ElectrobikeGiantGarmin
Sivu 28 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 860

Aihe: Retro MTB, fotoja ja jorinaa

  1. #811
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    ^+1. En tuolla uskaltaisi naarmujen pelossa ajella, pitäisin vaan kuin kukkaa kämmenellä.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    Harjatun pinnan etuja, pienet naarmut ja hankaumat saa pikaisella hiomahuovan pyöräytyksellä hävöksiin. Mutta eipä tuota olekaan kyllä tarkotettu ajettavaksi niin kuin mitä se vaatisi, kauniin kelin hiekkatiejyystöön korkeintaan!

  2. #812
    Viimesen päälle laitettu. Todella upee!

  3. #813
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Konan hintoja, ehkä joku osaa sanoa tarkan vuoden
    Vanha viesti, mutta jos jotain sattuu kiinnostamaan, niin palaan aiheeseen.

    Hinnasto on vuodelta 1994. Perustelut:

    -1993 Kilaueaa on hinnaston mukaan parennettu tähän kyseiseen vuosimalliin
    -1995 Kulassa on eri komponentit, kuten edelliselle sivulle postaamistani kuvista voi huomata
    -

    Edit:

    Kun nyt innostuin kirjoittamaan, niin laitetaan loputkin omistamani Konat esille:

    1999 Kula:




    2004 Fire mountain, joka nyt ei taida ihan osua otsikon alle:


  4. #814
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    318


    Tämmöiseen törmäsin Kreetalla - jäätävän hieno peli

  5. #815
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.217
    Pyöräkellariin ilmaantunu aika pähee laite. Oikee dh haarukka ja kaikki.



  6. #816
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Tällainen Santa Cruz Heckler valmistui eilen. Kaveri oli ostanut tuon uutena R-Cyclesistä vuonna -98, ajanut kisaa sillä aikoinaan ja luovutti rungon talvella mulle päin. Käsittelin rungon, uusin dekaalit, kiillottelin vanhat kulahtaneet kultaset race facen kammet ja vähän muutakin, ja vähitellen keräilin sopivat palikat ympärille. R-Cyclesin tarra jäi tosin edelleen paikalleen!






  7. #817
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    472
    ^No jo vain tuolta pajalta tulee toinen toistaan upeampia retroja! Upea!

    Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

  8. #818
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    356
    ^^Aivan mahtava!

  9. #819
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Nostoa tällekin osiolle pitkästä aikaa! Toissa päivänä valmistui taas yksi pitkähkö 1.5 vuoden projekti ja tässä lopputulema. Kyseessä siis Schwinn Straight 6 mallia -97, jossa valitettavasti pieni alkava halkeama emäputkessa, joka on kohtuullisen yleistä näissä vanhoissa Yetin/Schwinnin eastonin alurungoissa.. En antanut sen kuitenkaan häiritä ja kävin rungon läpi, uusin dekaalit, tein täyden läpikäynnin Judy DHO keulalle jonne vaihdoin jouset elastomeerien tilalle, ja muutenkin pikku hiljaa keräilin ja entisöin sopivia palasia tuohon ympärille.












  10. #820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dami Katso viesti
    Nostoa tällekin osiolle pitkästä aikaa! Toissa päivänä valmistui taas yksi pitkähkö 1.5 vuoden projekti ja tässä lopputulema. Kyseessä siis Schwinn Straight 6 mallia -97, jossa valitettavasti pieni alkava halkeama emäputkessa, joka on kohtuullisen yleistä näissä vanhoissa Yetin/Schwinnin eastonin alurungoissa.. En antanut sen kuitenkaan häiritä ja kävin rungon läpi, uusin dekaalit, tein täyden läpikäynnin Judy DHO keulalle jonne vaihdoin jouset elastomeerien tilalle, ja muutenkin pikku hiljaa keräilin ja entisöin sopivia palasia tuohon ympärille.











    Upea fillari, onnittelut tekijälle!

    Kun nyt tuli tämä old-school pyörien lanka mieleen nostostasi, niin kysynpä että kiinnostaako jotakuta hyvin säilynyt Marin Eldrige Grade vm. -92? Väri on se klassinen mattamusta-punainen, paholaisen sukua ja nätti kuin sika pienenä.

    Fillarissa on kaikki mekaaniset osat täysin ajokunnossa, ei ruostetta, ei pahoja kolhuja, vanteet suorat ja pinnatkin alkuperäiset. Renkaat tietty vaihdettu, mitkälie Schwalbet nyt alla. Alkuperäinen satula hukattu, kun se ei sopinut itselle (se olikin kyllä aika ankea noissa).

    Ainoana merkityksellisenä puutteena (suureksi harmikseni!) huollossa jouduttiin aikanaan vaihtamaan vaihdevivut ja muistaakseni myös niihin integroidut jarrukahvat toisiin, ehkä joskus vuoden 2008 paikkeilla. Hölmöyksissäni suostuin, eikä nyt ole sitä toista ehjääkään vipua enää tallessa.

    Toisen alkuperäisen vaihtajan ruuvi oli löystynyt, vaihtaja vipu putosi ajaessa kadulle enkä löytänyt kaikkia pieniä irronneita osia. Liike jonne vein fillarin korjattavaksi, ei saanut mistään kaivettua alkuperäisiä vipuja eikä pystynyt enää kasaamaan alkuperäistä toimivaksi ja ehdotti niiden korvaamista...

    Fillari voisi olla myynnissä, jos se löytää halukkaan entisöijän. Kuvia saa pyytämällä. Whatsapp/Signal/SMS 0504584305.

    Joni

    Penkki päin persettä, renkaat laahaa maata ja ketjut osuu rattaisiin.

  11. #821
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.865
    Mykistävä ilmestys jäsen Dami:n SCWINN Siinä on jokunen tunti tainnut vierähtää !
    Samaa voi sanoa myös valokuvien tasosta.

  12. #822
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Täysin samaa mieltä! Hieno kuvauspaikka, vai onko taustana studiohuijaus tai photoshoppailu?

    Nikulaisen tarjous kiinnostaisi, tietty rungon koosta riippuen. Nyt ollaan kuitenkin siinä pisteessä, että pieni tauko 26-rakentelussa on viisasta pitää. Kellä hyvä runko on, kannattaa säilyttää ja tehdä siitä itselle hyvä kaupunkihybridi, ellei ole pakko luopua.

  13. #823
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Tunteja ei ole onneks tullut laskettua Mutta hauskaahan tuo vaan on nähdä vähitellen työn jäljet, joten mitäs niitä laskemaan. Kuvat on ihan aitoa luomua taustana tyyni Päijänne.

    Nuo vanhat teräs-Marinit on kyllä pomminkestäviä pelejä, ja maalaukset on hienosti toteutettuja, tosin ei aina niin kestävästi.. Itseltä löytyy neonvärien täyttämältä -91 vuodelta Marinin Palisades Trail ja Bear Valley, ja hienoja pelejä on. Toivottavasti joku nappaa tuon Eldridge Gradenkin hyvään kotiin!

  14. #824
    Nickname Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dami Katso viesti

    On hieno, aika mielenkiintoinen tuo takajuosen kiinnitys vinoputkeen, osien haaliminen mahtaa olla oma hommansa näihin vanhoihin pyöriin.

  15. #825
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.399
    On mykistävän hieno Schwinn. Tänä päivänä toki tehdään hienoja maastopyöriäkin mutta ei niissä ole sitä samaa mitä noissa hienoissa retro luomuksissa. Hieno myös tuo aikaisemmin esitelty Santa Cruz.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  16. #826
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dami Katso viesti
    Nuo vanhat teräs-Marinit on kyllä pomminkestäviä pelejä, ja maalaukset on hienosti toteutettuja, tosin ei aina niin kestävästi.. Itseltä löytyy neonvärien täyttämältä -91 vuodelta Marinin Palisades Trail ja Bear Valley, ja hienoja pelejä on. Toivottavasti joku nappaa tuon Eldridge Gradenkin hyvään kotiin!
    Marineista tuolloin haaveilin, mutta Konaan piti tyytyä. Sen kyllä voisi joskus ottaa työnalle. Vanhempien luona kun ollut jemmassa viimeiset 20 vuotta.

  17. #827
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Kyllä nuo ysärin alun Konatkin alkaa olemaan jo aika harvinaisuuksia, suurin osa Konista kun tuntuu olevan myöhemmältä ysäriltä, eli työn alle vaan!

    Tuossa omassa projektissa juurikin osien etsintään kului kyllä suurin osa kaikesta ajasta, täältä Suomen päästä löytyi ainoastaan keulan aihio ja satula. Runko ja kiekot tuli jenkeistä kun halvalla löytyi foorumeilta, ja valtaosa muista osista tuli Saksan suunnalta. Siellä on törkeän isot markkinat vanhoille osille ja postikulut lähes samat mitä kotimaan paketeille.

  18. #828
    Muistaako kukaan, miten Kuwaharan mallihierarkia meni kärkipään mallien osalta? Competition, pro comp jne. Mikä oli paras malli jne?

  19. #829
    Liittynyt
    05/2021
    Paikkakunta
    mutapohjainen joenrantakylä
    Viestit
    7
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti premier Katso viesti
    Muistaako kukaan, miten Kuwaharan mallihierarkia meni kärkipään mallien osalta? Competition, pro comp jne. Mikä oli paras malli jne?
    Ysäri alun atb mallit oli omilla nimillään. Ysärin puolivälissä mm. Professional, Professional RC, Extreme RC. Competition oli noiden alla ja LX/stx osilla. Loput niitä halvempia. Mutta niissä halvoissakin oli ihan hienoja runkoja (siis sen ajan mittapuun mukaan). ATB kauden kalleimmat oli hiilari/alu ja alurungoilla ja ysärin puolivälissä sitten alu. Vaikka kummassakin kaudessa oli myös hienoja teräsrunkoja. (näin siis muistelen, en ny tarkistellu)

  20. #830
    Liittynyt
    05/2021
    Paikkakunta
    mutapohjainen joenrantakylä
    Viestit
    7
    https://fillabicycles.com/tuote/pyor...ara-nagano-19/

    Tuolta löytyi kuva Naganon putkilabelistä ja kirjaimet p.g. eli plain gauge. Ohentamatonta aluputkea eikä siis siten hiporunko. Mutta tuo P.G. on tietysti voinut olla myös tarkoituksellinen valinta. Kun osia katsoo, niin selviää, että kyseessä ollut low-(mid) end fillari. Koolin näköinen kiilloitettu alurunko kuiteskin. Vaikka terassipyöräksi...

  21. #831
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Kivannäköisiä retroja. Arvostan niitä, jotka entisöivät noita niitä on kiva katsoa. Itse kuulun niihin, jotka pukkaavat vanhoihin runkoihin uutta osaa. Tällä hetkellä viritteillä pari projektia, joissa vanhoista teräsmaastureista tulee maantiepyöriä. Kuitenkin maasto-osilla, koska ne on mulle tutumpia ja niitä hyllyssä on. Uudempiihan tuota ei voisi tehdä eikä olisi kiinnostavaakaan.

  22. #832
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.753
    ^Ei kai näissä mitään sääntöjä ole. Moottoriajoneuvoissa eri asia, jos aikoo saada museorekisteriin.

    Yhteisön paine on sitten toinen juttu. Ei munkaan Konaa huolita piireihin, kun siinä on CODA-kammet... niin ja väärät renkaat.

  23. #833
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Vaasan mlk
    Viestit
    1.074
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Meinaatko että vaakaputket ovat venähtäneet uudemmissa liian pitkiksi? Joo, kattelin pitkästä aikaa tämän ketjun kuvia ja hattu nousi päästä, tuli fiilis että pitäisi varmaan jotain ruveta itekkin väsäämään taas.

    Onko tällaisen retroilun säännöt olemassa, vai voiko jokainen määritellä ne itse? Mietin esim. jousitukseen modernimmat sisuskalut tai uudempi osa, joka maskeerataan vanhemman näköiseksi, miten suhtaudutte tällaiseen? Juttelin moottoripyöräentisöijän kanssa ja niissä oli kovat määräykset kuinka paljon voi olla uutta (se oli muistaakseni aika vähän).
    Lähinnä ajattelin jousituksesta tulevaa geometriaa. Uusissa maastopyörissä emäputki niin lyhyt, että a-c mitta pitää olla haarukalla usein jotain 46cm ja semmoisia haarukoita ei paljon ole. Salsa, Surly. Mun Scott Evon alkuperäinen haarukka oli jotain 40cm ja sitten välissä oli 46-senttinen mikä on tarkoitettu joustohaarukan tilalle. "Vähän" kulmat loiveni. Nyt siinä on ollut Ritcheyn keula mikä vastaa geometrialta alkuperäistä. Tuli Evolla 50000 täyteen niin puran sen vihdoin. Osat saattaa mennä semmoisenaan Team Racingiin mitä alan rakennella. Tuota Ritcheynkään keulaa ei enää saa QR Disc versiona.
    BB Holland muokkasi tätä : 20.05.2021 at 23.50

  24. #834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhemmo Katso viesti
    Ysäri alun atb mallit oli omilla nimillään. Ysärin puolivälissä mm. Professional, Professional RC, Extreme RC. Competition oli noiden alla ja LX/stx osilla. Loput niitä halvempia. Mutta niissä halvoissakin oli ihan hienoja runkoja (siis sen ajan mittapuun mukaan). ATB kauden kalleimmat oli hiilari/alu ja alurungoilla ja ysärin puolivälissä sitten alu. Vaikka kummassakin kaudessa oli myös hienoja teräsrunkoja. (näin siis muistelen, en ny tarkistellu)
    Jes, kiitos! Joo hienoja runkoja. Vähän oon katellu sillä silmällä, jos rakentelis tosiaan terassipyöräksi jonkun tollasen paremman pään Kuwaharan. Fast Trax on edelleen kellarissa ja satunnaisessa ajossa, mutta vähän niitä kiillotettuja alurunkoja kaihoan edelleen Pitää vaan sopiva pyörä löytää.

  25. #835
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.865
    Paikallisen lehden pyöräilevä toimittaja kaipaili havaintoja tällaisesta mankelista.
    Menee kyllä OT:n puolelle, mutta en keksinyt muutakaan sopivampaa lankaa. Ylläpito siirtänee jos meni väärin?

    https://www.iisalmensanomat.fi/paikalliset/4185757

    Juttu taitaa olla maksumuurin takana, mutta lainailen osan ko Iisalman Sanomien jutusta & kuvan.


    "Polkupyöräkauppa kävi kiivaana sotien jälkeen. Kaikki meni, mitä kaupat saivat myyntiin 1950-luvulla, joka oli vielä tavarapulan aikaa.

    Maineikas iisalmelainen tavaratalo Putkola hankki polkupyöriä Oulusta, jossa Iisak Kauppi Oy kokosi niitä norjalaisista osista. Putkolan pyörät maalattiin Oulussa yhtiön ohjeiden mukaan ja ohjaustangon alle kiinnitettiin Puko-kyltti. Näin Putkola sain oman polkupyörämerkin myyntiin. Puko-pyöriä oli sekä naisten että miestenmalleja.
    Puko-pyöriä myytiin jopa 1?500 kappaletta vuodessa."



    "Tarvitsisin kirjaa varten kuvan Puko-polkupyörästä ja mahdollisia muisteloita pyörän hankinnasta. Jos varastossasi on iisalmelainen Puko-pyörä, ottaisitko yhteyttä?

    Vuokko Nissinen p. 050 441 2213 tai vuokko.nissinen@iisalmensanomat.fi."

    Ps. s-postiosoitteen lopussa on ylimääräinen piste, joka herjaa virheestä.

  26. #836
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Nyt olisi osa suomalaista pyörähistoriaa saatu tuotua takaisin eloon! Näitä vuoden 1999 Tunturi Progression 3.0:ia ei kuuleman mukaan myyty aikoinaan kuin yksi kappale kuluttajille, osaltaan varmaan mittatilaustyönä tehtävän rungon myötä tulevan 35000mk hintalapun ansiosta Nämä olivatkin vain Tunturin oman tallin kuskien käytössä ja tämän kyseisen rungon onnistuin onnekkaasti löytämään noin puolitoista vuotta sitten. Runko vaati perän hitsuuhommia, uuden päänivelen akselin, uudet pronssipuslat (kaikki perän nivelet oli toteutettu näillä) ja totta kai uudet maalit ja dekaalit. Myös täsmälleen samojen katalogin mukaisten osien etsimisessä kului pieni tovi. Etenkin tuon vihreäkeltaisen fliten satulan löytämisestä tuli aika mielenkiintoinen tarina, ei ihan joka nurkalta löytyny! Mutta nyt olisi palautettuna täysin vuoden -99 mallia vastaavaan kuntoon!


  27. #837
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Hieno on, retrolla tavalla. Vaikka itse en tuollaiseen jaksaisi ryhtyä niin lopputulosta voi ihailla Oletko koittanut millainen on tositoimissa?

  28. #838
    Liittynyt
    04/2018
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    39
    Tuo perä on kyllä todella smoothi ja iskarin siirrettävä alakiinnitys mahdollistaa vähän modernimman keulakulmankin käytön tarvittaessa. En tuolla kyllä kunnon ajoa raaskinut pyörittää, pientä polkusiirtymää vain, taitaa jäädä enemmänkin ’museovehkeeksi’ tallin perukoille.

  29. #839
    Kaivoin kellaristani Taiwan made GT Zaskar Elite- fillarin (6061 Aluminum jne.). Se on kondiksessa kaikin puolin. Mutta koitin selvittää erinäisillä sivustoilta valmistusvuotta, äh, hankalaa. Mutta osaako joku fiksumpi koodata auki saman tien? F080817106, BT?-1313. Ja onko näillä jälleenmyyntiarvoa. Fillari on nätissä kunnossa. Tack.
    Antarctic muokkasi tätä : 05.09.2021 at 18.22 Syy: Kirjoitusvirhe

  30. #840
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.443
    ˆKuva kertoisi enemmän, jotta voisi haarukoida. Sarjanumerossa saattaa olla -08 tai -06.
    Jos on "retro", niin on 26" kiekoilla, mutta kuitenkin sen jälkeen kun runkojen valmistus meni Taiwaniin.
    Jälleenmyyntiarvo on niin pieni, että kannattaa ajaa itse.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •