ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 121 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 171 221 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 15442

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3601
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti X-terra Katso viesti
    Vaikka Canyonin Grail vaikuttaa hyvältä, niin olen alkanut miettimään enemmän ja enemmän Rosen Backroadia, kun yleispyörää olen hankkimassa. Pääsyinä on se, että pyörää saa muokattua tilatessa hieman enemmän omien visioiden mukaiseksi ja myöskin se, että siinä on normaali tanko ja stemmi, jolloin koon hienosäätö on hieman helpompaa stemmin pituutta säätelemällä. Rose suosittelee 178 senttiselle kooksi 54:sta, joka lienee oikea. 83 senttisellä jalan sisämitalla saattaisi 57 senttinen Backroad olla varsin ikävä....

    Vaikka tarjontaa on vaikka kuinka paljon niin noihin kahteen olen rajannut oman mallistoni. Budjetti on 2500-3000€ josta en voi tinkiä ylöspäin. Sillä pitäisi saada myös tarakka, lokarit, mittarit ym, mitä pyörään nyt kuitenkin tulee hankittua.

    Onko Backroadin hankkineet olleet tyytyväisiä hankintaan, mitä hyvää ja mitä huonoa?
    Itse olen 183cm pitkä, 88cm inseamilla ja alla 57 koon backroad. En sinuna ainakaan harkitsisi 57 koon runkoa. Näin miltei 2v jälkeenkään oikein keksi mitään moitittavaa backroadista. Todella monipuolinen pyörä, riittävän rennolla geometrialla. Mahtuu leveääkin rengasta. Itsellä on alla 43mm gravelking sk:t (40mm todellisuudessa).
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  2. #3602
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Nu-Pu
    Viestit
    438
    Kiitos, vahvistit näkemystäni ja hyvin todennäköisesti tilaan tuon 54 Backroadin. Vähän tuo 105/ultegra mietityttää, mutta luultavasti ultegraan päädyn.
    X-terra muokkasi tätä : 04.07.2019 at 12.41

  3. #3603
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uphill Katso viesti
    Tosta haarukan edessä olevasta kiinnikkeestä se vaikuttaa menevän ”vakiona”, ei kovin nätti ratkaisu toki ja melko lähellä rengasta edessä. Pitää tutkia saisko fiksummin.
    Se kiinnike on ihan jees, mutta sen letkun pitäisi kiertää jarrusatulalle sieltä etuhaarukan sisäpuolelta...

  4. #3604
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Ketjua jonkin verran lukeneena ja kymmeniä tuhansia kilometrejä hiekkateillä vääränlaisella kalustolla ajaneena rupesin miettimään, että pitäisiköhän laittaa kokeiluun joku teräsrunkoinen 650 kiekoilla oleva enemmän gravelgeolla oleva pyörä. Genesis Fugio voisi olla yksi vaihtoehto tai joku Surly on aina COOL ja sopii partasuun perseen alle. Viime vuodet menty hiekkatielenkit kuvan pyörällä, mutta haluaisin olla sceneuskottava gravelmies, joten onkohan se otettava lompakko taskusta ja ostohousut kaapista..??

    Lähetetty minun COR-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Tuo kannattaa ajaa suoraan järveen. Tuollaista vääräoppista laitetta ei varmasti kukaan huoli.

  5. #3605
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tuo kannattaa ajaa suoraan järveen. Tuollaista vääräoppista laitetta ei varmasti kukaan huoli.
    Ei noita järveen saa ajaa. Tai ainakin upotuspaikka pitää puomittaa öljyn takia ja merkata karttoihin, ettei verkot jää siihen kiinni. Se pitää purkaa osiin ja viedä eri suunnilla kaupunkia oleviin keräysastioihin. Ainoana ongelmana runko, joka pitää pätkiä 30 cm pätkiksi, jotta menee metallinkeräyksen laatikon suusta läpi.

    Vai onko kuiturunko? Riihimäelle.

  6. #3606
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.895
    ^ Kuitua on valitettavasti, joten on ns. ongelmajätettä.

  7. #3607
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    ^ Kuitua on valitettavasti, joten on ns. ongelmajätettä.
    Huhhuh, kuulostaa hankalalta. Mää voin tässä uhrautua kyllä. Sun ei tarvi kun maksaa postit niin hoitelen kierrätykset. Pääset helpolla...



    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  8. #3608
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uphill Katso viesti
    Hello! Kiitos tämänkin ketjun uusi kulkine löytyi ja nyt alla GT Grade Carbon.


    Hyvä ostos ja upee väri!. Itsellä 2018 Alu Grade ja selkeesti tulee eniten kilsoja tän kanssa! Voin vaan kuvitella kuinka hauska tää kuitunen versio on!

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

  9. #3609
    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    125
    Onkos foorumilaisilla kellään tota Alpkitin Sonder Caminoa titaanisena? Kokemuksia kuunnellaan!

    Suunnittelen tässä Straggleristä poissiirtymistä vähän kevyempään pyörään.

  10. #3610
    Liittynyt
    07/2019
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    8
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Se kiinnike on ihan jees, mutta sen letkun pitäisi kiertää jarrusatulalle sieltä etuhaarukan sisäpuolelta...
    Ah joo, totta. Ei oo ihan ollu paras päivä tämänkään osalta pyörän kasaajalla ennen toimitusta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samiaani Katso viesti
    Hyvä ostos ja upee väri!. Itsellä 2018 Alu Grade ja selkeesti tulee eniten kilsoja tän kanssa! Voin vaan kuvitella kuinka hauska tää kuitunen versio on!

    Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla
    Thanks! Kiva kuulla että Grade toiminut. Väri mietitytti kuvissa, mutta onneksi ehdin näkemään livenä ennen tilausta ja olin myyty.

    Hyvin rullannut tähän mennessä, eka kuitupyörä itsellä joten siinä mielessä vertailupohjaa kevyistä pyöristä ei juuri ole.

  11. #3611
    Se on onneksi minuutin homma laittaa se letku sieltä sisäpuolelta kiertämään, no biggie. Miten myyjä oli muuten jättänyt jarrut säätämättä? Noissa Gradeissa on vakiona tosi pitkä stemmi, olikohan peräti 120mm. Itsellä lähti se ensimmäisenä vaihtoon.

  12. #3612
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Vakavasti harrastuksensa ottavalla tosipyöräilijällä tulee olla vähintään gravrace-pyörä gravelkisoja varten, gravroad-pyörä sekalaiseen vapaamuotoiseen lenkkeilyyn, gravpackin-pyörä soratieretkeilyyn ja ehkäpä vielä gravadventure-pyöräkin vähemmän ajetuilla poluilla seikkailemiseen.

    (puolisarkastinen totuus)

    = )
    Täyttä sarkasmia ja myös totta.

    Terveiset täältä Hollannista, jossa nyt ehtootuopilla ajettuani maan maastoissa tämän päivän. Täällähän on metsäreittejäkin (joita ei ole paljon) osittain asfaltoitu. Mutta noista pyöristä. Ostin aikanaan bikepacking-kuvissa esiintyneen räikeänkeltaisen Kinesiksen rungon. Oli vähän turhan jäykkä/kova makuuni noin normikäytössä verrattuna esimerkiksi myös täällä mainittuun kuitu-Gradeen. Mutta kun Kinesikseen laittoi teltat ja muut matkatarvikkeet päälle niin tuntuupa jämäkältä. Ei notku eikä heilu edes putkelta ajettaessa kamat päällä. Eli jos ei pyörä ollut ihan sitä mitä odotin, niin muutetaan sitten käyttötarkoitusta.

  13. #3613
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    CGR Ti kasassa ja tässä illansuun ensimmäisellä koeajolla. Hienosäätöpalikoita odotellessa ajetaan tällaisena, vaikka hyvältä tuntuukin. Pyörä ei ole maailman nopein, mutta on se nopeampi kuin kuskinsa.


  14. #3614
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    CGR Ti kasassa ja tässä illansuun ensimmäisellä koeajolla. Hienosäätöpalikoita odotellessa ajetaan tällaisena, vaikka hyvältä tuntuukin. Pyörä ei ole maailman nopein, mutta on se nopeampi kuin kuskinsa.

    No nyt on kyllä komea pyörä. Itsekin olen alkanut pyörimään Ribblen sivuilla kuolaamassa CGRiä, kiitos TheMiklulle Ribblen esiin tuomisesta. Pähkäilen alumiinisen CGR Al ja teräksisen CGR 725 välillä, kumpi mahtaisi olla parempi yksin ajavalle harrastajalle? Syystä tai toisesta mieltymys on nyt kääntynyt 650b renkaisiin ja SRAM 1x vaihtoehtoihin. Mitkä muuten on Apex ja Rival osasarjojen merkittävimmät erot? Ainakin Ribblelle noiden välillä on melkoisen suuri hintaero, onko apex ns. good enough?

  15. #3615
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.432
    Mykistävän hieno tuo Pexin pyörä. Sanoisin että taideteos, "work of art". Kelpuuttaisin seinälle.
    Jos se vielä toimiikin, niin se kaikki on extraa.

  16. #3616
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Kylläpäs sitä nyt kehutaan, kiitosta vaan! Yritän olla pilaamatta hyvää aihiota liialla jatkotuunauksella...

  17. #3617
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    CGR Ti kasassa ja tässä illansuun ensimmäisellä koeajolla. Hienosäätöpalikoita odotellessa ajetaan tällaisena, vaikka hyvältä tuntuukin. Pyörä ei ole maailman nopein, mutta on se nopeampi kuin kuskinsa.

    Kaunis pyörä. Onko mahdollista saada painolukemia?

  18. #3618
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Vaikka varastosta löytyy Canyon Infllite AL gravel-renkailla, niin tuunailin 29" maasturista jonkinmoisen gravel-version. Renkaiksi Thunder Burtit, 100 mm Foksin tilalle jäykkä keula ja sitten vielä hiukan isompi eturatas.
    Eilen testilenkkinä 3.5 tuntia ajelua Niihama-Atala-Kangasala latupohjilla, niin kylläpäs oli mukavaa. Jotenkin vaan maasturin ohjaustanko ja vaihteet istuu mun käteen paremmin kuin kilpuritanko Sram-vivuilla.

    Mutta eihän se mun Kinesis niin nätti ole kuin nuo pyörät tuossa edellä.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  19. #3619
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jhalmar Katso viesti
    Kaunis pyörä. Onko mahdollista saada painolukemia?
    Toi mun pyörävaaka on ollut aika huonossa hapessa viime aikoina. Se kai suuttu kun lopetin noi weight watchers hommat ja ostin 25 kiloisen sähköpyörän. Mutta katsotaan jos saisin sen lepyteltyä palvelukseen titaanin kimalluksen avulla.

  20. #3620
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    CGR Ti kasassa ja tässä illansuun ensimmäisellä koeajolla. Hienosäätöpalikoita odotellessa ajetaan tällaisena, vaikka hyvältä tuntuukin. Pyörä ei ole maailman nopein, mutta on se nopeampi kuin kuskinsa.
    Kammet väärässä asennossa, ei jatkoon.

    Koita pitää hieman kauemmin ajokuntoisena kuin mun 20 km. Uusia kiekkoja odotellessa... Noi Ribblen 650Bx47 -kiekot taitaa tosin kestää hieman enemmän runtua kuin 700Cx37. Toisaalta ei se kuskin lähes sata kiloakaan auttanut.

    Mitäs meinasit hienosäätää? Aika valmiiltahan tuo jo näyttää. Itse hankin vielä wattimittarin omiin Rival-kampiin.

  21. #3621
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kammet väärässä asennossa, ei jatkoon.

    Koita pitää hieman kauemmin ajokuntoisena kuin mun 20 km. Uusia kiekkoja odotellessa... Noi Ribblen 650Bx47 -kiekot taitaa tosin kestää hieman enemmän runtua kuin 700Cx37. Toisaalta ei se kuskin lähes sata kiloakaan auttanut.

    Mitäs meinasit hienosäätää? Aika valmiiltahan tuo jo näyttää. Itse hankin vielä wattimittarin omiin Rival-kampiin.
    No, se on vähän semmosta, kun puolisokea sähläämällä valokuvaa ukkosen vyöryessä ryskäten jo vuoren päältä. Ei ihan nappiin kuvaukset mennyt, mutta alas kotiin ehdin lasketella ennen sadetta.

    Tilauksessa on uudet polkimet, satulatolppa, pullotelineitä, litkua, tubeless-venoja ja garminin stemmitulppapidike ainakin. Toiset, keveämmät kiekot suunnittelussa. Mistä päästäänkin tähän @jhalmar:n punnituskysymykseen:

    Kiitos @jhalmar, en varmaan olisi jaksanut käydä punnitushommiin, ellet olisi kysynyt. Alla tuloksia (joihin kannattaa suhtautua hieman varauksella, vaa'an tarkkuus on kyseenalainen).

    - Pyörä yllä olevan kuvan mukaisena, mutta vesipulloitta ja ilman syöttöboxia stemmin takana: 10.91 kg
    - Etukiekko renkaineen, ilman akselia: 1.80 kg
    - Takakiekko renkaineen ja kasetteineen, ilman akselia: 2.47 kg
    - Hissitolppa: 0.63 kg

    Rengasasennukset ovat sisärenkaallisia ja noi Hope:n kiekot mallia maataistelukone eli enduro, 32 holkitettua pinnaa kussakin vanteessa, mun käyttöön varmaan aivan overkill.

  22. #3622
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.256
    Yksivaihdegrindaus on ihan parasta grindausta just nyt:

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #3623
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.479
    Voitteko paljastaa mulle mihin ihmeeseen tarttee hissitolppaa grindauksessa?

  24. #3624
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uphill Katso viesti
    Hello! Kiitos tämänkin ketjun uusi kulkine löytyi ja nyt alla GT Grade Carbon.

    Saa nähdä painottuuko ajot lopulta enemmän tielle ja työmatkalle kuin graveliin, mutta joka tapauksessa lähtöajatus oli se että pyörällä pääsee hiekkatielle ja sorallekin halutessaan joten myös "avaus" ja ensimmäinen viesti tähän ketjuun, josta eniten inspiraatiota löytyi. Voin laittaa kokemuksia kun kilometrejä kertyy, jos jollain muulla sama laite harkinnassa.

    Kuva ensimmäiseltä illalta kun pyörä saapui perjantaina, pieniä haasteita oli käyttöön saamisessa toimittaneesta verkkokaupasta johtuen - mutta Sellon Pyörän kiitettävällä avustuksella lopulta tänään pyörä alla oikeasti.

    Komea peli. Ajoasento ainakin aika extremepysty vai näyttääkö vaan kuvassa, onko kahvat peräti samalla korkeudella kuin penkki?

  25. #3625
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.148
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    ... pullotelineitä, ...
    Hyvä. Nuo lelumiinitelineet tökkii silmään titskupyörässä.

    Hieno fillari on.


  26. #3626
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Voitteko paljastaa mulle mihin ihmeeseen tarttee hissitolppaa grindauksessa?
    Toki, no probs! Tartteetko perusteluja vaimollesi saadaksesi luvan hissitolpan hankkimiseen vai oman motivaation nostamiseenko kyselet?

    Reaalimaailmassa tietenkään hissitolppaa ei TARTTE mihinkään, jos ei elantonsa vuoksi rymyä alamäkiromeikkoja. Mutta kokolailla ykköslaitteesta kyse noin muuten, onhan se gravel ilman hissitolppaa sellanen menneen maailman tuulahdus.


  27. #3627
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nuo lelumiinitelineet tökkii silmään titskupyörässä.
    Niinpä. Sen lisäksi siinä on kuulemma sellanen galvaaninen pari, jonka synnyttämä sähkövirta kirvelee palleissa ja munaskuissa.

  28. #3628
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Upea on tuo titaanipyörä, hienoin minkä nyt heti muistan. Ihan tietämättömänä kuitenkin kyselen, että miksi päädyit tuohon materiaaliin, kun vastaavalla kokoonpanolla teräksellä pääsee samaan painoon?

  29. #3629
    @Pexi mitkä nuo jarrulevyt ovat?

  30. #3630
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Upea on tuo titaanipyörä, hienoin minkä nyt heti muistan. Ihan tietämättömänä kuitenkin kyselen, että miksi päädyit tuohon materiaaliin, kun vastaavalla kokoonpanolla teräksellä pääsee samaan painoon?
    Ei kai siinä mitään järkisyytä ole. Mulla on tallissa ennestään alumiini-, hiilikuitu- ja teräsrunkoisia romuja ja tämä nyt vaan hitsasi silmään ja elämäntilanteeseen. "Mmmm, shiny!" tiesi jo Homer Simpsonkin aika kauan sitten.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •