ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 64 / 154 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 54 62 63 64 65 66 74 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.891 - 1.920 / 4605

Aihe: Ei se ole tyhmä joka pyytää....

Eiköhän sitä laatuakin voi saada joltakin kiinalaiselta kauppiaalta. Kyllähän nuo laatumerkkienkin rungot tehdään kaukoidässä. Isompi vaiva lienee bongata nuo laatuvalmistajat.

Fakta on se että pyörän sydän on runko ja tulee aina sitä olemaan.
    Jos se näyttää paskalta niin todennäköisesti sitä on.

Niin vähän ei tule rahaa olemaan että minä ajaisin tarrattomalla mikä lie hikipajan rungolla metriäkään.

Suomalaista antikateutta on ajaa hakemaan ja jonottamaan ilmaisia ämpäreitä, tai hankkia se halpa kiinanrunko ja ihmetellä Essolla miksi ihmiset maksaa merkkirungoista neljä kertaa enemmän. Yhtä lailla kun kulkee..

Ja minä siis olen pöljänä maksanut viisi vuotta sitten pelkästään TDF tason pro rungosta 2700€ ja pidän sitä edelleenkin parhaimpana ostoksena mitä tehnyt.
    Melkein kaikki muut osat jo kertaalleen vaihtunut mutta rungo vaan kestää j hyvä ajaa. Ei mitään tarvetta uusia. Ja niin se paino m koossa on muistaakseni jotain 760g.

Runko on todistetusti hyvä jos sillä ammattilaiset ajaa, hyvin kestänyt ja luotto on kova, plus jos tulee ongelmia niin maahantuoja tulee aina uuden hankinnassa vastaan. Näin kävi eräälle kaverille joka kolaroi rungon paskaksi ja sain erittäin hyvään rabattiin uudemman rungon! Eli summasummarum suunnittelutyöstä, laadusta ja palvelusta maksetaan.

Siihen on hyvä syy miksi niissä kiinanrungoissa ei ole tarroja, ja se syy on se että niistä ei kukaan muu ota vastuuta kuin se kuluttaja itse joka sen haluaa ostaa halvalla ja laittaa itsensä riskin alle ajaessaan. Jos ne rungot olisi asiallisesti suunniteltu ja todennettu laskelmin ja rasituskokein.. ja sen jälkeen tuotanto olisi sertifioitu ja valvottu niin ehkäpä niille rungoille se nimikin ilmestyy tässä kohtaa ja asiakas saa oikeasti rahalle vastinetta..
    Tee lihaste jalgratas

Kovin halveksivasti kullikamu puhuu toisten pyöräilijöiden harrastevälineistä. Tuollaiselle asenteelle on oma nimityskin, nimittäin ylimielisyys. Jos on ostanut kalliin ja hyvän pyörän, niin ei voi hyväksyä, että joku toinen on ostanut edullisen ja hyvän pyörän, ja jo näkemättäkin haukkuu sen paskannäköiseksi, eli hänen johtopäätelmänsä mukaan paskaksi.

Se on hienoa, että kullikamu on valmis pyöräostollaan maksamaan myös ammatipyöräilystä tulevia kustannuksia. Se on pyöräilylle hyväksi ja siitä tunnen piston sydämmessäni, että omasta rungostani ei valu rahaa ammatipyöräilylle, vaan hintaerotus pysyy omassa taskussani.

Kullikamu toteaa, että rungosta kannattaa maksaa ylihintaa siltä varalta jos jotain sattuu, niin maahantuoja tulee uuden hankinnassa vastaan. Niin se vastaantuleminenhan tehdään väliportaan katteen kustannuksella, joka ei tuo runkoon mitään lisäarvoa, vaan ainoastaan on nostamassa rungon hintaa.

Oman hyvän runkoni kohdalla valmistaja on jo ostohetkellä tullut hinnan muodossa vastaan, koska väliporras jää kokonaan pois.

Olen täysin vakuuttunut että kullikamun pyörä on erinomainen suorituskyvyltään, kuten minunkin on. Kullikamun pyörä olisi yhtä hyvä, jos hän olisi ostanut sen ilman väliportaita 1000 eurolla. Vai, eikö olisi!

Jos sama pyörä ei olisikaan enää 1000 euron hintaisena yhtä hyvä, niin silloin me olemmekin jo muiden asioiden äärellä, kuin runkojen. Sillekin on oma nimityksensä!

Ketjun otsikkohan oli: "Ei se ole tyhmä joka pyytää ..."

Edullinen ja hyvä.. tiedät kai että tässä tapauksessa pitää ostaa kaksi.

Anteeksi jos pahoitin Larouten mielen mutta on sinunkin puolelta tyhmää mainostaa hikipajan kiinankopiota hyvinä, kevyinä ja namipaloina. Näissä kaupoissa on vain kaksi voittajaa, se joka saa ylimääräiset kuidut kasattua rungon näköiseksi tuotteeksi ja se joka sen saa myydyksi alibabassa ym jollain nimimerkillä.

Sitä saa mitä maksaa ja näissä kiinan alibaba rungoissa et tiedä mistä lopulta maksat ja vastuullisuus kysymykset ym ym muut tulevat mukaan kuviohin. Kun ostat oikeita kanavia pitkin, tuet pyöräilyä yleensäkin, ja tuotemerkkien kautta vastuullisuus on tietynlainen tae siitä että suunnittelu, valmistus ja jälkimarkkinointi on kunnossa.

Minun ajatusmaailma ja mielipide on se että on tyhmää tukea tällaista vastuutonta halpatuotantoa yleensäkin. Kyllä kuluttajilla on varaa valita halpojen ja kalliiden merkkien välillä samalla lailla kuin autoissa. Jos joku valmistaja ei pidä tuotantoketjua kunnossa, kyllä asiakkaat ja markkinatalous pitää huolen että se lento on lyhyt.
    Tee lihaste jalgratas

Vaikka en asiasta mitään tiedä, mutta satunnaisesti keskustelun luettuani voisin kommentoida, että "käyttöarvo" on termi, jota yllensä käytetään tavarasta, jota on vaikea myydä tai jonka markkina arvo siis on heikko. Termillä pyritään esittämään, että sillä tulee toimeen yhtä hyvin kin arvoltaan kalliimmallakin tai, että se täyttää käyttäjän käytön tarpeet tyydyttävästi paremman puutteessa.

Sen markkina-arvoltaan kalliiman hankkijaa saattaa joskus harmittaa kun on joutunut kiinnittämään rahaa saavuttaakeen saman "käyttöarvon", mutta suuresti tätä helpotaa se, että rahansa saa myydessä monasti sen erotuksen osalta ainakin pois.

Vastaavasti sen halvemman ja saman "käyttöarvoisen" hankkijaa harmittaa kun ei saa samaa statusta kuin sen kalliimman hankkija ja sitä sitten milellään perustelee.

Minusta molemmat ovat tehneet hyvän ratkaisun omasta lähtökohdastaan ja molemmat ovat laadukkaita, koska laatuhan ei ole muuta kuin vaatimusten mukaisuutta.

Kaikkea ei voi saada jos haluaa halvan ja hyvän on hankittava yleensä vähintään kaksi kappaletta.
    Toki riippuu siitä mikä on sen hyvän kriteeri.

Kalliimman hankkija on enemmän turvallisuushakuinen ja halvemman ostaja on valmis ottamaan riskejä, mutta riskien toteutuminen riippuu paljon siitä miten käyttää ja kuinka paljon ajaessaan otta riskejä.

Että näin vähän niinkuin ulkopuolelta katsoen...

Jos turvallisuutta ajatellaan pelkästään niin pyörät pitäis katsastaa samoin kuin autot. Jos valmistajaa löydy eikä vaadittavia sertifikaatteja se on samantien hylkyyn vaikka mitä yrittäisi selittää. Kuluttajahan yleensä ajattelee asiaa vain lompakon ja ulkonäön perusteella, turvallisuus, moraali ja eettisyys on toisissijaista kunnes silmät avautuvat. Tietämättömyys monesta asiasta on nykypäivän nouseva trendi ikävä kyllä.

En osaa sanoa mikä on alin hintataso rungoisssa joissa on valmiina UCI:n hyväksyntä.. mutta tuskimpa on kovin kaukana siitä hintatasosta mitä alibabassa pyydetään ”namipala” Feikki S~Worksista. Tyhmä on se kohderyhmä joille nämä kaupaksi käyvät ja on tarkoitettu. Toivoa sopii että eivät liian isoja riskejä ota näitä hankkiessaan halvalla. Ei se tarvi kuin yhden sopivan tilanteen ja se on the end ihan omaa tyhmyyttä.
    Tee lihaste jalgratas

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kullikamu Katso viesti
    Anteeksi jos pahoitin Larouten mielen mutta on sinunkin puolelta tyhmää mainostaa hikipajan kiinankopiota hyvinä, kevyinä ja namipaloina. .
    Hyvä kullikamu, älä ole huolissasi, en ole pahoittanut mieltäni pienimmässäkään määrin. Mehän keskustelemme polkupyörän rungoista ja jos se aiheuttaisi mielen pahoittamista, niin asiat eivät olisi ihan kohdallaan. Olen pikemminkin huvittunut kyvystäsi arvioida ihmisten älykkyyttä ja heidän pyöriensä tasoa muutaman viestin perusteella. Näiden muutamien viestien aikana olet määritellyt kiinankuitua ostavat ihmiset tyhmiksi ja heidän pyöränsä paskoiksi.

En ole huolissani, että pidät minua tyhmänä ja pyörääni paskana. On minua ennenkin haukuttu tyhmäksi. Enemmän olen huolissani, että jopa minuakin tyhmempiä ihmisiä löytyy, eikä se ole hyvä juttu. En kuitenkaan kykene pyöränrunko keskustelun tuloksena määrittelemään älykkyystasoasi, koska informaatiota siihen on liian vähän, enkä omaa kykyjäsi.

Minä arvostan pyörääsi, kuten omaanikin. Arvostan myös kykyäsi kerrata pyöräteollisuuden mantroja papukaijan tavoin ja vieläpä ilman korvausta (näin oletan. Voit korjata jos saat palkkaa pyöräteollisuudelta). Se kertoo sitoutumisesta. Kun hoetaan jonkun markkinoimia mantroja totuuksina ja ilman omaa edunsaantia, niin aikoinaan heitä kutsuttiin "hyödyllisiksi idiooteiksi". Heissä saattoi olla erittäin älykkäitäkin henkilöitä. He olivat uskossaan niin vahvoja, että kielsivät muut mielipiteet väärinä.

Haluan korostaa, että merkkipyörät ovat hyvä ja varma valinta, eikä edellytä asiaan perehtymistä ja siten niiden hinnat ovat perustellusti oikeita, koska niitä ostetaan. Sitten on myös toisenlaisia hankinta kanavia, tai jopa itse rungon rakentamista.

En mainosta hikipajan kiinankopiota hyvinä, kevyinä tai namipaloina. Oma runkoni ei ole kiinankopio, vaan aito kiinalainen hiilikuiturunko, joka ei kopio mitään, eikä siinä ole mitään tarroja. Totean oman yksilöni olevan kevyt 950 g. Samoin totean omani olevan namipala.

Olet tuonut hyviä pointteja esille ja jos uskossasi olisit riittävän vahva, niin uskoisit niiden riittävän keskustelun pohjaksi, etkä mollaisi miljoonia kiinankuidulla ajavia tyhmiksi ja heidän pyöriään paskoiksi. He ovat vain valinneet erilaisen lähestymistavan pyörän hankkimiseen ja he ovat täysin yhtä kelvollisia ihmisinä kuin sinäkin. He eivät vain halua olla markkinavoimien riepoteltavina ja siksi arvostavat suoria hankintakanavia.

Hyviä kilometrejä sinulle!

Markkinavoimista puheenollen Hyvää Joulua vaan sinullekin
    Ja anteeksi avautuminen.

Toivottavasti pyöräsi kestää kovaa ajoa ja pääasia että itse olet tyytyväinen siihen mitä rahalla saanut.

Se nyt on vaan minun mielipide etten arvosta hikipajan kiinanrunkoja enkä täten sinunkaan namupalaa vaikka kuinka sitä kehut, mutta jokainen saa minun puolesta valita oman mielipiteensä ja näkökulmansa tähän asiaan.
    Tee lihaste jalgratas

Tämä keskustelu on viihdyttävää seurattavaa. Uskossaan "Wahva ja varakas" vs. "kyseenalaistaja". Aina hauska nähdä kun parin viestin foorumi-kokemuksella haastetaan...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Tämä keskustelu on viihdyttävää seurattavaa. Uskossaan "Wahva ja varakas" vs. "kyseenalaistaja". Aina hauska nähdä kun parin viestin foorumi-kokemuksella haastetaan...
    Korjaan tuota hieman, eli " Uskossaan Wahva ja varakas mainosten uhri" vs "kyseenalaistaja ja tilastojen mukaan kohtuullisen varakas (0.04% porukassa), joka on kiinnostunut varallisuudestaan, eikä luovu siitä markkinahöpinöiden takia".

Allekirjoittanut tehnyt lähes 20 vuotta brändinrakentaista tunnettujen tuotemerkkien parissa ja tekee sitä jatkuvasti. Työssäni tarjoan lisäarvoa eri alojen tuotteille ja olen mukana rakentamassa sitä tarinaa, miksi joku maksaisi siitä vieläkin enemmän tai ostaisi sitä enemmän kuin kilpailijoiden. Vapaa-ajallani pyrin siitä täysin eroon, koska tiedän kohtuullisen hyvin hinnoittelun rakenteen alusta alkaen, vimeiseen jälkimarkkinointi toimenpiteeseen asti. Ainakin asiakkaani uskovat niin, koska maksavat minulle kohtuuttoman paljon omien johtajiensa mielestä, mutta liian vähän neuvojeni tuomaan hyötyyn verrattuna. Pärjään kyllä niillä "roposilla", joten runkovalintani ei ole rahasta kiinni, vaan halustani. Minun valintaani pyörän rungon osalta ei säätele raha, jonkun muun mielipide, ei edes merkkiuskovaisen hyödyllisen "henkilön", juuri sellaisen henkilön, joille työni on keksiä mehukkaita tarinoita ja muita lisäarvoa tuottavia ajatuksia.

Minulle tarjottiin vähän aikaa sitten erittäin kallista pyörää halvalla, jolla oli vähän kilometrejä takana. Hinta ovh 12 000 euroa. Olin siitä erittäin kiinnostunut ja hinta oli erittäin hyvä. Ajoin sillä kaksi viikkoa testiajoa ja koin että en saanut siitä omaani verrattuna mitään lisäarvoa. Hinta oli niin naurettavan halpa, mutta en halunnut ostaa sitä edes varapyöräksi, koska en halua ostaa tuollaista bulkkia, jota linja syytää niin paljon kuin nappia painetaan. Rakennan mielummin itse ja pohdin asioita. Se on paljon mukavampaa, kuin astua katettuun pöytään ja syödä jonkun valitsemaa ruokaa.

Sehän on yksinomaan hienoa kun molemmin puolin kestetään ottaa vastaan samalla mitalla kuin on annettu eikä kaikesta päätellen ole myöskään kunnioitettu keskustelun muita osapuolia sen vähempää kuin mitä on edellyttänyt heiltä itseään kohtaan.

Ei mulla muuta kuin että "hyödyllisellä idiootilla" ei perinteisesti ole tarkoitettu mantrojaan hokevaa, uskossaan vahvaa tai muita näkemyksiä kuuntelematonta kommunistia vaan nimenomaan ei-kommunistia eli porvarillisesti ajattelevaa joka syystä tai toisesta on mielipiteissään tai toiminnassaan ollut myötämielinen kommunisteja tai heidän ajamaansa politiikkaa kohtaan.

PS Toinen yhtä kulunut sanonta liittyi kapitalistiin joka oli voitontavoittelun vuoksi valmis myymään kommunisteille myös sen hirttoköyden jolla hänet tultaisiin hirttämään. (En nyt tiedä, mutta tämä sopisi ehkä paremmin sen pahamaineisen kiinankuiturungon ostajaan, joka valmistajien markkinamiehiä vastustaakseen ja "tehdäkseen voittoa" sen kalliin merkkipyörän ja oman tarrattoman pyöränsö hinnanerotuksen verran on valmis tekemään kaupat rungosta jonka joku osa tulee pettämään hänen altaan...)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Korjaan tuota hieman, eli "Wahva ja varakas mainosten uhri" vs "kyseenalaistaja ja tilastojen mukaan kohtuullisen varakas (0.04% porukassa), joka on kiinnostunut varallisuudestaan, eikä luovu siitä markkinahöpinöiden takia".
    Loistava argumentti vedota lopullisesti muiden olevan tyhmiä ollessaan valmiita maksamaan enemmän pelkästään moraalisista ja eettisistä syistä ja näillä päätöksillä on varmasti merkitystä sinun 0,04% varallisuusluokkaan. Vaikka julistat näiden olevan samoja runkoja kuin tarrarrisetkin niin et ole pystynyt edes perustelemaan mitenkään tätä väitettäsi. Ja oliko tuo 950g runko koossa 60cm+? Muuten ihan perus bulkkikuiturunko ilman mitään keveyttä tai namimakupalaa joita saa Euroopastakin testattuna edullisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Sehän on yksinomaan hienoa kun molemmin puolin kestetään ottaa vastaan samalla mitalla kuin on annettu eikä kaikesta päätellen ole myöskään kunnioitettu keskustelun muita osapuolia sen vähempää kuin mitä on edellyttänyt heiltä itseään kohtaan.
    )
    En mielestäni ole ollut kunnioittamatta keskustelun muita osapuolia. Olen todennut arvostavani kullikamun pyörää joka on varmasti aivan kelpo peli. Arvostan myös merkkipyörien ostajia ihan samalla tavalla kuin muitakin ihmisiä, eli pidän heitä vähintään yhtä hyvinä kuin itseäni. Itse itseäni lainaten "Haluan korostaa, että merkkipyörät ovat hyvä ja varma valinta, eikä edellytä asiaan perehtymistä ja siten niiden hinnat ovat perustellusti oikeita, koska niitä ostetaan."

"Hyödyllisestä idiootista"!. kuovipolku on erittäin oikeassa ja olen iloinen siitä että hän tukee aiemmin esittämääni. "Hyödyllinen idiootti" toimii nimenomaan ilman omaa ideologista tai taloudellista hyötyä, koska hänet on manipuloitu oikeasti uskomaan viestiinsä ja hän tekee sen pyyteettömästi.

Et muuten tainnut lukea sitä linkattua "longform"-juttua ihan läpi, sillä siinä oli mielenkiintoinen huomio siitä miten merkittävä osa kiinanfeikki- ja kiinankopiotuotteiden(*) ostajista oli nimenomaan pyöräilijöitä joilla olisi varaa aitoihin tai kalliisiin merkkituotteisiin yleensä eikä suinkaan "köyhiä" jotka muuten joutuisivat tyytymään vähemmän hohdokkaisiin merkkeihin tai ominaisuuksiltaan vähemmän houkutteleviin malleihin.

Varakas tai kohtuullisen varakas voikin perustella itselleen ettei osta kiinantavaraa samasta syystä kuin nuo jotkut muut, ja suorastaan ylpeä siitä että rohkenee asettua vastoin yleistä käsitystä, pystyy näkemään markkinointipuheen läpi ja uskaltaa ottaa harkittuja riskejä ja luottaa omaan arviointikykyynsä ja kokemukseensa. Mutta ihmisethän tuntevat itsensä huonommin kuin luulevat ja pystyvät sen vuoksi usein näkemään oman toimintansa ja omat motiivinsa sellaisina kuin ne omaan kuvaan sopivat. Yksi ostajaryhmä olikin se joka ostii kiinantuotteensa "ironisesti" eikä tietenkäänsen takia että sai sen halvemmalla.

(*) Tarrattomat rungot eivät tietenkään ole feikkejä (etenkään jos niiden ei edes anneta ymmärtää olevan "käytännössä samoja") eivätkä kaikki kiinanrungot ole kopioitakaan - eli tässä ei tarkoiteta Larouten hankkimaa, joka ilmeisesti on joku avoimesti "merkittömänä" myyty itse suunniteltu tai jonkun toisen suunnittelma mutta laillisesti hankittu "open mold" -runko.

PS ^Myönnän kirjoittavani usein tyylilleni uskollisena turhan monimutkaisesti ja jopa sekavasti, mutta en minä tuossa yllä kirjoittanut että Laroute ei olisi kunnioittanut keskustelun toisia osapuolia. Onhan se totta että epäselvästi sanottu on aina myös epäselvästi ajateltu, mutta ei se lause minusta *niin* epäselväksi jäänyt ettei siitä olisi sen ajatusta saanut kohttuullisilla ponnistuksilla kaivetuksi.

Kai tässä ollaan hyödyllinen idiootti kun yritetään ihmisiä neuvoa pysymään erossa halpakuidusta. Jos se rahasta on kiinni niin hyviä merkki alurunkoja tai teräsrunkoja saa samalla rahalla.. ja varallisuus kertyy
    Tee lihaste jalgratas

Minäkin luulen, ettei laroute edes lukenut tuota juttua. Tuossa on kuitenkin aika selvästi kerrottu erot rungoissa, vaikka ne näennäisesti yhtä nättejä ja keveitä ovatkin. En hetkeäkään epäile tuon jutun alun woblausta alamäkeen laskiessa, kun näkee erot rungossa ja ohjauslaakerin rakenteessa.

Tosin tuossahan on verrokkina s-works. Suurin osa normi kuolevaisten kuiturungoista ei ole valmistettu noin. Monella valmistajallahan on se bulkki runko ja kalliimpi erikseen. Mutta siis jos laroutte oikeasti väittää, että se kiinan kuttaperkka vastaa tuollaista s-works tai bmc:n 01 tasoa, niin on kyllä pahasti väärässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Loistava argumentti vedota lopullisesti muiden olevan tyhmiä ollessaan valmiita maksamaan enemmän pelkästään moraalisista ja eettisistä syistä ja näillä päätöksillä on varmasti merkitystä sinun 0,04% varallisuusluokkaan. Vaikka julistat näiden olevan samoja runkoja kuin tarrarrisetkin niin et ole pystynyt edes perustelemaan mitenkään tätä väitettäsi. Ja oliko tuo 950g runko koossa 60cm+? Muuten ihan perus bulkkikuiturunko ilman mitään keveyttä tai namimakupalaa joita saa Euroopastakin testattuna edullisesti.
    En maininnut kenenkään olevan tyhmä runko-ostoksensa takia, olkoonkin se minkälaatuinen tai hintainen tahansa. Joillekin on vaan helpompaa luopua omaisuudestaan, ilman sen kummemmin ajattelematta, jos joku esittää hyvän argumentin. Sitä argumentointia kutsutaan yleisesti markkinoinniksi, pyörätehtaat kutsuvat sitä tutkimustyöksi ja asiakkaat kutsuvat sitä laaduksi. Jokainen rungon ostaja ostaa sen rungon minkä haluaa, kenenkään tehtävä ei ole sitä tuomita. Toki auttaa hankinnassa voi, jos omaa ostajaa enemmän tietoa tai on vähemmän altis markkinahöyryille.

Nyt JohannesP! En ole hulluissa kuvitelmissanikaan julistanut näiden tarrattomien runkojen olevan samoja runkoja kuin tarrallistenkin. Pakko kysyä, että mistä edes sait tuon päähäsi?

Pidät tuota 950 grammaista kinkki runkoa näköjään naurettavan raskaana. Minulle se on riittävän kevyt ja kun pyöräni paino on 6.9 kiloa polkimineen, niin sitä voisi sanoa, että se on riittävän kevyt kenelle tahansa. Katso TDF pyörien painoja 2019 ja tee pieni luettelo niistä, jotka alittavat tuon painon.

Väärässä paikassa säästää niin riskit kasvaa että jotain ikävää sattuu..
    Tee lihaste jalgratas

Väärässä paikassa säästää niin riskit kasvaa että jotain ikävää sattuu..
    Juuri näin! Hienoa, että olemme tästä samaa mieltä. En ole lähtenyt rungon keveydestä tinkimään, vaan olen ostanut pyörääni muita kuin bulkkiosia niiltä osin, kuin se on järkevää. Keskiön ja kampisetin osalta en ole tyytynyt bulkkiin, kuten Shimanoon tai Sramiin, joita pakkosyötetään ammattilaisille. Myös jarrulänget ovat ihan jotain muuta, kuin tuotantopyörissä. Myös ohjainkannatin ja satulaosastolla olen bulkkituotannon ulkopuolella. Muistuttaa Microsoftin toimintaa! Riittävän isolla rahalla tukahdutetaan paremmat tiimihommista. No, jotkut ceramic yritykset ovat päässeet mukaan överi-isojen jockey-pyörien kanssa, mutta kyllä kilomääräisesti ollaan täysin bulkin armoilla, niin ammattipyöräilyssä, kuin harrastepyöräilyssäkin.

Minä en ole!

Itseasiassa ollaan kyllä täysin erimieltä melkein kaikesta.

Rungon paino ei korreloi mitenkään sen kestävyyttä tai turvallisuutta.

Kiinanrungoissa on hartsia löträtty ja tuskimpa kuitujakaan on speksattu rungolta haluttujen ominaisuuksien mukaan.

Minun mielestä aika riskiä hommaa sinulta, varsinkin jos puheet pitää paikkaansa että varallisuuttakin kuulemma on ja tähän ratkaisuun olet päätynyt haluamalla olla erilainen kuin muut.
    Tee lihaste jalgratas

Nyt JohannesP! En ole hulluissa kuvitelmissanikaan julistanut näiden tarrattomien runkojen olevan samoja runkoja kuin tarrallistenkin. Pakko kysyä, että mistä edes sait tuon päähäsi?
    Uudelleen lukiessa viestisi niin myönnän et tuli ylireagoiduttua tuon kommentin suhtene. Markkinaosastokeskusteluista tälläinen jäi alunperin mieleen. Mutta meitä on erilaisia ja annetaan painoarvoa eri asioille niin ei tästä varmaan tarvi enään vääntää.
    Pidät tuota 950 grammaista kinkki runkoa näköjään naurettavan raskaana. Minulle se on riittävän kevyt ja kun pyöräni paino on 6.9 kiloa polkimineen, niin sitä voisi sanoa, että se on riittävän kevyt kenelle tahansa. Katso TDF pyörien painoja 2019 ja tee pieni luettelo niistä, jotka alittavat tuon painon.
    Jos runko on ollut halpa niin sille on ollut syynsäkkin. Yleensä näistä juuri tehdään sillä halvalla kuidulla melko raskaita mikä toisaalta ihan hyväkin niin todennäköisesti runkosi on ainakin kestävä.. Kiinalainen, 700-750g runko ja halpa olisi erittäin paha yhtälö mikä ei herättäisi luottoa. Mutta tuolle prokuskien pyörien painolle löytyy selitys ihan UCI 6.8kg säännöstä. Monestihan näistä ei aero-pyöristä saisi huomattavasti kevyemmän tai näissä on jo valmiiksi lisäpainoja lisätty.

Nykyisin omasta mielestä kevyeksi rungoksi voisi sanoa <750g runkoa. Itselläni 800g pyöreillä putkilla rakennetulla rungolla menee johonkin 6,3kg Quarqilla ja 45mm avokiekoilla Vittorian painavilla renkailla. Kevyimmillään tämä taisi olla 5,7kg tuubikiekoilla ja ilman wattimittaria. Eikä pyörässä ole mitään varsinaista hifi kevennysosaa minkä suhteen kestävyyttä tarvisi epäillä. Mukavuus ja ulkonäkö edelllä tullut mentyä mentyä ilman miettimättä liikaa vaakaa.

Itseasiassa ollaan kyllä täysin erimieltä melkein kaikesta.

Rungon paino ei korreloi mitenkään sen kestävyyttä tai turvallisuutta.

Kiinanrungoissa on hartsia löträtty ja tuskimpa kuitujakaan on speksattu rungolta haluttujen ominaisuuksien mukaan.

Minun mielestä aika riskiä hommaa sinulta, varsinkin jos puheet pitää paikkaansa että varallisuuttakin kuulemma on ja tähän ratkaisuun olet päätynyt haluamalla olla erilainen kuin muut.

Jatkat tuota hassuttelua ja se on mukava asia. Olenko jossain ja jotenkin antanut ymmärtää rungon painon korreloivan sen kestävyyttä? Olen vain tehnyt sen päätöksen, että en lähde tavoittelemaan kevyintä runkoa, sen heikkouden tai kalleuden takia. Haluan pysyä UCI rajoissa, koska tunnen sen olevan reilua toimintaa. Pystyn pysymään rajoilla osavalinnoilla, joita tehdaspyörien kanssa ei voi tehdä. ( Ok. Voi tehdä jos sanot, että nämä, ja nämä osat. Kyllähän rahalla saadaan niihinkin Extraliten osia, mutta kyllä tuolle räätälöinnille tulee hintaa, jota EN HALUA maksaa!.

TDF- tasoisissa rungoissa, kuten omasi esitit, pyritään aika kevyisiin, koska osina käytetään bulkkia osasarjoittain (Shimano/Sram/Campagnolo) ja vielä raskaita ja hypetettyjä levyjarruja, jotka vievät tuota alinta painorajaa yhä kauemmas. Itselleni ei koskaan tule levyjarruja, jos vain voin ne välttää. Maastopyörän runkoa metsästäessäni oli ongelmia. Jouduin tyytymään kiinalaiseen BXT- runkoon, mihin joudun asentamaan levyjarrut. Harmitti kovin. Jouduin mopoluokkaan, kaikkine äänineen. Runko on priimaa, mutta nuo levyjarrut harmittavat kovin. Ne ovat arvostettu bulkkia, mekaaniset tottakai!

Odotan siis sitä pientä listaa 2019 tallien pyöristä, jotka ovat 6,9 kg tai alle.

^Booooriiiing. Otetaan mielummin seuraavaksi niitä myynti-ilmoituksia, paljon hauskempaa
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Mä haluaisin sanoa, että ymmärrän ton pointin liiankin hyvin, mitä tuo *********- hahmo alkuun esitti. Olisi mukavaa, jos suurempi määrä ihmisiä ajattelisi samoin. Kun tuntuu, että hällävälimeininki leviää ja kaikki tilaa enenevissä määrin mitä sattuu halvalla saamaan. Kun tavallaan, nyt lipsuu aihe, nekin tyypit jotka ennen hankkivat kestävää ja hyvin tehtyä, ovat yleisfiiliksen takia alkaneet lipsumaan: "No mä otan nyt ton halpismekon tähän juhlaan, kun en tiedä tulevasta..."..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^Booooriiiing. Otetaan mielummin seuraavaksi niitä myynti-ilmoituksia, paljon hauskempaa
    Luovuttakaamme siis ketju sen alkuperäiseen tarkoitukseensa. Itse teen sen ilahtuneena siitä, että pääsimme kullikalun kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että arvostamme kaikkien pyöriä ja heidän ostokanaviaan. Emme myöskään halua yliarvioida omiamme tai aliarvioida toistemme runkoja. Kädenojennuksena yhteiselle hyväntahtoisuudelle, en lähde arvioimaan hänen mahdollisia bulkkiosiaan, vaan ainoastaan totean omieni olevan vähintään yhtä hyviä. Tämä on love and peacea parhaimmillaan! Tätä juhlistan tällä hienolla kappaleella!
    https://www.youtube.com/watch?v=WemZenGm2P8

Ompa ollut mukava seurata tätä tänään.
    Kyllä tuo pistää ajattelemaan mitkä ovat omat ja muidenkin motiivit pyörää tai muuta tuotetta hankittaessa.
    Ja miten toiminta ja muu tausta ja kokemus korreloi.

Sitä vaan jäin miettimään milloin kommentit ovat enemmän tarkoitettu oman mielen rauhoittamiseksi ja milloin aidosti muille.
    Eiköhän monille tule silloin tällöin tilanteita, että ei halua horjuttaa omaa uskoansa omiin valintoihinsa ja voi olla vaikea hyväksyä muunlaista mallia.
    Varsinkin jos rupeaa tuntumaan epävarmuutta oman valinnan onnistumisesta.

Sosiaalisena olentona on tarve tulla hyväksytyksi ja se on monasti taustalla.
    Eikä se riipu siitä onko varaa vai ei.

Vasta sitten kun pistää itsensä sen suhteen kunnolla epämukavuusalueelle voi ehkä ymmärtää paremmin muidenkin ajatuksia.

Jos nyt haluaa rakentaa pyöränsä tavanomaisesta poikkeavasti siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, itselle eikä muille.
    Samoin jos tahtoo olla konservatiivisempi se on oma valinta ja aivan yhtä hyvä.

Toki voihan sitä olla aidostikin huolissaan muiden valintojen seurauksista ja ilman muuta sen voi tuoda esiin ilman, että se olisi henkilöön menevää.

Laroutelle tiedoksi että ihan on vanhat jarrut ja osasarja on ultrgran 6800 ja kiekot campagnoloa. Painoa en ole mitannut koska se ei ole mulle niin tärkeää mutta jossain 7,5kg nurkilla mennään.
    Tee lihaste jalgratas

Jatkat tuota hassuttelua ja se on mukava asia. Olenko jossain ja jotenkin antanut ymmärtää rungon painon korreloivan sen kestävyyttä? Olen vain tehnyt sen päätöksen, että en lähde tavoittelemaan kevyintä runkoa, sen heikkouden tai kalleuden takia. Haluan pysyä UCI rajoissa, koska tunnen sen olevan reilua toimintaa. Pystyn pysymään rajoilla osavalinnoilla, joita tehdaspyörien kanssa ei voi tehdä. ( Ok. Voi tehdä jos sanot, että nämä, ja nämä osat. Kyllähän rahalla saadaan niihinkin Extraliten osia, mutta kyllä tuolle räätälöinnille tulee hintaa, jota EN HALUA maksaa!.

TDF- tasoisissa rungoissa, kuten omasi esitit, pyritään aika kevyisiin, koska osina käytetään bulkkia osasarjoittain (Shimano/Sram/Campagnolo) ja vielä raskaita ja hypetettyjä levyjarruja, jotka vievät tuota alinta painorajaa yhä kauemmas. Itselleni ei koskaan tule levyjarruja, jos vain voin ne välttää. Maastopyörän runkoa metsästäessäni oli ongelmia. Jouduin tyytymään kiinalaiseen BXT- runkoon, mihin joudun asentamaan levyjarrut. Harmitti kovin. Jouduin mopoluokkaan, kaikkine äänineen. Runko on priimaa, mutta nuo levyjarrut harmittavat kovin. Ne ovat arvostettu bulkkia, mekaaniset tottakai!

Odotan siis sitä pientä listaa 2019 tallien pyöristä, jotka ovat 6,9 kg tai alle.
    Miksi haluat pysyä UCI:n rajoissa?
    Eikö reilua toimintaa oli se että lähtökohtaisesti pyörässä olisi UCI approved frame sticker.. siis aito tarra
    Tee lihaste jalgratas

https://www.tori.fi/kainuu/Hiilikuit....htm?ca=18&w=3

Nyt on tyhmä se joka ei osta Flyxii kiinankuiturunkoisen saa campan sarjalla ja zippin 404 kiekoilla ilman tinkausta hintaan 1300. Kiekkoja mainostaa myyjä aitoina Ostaisko pois ja pyytäis myyjään pitämään rungon... ja hei toi ei ole Xiamenistä vaan Shenzenistä n. 600 km lounaaseen, mutta rannikolla toki, että voi prosessiliemet laskee vesistöön.

Hyvää joulua.
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Miksi haluat pysyä UCI:n rajoissa?
    Eikö reilua toimintaa oli se että lähtökohtaisesti pyörässä olisi UCI approved frame sticker.. siis aito tarra
    En varsinaisesti olisi halunnut jatkaa tätä keskustelua, mutta kun olit hyvin kiinnostunut tuosta UCI tarrasta. Käyppä katsomasta Internetistä löytyvät UCI sivut, joissa on UCI hyväksytyt rungot ja hämmästy kuinka jäljessä ne kulkevat. Katso mittalukuja, joilla on ennen kielletty runkojen ilmaantumista markkinoille, ristiriitoja. Jos sinulla on viellä mahdollisuus käydä vanhoihin tiedostoihiin, niin nautin puolestasi.

Jos, siis aikasi riittää seuraamaan tätä -x mm/ + y mm mittaus järjestelmää, niin huomaat, että sillä on vedätetty UCI järjestelmää ja UCI on peesannut, vaikka sen on pitänyt olla peesattava. UCI on kiistattomasti myöntänyt tarroja emäputken takana olevan putken taakseilottoittuvaa pituutta, koska raha. Myös satulaputken rungon osuutta on sallittu yli UCI sääntöjen, jos olen oikein ymmärtänyt vapaasti löydettävien UCI-sääntöjen mukaan. Omat mittanini ovat normaalisti kaupassa myytäviä. Jos niissä on valmistusvaiheessa tapahtunut virhe, niin pahoittelen virheellistä tietoani!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •