Jos niissä nykyisissä ei ole mitään vikaa, niin näiden vaihtamisella ei ole juurikaan vaikutusta tuohon käyttöön.

    Jos haluat alkaa enemmän speksaamaan, niin suosittelen avaamaan sille oman viestiketjun.

  15. #6615
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jos pyörän ajettavuus tuntuu hyvältä, vaihtaisin renkaiden lisäksi (sekin tarve riippuu nykyisistä renkaista) vain ne osat, jotka toimii huonosti tai tuntuu epämukavilta. Osat sinänsä on ihan kohtuuluokkaa ja mitään mullistavaa parannusta niiden vaihdolla tuskin saa aikaan.
    Satula menee vaihtoon.. Siinä samalla "vaivalla" voisi vaihtaa myös tolpan, mikäli tuolla hiilikuituisella saisi lisättyä hieman käyttömukavuutta, kuten jotkut tälläkin palstalla ovat kirjoitelleet? Samoin uudet pedaalit ovat joka tapauksessa hankintalistalla, kuten myös kengät.. Kenkien osalta hakusessa sellaiset, joilla pystyy myös kävelemään, eli menee enemmän tuonne maastopuolen pyöräkenkien suuntaan, kenties?

  16. #6616
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Jos haluat alkaa enemmän speksaamaan, niin suosittelen avaamaan sille oman viestiketjun.
    Kiitoksia hyvistä kommenteista... ei ole tarvetta alkaa enempää speksaamaan.. Näillä pääsee jo hyvin alkuun.. Toki mielelläni kuuntelen kokeneempien neuvoja, jos jollakulla tulee vielä jotain hyvää vinkkiä mieleen?

  17. #6617
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.934
    Yksi ehdotus kun katsoin pyörän voimansiirtoa, tiivistä vältyksiä niin ajo on miellyttävämpää, etenkin jos ajat tasaisilla teillä tuon työmatkan, nuo välitykset sopivat alpeille.

  18. #6618
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    26-maasturista rakentamani droppitankomaasturi tms. hybridi koki ongelmia, kun en saanut 3xSoran kahvoja, etuvaihtajaa ja maastokampia juttelemaan keskenään. Nyt kuitenkin rakensin toisen 3x-pyörän ja kun toisen otsikon alla sattui eteen Rove, jossa on maantietanko + maastokammet, koin ahaa-elämyksen. Siispä pyörä ylös, kammet irti, pikkuratas paikoilleen ja 3 mm leveämpi keskiö myös (pikkuratas vaati sen verran tilaa). Vaihtaja pikkurattaalle käsin, vaijeri kiinni, hienosäätöä jonkin verran ruuveilla ja näin minulla onkin Soran vivut, Soran etuvaihtaja, Alivion kammet 26-36-44 ratastuksella täydessä toiminnassa!

    Pahoittelut kaikille, jotka tuon ongelman ratkaisuun/ihmettelyyn turhaan osallistuitte. Nämä on asioita, joissa ei aina tajua, mitä onkaan tullut joskus tehdyksi. Toisaalta olenhan raivurin teränkin laittanut väärin päin, viilannut, ihmetellyt, miksi ei pure ja viilannut lisää. Kunnes... olen joutunut opettelemaan olemaan tyytyväinen siitä, että ongelma ratkesi sen sijaan, että kiroan tekemääni virhettä.

    Nyt kun vaihdoin sileät ja liukkaat, sinänsä laadukkaan oloiset, mutta korkeintaan Jopon olemukseen soveltuvat polkimet kunnollisiin lukottomiin maastopyörän polkimiin, on lähinnä ongelmia pysyä nahoissaan. Niin hauska on tuo pyörä helpohkoilla maastopoluilla. Enää puuttuu maastokäyttöön soveltuvat renkaat. Sileät katurenkaat on turhan liukkaat heti, kun pohja vähänkin pehmenee. Panaracerin Cometia ei saa enää mistään, Gravelkingiäkään ei tunnu mustana löytyvän (Foxcompista saisi ruskeana), mutta Contilla olisi Racekingin budjettiversio koossa 26x2,0 saatavilla. Painoa 100 g liikaa, joten jos parempi versio koossa 26x2,2 mahtuu, se olisi lähes täydellinen. Vähän tiheämpi kuvio olisi ehkä mukavampi, kun asfaltillakin tulee ajettua.

  19. #6619
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.934
    Ilo kuulla lopulta onnistuneen, pyörä on älyttömän yksinkertainen laite, mutta äärimmäisen monimutkainen, kun siihen tahtoo perehtyä vähänkään syvemmin. Tämän palstan ulkopuolelta ei liioin löydy tuota tahtoa, kun yrittää jotain pientä keskustelua saada livenä, niin katseet kääntyvät pian muualle. Eipä siitä voi jatkaa. Täällä sentään näistä keskustellaan ja voi osallistua olipa oma kalusto satasten tai kymppitonnin luokkaa.

  20. #6620
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jokkepappa Katso viesti
    Tämmönen projekti lähtee ens viikolla liikkeelle kun osat saapuvat.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
    Tuli tänään käytyä virallisella puntarilla tän kanssa. Pulska on poika

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  21. #6621
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Tulipa annettua vanhalle teräsrunkoiselle pyörälle uusi elämä, runko tuli hommattua 1979, ollut 35 vuotta varastossa.

    Tulipa aikamoinen, kerää kaikki vanhat romut tallista kokoonpano ????

    1x10 vaihteet, 11-36 maastopakka, Deoren vaihtaja, Gevenalle kahvat, droppitanko

    https://drive.google.com/file/d/1fWM...w?usp=drivesdk

  22. #6622
    r.a.i Guest
    ^ Hieno on! Minkä kokonen rengas menee?

  23. #6623
    Laitetaan nyt omastakin projektista alotus kuva. Pari pikku juttua viä puuttuu, tolppa mietinnässä muut tilattu. Paljastetaan runko sit Heinäkuussa kuhan saapuu tuolta eteläisemmästä euroopasta
    Keula ja kiekot ollu edellisessä pyörässä, kiekot itse kasattu CarbonCycles kehillä DtSwiss 350 navoilla. Tanko ja stemmi tulee olemaan NewMenin valmistamat. Rungon mukana tulossa CaneCreek hedsetti ja Ride Alpha ketjuohjuri.



    Niin se kuva eihän se suostunut tänne lisääntyyn joten jatkan harjotuksia ja kuva tulee kun tulee.


    Masto muokkasi tätä : 16.04.2021 at 18.38 Syy: Kuva lisätty

  24. #6624
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Nyt on 32 GK, hyvin tilaa. 44 kokeilin nii sei ei ihan mahtunut, jote ehkä 40mm vois olla ihan maksimi.

  25. #6625
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Tulipa annettua vanhalle teräsrunkoiselle pyörälle uusi elämä, runko tuli hommattua 1979...
    Kivan näköinen projekti.

  26. #6626
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Eihän tämä uusi projekti ole mutta Motolite-jarrujen takia syntyy aina yhden illan projekti kun vaihtaa kiekkoja varsinkin kiekkokokoa. Ellei ole kahta mekaanikkoa, silloin sujuu helposti. Takapakan kanssa oli kanssa äheltämistä kun kasasin sen usean pakan jämistä, mutta näyttäis toimivan. Colnagon kakkoskiekot sopivat yllättävän hyvin tähän. Ajotuntuma ja ajoasento myös yllättävän samanlainen EPS:ään verrattuna, noin pikaisesti. On ollut tusinasta pyörästäni ykkösenä myyntilistalla, mutta olen tosi tyytyväinen ettei ole tullut myytyä. Uudet kiekot on jälleen tekeillä, ja tuohon menisi varmana vähintään 35mm eteen ja 32mm taakse, ja silloin melkein puhutaan jo Geestä (...se joku ihme....)

    Nyt on lyhyt stemmi jyrkällä nousulla, sen kuin kääntäisi toisin päin niin aika messevä ajoasento olisi. Kippurasarvilla ehkä maailmanennätys ottaisko sormet renkaaseen? Sunn Vertik -97
    Sunn Vertik -97

  27. #6627
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    ^ Sen verran pitää korjata, että onhan toi Vertikki tosi paljon kovempi ajaa kuin Colnago, joka on aivan herkku. Joka kerta yllättyy, kun lähtee ajamaan. Sitä en kyllä heti pysty sanomaan, onko tuo haarukka terästä vai alumiinia. Irrotettuna voisin tietää. Mutta tosiaan eteen menis varmaan 38mm ja taakse 35mm. Mutta kovuus on aika lailla alumiinipyörän luokkaa noilla spekseillä.

  28. #6628
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.934
    Magneetilla voi testata purkamatta. Alumiiniin ei tartu.

  29. #6629
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Magneetilla voi testata purkamatta. Alumiiniin ei tartu.
    Aivan pomminvarma konsti ei ole tuokaan, osaan teräslaaduistakaan ei magneetti tartu.

    Lähetetty minun SM-A202F laitteesta Tapatalkilla
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

  30. #6630
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Meniköhän se niin että austeniittisiin teräksiin se ei tartu, mutta martensiittisiin ja ferriitisiin teräksiin se tarttuu. Nuo ovat teräksen hilarakenteita, joita tuli opiskeltua 30 vuotta sitten.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •