GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 49 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 39 47 48 49 50 51 59 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.441 - 1.470 / 1995

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #1441
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Hihnan lisäksi yksi hajoava osa on yksisuuntainen laakeri kammen akselilla, joka mahdollistaa polkemisen. Sitä ei moottorin rääkkääminen ainakaan suoraan hajota. Testipenkkiin tarvittaisi myös joku ulkoinen voima, jotta testi kuvaisi edes jotenkin normaalikäyttöä.
    Tuo taitaa olla suurempi hajomisen syy kuin hihna. Voisi kuvitella että tuolle myrkkyä ovat kaikki iskut mitä voisi tulla kun moottori pyörii täydellä teholla ja esim esteiden tms takia renkaan pyörintänopeus muuttuu äkillisesti. Samoin täydellä teholla rytyyttäminen muutenkin. Uudemmalla softalla mielestäni ramppi tehon nostoon on pidempi eikä moottori hyökkää aivan samalla tavalla.

    Sprag clutchia löytyy myös metallisilla sisäosilla(häkki) mutten tiedä onko nekään kestäneet sen paremmin.Toki valmistajan tapauksessa he pystyvät tekemään samaa laakeria eri mitoilla ja katsoa miten joku tietty moottorierä kestää.
    Oma juttunsa on sitten kaikki ulkopuolinen lika mitä tuonne voi päätyä. Ja vesi. Tuolla kammen päässä ei tainnut olla edes stefaa eli vedelle on varsin esteetön reitti jos tuonne suihkuttaa vettä.







  2. #1442
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Hintaan nähden voisi jopa todeta, että tosiaan syytä ollakin erittäin oiva valo.
    On se kallis etenkin halvempiin verrattuna, mutta en jaksa pelleillä akkuvalon kanssa toista talvea. Tohon vielä kympin adapteri päälle.

  3. #1443
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    ^^ Kytkimelle tekee varmasti kipeää, kun lyö kammen kiveen. Yllättävän paljon kestää nuo kuituset kammetkin iskuja. Löytyy kokemusta. On niitä tosin maailmalla hajonnutkin.

  4. #1444
    Liittynyt
    10/2020
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Olisiko kenelläkään Levon tai Kenevon takanavan päivittäneellä vanhaa napaa "ylimääräisenä"? Itsellä 2018 Levo, josta tänään lenkillä meni takanavan akseli poikki (kyllä: poikki). En siis tarkoita 12x148 thru-axlea, vaan sitä navan sisällä olevaa alumiinista "pötkylää", jossa laakerit ovat (ks. oheinen kuva).

    Laitoin jo uuden kiekkosetin tilaukseen, mutta vanhoja ei viitsisi pelkästään tuon vuoksi heittää menemään, sillä uudella akselilla (ja vaparilla) nämä alkuperäiset kiekot saa vielä vaikka nastarengaskäyttöön.

    YV:tä tähän suuntaan, jos vanha napa löytyy hyllystä ja kyseinen osa on ehjä. Varaosalla on valitettavan huono saatavuus spessudiilereidenkin kautta.



    Olisko kellään tietoa mistä sais tilattua Levoon juurikin tuon takanavan sisäakselin mikä näkyy kuvassa ?

  5. #1445
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Mission Controliinkin näyttäisi olevan tullut myös suomi kielivalinnaksi.

    Betaohjelmassa näytti olevan suomi hyvin edustettuna. Mahtoiko osallisena olla 4 vai 5 osallistujaa, joka oli varsin iso määrä kokonaismäärästä.

    Seuraavassa virallisessa softassa mikä tullee OTAna pitäisi olla tuo kävelytysmoodi fiksattu jollain tapaa.

  6. #1446
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tyrnävä
    Viestit
    67
    Heps,
    Tekeekö porukka mitään huoltoja tuolle moottorille? Vai ajetaanko sillä vaan niin kauan ku kestää/vikaantuu..

  7. #1447
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsa24 Katso viesti
    Heps,
    Tekeekö porukka mitään huoltoja tuolle moottorille? Vai ajetaanko sillä vaan niin kauan ku kestää/vikaantuu..
    Ei tuolle voi tehdä mitään. Moottori on sinetöity ja sinetin avaamisen jälkeen takuu on kaput. Kovaa ajoa vain.

    Paineellinen vesi kannattaa pitää kaukana moottorista.

  8. #1448
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Ei tuolle voi tehdä mitään. Moottori on sinetöity ja sinetin avaamisen jälkeen takuu on kaput. Kovaa ajoa vain.

    Paineellinen vesi kannattaa pitää kaukana moottorista.
    Toki tilanne muuttuu, kun takuu on loppu. Youtubesta löytyy hihnanvaihtovideota ja kyllä sen joku laakeroikin. Mutta itse en lähde asiassa ihmeemmin ennakoimaan. Jos alkaa pahasti ääntelemään, niin sitten saatan kokeilla. Riippuu laitteen senhetkisestä iästä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  9. #1449
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Toki tilanne muuttuu, kun takuu on loppu. Youtubesta löytyy hihnanvaihtovideota ja kyllä sen joku laakeroikin. Mutta itse en lähde asiassa ihmeemmin ennakoimaan. Jos alkaa pahasti ääntelemään, niin sitten saatan kokeilla. Riippuu laitteen senhetkisestä iästä.
    Laakerointi tai hinnanvaihto ei ole kummallinen juttu. Nyt kun näissä moottoreissa(2019/2020) on 4v takuu niin tietenkään ei kannata itse tehdä mitään. Vapaakytkintä, kiristintä ja hihnaa (useampi kerros ja 1,5mm leveämpi) on muutettu tässä ajansaatossa.

  10. #1450
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    ^ Ei taida kuitenkaan onnistua ilman erikoistyökaluja. Varaosien saanti voi myös olla oma urakkansa. Tässä asiassa olisi kiva olla väärässä.

  11. #1451
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    2.818
    Vanhempaan moottoriin löytyi jonkinlainen listaus tarvittavista laakereista, ei sen puoleen tekemätön paikka. Joitain erikoistyökaluja saattoi vaatia, muttei pitäisi olla mitään sellaista, joita ei tehtyä.

    Mutta, eri asia, kannattaako. Paikallinen kauppias väitti, ettei vaihtomoottorikaan mikään tolkuttoman kallis ollut. Toivottavasti ei tartte asiaa selvittää.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  12. #1452
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Mehän vieres
    Viestit
    280
    Vanhemmassa Brosessa laakeritkaan kaikki ei ole sitä mitä numerot sanoo, vaan on jotain speciaalia mukana. Ei hymiöö. Olen yhden purkanut, laakerinvaihdolla ei selvinnyt kun akselissakin kulumaa. Neulakehä-laakeri jossa rullat suoraan akselin pinnassa.

  13. #1453
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Muistelin, että olen videolta Mag S remppaa ihmetellyt. Löytyikin nopeasti haulla: https://www.youtube.com/watch?v=nrOSzJKhhTw

  14. #1454
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Kohta tässä Levossa ei ole vanhaa kuin runko.
    Mitäs päivityksiä porukka on tehnyt pyöriinsä?

    Tässä RS 35 keula vaihtui 160mm Lyrik ultimateen kun tuo 35 oli niin tahmea ja hakkasi käsille.
    Jarrut code RSC:n. Ergon tupit kun joko tottumattomuudesta tai RS 35:sta johtuen ranteet tulivat kipeäksi. Takaiskariin tuli tuo MegNeg siinä toivossa että siihen olisi tullut lisää progressiivisuutta.
    Satula vaihtui SQlab 6OX:ksi tänään kun hanuri ei tottunut tuohon vakio jakkaraan 1200km aikana vaippahousuista huolimatta. Samassa rytäkässä renkaiksi tuli misukan ewildit siinä toivossa että märille keleille tulisi hiukan lisää pitoa.
    Vaihtajaan ja vipuun on tulossa vielä päivitystä GX vaihtajan ja X01 vivun muodossa. Samalla vaihtajan kiinnityspultti vaihtuu X01 malliseen...
    Ainiin, ja Lupinen SL-X tuli myös asennettua tuohon.


  15. #1455
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Kind Shockin satulatolppa ja Lupinen valot molempiin päihin. Muuten on vaihdeltu kuluvia osia tarpeen tullen. Myös moottori on kuluva osa.

  16. #1456
    Liittynyt
    10/2020
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Lupinen SL-X tuli myös asennettua tuohon.
    Oliko sähköjen ottaminen pyörästä suoraan Lupinelle hankala homma?

  17. #1457
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti @koowee Katso viesti
    Oliko sähköjen ottaminen pyörästä suoraan Lupinelle hankala homma?
    Johdon pujottaminen tuonne alas moottorille on hankalin homma. Koko jutussa taisi menä rauhallisesti touhuten hiukan toista tuntia.
    Itse laitoin aluksi valon kiinni tankoon ja ohjausnamikan tuonne tupin taakse. Sitten tuo läpivientimuovi irti tuosta mistä vaijeri ja jarruletku menee rungon sisälle. Ruuvi on tuossa kuvassa piuhojen takana.




    Sitten pujotin tuosta läpiviennistä teräslangan (hitsauskoneen lanka) tuonne iskarin taakse asti. Tuohon teränlangan päähän tein lenkin mihin teippasin jeesusteipillä sitten lupinen johdon pään. Johdon päästä otin o-renkaan pois asennuksen ajaksi ettei se rikkoonnu(jää teippiin kiinni). Tuolla sai sitten nypättyä piuhan tuonne iskan taakse asti. Iskarin yläpultin otin irti että sinne sai hiukan tilaa lisää. Piuhat jäi lopulta tuonne iskarin taakse noin. Tuo läpivientikappale mikä tuosta lähtee moottorille päin ei näyttänyt lähtevän helposti irti joten pujotin tuosta saman hitsauslangan pään vain sitten moottorille tuolta välistä ja nyppäsin sielä moottorin päästä taas kaapelin eteenpäin.


    Jotta moottorille pääsee käsiksi pitää kampi ottaa irti. Se lähtee pyörittämällä kammen päästä olevasta kuusiokoloruuvista vaan tarpeeksi aukipäin. Lisäksi koppaa pitää kiinni muutama kuusiokoloruuvi. Tässä kuvassa moottorin virtajohto on pois tieltä. Kaapeli tuli tuolta samasta paikasta kuin nuo muutkin johdot.


    Vihreä paikka on etuvaloa varten ja sitä peittää kumitulppa. Tulppa nyhdetään irti ja piuha tungetaan sitten tuohon vihreään liittimeen. Liitin on rekenteeltaan melko heiveröinen ja sen kanssa pitää olla tarkkana että liitin menee paikoilleen oikeassa asennossa. Ja tietysti o-rengas laitetaan liittimen päälle jos on otettu pois liitimen päältä.


    Sitten vain kaikki kasaan päinvastaisessa järjestyksessä. Tuo läpivienti tuolla rungon yläosassa on melko ahdas mutta kaikki kolme johtoa kyllä mahtuvat sieltä ilman läpivientikappaleen modaamista. Kiinnityspulttia laitettaessa paikoilleen kannattaa katsoa tarkkaan pultin oikea suunta vaikka siitä toisesta läpiviennistä ettei väännä kierteitä tuolta. Ja voila, valot pelaa.

    Ainoana valona tuolla ei kyllä mielestäni pärjää jos koluaa teknisiä polkuja missä on kasvillisuutta lisäksi ja paljon muutenkin maasatomuotoja. Tällöin on hyvä olla lisäksi valo myös kypärässä joka helpottaa ajoa huomattavasti.

  18. #1458
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Kind Shockin satulatolppa ja Lupinen valot molempiin päihin. Muuten on vaihdeltu kuluvia osia tarpeen tullen. Myös moottori on kuluva osa.
    Mikä tuossa vakio satulatolpassa oli vikana? Lopettiko se toimintansa vai päivitit parempaan? Täytyykö/voiko noita(vakiota) muuten huoltaa jollain tapaa?

    Mulla satulatolpan kanssa oli sellainen ongelma että se ei meinannut nousta ylös asti vaan jäi ajoittain sentin pari vajaaksi. Luulen että tämä johtui siitä että pyörä oli ollut demopyöränä liikkeessä ja satulan korkeutta oli säädetty useaan otteeseen. Ja todennäköisesti väännetty pultti vielä liian kireään. Tämä aiheuttaa sen että tolpan ulkokuori muuttaa hiukan muotoaan ja tolppa ei toimi enää normaalisti kun clamppi on kiinni. Kiristelin tuota useaan otteeseen eri tiukkuudelle ja lopulta se että käänsin clampin toisinpäin ja kiristin sen 4Nm sai tuon pelittämään ilman että se hirttää kiinni ylös noustessaan. Vakio kireys taisi olla 5Nm. Momentteja varten löytyy oma avain eikä kyse ollut rannemomentista...

  19. #1459
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Mikä tuossa vakio satulatolpassa oli vikana? Lopettiko se toimintansa vai päivitit parempaan? Täytyykö/voiko noita(vakiota) muuten huoltaa jollain tapaa?

    Mulla satulatolpan kanssa oli sellainen ongelma että se ei meinannut nousta ylös asti vaan jäi ajoittain sentin pari vajaaksi. Luulen että tämä johtui siitä että pyörä oli ollut demopyöränä liikkeessä ja satulan korkeutta oli säädetty useaan otteeseen. Ja todennäköisesti väännetty pultti vielä liian kireään. Tämä aiheuttaa sen että tolpan ulkokuori muuttaa hiukan muotoaan ja tolppa ei toimi enää normaalisti kun clamppi on kiinni. Kiristelin tuota useaan otteeseen eri tiukkuudelle ja lopulta se että käänsin clampin toisinpäin ja kiristin sen 4Nm sai tuon pelittämään ilman että se hirttää kiinni ylös noustessaan. Vakio kireys taisi olla 5Nm. Momentteja varten löytyy oma avain eikä kyse ollut rannemomentista...
    Command postissa oli pykälittäin korkeuden säätö. Uutena vaihdoin heti pois. Paholaisen keksintö mun mielestä.

    Toisessa fillarissa 8 vuotta vanha KS Lev. Siihen hommasin varaosia ja tein täydellisen remontin. Ehjä oli ja ehjäksi jäi. Netistä yllättäen löytyy videoita huolloista, jos kiinnostaa enempi.

  20. #1460

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Kohta tässä Levossa ei ole vanhaa kuin runko.
    Mitäs päivityksiä porukka on tehnyt pyöriinsä?
    Itselläni vähän sama juttu. Level T:t vaihtuivat Code RSC:ksi, kun Lapissa huomasi jarrutehon riittämättömyyden. Rockshox Gold 35 vaihtui ZEB Ultimateksi, aikalailla samoista syistä kuin sinullakin. Ergon tupit myös. Vaihtajana juuri tuo GX, mietin sitä kiinityspultin vaihtamista. Lupinen SL-SF edessä. On muuten yllättävän mukava työmatkafillarissa, kun on yksi valo vähemmän ladattavaa.

    MegNegiä olen itsekin katsellut, mutta toisaalta voisi ehkä myös päivittää takaiskarin joksikin Rockshoxin Super Deluxe Ultimateksi jossain vaiheessa. Lokasuojatkin näyttävät hyvin samoilta tuossa pyörässä kuin minulla. Onko tuo uudempi vai vanhempi sicomtb? Itselläni on se vanhempi. Jos nastarenkaksi hommaisi Suomi Tyresin piikkisiat, pitää katsoa mahtuvatko vielä pyörimään...

  21. #1461
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jhs Katso viesti
    Itselläni vähän sama juttu. Level T:t vaihtuivat Code RSC:ksi, kun Lapissa huomasi jarrutehon riittämättömyyden. Rockshox Gold 35 vaihtui ZEB Ultimateksi, aikalailla samoista syistä kuin sinullakin. Ergon tupit myös. Vaihtajana juuri tuo GX, mietin sitä kiinityspultin vaihtamista. Lupinen SL-SF edessä. On muuten yllättävän mukava työmatkafillarissa, kun on yksi valo vähemmän ladattavaa.

    MegNegiä olen itsekin katsellut, mutta toisaalta voisi ehkä myös päivittää takaiskarin joksikin Rockshoxin Super Deluxe Ultimateksi jossain vaiheessa. Lokasuojatkin näyttävät hyvin samoilta tuossa pyörässä kuin minulla. Onko tuo uudempi vai vanhempi sicomtb? Itselläni on se vanhempi. Jos nastarenkaksi hommaisi Suomi Tyresin piikkisiat, pitää katsoa mahtuvatko vielä pyörimään...
    Itse halusin pitää juomatelineen vielä toiminnassa niin ei ollut oikein intoa vaihtaa takaiskaria kokonaan. Ja toki tämä päivitys ei maksanut kovin paljoa verrattaen koko iskarin vaihtoon.

    Huomenna pitäisi tulla vaihtaja ja vipu. Silloin pääsee näkemään samalla paljonko tuo pultti vaikuttaa. Täytyy laittaa raporttia.

    Sicomtb on alkukesästä ostettu joten lienisikö sitten v2. Mitään ongelmaa noiden kanssa ei ole ollut vaikka renkaan ja lokarin välissä ei paljoa väliä olekaan. Istuvuus ja ulkonäkö 110.

  22. #1462
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Command postissa oli pykälittäin korkeuden säätö. Uutena vaihdoin heti pois. Paholaisen keksintö mun mielestä.

    Toisessa fillarissa 8 vuotta vanha KS Lev. Siihen hommasin varaosia ja tein täydellisen remontin. Ehjä oli ja ehjäksi jäi. Netistä yllättäen löytyy videoita huolloista, jos kiinnostaa enempi.
    En ole tiennytkään että tuollaisiakin on jotka ei ole portaattomia. Näköjään joka mallissa tuo on erilainen. Karvalakkimallissa vm 2020 on ollut M-runkokoossa 3cm lyhyempi liikematka kuin esim comp mallissa käytettävässä hissitolpassa. Joskus kun tuosta aika jättää niin täytyy varmaan ostaa sitten pidemmällä matkalla oleva. Tosin eipä tuohon kyllä ole osannut kaivata lisämatkaa vaan nykyinen on riittänyt mainiosti.

    Kaverin gianttiin kun vertaa niin siinä vipu on huomattavasti herkempi käyttää kuin tuo oma TranzX dropper. Toki tässä omassa hissitolpassa ei ole satulassa sivuttaisuuntaista klappia samalla tavalla kuin tuossa giantin mukana tulleessa hissitolpassa. Jo nyt jotain huonoa keksii niin se on tuo vivun jäykkyys.

    2020 turbo levo
    SEATPOST TranzX dropper, 34.9mm, XS-S: 100mm, M: 120mm, L/XL: 150mm Travel
    2020 comp
    SEATPOST X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, S: 125mm, M/L: 150mm, XL: 170mm
    2020 expert
    SEATPOST Command Post IRccCommand Post IRcc, 16-position micro-height adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL lever, 34.9mm, S: 130mm, M/L/XL: 160mm of travel




    2020 turbo levo
    SEATPOST TranzX dropper, 34.9mm, XS-S: 100mm, M: 120mm, L/XL: 150mm Travel
    2021 comp
    SEATPOST X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL LE lever, 34.9mm, S: 125mm, M/L: 150mm, XL: 170mm
    2021 expert
    SEATPOST RockShox Reverb AXS, 30.9mm, S: 125, M:150, L/XL: 170mm

  23. #1463
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    ^Joo niin vaihtelee. 2019 S-Worksissä oli toi "Specialized Command Post, 34.9mm, 130mm of travel (Size: Small), 160mm of travel (Sizes: M/XL)"

    Varmaan niillä tolpilla on rakenteellisia eroja, jonka vuoksi on jouduttu valitsemaan eri liikematkoista sopivat.

    Portaalliset toimii vaikka ylös alaisin, koska ne ei ymmärtääkseni sisällä öljyä, jonka varaan satula lukittuu. Ja varmaan joku pieni painonsäästö tuolla voidaan saavuttaa.

  24. #1464
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti

    Huomenna pitäisi tulla vaihtaja ja vipu. Silloin pääsee näkemään samalla paljonko tuo pultti vaikuttaa. Täytyy laittaa raporttia.

    Sicomtb on alkukesästä ostettu joten lienisikö sitten v2. Mitään ongelmaa noiden kanssa ei ole ollut vaikka renkaan ja lokarin välissä ei paljoa väliä olekaan. Istuvuus ja ulkonäkö 110.
    Jes. Odotan mielenkiinnolla raporttia pultin vaikutuksista.

    On se sitten varmaan se sicomtb v2. Taisi se tulla joskus vuodenvaihteessa tuo versiomuutos. Itselläni on se ykkösversio, pitää nastarenkaiden kanssa testata, riittääkö vapaa tila vai ei.

  25. #1465
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jhs Katso viesti
    Jes. Odotan mielenkiinnolla raporttia pultin vaikutuksista.
    Vakiona NX-vaihtajalla ja vakiopultilla välystä on noin 5mm. Huomenna tulee vaihtaja niin samalla menee uusi pultti paikoilleen.

    Vitteeo aiheesta: https://streamable.com/18clc6

  26. #1466
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Kohta tässä Levossa ei ole vanhaa kuin runko.
    Mitäs päivityksiä porukka on tehnyt pyöriinsä?

    Tässä RS 35 keula vaihtui 160mm Lyrik ultimateen kun tuo 35 oli niin tahmea ja hakkasi käsille.
    Jarrut code RSC:n. Ergon tupit kun joko tottumattomuudesta tai RS 35:sta johtuen ranteet tulivat kipeäksi. Takaiskariin tuli tuo MegNeg siinä toivossa että siihen olisi tullut lisää progressiivisuutta.
    Satula vaihtui SQlab 6OX:ksi tänään kun hanuri ei tottunut tuohon vakio jakkaraan 1200km aikana vaippahousuista huolimatta. Samassa rytäkässä renkaiksi tuli misukan ewildit siinä toivossa että märille keleille tulisi hiukan lisää pitoa.
    Vaihtajaan ja vipuun on tulossa vielä päivitystä GX vaihtajan ja X01 vivun muodossa. Samalla vaihtajan kiinnityspultti vaihtuu X01 malliseen...
    Ainiin, ja Lupinen SL-X tuli myös asennettua tuohon.

    Päivitysrumbat suoritettu sen verran useasti että viimeisintä fillaria ostaessa säästin ja otin kunnon osilla kerralla. Kirpaseehan se verrattuna siihen että ostaa kompromissin ja kohta on puolet osista parempiin.

  27. #1467
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Päivitysrumbat suoritettu sen verran useasti että viimeisintä fillaria ostaessa säästin ja otin kunnon osilla kerralla. Kirpaseehan se verrattuna siihen että ostaa kompromissin ja kohta on puolet osista parempiin.
    Compin minäkin nykytietämyksellä ostaisin muttei siitä mihinkään pääse että nämä on ihan pölhöissä hinnoissa. Taloudellisten seikkojen takia joutuu tekemään aina kompromisseja eikä tämä pyöräily ole ainut asia jota tuo koskee.

    Ihan leppoisaa ja mukavaa hommaa tuo pyörän rassaaminen siitä huolimatta on.

  28. #1468
    Liittynyt
    10/2020
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Johdon pujottaminen tuonne alas moottorille on hankalin homma. Koko jutussa taisi menä rauhallisesti touhuten hiukan toista tuntia...
    Kiitoksia Fraatti erittäin hyvästä ohjeesta kuvineen! Tämä taitaa mennä omalle ostoslistalle nyt kun valoja pitäisi hieman päivittää

  29. #1469
    Liittynyt
    06/2020
    Viestit
    325
    Tuossa on tuo X01-pulttipäivitys sekä GX vaihtaja.


    Mittasin huvikseen vanhan pultin sekä uuden. Koossa ei ollut juurikaan eroa mutta lukitustapa oli erilainen. GX-vaihtajassa pultin piti paikoillaan sokka, joka on rakenne oli hiukan samanlainen kuin avain renkaassa. Piikki nurkan alle ja senkun pyörittää pois. X01-vaihtajan pultti lukittautui paikoilleen ainoastaan o-renkailla. Tuossa oli myös parempi suoja likaa vastaan kun GX:ssä(ja NXssä). Hiukan epäilin aluksi että mahtaako tuosta tulla kovinkaan suurta eroa välykseen.


    Samalla vipu vaihtui NX:stä X01:n.


    Ja vaihtaja NX:stä GX:n. Oleellisimmat erot näyttivät olevan niittaukset vs akselit häkissä sekä häkin materiaali. GX-vaihtaja oli selkeästi keveämpi mutta saattaapi kyllä olla että NX häkki kestää teräksisenä paremmin. Ainakin solmuun menneen NX-häkin sai väännettyä metsässä sen verran oikoseksi että sillä pääsi vielä ajamaan pois. Sattaa olla että tuota alumiinista ei väännellä aivan samalla tavalla.


    Vaihdoin jälkeen säädötkin olivat aivan älyttömän yksikertaiset. Vaijerin kireyttä kaks napsua ja avot. Vaihdot toimivat täsmällisesti ja ilman viiveitä tai muita hakemisia. Edellisen NX:n kanssa vaijerin kireyttä joutui hieromaan kohdalle ja siitä huolimatta ajoittain isommalle vaihtaessa oli välillä selkeää viivettä. Saattaapi olla että tuo pultti oli kaikista suurin syy ja sekä GX:stä ja NX:stä saa hyvän vaihtajan kun tuon vain päivittää. Toki eihän kaikilla niitä vaihtamisongelmia taida olla ollenkaan.

    Tuo sama upgreidi tehtiin kahteen pyörään samaan aikaan ja molemmissa havainnot olivat samanlaiset.

    Vaihtajan korvakkeiden suoruus katsottiin samalla tälläisellä diy henkisellä työkalulla. Kieroon vääntynyt NX-vaihtaja oli samalla vääntänyt korvaketta niin että toiselta puolelta mitta oli 6cm ja toiselta puolelta vannetta 10cm. Levossa korvake taitaa olla sen verran vahva että kovin herkästi tuo ei edes mene poikki vaan tuossa vaiheessa vaihtaja on jo aivan solmussa.


    Ketjuiksi tuli molepiin XX1:t.

    Ja vielä renkaista puheenollen sen verran voi mainita että misukan ewildeissä on mainio pito märällä verrattuna spessun vakiokumeihin. Selkeä ero.

  30. #1470
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    ^Onko toi väljyys/klappi siis joku mallikohtainen tyyppivika? Kokeilin omasta 6 tkm ajetusta XX1 vaihtajasta tuota klappia, eikä siinä mitään löysää ole. Toki antaa periksi väännettäessä.

    Hyvin usein se vaijeri on se ongelma, jos vaihdot tahmaa suuntaan ja toiseen. Toki säädöt voi olla myös pielessä. Harvemmin ne itsestään tosin muuttuu. Levossa vaijerin vaihto ei tosin ole ihan läpihuutojuttu.

    Sulla alkaa tulla hintaa per kilometri jo pelkästään noista vaihdetuista osista. Mutta tämähän kuuluu harrastukseen .

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •