Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
Euroopassa on paljon vilkkampiakin koneenvaihtokenttiä kuin Helsinki, joten vaikka laskutapa olisi se, että poistetataan laskuista Suomesta lähtevissä koneissa istuvat ulkomaalaiset ja kaikkien muiden maiden kohdalla samoin, en uskoisi tilanteen muuttuvan ainakaan isosti. Singaporen suhteen tilanne voi ehkä olla toinen, koska se taitaa olla yksi Kauko-Idän lentoliikenteen solmukohdista.
Tuossa on hieman jutustelua aiheesta:
https://yle.fi/uutiset/3-7394497

Finnairille Siperian yli lentäminen elintärkeää Aasian reittien menestyksen kannalta
Helsinki-Vantaan lentoasema on lentojen määrällä mitattuna Euroopan neljänneksi tärkein lentoasema Japanin ja Euroopan välisessä liikenteessä.
Ja suomessa asuu muutama prosentti euroopan väestöstä...
Väittäisin, että asukasta kohti lasketuilla päästöillä tuolla on merkitystä.