ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 163 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 63 113 153 161 162 163 164 165 173 213 263 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.861 - 4.890 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4861
    K.Kuronen Guest
    ^Aika pahassa paikassa näyttäisi olevan nuo lisätangot -omat kämmenet lepäävät usein tangon sivuilla (isot kämmenet ja ulottuvat sormet).

  2. #4862
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Ritchey WCS Venturemax Road 31.8 Handlebar -

    Compversio jo on ja tää oottaa asennustaan. Ja sori taas huonosta linkistä mutta asia kuiten selvisi?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #4863
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933

  4. #4864
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Spassiiba Teru. Muutaman tuhannen kilsaa rahtiruunalla tolla ajanut ja kovasti tykkään.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #4865
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    ^Aika pahassa paikassa näyttäisi olevan nuo lisätangot -omat kämmenet lepäävät usein tangon sivuilla (isot kämmenet ja ulottuvat sormet).
    Joo enkä mä tohon viritykseen usko mutenkaan, mutta kenties toi on se ensimmäinen epäonnistunut mutaatio, joka kuitenkin näyttää evoluution suuntaa
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #4866
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Mitenköhän tämmöinen tyystin littana "Flexy" vaakalatta (vai mikäköhän toi nyt sit on, kun putkeksi sitä ei enää oikein voi kutsua) toimii käytännössä? Fairlighteissa oli vissiin vastaava ajatus lintatun vaakaputken taustalla. Rivien välistä luettuna Bikerumor ei ehkä ollut ihan vakuuttunut, mutta jotenkin haluisin uskoa toisin. Alustavasti kiinnostelee konseptit, joissa on yritetty ulosmitata hiilikuiduta muunkinlaisia ominaisuuksia kuin sitä vähän jo loppuunkulutettua "stiffest bottom bracket ever" -ajatusmaailmaa ja oliskin enemmän kuin vähän kiinnostavaa päästä vertailemaan custom-luddiittiteräspyörään tota. Tulee kuitenkin mieleen, että pitäiskö viistoputken ja emäputken liitoskohta olla lintatumpi myös, jotta lattavaakaputken avulla oikeasti saisi etupäähänkin joustoa? Silmämäärin emäputken ja viistoputken liitoskohta näyttää melkolailla joustamattomalta, joten pitäiskö toi konsepti toteuttaa vieläkin rohkeammin? Hand made in Italy, custom geometria ja bsa. Hintaakin tosin vähän sen mukaisesti, että teräs alkaakin kuulostaa taas ihan perustellulta vaihtoehdolta.



    E: Tän videon mukaan vaakalatta on kuin onkin putki loppuun asti ja jollain tapaa pitäsi toimiakin jonkun yliopistotestauksen mukaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  7. #4867
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    46
    Sqlab innerbarends, ostin ja hyväksi totesin

    Sent from my Mi A2 using Tapatalk

  8. #4868
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti alppu Katso viesti
    Sqlab innerbarends, ostin ja hyväksi totesin
    Sama homma, suoratankoisessa maasturissa nuo ovat täydelliset. Jarrujakin pystyy käyttämään vaikka ajaa kädet innerbarendseillä. Mutta eihän niitä gravelpyörään laiteta, koska graveleihin ei laiteta suoraa tankoa. Ja jos suora tanko laitetaan, ei ole graveli.

  9. #4869
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Naurahdinpa ajatukselle nousukahvoista pultattuna droppitangosta sivuille sojottamaan. Hoituisi Oyster bar ihan Biltema-vierailulla.

    Edit: Ja kun tarkemmin lukee niin tuostahan koko tanko on näemmä lähtenyt. Ei vaan taida Biltemakaan myydä droppitankoon sopivia, petyin nyt hieman.

  10. #4870
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kattelinkin ennen omaa starttia, että hieno Secan ja mietin, että onkohan joku tässä ketjussa esiintynyt.
    Taisin sinutkin nähdä Gunnarisi kanssa vilaukselta ennen teidän starttia. Secanissa on tosiaan aika littana vaakaputki ja ehkä se hieman lisää mukavuutta verrattuna pyöreään putkeen, noh ainakin on mukavampi kantaa olkapäällä...

    Itsellä oli pari tuhatta kilsaa tuo Ritcheyn Venturemax, alaote oli kyllä mukava röykkysellä alustalla, mutta yläotteessa noin iso flare, ja sitä myötä kahvojen vinoasento pakotti ainakin itsellä kyynärpäitä epämukavasti ulospäin. Vaihdoin nyt kesällä 6 asteen flarella olevaan 3T:n Superergo alutankoon ja tuo kyllä on kokonaisuutena parempi itselle. Zippin uutta Service Course SL 70 XPLR tankoa kiinnostaisi kyllä kokeilla, tuossahan isompi taivutus on vasta tangon alaosissa, jolloin kahvat jää parempaan asentoon.

    Oliskohan muuten ultimaattinen graveltanko tosiaan se, kun laittais Venturemaxiin nousukahvat sivuille ja tempotangon päälle...

  11. #4871
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Oliskohan muuten ultimaattinen graveltanko tosiaan se, kun laittais Venturemaxiin nousukahvat sivuille ja tempotangon päälle...
    Tempotangon mainitseminen antoi minulle sopivasti tekosyyn linkata näihin (joiden minäkin ymmärrän kuuluvan ihan muualle kuin gravel grinding -fillariin - paitsi jos sillä halutaan välillä ajaa mukavaa suoraa tasaista vähän toisenlaisessa ja ehkä aerommassa asennossa): https://www.spirgrips.com/shop/en/ac...d-handles.html (ja ei-englanninkieliseen https://www.grinta.be/nl/getest/100-...spirgrips-road ).

  12. #4872
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Toki graveliin tai ainakin gravelpyörän käyttöön kuuluu asfalttiosuudetkin ja silloin ajatus jostain tuon suuntaisesta voi kiinnostaa. Mutta kun normaali yläotekin on mielestäni epämiellyttävän kapea, käyräsarvisessa noilla innerbarendseillä ajaminen ei voi olla miellyttävää. Kuten muutama kommentoija ylempänä totesi, suorassa tangossa nuo toimii hienosti.

  13. #4873
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Toki graveliin tai ainakin gravelpyörän käyttöön kuuluu asfalttiosuudetkin ja silloin ajatus jostain tuon suuntaisesta voi kiinnostaa. Mutta kun normaali yläotekin on mielestäni epämiellyttävän kapea, käyräsarvisessa noilla innerbarendseillä ajaminen ei voi olla miellyttävää. Kuten muutama kommentoija ylempänä totesi, suorassa tangossa nuo toimii hienosti.
    Ei niitä innerbarseja kai kukaan droppitankoon ole laittamassa. Suoraan tankoon ne on tarkoitettu. Ei varmaan mene dropin mutkista edes ohi vaikka joku yrittäisi ne siihen asentaa.


    Sent from my Mi A2 using Tapatalk

  14. #4874
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tuollaset lisäosaset ku hommaa niin saa kaks mukavaa kohtaa, eka kun asentaa ja toka kun poistaa.
    Noissa on sarana ja ne saa kiinni mihin tahansa ilman teippien tai tuppien irrotusta.

  15. #4875
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Ainakin jälkimmäisen linkin sivua kun rullaa hiukan alaspäin, tulee kuva, jossa ne on asennettu käyräsarviseen pyörään. Eli ellei kyse ole kuvamanipulaatiosta, joku on jo asentanut.

  16. #4876
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Ainakin jälkimmäisen linkin sivua kun rullaa hiukan alaspäin, tulee kuva, jossa ne on asennettu käyräsarviseen pyörään. Eli ellei kyse ole kuvamanipulaatiosta, joku on jo asentanut.
    Ja kyllähän tuossa ihan etusivun kuvassakin lukee ROUTE / ROAD (VTT / MTB tekstin lisäksi). Extralyhyet aerotangot, sopivat ehkä hyvin yhteen pyöreän aeromahan kanssa?

    Noi kun on tuollaiset ontot, niin mahtaako ne alkaa soida viheltää, jos temporeiska tuuttaa vähän kovempaa?

  17. #4877
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.612
    Spirgrips Road siinä sanotaan, että eiköhän se oo droppitankoon ajateltu. Sittenkin itellä tulee heti ajatus, että reach jää liian lyhyeksi. Hintakin niin kova, että vähän lisää laittamalla saa jo oikean airotangon. Suoratankoisessa pyörässä voisin haluta kokeilla tota road-versiota.

  18. #4878
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Ainakin jälkimmäisen linkin sivua kun rullaa hiukan alaspäin, tulee kuva, jossa ne on asennettu käyräsarviseen pyörään. Eli ellei kyse ole kuvamanipulaatiosta, joku on jo asentanut.
    Joo, mun kommetti koski SQlabsin tuotetta, joka ei sovi droppitankoon. Mutta en kyllä näe ideaa muutenkaan, miksi kukaan tarvitsee näitä droppitankoon.

    Sent from my Mi A2 using Tapatalk

  19. #4879
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Spirgrips Road siinä sanotaan, että eiköhän se oo droppitankoon ajateltu. Sittenkin itellä tulee heti ajatus, että reach jää liian lyhyeksi. Hintakin niin kova, että vähän lisää laittamalla saa jo oikean airotangon. Suoratankoisessa pyörässä voisin haluta kokeilla tota road-versiota.
    Seuraavan saksantilauksen yhteydessä add to cart: https://www.bike24.com/p2192456.html

  20. #4880
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.612
    SQlabit on luultavasti leveämmälle otteelle muotoiltu, joten ilmanvastuksen kannalta merkitys jää melko pieneksi. Lisäksi omat "suorat" tangot on melko isolla sweepillä, niin gripin ja jarrukahvojen väliin tungettu nousukahva menee väärään kulmaan. Vaikeeta tää hytin rakentaminen.

  21. #4881
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lieto
    Viestit
    160
    Mun mielestä Sqlabit suorahkossa tangossa tarjoaa melkein saman tuntuman kuin droppitanko hoodseilta ajaessa. Tarttis kokeilla parantaisko grippi vielä entisestään Sqlabs otetta.

  22. #4882
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Kaikkipotentiaaligraveli vuosimallia 2020:

    (OT: Jos toi ei painaisi oletettavasti 13 kiloa, niin tommosella voisi olla kiva lähteä kokeilemaan Tahkon kiertoa. Saattais olla jopa potentiaalia rikkoa oma all time ennätys, joka on tehty vuonna kuokka ja kirves 26-tuumaisella teräsjäykkäperällä. Ja ennenkuin joku ehtii lukemaan rivien välistä jotain väärin, niin sen jälkeen olen kiertänyt Tahkovuorta vaan täysjäykillä yksivaihteisilla, eli en yritä esittää, että 26-tuumainen jäykkäperä olisi referenssipyörä Tahkon kiertoon. Jos olisin ajautunut toisenlaiselle uralle pyörävalinnoissani, olisin luultavasti rikkonut ton muistaakseni 2009-vuotisen ajan moneen otteeseen ja varsinkin kun huomioi, että reitti on nopeutunut noista ajoista. Tuona vuonna kävi vaan niin, että olin ajanut Black Forest Ultra Marathonin ennen Tahkoa ja Tahkon mäet ei tuntunut miltään silloin.. sorry hyppy väärään aiheeseen.)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #4883
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Kappas, maastopyörä droppitangolla! Minä en ymmärrä tätä ajatussuuntaa ja kehitystä, pidän GG-fillaria hiekkatiepyöränä, jolla voi ajaa myös maastossa.


  24. #4884
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Minä taas pidän gg-pyörää erinomaisena yleiskäyttöön soveltuvana pyöränä, jolla voi ajaa myös sorateitä. Josta päästäänkin taas aiheeseen, jota ei kannata jatkaa. Esimerkiksi sitä, miten hybridi vastaa em. määritelmään.

  25. #4885
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kappas, maastopyörä droppitangolla! Minä en ymmärrä tätä ajatussuuntaa ja kehitystä, pidän GG-fillaria hiekkatiepyöränä.
    Ajatuslinjojemme sopusointuisuus on silkkaa suloa! Mutta ei kauan mene kun joku huomautta että niin mutta Suomi-GG on toista koska meidän hiekkatiemme ovat sellaisia ja tällaisia tai koska meillä GG-fillarilla ajetaan tai joudutaan ajamaan GG:nkin puitteissa osin poluilla ja paikoissa jotka eivät ole kivi- ja juurivapaita. Ja sitten vielä se koska meillä on talvi ja röykkyiset, uria täyteen ajetut jäätyneet sohjot.

    Ei se huomautus aina ihan perusteetonkaan ole - eikä kaikilla suinkaan ole tai kaikki eivät halua erikseen toista, kolmatta tai neljättä pyörää vaan ajavat ja haluavatkin ajaa GG-fillarillaan muutkin kuin lajityypilliset (lue: vaihtelevat hiekkatie-) ajonsa.

    Mutta osallehan GG-fillari on vain epätyypillinen maastopyörä, jolta siis droppitangosta ja alle kahden tuuman rengasleveydestä huolimatta odotetaan ja jolle halutaan maastopyörän ominaisuuksia. Totta kai sellaisella fillarilla *saa* ja *voi* ajaa ja sitä ajamistaan kutsua GG:ksi, mutta silti hiukan ihmetyttää miksei sitä mieluummin tehdä sopivasti varustetulla ja säädetyllä maastopyörällä.

  26. #4886
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Jos gg:tä halutaan määritellä näin tarkasti, pitääkö perustaa erikseen topicit mm. all-road- (esim. Salsa Journeyman), endurance road- (Salsa Warroad), drop bar adventure- (Kona Libre) ja all terrain drop bar (Kona Sutra) -pyörille?
    Mitkä noista pyöristä voidaan nähdä pyrkimyksinä tuoda maastopyörä hiekkateille (ja samalla säilyttää sen maastopyörämäisyys)? Entä mitkä ovat maantiepyörän jatkumoita suuremmalla rengasleveydellä ja geometrian muutoksilla haetuin ominaisuuksin?

    Ei ainakaan minun esittämäni määritelmää olisi kenenkään pitänyt lukea niin että se on jotenkin kohtuuttoman tarkka. Valmistajien ja markkinamiesten termien perässä ei kenenkään kannata juosta, kaikenlaisille pyörille on varmasti sopivin käyttöalansa mutta sen määräytyy sen mukaan miten pyörä käyttäytyy ja toimii tien päällä, ei sen mukaan mitenkä se on katalogeissa ja esitteissä tyypitetty.


    Yritän tällä havainnollistaa sitä, että monella pyörävalmistajalla gravel tai gravel grinder ei ole pyörien kategoria tai määrittävä termi. Jos fillarifoorumilla keksitään gg:lle jokin määritelmä, ei se ole voimassa muualla kuin fillarifoorumilla. Kyllä sinne sorallekin kaikenlaisia pyöriä mahtuu.
    Ihanko totta mahtuu? Ja minä kun yritin sulkea vääränlaiset pyörät pois soralta! Tai ainakin niiltä sorateiltä joilla *minä* ajan.

    Mun tietääkseni edes minun esittämäni määritelmä ei ole voimassa fillarifoorumilla vaan ainoastaan minun päässäni. Toki jos *vääränlaisilla* pyörillä ajavat haluavat siitä - sen asiaankuuluvan fillaroinnin riemun, haasteen ja eeppisen kokemuksen lisäksi - jotain gloriaa, niin vassokuu.

  27. #4887
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minä taas pidän gg-pyörää erinomaisena yleiskäyttöön soveltuvana pyöränä, jolla voi ajaa myös sorateitä. Josta päästäänkin taas aiheeseen, jota ei kannata jatkaa. Esimerkiksi sitä, miten hybridi vastaa em. määritelmään.
    Kun ottaa huomioon että kyseessä on aihe jota ei kannata jatkaa niin on kerrassaan huomiollepantavaa miten innokkaastii siihen mennään ja sitä sivuaviakin aiheita kommentoidaan nimenomaan sen osalta *joka kerta* kun tilaisuus vain tarjoutuu...


    PS Minäkin tein sen juuri, tosin tarkoituksella. Mutta minä olenkin oikea mulkvist kun päästään tähän aiheeseen. Tai lähellekään sitä.

    PPS Minusta hauskin GG-fillariksi luokassa yksi - tämä siis oman määritelmäni mukaan - hyväksyttävän fillarin tyyppikuvaus on: "mixed surface bikepacking bike".

  28. #4888
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kappas, maastopyörä droppitangolla! Minä en ymmärrä tätä ajatussuuntaa ja kehitystä, pidän GG-fillaria hiekkatiepyöränä, jolla voi ajaa myös maastossa.
    Jep. Kehityksessä on päästy 30 vuotta taaksepäin. Suurin ero John Tomacin vuoden 1990 maastofillariin on hissitolppa . Tuossa vielä linkki 1990 malliin:
    https://cdn-cyclingtips.pressidium.c...1990-CDM-5.jpg

  29. #4889
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kappas, maastopyörä droppitangolla! Minä en ymmärrä tätä ajatussuuntaa ja kehitystä, pidän GG-fillaria hiekkatiepyöränä.
    Vaikka hiekkatiepyörällä voi ajaa maastoa, en kutsuisi sitä itse maastopyöräksi, jos se pyörä on parhaimmillaan hiekkatiepyöränä. Tähän lisäisin vielä että "kyseisen pyörän käyttäjän näkökulmasta", mutta tiedän, että ei mene sulla läpi...

    Maantiepyörä sekä cyclocross ovat säilyneet omanlaisina vain ja ainoastaan UCI-säännöstelyn ansiosta. Tätä ei moni usko, vaan luulee, että ne ovat sellaisia koska ovat parhaita kyseiseen käyttöön. Tässä on yksi esimerkki, kaikki me tiedämme, että satula pitää olla vaaterissa, koska se on ainoa oikea satulan asento, vai olisiko kuitenkin? Nimittäin UCI on säännöstellyt satulan vaateri-asentoa aikaisemmin, ja kun se antoi periksi kilpapyöräilijöille ja sallii 9° kallistuksen eteenpäin – yllätys-yllätys, jotkut kilpapyöräilijät rupesivat kallistamaan satulaa eteenpäin kaikki sallitus 9° (p.s. enkä tarkoita että kenenkään pitäisi satulaa mihinkään kallistaa, vaan tämä on "kyseisen pyörän käyttäjän näkökulmasta" tukeva kommentti...)


    GG-pyöriin vastaava säännöstelyä ei kohdistu, eli ihan turha rimputella fillarifoorumillakaan yrittämässä säilyttää GG-pyöräkäsitettä puhtaana.

  30. #4890
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IHD Katso viesti
    Jep. Kehityksessä on päästy 30 vuotta taaksepäin. Suurin ero John Tomacin vuoden 1990 maastofillariin on hissitolppa . Tuossa vielä linkki 1990 malliin:
    https://cdn-cyclingtips.pressidium.c...1990-CDM-5.jpg
    Tietovisa: kuvassa olevan kuljettajan ilme johtuu

    A) ilosta, joka kumpuaa siitä, ettei ollut vielä olemassa nettiä, globalisaatiota eikä ilmastonmuutosta
    B) kivusta ja särystä perberissä, koska pyörässä ei ole hissitolppaa
    C) rungon geometriasta ja valmistusmateriaalista
    D) LSD:stä
    E) muusta, mistä
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •