HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 162 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 62 112 152 160 161 162 163 164 172 212 262 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.831 - 4.860 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4831
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Mainiosti toimii tuo Leonardin mutkanpoistokäikäle.



    Sunracen kasettikin toimii kokoonpanossa vaikka enimmäkseen muuta on sanottu.

    Sen sijaan ketju rämisee tuolla Forcen CX1 -vaihtajalla paljon enemmän kuin Force22 -maantievaihtajalla (jolla ei juurikaan rämissyt). Mitä teen väärin? Kohta vaihdan takaisin kun on melkein 100g kevyempikin.


  2. #4832
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    ^ Ns. kiinalaisen vaikutuksen välttämiseksi kehoitetaan irrottamaan turkoosi tarra vaihtajasta
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #4833
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    ^onks se tarra?! Enpäs tullut ajatelleeksikaan, ihmettelin kyllä miksi pitää olla tuota väriä

    EDIT: poistettu
    JackOja muokkasi tätä : 22.09.2019 at 17.11


  4. #4834
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    poistettu
    Braaa, sanottiin armeijassa (myös tapauksissa joissa kukaan ei varsinaisesti ollut tehnyt mitään hyvin)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #4835
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    No 7 cx cyclocross disc straight-haarukka 483 g. Tuolla lähtisi luultavasti n. 600-700 g painosta pois. Rengastila kuitenkin vaatimaton 38 mm ja lokarilla luultavasti vielä vähemmän, joten onneksi ei tule houkutusta tuota hankkia. Ei siinä kyllä mitään järkeäkään siviilikäytössä olisi, kun ihan halpa ei tuo edes ole.

    Joskus on kyllä tullut tarjontaa katseltua ja noilla spekseillä ei taida parempaa (pykälää isommalla rengastilalla) olla tarjolla. Korkeintaan jotain brittien teräshalpiksia, mutta ne ei nyt kuulu tähän keskusteluun. Sinänsä kuitenkin yllättävää, kun muuten pyörien osien tarjontaa on ähkyyn saakka.
    Riittäisikö sulle 400-500g painosta pois? Mulla sattui juuri jäämään ylimääräiseksi Lynskey Endurance haarukka, hiilaria mut kaulaputki alua. Lähtee torille lähipäivinä ja satkulla ajattelin, että vaihtaa omistajaa. Vajaa 50-millinen kumi mahtuu ja lokarireiätkin olis.


  6. #4836
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mainiosti toimii tuo Leonardin mutkanpoistokäikäle.
    Hitsin hitsi. Sun sissimarkkinointi on liian voimakasta. Laitoin R2:lle jo taannoin tilauksen tuosta setupista, mutta se koko tilaus on holdissa, kun erehdyin samalla tilaamaan jotain kevennystavaraa, jota ei ollut varastossa. Mutta on kyllä toimivan näköinen setuppi.

    Vastapuolella taitaa kuvassa kurkkia KCNC:n kevennyslevyt... millaisen arvosanan antaisit niille?

  7. #4837
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Riittäisikö sulle 400-500g painosta pois? Mulla sattui juuri jäämään ylimääräiseksi Lynskey Endurance haarukka, hiilaria mut kaulaputki alua. Lähtee torille lähipäivinä ja satkulla ajattelin, että vaihtaa omistajaa. Vajaa 50-millinen kumi mahtuu ja lokarireiätkin olis.
    tori.fi, fillaritori.com vai joku muu tori?

  8. #4838
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Vastapuolella taitaa kuvassa kurkkia KCNC:n kevennyslevyt... millaisen arvosanan antaisit niille?
    Juuri ne. Aluksi tuntui, ettei kovin kivaasti fillari pysähdy. Muistelin sen yhden turkulaisen kirjoittaneenkin foorumille ainakin 1500 viestiä jarrujen olevan vauhdin surma... mutta lopulta tarpeeksi sisäänajettuani alkoi toimia hyvin. Ilman abs-vaikutelmaa.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    tori.fi, fillaritori.com vai joku muu tori?
    Fillaritori tietty. Mut jos kiinnostaa laita yv. Toi mennee nopeasti. Alle 640g. Kaulaputki pitääkin mitata (EDIT: 255mm) ja fotoja ottaa.
    JackOja muokkasi tätä : 24.09.2019 at 08.42


  9. #4839
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Vastapuolella taitaa kuvassa kurkkia KCNC:n kevennyslevyt... millaisen arvosanan antaisit niille?
    Kuten kuvasta näkyy, on levyn pinnassa isoja aukkoja. Lisäksi se jarrupalalle tarkoittettu osa on korkeampi kuin osa moderneista jarrupaloista. Esim. Magura MT8 aiheutti sietämätöntä nylpytystä ja repivää tuntumaa, kun palat sukelteli noihin kevennysaukkoihin. Sattumalta toisen pyörän vanhempien jarrujen palat (Magua Marta) on isommat ja kattaa sopivasti levyn koko jarrupinnan. Toiminta näillä on ensiluokkaista ja tuntuu, että vesi-kurakin haittaa tavallista vähemmän.

  10. #4840
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Kuten kuvasta näkyy, on levyn pinnassa isoja aukkoja. Lisäksi se jarrupalalle tarkoittettu osa on korkeampi kuin osa moderneista jarrupaloista. Esim. Magura MT8 aiheutti sietämätöntä nylpytystä ja repivää tuntumaa, kun palat sukelteli noihin kevennysaukkoihin. Sattumalta toisen pyörän vanhempien jarrujen palat (Magua Marta) on isommat ja kattaa sopivasti levyn koko jarrupinnan. Toiminta näillä on ensiluokkaista ja tuntuu, että vesi-kurakin haittaa tavallista vähemmän.
    Apua. Muistan kun ostin noi KCNC:n levyt keventelypäissäni. Ikinä ei oo jarrupalat kuluneet niin nopeasti kuin niiden kanssa. Tai siis...ne oli kuin raastimet shimanon orkkispalojen juustolle. Lähtivät aika hiton hätäseen pois pyörästä. En edes muista möinkö eteenpäin vai nakkasinko suoraan metallinkierrätykseen.

  11. #4841
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    ^^Lisäyksenä vielä, että 180 mm levyssä kolot on merkittävästi isompia kuin 160 mm levyssä ja toiminta vielä raastavampaa.

  12. #4842
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Yllämainittua nytkähtelevää jarrutusta aiheutti itselläkin kun crossarissa oli ne Shimanon IceTech tjsp jarrulevyt joissa isoja kolmion muotoisia reikiä yhdistettynä Rival nestejarruun. Vaihto SRAM:n levyihin joissa reiät nakin muotoisia eli ohuita ja matalia niin heti loppui ongelmat. Levyissä saa olla tarkkana mitä valkitsee kun kaikki jarrut ja levyt ei sovi yhteen. Tuollakin ensiksimainitulla järkyllä kombolla oli edellinen omistaja ajanut vuoden tyytyväisenä.

  13. #4843
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lueskelin eilen palojen valinnasta. Isoreikäiset levyt vaativat kovemmat palat. Pehmeät orgaaniset ei toimi noiden kanssa

  14. #4844
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.678
    ^^Olenkin ihmetellyt, mistä se nykiminen johtuu. Selvisi sekin. Jostain olen saanut sen tuurilla pois kun olen vaihtanut palat. Nyt edelleen MT7 nykii ja kokeiltu useampiakin paloja ja eri levyjä. Voisiko johtua siitä, kun siinä on nelimäntäisessä joka männälle omat palat, eli neljä palaa per jarru.

  15. #4845
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Velosportin omistajanvaihdosvarastotyhjennysalessa olis nyt oikean kokoinen SuperX Force järkihintaan. Jotta en haksahda, niin sanokaa mulle, että se bb30 naksuu teräsmiehen pään halki ja että noi nykyiset vie kuitenkin fiilispohjalta voiton. (Unohdin sen edellisen Saksan kaupan tarjoaman, koska en olisi kehdannut viedä sitä suomalaisen kauppiaan riesaksi potentiaalisine naksuntoineen, mutta jos olisikin ostettu suomalaiselta......)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #4846
    F. Kotlerburg Guest
    Eikö cyclocrossille ja cyclocrossareille ole ihan omakin ketju?

  17. #4847
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    bb30 naksuu
    BMC CX01 keskiö kesti reilut 3 vuotta ja vähän vajaa 8600km sekalaista ajoa ympäri vuoden, joten en pressfitin takia jättäisi yhtäkään pyörää ostamatta.

  18. #4848
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Eikö cyclocrossille ja cyclocrossareille ole ihan omakin ketju?
    Pitäiskö sun vaihtaa vähemmän kiristävään kypärään? On se nyt ihme, jos tähän ketjuun ei kelpaa pyörä, jota valmistaja kuvailee näin:

    Gravel Smasher

    The unmatched traction, huge mud clearance, and confident "charge-any-line" handling of the ultimate 'cross race machine, equipped for full-tilt gravel and fire-road smashing.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #4849
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.511
    SuperX oli minulla yhtenä Exploron vaihtoehtona.
    -Syö vain 40 mm kumia, takakiekko "dished" (eli ongelmia)
    -Hieno väri
    -Oli silloin kalliimpi
    Pyöräily on kivaa!

  20. #4850
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    BMC CX01 keskiö kesti reilut 3 vuotta ja vähän vajaa 8600km sekalaista ajoa ympäri vuoden, joten en pressfitin takia jättäisi yhtäkään pyörää ostamatta.
    Juu eikä mua haittaa se, vaikka keskiötä joutuisi uusimaankin ajoittain. Mutta naksuttelut ei nappaa yhtään. Silloin, kun meidän Emma ajoi Focus-leideissä, oli meillä useampikin bb30-kuitupyörä ja en muista niiden kanssa olleen ongelmia, mutta ne pyörät meni aina kauden jälkeen myyntiin eli ei välttämättä kerro koko totuutta. Toisaalta muistan myös yhdeltä lenkiltä, kuinka Ahlroosin Focus-maasturi piti ihan karseeta narinaa.

    Lähinnä se epäilyttää, että kun noista selkeästi on huonojakin kokemuksia, niin jos käy huono tuuri ja osuu naksuva yksilö kohdalle ja sitä ei saada hiljenemään, niin onkohan se vika vai ominaisuus? Voiko vaatia kaupan purkua, sillä perusteella, että keksiö naksuu, jos sitä ei huollossa saada hiljenemään? En ole ostanut kokonaista pyörää itselleni ehkä vuoden 2004 jälkeen, joten ei oikein ole käsitystä siitä, miten takuuhommat toimii.

    Tämä oli Radavistin Topstone (sama 83 mm keskiö kuin SuperX:ssä) reviewssä: "One other small qualm is the noisy bottom bracket, which manifested itself in the form of a rotational click. You know the kind. Just when you settle in on a long climb, a click occurs at the same spot on the rotation, like an unwelcomed metronome. It did this right out of the box and nothing I did was able to fix the issue. Keep in mind, we’re in a very dry and dusty place and no water touched the bottom bracket."

    Muuten SuperX:ssä olisi melkolailla hyvin asiat kohdalleen ja sellainen geometria, että saattaisin viihtyäkin sen päällä. "Dished" takakiekko ei ole mulle ongelma, koska ei ole mikään vaiva dishata muutamaa milliä mitä tahansa kiekkoa ja mulla ei ole tarve käyttää samoja kiekkoja toisessa pyörässä, joten dishaus ei ole ongelma senkään suhteen.

    Olen katsellut myös Stigmata CC:tä (vanhempi versio). Niitäkin löytyisi nyt ihan järkevään hintaan, mutta niissä on sama juttu keskiön kanssa ja korkeampana ja lyhyempänä myös mulle huonompi geo.
    stenu muokkasi tätä : 24.09.2019 at 13.47
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #4851
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.069
    SuperX oli myös itselläni vaihtoehtona kun gravelia katselin. Onhan tuolla voitettu DK200 viime vuonna, joten varmasti käypänen peli graveliin. Ja näyttää myös 44mm kumikin mahtuvan 21id kehällä.

    https://youtu.be/bJxrxIcplvM

  22. #4852
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Enpä ole nykyisten cc/gravel pyörien hintoja tarkkaillut, mutta eikös tuollaisella 3200€ saisi jo aika hyvällä skaalalla muitakin kuitupyöriä Forcen osilla? Tietenkin ongelmana on löytää sit se itselleen sopiva pyörä, mutta kannattaako haluamisen ilosta tyytyä kompromissiin laadun suhteen?

    Itse haluaisin kolmella tonnilla ainoastaan hyvää suunnittelua ja valmistusta enkä pelata rulettia saanko hyvän vai huonon. Ei nuo Cannondalet keskiöongelmat kuitenkaan kovin harvinaisia ole, mutta eri keskiöillä näistäkin voi tietysti päästä eroon.

  23. #4853
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Joo totta. Toi Velosportin Cannari olis vaan ollut nyt sopivasti tyrkyllä ja kun ei ihan varsinaisesti perusteltavissa olevaa tarvetta ole, niin kovin paljoa en jaksaisi käyttää aikaa speksaamiseen. Syyt, miksi Cannaria olen katsellut aikaisemminkin, on kevyt ja kaiketi laadukas(?) runko, ohutputkinen ja joustavaksi todettu takahaarukka ja myös moneen nykykeulaan verrattuna sirojalkainen etupää sekä pitkähkö ja matalahko geo sellaisilla kulmilla, että toimisi soratieajeluiden lisäksi myös cx-kisaamiseen. Mutta tosiaan en ole noihin niin perehtynyt, että voisin sen sanoa olevan ainoa mahdollinen vaihtohto. Enkä myöskään ole ihan varsinaisesti rakastunut ton Cannarin väriin, vaikkakaan sillä ei ehkä tämäntyyppisen pyörän kanssa olisi niin isosti väliäkään.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #4854
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Punainen väri sopii hyvin, ainakin jos on eh-nimittäin kommunistinen
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #4855
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    134
    Olisihan tuo Superx kiva mutta voi että tuota keskiötä ja kiekkoja. Jos olisi edes BB30a niin siihen löytyisi Wheels Mfg:ltä toimivat adapterit. Nyt kun on BB30a83 niin no can do.

  26. #4856
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Hae stenu cannari Velosportista ja vaihda runkoja päikseen mun kanssa ni saat rumemman värin (2018 Di2)

    Oon kirjanpidon mukaan ajanut vajaa kolme tonnia ja ei-vetopuolen laakerin vaihdoin kesällä kun naksui just tollai mitä Radavistin Topstone. Mulla oli kyl liikaa spacereita siellä kammen ja keskiön välissä, joten johtui varmaan siitä.

  27. #4857
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    225
    Tuli käytyä Secanilla väärin pyöräilemässä, eli HelCX:n Keinukallion kisassa. Olihan hauskaa touhua ja aika hyvin tuollainen gravel-pyörä taipuu krossiinkin, ainakin Cat3 vauhdeissa. Ok, keskiö tietenkin voisi olla ylempänä, niin ei ottais kammet tonttiin niin herkästi. Ei kyllä ollut vika cyclocross-kisa itselle.

    Kuvan kisapaino oli muuten n. 9.4 kg (Shimanon XT-polkimet + Garmin 530), mudasta tais tulla pari kiloa kisassa lisää...


  28. #4858
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Varsin tyytyväinen Pace Chickeniin. Jos eteen ois saanut tarakan niin sitten oikein tyytyväinen.

    Sen verta ikää jotta tuo on mun viimenen pyörä. Tanko vaihtuu, uus tallissa oottaa asennusta vailla. Tolppa ja satula on vaihtunut -150g. Ei tarvinnu ostaa, oli ennestään. Kannattimen pituus vielä vaiheessa, joko löytyy jemmoista vaan häätyykö tilata.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  29. #4859
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Katso viesti
    Tuli käytyä Secanilla väärin pyöräilemässä..
    Kattelinkin ennen omaa starttia, että hieno Secan ja mietin, että onkohan joku tässä ketjussa esiintynyt.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #4860
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.251
    Miten olis dropflatbar?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •