Focus Izalco Max runkosetti on siinä 1000g paikkeilla tai alle ja näitä on saanut uutenakin jopa tonnilla varsinkin nyt kun uusi malli tuli markkinoille. DA9100 osasarjaa tarjoukssa näkynyt 1100€ paikkeilla. Kiekoiksi vaikka jotakin uudenveroista kevyttä kuitutuubia joita saa halvalla fillaritorilta. Ja putkiosiksi vaikka tarjous Ritcheyn Superlogicia mitkä ei montaa sataa maksa ja stemmiksi Kalloy uno ultralight.

Siinä sulla polkimineen varmasti turvallinen arviolta ~6,3kg pyörä ja hintakaan ei nouse paljoa yli 3,5k€. Paljonko olit itse maksanut tuosta sun jos kerta vertaat sitä 5k€ pyörään? Ja nyt menee pahasti metsään varsinkin Extraliten stemmin osalta jos vertaat sitä jopa toiminnallisesti paremmaksi kuin muut stemmit. Itse en edes lähtisi stemmistä keventämään ensimmäisenä lipsumisenkin vuoksi ellei sit vaihtoehto olisi saksalainen kuitu. (max 3Nm ei kannata kovin ylittää, koska pieni puristuspinta-ala = rikkoo kevyemmät kuituosat)

Ja toinen vaihtoehto ostaa käytettynä uudenveroinen pyörä ja 2500€ saa jo premium tasoa jos kelpaa 2-4 vuotta vanha tavara kelpaa. Merkittäviä uudistuksiakaan ei ole tapahtunut.

Edit:
Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
Ehkä vähän kuitenkin kaivertaa takaraivossa? Saatat kuitenkin hävitä. Mulla on tuollainen bunnyhopin linkin takaa löytyvä cayo ja izalco maxin jäykemmän rungon oikeasti huomaa polkiessa. Varsinkin putkelle noustessa tuntuu watit siirtyvän paljon paremmin tiehen. Mietippäs tuota... Entä jos osa niistä puntilla hankituista reisistä karkaakin kiinankuidun kautta harakoille?
Tämäkin. Tuskin kovin paljoo käytetty vaivaa suunnittelutyöhön, kun ei se hyvä kuiturunko synny vaan sillä et laitetaan mattoo päällekkäin ja uuniin. Halpa hinta korreloi täysin myös valmistuskustannuksiin mikä tarkoittaa myös halvempaa kuitumattoa ja halpa kuitumatto painavampaa runkoa. Mitä veikkaat pyörän ominaisuuksien olevan jos se runkokin ollut halpa ja kevyt? En nyt ihan itsestään selvyytenä pitäisi sen kiinarungon olevan halvasta hinnasta huolimatta kovin kilpailukykyinen.