GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 159 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 59 109 149 157 158 159 160 161 169 209 259 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.741 - 4.770 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #4741
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Näistä tangoista puheenollen niiin marraskuussa tulee vuoden olleeksi Ritcheyn Venturemax Crosscheckissä ,sillai tykästynyt jotta Pace Chickeniin tilasin samanlaisen, tosin WCS versiona. Tuplasti tyyriimpi mutta gramma/euro kohtuudella toteutuu.

    Tosin Bike24:ssa tilaus seissyt 1,5vrk Newmoodissa, samoin tilillä katevaraus. Pari emailia lähettänyt, en vielä wtf tasolla.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #4742
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Nony just tuli emailia jotta Bike24 saanu paketin reissuun. Yleensä ovat olleet rivakampia. Hyvä kuiten näin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #4743
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Pexi kirjoittaa asiaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #4744
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Samaa mieltä Pexin kanssa. Tuossa vain täytyy olla vsrovainen, kun monesti jollekin ratkaisulle peruste on se, että "tällaiset nykyään on suosittuja". Sehän ei taas liity välttämättä juuri sillä hetkellä pyörää hankkivan tarpeisiin.

    Ohjaustangosta tyhmä kysymys: Mitä tuolla raiserilla saavutetaan? Eikö ole samantekevää, säätääkö tangon kohdilleen stemmillä?

  5. #4745
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Aistin selvää muutosvastarintaa foorumilla. Nykyisen, voimakkaan evoluution seurauksena vanhat pyörälajit muuttuvat nopeasti vanhoiksi, mikä tietysti saattaa omistajaa harmittaa, vaikka eihän niiden käyttöarvo mihinkään muutu. Vaikka uudet elinvoimaisemmat ja ympäristöönsä paremmin sopeutuvat mallit voittaisivatkin markkinoilla, niin jotkut niistä vanhoista jäänteistä ehkä onnistuvat jopa säilymään joissain eristyneillä ja suojaisimmilla alueilla.

    Joka tapauksessa todennäköisin skenaario on, että evoluutio jatkuu myös fillareissa. Se on Hyvä Asia, vaikka väistämätöntä onkin, että monet kehityskokeiluista osoittautuvat nekin ajan kuluessa huonoiksi ja muuttuvat ongelmajätteeksi. Niinku esmes pressfit-keskiöt ja 23 milliset maantierenkaat.

    Gravel-boomi on vapauttanut pyörien kehityksen UCI:n kahleista vapaaksi ja se jos mikä on Hyvä Asia. Nyt markkinoilla on kunnolla kysyntää myös high-end-ei-kilpapyörille, mikä ainakin omien lasieni läpi katsottuna on rikastuttanut valikoimaa eli biodiversiteettiä exponentiaalisesti.
    Kyllä markkinointi pyrkii nimenomaan vaikuttamaan mielikuviin siten, että se sinun tämän päivän pyöräsi huomenna vanhentunut teknologia tekee siitä pyörästä huomenna käyttöarvoltaan huonomman kuin, millaiseksi koet sen tänään. Käyttöarvokin on subjektiivinen mitta.

    Toisaalta kun "vanhanaikaiset", toimivat ratkaisut katoavat markkinoilta uusien "parempien" tieltä, niin joissain tapauksissa vanhentuneen teknologian käyttöarvo saattaa jopa kasvaa.

    Voisi myös pohtia, että kuinka iso osa evoluutiosta on vain muodin muuttamista ja sellaisia uusia "ratkaisuja", jotka eivät ole ratkaisuja mihinkään muuhun ongelmaan kuin siihen, että kuinka saadaan myytyä enemmän uusia pyöriä.

    Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että sitä mukaa, kun evoluutio on nopeutunut ja biodiverseetti kasvanut, on myös epäonnistuneiksi osoittautuneiden mutaatioiden määrä lisääntynyt.

    @mohkku, ainakin toi tanko ratkaisee ongelmaan siitä, että miten saa yhdistettyä kaksi muotia eli #slamthatstem ja maastopyörämäisen pysty ajoasento droppitankopyörässä ilman koomisen pitkältä näyttävää emäputkea.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  6. #4746
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Hyvin kirjoitettu. Tälläkin foorumilla on moni esim. niellyt ihan pureksimatta "faktan" että 26"-maastorenkailla on hankala ja huono ajaa. Väittäsin että jos ko. rengaskoko esiteltäisiin nyt maasturiin sopivilla mainoslauseilla, kuten "näppärä" "kevyt", porukka jonottaisi noita. Kenties GG-fillareiden tulevaisuuden rengaskoko?
    Näppärää 29++ täpäriä odotellessa. Jäykkä jo onkin 3" kumeilla - tehty tämän gravel-topikin innoittamana.

  7. #4747
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Kyllä markkinointi pyrkii nimenomaan vaikuttamaan mielikuviin ...

    Voisi myös pohtia, että kuinka iso osa evoluutiosta on vain muodin muuttamista...
    Tottakai, mutta onko markkinoinnissa jotain pahaa? Markkinointi, sen luomat mielikuvat ja muodit, mielipidevaikuttaminen, ovat nimenomaan oleellinen osa evoluutiota. Tekninen hienous on evoluutiopelissä yhtä arvokasta tai arvotonta kuin mielikuvatkin.

    Oikeastaan voisin kärjistää, että tekninen hienouskin on pelkkä mielikuva, ei absoluuttinen arvo tai totuus. Esimerkkinä nyt vaikka se, että yhdelle nippainsinöörille levyjarrut on teknisesti hienommat kuin vannejarrut ja toiselle päinvastoin. Ja mitäpä muuta kuin pelkkä romanttinen mielikuva on näkemys siitä, että klassisen geometrian teräsputkipyörä on hienompi/parempi/arvokkaampi/kauniimpi kuin moderni mattamusta räikeälogoinen high-tech nanohiilikuitutykki.

    Minä vuonna tai vuosikymmenenä polkupyörät ja niiden komponentit olivat kehittyneet optimitasoonsa, pisteeseen josta kehitystä ei enää voinut tapahtua? Pisteeseen, josta kaikki muutos oli huononnusta?

  8. #4748
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Markkinointi ruokkii tarpeetonta kulutusta ja pyrkii vanhentamaan tuotteita ennen kuin ne todellisuudessa ovat elinkaarensa päässä. Se on talouden kasvun kannalta välttämätöntä, mutta alkaa olla pikkuhiljaa vanhanaikaista ja on jo ekologisesti kestämätöntä.

    Jos paremmuuta mitataan suorituskyvyllä, on seuraava evoluutiovaihe todennäköisesti edeltäjäänsä parempi. Onneksi paremmuutta voi mitata muillakin tavoilla ja suorituskyvynkin suhteen käytännössä on olemassa raja, jonka jälkeen suorituskyvyn parantamisen todellisen hyödyn voi kyseenalaistaa. Esim. digikameroiden pikselit on jo aikaa sitten kasvaneet moninkertaisesti yli tavallisen somekuvaajan tarpeen, mutta silti niitä pitää olla aina vaan enemmän.

    Eivät minään vuosikymmenenä eivätkä tule sitä tekemäänkään. Hyvin harva muutos enää nykyään yksiselitteisesti vaan parantaa tai huonontaa polkupyörää. Useimmat parantaa jotain osa-aluetta jonkin toisen osa-alueen kustannuksella. Muoti määrittelee, mitä ominaisuutta milloinkin priorisoidaan ja evoluutio seurailee muotia. Aina ne vuosikymmenen takaiset muodit on jos ei ihan täysin korneja, niin ainakin kyseenalaistettavia. Maastopyörien keulakulmien loiveneminen on ehkä saavuttanut lakipisteensä tai jos ei ole, niin hyvin pian saavuttaa. Sen jälkeen ei ole yksi suunta muuttaa niitä. Sama koskee kohta esim. gg-runkoihin suurimmillaan mahtuvia rengaskokoja. Q-factoreita ja takahaarukan pituuksia ei voi loputtomasti kasvattaa ilman, että jotkut muut ominaisuudet alkaa huononemaan liikaa. Sen takia jonkun pisteen jälkeen muutoksella ei ole kuin yksi mahdollinen suunta, mutta siitä huolimatta muutos on varmaa, koska ilman muutosta ei kauppojen ovet käy riittävän tiuhaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #4749
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.680
    Markkinoinnin ainoa tarkoitus lienee kulutuksen lisääminen. Ja pitää olla jotain uutta, jotta sitä voidaan markkinoida. Uutena. Väistämättä kuitenkin ympyrä aina jossain vaiheessa sulkeutuu, kun ollaan saavutettu jonkin ominaisuuden osalta ääripää ja jo aikaa sitten ohitettu se järkevä taso.

    Kuinka moni esimerkiksi tarvitsee vaikka 160-milliä joustavaa täpäriä? Tai alle 10 kiloa painavaa pyörää? Kuka yleensäkään tarvitsee täpäriä? Tai edes hiekkatiespesifiä pyörää. Veikkaan että jos oikein mennään perusteisiin, niin tämänkin foorumin ajoista 99% voi tehdä Ainolla. Ei ehkä yhtä hauskaa, mutta mahdollista kuitenkin. Muutenkin tämän foorumin pyöräilyt ovat ohittaneet ekologisuuden määritelmän jo aikaa sitten hiilikuituineen ja n+1 -spekseineen.

    En tiedä sitten ruokkiiko markkinointi tarpeetonta kulutusta vai ylläpitääkö tarpeettoman kulutuksen halu markkinointia?

  10. #4750
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Markkinoinnin ainoa tarkoitus lienee kulutuksen lisääminen.
    En tiijä. Olen ollut huomaavinani, että jopa "vihreitä arvoja" on markkinoitu viime vuosina aika agressiivisesti. Jopa lapsille ja nuorille.

  11. #4751
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    TM kilahti postiluukusta ja siinä on kahden aukeaman juttu Eurobikestä. BMC:n URS sopii tämän otsikon alle. Evoluutiokeskusteluun sopii Urwahn, jossa on satulaputki taivutettu takahaarukaksi. Näin saadaan joustava runko. Helppo uskoa, mutta mitä muita ominaisuuksia saadaan, se on kiinnostava kysymys.

    https://www.urwahnbikes.com/

  12. #4752
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    ...
    Ohjaustangosta tyhmä kysymys: Mitä tuolla raiserilla saavutetaan? Eikö ole samantekevää, säätääkö tangon kohdilleen stemmillä?
    Itse laitoin pohdintojen ja mittailujen jälkeen projektiin noin vuosi sitten WSC ErgoMax-tangon. Ajatuksena oli haluamani muotoilun lisäksi hyödyntää heti kokoamisvaiheessa hieman korkeampi ote. Valinta tuntuisi hyvin onnistuneelta näin ajetun 6k kilometrin jälkeen: kädet pitävät, eikä silmiinkään satu.

    Jos pyöränsä ulkonäöstä pitää ja ajaminenkin tuntuu mukavalta, niin voiko parempaa perustetta olla.

  13. #4753
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    En tiijä. Olen ollut huomaavinani, että jopa "vihreitä arvoja" on markkinoitu viime vuosina aika agressiivisesti. Jopa lapsille ja nuorille.
    Lähinnä tarkoitin yritysten markkinointia. Yrityksillä ei liene muuta elämäntarkoitusta kuin tehdä rahaa.

  14. #4754
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    ^^ eikös siinä Canyonin Grail CF:ssä ole vähän samankaltainen ratkaisu, mutta lisättynä ranteiden katkaisumahdollisuudella OTB:ssa? En ole oikeasti koskaan sitä Grailin tankoa nähnyt, mutta aina ihmetellyt, että onko siitä alemmasta vaakaosasta tarkoitus joskus ottaa otetta. Valistakaa tyhmää.

  15. #4755
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Hyvin kirjoitettu. Tälläkin foorumilla on moni esim. niellyt ihan pureksimatta "faktan" että 26"-maastorenkailla on hankala ja huono ajaa.
    Niin tai olisivatko ehkä testanneet itse?

  16. #4756
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    ^^ eikös siinä Canyonin Grail CF:ssä ole vähän samankaltainen ratkaisu, mutta lisättynä ranteiden katkaisumahdollisuudella OTB:ssa? En ole oikeasti koskaan sitä Grailin tankoa nähnyt, mutta aina ihmetellyt, että onko siitä alemmasta vaakaosasta tarkoitus joskus ottaa otetta. Valistakaa tyhmää.
    Eikä se ole vain tuomassa lisäjoustoa. Stemmihän on kiinni siinä ohuessa alatangossa.

  17. #4757
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Se on helppo uskoa mitä auktoriteetti sanoo ja mukauttaa omat tuntemuksensa sen mukaan. Muistan kun luin ekoja 27,5 testejä, niin kokeneet fillaritestaajat pitivät turhuutena moista rengaskokoa. Kun ostin ekan 29erin, niin "allekirjoitin" sen olevan vain pitkille ihmisille. Nyt se on mielestäni paras koko, varmaan parin vuoden kuluttua joku muu. Mulla itsellä siis vaihtelee suosikkikoko, eikä vähiten fillarin mukaan. Melkein väittäsin että muut asiat monesti ylittävät tuon rengaskoon. Tätä on mahdotonta toki mainoksen uhrille vakuuttaa, kunhan nyt kirjoittelen.
    Juu juu, muut ei voi kokea asiaa toisin vaan ovat vaan mainoksen uhreja. No onneksi täällä on pari heppua, jotka eivät ole.

  18. #4758
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    ^^ eikös siinä Canyonin Grail CF:ssä ole vähän samankaltainen ratkaisu, mutta lisättynä ranteiden katkaisumahdollisuudella OTB:ssa? En ole oikeasti koskaan sitä Grailin tankoa nähnyt, mutta aina ihmetellyt, että onko siitä alemmasta vaakaosasta tarkoitus joskus ottaa otetta. Valistakaa tyhmää.
    Voisi tuntua kieltämättä kivalta, jos onnistuu saamaan ranteet tuonne väliin alastulon aikana. Mutta ei ne kädet taida tunne onneksi mennä millään, vaikka ajaisikin dropeilta.

  19. #4759
    Cyclingaboutin Alee Denham näkyy ajavan Instagramin ja Youtuben mukaan aikamoista gravelia ja jutuissaan pitää suoraa tankoa itselleen parhaana. Oman tangonkin suunnitellut.
    Ok, retkipyöräilyähän tuo, mutta onko gravelia?

  20. #4760
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ...
    On topic: Suoratankoiset GG:t, onko niissä joku oma tanko, vai käytetäänkö maastotankoja?
    Suorat gg-dedikoidut tangot on luvattu vasta kaudelle 2022.


  21. #4761
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Suoratankoisissa graveleissa taitaa olla vaarana, että ne sekoittuvat geeniperimältään kokonaan erityyppisiin lajeihin, siis hybridi- ja hipsterimankeleihin. Tämän välttämiseksi olisi tärkeää käyttää vain lain salliman maksileveyden, eli 80 cm, raiseritankoa. Tämä maksimoi samalla suoratankoisuuden edut ja ilmanvastuksen.

  22. #4762
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Tottakai, mutta onko markkinoinnissa jotain pahaa? Markkinointi, sen luomat mielikuvat ja muodit, mielipidevaikuttaminen, ovat nimenomaan oleellinen osa evoluutiota.
    Kyllä markkinointi on paha juttu, minun mielestä tosi paha. Mutta suunnittelu ja tuotekehitys on hyvä juttu. Ja ilman pahan markkinoinnin vaikutusta se tuotekehitys olisi tehokasta, eikä monesti suuntautuisi ihan turhiin juttuihin.

  23. #4763
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Tässä toinen "gravel" -tanko.



    Myös flarea tulee tangonpäihin koko ajan lisää - jossain vaiheessa ollaan siinä tilanteessa että ne on niin lähellä vaakatasoa että droppitangolle tarkoitetut kahvat ei enää niissä toimi jolloin laitetaankin kiinni maastokahvat (tai jotkut übergravelspesifit erikois_ratkaisu_kahvat joita markkinahenkilö ei vielä ole keksinyt) ja pyörä pyörähtää jälleen.

    n.


    Juu tiedän. Kaapelit on rumasti. Kunhan kokeilen erilaisia tankoja.

    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  24. #4764
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Suorat gg-dedikoidut tangot on luvattu vasta kaudelle 2022.
    Juuri saamamme tiedon mukaan kauden 2032 kuuminta hottia ovat suola-aavikkopyörät, joissa stemmi ja stonga eivät vallankumouksellisesti käänny, vaan ne on integroitu kiinteästi runkoon. Pyörää käännetään ajatuksen voimalla
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  25. #4765
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.252
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Juu tiedän. Kaapelit on rumasti. Kunhan kokeilen erilaisia tankoja.
    Selkeä tuotekehityksen paikka: gg-spesifit suora- tai viiksitankoisen pyörän jarru- ja vaihdekahvat, joista saa vaijerit ja letkut nätisti tankonauhojen alle piiloon.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #4766
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Selkeä tuotekehityksen paikka: gg-spesifit suora- tai viiksitankoisen pyörän jarru- ja vaihdekahvat, joista saa vaijerit ja letkut nätisti tankonauhojen alle piiloon.
    Toimii droppitankoa paremmin minun käsilläni. Vähemmän ranne- ja kyynärpääsärkyä. Lisäksi hengitys kulkee paremmin kuin 46 senttiä leveällä droppitangolla.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  27. #4767
    Stenu puhuu asiaa. Markkinointi ja mainonta on haitallista ja lisää tarpeetonta kulutusta ja kehittää ihmisille epätodellisia tarpeita. Tässä maailmantilanteessa kun kaikki tarpeeton kulutus on lopetettava ympäristön ja elinkelpoisen planeetan eliniän pidentämiseksi niin, kyllä, markkinoinninna on jotain pahaa eikä juuri mitään hyvää.
    pahoittelut offtopicista mutta kysymys ”onko markkinoinnissa jotain pahaa” pakotti avautumaan.
    (viimeksi trekin markkinointikoneisto aiheutti minulle täysin tarpeettoman laitteen ostohimon, josta onneksi pääsin ostamatta eroon)

    edit. Ja olen siis itse yhtä paha pyörien suhteen kuin moni tällä foorumilla, en varmasti tarvitsisi sitä määrää pyöriä mitä minulla on ja mitä aion vielä hankkia. Koitan toki muilla valinnoillani kompensoida pyöräharrastuksen aiheuttamaa haittaa.
    ikispessu muokkasi tätä : 19.09.2019 at 10.11 Syy: Selvennys

  28. #4768
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^^ Toimisi. Eihän sellaisia ymmärtääkseni vielä ole olemassakaan muualla kuin stenun visiossa

    PS Minusta on tullut aika sille että gravel-pyörät jaetaan kahteen eri luokkaan eikä niistä enää puhuta samaan hengenvetoon:

    (1) ne jotka toteuttavat alkuperäistä ideaa eli maantiepyörien käyttöalueen laajentamista ensisijaisesti mahdollistamalla suuremman rengasleveyden, mutta pitäytyvät muuten maantiepyörämäisyydessä samaan tapaan kuin cyclocrosspyörätkin sen tekevät eli tietyt muutokset geometriaan ovat täysin hyväksyttäviä ja asiaankuuluvia, mutta vain ne.

    (2) kaikki muut eli ne jollaisia on rakenneltu, suunniteltu ja valmistettu sen jälkeen kun maastopyöräilijät huomasivat että spandexeillahan on kivaa ja halusivat tulla gravelille mukaan.
    Firlefanz muokkasi tätä : 19.09.2019 at 15.44

  29. #4769
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Ja markkinointiakin pahempi turhien halujen herättäjä on esimerkiksi tämä palsta

  30. #4770
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.680
    ^^Saako luokan 1 pyöriä ajaa lökäshortseissa ja sormet kokonaan peittävillä hanskoilla? Ilmeisesti SPD-klossit on jo hiljaisesti hyväksytty graveleihin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •