Lainaus Alkujaan tämän lähetti @koowee Katso viesti
Oliko sähköjen ottaminen pyörästä suoraan Lupinelle hankala homma?
Johdon pujottaminen tuonne alas moottorille on hankalin homma. Koko jutussa taisi menä rauhallisesti touhuten hiukan toista tuntia.
Itse laitoin aluksi valon kiinni tankoon ja ohjausnamikan tuonne tupin taakse. Sitten tuo läpivientimuovi irti tuosta mistä vaijeri ja jarruletku menee rungon sisälle. Ruuvi on tuossa kuvassa piuhojen takana.




Sitten pujotin tuosta läpiviennistä teräslangan (hitsauskoneen lanka) tuonne iskarin taakse asti. Tuohon teränlangan päähän tein lenkin mihin teippasin jeesusteipillä sitten lupinen johdon pään. Johdon päästä otin o-renkaan pois asennuksen ajaksi ettei se rikkoonnu(jää teippiin kiinni). Tuolla sai sitten nypättyä piuhan tuonne iskan taakse asti. Iskarin yläpultin otin irti että sinne sai hiukan tilaa lisää. Piuhat jäi lopulta tuonne iskarin taakse noin. Tuo läpivientikappale mikä tuosta lähtee moottorille päin ei näyttänyt lähtevän helposti irti joten pujotin tuosta saman hitsauslangan pään vain sitten moottorille tuolta välistä ja nyppäsin sielä moottorin päästä taas kaapelin eteenpäin.


Jotta moottorille pääsee käsiksi pitää kampi ottaa irti. Se lähtee pyörittämällä kammen päästä olevasta kuusiokoloruuvista vaan tarpeeksi aukipäin. Lisäksi koppaa pitää kiinni muutama kuusiokoloruuvi. Tässä kuvassa moottorin virtajohto on pois tieltä. Kaapeli tuli tuolta samasta paikasta kuin nuo muutkin johdot.


Vihreä paikka on etuvaloa varten ja sitä peittää kumitulppa. Tulppa nyhdetään irti ja piuha tungetaan sitten tuohon vihreään liittimeen. Liitin on rekenteeltaan melko heiveröinen ja sen kanssa pitää olla tarkkana että liitin menee paikoilleen oikeassa asennossa. Ja tietysti o-rengas laitetaan liittimen päälle jos on otettu pois liitimen päältä.


Sitten vain kaikki kasaan päinvastaisessa järjestyksessä. Tuo läpivienti tuolla rungon yläosassa on melko ahdas mutta kaikki kolme johtoa kyllä mahtuvat sieltä ilman läpivientikappaleen modaamista. Kiinnityspulttia laitettaessa paikoilleen kannattaa katsoa tarkkaan pultin oikea suunta vaikka siitä toisesta läpiviennistä ettei väännä kierteitä tuolta. Ja voila, valot pelaa.

Ainoana valona tuolla ei kyllä mielestäni pärjää jos koluaa teknisiä polkuja missä on kasvillisuutta lisäksi ja paljon muutenkin maasatomuotoja. Tällöin on hyvä olla lisäksi valo myös kypärässä joka helpottaa ajoa huomattavasti.