GiantGarminHephaElectrobike
Sivu 161 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61 111 151 159 160 161 162 163 171 211 261 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.801 - 4.830 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

^ Niin sä saatat luulla, mutta olet luulossasi väärässä. Alitajunta on tietoista ajattelua voimallisempi motivaattori ja mielikuvamarkkinointi ja myös esim. sellaiset asiat kuten enemmistön mielipide, vaikuttaa voimallisimmin juuri sinne.

Et voi myöskään väittää, etteikö sähköpyöränegatiivinen (vähintään rivien välistä luettuna) kommentointisi tuossa ylempänä, olisi manifesti.

Pyörät jatkaa kehittymistään maailman taloudelliseen romahtamiseen asti se on varma. Mielenkiinnolla seuraan, missä vaiheessa kukin heittäytyy sen kelkan kyydistä pois. Jos heittäytyy. Mun tämänhetkiset preferenssit näyttäisi olevan sen noin kuusi vuotta evoluutiota perässä eikä siinäkään ole kyse manifestista, vaan omista mieltymyksistä, sekä tyylillistä että tiettyihin ominaisuuksiin liittyvistä. Gravan sähkövaihteistamisideastakin olen luopumassa hetken aikaa sitä mielessä pyöriteltyäni. Elämä on nykyään niin kokonaisvaltaisesti sähkön ja digitalisaation hallitsemaa, että pidän polkupyöräni mieluummin analogisina. Toimii tehokkaammin arjen irtiottona mulla niin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Niin sä saatat luulla, mutta olet luulossasi väärässä.
    Vaaaarmasti! Ja Einiä siteeratakseni olen myöskin neitsyt.

-L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Summa summarum, esim. Fiskars GG:n kaltaiseen gravel-kisaan, jossa ajetaan iso osa ajasta ajetaan joko ylä- tai alamäkeen, voisin hyvinkin kuvitella matalalla etupäällä varustetun ja suoratankoisen pyörän droppitankopyörää nopeammaksi.
    Melko todennäköisesti juuri näin. Sen mitä aerodynamiikassa mahdollisesti häviää, voittaa siinä että alamäkiin uskaltaa tykittää kovempaa ja jarruttamisessa pysyy kontrolli, jolloin voi ajaa mutkiin myös vauhdikkaammin.

Niin kuin olen joskus kirjoittanut, niin en päässyt aikanaan CC:llä, enkä nyt ole päässyt gravelilla merkittävästi kovempaa keskarilla mitattuna kuin mun 29'erilla, jossa suora tanko ja 2.2" renkaat jollain kolmen kilon paineilla. Varmasti tämä ei ole yleispätevä ja eroja alkaisi syntymään siellä reilusti yli 30 km/h nopeuksissa, mutta kun niihin en pääse, niin eipä tuosta iloakaan tule nopeusmielessä. Muuten taas gravelilla ajo on esim. Keskuspuiston tai Vantaanjoen varren reiteillä nautinnollisempaa kuin suoratangolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Velominatin säännöt ovat vähän niin kuin Vatikaanin kirkolliskokouksen ja paavin hyväksymät dekreetit: ei niillä ole minkäänlaista merkitystä valtaosalle kristityistä eikä ihan aina katolilaisillekaan sitä merkitystä minkä ulkopuoliset saattavat luulla niillä olevan. Ja sen UCI:n voit laittaa säännöstöineen takaisin housuihisi tai mistä otitkin.
    Hetkinen, uhmaako joku Velominatin sääntöjä? UCI säännöt on yhtä tyhjän kanssa, mutta Herra Isä sentään, mutta pitäähän nyt joku roti sorallakin olla.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Tuo suoratankonen on vaan laiha maasturi.
    Mutta pirun hienon näköinen.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Oma yrjis sai uudet kiekot alleen. 1460g painoi setti ilman venttiilejä ja teippejä suoraan paketista. Kyseessä siis LB:n WR38:t. Tuohon kokoluokkaan ihan ok lukema. Revoltin paino putosi nyt 8,23 kiloon polkimien kanssa. Saattaa olla, että menee lähiaikoina alle kasin, kun voimansiirto muuttuu 1x11 muotoon. Toteutus tapahtuu 11-40 XTR:n pakalla ja 46t Garbarukin ovaalilla, kahvat vaihtunee Ultegran 8070 Di2 versioiksi ja takavaihtajaksi RX805. Laitetaan nyt vielä kuva nykytilanteesta, tosin väärältä puolelta

^ Ei ollenkaan yrjistä!! Mitkä navat? Tuon painoiset aerokiekot täytyy kyllä itsekin hommata jossain vaiheessa, että läähäti-lääh vaan
    -L.

Revoltin värimaailma on erittäin onnistunut. Erityisesti renkaiden kylkien väritys sopii poikkeuksellisen hyvin kokonaisuuteen, mielestäni super nice! Jos laitat GCN:n arvosteltavaksi, niin super niceen pitää olla voimansiirron puolelta kuvattu tai tulee vain nice tähän malliin: https://youtu.be/PGvH8b6FSz4?t=981

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    ^Olen ostanut Signaturesta Tampereelta. Pääsen nyt italialaisten pyynnöstä toteuttamaan elokuvataidetta
    Paskoja satulatolppia siellä 3T:n tehtailla tehdään, vaikkakin hienoja pyöriä. Eivät ole vaivautuneet kuukaudessa vastaamaan, tai en tiedä minne se vastaus on mennyt. Ehkä minussa ei ollut tarpeeksi Federico Fellinin ainesta

Lievää eturauhasen puudutusta aiheutuu, kun satula vaihtaa asentoa jokaisessa rotvallin reunassa ja routakuopassa. Onneksi tuo saatananmoinen narina poistui, kun etsiskelin syytä ruuveja kiristelemällä. Lopulta viimeiseksi sitten tein kerralla monta asiaa; vaihdoin polkimet toisiin (XTR --> XT ), käytin kammet irti, putsasin satulatolpan ja rungon kiinnitystä ja pari muutakin juttua. Narina ei siis liittynyt satulaan, mutta nyt en sitten tiedä, mistä näista se johtui, p**kele!

Huomenna meinasin silti jonkun reilun satkun gravelin heittää Veloviewer-ruutuja hakiessa, onneksi on jo lapsiluku täynnä.

Pyöräily on kivaa!

Vaihdoin TRP:n mini-V:n varastosta kaivetun cantin tilalle ja se yhdistettynä Saltin BMX-jarrukahvaan tuottaa tehokkaampaa jarruttamista kuin mitä saa aikaiseksi Force-hydroilla ja 140 mm levyllä (ainoa droppihydro, millä olen ajanut yhtään enemmän)
    Tätä väitettä en kyllä ihan osta, ainakaan sateella. Itselläni on kahdessa pyörässä Forcen hydrojarrut, toiset 140mm ja toiset 160mm levyllä. Pysähtyvät aivan varmasti tehokkaammin kuin yhdetkään vannejarrut, vaikka on droppitanko. Ettei nyt vaan olisi vähän näitä vanhan miehen höpinöitä, kun omassa pyörässä sattuu tuollainen vannejarru olemaan Ei autoissakaan ole enää puurenkaita, koska ne on aivan paskat kumisiin verrattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tätä väitettä en kyllä ihan osta, ainakaan sateella. Itselläni on kahdessa pyörässä Forcen hydrojarrut, toiset 140mm ja toiset 160mm levyllä. Pysähtyvät aivan varmasti tehokkaammin kuin yhdetkään vannejarrut, vaikka on droppitanko. Ettei nyt vaan olisi vähän näitä vanhan miehen höpinöitä, kun omassa pyörässä sattuu tuollainen vannejarru olemaan Ei autoissakaan ole enää puurenkaita, koska ne on aivan paskat kumisiin verrattuna.
    Kyllähän nestejarrutkin voivat olla kohtuu surkeat, kun alle laittaa oikein vanhat ja kiillottuneet levyt. Ruiskii vähän öljyä vielä paloihin.
    Noita kun vertaa parhaisiin vannejarruihin kuivalla kelillä, niin uskon tehon olevan aika tasoissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Paskoja satulatolppia siellä 3T:n tehtailla tehdään,
    Jääkö tuo rikkonainen tolppa itselle, jahka saat uuden takuuseen? Minä varmaan irrottelisin tuon nitkuvan kumikikkareen pois ja tekisin sisään alumiinista uuden klampin. Sekoaisi pää, jos satula ei pysy aloillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Suorat gg-dedikoidut tangot on luvattu vasta kaudelle 2022.
    Pakko postata oma karveliraideri

- Tunturi Akseli, en osaa sanoa miltä vuodelta... kuuminta hottia oleva slacki 69 asteen keulakulma kuitenkin, ja tietty terästä...
    - Flatbar, lock-on gripit
    - Napajarru ja 3 vaihdetta
    - Spessun Trigger Pro 700c37 nyt alla, takana ollut 29x2.0" Fast track ja keulassa 29x2.1" Ground control!
    - Full suspension jakkara, oisko 250mm leveä(?)
    - DT kehät, e-bike certified, olikohan kympin kpl. Pinnat taisi olla kalliimmat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Ei ollenkaan yrjistä!! Mitkä navat? Tuon painoiset aerokiekot täytyy kyllä itsekin hommata jossain vaiheessa, että läähäti-lääh vaan
    No hyvä ettei leksa lentänyt

Navat ovat ehtaa Made in Taiwan tuotantoa, eli Novatec D411SB / D412SB. Olivat tässä tapauksessa keveimmät vaihtoehdot sekä lompakon suojelemisen, että setin yhteispainon kannalta. Joo, Chris Kingin R45D:t olisin halunnut ja tyydyttäisivät vaativampaakin napa-connoisseuria vaikka ovatkin hiukan painavammat, mutta se hinta. Nyt ei vaan voinut millään perustella niitä tähän projektiin.

Mutta nuo kiekot ovat kyllä erittäin hyvää työnlaatua kaikkinensa. Jälki on kyllä viimeisen päälle kaunista noissa kehissä. Ja lupaavat noille 5 vuoden takuunkin vielä. No, aika näyttää miten rullaa, mutta eka lenkki takana ja hyvälle vaikuttaa tuo kasvaneen leveyden myötä tullut tilavuus. Taikamattofiilistä tuli jälleen napsu tai kaksi lisää.
    misopa muokkasi tätä : 21.09.2019 at 08.14

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Pakko postata oma karveliraideri
    Selkeesti enempi maantiepyörä kuin graveli. Vahva potentiaali TT-aeropyöräksi myös. Ruosteen punaama steel-is-real satulatolppa ei mun mielestä riitä gravel kategoriaan pääsemiseksi, vaikka halu olisi kovakin.

Tervetuloa kokeilemaan. Sadesäästä en puhunut, enkä osaa sanoa, kun en ole sateessa droppilevyillä ajanut. Puurengasanalogia ei mielestäni toimi, mutta jos sinä koet siten, niin sittenpä on erinomaisen mukavaa, että sinun pyörissäsi ei ole vannejarruja. Meillä on myös aika monta levyjarrullista pyörää, eli kyllä minustakin niillekin on paikkansa ja tiedostan hyvin, missä tilanteissa ne on vannejarruja parempia.

Ps. Mitä "vanhan miehen höpinöihin" tulee, niin ehkäpä näillä kilometreillä osaa jo mitoittaa pyörän jarrutarpeen sen käytön mukaan. Ei mulla esimerkiksi ole XC-maasturissakaan mitään nelimäntäisiä trailijarruja, vaikka olisivathan ne toki tehokkaammat kuin kaksimäntäiset Hopet. Mitä enemmän tässä kilsoja vielä kertyy, niin sitä hitaampaa noi pyörät kulkee joka tapauksessa, joten yhtään nykyistä tehokkaampien jarrujen kanssa menis luultavasti vaan helmiä sioille.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Ehkä tuon levy vs vannejarruasian voisi tiivistää hedelmättömän paremmuusvertailun sijaan niin, että valitsee sen, mikä on riittävän hyvä. Itselläni on levyt, koska haluan huolettomat jarrut ympärivuotiseen käyttöön. Kokemukset vannejarruista ja kuravedestä ohjaa tuohon suuntaan. Toisaalta en haikaile mekaanisten tilalle hydraulisia, koska hydraulisten tunnokkuudesta ja kevytkäyttöisyydestä huolimatta nykyiset mekaaniset pysäyttää pyörän ongelmitta. Toki maasturissa on hydrauliset levyt, mutten pyörää sen takia valinnut.

MRen pohdinnassa keskinopeudesta olen samaa mieltä. Fiilis on tärkeämpi kuin kello.Ja kun minun ajoistani suuri osa tulee gravelpyörälläkin asvaltilta (väärin ajettu?), silläkin on osansa pyörävalintaan ja sen hienosäätöön. Mutta jos Fiskarsissa ajetaan kellon kanssa, mikään tuskin estää lähtemästä reitille hybridillä. Ehkä jonain päivänä tuon termin lataus ei ole niin negatiivinen kuin nyt

Mitä "vanhan miehen höpinöihin" tulee, niin ehkäpä näillä kilometreillä osaa jo mitoittaa pyörän jarrutarpeen sen käytön mukaan. Ei mulla esimerkiksi ole XC-maasturissakaan mitään nelimäntäisiä trailijarruja, vaikka olisivathan ne toki tehokkaammat kuin kaksimäntäiset Hopet. Mitä enemmän tässä kilsoja vielä kertyy, niin sitä hitaampaa noi pyörät kulkee joka tapauksessa, joten yhtään nykyistä tehokkaampien jarrujen kanssa menis luultavasti vaan helmiä sioille.
    Käytön mukaanhan ne jarrut on hyvä valita, joten tässä ollaan samaa mieltä. Silti uskallan olla eri mieltä siitä, että yksikään normaalisti toimiva vannejarru on pysäytysteholtaan yhtä tehokas kuin normaalisti toimiva forcen hydrolevari. Vaikka olenkin nuori vielä, niin olen minäkin ajanut kymmeniä tuhansia kilometrejä sekä vannejarruilla, että levyjarruilla, joten niiden tehot on aika hyvin tiedossa. On minullakin maantiepyörässä vannejarrut vielä, koska ne riittää omiin ajoihini täysin, mutta en kyllä ikinä saisi sitä pysähtymään yhtä tehokkaasti tarpeen niin vaatiessa, kuin saisin hydraulisilla levyjarruilla varustetun pyörän. Ei se varmaan ole ihan sattumaa, että levyjarrut yleistyvät maantiepyörissäkin, vaan kyllä se perustuu ihan tutkimusdataan jotka tukevat levyjarrujen parempaa jarrutustehoa. Tästä on turha väitellä, koska tämä ei ole mielipideasia ja siksi jätänkin keskustelun omalta osaltani tähän

Käytön mukaanhan ne jarrut on hyvä valita, joten tässä ollaan samaa mieltä. Silti uskallan olla eri mieltä siitä, että yksikään normaalisti toimiva vannejarru on pysäytysteholtaan yhtä tehokas kuin normaalisti toimiva forcen hydrolevari. Vaikka olenkin nuori vielä, niin olen minäkin ajanut kymmeniä tuhansia kilometrejä sekä vannejarruilla, että levyjarruilla, joten niiden tehot on aika hyvin tiedossa. On minullakin maantiepyörässä vannejarrut vielä, koska ne riittää omiin ajoihini täysin, mutta en kyllä ikinä saisi sitä pysähtymään yhtä tehokkaasti tarpeen niin vaatiessa, kuin saisin hydraulisilla levyjarruilla varustetun pyörän. Ei se varmaan ole ihan sattumaa, että levyjarrut yleistyvät maantiepyörissäkin, vaan kyllä se perustuu ihan tutkimusdataan jotka tukevat levyjarrujen parempaa jarrutustehoa. Tästä on turha väitellä, koska tämä ei ole mielipideasia ja siksi jätänkin keskustelun omalta osaltani tähän
    Vannejarrujakin on monelaisia, joten se, että olet ajanut tuhansia kilometreja jollain vannejarrullisella pyörällä, ei kerro sinulle, miten tuo kyseinen bmx-kahva suorassa tangossa + TRP mini-V -yhdistelmä jarruttaa. Siksi sanoin, että olet tervetullut kokeilemaan. Onhan se mahdollista, että Pauluksen SwissCrossin Forceissa on jotain vikaa, mutta ottaen huomioon, että herra on ammattimainen pyörämekaanikko, en jaksaisi uskoa. Meidän nuoremman neidin Orbea Terrassa taitaa olla hydro-Ultegrat ja sponssi-BMC:ssä on ainakin, joten pitääpä testata niitäkin jossain välissä.

Jos et saa maantiepyörästäsi renkaita lukkoon, on siinä joko huonot jarrut, huonot jarrupalat tai huonot vanteet. Jos saat, on pysähtyminen kiinni renkaiden pidosta eikä jarrujen tehosta. Levyjarrujen yleistymiseen maantiepyörissä on monta muutakin syytä kuin faktinen jarruteho ja vähäisin niistä ei ole mielikuvat ja markkinointi.

Jarrukeskustelu voidaan minunkin puolestani lopettaa tähän

Ps. Misopan Gigantti on ihan hieno, vaikka näyttääkin harvinaisen muoviselta, mutta hämmästyttävän vähäinen on täysmuovisen yrjiksen ja lähes kokometallisen #bringbacktheelegance-tyylisen luddiittipyörän välinen melko tarkkaan kilon painoero eli siinä suhteessa on tapahtunut aika vähän evoluutiota (Ja erinomainen satulavalinta!)

Jos et saa maantiepyörästäsi renkaita lukkoon, niin siinä on joko huonot jarrut, huonot jarrupalat tai huonot vanteet. Jos saat, on pysähtyminen kiinni renkaiden pidosta eikä jarrujen tehosta. Levyjarrujen yleistymiseen maantiepyörissä on monta muutakin syytä kuin faktinen jarruteho ja vähin ei ole mielikuvat ja markkinointi.
    Minä olen kyllä käsittänyt, ettei tuo olisi paras tapa pysäyttää pyörää.

Tästähän se ero juurikin tulee maantielläkin. Levyjarruilla voi oikeasti jarruttaa hyvällä tuntumalla.

F. Kotlerburg Guest
    Hittoako vänkäätte taas. Eikö se ole tullut jos selväksi, että

- Vannejarrut on parhaat
    - Teräsrunko on paras
    - Niiden yhdistelmä on voittamaton

Jos ei tätä tajua on markkinavoimien aivopesemä idiootti. LJL:kin voi työntää sen kuituromunsa Lauttasaaren sillalta alas. Ehkä siinä olisi edes yksi hyvä ominaisuus ja se kelluisi.

^ noin en ole väittänyt missään vaiheessa eli ihan tarpeetonta provoamista.

Nykyinen setuppi on minulle mieluisampi ja niin pitkään kuin en häviä kaikille itseäni nuoremmille Hel CX:ssä tai satunnaisissa gg-kisoissa on se minulle myös riittävän nopea ja riittävän nopeasti pysähtyvä. Jos sinulla on eriävä mielipide siitä, millainen on paras pyörä minulle, on sinulla tietenkin täysi oikeus mielipiteeseesi.

@paaton joo, mutta suoratankojarruesimerkissä, josta tämä loputon vääntö taas alkoi, puhuin ainoastaan jarrun tehosta.

Toisaalta ei hyvienkään levyjarrujen tuntuma ole mitenkään ylivertainen hyviin vannejarruihin verrattuna. Aika moni täällä ei ole koskaan edes kokeillut ajaa sanotaan vaikkapa nyt sitten Paulin Minimotoilla varustettua vannejarru-gg-pyörää ja ainoa vertailukohta on jotkut perus-cantileverit. Jos ne yhdistää vielä johonkin peruskiekkojen perusvanteisiin, on tuntumassa todellakin eroa. Minimotojen kanssa erot korostuu merkittävästi vasta joissain ääriolosuhteissa ja ihan riittävän hallittuja mun jarrutukset on mutakrosseissakin. Isompi ongelma on se, että mini-V kerää tarpeettoman paljon mutaa, muttta se on mulle pienempi ongelma kuin se, että teräspyörä levyjarruilla on mun makuun turhan painava yhdistelmä krossikisoihin. Tilasin just eilen Whiskyn kuitukeulan Gravaan, niin sen paino krossiajokunnossa xtr-ankkuripedaaleillakin tippuu alle ysin. Gravelit ajalen luultavasti jatkossakin teräskeulalla, koska se on oletusarvoisesti mukavampi, mutta katsotaan, kun olen Whiskyn saanut ja vähän aikaa sillä ajellut.

Oikeesti tarpeeton ostos toikin todellisuudessa oli, mutta aattelin, että hommaan sellasen nyt, kun noita ei-ylikokoisia 47 mm raken kuitukeuloja vielä jostain saa. Enve lopetti omansa valmistamisen jo muutama vuosi sitten ja tuskin Whiskykään kovin pitkään noita valmistaa.

Ja nyt todellakin lopetan tähän. Nähdäänkö viivalla tänään?

No 7 cx cyclocross disc straight-haarukka 483 g. Tuolla lähtisi luultavasti n. 600-700 g painosta pois. Rengastila kuitenkin vaatimaton 38 mm ja lokarilla luultavasti vielä vähemmän, joten onneksi ei tule houkutusta tuota hankkia. Ei siinä kyllä mitään järkeäkään siviilikäytössä olisi, kun ihan halpa ei tuo edes ole.

Joskus on kyllä tullut tarjontaa katseltua ja noilla spekseillä ei taida parempaa (pykälää isommalla rengastilalla) olla tarjolla. Korkeintaan jotain brittien teräshalpiksia, mutta ne ei nyt kuulu tähän keskusteluun. Sinänsä kuitenkin yllättävää, kun muuten pyörien osien tarjontaa on ähkyyn saakka.

Minusta Stenu on kirjoittanut aivan asiaa. Pitääpä ens viikolla kun omashoidettavani pääsee maanantaina muuanne viikoksi ja mun on pakon kautta ti/ke oltava mökillä niin tehdä hyvin subjektiivinen testi. Ultegrakahvoilla on sekä Opiumissa Shimanon keskihintaiset MiniV:t että Crosscheck rahtiruunassa Avid BB7. Pace Chickenissä Forcen nestelevarit.
    Luulen että Force on selkeä voittaja mutta kakkostilasta tiijä. Minimotot on mulle aivan oudot.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Hyvä ja hyvin säädetty vannejarru pysäyttää kyllä pirun hyvin. Periaatteessahan vannejarru kuin levyjarru jättimäisellä levyllä, ja eihän mikään vaikuta levyjarrunkaan jarrutustehoon niin radikaalisti kuin jarrylevyn mitan kasvatus. Ei noissa perus 2-mäntäisissä nestemaantiejarruissa pikkuisilla 140-160mm levyillä mikään radikaali jarruteho vrt hyvät ja kuivat vannejarrut. Jos aletaan verrata johonkin 200+mm levyllisiin 4+ mäntäisiin DH jarruihin niin eroa alkaa varmaan olemaan.

hitlike on asian ytimessä, mun Radon Jealousissa on edessä nelimäntäinen Magura 180mm levyllä, tehoa ja tuntumaa piisaa... Ja ihan hyvin pärjännyt maantiepyörän Shimano 6800 kahva+Sram Rival vannejarruilla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

F. Kotlerburg Guest
    ^ noin en ole väittänyt missään vaiheessa eli ihan tarpeetonta provoamista.
    Eihän tuossa kirjoituksessa sinua mainittu mitenkään. Se koira...

Jankkaamisen asemesta laitetaan aito yrjiskuva Explorosta, johon iskin tänään alle maastokiekot Contin cyclocross-renkailla (eivät muuten toimi tubelessina, eivät lähellekään, joten aion heittää ne mereen). Paino tippui ilahduttavasti 8,3kg. Ainut ettei voi ajaa kun kilometrin aikana piti kolmesti pumpata.

Saa vapaasti lokeroida olemassa oleviin genreihin tai keksiä uuden - itse ehdotan yrjistä:

Alkoi muuten aerokiekot 40mm kumeilla yhtäkkiä näyttää todella hyvältä Tuolla ei oikein kehtaa lähteä edes HeleCX:ään, vaikka haaste on heitetty ilmoille jo monta sivua takaperin...
    -L.

OT:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    HeleCX:ään
    Terveisiä Sherwoodista! Odotettua vähemmän oli mutaa eilisellä radalla. Setämiestasooni nähden ihan hyvä kauden avaus. 20 oli minua parempia, 21 huonompia (Cat. 2). Jarruilla ei ratkottu eilisiäkään sijoituksia ja pienimpiäkään ongelmia jarrujen pidon tai potentiaalisen pidottomuuden suhteen ei ollut. Yhtäaikaa ihanaa ja ihanan kamalaa oli taas. Krossiskene kasvaa ja kehittyy. Yhteensä 154 kuskia oli eilen mukana, Kahvelo paikalla tietenkin belgialaisine vohveleineen ja Pyöräliike Lundbergin ständillä esillä mm. titaanista kaikki tiet -henkistä seikkailupyörää. Kiva, että on syksy taas!

Pitkällä lenkillä on mukava poiketa soralle. Schwalbe Marathon Dureme DD on kelpo yleisrengas.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •