GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 122 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 72 112 120 121 122 123 124 132 172 222 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.631 - 3.660 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3631
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    @Pexi mitkä nuo jarrulevyt ovat?
    Tilauskupongin mukaan "2 x Sram Rotor Centreline 160mm - CL"

  2. #3632
    No ei kyllä ainakaan visualiteetin mukaan ole.

  3. #3633
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Toki, no probs! Tartteetko perusteluja vaimollesi saadaksesi luvan hissitolpan hankkimiseen vai oman motivaation nostamiseenko kyselet?

    Reaalimaailmassa tietenkään hissitolppaa ei TARTTE mihinkään, jos ei elantonsa vuoksi rymyä alamäkiromeikkoja. Mutta kokolailla ykköslaitteesta kyse noin muuten, onhan se gravel ilman hissitolppaa sellanen menneen maailman tuulahdus.

    Joo siis ihan oikeesti kyselin enkä kettuillakseni hissitolppia kun siis löytyy tallista kahdestakin pyörästä mutta molemmilla mennään aika paljon enemmän teknistä maastoa. Vieläkään en ihan käsittänyt sitä pyöräilyllistä perustetta, ellei sitten poiketa gravelilta ihan metsän puolelle. Pitäis ehkä kokeilla ruuvata joskus toinen tolppa omaan graveliin...

  4. #3634
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Asioita, joita ei reaali(Suomi)gravelmaailmassa tarvitse mihinkään, mutta joiden puutteella voi tarvittaessa perustella itselleen uusia tarpeita - tai joiden perusteella fillarifirmojen markkinointiosastot yrittävät parhaansa mukaan perustella niitä sinulle:

    -yli 40 mm renkaat
    -levyjarrut
    -läpiakselit
    -jousitusratkaisut
    -hissitolpat
    (-vaihteet)

    Se, että kuinka paljon noista kukin todellisuudessa hyötyy ja kuinka paljon suurimman osan ajasta tarpeetonta painoa kukin haluaa pyörässään kuskata mukanaan jääköön kunkin itsensä ratkaistavaksi. Itse pohdiskelin tota jarruasiaa toissa viikolla, kun totesin, että 180 kilometrin Länsi-Uusimaa-gravelilenkillä tarvitsin jarruja noin suunnilleen kuusi kertaa ja kaksi kertaa niistä oli kahvipysähdyksiä. Jos puhutaan puhtaasti gravelkäytöstä, en edelleenkään onnistunut perustelemaan itselleni sen välillä takaraivossa kolkuttelevan kuituisen levarigrainderin hankkimista tuon 9-kiloisen teräksisen luddiittigrainderin rinnalle. Epäilys siitä, että vanha olisi kuitenkin lopulta kivempi ajaa on turhan iso. Kunhan cyclocross-kausi taas alkaa, niin perustelujen keksiminen voi helpottua.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #3635
    Mitä mieltä gravel-raati olisi tästä ehdokkaasta?
    https://www.tredz.co.uk/.Bergamont-G...ike_207486.htm

  6. #3636
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Ihan tietämättömänä kuitenkin kyselen, että miksi päädyit tuohon materiaaliin, kun vastaavalla kokoonpanolla teräksellä pääsee samaan painoon?
    Kaikilla itseään polkupyöräharrastajaksi*) vakavissaan kutsuvalla pitää olla yksi ja vain yksi titaanirunkoinen pyörä. Mieluiten viime vuosituhannelta, mutta jos on nähnyt valon vasta nyt, niin sallittakoon myös tällainen uus-hankinta.

    *) älkäämme myöskään sekoittako polkupyöräharrastusta niillä ajamiseen

    Anekdoottina kerrottakoon titaanin suurvallan, Neuvostoliiton rakentamasta titaanirunkoisesta sukellusveneestä joka - johtuen siitä, että edistyksellistä CNC-teknologiaa ei Neuvostoliittoon saanut viedä - piti sukelluksissa niin kovaa meteliä, että se oli helppo havaita. Toisaalta sen maksiminopeus sukelluksessa oli suurempi kuin Naton käyttämien sen aikaisten sukellusveneentorjuntatorpedojen. Joten ikävässä kisatilanteessa neukut näyttivät jenkeille keskaria. Kuten reaalimaailmassa kaikki titaanirunkoisella kulkuvälineellä liikkuvat tekevät.

