BikeshopLostInLaplandGiantElectrobike
Sivu 14 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 1046

Aihe: VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^^VV hyväksyy myös kävellen tehdyt reitit, joten valatilaisuus olisi yksi vaihtoehto. Ja muistaakseni sotkuun pääsee muutenkin. Tai ainakin aiemmin pääsi.
    Joo, mut oon käsityksessä, että ortodoksisimmat ei salli itselleen ruutujen keräilyä pyörättä.

Sotku ei oo ruudussa, joten omassa tilanteessa ei auta. Avoimien ovien päivä tai Ruissalon puolelta jäitä pitkin ainoat toivot tässä.

Kävisikö bikerafting?

No siis, melontakurssia on mietitty.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Noh?

Itse asiassa tarkastelin tilannetta vielä hieman tarkemmin. Ja kuinka ollakaan, tuossahan on rakentamaton tontti ja rannassa laituri... olisiko jonkinlainen kylän yhteislaituri tai mökkiläisille. Mut siis joku polkuhan rantaan väkisinkin siis menee!

[Karttalinkki]
    Rannassa on tosiaan laituri ja laiturille pääsee ihan tietä pitkin. Kylän yhteisranta tuo tosiaan oli.

Taitaa nyt kuitenkin olla pienempi rike ottaa se ruutu manuaalisesti. Ja onhan vielä Santahamina, joka pitäisi jotenkin käydä poimimassa.
    Jos kävisi sotilaspiirin esikunnassa tai vastaavassa mankumassa itselleen kertausharjoituskutsun? Tai liittyisi johonkin vapaaehtoisen maanpuolustustoiminnan piiriin kuuluvaan porukkaan joka kävisi ampumassa Santiksessa? Pääasia että saisi sellaisen lapun jota näyttämällä varuskunnan portit aukenisivat.

(Joskus viime vuosituhannen puolella olin viikon kestävällä kurssilla. Majoitus oli talon puolesta, mutta herrasmiehiä kun olimme, meidät saattoi päästää yöksi kotiin. Silloin tosin olin juoksumaanikko, mutta fillarillakin olisi voinut kulkea.)

PS Olen pohjattoman pettynyt: luulin tähän saakka että Fuuga oli ottanut nimimerkkinsä suurten pyöräilykielien irtiottoa eli hatkaa tarkoittavasta sanasta eikä jostain hiton musiikkitermistä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Joo, mut oon käsityksessä, että ortodoksisimmat ei salli itselleen ruutujen keräilyä pyörättä.

Sotku ei oo ruudussa, joten omassa tilanteessa ei auta. Avoimien ovien päivä tai Ruissalon puolelta jäitä pitkin ainoat toivot tässä.
    Jep, ei ole yhteenkään valatilaisuuteen tai kotiväenpäivään kyselty missään mitään ja niissä on käyty jo 3 kertaa (poika, tytär, poika). Saattaa jopa päästä halvalla syömään lounaan .
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    PS Olen pohjattoman pettynyt: luulin tähän saakka että Fuuga oli ottanut nimimerkkinsä suurten pyöräilykielien irtiottoa eli hatkaa tarkoittavasta sanasta eikä jostain hiton musiikkitermistä!
    Hmm, ley de fuga ei kuulosta kovinkaan hyvältä CV:ssä . Musiikki on mulle tärkeämpää kuin pyöräily.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Ei taida lentoliikenteen, kuten ei muunkaan liikenteen, häirinnästä selvitä rikesakolla. Siitä tulee ihan päiväsakkoja / vankeutta kai törkeydestä riippuen.
    Huomattavasta häirinnästä sakkoja tai enintään 6 kk vankeutta. Jos kuuntelee tilanteen niin, ettei koneita satu olemaan lähdössä radan päässä eikä ketään ole laskussa niin ei liene törkeää...

VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Jos kävisi sotilaspiirin esikunnassa tai vastaavassa mankumassa itselleen kertausharjoituskutsun? Tai liittyisi johonkin vapaaehtoisen maanpuolustustoiminnan piiriin kuuluvaan porukkaan joka kävisi ampumassa Santiksessa? Pääasia että saisi sellaisen lapun jota näyttämällä varuskunnan portit aukenisivat.

(Joskus viime vuosituhannen puolella olin viikon kestävällä kurssilla. Majoitus oli talon puolesta, mutta herrasmiehiä kun olimme, meidät saattoi päästää yöksi kotiin. Silloin tosin olin juoksumaanikko, mutta fillarillakin olisi voinut kulkea.)

Santahaminan maanpuolustuskerholle saa järjestää itselleen yksityistilsisuuden jolloin myös saa pääsyn saarelle tilaisuuden ajaksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Rannassa on tosiaan laituri ja laiturille pääsee ihan tietä pitkin. Kylän yhteisranta tuo tosiaan oli.
    Uu jeah! Pitääpä mulkata oma reittisuunnitelma poikkeamaan tuollakin.

Santiksessa on ollut mtbcf:n ajoja joskus muinoin. Ja voisihan sitä hakeutua työhön, jolla on tarkoitus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Huomattavasta häirinnästä sakkoja tai enintään 6 kk vankeutta. Jos kuuntelee tilanteen niin, ettei koneita satu olemaan lähdössä radan päässä eikä ketään ole laskussa niin ei liene törkeää...
    No, pidän pienempänä rikoksena ruudun merkkaamista käsin, kuin menemistä lentokentän suljetulle alueelle. Samoin mun mielestä on rehellisempää ottaa Seurasaari kävellen tai korkeintaan pyörää taluttaen, kuin siellä ajaen. Sama juttu Lonnan kanssa. Sinne ei edes taida ajaa sellaista vuoromoottoria, johon saa pyörän mukaan.

Mutta kun tuota karttaa ja omaa sijaintia katsoo, niin jos ei lentokentän ruutua "saa" poimia, niin mulle tulee sellainen 40 km pohjalle ennen ensimmäistäkään kulmaruutua, mistä lähteä rakentamaan. Länteen joutuu ajamaan tuonne keskustan tasolle ja itäänkin päin mennessä saa ajaa itse asiassa aika paljon koilliseen, ennen kuin kannattaa alkaa rakentamaan yhtään mitään kokonaisuutta. Siksipä korkkaan sen yhden ruudun käsin, kun se tulee ajankohtaiseksi. Vielä ei ole tullut, kun ei tämä ole mulle elämäntehtävä.

Mutta kun tuota karttaa ja omaa sijaintia katsoo, niin jos ei lentokentän ruutua "saa" poimia, niin mulle tulee sellainen 40 km pohjalle ennen ensimmäistäkään kulmaruutua, mistä lähteä rakentamaan..
    Ite keskittyisin tuollaisessa tilanteessa klusteriin, se on tavoitteena muutenkin neliötä fiksumpi. Tai sitten keräisin neliötä ajatuksella, että neliö olisi semmoinen ja semmoinen, jos tuo lentokenttäruutu ei olisi tuossa.

Sama. Itä-Helsinkiläisenä olen siirtynyt neliöstä klusterin kasvattamiseen. Tällä hetkellä max square 12x12 ja cluster 363. Ruutujen keruu on lisännyt intoa ajamiseen.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

^& ^^ komppaan noita. Kun kerää klusteria se maksimineliö tulee sitten ihan itsestään.

^^^^Nyt on ihan pakko sanoa, että 'tosikko'.

Se tässä on juuri se ongelma, että siirtymistä alkaa muodostua enemmän kuin normaalipituinen 'vähän pidempi lenkki'. Aikaa kun olisi niin ajelisi vaikka kuinka, mutta kun pitäisi saada talokin rakennettua loppuun ynnä tehtyä muita puhdetöitä parisuhteen ylläpitämisestä puhumattakaan.

Pyörä takaluukuun ja autolla valloittamattomien ruutujen hoodeille

^^^^Nyt on ihan pakko sanoa, että 'tosikko'.
    No, se on vähän vaikea sanoa näin netissä, että kuka on tosissaan ja kuka ei. Jos sinne nyt oli joku juoksijakin mennyt.

Noiden ruutujen keräämisessä sitten on useammanlaista periaatetta. "Saako" kerätä kävellen? "Saako" taluttaa? Milloin tunkkaaminen on taluttamista? Taluttaminen tunkkaamista? Kantaminen? Itse en kauhean puritaani aio olla, mutta ehkä nyt en käsin merkkaa ruutuja Helsingistä Fiskarsiin vain saadakseni klusterin aikaan.

Haluan uskoa, että joku oikeasti raahaa pyöränsä jokaiseen ruutuun. Mulla taitaa olla neljä käveltyä tällä hetkellä.

K.Kuronen Guest
    ^Jos en aivan väärin muista, niin yhden ruudun varmistin Oripään nurkilta irroittamalla ajotietokoneen pyörästä hypätäkseni leveän ojan yli ilman pyörää. Siihen ei olisi ollut tarvetta, sillä pyörä oli muutenkin ruudussa. Pohdin tapahtunutta jälkikäteen ja totesin, että jääköön ainokaiseksi hölmöilyksi, sillä itse olin touhuun ryhtyessä päättänyt leikin säännöistä: kotoa käsin ja joko polkien tai pyörää kantaen.

^Joo, siis itselleen pitää olla rehellinen. Vain todella tyhmä pettää itseään.

Ruoholahdesta luoteeseen saa kyllä mainiosti ja helposti vielä 15x15 ruudun ajamalla. Mulla on juuri tuo nyt ja ainoa laittomuus on kun kävin parisataa metriä iltapimeässä Seurasaaren puolella ja takaisin.

Niin, yksi hyvä aiheeseen liittyvä keskustelu voisi olla se, että saako tehdä laittomuuksia - kuten yllä. Mitenkään tuomitsematta tai osoittelematta. Ihan vain akateemistä pohdintaa.
    Voiko ja jos niin kuinka pitkälle tehdä enemmän tai vähemmän laittomuuksia? Esim. käydä pimeällä jonkun talon pihassa kun muuten pitäisi kiertää järven toiselle puolelle tai kiivetä lentokentän aidan yli tai ... keksi itse lisää.

Santahaminassa voi käydä myös juoksemassa syssymmällä. Itsellä ainakin harkinnassa

http://www.sandistrail.com/

^jumaleisson, pitäisikö alkaa harrastaa polkujuoksua?! Reitillä saisi kaikki "Santis only" -ruudut paitsi Radioniemen kärjen. Sinne voisi vaikka eksyä?

Vai "saisinko" mä värittää noi muutenkin kun hengailin siellä 80-luvulla kuukausitolkulla?

Sellainen ajatus tuli, että ne joille lentokentän ruutu muodostaa pakkomielteen voisi ratkaisuna olla kartan tulostus ja ruudun väritys vaikka puuväreillä siihen?

Niin, yksi hyvä aiheeseen liittyvä keskustelu voisi olla se, että saako tehdä laittomuuksia - kuten yllä. Mitenkään tuomitsematta tai osoittelematta. Ihan vain akateemistä pohdintaa.
    Voiko ja jos niin kuinka pitkälle tehdä enemmän tai vähemmän laittomuuksia? Esim. käydä pimeällä jonkun talon pihassa kun muuten pitäisi kiertää järven toiselle puolelle tai kiivetä lentokentän aidan yli tai ... keksi itse lisää.
    Niin.. lain mukaan selvästikään ei voi.

Ei yhtään enempää kuin voi ajaa kolmenkympin alueella kolmeaviittä tai ylittää tie päin punaisia tyhjässä risteyksessä tai ajaa ajoradalla vaikka vieressä on pyörätie jne.

Jokaisella kulkijalla on oma moraali ja lain tunto taipuu siinä sopivasti aina tilanteen mukaan. Myös niin kuulemma ajatellaan, että asia on ok, kunhan kukaan ei näe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sellainen ajatus tuli, että ne joille lentokentän ruutu muodostaa pakkomielteen voisi ratkaisuna olla kartan tulostus ja ruudun väritys vaikka puuväreillä siihen?
    Nyt pääsi nauru!

Fotarilla olisi helpompi noita ruutuja värjäillä. Sitten vaan postaisi tänne näitä kunnoitusta ja kateutta herättäviä "kuvakaappauksia".

^^Niin, no mun mielestä tuo laittomuuksien tekeminen on vähintään yhtä väärin kuin jonkun ruudun ottaminen manuaalisesti.

Kävely on eri asia, koska se on VV:ssä sallittu liikkumismuoto. Se on sitten jokaisen oma asia, mitä muita sääntöjä laittaa. Vain gravelilla ajetut ruudut lasketaan. Vain jos päässä on se vihreä kypärä. Vain jos on laulanut oolannin sotaa uuden ruudun rajalla. Sähköpyörä? No pitääkö tuota edes kysyä.

Ihminen on aika loistava olento keksimään rajoitteita ja "ohjeita" joita sitten jonkun uskontokunnan mukaan pitää noudattaa. Ramadanin aikana ei saa syödä päivällä. No miksi ei? Jos on nälkä, niin syö. Ja aina on jossain päin maailmaa yö. Kuvittelee olevansa siellä.

Mulla on vielä tällä hetkellä se pelikirja, jossa laittomuuksia ei sallita, mutta muuten ajamattoman ruudun voi merkata käsin, jos sinne ei muuten pääse ja ympäröivät 8 ruutua on ajettu. Tämä sääntö / käytäntö sulkee pois sen, että voisin merkata vaikka Santahaminan. Lisäksi kahden vierekkäisen ruudun käsin merkkaaminen ei ole ok.

Ajattelin tänään mahdollisesti käydä poimimassa Seurasaaren neliön pyörää taluttamalla. Mulle on tärkeämpää, etten riko kieltoja kuin se, että saan jonkun "puritaanisen puhtaan" suorituksen.
    MRe muokkasi tätä : 17.04.2020 at 09.17 Syy: typo

...
    Kävely on eri asia, koska se on VV:ssä sallittu liikkumismuoto....
    Jos sen sallii itselleen ja kävelyt on Stravassa ja aktivoi lajin Veloviewerissa.

Ajattelin tänään mahdollisesti käydä poimimassa Seurasaaren neliön pyörää taluttamalla. Mulle on tärkeämpää, etten riko kieltoja kuin se, että saan jonkun "puritaanisen ouhtaan" suorituksen.
    Tiedoksi sitten, että polkupyörän vienti Seurasaareen on kielletty. Se kerrotaan sillan päässä liikennemerkissä.

^No, sitten pitää lukita se siihen telineeseen ja käydä kävellen. Kelihän näyttää olevan varsin mukava pieneen ulkoiluun.

Ajattelin tänään mahdollisesti käydä poimimassa Seurasaaren neliön pyörää taluttamalla. Mulle on tärkeämpää, etten riko kieltoja kuin se, että saan jonkun "puritaanisen puhtaan" suorituksen.
    Ota lukko mukaan!

PS Sorriii! JackOja tietenkin ehti kertoa faktat sillä välin kun minä aikailin (ja laitoin hernekeiton hiljalleen kiehumaan).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •