
Alkujaan tämän lähetti
Pete K2
Takuucase viime vuodelta (ei tosin spessu):
Ostin Haibiken paikallisesta liikkeestä 2017.
Silloin maahantuoja oli Electrobike.
2019 keväällä Haibikesta katkes runko kesken maantielenkin. Otin yhteyttä Tunturiin (nyk maahantuoja), joka sai ohjeet toimittaa fillarin tehtaalle. Kun fillari saapui tehtaalle, tehdas päätti samantien hyvittää fillarin ostohinnan. Mutta, tehdas hyvittää vain sen hinnan, minkä se on fillarista saanut (tehdashinta). Pyörän myyntikatteen hyvittää liike ja/tai maahantuoja, joka fillarin on myynyt.
Tehdas siis palautti tehdashinnan nykyiselle maahantuojalle Tunturille, joka siirsi sen ostohetken maahantuojalle Electrobikelle, joka siirsi sen myyntiliikkeelle. Myyntiliike sitten palautti fillarista saamani rahat kaupan purkuna.
Ongelmaa vain meinasi tuottaa se, että paikallista myyntiliikettä ei enää ollut olemassa. Onneksi se oli vielä yrityksenä ja omistaja oli suosiollinen ja maksoi omistaan tehdashinnan ja ostohinnan erotuksen.
Jos myyntiliikettä ei olisi enää ollut, niin en tiedä kuka olisi palauttanut myyjäliikkeen kateosuuden minulle.
Takuukorjauksissa tehdas varmasti hyvittää osat, mutta maksaako myös huoltotyön. Jos huoltotyön osuus on sovittu myyntiliikkeen kontolle takuutapauksissa on ymmärrettävää että suomalainen liike on haluton takuuasiaa hoitamaan. Paljon on siis kiinni spessun tekemistä sopimuksista eri maiden maahantuojien kanssa, eikös?
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Tämä juuri eli isot pojat on kertoneet ettei spessu maksa huoltotöistä joten sen vuoksi liike voi halutessaan periä rahaa, varsinkin jos tuote ei ole heiltä ostettu.
Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously
Kirjanmerkit