  7. #3637
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Joo siis ihan oikeesti kyselin enkä kettuillakseni hissitolppia kun siis löytyy tallista kahdestakin pyörästä mutta molemmilla mennään aika paljon enemmän teknistä maastoa. Vieläkään en ihan käsittänyt sitä pyöräilyllistä perustetta, ellei sitten poiketa gravelilta ihan metsän puolelle. Pitäis ehkä kokeilla ruuvata joskus toinen tolppa omaan graveliin...
    Mulla on Marinissa myös hissitolppa ihan tehtaan puolesta. Käyttökelpoisuutta en ole sattuneesta syystä päässyt testaamaan, mutta kun sellainen on, niin kaipa sille löytyy myös käyttöä. Sen välttämättömyydestä en pysty olemaan ihan varma. Mutta käytännössä hissitolppa on tarpeellinen lähinnä enskapyörissä, muissa pärjää halutessaan kiinteällä.

  8. #3638
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Asioita, joita ei reaali(Suomi)gravelmaailmassa tarvitse mihinkään, mutta joiden puutteella voi tarvittaessa perustella itselleen uusia tarpeita - tai joiden perusteella fillarifirmojen markkinointiosastot yrittävät parhaansa mukaan perustella niitä sinulle:
    Listasta puuttuu se tärkein: gravel-pyörä. En oikeastaan tiedä, missä käytössä dedikoitu gravel-pyörä on parempi kuin vaikka mun täysjäykkä 29" 2.2" renkailla. Toisaalta en tiedä missä tuo 29" on selkeästi parempi kuin mun etujousitettu 26" titaanivehje. Jne.

  9. #3639
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Asioita, joita ei reaali(Suomi)gravelmaailmassa tarvitse mihinkään, mutta joiden puutteella voi tarvittaessa perustella itselleen uusia tarpeita - tai joiden perusteella fillarifirmojen markkinointiosastot yrittävät parhaansa mukaan perustella niitä sinulle:

    -yli 40 mm renkaat
    -levyjarrut
    -läpiakselit
    -jousitusratkaisut
    -hissitolpat
    (-vaihteet)

    Se, että kuinka paljon noista kukin todellisuudessa hyötyy ja kuinka paljon suurimman osan ajasta tarpeetonta painoa kukin haluaa pyörässään kuskata mukanaan jääköön kunkin itsensä ratkaistavaksi. Itse pohdiskelin tota jarruasiaa toissa viikolla, kun totesin, että 180 kilometrin Länsi-Uusimaa-gravelilenkillä tarvitsin jarruja noin suunnilleen kuusi kertaa ja kaksi kertaa niistä oli kahvipysähdyksiä. Jos puhutaan puhtaasti gravelkäytöstä, en edelleenkään onnistunut perustelemaan itselleni sen välillä takaraivossa kolkuttelevan kuituisen levarigrainderin hankkimista tuon 9-kiloisen teräksisen luddiittigrainderin rinnalle. Epäilys siitä, että vanha olisi kuitenkin lopulta kivempi ajaa on turhan iso. Kunhan cyclocross-kausi taas alkaa, niin perustelujen keksiminen voi helpottua.
    Uusimaa ei ole koko Suomi ja Suomigravel ei ole pelkkiä Länsi-Uusimaan sorateitä, vaikka se teistä hellsinkiläisistä siltä voi tuntuakin.

  10. #3640
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Uusimaa ei ole koko Suomi ja Suomigravel ei ole pelkkiä Länsi-Uusimaan sorateitä, vaikka se teistä hellsinkiläisistä siltä voi tuntuakin.
    Kerro meille kaikille - unohtamatta niitä hellsinkiläisiä joille Länsi-Uusimaan soratiet ovat tuikituntemattomia ja tyystin ajamatta jääneitä - miten Uusimaa reaaligravelmaailmassa poikkeaa muusta Suomesta ja millaista se Suomigravel, joka aivan oleellisesti eroaa pääkaupunkiseudun ja sen ympäristön gravelista, oikein onkaan ja mistä asti sitä pitää lähteä etsimään?


    PS One-linerit voivat olla ihan kivoja kirjoittaa - ja lukeakin, kunhan ne ovat osuvasti, oivaltavasti ja osaavasti kirjoitettuja - mutta eivät aina ehkä paras valinta.

  11. #3641
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Itse myös hyppäsin aallon harjalla skeneen mukaan mutta luovuin ajatuksesta ja pyörästä, koska siellä hiekkatiellä ja muualla voi hyvin ajaa maasturilla. Epic hoitaa itselläni tätä tarpeen varsin hyvin. Stenu tuossa ylempänä kiteytti myös hyvin mitä siellä hiekkateillä oikeasti tarvitsee, se mitä meille myydään on markkinamiesten juonia

    Kaikille tasapuolisesti turvallisia kilometrejä, liikuttepa sitten millä tahansa fillarilla.
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  12. #3642
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    "Gravel Grinding" -fillarit

    En tiedä onko se gräveliys vai mikä, mutta mukavin viidestä pyörästäni on toukokuun lopussa talliin ilmestynyt Kona Sutra LTD. Olisi pitänyt ehkä useampi koeajaa, mutta pyörä ”möi itsensä” koeajolta suoraan. Jos yksi pyörä pitäisi jättää niin vaikea valinta olisi tämän ja sähköläskin välillä. Tällä hetkellä pyörä on juniorin alla Keski-Euroopan hiekkateillä tositoimissa. Muistaakseni tosi painava kun kotona punnitsin, vaikka tuntuu kevyeltä sekä nostellessa, että polkiessa. Miinuksena kun runko on 52cm ja nykyiset lokasuojat niin toe-overläppiä tuntuu olevan. Uudet lokarit odottaa asennusta.
    hphuhtin muokkasi tätä : 06.07.2019 at 18.21

  13. #3643
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Uusimaa ei ole koko Suomi ja Suomigravel ei ole pelkkiä Länsi-Uusimaan sorateitä, vaikka se teistä hellsinkiläisistä siltä voi tuntuakin.
    Juu Suomi-gravelilla tarkoitin sananmukaisesti Suomi-gravelia. En Länsi-Uusimaa-gravelia, joka ei kyllä mitenkään erityisellä tavalla poikkea Suomi-gravelista, kuten tuossa joku jo aikaisemmin huomauttikin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  14. #3644
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    No mihin täällä Suomi-maailmassa tarvitsee gravelpyörää ylipäätään? Tai juurikaan mitään dedikoitua pyörämallia? Maslowin tarvehierarkiassa gravel-pyörät, kuiturungot, tempokiekot ja iskua vaimentavat gripit ovat siellä jossain pyramidin viimeisessä promillen tuhannesosassa.

    Kaikki perustarpeiden ulkopuolella on markkinointiosaston keksintöä, turha niitä on keskenään arvottaa.

  15. #3645
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    No ei kyllä ainakaan visualiteetin mukaan ole.
    Tästä tipahti Tukkasotkalle "Certified bicycle tech connoisseur" arvonimi. Niissä roottoreissa tosiaan lukee Tektro, ei SRAM.

  16. #3646
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Listasta puuttuu se tärkein: gravel-pyörä. En oikeastaan tiedä, missä käytössä dedikoitu gravel-pyörä on parempi kuin vaikka mun täysjäykkä 29" 2.2" renkailla. Toisaalta en tiedä missä tuo 29" on selkeästi parempi kuin mun etujousitettu 26" titaanivehje. Jne.
    Itsellä on 29” 2.1” (mahtuisi leveämpikin) täysjäykkä gravelpyörä ja uskoisin sen olevan parempi tuota täysjäykkää maasturia sekä hiekkatiellä että kestopäällysteellä. Tämän näkemyksen perustan käyrätangon mahdollistamiin useisiin erilaisiin ajoasentovaihtoehtoihin ja keskimäärin asento muodostunee myös aerodynaamisemmaksi kuin maasturin leveällä suoralla tangolla. Jos siis haluaa ajaa vähänkään kovempaa, vaikka taitaa taas olla rävelikoodistoa vastaan tuo kovaa ajaminen. Pitäis vaan nauttia ja fiilistellä, mutta kun en osaa.

    Samoin tuommoinen yli 40mm leveä 29” maastorengas istuu omiin ajoihin todella hyvin, koska usein lenkkireitti koostuu myös maastopoluista, jotka Suomessa tuntuu sisältävän aina jossain määrin juurakkoa. Eli taas on rävelipyörää väärin ajettu, kun pitää väkisin tunkea maastoon. Pitänee hankkia oikeanlainen koodiston mukainen laite, ettei mene täysin pelleilyksi...

  17. #3647
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    No mihin täällä Suomi-maailmassa tarvitsee gravelpyörää ylipäätään? Tai juurikaan mitään dedikoitua pyörämallia? Maslowin tarvehierarkiassa gravel-pyörät, kuiturungot, tempokiekot ja iskua vaimentavat gripit ovat siellä jossain pyramidin viimeisessä promillen tuhannesosassa.

    Kaikki perustarpeiden ulkopuolella on markkinointiosaston keksintöä, turha niitä on keskenään arvottaa.
    Olen ny itse parilla cyclocrossarilla yli 40t kilsaa ajanut ,myös retkiajoa kera tavaratelinein ynnä sivulaukuin enkä voi moittia, toki kunnen paremmasta tiedä. Poison-bikesille just kyllä heidän Tellur carboonittaresta lähetin kyselyn josko tosiaan taakse sais tavaratelineet? Oon näitä sivulaukkumiehiä...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  18. #3648
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    1.600
    Olen jäsen stenun kanssa samaa mieltä, ettei soratiehommissa _välttämättä_ tarvita mitään siltä listalta. Useimmat gravelit ajaa vaikka maantiepyörällä.

  19. #3649
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    En tiedä onko se gräveliys vai mikä, mutta mukavin viidestä pyörästäni on toukokuun lopussa talliin ilmestynyt Kona Sutra LTD.
    Jaa... Itse myin Sutra LTD:n pois epämukavuuden takia, varsinkin keula tärskäytti käsille välillä ikävästi. Tankokaan ei pehmentänyt iskua yhtään. Nykyinen kuitupyörä samoilla renkailla varustettuna on paljon mukavampi, vaikka kiekot ovatkin Konan alukiekkoja jäykemmät kuitukiekot.


  20. #3650
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    ^^Tai maastopyörällä.
    MRe muokkasi tätä : 07.07.2019 at 09.54

  21. #3651
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Itsellä on 29” 2.1” (mahtuisi leveämpikin) täysjäykkä gravelpyörä ja uskoisin sen olevan parempi tuota täysjäykkää maasturia sekä hiekkatiellä että kestopäällysteellä. Tämän näkemyksen perustan käyrätangon mahdollistamiin useisiin erilaisiin ajoasentovaihtoehtoihin ja keskimäärin asento muodostunee myös aerodynaamisemmaksi kuin maasturin leveällä suoralla tangolla.
    Saahan tuohon käyränkin tangon jos haluaa. Jarrut eivät sitten ole enää kovin ergonomisesti sijoitettu. Eikä tuossa oleva tanko nyt niin leveä ole. 560-millinen. Old-school, nääs. Ja bar-endsit.... tosin leveyteen ja bar-endseihin taitaa tulla nyt muutos, kun tanko vaihtuu ENVEn kuituiseen. Sopii ENVEn keulan kanssa yksiin.

  22. #3652
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Jaa... Itse myin Sutra LTD:n pois epämukavuuden takia, varsinkin keula tärskäytti käsille välillä ikävästi. Tankokaan ei pehmentänyt iskua yhtään. Nykyinen kuitupyörä samoilla renkailla varustettuna on paljon mukavampi, vaikka kiekot ovatkin Konan alukiekkoja jäykemmät kuitukiekot.
    Voisikohan tämä kertoa siitä, että eri pyörät istuvat eri kuskeille eri tavalla, koska en ole huomannut tuollaista tärskyttelyä. Tosin vasta 500km ehdin ajella erilaisia teitä, maastopolkujakin jonkin verran kun seurasin vain Stravan heatmäppiä jossain

    Sama runko on kuitenkin perus-sutrassakin, jolla ajellaan pidempiäkin, kuukausien tms. reissuja ilmeisen tyytyväisenä. Lueskelin ennen hankintaa myös useamman arvostelun eikä yhdessäkään mainittu tärinöistä. Silti henkilökohtainen kokemus ratkaisee. Eri kuski, eri kokemus, joten kaikille ei kaikki sovi. Suosittelen aina koeajoa.

  23. #3653
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    284
    Hyvä veto tuo Maslowin tarvehierarkia. Kauan on sodista aikaa ja tarpeet päässet kehittymään tähän pisteeseen. Ei tiedetä tai ei ole ollut viime aikoina ollut tarvetta tietää että ihan ilman sähkövaihtajiakin pärjää. Kun/jos miehitys ja riisto pikku kansaamne kohtaa, niin perusmankelikin on kova sana.

  24. #3654
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Tuo 28,5 t kilsaa ajetttu Poison Opiumini risahtelee ajossa siihen malliin jotta oisko runko murtumassa? Oiskiin vasta kolmas pyörä pyörä 20kymmeneen vuoteen mistä runko särki. Jos Poisonbikes vastaa minua miellyttäviä vastauksilla niin sitten toinen pyörä tälle vuodelle.
    Ja onhan tämäkin säie pörsän päälle käyvää seurattavaa...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #3655
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Meidän Poisoneista puuttuu kaikki nuo ylempänä mainitut turhat promilen tuhannesosat, mutta sitäkin parempia ovat ajettavuudeltaan, traumaattista jos nuo rupeavat risahtelemaan! Codeiniilla juuri parikymppiä täynnä. Pidetään peukkuja ettei tuo risahtelu johda katastrofiin.

  26. #3656
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Meidän Poisoneista puuttuu kaikki nuo ylempänä mainitut turhat promilen tuhannesosat, mutta sitäkin parempia ovat ajettavuudeltaan, traumaattista jos nuo rupeavat risahtelemaan! Codeiniilla juuri parikymppiä täynnä. Pidetään peukkuja ettei tuo risahtelu johda katastrofiin.
    Toki mulla on kassia ja nyssäkkää eikä nää kuuloaistin varaiset havainnot ole mulle aivan sitä parasta laatua.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  27. #3657
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Meidän Poisoneista puuttuu kaikki nuo ylempänä mainitut turhat promilen tuhannesosat, mutta sitäkin parempia ovat ajettavuudeltaan, traumaattista jos nuo rupeavat risahtelemaan! Codeiniilla juuri parikymppiä täynnä. Pidetään peukkuja ettei tuo risahtelu johda katastrofiin.
    Offaria mutta tää kuun lopulle sunnittelemani pohjoisen ja myös Oulun reissu kutistuu viikon matkalle.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  28. #3658
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    656
    Pyörähuoneeseen ilmaantui tälläinen (en laita kuvaa, liika mainstream merkki). Tilaa teki saman merkin teräsrunkoinen graveli ja kuituinen mukavuusmaantiepyörä. 60km testilenkin perusteella sanoisin johan on mun pyörä, oispa vastaavaa ollut tarjolla 10+ vuotta sitten. Menee oikein kivasti asfalttiosuudet ja soratieosuudet. Juurakkopoluille en kerinny kun oli niin hauskaa muutenkin.

    Taitaa vanhempi alumiiniversiokin kadota huoneesta. Aattelin säästää sen pidemmille retkille/breveteille. 27,5+ maasturi taitaa kerätä nyt entistä enemmän pölyä kesäisin (ihan kuin ei nyt muutenkin keräisi pölyä, ei nappaa ajoasento pidemmän päälle).

    Mutta minä vaan ajelen ja koitan löytää sopivan kaluston alle. Pyöräilystä ja pyörätekniikoista, -vaatimuksista, -tarpeista tai -lääkkeistä mitään tiiä.
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

  29. #3659
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    ^Hieno pyörä. BB-droppia on mun makuun vähän ylenpalttisesti ja satulatolpan ulkonäköön en ehkä tottuisi edes totuttelemalla, mutta onneksi sitä ei ajaessa itse näe. Vielä kun olis Force axs eTap, niin siinä olisi kaikki, mitä nykygrinderiiin voi toivoa. Tahkon kuuttakymppiä olis hauska lähteä koittamaan tuollaisella. Saattaisi olla oma, kohta kymmenen vuotta sitten 26-tuumaisella teräsjäykkäperällä ajettu ennätysaika vaarassa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #3660
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hebe Katso viesti
    ...
    Taitaa vanhempi alumiiniversiokin kadota huoneesta. Aattelin säästää sen pidemmille retkille/breveteille. .
    ..
    Miksi sillä alumiiniversiolla ajelisi mielummin nuo? En kysy vittuillakseni vaan siksi kun en ymmärrä.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •