Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
Ei siinä mun puolesta mitään pahaa olekkaan, jos mustaa ei väitetä vihreäksi. Polttakoot hiiltä vaikka maailman loppuun asti, jos yksityisautoilijat jätettäisiin rauhaan, eikä massiivisilla verotuilla edistettäisi hiilivoimalla autoilua.

Tasapuolinen päästövero kivihiilelle ja fossiilisille polttoainelle olisi paras tapa ohjata asioita. Nykyistä pienempi hankinnan ja omistamisen verotuki olisi paikallaan, niin olisin ihan hiljaa kivihiilen poltosta.
Ei kai kivihiilellä mitään veroetua ole? Turpeella on ja sen voisi kyllä poistaa.

Mun pointti on se, että kun kerran on varsin hyvä ja toimiva voimalaitos, niin suurta tyhmyyttä on purkaa se kesken elinkaartaan. Sitten joku Saksa paskat nakkaa koko asialle. Tosin kun saksalaisista muistaa, että mitä ovat uuneissaan polttaneet, niin kivihiili taitaa olla sitä vähiten intohimoja nostattavaa tavaraa...

Mutta tämä ilmastohömppä on niin täynnä oman kilven kiillottamista, ettei mitään rajaa. On nyt sitten ilmastonmuutos totta tai ei ja johtuu ihmisestä tai ei, niin jokainen koittaa kuitenkin kerätä irtopisteitä ja mielellään vielä niin, että kaveri kärsii mutta minä en. Vaikka nyt sitten Norja. Tai Saksa. Ja Suomi sitten siinä tunkee eturiviin että kyllä meillä. Paitsi turve, joka uusiutuu nopeammin kuin tuuli. Mutta siitä ei saa puhua. Eikä turkistarhauksesta. Eikä tuppeen sahatuista laudoista. Mut muuten kyllä.