ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 220 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 120 170 210 218 219 220 221 222 230 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.571 - 6.600 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6571
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Pystytin eilen kasauspajan olkkariin.



    Alunperin oli kolme vaihtoehtoa uudeksi muovitäpäriksi (vaikka olisin oikeastaan halunnut pysyä niistä erossa), mutta kaupat ovat myyneet ei-oota jo kuukausia vaikka kyttäillyt. Sattui kuitenkin olemaan kaikenlaista ylijäämäpalikkaa (tolppaa, satulaa, stongaa, hiilarikiekkoa, renkaita ym) säätämön laarissa ja sopivasti tuli vastaan kiinnostava runko fillaritorilla niin asia ratkesi kuin itsestään. Muutaman palikan joutui ostamaan. Jospa tuosta nyt sitten yrittäisi tehdä loppuelämän täysjuuston.

    Muuten sitten melko helppoa peruskamaa... 1x12 X01-vaihteet (gripparilla tietty!), XTR-jarrut, Rokpoksin SiD. Boost-haarukka tuli lopulta valittua, laitetaan fakin' prikat sitten.

    Saamari kun noi gripit on pikkusen väärän väriset, taitaa lähteä torillle. Lisäksi pitää harkita jättääkö keulan stealth-tarroille vai laittaako SlikGraphicsin värimätsäävät, hmmm.


  2. #6572
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Nyt tuli kyllä niska kipeäksi. Siitäkin huolimatta nokkahuilusoolot tulille! Kaksi havaintoa A) otitko XTR:n jarrut B) sinisen eri värisävyt menevät alustavasti asteikolla Parktoolin huoltoteline - kirjan "Glaciers and landscape" selkämys - Yeti
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #6573
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Tämä "raadosta traineripyöräksi"-projekti valmistui ajokuntoon. Ajoin varovaisen muutaman kilometrin testilenkin ulkosalla juuri ennen hämärää ja totesin, että kyllä kaikki oikeastikin toimii. Sen jälkeen takakiekko irti ja nyt niin kiiltävä vanha kone kiinnitettin Eliten Suitoon, jossa 45 minuuttia rauhallisen puoleista ajoa, edelleen kaikki toimii.

    Vuosia hylättynä lojunut runko sai seurakseen täydellisen 11S SuperReiska setin vuodelta 2009-2010. Monet komponentitkin kaipasivat maalia tai lakkaa ennen kasausta, tanko ja etuvaihtaja (-siirtäjä) olivat melko huonossa hapessa, mutta nyt ne ei juuri uutta häpeä. Kaiken kaikkiaan tämä oli halpa päähänpisto: uudet kaapelit ja tankoteipit, erilaisia maaleja ja 2K lakkaa, hiomatarvikkeita. Jäi varmaankin alle 200 euron postikuluineen. Aikaa paloi PALJON ja käsillä tekemisen riemua syntyi sivutuotteena.

    Olin jo tyystin ehtinyt unohtaa, kuinka hienon tuntuiset nuo Campan kahvat on ja kuinka hienosti vanha SuperReiska vaihtaa, aivan luksusta. Samoin olin unohtanut kuinka paljon voimaa tarvitaan länkijarruilla jarruttamiseen. Vanteissa ja 10 vuotta kovettuneissa jarrupaloissakin oli ehkä pesuainejäämiä tai asennusmönjiä, ensimmäinen jarrutus oli vähintäinkin "mielenkiintoinen". Punnittu elopaino noilla ankkurin painoisilla (yli 1.8 kg) "siirtovanteilla" ja 25 mm Contin GP4000:lla on huvittavan pieni 7.3 kiloa - tosin tämä ei ehkä ole kovin tärkeä feature traineripyörässä.










  4. #6574
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    439
    ^Hieno tuli!

  5. #6575
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.607
    Hieno on. Aero-osat pääsee traineripyörässä oikeuksiinsa

  6. #6576
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Hieno on. Aero-osat pääsee traineripyörässä oikeuksiinsa
    Minkäs sille mahtaa jos ei satu muunlaisia osia laatikossa olemaan! Vähän vakavammin: kovin paljon en ole trainerilla ajanut enkä pitkää trainerilenkkiä vielä ensimmäistäkään, mutta minullekin on tullut jo selväksi että traineripyörässä on jos mahdollista vieläkin tärkeämpää se että osat toimivat moitteetta (eli kuten sanotaan kuin ajatus), mahdollistavat mukavan ajoasennon jossa myös saa itsestään tehot irti (ja kernaasti useamman kuin yhden) ja sen lisäksi näyttävät niin hyviltä että se yksinään tuottaa tiettyä mielihyvää ja viime kädessä jopa motivoi ajamaan treenin.

    PS Kuvia katsellessani jäin kuitenkin kaipaamaan jotain: runkotekstejä! Liika on liikaa, mutta liian vähän on liian vähän. Jonkin nimen - joko oikean tai keksityn (kunhan se ei ole "Pexivelo") - voisi runkoon maalata sapluunan avulla tai vaikkapa laitaa jostain jääneet siirtokuvatarrat, jos semmoiset sattuisi löytymään.

  7. #6577
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Kiitokset positiivisista kommenteista! Tuosta "aerotangosta" on itse asiassa ihan oikeaa iloa trainerissa: se tarjoaa mukavan flätin ja leveän pinnan kämmenille sekä "nousuotteella" että ylämutkassa ennen kahvoja. Mutta jarrukaapelien survominen tangon sisälle oli hikinen homma, vaati asennuskaljan.

    Rungon teksteistä: parit erikokoiset Dedacciai tarrat/tekstisabluunat minulla oli laatikossa valmiina, mutta jätin lopulta ne pienetkin kokonaan laittamatta. Jälkikäteen lakan päälle niitä ei voi laittaa, sellainen olisi törkeä sacrilege oman työn jäljen arvostukselle.

    Runko tosiaan on mallia Dedacciai Scuro RS.
    Pexi muokkasi tätä : 06.11.2020 at 22.48

  8. #6578
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Tällainen oli viimeisin projekti:

    PAHOITTELUT ENSIMMÄISTEN MINUUTTIEN PAHASTA LED-VALOJEN VILKUNNASTA..

    Videon jälkeen kaulaputki lyhennetty oikeaan mittaan ja satulaa nostettu lisää. Vispilät vaihtuu vielä joihinkin tukevampiin polkimiin.


    Liika into kostautui pitkän odotuksen jälkeen ja huomasin vasta asennuksen jälkeen, että vanteiden ja renkaiden tekstit eivät osuneet kohdilleen tässä projektin vaiheessa.

  9. #6579
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Sitä aikaisempi projekti oli tällainen:


    Tuon jälkeen satula vaihtunut kolmeen kertaan, ohjainkannatin kahteen kertaan, renkaat kertaalleen ja polkimet kertaalleen.
    Kohta uskaltaa jo lyhentää kaulaputken oikeaan mittaan....


    Sitä aikaisempi projekti oli läskipyörän 3d-mallintaminen ja piirustukset kaverin kanssa ja runkojen teettäminen kuvan mukaan. Sitten kasaus, mutta silloin ei ollut videokameraa.

  10. #6580
    Välillä projektia mihin ei uppoa montaa tonnia rahaa:

  11. #6581
    Nickname Guest
    ^ Jaahas Taitaa tulla vähän takapainoinen, vaatineen jonkinmoisen keulimaraudan.

    Mutta mikä on tuo ylemmässä rungon satulaputkessa oleva linkku? En ole tuommoista mummiksessa nähnyt.

  12. #6582
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    2.358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    Mutta mikä on tuo ylemmässä rungon satulaputkessa oleva linkku? En ole tuommoista mummiksessa nähnyt.
    Taitaa olla ihan vaan kahva, joka helpottaa pyörän kantamista. Noita oli joissain pyörissä kauan sitten.
    Rule #1: Obey The Rules

  13. #6583
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Taitaa olla ihan vaan kahva, joka helpottaa pyörän kantamista. Noita oli joissain pyörissä kauan sitten.
    Se on juurikin tämä.

    Takapainoisuuden välttämäsiseksi täytyy jotain tehdä. En ole vielä päättänyt mitä. Ehkä jatkan takahaarukkaa. Jatkan ensin tuon haarukan ohjainputken, että näkee runkojen tarkan linjan.

  14. #6584
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Salmiakin muotoinen takahaarukan jatke ja siihen telipyörästö.

  15. #6585
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Salmiakin muotoinen takahaarukan jatke ja siihen telipyörästö.
    Ja vielä teliveto.

  16. #6586
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Voiskohan sen vedon hoitaa telaketjulla?

  17. #6587
    Nickname Guest
    Telaketju renkaiden päälle? Varmasti voi mutta mahtaa olla raskas polkea ja mistä löytää noin kapean telan?

    Rullaavuus aika nolla telaketjulla, mutta kunto kasvaisi

  18. #6588
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    1.457
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PunainenTäysjoustoFatbike Katso viesti
    Välillä projektia mihin ei uppoa montaa tonnia rahaa:
    Ei ainakaan suoraan. Lääkkeinä ja sidetarpeina sitten myöhemmin

  19. #6589
    Tämmönen projekti lähtee ens viikolla liikkeelle kun osat saapuvat.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  20. #6590
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    ^ite pohtinu samaa runkoa. Punnitsitko pelkän rungon? Kuinka paljon rengastilaa takana?

  21. #6591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    ^ite pohtinu samaa runkoa. Punnitsitko pelkän rungon? Kuinka paljon rengastilaa takana?
    Henkilövaa'alla kokeilin ilman ja rungon kanssa niin 4.3kg (hissitolppa, clamp, dropuot/akseli, hissitolpan kaapeli ja vipu ja head headsetin muhvit paikallaan.

    Valmistaja ilmoittanut 2.850 M/L rungolle.



    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  22. #6592
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Minun Bardino 2 koko L oli runkona muistaakseni siinä 3.6Kg ( En kyll tarkkaan muista ja että oliko akselin hilut kiinni vai ei.. ) Mutta sopiva runko on isolle Enskapyörälle kaveriksi, niin ei sitten tule mitään valheellista kuvaa kevyestä fillarista kun molemmat fillarit on alkaen 14 kg

    Rengastila:
    29" koossa lupaavat 2.6" mutta on siinä ja siinä että mahtuuko oikeasti/oikea 2.6". Maxxis DHR 2.4" i34mm vanteella on jo liki mutta joku Forecaster 2.6" sopinee. Schwalben 2,6" on tiukilla.
    27,5 " plussat menee kaikki, i45mm kiekolla WTB 3" sopii nätisti, niinkuin kaikki muutkin.. esim. 3" NobbyNickki jne.

  23. #6593
    Tilasin agarron taakse 29" 2.6 toivotaan että mahtuu elämään. Tulee myös enska pyörän kaveriksi. Enemmän lenkki pyöräksi

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  24. #6594
    F. Kotlerburg Guest
    Nordest on runkona hieno ja varmasti lopputulemakin. Näissä räädimmissä jäykkiksissä on vaan sitä jotain.

  25. #6595
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Nordest on runkona hieno ja varmasti lopputulemakin. Näissä räädimmissä jäykkiksissä on vaan sitä jotain.
    Joo omaan silmään tuo osuu kyllä. Teräs on vaan hieno.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  26. #6596
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    1.135



    Työkaveri vei rautaromua romulavalle, ja sanoi että siellä on romujen seassa retkipyörä. Onneksi kävin katsomassa, ja varastin maailman nopeimmalla sukelluksella projektin. Ilmaa renkaisiin ja jopa tuubit piti ilmaa.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vastustan tyranniaa viimeiseen asti
    Ei lähde saatana Moskovasta, njet

  27. #6597
    Aika massiivinen runko. Ja hieno, tietenkin.

  28. #6598
    Osaa alkaa tippumaan pikku hiljaa. Keula vielä uupuu.

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  29. #6599
    Tuli tänään niputettua pyörä kasaan.

    Osalistaa
    Runko: Nordest Bardino M/L
    Keula: Rockshox lyrik 160
    Kiekot: Hunt 29
    Jarrut: Shimano Deore 4 mäntää
    Liipasin: 12s XT
    Vaihtaja: 12s Slx
    Kammet: 12s Deore 170mm
    Renkaat: (F) Vittoria martello 2.6 (R) Vittoria agarro 2.6

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  30. #6600
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.826
    Hyvältä näyttää. Paljonko jää tilaa agarron kanssa?

    Edit. Arvostelun mukaan koko vastaa lähemmäs 2.4.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •