GarminElectrobikeGiant
Sivu 27 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 25 26 27 28 29 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 781 - 810 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #781
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Saikohan näitä Suomesta? Jostain on esite saatu.

  2. #782
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Saksalaista huumoria.

    (Kuvat kännynäpsyjä, skannerointiin ei vielä riittävää mökkihöperyyttä)

  3. #783
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    1994 osakatalogi ( Mountain Bike Keskus )

  4. #784
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    357
    Kyllä niitä Diamond Backeja sai Suomesta. Tuollainen Response Sport oli mun ensimmäinen maastopyörä joskus -95 vuoden kohdalla. Kuvassa alkuperäinen elastomeerikeppi on vaihtunut mehevän oranssiin Manitoun keulaan. Ohjaustangon vaihdoin kunnon raiseriin ja nousukahvat toki piti olla. Alkuperäiset kantileverit vaihdoin siihen aikaan vaarallisina pidettyihin V-jarruihin. Oranssi keula käänsi niihin aikoihin katseita siihen tahtiin, että pyörä hävisi varkaiden käsiin joskus 90-luvun lopulla.

    Mika.Mak muokkasi tätä : 31.03.2020 at 09.14

  5. #785
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Mahtavia kuvia, kiitos!

    (ysäri-izmoa yhä odotetaan)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #786
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    1994 osakatalogi ( Mountain Bike Keskus )
    Mulla on Marsun XC700 projektina mun -93 Kona HeiHei:hin. Ostin keulan kympillä, sen jälkeen se oli Fillariosassa "huollossa", jolloin hinta 15-kertaistui ja nyt sitten sovitellaan paikalleen. Kaulaputki liian lyhyt ja nyt mulla tilauksessa parit ehdokkaat, jos sen saisi vaihdettua. Tuossahan on kaikki putket pulteilla ja puristusliitoksella kiinni kruunussa.

    Laittelen kuvia, kun (jos) saan sen kasaan. Alunperin, tai siis silloin kun ostin tuon fillarin, siinä oli sininen SID, joka on nyt vaihtunut harmaaseen SID:iin. Mutta kun kumpikaan SIDeistä ei ole aikakauden tuote, niin vaihdan siksi tuohon marsuun. Vaikka painossa sitten ottaakin turpaan, mutta on se vaan jotenkin rumalla tavalla kaunis.

  7. #787
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika.Mak Katso viesti
    Kyllä niitä Diamond Backeja sai Suomesta. Tuollainen Response Sport oli mun ensimmäinen maastopyörä joskus -95 vuoden kohdalla. Kuvassa alkuperäinen elastomeerikeppi on vaihtunut mehevän oranssiin Manitoun keulaan. Ohjaustangon vaihdoin kunnon raiseriin ja nousukahvat toki piti olla. Alkuperäiset kantileverit vaihdoin siihen aikaan vaarallisina pidettyihin V-jarruihin. Oranssi keula käänsi niihin aikoihin katseita siihen tahtiin, että pyörä hävisi varkaiden käsiin joskus 90-luvun lopulla.
    Toi pumppu

  8. #788
    Hienoja kuvia ja muistoja! ����

  9. #789
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.680
    Diamond backin keulakulmahan näyttää modernilta. Mitähän se on asteissa?

  10. #790
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    174
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dami Katso viesti
    Tuo on fillari-lehden vanhojen katalogien perusteella vuoden 2000 Tunturi Kayapo Trail. Osasarjana niin katalogissa kuin sun kuvassa Alivio ja keulana Jett XC.
    Tuhannet kiitokset!

  11. #791
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340




    Vähän Cannondalea sekaan

  12. #792
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti



    Vähän Cannondalea sekaan
    No huhhuh! Aika aarteita kaivelet varastoista Tuota kuvaa lukuunottamatta ei ole tullut vastaan vielä koskaan super v dh:ta spinergyn kiekoilla!

  13. #793
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Mulla on siinä Konassa myös noi cannarin billet-kammet & etulimppu. Ekat meni jo roskiin, kun pienin ratas porsi, mutta löysin edullisesti uudet jostain (jo vuosia sitten). Noitahan myytiin tyyliin $50 / kipale silloin kun cannari tyhjensi varastojaan. Olis pitänyt ostaa varastoon...

  14. #794
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla on Marsun XC700 projektina mun -93 Kona HeiHei:hin. Ostin keulan kympillä, sen jälkeen se oli Fillariosassa "huollossa", jolloin hinta 15-kertaistui ja nyt sitten sovitellaan paikalleen. Kaulaputki liian lyhyt ja nyt mulla tilauksessa parit ehdokkaat, jos sen saisi vaihdettua. Tuossahan on kaikki putket pulteilla ja puristusliitoksella kiinni kruunussa.
    Taisin hiplata tuota F-osassa. Hieno keula, ajossa voi olla jännän tuntuinen nykykeuloihin verrattuna.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla on siinä Konassa myös noi cannarin billet-kammet & etulimppu. Ekat meni jo roskiin, kun pienin ratas porsi, mutta löysin edullisesti uudet jostain (jo vuosia sitten). Noitahan myytiin tyyliin $50 / kipale silloin kun cannari tyhjensi varastojaan. Olis pitänyt ostaa varastoon...
    Muistelen että joku tutun tuttu oli saanut noita hajotettua kammen osuttua kiveen. Toinen ongelma Cannärilla taisi olla Ravenit joista ratkesi satulatolpan kiinnitykset aika monella - itselläni ei ollut silloin mahdollisuuksia moiseen arvopyörään mutta isoilla pojilla niitä oli.

    Scottin esitteitä on vielä kuvaamatta, tulee joskus. Omia pyöriä ei pahemmin kuvattu, ekasta ei ole ainoatakaan kuvaa mutta toisesta saattaa löytyä todistusaineistoa... ainakin siitä että MBA:n vinkkien toteuttaminen oli huono idea kotimaisissa ajomaastoissa.

  15. #795
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Taisin hiplata tuota F-osassa. Hieno keula, ajossa voi olla jännän tuntuinen nykykeuloihin verrattuna.


    Muistelen että joku tutun tuttu oli saanut noita hajotettua kammen osuttua kiveen. Toinen ongelma Cannärilla taisi olla Ravenit joista ratkesi satulatolpan kiinnitykset aika monella - itselläni ei ollut silloin mahdollisuuksia moiseen arvopyörään mutta isoilla pojilla niitä oli.

    Scottin esitteitä on vielä kuvaamatta, tulee joskus. Omia pyöriä ei pahemmin kuvattu, ekasta ei ole ainoatakaan kuvaa mutta toisesta saattaa löytyä todistusaineistoa... ainakin siitä että MBA:n vinkkien toteuttaminen oli huono idea kotimaisissa ajomaastoissa.
    Jos noilla billet-kammilla tarkoitatte noita codan / magic motorcyclen kampia, jotka tuossa super v dh:ssakin on kiinni, niin noistahan oli takaisinkutsu tietyn isohkon erän osalta. Se koski pikaisella tarkistuksella sarjanumeroita 7182-8214. Tuon meitsin kunnostaman sv dh:nkin alkuperäinen omistaja oli niistä hajoittanut toisen kammen, kun niistä kyselin perään.

  16. #796
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dami Katso viesti
    Jos noilla billet-kammilla tarkoitatte noita codan / magic motorcyclen kampia, jotka tuossa super v dh:ssakin on kiinni, niin noistahan oli takaisinkutsu tietyn isohkon erän osalta. Se koski pikaisella tarkistuksella sarjanumeroita 7182-8214. Tuon meitsin kunnostaman sv dh:nkin alkuperäinen omistaja oli niistä hajoittanut toisen kammen, kun niistä kyselin perään.
    Tarkoitan noita vasemmalla olevia. Eli tuo kolmen rattaan kombo on CNC-jyrsitty yhdestä alumiinimötikästä. Kampi on sitten liimattu & muistaakseni varmistettu pulteilla. Kammet on myös CNC-koneistettu, mutta ei niissä kai varsinaisesti ole mitään ihmeellistä. Ainakaan vasemmassa kammessa, muuta kuin että koneistuksen jäljet näkyy.

  17. #797
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340

    Löytyihän niitä vanhoja ajokkeja. 96 tai 97 ostettu Schwinn 96.1, tuossa vaiheessa jo aika pitkälle tuunattuna. Jälkikäteen voi miettiä että ajoasento oli melko sporttinen.

  18. #798
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tarkoitan noita vasemmalla olevia. Eli tuo kolmen rattaan kombo on CNC-jyrsitty yhdestä alumiinimötikästä. Kampi on sitten liimattu & muistaakseni varmistettu pulteilla. Kammet on myös CNC-koneistettu, mutta ei niissä kai varsinaisesti ole mitään ihmeellistä. Ainakaan vasemmassa kammessa, muuta kuin että koneistuksen jäljet näkyy.
    Aivan, nyt pääsin samalle taajuudelle! Noita näkee edelleen silloin tällöin tuolla Saksan tori.fi:ssä ihan järkihintoihin (50-100e) hyvilläkin hammastuksilla.

  19. #799
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Scott Boulder -evoluutio 1990 - 1994




    (tulikohan ne oikeaan järjestykseen?)

  20. #800
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Dodi... helvetinmoisen kiroilun ja kämmentämisen jälkeen lopputulos on tämä:



    Värimetallia... ja xtr:ää


    Ja ne Codan billet-kammet


    Pikalinkut tyylin mukaan


    Ei nyt maailman kevyin. Paino kuvan asussa ja sisureilla.


    Fillari on alunperin ostettu Vartiokylän pyörästä muistaakseni 2000. Sen oli kasannut legendaarinen Karza Paganus (rauha hänen sielulleen).

    Huomatkaa tosiaan värimetallin käyttö ja radiaalisesti puolatut kiekot. Mitään en ole tuohon tehnyt, paitsi vaihtanut satulan kerran, nyt tuon keulan ja sitten kulutusosia (renkaat, ketjut, ym). Renkaat vaihdettu myös tänään.

    Tämä on mulla nykyään hyvin harvoin ajossa. Viime vuonna en ajanut ollenkaan, mutta olishan tolla kiva nyt lähteä johonkin vintage-tapahtumaan, kun keulakin on oikeaa aikakautta(runko siis kai vm -93).

    Ohjaus on mallia nopea, stonga on 530-millinen ja tuo keula ei nyt paljon sitä rauhoittanut.

  21. #801
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti

    Saikohan näitä Suomesta? Jostain on esite saatu.
    Kuvassa kiinnittyy huomio ajoasentoon. Minä en saa perää noin taakse vaan menen turvalleni. Ruumiinrakenne.

  22. #802
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Dodi... helvetinmoisen kiroilun ja kämmentämisen jälkeen lopputulos on tämä:
    Hitto... muisti palaa pätkittäin, jos silloinkaan. Kaivelin miljoonalaatikkoa, kun etsin tämän XTR-lukkopolkimia vuodelta 2000 tjsp ja siellähän on kolmirattaiset lähes NIB XTR-kammet odottamassa asentamista. Ja titaanikeskiö...

    Varmaan pitää ottaa vielä työn alle jossain sopivassa vaiheessa.

  23. #803
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    356
    Kai tämäkin retroksi lasketaan? Marin Muirwoods, -97 vuosimallia ilmeisesti. Stemmiä, satulaa ja renkaita lukuunottamatta alkuperäisessä kunnossa. Rungossa lukee että kolmoisohennettua Tange-putkea, mutta Marinin alkuperäisen esitteen mukaan pitäisi olla kaksoisohennettua



    Siirtyy seuraavaksi projekti-ketjuun ja rakennellaan tästä sopiva kaupunki/kauppa/baaripyörä.

  24. #804
    Ketju on täynnä hienoja retrofillareita, joten vähän epäilyttää kysyä apua sekasikiön rakenteluun. Täältä löytyy kuitenkin varmasti osaamista, jota itsellä ei ole.

    Ostin vanhan GT:n maasturin josta ajattelin remontoida kesäajan arkipyörän. Suurimpana ja eniten kysymyksiä herättävänä hommana edessä on voimansiirron uusiminen. Tuossa on ilmeisesti kierteellinen takapakka/vapaaratas ja nyt yritänkin selvittää, mitä hankkia tilalle.

    Alla muutama kuva nykyisistä osista ja linkit osiin, joiden kuvittelisin sopivan. Olenkohan ihan hakoteillä? Ilmeisesti tarvin ainakin pakan vaihtamiseen jonkun työkalun? Ajattelin myös ottaa etuvaihtajan pois ja ajella 1x7 asetuksilla. Riittää kesäajan tarpeisiin hienosti. Tästä syystä testasin isoimman rattaan paikalle bashringiä.

    Rataspakka

    Vaihtaja

    Eturattaat

    Menisikö nämä vaivattomasti tuohon tilalle?

    Pakka

    Ketju

    Entäs eturatas? Onko tuohon jotain halpaa ratkaisua, jolla estäisi ketjun tippumista? Kaikki narrow-wide rattaa näyttäisi liikkuvan jossain 50e hujakoilla. Itselläni saattaisi tosin yksi käytetty ja kulunut olla jossain tallessa, jota voisi ainakin aluksi kokeilla. Tuskin tuo on kaupunkiajossa niin kriittistä.

    Toinen mikä mietityttää on vaihtajan rissat. En löytänyt haulla yksiselitteistä vastausta, että millaiset tuohon vaihtajaan pitäisi hankkia. Käykö ihan perusmalli?

    Kiitos jo etukäteen...

    - Ukkis

  25. #805
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Kuhmoinen
    Viestit
    48
    Vihdoin tuli tällekin käyttötarkoitus. Tuntuu keula melko kevyeltä kun on täysi miehitys.

    Lähetetty minun SM-A520F laitteesta Tapatalkilla
    Rannanjärvi ei todellakaan ole kuollut.

  26. #806
    Jostain kumman syystä vanhat Konat tuntuu mukavilta perssiin alla, tuossa uusin hankinta, kunnostusta vailla oleva -95 Kula:






  27. #807
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Puolitoista vuotta siinä kului, mutta alkuviikosta viimein valmistui! Kyseessä titaanirunkoinen GT Lightning -97, josta muutin alkuperäisen ja käytön jälkiä täynnä olevan kuulapuhalletun pinnan harjatuksi pinnaksi, ja anodisoin nuo dekaalit tuohon alkuperäisten mukaisiksi. Sopivien (ja järkevän hintaisten) osien etsiminen vei eniten aikaa, mutta mikäs kiire näillä on










    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dami muokkasi tätä : 15.06.2020 at 14.27

  28. #808
    Liittynyt
    10/2002
    Paikkakunta
    Tampere/Helsinki
    Viestit
    190
    Johan on helvetin hieno GT.

  29. #809
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Madrid
    Viestit
    773
    ^+1. En tuolla uskaltaisi naarmujen pelossa ajella, pitäisin vaan kuin kukkaa kämmenellä.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

  30. #810
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    On kyllä tyylikäs peli.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •