LostInLaplandElectrobikeBikeshopGiant
Sivu 15 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1046

Aihe: VeloViewer

Hyvä puoli, että kukin voi määritellä itse sääntönsä, tietysti voi ja joutuu kinastelemaan muiden kanssa niistä jos haluaa muidenkin tunnustavan ”saavutuksensa”

Hyvänä sääntönä soisin ainakin että vahinkoa tai vaaraa sellaisesta muille ei aiheutettaisi, mutta siinäkin on ongelma määrittelystä. Poluilla pyöräily kun vaikkapa on joidenkin mielestä hirvittävä ympäristön tuho.

Seuraavan kerran kun on lennolle lähdössä voi kävelijäkeräilijätkin kävellä terminaalin ikkunalle tuossa nurkassa niin eiköhän se ruutu sillä kuittaannu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tiedoksi sitten, että polkupyörän vienti Seurasaareen on kielletty. Se kerrotaan sillan päässä liikennemerkissä.
    Jos viilataan hieman pilkkua niin en antaisi ihan hirveästi arvoa tuolle polkupyörän vientikiellolle.

"Kielto- tai rajoitusmerkin yhteydessä ei lisäkilvellä saa määrätä laajempaa kieltoa tai ankarampaa rajoitusta kuin itse liikennemerkillä." (LMp 24 § 1 mom.).

Ko. merkki siis kieltää pyöräilyn, ok. Mutta sillä merkillä ei voi kieltää pyörän taluttamista, eikä tuollaisella lisäkilvellä sitä tuon päätöksen mukaan voi myöskään kieltää. Joku muu voinee tulkita varmaan eri tavalla.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Olisiko kiellosta siis kerrottava erillisellä kyltillä, jotta se olisi pätevä?

Vai onko lisäksi myös niin ettei pyörän viemistä Seurasaareen oikeastaan edes voi kieltää eli kieltoon on suhtauduttava pikemminkin etikettisääntönä jota kuitenkin on fiksua noudattaa?

PS Seurasaari-säätiön sivulla en löytänyt koko asiasta muuta informaatiota kuin maininnan että henkilökunnan pyöräily on sallittua.

PPS Pieni sivujuonne vie kohtuuttomasti tilaa ja menee kaiken lisäksi oikeastaan otsikon ohi, mutta...menköön.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Hyvä puoli, että kukin voi määritellä itse sääntönsä, tietysti voi ja joutuu kinastelemaan muiden kanssa niistä jos haluaa muidenkin tunnustavan ”saavutuksensa”
    Niin, no kaipa se puhtain suoritus on se, jossa koko matka ajetaan polkupyörällä sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti. Ei tunkata, ei kanneta. Jos ei ajamalla pääse, jää ruutu saamatta. Kaikki muu on selittelyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...koko matka ajetaan polkupyörällä sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti. Ei tunkata, ei kanneta. Jos ei ajamalla pääse, jää ruutu saamatta. Kaikki muu on selittelyä.
    Missä noi säännöt lukee?

K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Niin, no kaipa se puhtain suoritus on se, jossa koko matka ajetaan polkupyörällä sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti. Ei tunkata, ei kanneta. Jos ei ajamalla pääse, jää ruutu saamatta. Kaikki muu on selittelyä.
    Jos ajatellaan, että on puhtain (tyylikkäin) tapa toimia, niin kait sitten on myös likaisin (tyylittömin) tapa.

Omalla kohdallani pyörän kantamisesta luopuminen olisi merkinnyt neliön jäämistä varsin pieneksi, mutta samalla reissujen helpottumista ja klusterin ulottumista etäämmäs kotoa. Olisi hyvinkin voinut olla rennompi tapa hakea ruutuja ja saattaisin olla, että ruutujen haku jatkuisi edelleen.

Mä en oikein ymmärrä tätä jankkaamista kantamisesta. VV:ssä on pari muutakin lajia, joiden suoritukset luetaan mukaan niin mitä siitä ihmettelemään. Voi tietenkin olla vain minun puusilmyyttäni mutta näin mä luen.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Kova juttu, jos joku saa kävelemällä tehtyä ison neliön. Pyörälläkin tuntuu välillä raskaalta
    Pyöräily on kivaa!

Onko muita pyöräilylajeja, joissa ei saa kantaa tai taluttaa kuin trial?

Hah, itse kävin intin Santahaminassa ysärillä ja tuli myös poljettua saari läpikotaisin läpi (muiden etenemistapojen lisäksi). Lisäilinkin noita silloisia pyöräilyjä postuumisti stravaan - itse en ainakaan pidä huijauksena koska olen oikeasti ne reitit siellä ajanut PV:n pyörillä ennen kuin koko internettiä oli keksittykään. Ei sillä että noilla ruuduilla olisi mitään suurempaa merkitystä omien neliöiden ja klustereiden kannalta edes koska asun nykyisin Oulussa

^Juu , 1990-luvun lopulla vietin minäkin vuoden Santahaminassa. Tosin muistaakseni Internet oli jo, tai ainakin jonnekin purkkeihin viikonloppuisin soittelin tietokoneella kuvia katselem.... eikun keskustelemaan sivistyneitä.

Kerran meinasin joutua polkemaan pyörällä Syndaleniin, mutta olisinkohan onnistunut luistamaan tehtävästä kuumeen nojalla. Aika paljon kärsin kuumesta, olin pari kolme kertaa Tilkassa osastollakin sen takia. Varmaan oli hometta kassuilla. Suksien kanssa en myöskään joutunut tekemisiin. Kerran ne piti kuitata, kun lähdimme pienellä porukalla räiskimään Rovajärvelle, mutta onneksi siellä ei ollut lunta.

Keskityin siis ryömimiseen ja konttaamiseen, saari tuli niinkin tutuksi. Stravasta nuo ryömimiset puuttuvat, voinko lisätä?
    Pyöräily on kivaa!

K.Kuronen Guest
    Oma inttivuosi livahti Säkylässä ja Haminassa. Kertaamassakin olen ollut. Saisinkohan ruksia muistini mukaan Raasinkin alueelta.

Osalla fokus on mielestäni väärä: mitä saa ja mitä ei, saanko oikaista ja onko pakko. Katseen pitäisi olla suurissa seikkailuissa: pyörän selässä, juosten tai vaikka meloen -miten itse kokee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Osalla fokus on mielestäni väärä: mitä saa ja mitä ei, saanko oikaista ja onko pakko. Katseen pitäisi olla suurissa seikkailuissa: pyörän selässä, juosten tai vaikka meloen -miten itse kokee.
    Tämä. Nämä laitteet ja sovellukset vain välillä tuppaa viemään fokuksen pois siitä mitä ja miksi ollaan tekemässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Mä en oikein ymmärrä tätä jankkaamista kantamisesta. VV:ssä on pari muutakin lajia, joiden suoritukset luetaan mukaan niin mitä siitä ihmettelemään. Voi tietenkin olla vain minun puusilmyyttäni mutta näin mä luen.
    Lähinnä tuo mun heitto noista "säännöistä" oli siihen suuntaan, että miksi yleensäkään lähetä keksimään jotain rajoituksia johonkin suoritukseen, kun tämä ei ole mitään kilpailua. Itse kyllästyin aikanaan melko nopeasti golfiin, kun en jaksa sitä jäätävää sääntöjen ja määräysten määrään, mikä siinä lajissa on. Jossain mielessä se on ymmärrettävää, kun tulosten pitää (mistä syystä pitää?) olla yhteismitallisia ja verrattavissa keskenään. Toisaalta jos pelaa vain omaksi huvikseen, niin mitäpä väliä sillä on miten pelaa ja millä säännöillä, kunhan se ei haittaa muita tai aiheuta vaaraa.

K.Kuronen Guest
    ^Ne rajoitukset, ainakin itsellä, määrittävät tekemisen raamit: selkeä ja itselle sopiva kehys vapauttaa tekemään ja vapauttaa myös aikanaan laittamaan pisteen. Samalla Pandoran lipas pysyy kiinni.

^^juu, minä kommentoin vain omalta osaltani. Kuvaan niitä asioita jotka sopivat minun pirtaani ja mikä ei. Kukin tekee miten haluaa kun en minä ainakaan ole löytänyt tähän liittyvää kilpailua tms.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Eilen tuntui taas mukavalta käydä hakemassa ruutuja kuuden tunnin lenkillä, kun muutin vähän ajamisen filosofiaa.

Söin nimittäin ennen lähtöä mahan täyteen karitsanlihakeittoa. Otin mukaan termoksellisen Earl Grey teetä, laitoin sekaan peräti kuusi lusikallista sokeria. Sitten tein vielä evääksi juustojälkiuuniruisleipää. Tietysti oli myös geelejä ja patukkaa, mutta niitä hyvänmakuisia. Lenkillä pidin ruhtinaalliset kaksi taukoa, yhteensä 35 minuuttia. Takaisin tullessa oli vähän myötätuulta, mikä oli mukava juttu. Kotona oli sauna lämmennyt ajastimella ja kotipizzat tilauksessa, ja toki pari olutta oli myös kylmässä.

Tällä reseptillä alan toimia joka kerta tästä lähtien
    Pyöräily on kivaa!

^toi kuullostaa hyvältä!

Konffasin vappupäivän ruutulenkkiä ja hiffasin, etten saa ajettua maxsquareen enempää kuin kuusi (6) ruutua ulottuvuutta kun lännessä Hiidenvedellä tulee avovesiruutu vastaan ja idässä Helsinki-Vantaa on rajana.

Oliskohan tuo 28x28 -> 34x34 tämän vuoden juttuja ja sen jälkeen voisi keskittyä taas enempi maxclusteriin.

Toki jos maxsquare siirtyy joskus Helsinki-Vantaan pohjoispuolelle niin sitten riittäisi lääniä jatkaa sitäkin. Se olisi 5 ruuturiviä alempana kuin Hiidenveden vesiruutu joten siksi helpompi ohittaa. Tai jos Hiidenvesi joskus jäätyisi ja viitsisi sinne asti sellaisena aikana ajella.

^Samassa liemessä ollaan. Pitänee kaivaa jostain soutuvene ja soutaa pyörän kanssa Kiihkelyssaarille ja käydä polkemassa siellä. Kuivaniemestä olisi ollut rannasta n. 15 metrin matka neliön rajalle, mutta niemi on asutettu tai ainakin taloutettu (talo -> taloutettu ). Mun pitäis käydä tuolla Kehä IV:n pohjoispuolella yksi koko päivän reissu niin ei tarvitsisi vähään aikaan siellä enää käydä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    ...Mun pitäis käydä tuolla Kehä IV:n pohjoispuolella yksi koko päivän reissu niin ei tarvitsisi vähään aikaan siellä enää käydä.
    Mulla on suunnitelmissa pari laavu/telttareissua squaren yläpuolelle pistämään asioita kuntoon isolla kädellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mulla on suunnitelmissa pari laavu/telttareissua squaren yläpuolelle pistämään asioita kuntoon isolla kädellä.
    Rokokalliolle yöksi ja sieltä käsin tekee ne lenkurat? Paikka on ihan hieno ja kohtuullisen keskeisellä paikalla alueelle, jonka eteläraja menee Kehä IV:ssä ja pohjoisraja välillä Karkkila - Hyvinkää.

^No, nyt olis 172 km tile huntingia piirretty. Vähän epäsuhtainen matka vain. Ensimmäisenä päivänä abt. 72 ja toisena 100 tai toisin päin... Välissä Rokokalliolla yö. Suunnitelma olisi hyvä, vielä kun löytäisi sopivan ajankohdan. Wapun tienoo olisi muuten hyvä, mutta rouvalla 5-kymppiset ja vaikkei olekaan pitämässä mitään pippaloita, lienee sopiva olla kotona.

Mukava video aiheesta:

Sama tyyppi hommannut myös opintosuorituksen velovieweristä. Onko joku vastannut aikanaan tuohon kyselytutkimukseen?
    https://www.researchgate.net/publica...iewer_Explorer

Jokos @jackoja kerkesi tehdä Kehä IV -takaisin reissun?

^en ole vielä. Laavuja ja reittejä speksattu kyllä. Otin kaikki perjantait lomaksi juhannukseen asti eli ehtiihän tässä.

Jaahas. Portilla valvontakameran alla u-käännös, aidan vierestä näytti menevän polku rantaan asti. En menny koska Explorer helper oli sitä mieltä että riittää jo. Onneks on ihan lähiseudulla tämä ruutu.

Viime lenkit on ajettu siihen malliin että kun ajan pari täsmäiskua Tuusulaan niin kivasti kasvaa neliö.

^heh, tuon hain itse Katrineholmintien kautta.

Täsmäiskut -etenkin Tetristyylin- on parhaita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Jaahas. Portilla valvontakameran alla u-käännös, aidan vierestä näytti menevän polku rantaan asti. En menny koska Explorer helper oli sitä mieltä että riittää jo. Onneks on ihan lähiseudulla tämä ruutu.
    Kai tiesit sen, että jotenkin klikkaamalla tuota reittiä vv:ssä se lukee jäljen tarkemmin? Itselle käynyt joskus samoin ja pettymys on ollut suuri kun on reissun jälkeen tarkastellut saavutuksia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •