Tuo takuuasia kiinnostaa henkilökohtaisestikin, niin katsoin Spessun takuu sivulta (https://www.specialized.com/fi/en/warranty) löytyvää takuu policyä. https://media.specialized.com/suppor...ty-intl-en.pdf
Alussa mainitaan yleisesti mm.
"This Warranty applies to the products listed below, purchased after 1 July 2018 (the “Product(s)”) and is provided at no extra charge. Your rights under this Warranty are in addition to and separate from your legal rights as a purchaser of the Product which may vary by country, state, or region. This Warranty does not affect these rights."
Eli takuu itsessään on ilmainen, eikä se heikennä esim. kuluttajansuojaa.
Osto on pitänyt tapahtua samalla mantereella: "To take advantage of this Warranty, a dated proof of original retail purchase must be presented to Specialized on the same continent (North America, South America, Europe, Asia, Africa, Australia) where the Product was purchased."
Ja tuolla on näköjään maininta, että Specialized pitää itsellään oikeuden rajata takuu vain samasta maasta ostettuihin tuotteisiin: "In all events, Specialized reserves the right to limit warranty service to the country where the Product was purchased"
Mutta tämän lauseen yli ajaa meillä nähtävästi kuluttajansuoja?
Lisäksi löytyy maininta: "You will not be charged for shipping the Product to Specialized or receiving any replacement product, or for labor charges incurred in processing the Warranty."
Eli mm. takuunalaisesta työstä ei veloiteta.
Ja sitten myöhemmin ohje, miten aloittaa takuuprosessi:
"How do I start the Warranty process?
The first step is to visit your nearest Authorized Specialized Retailer. Your retailer will inspect the Product and contact Specialized for next steps. Contact information for your nearest Authorized Specialized Retailer can be found on www.specialized.com."
Takuuasiat voi hoitaa lähimmällä virallisella Specialized jälleenmyyjällä.
Tulkkasin noita pikaisesti aamupalaa syödessä, joten pahoittelen, jos jotain meni väärin.








Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit